abonnement Unibet Coolblue
pi_171959234
quote:
3s.gif Op maandag 26 juni 2017 10:46 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Als een F1 auto van het gas gaat remmen ze op topsnelheid harder dan je met een straatauto kunt remmen als je vol in de ankers gaat. Bij 50 km/h zal dit niet zo hard zijn, maar Hamilton haalt zijn voet van het gas waardoor de auto snel vaart mindert. Gewoon een foute inschatting van Vettel, maar wmb een raceongeluk want Hamilton weet ook wel wat het risico is als je dit zo doet.
Zoals ik ook op TV gezien heb, was er nauwelijks snelheidsvermindering. Ten hoogste 3 km/uur zoals ook in het Duitse artikel van Tarado staat.

quote:
FIA-Rennleiter Charlie Whiting und die Sportkommissare haben sich die Aufgabe nicht einfach gemacht. Es mussten Daten und Funksprüche gesichtet, TV-Bilder aus allen Blickwinkeln studiert werden. Die Datenauswertung unterstützte Hamiltons Einlassung: „Ich habe nicht gebremst.“ auto motor und sport erfuhr: HamiltonFormel Schmidt GP Kanada: Mercedes-Probleme gelöst? ist bei allen drei Re-Starts auf der abfallenden Gerade zwischen Kurve 15 und 16 an der Unfallstelle innerhalb von 3 km/h die gleiche Geschwindigkeit gefahren. Er ging dort immer vom Gas, hat nie beschleunigt, aber auch nie gebremst. „Das Warmfahren der Bremsen hat Lewis schon immer vor Kurve 15 erledigt“, hören wir aus FIA-Kreisen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 26 juni 2017 @ 11:15:53 #227
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171959265
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Toch wel apart dat hier ter verdediging van Max wordt geroepen dat het team hem heeft opgedragen de pers te ontlopen. Lijkt me juist tekenend als zelfs je eigen team geen vertrouwen in normale interviews heeft.
Hoezo ter verdediging?
Het is een mogelijke verklaring waarom Max geen interview heeft gegeven.
De achterliggende gedachte (waarom het team het zo heeft gedaan) is slechts een aanname van jou.
pi_171959327
Niet teruggelezen, maar McLaren heeft nu in 2017 meer rondjes volbracht dan Red Bull _O- :D
Ja doei.
  maandag 26 juni 2017 @ 11:18:47 #229
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_171959347
Max kan het beste Alonso even bellen of bij hem langsgaan voor communicatie training bij uitvallen... :+
Standaard riedeltje opsommen, nors kijken en weer naar huis gaan.
  maandag 26 juni 2017 @ 11:19:09 #230
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_171959352
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:17 schreef motorbloempje het volgende:
Niet teruggelezen, maar McLaren heeft nu in 2017 meer rondjes volbracht dan Red Bull _O- :D
wtf... das wel ernstig.
pi_171959373
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 10:15 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Tja 13 is unlucky "for some"
Óf VER
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juni 2017 @ 11:20:09 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171959376
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:17 schreef motorbloempje het volgende:
Niet teruggelezen, maar McLaren heeft nu in 2017 meer rondjes volbracht dan Red Bull _O- :D
betrouwbare auto _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171959402
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:17 schreef motorbloempje het volgende:
Niet teruggelezen, maar McLaren heeft nu in 2017 meer rondjes volbracht dan Red Bull _O- :D
Is dat zo? Gaat het dan om het totaal van beide wagens?
pi_171959416
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:21 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Is dat zo? Gaat het dan om het totaal van beide wagens?
Race laps, combined :D

https://www.reddit.com/r/(...)eted_more_race_laps/
Ja doei.
pi_171959581
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 10:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

schade of geen schade opzettelijk op iemand inrijden doe je gewoon niet, voor de vedettes gelden blijkbaar andere regels want eerlijk gezegd denk ik dat als een Alonso of Hamilton dit gedaan zou hebben ze ook een stop and go hadden gekregen maar pak em beet Wehrlein of Magnussen gewoon een zwarte vlag met nog een paar races schorsing
Dit en het is altijd Vettel die voorop staat om te praten over veiligheid. Was hij niet steeds aan het huilen over Verstappen? Je kan hem nu niet meer serieus nemen op dat gebied.

De vraag is als het om het psychologische spelletje gaat of hij zich heeft laten kennen of dat hij heeft laten zien grote ballen te hebben.
  maandag 26 juni 2017 @ 11:32:28 #236
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_171959662
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:28 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dit en het is altijd Vettel die voorop staat om te praten over veiligheid. Was hij niet steeds aan het huilen over Verstappen? Je kan hem nu niet meer serieus nemen op dat gebied.

De vraag is als het om het psychologische spelletje gaat of hij zich heeft laten kennen of dat hij heeft laten zien grote ballen te hebben.
Het is een verwend mannetje, in zijn tijd bij Red Bull al. Lees het boek van Mark Webber eens zou ik zeggen :P
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 26 juni 2017 @ 11:32:29 #237
369251 Geralt
of Rivia
pi_171959663
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:28 schreef potjecreme het volgende:
het is altijd Vettel die voorop staat om te praten over veiligheid. Was hij niet steeds aan het huilen over Verstappen? Je kan hem nu niet meer serieus nemen op dat gebied.
Dat kon ik al niet meer toen ie zelf het eerst voor de bijl ging mbt de "verstappen-regel" waar hij zelf het hardst om riep :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171959720
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 10:32 schreef ShaoliN het volgende:
Het lijkt mij sterk dat debris uiteindelijk het probleem was, maargoed makkelijk lullen vanaf de zijkant. Debris doet het weer meer klinken als overmacht ipv inferieure betrouwbaarheid.
Ik neem aan dat als je vanaf ronde 1 troep hebt zitten die de koeling niet te goede komen dat dat op de computer te volgen is en dat je ook Max, net als Ricciardo, naar binnen haalt om die zooi weg te grabbelen. Ongeacht positie.

Hoe is het trouwens mogelijk dat een F1 coureur te veel van zijn auto vraagt? Zo'n auto moet toch afgesteld zijn om de coureur er het maximale uit te kunnen laten halen?
Ik heb de indruk dat de debris die zowel Ric als Max op hebben gepakt, niet op dezelfde plek terecht waren gekomen. Ric had namelijk last van zijn remmen en daar had Max geen last van.

Maar ik had de indruk dat het moment dat de auto van Max stuk ging, hetzelfde moment was als de vorige race. Niet zo zeer qua ronde van de race maar wel dat Max net op dat moment maximaal aan het pushen was. Vraagt hij dan te veel van de auto? Stel dat dat het is, waarom overkomt het Ric dan niet, houdt hij (bewust) meer in?

Zit Max op knopjes te drukken waar hij niet op mag drukken?
pi_171959823
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat de debris die zowel Ric als Max op hebben gepakt, niet op dezelfde plek terecht waren gekomen. Ric had namelijk last van zijn remmen en daar had Max geen last van.

Maar ik had de indruk dat het moment dat de auto van Max stuk ging, hetzelfde moment was als de vorige race. Niet zo zeer qua ronde van de race maar wel dat Max net op dat moment maximaal aan het pushen was. Vraagt hij dan te veel van de auto? Stel dat dat het is, waarom overkomt het Ric dan niet, houdt hij (bewust) meer in?

Zit Max op knopjes te drukken waar hij niet op mag drukken?
Die zelfde ronde is toeval. De vorige keer was het een batterij die ermee ophield en nu was het de oliedruk. Het een heeft niets met het ander te maken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 26 juni 2017 @ 11:40:05 #240
369251 Geralt
of Rivia
pi_171959872
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:34 schreef opgebaarde het volgende:
Niet zo zeer qua ronde van de race maar wel dat Max net op dat moment maximaal aan het pushen was. Vraagt hij dan te veel van de auto? Stel dat dat het is, waarom overkomt het Ric dan niet, houdt hij (bewust) meer in?

Zit Max op knopjes te drukken waar hij niet op mag drukken?
Nee, nee en nee :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 26 juni 2017 @ 11:41:42 #241
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171959924
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat de debris die zowel Ric als Max op hebben gepakt, niet op dezelfde plek terecht waren gekomen. Ric had namelijk last van zijn remmen en daar had Max geen last van.

Maar ik had de indruk dat het moment dat de auto van Max stuk ging, hetzelfde moment was als de vorige race. Niet zo zeer qua ronde van de race maar wel dat Max net op dat moment maximaal aan het pushen was. Vraagt hij dan te veel van de auto? Stel dat dat het is, waarom overkomt het Ric dan niet, houdt hij (bewust) meer in?

Zit Max op knopjes te drukken waar hij niet op mag drukken?
Het is nooit de schuld van de coureur die teveel gas geeft :')

Die auto wordt ontwikkeld om 1 race volledig uitgewoond te worden door een coureur, het mag simpelweg niet zo zijn dat een raceauto kapot gaat omdat je er te snel mee wil rijden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_171959944
Was deze al gepost trouwens? https://streamable.com/c5mp7

Nog nooit een Fin zo horen schreeuwen _O-
Ja doei.
pi_171959967
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die zelfde ronde is toeval. De vorige keer was het een batterij die ermee ophield en nu was het de oliedruk. Het een heeft niets met het ander te maken.
Of de remmen.
Maar inderdaad, ik zie het nu ook in, kolder
  maandag 26 juni 2017 @ 11:44:13 #244
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_171959986
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat de debris die zowel Ric als Max op hebben gepakt, niet op dezelfde plek terecht waren gekomen. Ric had namelijk last van zijn remmen en daar had Max geen last van.

Maar ik had de indruk dat het moment dat de auto van Max stuk ging, hetzelfde moment was als de vorige race. Niet zo zeer qua ronde van de race maar wel dat Max net op dat moment maximaal aan het pushen was. Vraagt hij dan te veel van de auto? Stel dat dat het is, waarom overkomt het Ric dan niet, houdt hij (bewust) meer in?

Zit Max op knopjes te drukken waar hij niet op mag drukken?
Tuurlijk niet, je bepaald met je engineer de engine modes en als de temp. al critical was laat je hem natuurlijk niet op een risico volle engine mode rijden 8)7 tis een teamsport... als Max bewust andere engine modes gebruikt zonder toezegging van z'n engineer, dan zit hij idd fout maar dan hadden we het waarschijnlijk wel gehoord (nieuws of boordradio).
Ze zien overigens alles wat Max doet met de auto, in theorie kan z'n engineer ook al die modes veranderen, maar dat maakt de sport minder leuk :+
pi_171960010
quote:
99s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:41 schreef XL het volgende:

[..]

Het is nooit de schuld van de coureur die teveel gas geeft :')

Die auto wordt ontwikkeld om 1 race volledig uitgewoond te worden door een coureur, het mag simpelweg niet zo zijn dat een raceauto kapot gaat omdat je er te snel mee wil rijden.
Dit is natuurlijk niet waar. De motoren worden bijvoorbeeld niet voor 100% belast
pi_171960030
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:44 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, je bepaald met je engineer de engine modes en als de temp. al critical was laat je hem natuurlijk niet op een risico volle engine mode rijden 8)7 tis een teamsport... als Max bewust andere engine modes gebruikt zonder toezegging van z'n engineer, dan zit hij idd fout maar dan hadden we het waarschijnlijk wel gehoord (nieuws of boordradio).
Ze zien overigens alles wat Max doet met de auto, in theorie kan z'n engineer ook al die modes veranderen, maar dat maakt de sport minder leuk :+
Goed punt (beide keren)
pi_171960070
Bottas die Raikonnen er uit ramt, dat is een normaal race incident waar zelden een straf voor wordt uitgedeeld?
  maandag 26 juni 2017 @ 11:49:59 #248
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_171960124
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:47 schreef opgebaarde het volgende:
Bottas die Raikonnen er uit ramt, dat is een normaal race incident waar zelden een straf voor wordt uitgedeeld?
Bottas rijdt in een Mercedes, dus dan mag dat :{ sloeg echt nergens op dat hij geen straf daarvoor kreeg...
  maandag 26 juni 2017 @ 11:50:23 #249
369251 Geralt
of Rivia
pi_171960139
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:47 schreef opgebaarde het volgende:
Bottas die Raikonnen er uit ramt, dat is een normaal race incident waar zelden een straf voor wordt uitgedeeld?


Er wordt wel eens straf voor uitgedeeld, maar in dit geval zag men het als raceincident en geen opzet.

Artikel 38.1 zegt overigens niets over het incident zelf. Daar staat het volgende in:
quote:
38.1 The race director may report any on-track incident or suspected breach of these Sporting Regulations or the Code (an "Incident") to the stewards.
After review it shall be at the discretion of the stewards to decide whether or not to proceed with an investigation.
The stewards may also investigate an Incident noted by themselves.
Dat is dus gewoon de melding dat er een incident plaatsgevonden heeft en dat de race director dit gemeld heeft bij de stewards. Zij hebben het afgedaan als raceincident om bovengenoemde redenen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 26 juni 2017 @ 11:51:17 #250
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171960159
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk niet waar. De motoren worden bijvoorbeeld niet voor 100% belast
Ok, software matig kunnen ze de coureur beperken. De coureur zelf moet niet inhouden of sparen. Die moet 100% geven en zijn engineer moet de motor op 99,9% houden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')