poep en jip!quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 23:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind Joep en Pip heel lelijk maar ik vind aan die genoemde combinatie echt helemaal niks noemenswaardigs
Jaquote:Op woensdag 2 augustus 2017 08:54 schreef Fazzoletti het volgende:
Liever zo'n ouderwetse naam als Joep dat zo'n populaire 'dj' naam, denk ik dan![]()
De naam van mijn dochter eindigt op -ette. Ik merk dat veel mensen die 'te' toch uitspreken, dat verbaasd me. Ik heb dat altijd gezien als 'stille' letters. Als jullie dit soort namen zien:
- Lisette
- Juliette
- Mariette
- Babette
Spreek je dan die laatste 'te' uit?
ik ken ook een O. en bij haar spreken we inderdaad de -te niet uit. Ik heb ook gewerkt met een Babette en in de klas gezeten bij een Annette en dat waren ook gewoon Babbet en Annetquote:Op woensdag 2 augustus 2017 08:54 schreef Fazzoletti het volgende:
Liever zo'n ouderwetse naam als Joep dat zo'n populaire 'dj' naam, denk ik dan![]()
De naam van mijn dochter eindigt op -ette. Ik merk dat veel mensen die 'te' toch uitspreken, dat verbaasd me. Ik heb dat altijd gezien als 'stille' letters. Als jullie dit soort namen zien:
- Lisette
- Juliette
- Mariette
- Babette
Ja... ze staan er niet zomdaar denk ik dan.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 08:54 schreef Fazzoletti het volgende:
- Lisette
- Juliette
- Mariette
- Babette
da's niet helemaal waar, er zijn genoeg stille letters in namen. Of zou jij de t in mijn naam ook uitspreken?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 09:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja... ze staan er niet zomdaar denk ik dan.
Ik heb zelf zo'n naam en als ik me met achternaam voorstel spreek ik de "te" wel uit, als ik me alleen met mijn voornaam voorstel niet.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 08:54 schreef Fazzoletti het volgende:
- Lisette
- Juliette
- Mariette
- Babette
Goeie vraag. Mijn 2e naam is Mariëtte maar die spreek ik nooit uit (is tenslotte niet mijn roepnaam).quote:Op woensdag 2 augustus 2017 08:54 schreef Fazzoletti het volgende:
- Lisette
- Juliette
- Mariette
- Babette
Vroeger dacht ik dat wel jaquote:Op woensdag 2 augustus 2017 09:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
da's niet helemaal waar, er zijn genoeg stille letters in namen. Of zou jij de t in mijn naam ook uitspreken?
quote:Op woensdag 2 augustus 2017 09:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Vroeger dacht ik dat wel jaIk kende de naam uit boeken. Maar goed, ik dacht ook dat je Jaques als 'Jakkeu' uitsprak
ik als "zjakkwes"quote:Op woensdag 2 augustus 2017 09:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Vroeger dacht ik dat wel jaIk kende de naam uit boeken. Maar goed, ik dacht ook dat je Jaques als 'Jakkeu' uitsprak
Nee, bij Lotte idd niet, maar dat is al zo'n typisch Nederlandse afkorting van Charlotte, wat in het NL vaak wel met de "te" uitgesproken wordt, maar in het Engels niet, en in het Frans is het ook zo'n stille uitgang.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 09:51 schreef Cygne het volgende:
Fazz, bij de naam van jouw dochter zou ik de te niet uitspreken. Bij een naam als die van lotte weer weer wel.
Een naam als Marianne zou ik dan weer nooit als Marian uitspreken.
Nu ben ik stik nieuwsgierig naar jouw naamquote:Op woensdag 2 augustus 2017 09:39 schreef AwayTL het volgende:
Ik heb geen -te, maar een e aan het eind. Heel veel mensen laten die weg, maar eigenlijk alleen de mensen boven de 50.
Stiekem vind ik het weglaten heel irritant, de e staat er toch niet voor niks. Maar ok, als mensen mijn naam helemaal zeggen vind ik het ook nog steeds vreemd. De eerste helft van mijn leven is het altijd beperkt gebleven tot de eerste twee letters.
Mijn naam zelf blijft ook niet hangen om de een of andere reden. Hoevaak mensen er wel niet Lisette, Lisa, Lianne, Rianne van maken is niet meer te tellen.
Bij Lisette en Mariette doe ik dat wel als ik niet snel doorpraat middenin een zin.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 08:54 schreef Fazzoletti het volgende:
- Lisette
- Juliette
- Mariette
- Babette
quote:Op woensdag 2 augustus 2017 09:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
da's niet helemaal waar, er zijn genoeg stille letters in namen. Of zou jij de t in mijn naam ook uitspreken?
jouw O is toch ook stil?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 10:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]spreek je de T in jouw naam niet uit?
??????
Ga je me zeker ook vertellen dat je de D in de naam van je dochter ook uit moet spreken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |