abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180222769
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Toen ik 6 was keek ik diegene aan met wie ik aan het praten was, niet continu naar een scherm.
En kijk waar het jou heeft gebracht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180222902
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

En kijk waar het jou heeft gebracht.
Ik vraag me af waarom iemand die zichzelf zo intelligent vindt, zo weinig inhoudelijks te zeggen heeft (en dan heb ik het over jou).
pi_180252463
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 00:11 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik krijg bij die vader toch wel duidelijk minder rillingen dan bij de ouders van deze kinderen.

https://www.npo.nl/2doc/26-06-2017/VPWON_1266043
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 01:07 schreef Xa1pt het volgende:

Het enige wat raar was dat die moeder zei niet trots te kunnen zijn. Zij leek nog de gekste.
Ik heb de docu ook gezien. Ik vond de moeder juist wel leuk, omdat ze op haar eigen manier tegen de wereld aankijkt.

Als je er goed over nadenkt ís trots ook een vreemde emotie. Waarom zou je trots zijn op wat een ander doet? Ik zou dan ook eerder blij voor die persoon zijn, niet trots.

Maar het is wel een andere zienswijze dan wat gangbaar is. En kennelijk mag je niet zo over de dingen nadenken. Of mag je het in elk geval niet uitspreken. Want dan word je ‘eng’ of ‘gek’ gevonden. Jammer.

Sorry voor de kick, het zat me gewoon dwars. Het verbaast me al een tijdje dat ze heel erg aangevallen wordt op de woorden waardoor ik haar juist zo'n leuk mens vond. :@

[ Bericht 1% gewijzigd door Brandaris01 op 05-07-2018 10:02:59 ]
  Moderator donderdag 5 juli 2018 @ 10:03:00 #229
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180252584
Het lijkt me vooral erg lastig voor het jochie, en toch ben ik benieuwd wat hij gaat doen als hij gaat puberen :P Dat is toch vaak de tijd dat je tofste ideeën hebt (maar nog niet de intellectuele capaciteit) bij hem is dat misschien anders. Al kan het ook juist problemen veroorzaken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180271382
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 09:55 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

[..]

Ik heb de docu ook gezien. Ik vond de moeder juist wel leuk, omdat ze op haar eigen manier tegen de wereld aankijkt.

Als je er goed over nadenkt ís trots ook een vreemde emotie. Waarom zou je trots zijn op wat een ander doet? Ik zou dan ook eerder blij voor die persoon zijn, niet trots.

Maar het is wel een andere zienswijze dan wat gangbaar is. En kennelijk mag je niet zo over de dingen nadenken. Of mag je het in elk geval niet uitspreken. Want dan word je ‘eng’ of ‘gek’ gevonden. Jammer.

Sorry voor de kick, het zat me gewoon dwars. Het verbaast me al een tijdje dat ze heel erg aangevallen wordt op de woorden waardoor ik haar juist zo'n leuk mens vond. :@

Gisteren stond er een interview met (met name) de vader en Lauren in de Volkskrant. Ik vond de vader ontzettend arrogant overkomen. Hij had vaak opmerkingen als "weet je dan dan niet" en andere opmerkingen in dezelfde strekking tegen de journalist die hen interviewde. Op papier kan de lezer een ander beeld krijgen van hoe een verhaal eigenlijk echt bedoeld is, daar ben ik me terdege van bewust. Papalief kwam echter wel erg uit de hoogte over. Hopelijk wordt zijn zoon niet zo.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 01:48:33 #231
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_180271676
Nog even de tekst bij het bovengenoemde nummer gevonden

Once in every hundered years they appear
Why they're here and where they're from isn't clear
But they're here for howard

He was reading and writing before he was three
By the time he was nine he earned a degree
At the age of thirteen he discovered a way
He could change the molecular structure of clay
He could change it from clay into silver or gold
Don't forget he was yet only thirteen years old

On the day of his seventeenth birthday he made
A machine that showed every [?] as [?]
Then he worked night and and day on a proces that led
To a way of rerviving a man who was dead

He couldn't understand
All the people making such a fuzz about
What he considered such a useless thing

Everyone says he's a genius
Now what I' m going to say should stay between us
'cause Howard Christman's older
And lately I noticed that he is starting to slow down

He was nineteen wehen he said that he woul create
A machine that would make there would be no more hate
It could take him a week, or a month, maybe four
But he promised the people there'd be no more war

So they waited a week, then a month then a year
They were anxiously waiting for him to appear

Everyone says he's a genius
Now what I am gonna say should stay between us
'cause Howard Christman's older
And lately I noticed that he's starting to slow down..
Non possumus non loqui
  vrijdag 6 juli 2018 @ 02:06:41 #232
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_180271809
Ik kwam al sinds mijn intrede op aard in het ziekenhuis, ik ben er voor geboren!
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_180283045
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:28 schreef Bugno het volgende:
Die pa spoort duidelijk niet, met z'n geneuzel over de koning en de Min-pres. Hopeloos op zoek naar erkenning van het genie dat zijn kind is.

Uiteraard is het prachtig waartoe zo'n jochie in staat is. Maar deze jongen groeit op in een wereld waarin wat hij doet allemaal fantastisch prachtig is. Zijn vader vindt zelfs dat de koning hem moet eren en respecteren. Lekker gezond beeld van zichzelf krijgt hij zo. Straks gaat er ongetwijfeld iets voorvallen waarbij blijkt dat hij niet Superman is (bijvoorbeeld met dames die hem afwijzen, problemen die hij niet opgelost krijgt, afhankelijk zijn van anderen die niet zo slim zijn als hijzelf) en dan heeft hij totaal geen bagage om hiermee om te gaan.

Het is wel een ongelooflijk moeilijke situatie voor de ouders. Je kan het bijna niet goed doen, want Laurent is en zal altijd een outsider zijn. Zijn IQ-verschil met "normale" mensen is twee keer zo groot als dat tussen iemand met Down en diezelfde persoon.

Stimuleren is prima, alleen is er geen ruimte voor spel heb ik het idee (hij is ook al een keer bij Ivo Niehe geweest). Laat dat jochie lekker uit de publiciteit, stimuleer zijn ontwikkeling door hem zijn interesses te laten aftasten, maar laat hem alsjeblieft ook spelen.

Misschien een vooroordeel, maar hij woont in een Middeleeuws grachtenpand in Amsterdam, loopt in overhempjes en wollen truitjes. Allemaal stijfjes, volwassen, netjes. Nooit eens gek doen. Dát wordt een heel groot probleem voor hem ben ik bang.
Beter laat je zo'n kind inschrijven bij Mensa en vraag je daar tips/begeleiding. Daar heeft hij gelijkgestemde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')