abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172041231
quote:
Teruggekeerde IS-strijders hebben het moeilijk op de arbeidsmarkt, constateert de Zweedse regering. Om ze gemakkelijker aan een baan te helpen, krijgen Syriëgangers in Zweden een nieuwe identiteit.

Geen enkele werkgever wil een Syriëganger aannemen die voor de terroristische organisatie Islamitische Staat (IS) heeft gevochten, maar daarvoor heeft de maakbare samenleving in Zweden een oplossing bedacht.

Teruggekeerde IS-strijders hebben het moeilijk op de arbeidsmarkt, constateert de Zweedse regering. Om ze gemakkelijker aan een baan te helpen, krijgen Syriëgangers in Zweden een nieuwe identiteit.

Meer nieuws, elke dag in je inbox? Meld je aan voor onze nieuwsbrief >>
Geen enkele werkgever wil een Syriëganger aannemen die voor de terroristische organisatie Islamitische Staat (IS) heeft gevochten, maar daarvoor heeft de maakbare samenleving in Zweden een oplossing bedacht.

Foto’s met kalasjnikov

Met nieuwe identiteitspapieren kunnen jihadisten toch aan de slag. Ook worden ze geholpen aan een woning en eventueel een uitkering. Dat meldt de Zweedse krant Expressen. Een teruggekeerde IS-strijder vertelt in de krant over zijn moeilijkheden op de Zweedse arbeidsmarkt. ‘Ik solliciteerde op een aantal banen,’ zegt Walad Yousef (27), ‘maar aan het werk komen lukt niet omdat er foto’s van mij online staan.’ Hij doelt daarmee op foto’s die op Facebook circuleren, waarop hij poseert met een kalasjnikov.

Er zouden ongeveer 150 teruggekeerde Syriëgangers in Zweden verblijven. De krant sprak met een aantal van hen, onder wie enkelen die een nieuwe identiteit en een baan van de overheid hadden gekregen. Daarbij ontstaat het probleem dat teruggekeerde IS-strijders met een nieuw paspoort moeilijk te traceren zijn. Sommigen zijn spoorloos, volgens Expressen.

De teruggekeerde Syriëgangers hebben vaak grote problemen met de re-integratie. Er zijn nauwelijks werkgevers die een jihadist in dienst willen nemen. Nu doet de Zweedse overheid dus een proef, waarbij teruggekeerde jihadisten niet alleen een nieuwe identiteit, maar ook werk en onderdak krijgen. Het idee is dat de teruggekeerde jihadisten een groter gevaar voor de samenleving vormen als ze geen werk hebben.

Kamervragen

Het is beleid dat tegen alle verhoudingen ingaat, constateren Tweede Kamerleden Pieter Omtzigt en Madeleine van Toorenburg, beiden van het CDA. Ze willen weten hoe vaak dit voorkomt en of er ook in andere landen IS-strijders een nieuw paspoort krijgen omdat ze anders geen werk kunnen vinden.

PieterOmtzigt twitterde op woensdag 28-06-2017 om 21:32:16 Zweedse journalist bevestigde mij vandaag: Zweden geeft teruggekeerde ISIS strijders een nieuwe identiteit. Bizar!https://t.co/kKeCYa8Z2K reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op woensdag 28-06-2017 om 22:53:30 Een reportage in newsweek over terugkerende jihadisten naar Zweden:https://t.co/adiTLfP644LEZEN! reageer retweet
De Zweedse hoofdstad Stockholm werd in april getroffen door een aanslag, die werd opgeëist door IS. Bij de aanslag kwamen drie mensen om het leven.

bron: Elsevier
Dit is toch levensgevaarlijk. Kennelijk is het aan een baan helpen van terroristen belangrijker dan de samenleving veilig houden.
pi_172041276
Ronduit belachelijk
Zonder wrijving geen glans
pi_172041317
Dit moet als originele bron de speld hebben en een niet wakkere journalist heeft het overgenomen.
  donderdag 29 juni 2017 @ 12:51:30 #4
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_172041326
Tering zeg, die hebben echt een gigantisch bord voor hun kop.
Fade to Black
pi_172041355
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ronduit belachelijk
Dat dus.

Dat land wordt echt bestuurd door een stel compleet incompetente figuren. Man man man. Wat een droefenis.

Bijna geen enkele werkgever wil een IS strijder aannemen.

NEE NATUURLIJK NIET GODVERDOMME FLIKKER DIE MENSEN IN HET GEVANG OF TIEF ZE TERUG NAAR DAT KALIFAAT VAN ZE DOE FF NORMAAL MAN }:| :( :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172041488
Ik snap de zweden ook niet. Die dragen volledig bij aan hun eigen ondergang in Europa.
pi_172041492
het is letterlijk wat in nederland het Getuigenbeschermingsprogramma doet:

Aan mensen die zelf criminele feiten gepleegd hebben een nieuwe identiteit leveren en hen bescherming te bieden tegen bepaalde voorwaarden (veelal meewrking bij vervolging van andere criminelen:

In nederland vallen momenteel 164 personen die zelf vrijwel altijd een crimineel verleden hebben eronder

http://www.volkskrant.nl/(...)-identiteit~a315956/

Overigens is ook daarop kritiek omdat het soms ook lastig te bepalen is wat de winst is van de op deze manier verkregen medewerking (soms blijken andere criminelen ook met dusdanige verworven getuigenissen alsnog vrijuit te gaan en ontstaat er twijfel over de betrouwbaarheid van zulke getuigen, en is er een slecht zicht op het handelen van de personen met een nieuwe identiteit daarna)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_172041507
-- dubbel --
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 29 juni 2017 @ 12:59:29 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172041612
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:56 schreef Odaiba het volgende:
Ik snap de zweden ook niet. Die dragen volledig bij aan hun eigen ondergang in Europa.
Straks mooie Zweedse dames als vluchteling naar Nederland _O_
pi_172041672
Die feministische linkse ziekte is echt een probleem aan het worden voor de veiligheid en het voortbestaan van Europa.
pi_172041676
Tja, als je dat soort gasten tot een werkloos bestaan veroordeelt waarbij ze altijd zijn aangewezen op een uitkering denk ik ook dat dat voor niemand nuttig is en meer kwaad doet dan goed.
pi_172041722
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:51 schreef Hans_Klus het volgende:
Dit moet als originele bron de speld hebben en een niet wakkere journalist heeft het overgenomen.
Lijkt me ook ja.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_172041774
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:01 schreef Xa1pt het volgende:
Tja, als je dat soort gasten tot een werkloos bestaan veroordeelt waarbij ze altijd zijn aangewezen op een uitkering denk ik ook dat dat voor niemand nuttig is en meer kwaad doet dan goed.
Als IS strijder heb je je schuldig gemaakt aan misdaden tegen de menselijkheid.
Daarvoor moet je ze gewoon tegen de muur zetten.
pi_172041826
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:04 schreef Hans_Klus het volgende:

[..]

Als IS strijder heb je je schuldig gemaakt aan misdaden tegen de menselijkheid.
Daarvoor moet je ze gewoon tegen de muur zetten.
Ligt er lijkt me nogal aan wat iemand precies verricht heeft daar. En de doodstraf is er niet dus zolang die er niet is zul je toch op zoek moeten naar oplossingen voor dat probleem. En ik kan me zo voorstellen dat mensen inderdaad een groter gevaar gaan vormen als ze overal uitgekotst worden en de rest van hun leven tamelijk zinloos is.
pi_172041827
Vrouwen aan de macht _O_
  donderdag 29 juni 2017 @ 13:06:40 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172041856
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ligt er lijkt me nogal aan wat iemand precies verricht heeft daar. En de doodstraf is er niet dus zolang die er niet is zul je toch op zoek moeten naar oplossingen voor dat probleem. En ik kan me zo voorstellen dat mensen inderdaad een groter gevaar gaan vormen als ze overal uitgekotst worden en de rest van hun leven tamelijk zinloos is.
Als ze een gevaar vormen sluit je ze op. Dan ga je ze niet aan een baan helpen.
pi_172041866
quote:
Dat werkeloos en onnuttig bestaan hebben ze voor zichzelf al gerealiseerd door te radicaliseren. Jihadisten dienen ook behandeld te worden als jihadisten, dus een gevaar voor de samenleving en veroordeeld worden voor hun deelname aan de jihad.
pi_172041872
quote:
Hebben ze toch echt zelf veroorzaakt.
pi_172041886
quote:

[..]

Wetten kun je maken, afschaffen, veranderen.
Voor beesten van de IS kun je wel een wet maken, weinig mensen die er tegen zullen zijn.
pi_172041892
Als het echt moet, laat ze dan maar schoffelen ofzo.
  donderdag 29 juni 2017 @ 13:07:51 #22
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_172041899
quote:

[..]

Ofwel levenslang opsluiten of wel gewoon niet meer binnenlaten. Loslaten op de samenleving lijkt me de slechtst mogelijke optie. Zeker als ze verschillende moorden op hun geweten hebben.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  donderdag 29 juni 2017 @ 13:08:07 #23
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172041908
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Die feministische linkse ziekte is echt een probleem aan het worden voor de veiligheid en het voortbestaan van Europa.
"Feministische" :')
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_172041923
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als ze een gevaar vormen sluit je ze op. Dan ga je ze niet aan een baan helpen.
Dan is het vaak al te laat. Je kunt mensen niet zo snel de gevangenis in gooien omdat je denkt dat ze wel eens door kunnen gaan draaien, zo werkt het gewoon niet.
pi_172041928
Trump had dus toch gelijk.
pi_172041952
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat werkeloos en onnuttig bestaan hebben ze voor zichzelf al gerealiseerd door te radicaliseren. Jihadisten dienen ook behandeld te worden als jihadisten, dus een gevaar voor de samenleving en veroordeeld worden voor hun deelname aan de jihad.
Maar het gaat om daarna, niet om wat er vooraf is gebeurd en wat ze uiteindelijk aan strafbare feiten hebben begaan.
pi_172041964
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:07 schreef Hans_Klus het volgende:

[..]

Wetten kun je maken, afschaffen, veranderen.
Voor beesten van de IS kun je wel een wet maken, weinig mensen die er tegen zullen zijn.
Ok, succes Hans.
pi_172041998
quote:
18s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:07 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ofwel levenslang opsluiten of wel gewoon niet meer binnenlaten. Loslaten op de samenleving lijkt me de slechtst mogelijke optie. Zeker als ze verschillende moorden op hun geweten hebben.
In dat laatste geval zullen ze ook niet zo snel vrolijk rondwandelen, als dat bewezen kan worden. Maar iemand die in het kalifaat is geweest en het toch weer snel voor gezien had zonder echt moorden te hebben gepleegd, moet je zo iemand ook veroordelen voor de rest van zijn leven?
pi_172042005
Dus als je veel schulden maakt, dit geld verstopt. Vervolgens een half jaar van de radar verdwijnt en een foto van jezelf ergens in Syrie photoshopt dan krijg je in Zweden dus huisvesting, baan en kwijtschelding van je schuld.

Als ik een kleurtje had dan wist ik het wel.
pi_172042023
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In dat laatste geval zullen ze ook niet zo snel vrolijk rondwandelen, als dat bewezen kan worden. Maar iemand die in het kalifaat is geweest en het toch weer snel voor gezien had zonder echt moorden te hebben gepleegd, moet je zo iemand ook veroordelen voor de rest van zijn leven?
Beoordelen. Ja.
pi_172042047
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ok, succes Hans.
Heb je geen succes voor nodig.
Alleen de spreekwoordelijke druppel.
Vool rigoureuze veranderingen zijn gebeurd nadat de bevolking het op een punt zat is.
pi_172042063
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:11 schreef WodanIsGroot het volgende:
Dus als je veel schulden maakt, dit geld verstopt. Vervolgens een half jaar van de radar verdwijnt en een foto van jezelf ergens in Syrie photoshopt dan krijg je in Zweden dus huisvesting, baan en kwijtschelding van je schuld.
Moet je alleen wel zorgen dat je naam voorop in de resultaten van Google verschijnt en dat lijkt me het lastigste gedeelte als je niet daadwerkelijk veroordeeld bent.
pi_172042097
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:11 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Beoordelen. Ja.
In dit geval gaat het om veroordelen. En ik vraag me af of het scenario wat hier aantrekkelijk wordt gevonden nu daadwerkelijk veiliger is.
  donderdag 29 juni 2017 @ 13:15:16 #34
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_172042098
quote:

[..]

Mits oprechte spijt, en geen zware strafbare feiten op hun conto vind ik het uiteraard wel een optie, ja. Maar daar dient uitgebreid onderzoek aan vooraf te gaan, het mag zeker niet zomaar in de schoot geworpen worden.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_172042110
quote:

[..]

Iedereen weet wat IS doet.
Dus dan maak je regelingen, reis je naar kalifaat en dan zeg je is niks.
Ja naieve gutmenschen geloven dat.
  donderdag 29 juni 2017 @ 13:16:30 #36
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_172042131
Wat mij betreft krijgt iedere terugkerende jihadist aan de grens een kogel in z'n knar. Het zijn walgelijke sub-mensen die hebben laten zien tot de meest gruwelijke dingen in staat te zijn. Die hebben geen enkel recht op een leven in Europa.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_172042152
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:15 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Mits oprechte spijt, en geen zware strafbare feiten op hun conto vind ik het uiteraard wel een optie, ja. Maar daar dient uitgebreid onderzoek aan vooraf te gaan, het mag zeker niet zomaar in de schoot geworpen worden.
Lijkt me ook niet dat dat het geval is in Zweden en jihadisten die meervoudige moorden hebben gepleegd daar met een jaartje weer vrolijk rondlopen.
pi_172042167
Niet iedereen die in Syrie gevochten heeft is een IS strijder, er zijn ook veel terugkeerders (o.a. in Nederland) die voor het Vrije Syrische Leger hebben gevochten en anderen weer voor Ahrar en andere groepen. Hoe moeten we met die terugkeerders omgaan? Daarnaast hebben we ook terugkeerders die met de YPG hebben gestreden, een partij die geallieerd is aan het terroristische PKK. Nederlandse wetgeving is te vaag.
pi_172042195
Deze mensen kunnen toch gewoon vastgezet/tegen de muur gezet worden voor collaboratie?
Volg de pijlen.
pi_172042208
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:18 schreef JubaUrbicus het volgende:
Niet iedereen die in Syrie gevochten heeft is een IS strijder, er zijn ook veel terugkeerders (o.a. in Nederland) die voor het Vrije Syrische Leger hebben gevochten en anderen weer voor Ahrar en andere groepen. Hoe moeten we met die terugkeerders omgaan? Daarnaast hebben we ook terugkeerders die met de YPG hebben gestreden, een partij die geallieerd is aan het terroristische PKK. Nederlandse wetgeving is te vaag.
Simpel IS heeft zowat de oorlog verklaard aan het westen en die andere groepen vechten daar om andere redenen, zij zullen hier dus niet snel een aanslag gaan plegen.
pi_172042241
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:19 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Simpel IS heeft zowat de oorlog verklaard aan het westen en die andere groepen vechten daar om andere redenen, zij zullen hier dus niet snel een aanslag gaan plegen.
Natuurlijk, maar ik vind wel belangrijk dat er een onderscheid gemaakt moet worden tussen IS en andere groepen die in Syrie vechten.
pi_172042286
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:21 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar ik vind wel belangrijk dat er een onderscheid gemaakt moet worden tussen IS en andere groepen die in Syrie vechten.
Ja, mee eens.
  donderdag 29 juni 2017 @ 13:27:17 #43
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_172042343
quote:

[..]

Bij veel mensen die het eea op hun kerstok hebben zou ik het gelijk met je eens zijn. Maar iemand die voor IS heeft gestreden heeft wat mij betreft alle recht om nog mee te mogen doen met de normale mensen verspeeld.
pi_172042406
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar het gaat om daarna, niet om wat er vooraf is gebeurd en wat ze uiteindelijk aan strafbare feiten hebben begaan.
Misschien moeten we dan alle pedofielen ook maar een nieuwe identiteit geven? Kunnen ze tenminste weer vrij bewegen in de samenleving en solliciteren op die leuke vacature bij de kinderopvang.

Mensen die in staat worden geacht om in naam van een ideologie dodelijke slachtoffers te maken dienen niet "geholpen" te worden door ze te voorzien van een vorm van anonimiteit, deze mensen dienen een bel om de nek te krijgen waardoor iedereen weet dat deze persoon een gevaar vormt voor de samenleving.
pi_172042410
Van mij mag je terugkerende jihadisten opsluiten.

Maar, indien je dat niet doet denk ik dat dit wel de beste oplossing is voor de veiligheid van je land. Wanneer die mensen gewoon werken ipv langs de kant staan neemt de kans enorm af dat ze in de toekomst een risico vormen voor de veiligheid.
pi_172042416
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:27 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Bij veel mensen die het eea op hun kerstok hebben zou ik het gelijk met je eens zijn. Maar iemand die voor IS heeft gestreden heeft wat mij betreft alle recht om nog mee te mogen doen met de normale mensen verspeeld.
Ja, maar 'voor IS gestreden' is ook nogal een breed begrip. Heeft iemand alleen met een wapen gezwaaid en geposeerd? In een gaarkeuken gewerkt? Troepen voorzien van supplies? Als scherpschutter 10 strijders gedood? Burgers vermoord? Als chauffeur gewerkt?
pi_172042430
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:29 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Misschien moeten we dan alle pedofielen ook maar een nieuwe identiteit geven? Kunnen ze tenminste weer vrij bewegen in de samenleving en solliciteren op die leuke vacature bij de kinderopvang.
Met pedofielen zie je ook dat de reclassering zich inzet voor een goede resocialisatie. Want isolatie en uitsluiting werken misbruik in de hand. Zo idioot is de aanpak van Zweden dus niet zonder wat meer details te weten.
pi_172042467
Ik vind het niet kunnen en absoluut belachelijk, echter snap ik wel de filosofie erachter. Wanneer je iemand juist uit een kansloze positie haalt gaan mensen bedenken dat ze echt kansen hebben en dat de samenleving waar je tegen was helemaal niet zo slecht is. Je wordt immers geholpen. Echter is het wel uiterst naïef en begint het een beloning te worden voor je terroristische daden, dat mag en kan niet zo zijn.
  donderdag 29 juni 2017 @ 13:32:00 #49
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_172042475
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, maar 'voor IS gestreden' is ook nogal een breed begrip. Heeft iemand alleen met een wapen gezwaaid en geposeerd? In een gaarkeuken gewerkt? Troepen voorzien van supplies? Als scherpschutter 10 strijders gedood? Burgers vermoord? Als chauffeur gewerkt?
Wat TS al zei. Die groepering heeft de oorlog aan het westen verklaard en in de regio daar het leven van ontelbare mensen verpest en beeindigd. Iedereen die daar actief aan bij heeft willen dragen wil ik geen samenleving mee delen.
pi_172042517
quote:

[..]

Met pedofielen zie je ook dat de reclassering zich inzet voor een goede resocialisatie. Want isolatie en uitsluiting werken misbruik in de hand. Zo idioot is de aanpak van Zweden dus niet zonder wat meer details te weten.
En waarom radicaliseerden ze de eerste keer? Omdat ze werden uitgesloten in de samenleving? Of krijgen ze bij een nieuwe identiteit ook een ander karakter en opvattingen?
pi_172042552
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:32 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Wat TS al zei. Die groepering heeft de oorlog aan het westen verklaard en in de regio daar het leven van ontelbare mensen verpest en beeindigd. Iedereen die daar actief aan bij heeft willen dragen wil ik geen samenleving mee delen.
Mja, ik vind dat er nogal gradaties bestaan daarin en daar wel naar gekeken moet worden.
  donderdag 29 juni 2017 @ 13:34:33 #52
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172042567
Ben benieuwd hoe ze het mogelijke uitreizen naar Europa aan gaan pakken, dadelijk zit je met een zooi gevaarlijke extremisten die nergens in Europa op een lijst staan.
pi_172042581
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Straks mooie Zweedse dames als vluchteling naar Nederland _O_
Al dan niet zwanger van een importextremist. Nee, ook die trojan horses moet je weren. Want het kroost van het moslimextremisme zal de weg van de vader volgen. Altijd.
Google is your friend, abuse your friends
pi_172042649
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mja, ik vind dat er nogal gradaties bestaan daarin en daar wel naar gekeken moet worden.
Eens geef ze keuzemogelijkheden:

-kogel in ballenbak uitgevoerd door 7 jarige
-in een kooi en met benzine overgieten
-overreden worden door tank
-hangranaat aan je hoofd
-in kooi verzuipen
-kop afsnijden
-opblazen
pi_172042682
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe je wordt ingezet tijdens gevechten heb je vaak niet zelf in de hand. Die kok reisde af met de zelfde intentie als die sniper alleen is zijn geweldspotentie nog niet benut.

Die gradaties van jou zijn een buiging van acceptie van isis, meer niet.
pi_172042719
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:34 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Al dan niet zwanger van een importextremist. Nee, ook die trojan horses moet je weren. Want het kroost van het moslimextremisme zal de weg van de vader volgen. Altijd.
Zolang de vader er niet is krijg je gewoon westerse kroost met een mooi tintje. Lekker opvoeden met Frans Duits, zie het probleem niet :D
pi_172042738
quote:

[..]

In alle gevallen werk je, direct of indirect, mee aan de moorden die IS pleegt.

Herinner je je Frans van Anraat nog? Heeft alleen maar wat chemicalien geleverd aan Saddam. Niets aan de hand
pi_172042759
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:14 schreef Xa1pt het volgende:
Moet je alleen wel zorgen dat je naam voorop in de resultaten van Google verschijnt en dat lijkt me het lastigste gedeelte als je niet daadwerkelijk veroordeeld bent.
Oh, Google heeft inzage in strafregisters?

Het probleem met mensen voorzien van een nieuwe identiteit lijkt me toch vooral dat de hele historie ook voor de overheid gewist wordt. Inlichtingendiensten kunnen hen dus niet meer in de gaten houden, een VOG (of de Zweedse variant daarvan) wordt weer vrolijk verstrekt en ga zo maar door.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_172042763
Zweden. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_172042826
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:39 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Zolang de vader er niet is krijg je gewoon westerse kroost met een mooi tintje.
Het kind zal op zoek gaan naar zijn roots, wordt aangemoedigd door zijn omgeving om gedragsmatig hierop te kunnen voortborduren en zo ook een extremist te kunnen worden. In een regel-arm Europa met haar open grenzen is dat zo gemakkelijk als een brood kopen in een supermarkt.

Alleen wordt het brood niet gekocht, het wordt gestolen.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:39 schreef Apekoek het volgende:
Frans Duits, zie het probleem niet :D
Nog even en de Europese propagandamachine komt gratis het bord voor je kop uitdelen..

[ Bericht 14% gewijzigd door Metalfrost op 29-06-2017 13:49:59 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_172043047
En als die teruggekeerde jihadisten nu eens gezocht worden in andere landen, of gewoon op terreurlijsten staan, maakt dat deze actie van Zweden eigenlijk niet gewoon crimineel? Met een nieuwe identiteit kunnen ze ineens weer probleemloos vrij rondreizen, en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn lijkt me.
pi_172043080
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:43 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Het kind zal op zoek gaan naar zijn roots, wordt aangemoedigd door zijn omgeving om gedragsmatig hierop te kunnen voortborduren en zo ook een extremist te kunnen worden. In een regel-arm Europa met haar open grenzen is dat zo gemakkelijk als een brood kopen in een supermarkt.

Alleen wordt het brood niet gekocht, het wordt gestolen.

[..]

Nog even en de Europese propagandamachine komt gratis het bord voor je kop uitdelen..
tering jij hebt de meest irritante userpic die ik ooit heb gezien.
kan niet eens normaal je post lezen.
pi_172043166
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:37 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Hoe je wordt ingezet tijdens gevechten heb je vaak niet zelf in de hand. Die kok reisde af met de zelfde intentie als die sniper alleen is zijn geweldspotentie nog niet benut.
Dat het strafbaar is lijkt me evident, maar de mate waarin lijkt me afhankelijk van feiten.
  donderdag 29 juni 2017 @ 14:06:17 #64
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172043467
quote:

[..]

Het enige gevolg is dat iedereen met een midden-oosters kleurtje scheef aangekeken zal worden tijdens een sollicitatie.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_172043491
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het enige gevolg is dat iedereen met een midden-oosters kleurtje scheef aangekeken zal worden tijdens een sollicitatie.
Wanneer?
  donderdag 29 juni 2017 @ 14:10:28 #66
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172043587
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wanneer?
Laat me dit kortsluiten voor je:

SpecialK: Vanaf nu
Xa1pt: BOOOYAH ZE WERDEN AL SCHEEF AANGEKEKEN!! BOOM HA DAAR HEB JE NIET VAN T..
SpecialK: Vanaf nu nog meer dan hiervoor indien dat zelfs al het geval was in "i'm sorry i'm white, i'm sorry i'm male" Zweden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_172043622
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:48 schreef Odaiba het volgende:
Kennelijk is het aan een baan helpen van terroristen belangrijker dan de samenleving veilig houden.
Kennelijk hangt het een samen met het ander. Daar hoef je geen doctor in de sociologie voor te zijn.
pi_172043647
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Laat me dit kortsluiten voor je:

SpecialK: Vanaf nu
Xa1pt: BOOOYAH ZE WERDEN AL SCHEEF AANGEKEKEN!! BOOM HA DAAR HEB JE NIET VAN T..
SpecialK: Vanaf nu nog meer dan hiervoor indien dat zelfs al het geval was in "i'm sorry i'm white, i'm sorry i'm male" Zweden.
Komt-ie weer met z'n Calimero-complex.
pi_172043684
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kennelijk hangt het een samen met het ander. Daar hoef je geen doctor in de sociologie voor te zijn.
Als je bij IS gaat heb je je rechten verspeeld.
pi_172043813
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:14 schreef Hans_Klus het volgende:

[..]

Het is hier geen bananenrepubliek, sorry.
pi_172043845
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:14 schreef Hans_Klus het volgende:

[..]

Volgens de wet niet. Je zult dus wat met die mensen moeten.
  donderdag 29 juni 2017 @ 14:22:49 #72
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_172043846
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:08 schreef richolio het volgende:

[..]

"Feministische" :')
Uiteraard.
pi_172043891
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:22 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Uiteraard.
Vroeger heette alles wat stom is nog gewoon communistisch.
  donderdag 29 juni 2017 @ 14:26:27 #74
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172043919
quote:
9s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Komt-ie weer met z'n Calimero-complex.
Jij komt hier janken over hoe zielig moordenaars/landverraders zijn en dat we niet eerlijk zijn naar ze... en IK ben Calimero.

Ok, man.
pi_172043939
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij komt hier janken over hoe zielig moordenaars/landverraders zijn
Wijs even aan waar.

En ja, dagelijks post je wel ergens dat je het als blanke man heel moeilijk hebt en dat het allemaal oneerlijk is.
  donderdag 29 juni 2017 @ 14:29:36 #76
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_172043987
Maar worden die nieuwe identiteiten wel gedeeld met de overige Europese inlichtingendiensten? Anders lijkt het mij vrij kwalijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 29 juni 2017 @ 14:30:44 #77
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172044019
Als dit nog niet in NL zo is dan komt dat hier ook nog wel hoor :D let maar op.

Compleet gestoord die linksen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_172044024
Zweden verdient het gewoon, ze maken het er zelf naar. Wat een land :')
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172044036
Ik mag hopen dat dit een grap is?!?
pi_172044050
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:31 schreef Monkeymind het volgende:
Nee. Er zijn zelfs fokkers die dit een goed idee vinden :D humor
pi_172044079
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:31 schreef Monkeymind het volgende:
Wat is jouw oplossing?

Enneh... binnen de kaders van de wet hè!
pi_172044104
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat is jouw oplossing?

Wetten veranderen toch met de tijd?
pi_172044114
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:29 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar worden die nieuwe identiteiten wel gedeeld met de overige Europese inlichtingendiensten? Anders lijkt het mij vrij kwalijk.
Dat zei ik dus ook al, als ze op opsporingslijsten staan, en Zweden gaat die lui doodleuk aan een nieuwe identiteit helpen, steunen ze gewoon de terroristen.
pi_172044119
quote:

[..]

Wat is jouw oplossing?

Gewoon hun eigen naam laten houden, ze vervolgen voor eventuele strafbare feiten en ze daarna hun eigen leven laten oppakken? Of zijn ze opeens niet verantwoordelijk voor hun eigen handelen?
pi_172044137
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:35 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Gewoon hun eigen naam laten houden, ze vervolgen voor eventuele strafbare feiten en ze daarna hun eigen leven laten oppakken? Of zijn ze opeens niet verantwoordelijk voor hun eigen handelen?
Dat 'eigen leven oppakken' wordt dus wat lastig...
pi_172044156
quote:
9s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mag toch ook wel als je mensen gedood hebt? Je hoort in de bak.
pi_172044161
Ik wist niet dat Zweden ook een De Speld had. Dat hoop ik tenminste voor ze in dit geval.
pi_172044171
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:37 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Mag toch ook wel als je mensen gedood hebt? Je hoort in de bak.
Ja, en daarna de rest van je leven gestraft worden terwijl je je straf hebt uitgezeten past daar dus wat minder bij.
pi_172044180
quote:

[..]

Ja dus? Als je met foto's op internet staat als dronkaard kom je ook in aanmerking voor een nieuwe identiteit? IS lui zijn nu opeens niet meer verantwoordelijk voor hun eigen handelen? Hadden ze misschien niet moeten poseren met afgehakte hoofdjes als ze nog een carrière wilden maken.

Dan maar lekker wegrotten in een uitkering, niks illegaals of onwettigs aan :W
  donderdag 29 juni 2017 @ 14:38:25 #90
459912 FlippingCoin
pi_172044182
quote:

[..]

Maar normale criminelen krijgen toch ook niet doodleuk een andere identiteit?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_172044191
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ja dus? Als je met foto's op internet staat als dronkaard kom je ook in aanmerking voor een nieuwe identiteit? IS lui zijn nu opeens niet meer verantwoordelijk voor hun eigen handelen? Hadden ze misschien niet moeten poseren met afgehakte hoofdjes als ze nog een carrière wilden maken.

Dat zijn geen zielige moslims die beschermd moeten worden door Xa1pt. :D
pi_172044193
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, en daarna de rest van je leven gestraft worden terwijl je je straf hebt uitgezeten past daar dus wat minder bij.
Hpppatee, xa1pt geeft iedereen die met zijn geinponem of blote reet op internet staat een nieuwe identiteit omdat ze niet aan een baan komen.

Zo rolt hij _O_
pi_172044199
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Normale criminelen staan doorgaans niet met naam en toenaam en foto op het internet.
pi_172044215
quote:

[..]

Maar dat zijn dan ook niet medebroeders van de moslimgemeenschap waar xa1pt onderdeel van is.
pi_172044218
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:27 schreef Xa1pt het volgende:
Wijs even aan waar.

En ja, dagelijks post je wel ergens dat je het als blanke man heel moeilijk hebt en dat het allemaal oneerlijk is.
Hij zei dat het schuldbewuste Zweden er hiermee voor zorgt dat alle MO-afkomstige medemensen zullen worden aangekeken voor het gedrag van de rotte appels, omdat ze niet meer te onderscheiden zijn.

Mensen zijn toch van het soort grote stappen, snel thuis. Het was dus geen calimero-opmerking.
  donderdag 29 juni 2017 @ 14:39:56 #96
459912 FlippingCoin
pi_172044220
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Normale criminelen staan doorgaans niet met naam en toenaam en foto op het internet.
Niet? Dat komt volgens mij vaker voor dan bij iemand die in Syrië gaat strijden.
pi_172044233
quote:

[..]

Oh nee?
pi_172044266
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Niet? Dat komt volgens mij vaker voor dan bij iemand die in Syrië gaat strijden.
Absoluut.
pi_172044272
quote:

[..]

Jawel hoor, in geuren en kleuren.
pi_172044296
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jawel hoor, in geuren en kleuren.
Met filmpjes, foto's, adressen, nummers. Op twitter, Facebook, etc. Maar die vallen niet onder het pardon van xa1pt _O_
pi_172044298
quote:

[..]

Hoppa, je lult dus maar wat. _O_ _O-
pi_172044299
quote:

[..]

Volgens mij gaat Volkert van der Graaf niet langer door het leven onder zijn eigen naam.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 29 juni 2017 @ 14:43:57 #103
459912 FlippingCoin
pi_172044331
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij gaat Volkert van der Graaf niet langer door het leven onder zijn eigen naam.
Oké, maar dat is dan ook iemand die aardig bedreigd is én erg groot in de media is geweest nietwaar? Verder is het geen normale gang van zaken toch?
pi_172044338
quote:

[..]

Volkert is een normale crimineel ? Uh oké.
pi_172044362
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Oké, maar dat is dan ook iemand die aardig bedreigd is én erg groot in de media is geweest nietwaar? Verder is het geen normale gang van zaken toch?
Durf het niet te zeggen. Het is volgens mij ook niet verboden om je identiteit te veranderen. Kan mij dus voorstellen dat nogal wat criminelen dat doen.
  donderdag 29 juni 2017 @ 14:46:04 #106
459912 FlippingCoin
pi_172044384
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Durf het niet te zeggen. Het is volgens mij ook niet verboden om je identiteit te veranderen. Kan mij dus voorstellen dat nogal wat criminelen dat doen.
Maar je kan niet zomaar je ware naam wijzigen zo ver ik weet, hoe men zichzelf noemt moeten ze verder zelf weten natuurlijk.
pi_172044410
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar je kan niet zomaar je ware naam wijzigen zo ver ik weet, hoe men zichzelf noemt moeten ze verder zelf weten natuurlijk.
Blijkbaar kun je een verzoek indienen, en dat wordt dan getoetst door Justitie: zie hier.
pi_172044451
In Zweden zijn ze echt gek geworden. Het wordt niet voor niks "rape country" genoemd. Dat ze die vuile terroristen helpen is schandalig :{w

Ze moeten die jihadisten gewoon afschieten. Een andere oplossing is er niet
  donderdag 29 juni 2017 @ 14:49:34 #109
459912 FlippingCoin
pi_172044462
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Blijkbaar kun je een verzoek indienen, en dat wordt dan getoetst door Justitie: zie hier.
Geen idee of iemands boevenstreken een gegronde reden zijn voor justitie, dit wordt veel gebruikt door de familie van; maar dat raakt wat off-topic.
  donderdag 29 juni 2017 @ 14:50:33 #110
117098 Hathor
Effe niet
pi_172044487
quote:

[..]

Daar word op geen enkele site melding van gemaakt. Hoe kom jij aan die info?
pi_172044511
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Daar word op geen enkele site melding van gemaakt. Hoe kom jij aan die info?
Dat dacht ik een keer ergens te hebben opgevangen. Kan er ook naast zitten, daar niet van.
pi_172044553
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Als dat wel het geval is en je dat achtervolgt kun je geloof ik ook gewoon een aanvraag indienen.
  donderdag 29 juni 2017 @ 14:54:18 #113
459912 FlippingCoin
pi_172044595
quote:
2s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:29 schreef Kaas- het volgende:

Maar, indien je dat niet doet denk ik dat dit wel de beste oplossing is voor de veiligheid van je land. Wanneer die mensen gewoon werken ipv langs de kant staan neemt de kans enorm af dat ze in de toekomst een risico vormen voor de veiligheid.
Maar komt dit niet wat neer op we moeten die lui een beetje paaien anders blazen ze zichzelf straks nog op in een station?
pi_172044613
IS strijders horen niet terug te keren, paspoort afpakken, blijf maar daar. Wij gooien wel een bom op je kop van ons belastinggeld.

In ieder geval verdienen dit soort types eerder een kogel dan een nieuwe identiteit. .
Whatever...
  donderdag 29 juni 2017 @ 14:54:54 #115
459912 FlippingCoin
pi_172044615
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als dat wel het geval is en je dat achtervolgt kun je geloof ik ook gewoon een aanvraag indienen.
Een aanvraag voor wat? Een nieuwe identiteit?
pi_172044635
Veroordeelde pedofielen schijnen ook slecht werk in een kinderdagverblijf te kunnen krijgen. Laten we die ook maar een andere identiteit geven.
Volg de pijlen.
pi_172044700
Jihadisten zouden geen rechten moeten hebben en als ongewenst vreemdeling verklaard moeten worden.
pi_172044765
quote:

[..]

Wat is jouw oplossing?

Ongewenst vreemdeling verklaren en het land uitzetten.
pi_172044806
Zware sancties op Zweden leggen, dan is het zo afgelopen.

Dit is gewoon goedkeuren en faciliteren van terrorisme.
  donderdag 29 juni 2017 @ 15:02:13 #120
307622 Perox
(niet de echte)
pi_172044875
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Jihadisten zouden geen rechten moeten hebben en als ongewenst vreemdeling verklaard moeten worden.
Heb je ook iets dat binnen bestaande juridische kaders past?
pi_172044916
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dat kan, maar van die oplossing weten we dat een veel groter deel weer de fout in zal gaan dan met de andere oplossing.
  donderdag 29 juni 2017 @ 15:06:35 #122
307622 Perox
(niet de echte)
pi_172044987
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 15:02 schreef Perox het volgende:

[..]

Heb je ook iets dat binnen bestaande juridische kaders past?
Oh, ik lul uit mijn nek zie ik net. Er zijn wel degelijk kaders voor...
  donderdag 29 juni 2017 @ 15:07:28 #123
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_172045016
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:48 schreef Odaiba het volgende:
De Zweedse hoofdstad Stockholm werd in april getroffen door een aanslag, die werd opgeëist door IS. Bij de aanslag kwamen drie mensen om het leven.
Telegraaf...
4 mensen stierven ter plaatse of kort na aankomst in het ziekenhuis, een 5de slachtoffer drie weken later...
are we infinite or am I alone
pi_172045027
Nou lekker, denk je als werkgever iemand met een schoon strafblad in dienst te nemen.......
Nou gezellig...
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172045081
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 15:06 schreef Perox het volgende:

[..]

Oh, ik lul uit mijn nek zie ik net. Er zijn wel degelijk kaders voor...
En anders maken we kaders. We zullen op niet al te lange termijn naar het vluchtelingeverdrag en zelfs EVRM moeten kijken, aangezien er enorm misbruik van gemaakt wordt. Om ons te bestelen.
Whatever...
  donderdag 29 juni 2017 @ 15:13:06 #126
168739 Red_85
'echt wel'
pi_172045164
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:51 schreef Achterhoker het volgende:
Tering zeg, die hebben echt een gigantisch bord voor hun kop.
Dit is dus een gigantisch risico dat deze wezens dus vrij kunnen gaan reizen door europa en niemand de werkelijke identiteit nog kent.
Hoe hard wil je dat er doden gaan vallen? Dit is compleet bizar. Kunnen die mensen die dit verzinnen niet in een akoestische kamer opgesloten worden met een dwangbuis? Deze mensen zijn een gevaar voor de veiligheid voor heel Europa nu.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_172045178
Hoezo mogen Daeshi's eigenlijk vrij rondlopen daar in Zweden? :?
NEE!
  donderdag 29 juni 2017 @ 15:13:36 #128
168739 Red_85
'echt wel'
pi_172045180
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 15:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Zweden: als je dit toe laat, ga je uit Schengen wegens veiligheidsredenen.
1947-2016
  donderdag 29 juni 2017 @ 15:13:55 #129
168739 Red_85
'echt wel'
pi_172045188
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:
1947-2016
  donderdag 29 juni 2017 @ 15:15:47 #130
168739 Red_85
'echt wel'
pi_172045254
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 15:13 schreef HexHunter het volgende:
Hoezo mogen Daeshi's eigenlijk vrij rondlopen daar in Zweden? :?
Omdat daar de policor nog harder woekert dan hier. Dit is wat je krijgt als je dat soort volk in de macht laat zitten.
1947-2016
pi_172045262
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 15:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

donderdag 29 juni 2017 @ 15:24:08 #132
307622 Perox
(niet de echte)
pi_172045454
Voor mensen die geinteresseerd zijn:

Intrekken staatsburgerschap door overheid

Apart detail is dat het staatsburgerschap alleen kan worden ingetrokken voor mensen die zich buiten het koninkrijk bevinden.

Ik kom er niet achter of dit al een keer is toegepast...
pi_172045586
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:05 schreef TheJanitor het volgende:
Vrouwen aan de macht _O_
''Sweden has the first feminist government in the world. This means that gender equality is central to the Government’s priorities – in decision-making and resource allocation''

Oestrogeen gedomineerde samenleving _O_
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 29 juni 2017 @ 15:31:17 #134
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_172045598
Het artikel vermeldt niet of het veroordeelde of niet veroordeelde teruggekeerden betreft. Als ik me goed herinner waren het enkel degenen die niet veroordeeld waren (waar men geen bewijs had dat ze misdaden hadden gepleegd) die recht hadden op de begeleiding (woonst, uitkering, hulp met werk zoeken), best mogelijk dat dit ook voor een nieuwe identiteit geldt.

Naar Syrië reizen was niet strafbaar, daarvoor konden ze niet veroordeeld worden (maar voor de teruggekeerden geldt wel een verbod om naar de regio te reizen).
  donderdag 29 juni 2017 @ 15:36:37 #135
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_172045723
quote:
Die gasten die de Twintowers invlogen hadden anders een prima baan als piloot

quote:

[..]

Lijkt me niet dat hun leven zo zinloos was als piloot en toch maakten ze die keuze
pi_172045847
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:49 schreef Firewarrior het volgende:
In Zweden zijn ze echt gek geworden. Het wordt niet voor niks "rape country" genoemd. Dat ze die vuile terroristen helpen is schandalig :{w

Ze moeten die jihadisten gewoon afschieten. Een andere oplossing is er niet
Ze moeten die jihadisten en dat andere "vluchtelingen" gespuis onderbrengen bij die vrouwelijke politici die dit faciliteren. Kijken we na een maand of de overlevenden hun mening hebben bijgedraaid.
  donderdag 29 juni 2017 @ 15:43:41 #137
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_172046017
quote:
Het lijkt wel een psychiatrische aandoening.
  donderdag 29 juni 2017 @ 16:06:14 #139
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172046371
Gestoord. IS zijn gewoon SS'ers. Niet langer zien als mensen, maar als valse honden.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_172046432
Echt gestoord daar in Zweden,zal mij benieuwen hoe lang het duurt voor hier een geitenwollensok van GL met hetzelfde voorstel komt omdat ze het wel een goed idee vinden..
pi_172046538
quote:
Fijn dat ik niet de enige ben die dat snapt.
pi_172046679
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 16:09 schreef wolkentoetje het volgende:
Echt gestoord daar in Zweden,zal mij benieuwen hoe lang het duurt voor hier een geitenwollensok van GL met hetzelfde voorstel komt omdat ze het wel een goed idee vinden..
Dat dit soort rotzooi mogelijk is kan ook alleen doordat de PVV uit is gesloten. Als Nederland geen parlementaire democratie was, maar een anarchie, was het mogelijk geweest dat we deze rotzooi nog af konden remmen. Nu is het bijna te laat. Ik vrees het ergste voor ons land.

Ik denk dat Nederland "verloren zal gaan." Voordat de volgende verkiezingen plaats vinden kan het al te laat zijn om ons land te redden. En dat alleen maar omdat er hier veel domme mensen wonen.
pi_172046686
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Een aanvraag voor wat? Een nieuwe identiteit?
Ja. Ah, Koos had dat ook al genoemd.
pi_172046708
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 16:20 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Dat dit soort rotzooi mogelijk is kan ook alleen doordat de PVV uit is gesloten.
De PVV had geen oplossingen en gaat daar ook nooit op komen.
  donderdag 29 juni 2017 @ 16:30:15 #145
459912 FlippingCoin
pi_172046929
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 16:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja. Ah, Koos had dat ook al genoemd.
Maar daar had ik dus al op gereageerd; daarnaast is de discrepantie tussen de behandeling van een Syrië-ganger en een ander crimineel op zijn minst opmerkelijk te noemen.
pi_172046943
quote:
7s.gif Op donderdag 29 juni 2017 16:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De PVV had geen oplossingen en gaat daar ook nooit op komen.
Is een immigratiestop voor mensen uit moslimlanden volgens jou geen oplossing?
  donderdag 29 juni 2017 @ 16:32:26 #147
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172046967
quote:
2s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:29 schreef Kaas- het volgende:

Hoe zie je dit?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 29 juni 2017 @ 16:32:32 #148
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172046971
We zouden ons niet eens met dit soort mensen moeten bezighouden. Er zijn wel belangrijkere dingen zeg...

Hup, weg ermee. Het is onkruid en ze hebben hun status als volwaardig, levensvatbaar mens in Europa verspild. Niet meer naar omkijken en lekker laten vergaan ergens in het M.O.
Wat bezielt mensen hier toch om zulke lui weer terug te nemen...

Gewoon weg, weg, weg, kssst, vieze rat. je zoekt het maar uit.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  donderdag 29 juni 2017 @ 16:36:58 #149
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_172047072
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 16:32 schreef Villas__Rubin het volgende:
We zouden ons niet eens met dit soort mensen moeten bezighouden. Er zijn wel belangrijkere dingen zeg...

Hup, weg ermee. Het is onkruid en ze hebben hun status als volwaardig, levensvatbaar mens in Europa verspild. Niet meer naar omkijken en lekker laten vergaan ergens in het M.O.
Wat bezielt mensen hier toch om zulke lui weer terug te nemen...

Gewoon weg, weg, weg, kssst, vieze rat. je zoekt het maar uit.
Dus de grondwet afschaffen en de overheid het recht geven om willekeurig straffen uit te delen?
pi_172047305
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')