abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171886408
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 15:14 schreef FOOIJDONK het volgende:

[..]

Ooit gaat dat gebeuren....
Dus 0 risico
Als hij de WSNP al succesvol heeft doorlopen of ze vertrekken wederom met de Noorderzon, succes!

Ik wens ze alle geluk zonder mijn investering.
pi_171886412
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:40 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad een positieve invloed hebben op mijn stem, die ik nu nog in beraad houd.
Heeft iemand enig zicht op het percentage investeerders dat typisch reageert op dit soort stemprocedures?
Ik vraag dit omdat de nieuwe voorwaarden van GvE stellen dat mensen die niet reageren geacht worden "voor" te hebben gestemd.
pi_171886635
Ik zou toch graag eerst iets meer willen weten over die zaak op IJburg. Hoe succesvol was die echt? Of is die meer uit nood verkocht? Voor het gemak komende de foto's daar overigens nog vandaan: http://www.schoenmakerij-ijburg.nl/aanbod/schoenmakerij/ Hij staat dus nog op de site van zijn oude zaak, die adverteert met 28 jaar ervaring?
pi_171886735
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:15 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

In de leningovereenkomst - die keurig online staat - kun je lezen dat de lening wordt aangegaan door het bedrijf en Ted samen. Ted is zaakvoerder van het bedrijf dat de lening aanvraagt en maakt daarmee (samen met anderen) ook onderdeel uit van het management van die onderneming, maar accepteert dus persoonlijk meer aansprakelijkheid voor deze lening dan de andere bestuurders.

Overigens: de financiële scores zien er goed uit, maar de cijfers uit 2016 ontbreken geheel.
Het project doet me sterk denken aan Ool bij Collin. Het verhaal komt me geloofwaardig voor en de zekerheden lijken me vrij sterk. Ik doe bescheiden mee.
Pecunia non olet
pi_171886764
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 15:25 schreef Incitatus3 het volgende:
Ik zou toch graag eerst iets meer willen weten over die zaak op IJburg. Hoe succesvol was die echt? Of is die meer uit nood verkocht? Voor het gemak komende de foto's daar overigens nog vandaan: http://www.schoenmakerij-ijburg.nl/aanbod/schoenmakerij/ Hij staat dus nog op de site van zijn oude zaak, die adverteert met 28 jaar ervaring?
Laatste bericht van hun facebook : "Om medische redenen (mijn rug) hebben we besloten dat het voor mijn gezondheid beter is om "ons winkeltje" te verkopen,met pijn in ons hart hebben we dit ook gedaan" Hoe lang gaat dat nog goed dan ? Hoop het beste voor ze maar ik sla een beurtje over.
pi_171886824
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 15:25 schreef Incitatus3 het volgende:
Was er een tijd geleden (ergens vorig jaar) ook al niet zo'n schoenmaker/slotenmaker die gestopt was en nu toch maar weer wilde beginnen?
Verhaal komt me zo bekend voor...
  vrijdag 23 juni 2017 @ 15:43:08 #147
250643 FOOIJDONK
Een heer in het verkeer....
pi_171887082
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 15:32 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Laatste bericht van hun facebook : "Om medische redenen (mijn rug) hebben we besloten dat het voor mijn gezondheid beter is om "ons winkeltje" te verkopen,met pijn in ons hart hebben we dit ook gedaan" Hoe lang gaat dat nog goed dan ? Hoop het beste voor ze maar ik sla een beurtje over.
Thnx!
Ik sla over......
LIEFF ZIJNN!!!
pi_171887707
De top 10 van week 25: (weer een weekje zonder GvE maar met 2xNewfunding)
  vrijdag 23 juni 2017 @ 16:05:02 #149
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171887835
"De hoofdelijke aansprakelijkheid heeft op dit moment materiele waarde (zie rapportage Exsyting). "

Ik heb het hele rapport doorgenomen.
Waaruit zou die materiele waarde uit moeten blijken volgens jullie?
Tot nooit .......
pi_171888129
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 16:05 schreef Speekselklier het volgende:
"De hoofdelijke aansprakelijkheid heeft op dit moment materiele waarde (zie rapportage Exsyting). "

Ik heb het hele rapport doorgenomen.
Waaruit zou die materiele waarde uit moeten blijken volgens jullie?
Een niet nader gespecificeerde 52k?
pi_171888378
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 15:32 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

bedankt, goed gevonden.
Had nog niet naar project gekeken maar begin er nu meteen met een ander gezichtspunt aan.
(ga er alleen naar kijken om er wat van te leren)

edit hij zit al vol

[ Bericht 1% gewijzigd door Aalsmeer15 op 23-06-2017 16:33:35 ]
pi_171890648
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171891292
Nieuwe op SiG: vlasstraat 3a Utrecht: https://investeren.sameni(...)traat-3-a-te-utrecht

160k zal een uitdaging worden voor SiG om deze vol te krijgen. Rente is waarschijnlijk verlaagd vanwege korte looptijd van 2 jaar. Uiteindelijk zal de eigenaar ook wel genoegen nemen met een lager bedrag omdat het pand al in bezit is. Waarschijnlijk wat geld nodig voor aankoop volgend pand.

[ Bericht 18% gewijzigd door djh77 op 23-06-2017 18:45:04 ]
pi_171891463
Ik heb toch weer stevige twijfels n.a.v. het GVE-schoenmakerproject. Je zaak verkopen om je droom na te volgen, teleurgesteld terugkeren en vol goede moed een nieuwe zaak beginnen (zo lees ik de pitch), is toch echt iets anders dan om medische redenen je zaak verkopen en na een avontuur toch maar weer noodgedwongen (?) een nieuwe zaak beginnen met inbegrip van medische problemen, zijn twee echt verschillende verhalen.

Als we dat met een beetje googlen van publieke info boven halen, hoe betrouwbaar is een pitch dan? En in hoeverre 'kan' en 'mag' dit?

Maar, ach, vol... Maar ik krijg toch de neiging om eens navraag te doen mbt de risico-analyse van GVE. De pitch rept met geen woord over een AOV.
pi_171892110
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 18:35 schreef Incitatus3 het volgende:
Ik heb toch weer stevige twijfels n.a.v. het GVE-schoenmakerproject. Je zaak verkopen om je droom na te volgen, teleurgesteld terugkeren en vol goede moed een nieuwe zaak beginnen (zo lees ik de pitch), is toch echt iets anders dan om medische redenen je zaak verkopen en na een avontuur toch maar weer noodgedwongen (?) een nieuwe zaak beginnen met inbegrip van medische problemen, zijn twee echt verschillende verhalen.

Als we dat met een beetje googlen van publieke info boven halen, hoe betrouwbaar is een pitch dan? En in hoeverre 'kan' en 'mag' dit?

Maar, ach, vol... Maar ik krijg toch de neiging om eens navraag te doen mbt de risico-analyse van GVE. De pitch rept met geen woord over een AOV.
Volgens mij zijn er geen regels voor crowdfunding-sites wat betreft betrouwbaarheid, ze nemen vaak de gok omdat er zelden ( of nog nooit ) een zaak tegen ze aangespannen is.
Is meer een stukje ethiek : maak je nu een 'sale' wetende dat het verhaal anders is dan in de pitch staat of wijs je deze pitch af omdat het in de toekomst voor een nieuwe default kan zorgen.
Het belang van directe inkomsten versus het belang van de crowd en toekomstbestendigheid van de crowdfundsector.
Kan natuurlijk zijn dat de medische toestand enorm verbeterd is, maar je stopt niet zomaar vanwege medische redenen met een eigen zaak.

En dit jaar hebben we toch al behoorlijk wat extra info kunnen vinden die niet in de pitches vermeld stond. Het belang van de crowd en GVE ( meer ) verenigen kan door GVE verplicht te laten participeren in de projecten zodat ze een default ook voelen, zoals ( dacht ik ) een hoogleraar laatst voorstelde, maar dat zal er niet inzitten gezien de reactie van GVE vertegenwoordiging destijds ;)
pi_171892927
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 18:26 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op SiG: vlasstraat 3a Utrecht: https://investeren.sameni(...)traat-3-a-te-utrecht

160k zal een uitdaging worden voor SiG om deze vol te krijgen. Rente is waarschijnlijk verlaagd vanwege korte looptijd van 2 jaar. Uiteindelijk zal de eigenaar ook wel genoegen nemen met een lager bedrag omdat het pand al in bezit is. Waarschijnlijk wat geld nodig voor aankoop volgend pand.
Ok, dus samengevat wordt een pand van 3 verdiepingen in 2012 aangekocht en gesplitst in 2 appartementen van 27 m2 en 48 m2. Het appartement van 27 m2 wordt op 18 april 2017 verkocht voor 150.000.
http://www.funda.nl/koop/(...)035439-vlasstraat-3/

Het appartement van 48 m2 wordt nu via SiG geherfinancierd. Volgens de informatie is dit appartement nu getaxeerd op 235.000. Nu weet ik dat het in Utrecht helemaal los gaat in de wijk Witte Vrouwen, maar blijft veel geld voor 48 m2. Aan de andere kant gaat 160.000 makkelijk lukken. Dus de gevraagde som is volledig gedekt. Mijn inziens zijn zowel 1e als 2e schijf een prima investering.

Moreel heb ik er wel enige bezwaren bij dat 1 gezinswoningen in Utrecht worden opgekocht door investeerders en dan worden omgezet in kleine studio's. De markt veroorzaakt helaas dit gedrag door de enorme prijsstijgingen. De oorzaak ligt in een grote vraag naar kunnen wonen in Utrecht die groter is dan het beschikbare aanbod.

Ook jammer trouwens dat SiG de rente met 0.3% heeft verlaagd. Wel is de 2e schijf minder verlaagd dan de 1e schijf. Misschien proberen ze nu de 2e schijf wat aantrekkelijker te maken, aangezien die bij het vorige project erg moeilijk vol kwam.
pi_171895919
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 18:03 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1 miljard zakenreizigers,het is nog al wat. En in 2017 een omzet van 1,1 miljoen en in 2018 een omzet van 9,3 miljoen.

Ik blijf er vanaf.

[ Bericht 6% gewijzigd door quepos op 23-06-2017 20:53:25 ]
pi_171896806
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 20:48 schreef quepos het volgende:

[..]

1 miljard zakenreizigers,het is nog al wat. En in 2017 een omzet van 1,1 miljoen en in 2018 een omzet van 9,3 miljoen.

Ik blijf er vanaf.
Wat een luchtfietserij weer. Ik reis vrij veel en op ieder vliegveld staan de taxi's rijendik te wachten. Vooraf boeken war de usp moet zijn lijkt mij onhandig; vliegtuig vertraging en dan?

Wat betreft de omzetten kan ik niets van vinden als er niks geschreven is over het verdienmodel
pi_171896954
quote:

Blijft er te weinig over voor mij. Eerste jaar 0.5% over geïnvesteerde vermogen, 2e jaar 0.25 % en nog 6 euro kosten voor de maandelijkse stortingen (24 * 0.25). Kom ik bij een investering van 500 euro op een netto rendement van 3.57% per jaar. Edit .. :-(

[ Bericht 0% gewijzigd door Frandderouw op 23-06-2017 21:30:27 ]
pi_171897107
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:20 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Blijft er weinig over volgens mij. Eerste jaar 0.5% over geinvesteerde vermogen, 2e jaar 0.25 % en nog 6 euro kosten voor de maandelijkse stortingen (24 * 0.25). Kom ik bij een investering van 500 euro op een netto rendement van 1.76% per jaar.
als je via SamenInGeld investeert moet je niet maandelijks gaan overboeken want dan houd je geen rendement over. Beter is om het openstaande saldo te verrekenen met nieuwe investeringen en/of eens per 2-3 maanden over te boeken. Als je meerdere projecten hebt lopen zijn de kosten dan veel lager omdat je de kosten dan over de projecten kunt verdelen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_171897211
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:20 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Blijft er te weinig over voor mij. Eerste jaar 0.5% over geïnvesteerde vermogen, 2e jaar 0.25 % en nog 6 euro kosten voor de maandelijkse stortingen (24 * 0.25). Kom ik bij een investering van 500 euro op een netto rendement van 1.76% per jaar.
Als je minimaal investeert kun je beter niet elke maand je geld overboeken.
Ik kom met jouw berekening trouwens op 3.57 %
pi_171897296
quote:

Ik heb veel vertrouwen in de zekerheden die geboden worden en stap vol in dit project. De kans dat ik hier mijn geld niet terug krijg schat ik erg laag in.
pi_171897512
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:28 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb veel vertrouwen in de zekerheden die geboden worden en stap vol in dit project. De kans dat ik hier mijn geld niet terug krijg schat ik erg laag in.
welke schijf kies je voor? Ik denk dat met de huidige woningmarkt schijf 2 ook erg laag risico is en dan is 0,6% extra rente niet verkeerd.
pi_171897651
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:33 schreef komrad het volgende:

[..]

welke schijf kies je voor? Ik denk dat met de huidige woningmarkt schijf 2 ook erg laag risico is en dan is 0,6% extra rente niet verkeerd.
Mee eens, zeker omdat in dit geval de looptijd maar 2 jaar is. Kijk ook maar naar de WOZ waarde. Per 01-01-2015 96K, per 01-01-2016 160K.
Toch hou ik het onveranderd op schijf 1.
pi_171897737
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mee eens, zeker omdat in dit geval de looptijd maar 2 jaar is. Kijk ook maar naar de WOZ waarde. Per 01-01-2015 96K, per 01-01-2016 160K.
Toch hou ik het onveranderd op schijf 1.
WOZ waarden vind ik altijd lastig en zeker in dit geval moeilijk in te schatten. Schijf 1 is wel zeker veilig :)
pi_171897786
quote:

[..]

Bij schijf 2 moet je wel rekening houden met het feit dat het aflossingsdeel berekend wordt op basis van een aflossing over 30 jaar. Ik heb SIG al eerder gewezen op de beperkte informatie die niet op de site of in de financiële analyse te lezen is maar alleen nadat je op de investeren knop heb gedrukt. M.i. geen nette manier van communiceren.
pi_171897963
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:40 schreef ML45 het volgende:

[..]

Bij schijf 2 moet je wel rekening houden met het feit dat het aflossingsdeel berekend wordt op basis van een aflossing over 30 jaar. Ik heb SIG al eerder gewezen op de beperkte informatie die niet op de site of in de financiële analyse te lezen is maar alleen nadat je op de investeren knop heb gedrukt. M.i. geen nette manier van communiceren.
dat weet ik, reden waarom ik het overweg is dat de huizenmarkt in Utrecht helemaal op hol geslagen is en ik niet verwacht dat er de komende 2 jaar stagnatie of prijsdalingen plaatsvinden. Huur afgezet tegen financiering is ook prima voor een woning. Als ik voor schijf 2 kies is dat niet omdat er een klein beetje afgelost wordt maar omdat ik het extra rendement zou vinden opwegen tegen het risico.
pi_171898130
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:44 schreef komrad het volgende:

[..]

dat weet ik, reden waarom ik het overweg is dat de huizenmarkt in Utrecht helemaal op hol geslagen is en ik niet verwacht dat er de komende 2 jaar stagnatie of prijsdalingen plaatsvinden. Huur afgezet tegen financiering is ook prima voor een woning. Als ik voor schijf 2 kies is dat niet omdat er een klein beetje afgelost wordt maar omdat ik het extra rendement zou vinden opwegen tegen het risico.
M.i. de juiste redenatie.
pi_171898823
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:44 schreef komrad het volgende:

[..]

Voor mij is dit ook reden om schijf 2 te kiezen.
Pecunia non olet
pi_171901446
40 betalingen ontvangen, 41e is on hold gezet. Laatste betaling 12 Mei.
Totaal 60 termijnen (5 jaar);

Project:5116 Zakelijk
Leendoel:Onroerend goed
Classificatie:3
Graydon-rating: BBB
Eenmanszaak

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 20:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Chesstiger, Bedankt voor het melden! nog even voor de statistieken wat was de rating en de originele looptijd van de lening? Is het een BV of eenmanszaak? Als ik het goed bereken zijn er 41 termijnen betaald. Klopt dat?

pi_171903741
quote:

[..]

in dit geval heb ik 50/50 gedaan verspreid over beide schijven.
pi_171906602
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 08:35 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Het zal een stuk verdiencapaciteit zijn. Plus als je in de schuldsanering komt, duurt dat traject normaal gesproken 36 maanden.

Ik denk er nog even over na en bekijk straks mijn cijfers nog even. Het ligt al anderhalf jaar stil en ik had nergens meer op gerekend. Komt er nog iets terug, is het mooi. Anderzijds: juist doordat ik nergens meer op had gerekend kun je ook proberen ze het vel over de oren te trekken. De vraag is echter of dat iets oplevert.
Het blijft een bizar verhaal.

Ze lenen 225k maar lossen slechts 9 van de 36 termijnen af. Ook nooit hun incentive afspraak nagekomen, ondanks meerdere toezeggingen.

Ik heb later nog contact gehad met een van de werknemers en die vertelde mij dat ze van de een op de andere dag niet meer hoefden te komen zonder toelichting, en ook nog salaris moesten krijgen. En er helemaal klaar mee was. Kortom dit is allemaal niet zo netjes gegaan.

Het zou in mijn keuze helpen als we wat meer achtergrond zouden krijgen wat er daar in vredesnaam is gebeurd met al ons geld in zo'n korte termijn.
pi_171907470
Dat absoluut. Anderzijds: ik ken maar weinig bedrijven waar failliet gaan op een nette manier gaat. Nergens lopen ze netjes bij met salarisbetalingen en veel toelichting is er dan ook niet meer.
Schip ahoy!
pi_171907956
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:40 schreef ML45 het volgende:

[..]

Betreffende SIG Vlasstraat Utrecht -
klopt bij financiële onderbouwing schijf 2 het bedrag rente +aflossing ¤ 3 258,= wel ?? ik heb de indruk dat er dan in ca. 60 jaar wordt afgelost. Of verreken ik mij.
pi_171908150
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 10:05 schreef Appeltje58 het volgende:

[..]

Betreffende SIG Vlasstraat Utrecht -
klopt bij financiële onderbouwing schijf 2 het bedrag rente +aflossing ¤ 3 258,= wel ?? ik heb de indruk dat er dan in ca. 60 jaar wordt afgelost. Of verreken ik mij.
Ik kom op een maandelijkse annuïteit van E 271,47. Op jaarbasis is dit E 3.258. aflossing is nog geen E 60 per maand in de eerste maanden. Na 2 jaar is er van de 50.000 nog geen 1.500 afgelost. Komt door annuiteitenberekening waarbij in de eerste fase van de lening vooral rente wordt betaald.

[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 24-06-2017 11:46:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')