abonnement Unibet Coolblue
pi_172003848
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:44 schreef snakelady het volgende:
We hebben nu diverse diertjes van de dierenwinkel, hij moet wennen aan levend voer en dat gaat gelukkig goed.
Hij heeft vandaag ook voor het eerst een klein stukje gevlogen.

[ afbeelding ]
Ah gos! O+

Triest van de andere twee, maar fijn dat het met Bob goed gaat. Lief dat jullie dit doen, veel succes!
Tails tell tales
  woensdag 28 juni 2017 @ 00:27:01 #27
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_172006546
Dank jullie wel! :*
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 juni 2017 @ 11:31:36 #28
163650 Greys
pi_172039381
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:44 schreef snakelady het volgende:
We hebben nu diverse diertjes van de dierenwinkel, hij moet wennen aan levend voer en dat gaat gelukkig goed.
Hij heeft vandaag ook voor het eerst een klein stukje gevlogen.

[ afbeelding ]
Och Bob, knapperd! O+

Wat lief van je, TS, dat je zo je best doet!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_172076313
Je kunt bij de welkoop ( of andere dierenwinkel ) voer kopen voor insecteneters . zo iets https://www.huisdierplein(...)-g5tQCFUco0wodIJMMIQ

Dan koop je een bakje fruitvliegjes en sommige dierenwinkels hebben ook nog wel gratis bakje fruitvliegjes die allemaal dood zijn. ( hier had ik allemaal dode 1 dag vliegjes uit het hok en de kas verzameld )

Je maakt van het droog voer bolletjes ( wat water erbij gooien) je zet 1 dood fruit vliegje in het bolletje laat er een vleugeltje of iets uitsteken en dan eet je zwaluw het zo op.

Ik kwam hier achter na dat ik de eerste dagen de bek open moest trekken, voor een dood vliegje deed de zwaluw zo de bek open, met het droge voer en 1 klein vleugeltje of vliegje krijg je de jongen zo groot. Hier hebben we ze ook regelmatig in huis in de zomer periode en heb ze tot nu toe allemaal terug in de kolonie kunnen zetten.

Zodra ze beginnen te vliegen en vanzelf het droge voer op peuzelen ( dat doen ze als ze groot genoeg zijn ) zet ik ze terug bij de boerderij met een schaal droogvoer en dat wissel ik dan nog een aantal dagen en dan redden ze hunzelf ^O^

( ik denk zelfs dat als je een zwarte mier boven op het bolletje voer zet dat ze het ook op eten, mieren en spinnen zijn volop te vinden nu )

[ Bericht 6% gewijzigd door Aloria op 30-06-2017 21:21:15 ]
  zondag 2 juli 2017 @ 18:14:42 #30
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_172119456
Dank je voor de tips Aloria maar we zijn dat stadium (gelukkig) al voorbij, hij eet nu gewoon levende beestjes en ook zelf.

Dus, hij kan goed vliegen, hij eet zelf, leek ons het goede moment om hem vrij te laten.
en dat hebben we nu ook 3 keer gedaan maar alle 3 de keren is hij weer terug gekomen.

Net voor we hem vanochtend los lieten.



Om 16:00 uur toen hij weer voor de deur zat.



Dus nu gaan we het gewoon iedere dag proberen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 2 juli 2017 @ 18:17:57 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172119531
Wat lief O+
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_172119695
Haha wat een coole vogel. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 2 juli 2017 @ 19:48:49 #33
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_172121713
O+ O+ O+

Volhouden. Hij zal vanzelf wel een keer echt eropuit gaan en niet meer terugkomen. Of misschien later nog eens, dat ie na weken ineens weer voor het raam zit, dat schijnt wel voor te komen met vogels waarbij je als 'moeder' ingeprent bent.

Blijft grappig hoe die hele schuwheid voor mensen er ineens niet is wanneer je ze zelf hebt grootgebracht.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 2 juli 2017 @ 20:50:45 #34
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_172123361
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 19:48 schreef Kriegel het volgende:
O+ O+ O+

Volhouden. Hij zal vanzelf wel een keer echt eropuit gaan en niet meer terugkomen. Of misschien later nog eens, dat ie na weken ineens weer voor het raam zit, dat schijnt wel voor te komen met vogels waarbij je als 'moeder' ingeprent bent.

Blijft grappig hoe die hele schuwheid voor mensen er ineens niet is wanneer je ze zelf hebt grootgebracht.
Het idee was om hem niet tam te maken, maar we zijn er achter dat dat haast een onmogelijke taak is.

Maar we gaan hem inderdaad iedere dag los laten en dan zien we wel.
Er zitten hier enorm veel zwaluwen, hij vloog ook met andere zwaluwen eerder dus wij dachten dat hij niet meer terug zou komen, maar wel dus.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_172123649
Het ziet er in elk geval al goed uit. Hopen dat hij in de nazomer wel vertrekt, wie weet zie je hem volgend jaar dan weer.
pi_172130765
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 18:14 schreef snakelady het volgende:
Dank je voor de tips Aloria maar we zijn dat stadium (gelukkig) al voorbij, hij eet nu gewoon levende beestjes en ook zelf.

Dus, hij kan goed vliegen, hij eet zelf, leek ons het goede moment om hem vrij te laten.
en dat hebben we nu ook 3 keer gedaan maar alle 3 de keren is hij weer terug gekomen.

Net voor we hem vanochtend los lieten.

[ afbeelding ]

Om 16:00 uur toen hij weer voor de deur zat.

[ afbeelding ]

Dus nu gaan we het gewoon iedere dag proberen.
O+
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 5 juli 2017 @ 02:12:02 #37
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_172180539
Iedere dag laten we hem los buiten, iedere dag komt hij weer trouw thuis...... :P

Wat bewegend beeld.



[ Bericht 51% gewijzigd door snakelady op 05-07-2017 02:21:24 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 5 juli 2017 @ 15:16:34 #38
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_172190355
Hahaha Bob is de beste, wat tof zeg!
Hij zal wel meetrekken in het najaar, anders moet je hem dan weer binnen halen hoor!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 5 juli 2017 @ 19:10:15 #39
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_172196637
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 15:16 schreef oh-oh het volgende:
Hahaha Bob is de beste, wat tof zeg!
Hij zal wel meetrekken in het najaar, anders moet je hem dan weer binnen halen hoor!
Ja inderdaad, net lieten we hem weer buiten, er stonden veel kinderen met ouders buiten en wat een lol hadden ze met Bob.
Verspreid over het veld stonden de kinderen met hun handen omhoog en dan vloog Bob van kind naar kind.

Maar als hij besluit hier te blijven dan kan dat niet inderdaad, in de winter.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 5 juli 2017 @ 19:22:21 #40
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172196948
Misschien heb je hier iets aan: http://wildpro.twycrosszo(...)Swallows_Martins.htm

Is hij overdag de hele dag op pad? Gaat hij om met soortgenoten?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 5 juli 2017 @ 19:31:29 #41
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172197199
Ik heb een keer een vent gesproken die een gewonde papegaaiduiker had verzorgd (of als kuiken opgevoed). Die zwom rond in de vijver in zijn tuin _O- en hij voerde hem dan vis. Op een bepaald moment is hij vertrokken naar de open zee, zoals het hoort. Maar hij is daarna nog een paar keer teruggekomen. Dan kwam hij thuis en zwom dat beest opeens weer in zijn vijver.

Hij had ook een jan-van-gent met maar één vleugel geadopteerd. Die kon uiteraard niet meer vliegen en al helemaal niet meer op vis jagen, dus die kon nooit meer terug in de vrije natuur. Dus hij voerde hem vis en die vogel liep verder wat rond in zijn tuin en ving af en toe een slak. Die vogel heeft nog 7 jaar geleefd in zijn tuin.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 5 juli 2017 @ 20:39:25 #42
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_172199235
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 19:10 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja inderdaad, net lieten we hem weer buiten, er stonden veel kinderen met ouders buiten en wat een lol hadden ze met Bob.
Verspreid over het veld stonden de kinderen met hun handen omhoog en dan vloog Bob van kind naar kind.

Maar als hij besluit hier te blijven dan kan dat niet inderdaad, in de winter.
Sowieso, mocht ie mee gaan, dan komt ie waarschijnlijk volgend jaar weer terug, zwaluwen gaan altijd naar dezelfde plek dacht ik!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 5 juli 2017 @ 20:50:28 #43
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_172199558
SeLang, super bedankt voor die link.
We hebben nu een kooi achter in de tuin staat. Waar hij zelf uit kan.
Onze achter deur staat ook open en hij komt ook regelmatig weer binnen vliegen.
Hij heeft wel al met soortgenoten gevlogen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 6 juli 2017 @ 10:28:20 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172209837
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 20:50 schreef snakelady het volgende:
SeLang, super bedankt voor die link.
We hebben nu een kooi achter in de tuin staat. Waar hij zelf uit kan.
Onze achter deur staat ook open en hij komt ook regelmatig weer binnen vliegen.
Hij heeft wel al met soortgenoten gevlogen.
Dat klinkt in elk geval goed. Er is ook nog aardig wat tijd voordat de migratie begint.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 6 juli 2017 @ 10:38:38 #45
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172210074
Wat betreft terugkomen, met een beetje "geluk" maakt die zwaluw volgend jaar een nest binnen in jouw huis!

In de Himalaya in Nepal kwam ik in een huis/ lodge/ winkel waar een zwaluw gewoon midden in de huiskamer een nest had gemaakt. Deur staat de hele dag open dus zwaluw kan in en uit vliegen.

De eigenaar had een stuk karton onder het nest gemonteerd tegen de poep (zie rechts boven) maar verder konden die zwaluwen gewoon hun gang gaan. Kwam dan over je hoofd in en uit vliegen. O+

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 6 juli 2017 @ 11:11:07 #46
163650 Greys
pi_172210638
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juli 2017 10:38 schreef SeLang het volgende:
Wat betreft terugkomen, met een beetje "geluk" maakt die zwaluw volgend jaar een nest binnen in jouw huis!

In de Himalaya in Nepal kwam ik in een huis/ lodge/ winkel waar een zwaluw gewoon midden in de huiskamer een nest had gemaakt. Deur staat de hele dag open dus zwaluw kan in en uit vliegen.

De eigenaar had een stuk karton onder het nest gemonteerd tegen de poep (zie rechts boven) maar verder konden die zwaluwen gewoon hun gang gaan. Kwam dan over je hoofd in en uit vliegen. O+

[ afbeelding ]
Allemachtig wat cute. :D O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_172210673
Bob _O_

quote:
10s.gif Op donderdag 6 juli 2017 10:38 schreef SeLang het volgende:
Wat betreft terugkomen, met een beetje "geluk" maakt die zwaluw volgend jaar een nest binnen in jouw huis!

In de Himalaya in Nepal kwam ik in een huis/ lodge/ winkel waar een zwaluw gewoon midden in de huiskamer een nest had gemaakt. Deur staat de hele dag open dus zwaluw kan in en uit vliegen.

De eigenaar had een stuk karton onder het nest gemonteerd tegen de poep (zie rechts boven) maar verder konden die zwaluwen gewoon hun gang gaan. Kwam dan over je hoofd in en uit vliegen. O+

[ afbeelding ]
Oh, dit wil ik ook! :D
Tails tell tales
  donderdag 6 juli 2017 @ 15:49:06 #48
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_172217418
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 02:12 schreef snakelady het volgende:
Iedere dag laten we hem los buiten, iedere dag komt hij weer trouw thuis...... :P

Wat bewegend beeld.

OMG hij waait bijna weg! :D O+
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_172390280
Wat leuk zeg dit!
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_172417073
Hoe gaat het nu met Bob, Snakelady? :)
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')