http://www.nu.nl/dieren/4(...)in-valkenswaard.htmlquote:Veertien everzwijnen omgekomen bij aanrijding in Valkenswaard
Veertien jonge wilde zwijnen zijn in de nacht van zondag op maandag gedood door een aanrijding met een personenauto op de N69 in Valkenswaard. De auto raakte zwaar beschadigd, maar de inzittenden bleven ongedeerd.
De kudde werd aangereden op de weg tussen Eindhoven en Valkenswaard, liet de politie weten.
Door de groeiende populatie wilde zwijnen komen aanrijdingen in het zuidoosten van Brabant steeds vaker voor. Vorig jaar werden er 34 geteld en het aantal komt dit jaar waarschijnlijk veel hoger uit, verwacht secretaris Cor Louwers van de Brabantse stichting SAMF, die wildaanrijdingen afhandelt.
Een aanrijding met veertien dode dieren is volgens Louwers zeer uitzonderlijk. Hij denkt dat de groep zwijnen op de weg heeft gestaan en gaat ervan uit dat drie moederzwijnen wel op tijd de berm hebben bereikt en zijn gevlucht. Een paar aangereden biggen zijn met een kogel uit hun lijden verlost.
Voortplantingssnelheid
Wilde zwijnen hebben zich een aantal jaren geleden vanuit Limburg in de natuurgebieden rondom Eindhoven gevestigd. En terwijl de provincie een nulstand nastreeft, lukt het jagers niet om de populatie onder controle te krijgen. Definitieve uitroeiing is volgens de provincie onmogelijk vanwege de voortplantingssnelheid.
Everzwijnen leven in een rotte, niet een groep.quote:Op maandag 26 juni 2017 12:39 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat jullie iets anders verwachten zegt meer over jullie dan over mij. Just saying.
Ik vermoed dat ze "gewoon" in het donker op de weg hebben gestaan, misschien na een bocht of zo. Ongelukje dus.quote:Op maandag 26 juni 2017 12:52 schreef Kim-Holland het volgende:
Maar zijn die arme dieren expres doodgereden?
Mwah, daar ga ik niet van uit. 14 zwijntjes rij je niet zomaar in één keer naar de klote.quote:Op maandag 26 juni 2017 12:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze "gewoon" in het donker op de weg hebben gestaan, misschien na een bocht of zo. Ongelukje dus.
Dus je denkt dat dit met voorbedachten rade is? Dat de bestuurder van de auto heeft zitten wachten tot er een zwikkie zwijnen bij elkaar ging staan om dan eens lekker over ze heen te rijden?quote:Op maandag 26 juni 2017 13:02 schreef Kim-Holland het volgende:
Mwah, daar ga ik niet van uit. 14 zwijntjes rij je niet zomaar in één keer naar de klote.
Waarom niet? Genoeg psychopaten die dit voor hun lol doen.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus je denkt dat dit met voorbedachten rade is? Dat de bestuurder van de auto heeft zitten wachten tot er een zwikkie zwijnen bij elkaar ging staan om dan eens lekker over ze heen te rijden?
Doe ff reëel.
Say whut?quote:Op maandag 26 juni 2017 13:12 schreef Kim-Holland het volgende:
Waarom niet? Genoeg psychopaten die dit voor hun lol doen.
quote:Op maandag 26 juni 2017 13:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Say whut?
Genoeg psychopaten die wachten tot er een groep wilde zwijnen op een weg bij elkaar gaan staan om ze daarna dood te rijden?
Zelfs voor Kim Holland ben je té blont. Godallemachtig
Dit inderdaad. BAN.quote:Op maandag 26 juni 2017 12:42 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Everzwijnen leven in een rotte, niet een groep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |