abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:09:55 #26
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_171983589
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Lijkt mij toch iets waar Leefbaar Rotterdam niet voor staat?
Die is ook alleen maar bij Leefbaar gegaan om een zetel te bemachtigen. Zal je de komende jaren waarschijnlijk nog wel meer gaan zien.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_171983603
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:09 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Die is ook alleen maar bij Leefbaar gegaan om een zetel te bemachtigen. Zal je de komende jaren waarschijnlijk nog wel meer gaan zien.
Dat moet je voorkomen dus. Dat kan heel gemakkelijk.
pi_171983626
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:58 schreef Lothiriel het volgende:
Ik dacht dat de burgemeester van Rotterdam Aboutaleb was, maar zijn partij zit niet in de meerderheid, hoe werkt dat?

#mindblown

Misschien moet ik me toch terug wat gaan verdiepen in POL want van Nederlandse politiek moet ik nog een heleboel kaas eten precies :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

In algeheel besluit kun je in een coalitie iemand aanwijzen.
Hij zit er natuurlijk ook alweer even, maar het hoeft inderdaad niet per se iemand van een bepaalde partij te zijn.

quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:00 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Oh, in België is het de gewoonte dat iemand van de meerderheid burgemeester wordt. Maar goed, heb ik dan weer bijgeleerd *)
De nederlandse burgervader heeft ook niet echt bevoegdheden die zich lenen om te laten kiezen. Het uiteindelijke bestuur zit bij het college waar hij slechts onderdeel van is. Maar dat is weer een andere discussie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:03 schreef borisz het volgende:

[..]

Dan krijg je dictaturen van partijbazen. Zijn we verder van huis.
Mwuah. Het zou aardig zijn als je kijkt of iemand zelfstandig gekozen zou zijn geweest. Types als kuzu werden dat en dan zou het raar zijn als een hans spekman de democratie zou kunnen overrullen (hoe graag ik dat ook zou willen. Kuzu :') )

Maar van die types die binnen komen als Wilders kielzog #14? Lekker wiebberen, die zetel is een overschot van Wilders, niet van jou.
pi_171983632
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je denkt niet na over de partij en de plannen die men heeft?
Ja, ik kies iemand uit een groep mensen waarvan de ideeën me het meeste aan staan. Dat hoeft voor mij niet perse de lijsttrekker te zijn. De lijsttrekker is ook maar een van de velen. De hele club die gekozen wordt wil in eerste instantie hetzelfde. Wie zegt dat die lijstrekker dat het beste vertewgenwoordigd. Al die mensen in de raad of kamer hebben hun eigen verantwoordelijkheid.

Nu wilde leefbaar scoren door een excuus moslim op de lijst te zetten. is dus afgestraft.
pi_171983650
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:08 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Willen onder andere de scheiding tussen kerk en staat afbreken en overal gebedsruimtes.

[..]

[..]

http://www.nidarotterdam.nl/onze-oproep/standpunten/#.WVIRb2jyg2x
God, weer van die engnekken
pi_171983657
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:11 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ja, ik kies iemand uit een groep mensen waarvan de ideeën me het meeste aan staan. Dat hoeft voor mij niet perse de lijsttrekker te zijn. De lijsttrekker is ook maar een van de velen. De hele club die gekozen wordt wil in eerste instantie hetzelfde. Wie zegt dat die lijstrekker dat het beste vertewgenwoordigd. Al die mensen in de raad of kamer hebben hun eigen verantwoordelijkheid.

Nu wilde leefbaar scoren door een excuus moslim op de lijst te zetten. is dus afgestraft.
Zo werkt het ook. Dan is het raar dat iemand ineens een hele andere kant op gaat en een zetel meeneemt.
pi_171983698
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zo werkt het ook. Dan is het raar dat iemand ineens een hele andere kant op gaat en een zetel meenemt.
Dat ben ik wel met je eens. Aan de andere kant als een partij haar eigen actieve leden al niet aan zich kan binden dan is er wel wat mis binnen die partij.
pi_171983728
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:14 schreef nanuk het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens. Aan de andere kant als een partij haar eigen actieve leden al niet aan zich kan binden dan is er wel wat mis binnen die partij.
Er is iets mis met die man. De mensen die voor hem kozen wilden hem op die plek in die partij met die plannen.
pi_171983743
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er is iets mis met die man. De mensen die voor hem kozen wilden hem op die plek in die partij met die plannen.
De partij heeft er toch voor gekozen hem op een verkiesbare plaats te zetten. Dan is er ook iets mis met die partij.
pi_171983749
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:15 schreef nanuk het volgende:

[..]

De partij heeft er toch voor gekozen hem op een verkiesbare plaats te zetten. Dan is er ook iets mis met die partij.
Men gaat er niet vanuit dat men ineens voor iets geheel anders gaat.
pi_171983752
Beetje alsof je van D66 overstapt op de SGP.
pi_171983767
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:16 schreef Jigzoz het volgende:
Ja. Of die PVV man die ineens moslim werd. Dat is gewoon zeer vreemd.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:19:46 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_171983819
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:17 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Een beetje types die een soort absolute waarheid zoeken. Bij de PVV hoek lukte het toch niet dus dan maar bij de concurrent gaan proberen.
pi_171983835
Het gevaar is dat je op een gegeven ogenblik steeds meer macht krijgt onder valse voorwendselen.
pi_171983863
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een beetje types die een soort absolute waarheid zoeken. Bij de PVV hoek lukte het toch niet dus dan maar bij de concurrent gaan proberen.
De switch kan ook extreem zijn. Dan vraag je je af of dat niet het plan was.
pi_171983914
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men gaat er niet vanuit dat men ineens voor iets geheel anders gaat.
Er van uitgaan? Als ik mijn stem toevertrouw aan een partij dan heb ik liever dat er een iets steviger basis is dan 'er van uit gaan'. Deze man was geholpen met een horeca vergunning en wilde iets terug doen voor die partij. Eerst actief lid worden en pas verdiepen in de standpunten is vreemd maar het is net zo vreemd dat de partij niet wat meer heeft gekeken daar de achtergronden en doen en laten van die man. Mislukt huwelijk, beiden de schuld en beiden de lasten dragen.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:23:15 #42
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171983922
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:17 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niet zo raar, gewoon iemand die van het ene extreme in het andere extreme schiet. Altijd in uitersten denken. Arnoud van Doorn is daar wel een klasse vb van.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171983952
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:23 schreef nanuk het volgende:

[..]

Er van uitgaan? Als ik mijn stem toevertrouw aan een partij dan heb ik liever dat er een iets steviger basis is dan 'er van uit gaan'. Deze man was geholpen met een horeca vergunning en wilde iets terug doen voor die partij. Eerst actief lid worden en pas verdiepen in de standpunten is vreemd maar het is net zo vreemd dat de partij niet wat meer heeft gekeken daar de achtergronden en doen en laten van die man. Mislukt huwelijk, beiden de schuld en beiden de lasten dragen.
Vreemd is dan keihard gaan voor een partij die anders denkt. Maar wel met mijn stem. Daar heb ik als kiezer dus niet voor gekozen. Men mag wel weglopen van een partij.
pi_171983961
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet zo raar, gewoon iemand die van het ene extreme in het andere extreme schiet. Altijd in uitersten denken. Arnoud van Doorn is daar wel een klasse vb van.
Dat is voor normale mensen wel raar.
pi_171983999
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:16 schreef Jigzoz het volgende:
Eerder van PVV naar Denk.

En die partijen gaan waarschijnlijk ook nog eens meedoen met de volgende verkiezingen daar. Leuk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_171984037
Je kan het ook omdraaien. Dat je een Islamitische partij hebt met bepaalde ideeen. Daar kies je voor. Dan besluit je een voorkeurstem uit te brengen. Na een jaar gaat die persoon weg en bij de PVV zitten. Dat vinden mensen ook niet normaal.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:28:41 #47
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171984042
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Meneer van Doorn krijgt voor z'n propaganda toneelstukje dan ook flinke sponsoring uit de golfstaten. Daar is niks oprecht aan.
pi_171984071
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:28 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Meneer van Doorn krijgt voor z'n propaganda dan ook flinke sponsoring uit de golfstaten. Daar is niks oprecht aan.
Daar komt hij zelf ook niet geheel uit. Johan Derksen pakte hem daar ooit op aan.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:36:58 #49
337526 Kloktijd
Wijzer door de jaren heen
pi_171984193
Tegenlicht had laatst een uitzending over beide partijen. Dan zie je het contrast https://www.vpro.nl/progr(...)wij-samenleving.html
pi_171984284
Hij zal waarschijnlijk zijn kansen op een zetel bij de verkiezingen van 2018 laag hebben ingeschat. Zijn kansen bij de andere partij zullen beter liggen. Hij kiest waarschijnlijk dus niet voor een visie maar op basis van opportunisme.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')