Ik weet het woord weer, bauchpinzelen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het gaat om het gevoel terwijl je de column leest.
Volgens mij is het punt dat het begrip landsbelang zoals deze veel gebruikt wordt, niet bestaat.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vroeg mij de hele tijd af, "Wanneer komt ze nou met haar punt?", en toen was de column alweer voorbij. Ik kan toch vaak slecht overweg met dat concept.
Oké. Pittig begin en duidelijke stellingname. Ben benieuwd naar de onderbouwing! Laten we die eens bekijken:quote:
Ja, dat ontkent Sheila ook niet? Haar column draait om het gebruik van de term "landsbelang". Dat in haar ogen opportunistisch is.quote:Landsbelang kan wel degelijk bestaan, net zoals partij en -eigenbelang ook kunnen bestaan.
Deze uitspraak is feitelijk onjuist? "intrinsieke motivatie van de betreffende mannetjes' is geen werkbare definitie of omschrijving van het begrip "belang".quote:'Belang' is een persoonlijk iets; het gaat over de intrinsieke motivatie van de betreffende 'mannetjes'
Oké, is dit niet ook het punt van Sheila? Ja, dat is het precies!quote:Het is geen algemeen ding wat iets te zeggen of willen heeft.
Euh.. Dit is in het licht bezien van het eerder citaat behoorlijk ironischquote:Met dit soort domme stukjes kun je ook echt alleen bij de Volkskrant aankloppen.
Volgens mij bestaat het wel hoor,echter alleen als het in mijn straatje past.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Volgens mij is het punt dat het begrip landsbelang zoals deze veel gebruikt wordt, niet bestaat.
"Mensenmens". Ook zoiets.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:30 schreef Leandra het volgende:
"Gevoelsmens" dat vind ik wel zo'ntypering....
Heerlijk toch? Beetje zoals "elite" waar iedereen onder valt die een andere mening heeft tegenwoordigquote:Op woensdag 28 juni 2017 14:30 schreef Leandra het volgende:
Het komt meestal neer op "Ik handel irrationeel".quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:30 schreef Leandra het volgende:
Bestaat wel, maar iedereen vult het net wat anders in.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Volgens mij is het punt dat het begrip landsbelang zoals deze veel gebruikt wordt, niet bestaat.
Idd, en dan van die andere Bullshitbingo termen als "kernwaarden" als het om je persoonlijke normen en waarden gaat.quote:
Maar wel met goede bedoelingen, natuurlijkquote:Op woensdag 28 juni 2017 14:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het komt meestal neer op "Ik handel irrationeel".
Iedereen heeft een andere mening geen mens is gelijk, leer er maar mee leven!quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heerlijk toch? Beetje zoals "elite" waar iedereen onder valt die een andere mening heeft tegenwoordig
Nouja, de opdrachtgever is natuurlijk niet blij met dingen als "Goh, je hebt hier dit en dat staan, maar zou je daar de bonnetjes weer even van uit het archief kunnen trekken zodat ik dat nog even na kan rekenen?". Kost allemaal extra moeite/geld/tijd.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zou het zo werken? Ik denk dat de opdrachtgevers ook wel blij zijn met de fouten. Het staat niet in het artikel, maar ik heb zo het vermoeden dat de gemaakte fouten steevast in het voordeel zijn van de opdrachtgever.
Oh, hebben we hier een 'allergietje' te pakken? Kan je wat aan doen hoor meid. Zullen we een POP maken/quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd, en dan van die andere Bullshitbingo termen als "kernwaarden" als het om je persoonlijke normen en waarden gaat.
Flikker op, ik heb normen en waarden, en principes, maar een "kernwaarde"? Man, man, man.
Ja, maar zo wordt het dus vaak niet gebruikt.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:32 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Bestaat wel, maar iedereen vult het net wat anders in.
Dat is met vrijwel alles zo.
Oh ja, dat is de voornaamste reden voor mijn gelukzaligheid als pensionado, ik hoef niet meer verplicht mee te spelen met de bullshit bingoquote:Op woensdag 28 juni 2017 14:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd, en dan van die andere Bullshitbingo termen als "kernwaarden" als het om je persoonlijke normen en waarden gaat.
Flikker op, ik heb normen en waarden, en principes, maar een "kernwaarde"? Man, man, man.
Tijd voor een kernwaardensessie op werk, zodat we iedereen weer in z'n kracht kunnen zetten.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook mooi als zo'n zelfverklaard mensenmens een huisdier heeft.quote:
* Tijger_m krijgt prompt een allergische aanvalquote:Op woensdag 28 juni 2017 14:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tijd voor een kernwaardensessie op werk, zodat we iedereen weer in z'n kracht kunnen zetten.
Hoe lang duurde het wel niet voordat men bij Mosco ergens achter was, wel vond ik het vreemd dat nadat deze voor Wilders optrad het opeens snel kon?quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:34 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nouja, de opdrachtgever is natuurlijk niet blij met dingen als "Goh, je hebt hier dit en dat staan, maar zou je daar de bonnetjes weer even van uit het archief kunnen trekken zodat ik dat nog even na kan rekenen?". Kost allemaal extra moeite/geld/tijd.
En er staat toch niet zozeer dat er fouten in de jaarrekeningen staan, maar dat de controle daarop onvoldoende bleek?
Antropomorfiseren van dat beest. Krijg je dat ze in allerlei pakjes worden gehesen omdat het echt een ijdel beestje is en ze geniet van het hebben van een grote collectie kleding.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ook mooi als zo'n zelfverklaard mensenmens een huisdier heeft.
Dat klopt dan niet hè?
Ik voel weerstand, tijd voor een kleurencursus, zodat je ziet hoe je als blauwe persoonlijkheid past in een gerevitaliseerd team met meer empathisch-georiënteerde medewerkers van rood en geel. Laten we hier volgende week in een bila even over sparren, zodat we daarna co-creëren.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
* Tijger_m krijgt prompt een allergische aanval
?quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |