Ze eten een volledig dieet van insecten normaal gezien, ik denk dat babyvoeding niet de juiste voedingswaarden heeft.quote:
Vandaar dat ze ook meelwormen krijgen, gemalen insecten kon ik hier niet vinden bij de dierenwinkel. Dus ik maal de meelwormen nu zelf.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 15:42 schreef Wespensteek het volgende:
Ze hebben insecten nodig, bij een dierenwinkel kun je waarschijnlijk gemalen insecten kopen.
PS wat ga je doen als ze gaan vliegen trouwens, dan hebben ze ook nog eten nodig?
Nog wel denk ik, in iedergeval klein, Ze zouden nu nog bij hun ouders eten vanuit de maag dus ook zacht.quote:
Dat is denk ik niet genoeg, ze eten normaal vliegjes etc.. Als ze universeel voer hebben met vliegjes voldoet het mogelijk wel.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 16:34 schreef snakelady het volgende:
Vandaar dat ze ook meelwormen krijgen, gemalen insecten kon ik hier niet vinden bij de dierenwinkel. Dus ik maal de meelwormen nu zelf.
Ik zal eens kijken of ik dat hier ergens kan krijgen.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 17:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is denk ik niet genoeg, ze eten normaal vliegjes etc.. Als ze universeel voer hebben met vliegjes voldoet het mogelijk wel.
vb. : http://www.medpets.nl/bea(...)mg1NQCFcZAGwod6AoEgQ
Ik ben alleen bang dat het niet veel nut heeft, als zwaluwen gaan vliegen kunnen ze zelf nog niet goed vliegjes vangen, daarom voeren de ouders nog bij.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 17:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken of ik dat hier ergens kan krijgen.
Daarom zetten we de kooi in de tuin zodat ze terug kunnen vliegen wanneer nodig.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 18:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ben alleen bang dat het niet veel nut heeft, als zwaluwen gaan vliegen kunnen ze zelf nog niet goed vliegjes vangen, daarom voeren de ouders nog bij.
Nee, in Denemarken.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 12:27 schreef oh-oh het volgende:
Oh wat goed dat je het probeert zeg. Kattenvoer is ook goed, je kan ook kleine flubbertjes gehakt geven. Ik heb het wel eens met een spreeuw gedaan.die gaf ik balletjes duck van de honden. Maar jij woont niet in NL he?
quote:Op zaterdag 24 juni 2017 23:14 schreef snakelady het volgende:
De laatste overgebleven doet het nu super, is aangekomen in gewicht, eet enorm goed, vooral de zelf gevangen beestjes vielen in de smaak. Hij weegt nu 19 gram.
hij verzorgt zichzelf nu ook goed, wast zichzelf en zijn ontlasting is nu een stuk minder waterig.
[ afbeelding ]
Dank je!quote:Op zaterdag 24 juni 2017 23:19 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
Succes!
Wij hebben wel eens dat hun nest instort als de jongen groter (en zwaarder) worden. Maar dan hoeven we ze alleen een dag uit de klauwen/bek van katten/honden te houden, dat is toch eenvoudiger dan wat jij nu doet.
Wij hebben ooit geprobeerd 3 jonge kauwtjes te redden waarvan het nest gesloopt was bij een schoorsteenoperatie. Ze zijn dagen in leven gebleven op brinta en toen gestikt onder een toegestopt dekentjequote:Op zaterdag 24 juni 2017 23:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dank je!
Je kon merken dat ze al even niet meer gegeten hadden, ze waren alle drie erg zwak, ben dus wel heel blij dat deze het lijkt te redden. Is het toch niet allemaal voor niks geweest.
Kleine vogeltjes zijn zwak.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 23:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Wij hebben ooit geprobeerd 3 jonge kauwtjes te redden waarvan het nest gesloopt was bij een schoorsteenoperatie. Ze zijn dagen in leven gebleven op brinta en toen gestikt onder een toegestopt dekentje![]()
![]()
We hebben toen nieuwe kauwtjes gekregen.
Jawel, maar niet op voorraad, dus zaterdag besteld en is overmorgen pas binnen.quote:Op zondag 25 juni 2017 14:02 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Heb je geen dierenwinkel in de buurt die levend voer verkoopt?
Awwquote:Op zaterdag 24 juni 2017 23:14 schreef snakelady het volgende:
De laatste overgebleven doet het nu super, is aangekomen in gewicht, eet enorm goed, vooral de zelf gevangen beestjes vielen in de smaak. Hij weegt nu 19 gram.
hij verzorgt zichzelf nu ook goed, wast zichzelf en zijn ontlasting is nu een stuk minder waterig.
[ afbeelding ]
Lief!quote:Op zondag 25 juni 2017 17:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jawel, maar niet op voorraad, dus zaterdag besteld en is overmorgen pas binnen.
Maar alle buurtkinderen zijn de hele dag druk bezig geweest om beestjes voor Bob te vangen.
Ah gos!quote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:44 schreef snakelady het volgende:
We hebben nu diverse diertjes van de dierenwinkel, hij moet wennen aan levend voer en dat gaat gelukkig goed.
Hij heeft vandaag ook voor het eerst een klein stukje gevlogen.
[ afbeelding ]
Och Bob, knapperd!quote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:44 schreef snakelady het volgende:
We hebben nu diverse diertjes van de dierenwinkel, hij moet wennen aan levend voer en dat gaat gelukkig goed.
Hij heeft vandaag ook voor het eerst een klein stukje gevlogen.
[ afbeelding ]
Het idee was om hem niet tam te maken, maar we zijn er achter dat dat haast een onmogelijke taak is.quote:Op zondag 2 juli 2017 19:48 schreef Kriegel het volgende:
![]()
![]()
Volhouden. Hij zal vanzelf wel een keer echt eropuit gaan en niet meer terugkomen. Of misschien later nog eens, dat ie na weken ineens weer voor het raam zit, dat schijnt wel voor te komen met vogels waarbij je als 'moeder' ingeprent bent.
Blijft grappig hoe die hele schuwheid voor mensen er ineens niet is wanneer je ze zelf hebt grootgebracht.
quote:Op zondag 2 juli 2017 18:14 schreef snakelady het volgende:
Dank je voor de tips Aloria maar we zijn dat stadium (gelukkig) al voorbij, hij eet nu gewoon levende beestjes en ook zelf.
Dus, hij kan goed vliegen, hij eet zelf, leek ons het goede moment om hem vrij te laten.
en dat hebben we nu ook 3 keer gedaan maar alle 3 de keren is hij weer terug gekomen.
Net voor we hem vanochtend los lieten.
[ afbeelding ]
Om 16:00 uur toen hij weer voor de deur zat.
[ afbeelding ]
Dus nu gaan we het gewoon iedere dag proberen.
Ja inderdaad, net lieten we hem weer buiten, er stonden veel kinderen met ouders buiten en wat een lol hadden ze met Bob.quote:Op woensdag 5 juli 2017 15:16 schreef oh-oh het volgende:
Hahaha Bob is de beste, wat tof zeg!
Hij zal wel meetrekken in het najaar, anders moet je hem dan weer binnen halen hoor!
Sowieso, mocht ie mee gaan, dan komt ie waarschijnlijk volgend jaar weer terug, zwaluwen gaan altijd naar dezelfde plek dacht ik!quote:Op woensdag 5 juli 2017 19:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja inderdaad, net lieten we hem weer buiten, er stonden veel kinderen met ouders buiten en wat een lol hadden ze met Bob.
Verspreid over het veld stonden de kinderen met hun handen omhoog en dan vloog Bob van kind naar kind.
Maar als hij besluit hier te blijven dan kan dat niet inderdaad, in de winter.
Dat klinkt in elk geval goed. Er is ook nog aardig wat tijd voordat de migratie begint.quote:Op woensdag 5 juli 2017 20:50 schreef snakelady het volgende:
SeLang, super bedankt voor die link.
We hebben nu een kooi achter in de tuin staat. Waar hij zelf uit kan.
Onze achter deur staat ook open en hij komt ook regelmatig weer binnen vliegen.
Hij heeft wel al met soortgenoten gevlogen.
Allemachtig wat cute.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:38 schreef SeLang het volgende:
Wat betreft terugkomen, met een beetje "geluk" maakt die zwaluw volgend jaar een nest binnen in jouw huis!
In de Himalaya in Nepal kwam ik in een huis/ lodge/ winkel waar een zwaluw gewoon midden in de huiskamer een nest had gemaakt. Deur staat de hele dag open dus zwaluw kan in en uit vliegen.
De eigenaar had een stuk karton onder het nest gemonteerd tegen de poep (zie rechts boven) maar verder konden die zwaluwen gewoon hun gang gaan. Kwam dan over je hoofd in en uit vliegen.
[ afbeelding ]
Oh, dit wil ik ook!quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:38 schreef SeLang het volgende:
Wat betreft terugkomen, met een beetje "geluk" maakt die zwaluw volgend jaar een nest binnen in jouw huis!
In de Himalaya in Nepal kwam ik in een huis/ lodge/ winkel waar een zwaluw gewoon midden in de huiskamer een nest had gemaakt. Deur staat de hele dag open dus zwaluw kan in en uit vliegen.
De eigenaar had een stuk karton onder het nest gemonteerd tegen de poep (zie rechts boven) maar verder konden die zwaluwen gewoon hun gang gaan. Kwam dan over je hoofd in en uit vliegen.
[ afbeelding ]
OMG hij waait bijna weg!quote:Op woensdag 5 juli 2017 02:12 schreef snakelady het volgende:
Iedere dag laten we hem los buiten, iedere dag komt hij weer trouw thuis......
Wat bewegend beeld.
Snap heel goed dat je 'm mist, maar jullie hebben toch maar mooi dit goede voor Bob voor elkaar gekregen, topquote:Op dinsdag 18 juli 2017 02:36 schreef snakelady het volgende:
Bob is een paar dagen geleden weggevlogen met wat andere zwaluwen.
Hij vliegt nog wel eens over en komt af en toe nog even gedag zeggen, maar steeds minder.
Wat dus goed is...maar ik mis hem wel.
Prachtig dat dit zo goed is afgelopen!quote:Op dinsdag 18 juli 2017 02:36 schreef snakelady het volgende:
Bob is een paar dagen geleden weggevlogen met wat andere zwaluwen.
Hij vliegt nog wel eens over en komt af en toe nog even gedag zeggen, maar steeds minder.
Wat dus goed is...maar ik mis hem wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |