Dat geeft toch wel aan dat zelfs GVE niet gelooft in crowdfunding?quote:Op maandag 3 juli 2017 23:17 schreef -jos- het volgende:
[..]
Had GVE beter zelf een crowfundproject voor GVE aan kunnen maken... Nu krijgen die investeerders zeker invloed en gaan ze rendement eisen. Gevolg: nog meer projecten worden zo snel mogelijk afgehandeld om de kosten zo laag mogelijk te houden.
Hoezo niet? Blijkbaar wordt er in de winkel nog steeds een hele leuke winst gedraaid en hebben de heren opnieuw kunnen cashen door aandelen van de hand te doen. Voor de continuïteit lijkt het me ook goed (ik lees net dat het ervaren NL ondernemers zijn).quote:Op dinsdag 4 juli 2017 10:15 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat geeft toch wel aan dat zelfs GVE niet gelooft in crowdfunding?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mag dit eigenlijk wel?
Hoe ver zit dit af van de rente die de maffia in rekening brengt?![]()
quote:Op dinsdag 4 juli 2017 12:10 schreef Aster1X het volgende:
FNC heeft nu een project met 19,90% rente
Ja mag, de maxima gelden alleen voor particulieren, niet voor bedrijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mag dit eigenlijk wel?
Hoe ver zit dit af van de rente die de maffia in rekening brengt?
We zijn niet zo lang geleden een doner zaak op KoM tegengekomen die 48% rente betaalde. Het kan dus nog erger.quote:Er is een financiering gekregen van een familielid in Duitsland. Deze heeft ¤ 26.000 gefinancierd tegen woekervoorwaarden. Maandelijks moet ¤ 1000 betaald worden als rente. De aflossing dient in een keer voldaan te worden. De facto betekent dit een rentepercentage van c.a. 48%!
[ Bericht 4% gewijzigd door djh77 op 04-07-2017 13:36:46 ]
Van je familie moet je het hebbenquote:Er is een financiering gekregen van een familielid in Duitsland. Deze heeft ¤ 26.000 gefinancierd tegen woekervoorwaarden. Maandelijks moet ¤ 1000 betaald worden als rente. De aflossing dient in een keer voldaan te worden. De facto betekent dit een rentepercentage van c.a. 48%!
Er is in elk geval genoeg belangstelling voor, project zit vol.quote:FNC heeft nu een project met 19,90% rente
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/23985
Mag dit eigenlijk wel?
Hoe ver zit dit af van de rente die de maffia in rekening brengt?
het is jammer dat je niet heel veel informatie krijgt. Op basis van de cijfers zag dit bedrijf er namelijk helemaal niet zo slecht uit.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 13:59 schreef Aster1X het volgende:
[..]
Er is in elk geval genoeg belangstelling voor, project zit vol.
Crowdfunding is niet voor alles geschikt natuurlijk. Maargoed of dit goed is voor de toekomst is weet ik niet maar ik doe toch al nauwelijks meer iets.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 10:15 schreef xzaz het volgende:
[..]
Zie het ook positief. Fresh kapitaal en aandeelhouders, goed voor de continuïteit, meer aandeelhouders, bredere basis. Men ziet er toch iets in, dan moeten er toch vooruitzichten zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 10:20 schreef obligataire het volgende:
[..]
Hoezo niet? Blijkbaar wordt er in de winkel nog steeds een hele leuke winst gedraaid en hebben de heren opnieuw kunnen cashen door aandelen van de hand te doen. Voor de continuïteit lijkt het me ook goed (ik lees net dat het ervaren NL ondernemers zijn).
Hopelijk wordt er nu wel geïnvesteerd in de website. Dat is bij eerdere overnames helaas ook niet gebeurd (GvE, FNC).
Misschien is het wel een goede stimulans dat GvE eens eerlijk wordt over hun rendement. Hun huidige cijfers zijn gewoon een leugen. Dat is ook de reden dat ik daar uit principe niets meer investeer.quote:[..]
Volgens mij is trustbuddy nog steeds eigenaar van GvE of zou deze de aandelen verkocht hebben aan deze investeerders?quote:Op maandag 3 juli 2017 23:17 schreef -jos- het volgende:
[..]
Had GVE beter zelf een crowfundproject voor GVE aan kunnen maken... Nu krijgen die investeerders zeker invloed en gaan ze rendement eisen. Gevolg: nog meer projecten worden zo snel mogelijk afgehandeld om de kosten zo laag mogelijk te houden.
Mijn usual suspect (de gokkende koelings man) was zowaar op tijd, ik heb 32/33 ontvangen. Deze keer is de kurkenman te laat.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 19:59 schreef obligataire het volgende:
Wonderen bestaan nog: FNC maakte vandaag een bedragje over en ik vermoed heel sterk dat het van de boekhouder is (aka the usual suspect).
Op dezelfde website:quote:Op dinsdag 4 juli 2017 20:47 schreef snoopy40 het volgende:
https://www.investeerders(...)geldvoorelkaar-over/
Ja dus, ben benieuwd of er nu wat voor de aandeelhouders overblijft of alles aan advocaat kosten is opgegaan, kan op de site van lindahl in ieder geval niets vinden....
Bij mij is nu 31/32 binnen. De enige die nog mist is structureel te laat met betalen, nu al voor de 8e maand op rij. FNC heeft meerdere keren aangegeven dat ze actie gaan ondernemen, maar aangezien er geen verbetering in zit denk ik dat ik binnenkort zelf eens een telefoontje naar de betreffende ondernemer ga plegen om opheldering te vragen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:13 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Mijn usual suspect (de gokkende koelings man) was zowaar op tijd, ik heb 32/33 ontvangen. Deze keer is de kurkenman te laat.
Op zich wel (hij leest hier ook mee?) want hij wijst er o.a. terecht op dat de platformen zelf de kwetsbare factor zijn. Maar hij had ook wel even kunnen vermelden dat de grote platformen inmiddels stichtingen in het leven hebben geroepen om het betalingsverkeer m.b.t. de leningen, gescheiden te houden van de exploitatie van het platform. Nu biedt dat niet 100% zekerheid want er zal aanvullend nog wel het een en ander geregeld moeten worden, maar om het nu helemaal onvermeld te laten vind ik ook weer stemmingmakerij van zijn kant.quote:Op woensdag 5 juli 2017 09:28 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Op dezelfde website:
https://www.investeerders(...)ing-nederland-falen/
Van Teeffelen zegt hier toch wel wat zinnige dingen.
quote:Op woensdag 5 juli 2017 10:03 schreef bleyenburg het volgende:
welke is dat, opdiefiets?
in spoiler aub
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou zomaar eens heel goed kunnen werkenquote:Op woensdag 5 juli 2017 09:47 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
...........maar aangezien er geen verbetering in zit denk ik dat ik binnenkort zelf eens een telefoontje naar de betreffende ondernemer ga plegen om opheldering te vragen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |