Romdlopen op de gesloten afdeling is niet helemaal hetzelfde.quote:Op donderdag 29 juni 2017 20:31 schreef hafcfan het volgende:
Ik liep op mijn 3e al in het ziekenhuis
Je snapt mijn hint niet.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 04:35 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon ouders. Beter lezen.
Ik vind het kind hier niet bijzonder intelligent overkomen.quote:Op donderdag 29 juni 2017 22:26 schreef MMunkun het volgende:
Papa was vorig jaar beledigd dat er geen interesse was vanuit het koningshuis
Misschien wordt dit jochie wel de nieuwe Josef Mengele, weet jij veel.quote:Op donderdag 29 juni 2017 22:27 schreef Lunatiek het volgende:
Voor medische wetenschap is meer nodig dan IQ. Beslissen over leven en dood kun je beter aan iemand met meer levenservaring en wijsheid overlaten. Wat gaat dat joch doen als oma en opa door zijn falen sterven?
Lijkt me dat dat wonderkind de wortel van negen wel zou mogen weten.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 12:25 schreef Rangono het volgende:
[..]
Ik vind het kind hier niet bijzonder intelligent overkomen.
Dit dus, daarnaast zegt een hoog IQ over algemeen vrij weinig qua carriere kansen, daarnaast leven ze vaak vrij normaal leven, vind dit wel een baas: https://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_Langanquote:Op zaterdag 30 juni 2018 13:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lijkt me dat dat wonderkind de wortel van negen wel zou mogen weten.
Overigens komt die vader behoorlijk griezelig op mij over, hij zit boven de 145, maar we willen niet weten hoeveel. Want misschien zit hij er veel boven, dan wordt hij verwaand of anders is het een domper.
Als je op zevenjarige een IQ hebt van 145, is dat al genoeg reden om verwaand te worden natuurlijk.
En voor de rest teleurgesteld zijn dat je niet door de president en koning uitgenodigd bent.
''Maar goed, we zullen kijken wat Laurent er van vindt later'', alsof Laurent dan de baas van Nederland is ofzo
Ze meten in Nederland niet hoger dan 145. Maar als je op je 8ste het gymnasium doorlopen hebt is de kans dat je daar erg ver boven zit redelijk hoog.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 13:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Overigens komt die vader behoorlijk griezelig op mij over, hij zit boven de 145, maar we willen niet weten hoeveel. Want misschien zit hij er veel boven, dan wordt hij verwaand of anders is het een domper.
Als je op zevenjarige een IQ hebt van 145, is dat al genoeg reden om verwaand te worden natuurlijk.
En voor de rest teleurgesteld zijn dat je niet door de president en koning uitgenodigd bent.
''Maar goed, we zullen kijken wat Laurent er van vindt later'', alsof Laurent dan de baas van Nederland is ofzo
Beetje een domper dat deze man Trump ondersteunt...quote:Op zaterdag 30 juni 2018 13:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit dus, daarnaast zegt een hoog IQ over algemeen vrij weinig qua carriere kansen, daarnaast leven ze vaak vrij normaal leven, vind dit wel een baas: https://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_Langan
Of dit soort onnozele zaken claimt:quote:Op zaterdag 30 juni 2018 16:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Beetje een domper dat deze man Trump ondersteunt...
IQ zegt dus toch niet alles....
quote:You can prove the existence of God, the soul and an afterlife, using mathematics.
Met wiskunde het bestaan van God bewijzen, uh?quote:Op zaterdag 30 juni 2018 17:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of dit soort onnozele zaken claimt:
[..]
Er is een omstreden theorie die wiskundig de ziel bewijst en er zijn mensen die dat aanhangen. Maar vraag me niet welke dit is, want ik heb dat 10 jaar geleden een keer ergens gelezen.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 17:25 schreef Rangono het volgende:
[..]
Met wiskunde het bestaan van God bewijzen, uh?
Volgens mij zijn ze wel gekkere dingen wetenschappelijk aan het onderzoeken, volgens mij ook dat we in een soort van Matrix leven.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 18:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er is een omstreden theorie die wiskundig de ziel bewijst en er zijn mensen die dat aanhangen. Maar vraag me niet welke dit is, want ik heb dat 10 jaar geleden een keer ergens gelezen.
Dat doen crackpotsquote:Op zaterdag 30 juni 2018 17:25 schreef Rangono het volgende:
[..]
Met wiskunde het bestaan van God bewijzen, uh?
Nee. Ik denk dat mensen vooral niet zo goed weten wat "wetenschappelijk onderzoeken" betekent. De matrix is eerder gebaseerd op het "Brain in a vat"-idee uit de filosofie. Maar filosofie is geen wetenschap.quote:Op zondag 1 juli 2018 08:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze wel gekkere dingen wetenschappelijk aan het onderzoeken, volgens mij ook dat we in een soort van Matrix leven.
https://www.telegraph.co.(...)ed-the-question.htmlquote:Op zondag 1 juli 2018 09:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee. Ik denk dat mensen vooral niet zo goed weten wat "wetenschappelijk onderzoeken" betekent. De matrix is eerder gebaseerd op het "Brain in a vat"-idee uit de filosofie. Maar filosofie is geen wetenschap.
Wat ze vooral doen is natuurkundig onderzoek. Het hele matrix gebeuren is nogal een vergezochte hypothese die daarop geplakt wordt. Het is feitelijk net als het soort hypotheses dat God bestaat omdat er zaken prachtig op elkaar zijn afgestemd in het universum.quote:Op zondag 1 juli 2018 09:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.telegraph.co.(...)ed-the-question.html
Al met al is het interessant onderzoek, je kunt wel zeggen dat je in god geloofd, maar toon het maar aanquote:Op zondag 1 juli 2018 09:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat ze vooral doen is natuurkundig onderzoek. Het hele matrix gebeuren is nogal een vergezochte hypothese die daarop geplakt wordt. Het is feitelijk net als het soort hypotheses dat God bestaat omdat er zaken prachtig op elkaar zijn afgestemd in het universum.
Dat komt ook omdat de term wetenschap geen vaste definitie heeft die breed gedragen geaccepteerd is.quote:Op zondag 1 juli 2018 09:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee. Ik denk dat mensen vooral niet zo goed weten wat "wetenschappelijk onderzoeken" betekent. De matrix is eerder gebaseerd op het "Brain in a vat"-idee uit de filosofie. Maar filosofie is geen wetenschap.
Een geloof toon je niet aan, dat voel jequote:Op zondag 1 juli 2018 09:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Al met al is het interessant onderzoek, je kunt wel zeggen dat je in god geloofd, maar toon het maar aan
Iemand kan vrij eenvoudig aantonen dat hij in een god gelooft, namelijk door dat gewoon te zeggen.quote:Op zondag 1 juli 2018 09:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Al met al is het interessant onderzoek, je kunt wel zeggen dat je in god geloofd, maar toon het maar aan
Ben jij gelovig?quote:Op zondag 1 juli 2018 13:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Iemand kan vrij eenvoudig aantonen dat hij in een god gelooft, namelijk door dat gewoon te zeggen.
Als je bedoelt dat je graag 'god bewezen' wilt zien, dan mis je in mijn ogen een beetje het hele punt van een 'geloof'. Bovendien is het hele idee achter metafysische zaken doorgaans dat je ze niet kunt bewijzen. Als jij metafysische claims doet die effecten zouden moeten hebben die we empirisch kunnen toetsen, dan kun je wel de onjuistheid van je geloof aantonen, maar eigenlijk nooit de juistheid. Je ziet dat ook in de evolutie van het Christendom. Men stelde initieel een hoop zaken die door vooruitgang in de wetenschap empirisch te toetsen waren zoals de claim dat de mens / aarde het middelpunt van alles is, dat mensen in elkaar gekleid zijn pakweg 6000 jaar geleden en ga zo maar door. Behoudens wat fundamentalisten is er vrijwel niemand meer die dat gelooft. Het geloof is niet zozeer verdwenen maar 'geherinterpreteerd'.
6 jaar destijds, camera vol op je bakkes en @random een vraag toe geslingerd krijgen van een journalist. Ja dat is een betere graadmeter dan het reeds behaalde gymnasium diploma op een leeftijd van 8 jaar. Hoever zit jij boven de 145?quote:Op zaterdag 30 juni 2018 13:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Toen ik 6 was keek ik diegene aan met wie ik aan het praten was, niet continu naar een scherm.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 19:58 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
6 jaar destijds, camera vol op je bakkes en @random een vraag toe geslingerd krijgen van een journalist. Ja dat is een betere graadmeter dan het reeds behaalde gymnasium diploma op een leeftijd van 8 jaar. Hoever zit jij boven de 145?
En kijk waar het jou heeft gebracht.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Toen ik 6 was keek ik diegene aan met wie ik aan het praten was, niet continu naar een scherm.
Ik vraag me af waarom iemand die zichzelf zo intelligent vindt, zo weinig inhoudelijks te zeggen heeft (en dan heb ik het over jou).quote:
quote:Op vrijdag 30 juni 2017 00:11 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik krijg bij die vader toch wel duidelijk minder rillingen dan bij de ouders van deze kinderen.
https://www.npo.nl/2doc/26-06-2017/VPWON_1266043
Ik heb de docu ook gezien. Ik vond de moeder juist wel leuk, omdat ze op haar eigen manier tegen de wereld aankijkt.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 01:07 schreef Xa1pt het volgende:
Het enige wat raar was dat die moeder zei niet trots te kunnen zijn. Zij leek nog de gekste.
Gisteren stond er een interview met (met name) de vader en Lauren in de Volkskrant. Ik vond de vader ontzettend arrogant overkomen. Hij had vaak opmerkingen als "weet je dan dan niet" en andere opmerkingen in dezelfde strekking tegen de journalist die hen interviewde. Op papier kan de lezer een ander beeld krijgen van hoe een verhaal eigenlijk echt bedoeld is, daar ben ik me terdege van bewust. Papalief kwam echter wel erg uit de hoogte over. Hopelijk wordt zijn zoon niet zo.quote:Op donderdag 5 juli 2018 09:55 schreef Brandaris01 het volgende:
[..]
[..]
Ik heb de docu ook gezien. Ik vond de moeder juist wel leuk, omdat ze op haar eigen manier tegen de wereld aankijkt.
Als je er goed over nadenkt ís trots ook een vreemde emotie. Waarom zou je trots zijn op wat een ander doet? Ik zou dan ook eerder blij voor die persoon zijn, niet trots.
Maar het is wel een andere zienswijze dan wat gangbaar is. En kennelijk mag je niet zo over de dingen nadenken. Of mag je het in elk geval niet uitspreken. Want dan word je ‘eng’ of ‘gek’ gevonden. Jammer.
Sorry voor de kick, het zat me gewoon dwars. Het verbaast me al een tijdje dat ze heel erg aangevallen wordt op de woorden waardoor ik haar juist zo'n leuk mens vond.![]()
Beter laat je zo'n kind inschrijven bij Mensa en vraag je daar tips/begeleiding. Daar heeft hij gelijkgestemde.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 11:28 schreef Bugno het volgende:
Die pa spoort duidelijk niet, met z'n geneuzel over de koning en de Min-pres. Hopeloos op zoek naar erkenning van het genie dat zijn kind is.
Uiteraard is het prachtig waartoe zo'n jochie in staat is. Maar deze jongen groeit op in een wereld waarin wat hij doet allemaal fantastisch prachtig is. Zijn vader vindt zelfs dat de koning hem moet eren en respecteren. Lekker gezond beeld van zichzelf krijgt hij zo. Straks gaat er ongetwijfeld iets voorvallen waarbij blijkt dat hij niet Superman is (bijvoorbeeld met dames die hem afwijzen, problemen die hij niet opgelost krijgt, afhankelijk zijn van anderen die niet zo slim zijn als hijzelf) en dan heeft hij totaal geen bagage om hiermee om te gaan.
Het is wel een ongelooflijk moeilijke situatie voor de ouders. Je kan het bijna niet goed doen, want Laurent is en zal altijd een outsider zijn. Zijn IQ-verschil met "normale" mensen is twee keer zo groot als dat tussen iemand met Down en diezelfde persoon.
Stimuleren is prima, alleen is er geen ruimte voor spel heb ik het idee (hij is ook al een keer bij Ivo Niehe geweest). Laat dat jochie lekker uit de publiciteit, stimuleer zijn ontwikkeling door hem zijn interesses te laten aftasten, maar laat hem alsjeblieft ook spelen.
Misschien een vooroordeel, maar hij woont in een Middeleeuws grachtenpand in Amsterdam, loopt in overhempjes en wollen truitjes. Allemaal stijfjes, volwassen, netjes. Nooit eens gek doen. Dát wordt een heel groot probleem voor hem ben ik bang.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |