Bij mij (Crooswijk) nog geen regen.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:36 schreef Tijger_m het volgende:
Temperatuur in Rotterdam is met 6 graden gedaald in een half uur![]()
Nadeel is dat het regent, zware windstoten en onweer...
Ze hebben al een vrij grote centrale:quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:36 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Marokko mag best onze[b] zonnepaneelman [/b]zijn. Echter moeten eerst de grenzen van Marokko hermetisch worden afgesloten.
Ik zie toch echt spetters op de ramen hier, het regent niet echt maar droog is het ook niet, geloof ikquote:
Veel te klein. Nog honderd van zulks erbij.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze hebben al een vrij grote centrale:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ouarzazate_Solar_Power_Station
We moeten meer dictaturen aan de grenzen hebben, duidelijk.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:38 schreef Kaas- het volgende:
Marokko is tenminste wel een beetje een stabiele grensstaat. Zo ongeveer de enige ook.
En met al die dictaturen Turkijedeals sluiten.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We moeten meer dictaturen aan de grenzen hebben, duidelijk.
Laten we het geen Turkijedeals noemen, dat heeft nog een rare bijsmaak.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
En met al die dictaturen Turkijedeals sluiten.
Gewoon een EU-versie van het Marshall-plan voor al onze aangrenzende vazalstaten, inclusief Rusland.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:38 schreef Kaas- het volgende:
Marokko is tenminste wel een beetje een stabiele grensstaat. Zo ongeveer de enige ook.
Lekker PvdA-inzicht weer, Bob.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:42 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gewoon een EU-versie van het Marshall-plan voor al onze aangrenzende vazalstaten, inclusief Rusland.
Op termijn ben ik voor, alleen hebben een stuk of tien EU-lidstaten nu zelf nog Marshallhulp nodig.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:42 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gewoon een EU-versie van het Marshall-plan voor al onze aangrenzende vazalstaten, inclusief Rusland.
Op zich geen slecht idee - en dat meen ik echt. Ik denk dat je daar de migratiestromen enigszins mee kan indammen.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:42 schreef Euribob het volgende:
[..]
We hebben als EU te lang op onze lauweren gerust. Tijd dat die Amerikanen hun invloed in onze grensstreek voorgoed kwijtraken. Kunnen ze zich de rest van hun tijd besteden aan dat regionale conflictje met China.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:42 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Lekker PvdA-inzicht weer, Bob.
Kaas jij gaat ook krijgen niet gelijk beledigd zijn he, als het hier aankomt hoop ik op alleen het water de wind zal dan wel al afgezwakt zijn als die om Kaas gewaaid heeft.quote:
Nee, Rusland mag eerst zijn leven gaan beteren, dan pas dealtjes.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:42 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, lijkt mij ook gewoon de beste oplossing. Politiek as we speak echter wel compleet onhaalbaar.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Op zich geen slecht idee - en dat meen ik echt. Ik denk dat je daar de migratiestromen enigszins mee kan indammen.
Toch was de PvdA eenje wat met Kohl aan tafel zat met Lubbers dacht ik?quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:44 schreef Euribob het volgende:
[..]
We hebben als EU te lang op onze lauweren gerust. Tijd dat die Amerikanen hun invloed in onze grensstreek voorgoed kwijtraken. Kunnen ze zich de rest van hun tijd besteden aan dat regionale conflictje met China.
Dealtjes? Die sancties blijven natuurlijk gewoon staan. Alleen voor Europese multinationals wprdt deze opgeheven.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, Rusland mag eerst zijn leven gaan beteren, dan pas dealtjes.
Volgens NWS gaat de economie van Europa als een trein, dus die willen heus wel wat wat extra missen.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, lijkt mij ook gewoon de beste oplossing. Politiek as we speak echter wel compleet onhaalbaar.
Daar was jij altijd fervent voorstander van.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:45 schreef Kaas- het volgende:
Stap 1 van het Marshallplan van Euri: alle sancties tegen Rusland wegnemen.
Ofwel je weet nog steeds niet dat de EU geen militair bloc is. Pas als dat zo is mogen de Amerikanen vertrekken.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:44 schreef Euribob het volgende:
[..]
We hebben als EU te lang op onze lauweren gerust. Tijd dat die Amerikanen hun invloed in onze grensstreek voorgoed kwijtraken. Kunnen ze zich de rest van hun tijd besteden aan dat regionale conflictje met China.
Je kan geen Marshallplan hebben met sancties, Euriquote:Op donderdag 22 juni 2017 16:46 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dealtjes? Die sancties blijven natuurlijk gewoon staan. Alleen voor Europese multinationals wprdt deze opgeheven.
Daarom een duimpje.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:46 schreef Euribob het volgende:
[..]
Daar was jij altijd fervent voorstander van.
Handelshulp bedoel je? Ja, daar wil ik wel een paar miljardenpakketten van richting Tunesië en Marokko zien gaan.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:47 schreef Kaas- het volgende:
Beter targetten we al onze ontwikkelingshulp vanaf nu gewoon op EU-grensstaten. Veel beter en hoeven er ook geen nieuwe fondsen aangewend worden.
Rusland kan me dan weer gestolen worden Teigetje. Grootste teringhekel aan dat kutland.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan geen Marshallplan hebben met sancties, Euri
Veel mooier en beter toch dan dat dat allemaal naar willekeurige Boeloeboeloestans gaat?quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Handelshulp bedoel je? Ja, daar wil ik wel een paar miljardenpakketten van richting Tunesië en Marokko zien gaan.
Volgende maand zijn we al een militair blok, begreep ik van Kaas en remlof.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:47 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ofwel je weet nog steeds niet dat de EU geen militair bloc is. Pas als dat zo is mogen de Amerikanen vertrekken.
Tragische fouten telkens weer.
Ik kan me herinneren dat de EU wel eens van de development programs had in Marokko. Werd er ergens een weg aangelegd in een klein dorp. Maar dat was op zeer beperkte schaal.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, lijkt mij ook gewoon de beste oplossing. Politiek as we speak echter wel compleet onhaalbaar.
Die zijn net zo betrouwbaar over de EU, als dat Trump over z'n handjes is.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:49 schreef Euribob het volgende:
[..]
Volgende maand zijn we al een militair blok, begreep ik van Kaas en remlof.
Volledig met je eens, en het is Tijgerquote:Op donderdag 22 juni 2017 16:49 schreef Euribob het volgende:
[..]
Rusland kan me dan weer gestolen worden Teigetje. Grootste teringhekel aan dat kutland.
Indonesië kunnen we mijn inziens wel blijven ondersteunen, vanwege ons koloniale verleden, en Ghana is ook toch wel een succes verhaal dus die mogen ook blijven.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:49 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Veel mooier en beter toch dan dat dat allemaal naar willekeurige Boeloeboeloestans gaat?
Indonesië krijgt helemaal niks, bovendien moeten ze oprotten uit Papua NG.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:51 schreef Euribob het volgende:
[..]
Indonesië kunnen we mijn inziens wel blijven ondersteunen, vanwege ons koloniale verleden, en Ghana is ook toch wel een succes verhaal dus die mogen ook blijven.
Onze handelshulp is al vrij gericht hoor, Kaasje. Gewoon een extra miljardje of twee richting onze vriendjes aan de Middellandse Zee.
De moffen gaan sowieso voor elke poging tot het gezamenlijk bedrijven van geopolitiek liggen.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:50 schreef Kaas- het volgende:
De door Macron op te richten EU-CIA moet alleen wel even een stabiele overheid in Libië installeren, alvorens daar deals mee te sluiten.
Dat Libië stabiel en welvarend was, was juist het probleem volgens de VS-CIA.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:50 schreef Kaas- het volgende:
De door Macron op te richten EU-CIA moet alleen wel even een stabiele overheid in Libië installeren, alvorens daar deals mee te sluiten.
EU-grensstaten zijn best rijk. Als we het vergelijken met Burundi.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:47 schreef Kaas- het volgende:
Beter targetten we al onze ontwikkelingshulp vanaf nu gewoon op EU-grensstaten. Veel beter en hoeven er ook geen nieuwe fondsen aangewend worden.
Gewoon lekker kerkjes bouwen voor de onderdrukte minderheden aldaar.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Indonesië krijgt helemaal niks, bovendien moeten ze oprotten uit Papua NG.
Marokko ontvangt jaarlijks 1,9-2,8 miljard USD aan ontwikkelingshulp. Voornamelijk van Frankrijk (534 miljoen per jaar), EU-instituties (475), Duitsland (435), Verenigde Arabische Emiraten (295), China (134) en dan de kleinere goden. Ruim de helft gaat naar de Marokkaanse economische infrastructuur en een kwart gaat naar onderwijs. OECD houdt dit allemaal netjes bij.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat de EU wel eens van de development programs had in Marokko. Werd er ergens een weg aangelegd in een klein dorp. Maar dat was op zeer beperkte schaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |