quote:Formula 1 will have its first triple-header next year, with the French, Austrian and British Grands Prix all due to take place on consecutive weekends.
Mogen ze van mij met onmiddelijke ingang schrappen en een leuk Amerikaans circuit toevoegen aan de kalender. Moet niet zo moeilijk zijn om te vindenquote:Op maandag 19 juni 2017 16:03 schreef de_boswachter het volgende:
Aha. Weer tijd voor dat stront circuit. Jaja, leuke beelden. Maar voor de rest
Dit noem ik geen triple-header. Dat zijn imho 3 races in één weekend.quote:Op maandag 19 juni 2017 16:26 schreef SnowOokami het volgende:
Holy shit
https://www.motorsport.co(...)-header-2018-920468/
[..]
Moet goedkomen. Ik woon tegenover de nootjes en bierwinkelquote:Op maandag 19 juni 2017 16:36 schreef ondeugend het volgende:
Dan moet Geralt wel heel veel bier en nootjes ineens inslaan!
Nou hiep hiep hoera. Daar is weinig meer van over sinds die ene knaker er met zn poten aan kwam.quote:
Welnee, supermarkt is om de hoek, waar overigens afgelopen week een plofkraak bij een geldautomaat was en asbestmeneren de zaak op moesten ruimen. Veilig buurtje waar we gekocht hebbenquote:Op maandag 19 juni 2017 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
De bierkoerier zal het vanaf dan druk gaan krijgen
Dit ja, het was ooit zo'n prachtig circuitquote:Op maandag 19 juni 2017 19:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nou hiep hiep hoera. Daar is weinig meer van over sinds die ene knaker er met zn poten aan kwam.![]()
Dit dus, het was 1 van de mooiste circuits. Nu middelmatig.quote:Op maandag 19 juni 2017 19:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nou hiep hiep hoera. Daar is weinig meer van over sinds die ene knaker er met zn poten aan kwam.![]()
Ik denk eerder dat de F2 de F1 van vorig jaar achterna gaat dan andersom.quote:Op maandag 19 juni 2017 16:05 schreef Gezicht het volgende:
Ik wil Baku nog wel een kans geven gezien de GP2 vorig jaar.
Monza is dit jaar ook in het eerste weekend van september en is toch al heel lang zoquote:Op maandag 19 juni 2017 19:49 schreef Nattekat het volgende:
Hé, Monza niet meer rond mijn verjaardag, interessante ontwikkeling.
En nog steeds Baku.
Vorig jaar in ieder geval wel, ik was toen een weekendje in Rome en tijdens onze siesta heb ik toen f1 op de italiaanse tv gekekenquote:Op maandag 19 juni 2017 19:55 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Monza is dit jaar ook in het eerste weekend van september en is toch al heel lang zo
Baku naar het voorjaar, dat maakt een bezoekje makkelijker
Op zich was het wel gewoon vet, die auto's met al het lawaai op volle snelheid door het bos. Dat heeft wel wat, en hoge topsnelheden zijn altijd mooi natuurlijk.quote:Op maandag 19 juni 2017 19:58 schreef DutchTrain het volgende:
En wat vonden jullie zo bijzonder aan het oude Hockenheim? Ik kan me herinneren dat dat altijd de saaiste race van het seizoen opleverde en daarom de baan ook is aangepast. 3 lange rechte stukken met 3 chicanes waardoor degenen met het meeste motorvermogen en de beste koeling (anders plofte de boel toen nog) ging winnen.
Of vonden jullie het zo'n leuke baan omdat je in alle computerspellen heel hard recht door de chicanes kon rijden?
tijdensquote:Op maandag 19 juni 2017 20:06 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Vorig jaar in ieder geval wel, ik was toen een weekendje in Rome en tijdens onze siesta heb ik toen f1 op de italiaanse tv gekeken
Monza is al zo lang ik kan heugen in de tweede week van september, twee weken na Spa.quote:Op maandag 19 juni 2017 19:55 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Monza is dit jaar ook in het eerste weekend van september en is toch al heel lang zo
Baku naar het voorjaar, dat maakt een bezoekje makkelijker
Vind het toch nog steeds een mooi circuit hoor.quote:Op maandag 19 juni 2017 19:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nou hiep hiep hoera. Daar is weinig meer van over sinds die ene knaker er met zn poten aan kwam.![]()
De 1997 race incl. commentaar van Olav Mol staat op Youtube.quote:Op maandag 19 juni 2017 19:58 schreef DutchTrain het volgende:
En wat vonden jullie zo bijzonder aan het oude Hockenheim? Ik kan me herinneren dat dat altijd de saaiste race van het seizoen opleverde en daarom de baan ook is aangepast. 3 lange rechte stukken met 3 chicanes waardoor degenen met het meeste motorvermogen en de beste koeling (anders plofte de boel toen nog) ging winnen.
Of vonden jullie het zo'n leuke baan omdat je in alle computerspellen heel hard recht door de chicanes kon rijden?
Wat mij betreft was in die tijd Magny Cours altijd de saaiste race van het jaar...quote:Op maandag 19 juni 2017 19:58 schreef DutchTrain het volgende:
En wat vonden jullie zo bijzonder aan het oude Hockenheim? Ik kan me herinneren dat dat altijd de saaiste race van het seizoen opleverde en daarom de baan ook is aangepast.
We zullen zien, mochten ze de banden niet goed ondercontrole hebben verwacht ik een 1 - 2tje van Ferrari. Bied dan wel weer mogelijkheden voor RBR en FIquote:Mercedes zit het hele jaar al te stoeien met het krappe bandenvenster en verwacht dat dit in Baku nog moeilijker zal zijn. Dit laat een ingenieur van het Duitse team weten in gesprek met Auto Motor und Sport.
'Wat we in Montreal deden was goed', zegt hij. 'Maar Baku zal moeilijker worden. Daar zal duidelijk worden hoeveel we nu echt hebben begrepen', verwacht de ingenieur. 'De moeilijkheid zit hem in het asfalt, de bandentypes en de te verwachte temperaturen. Afgelopen seizoen hielden sommige bandensetjes het maar zes ronden vol.'
Het probleem is dat Mercedes nog geen gouden formule heeft hoe met de banden om te gaan. In Montreal vond alleen Lewis Hamilton de juiste balans tussen aanvallen en verdedigen met zijn auto en banden. Valtteri Bottas klaagde dat hij grip verloor zodra hij agressiever ging rijden. In Sochi was het andersom. Hamilton reed op een zachtere band en zou acht graden verwijderd zijn geweest van de window.
Tja het is populair onder de oude garde om op Tilke te zeiken. Beetje onterecht imo.quote:Op maandag 19 juni 2017 23:35 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Vind het toch nog steeds een mooi circuit hoor.
er zijn gewoon maar weinig banen/aanpassingen van Tilke echt geslaagdquote:Op dinsdag 20 juni 2017 16:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Tja het is populair onder de oude garde om op Tilke te zeiken. Beetje onterecht imo.
De baan is aangepast vanwege de veiligheidseisen van de FIA, omdat er geen bomen gekapt mochten worden voor het aanleggen van uitloopstroken en chicanes in de Ostkurve.quote:Op maandag 19 juni 2017 19:58 schreef DutchTrain het volgende:
En wat vonden jullie zo bijzonder aan het oude Hockenheim? Ik kan me herinneren dat dat altijd de saaiste race van het seizoen opleverde en daarom de baan ook is aangepast. 3 lange rechte stukken met 3 chicanes waardoor degenen met het meeste motorvermogen en de beste koeling (anders plofte de boel toen nog) ging winnen.
Of vonden jullie het zo'n leuke baan omdat je in alle computerspellen heel hard recht door de chicanes kon rijden?
Monza kon ook erg saai zijn en catalunya.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 15:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Wat mij betreft was in die tijd Magny Cours altijd de saaiste race van het jaar...
Het is ook populair om terechte kritiek neer te zetten als 'onterecht gezeik van de oude garde'. En dat is jammer.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 16:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Tja het is populair onder de oude garde om op Tilke te zeiken. Beetje onterecht imo.
En de sfeer is bij een uitverkocht stadion-gedeelte wel superquote:Op maandag 19 juni 2017 23:18 schreef Justevo het volgende:
Ook al is Hockenheim geen rete spannend circuit, het is wel maar 4 uurtjes rijden. Prima te doen voor een weekend.
Bij gebrek aan Max Verstappen nemen ze maar een andere Nederlands sprekende coureur?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 18:37 schreef ondeugend het volgende:
Hülkenberg met Renault F1-bolide naar Gamma Racing Day in Assen op 5 en 6 augustus.
https://nl.motorsport.com(...)=News&utm_content=nl
Nee toch?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 18:43 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Bij gebrek aan Max Verstappen nemen ze maar een andere Nederlands sprekende coureur?
nee dan had het hier wel voorbij gekomen een keertje.quote:
Ik hoop dat iedereen hier meeleest en we vaker dit soort nieuwtjes met de rest zullen delen..quote:Op dinsdag 20 juni 2017 18:59 schreef ondeugend het volgende:
[..]
nee dan had het hier wel voorbij gekomen een keertje.
Leuk! Maar hoe gaat hij zich verstaanbaar maken?!quote:Op dinsdag 20 juni 2017 18:37 schreef ondeugend het volgende:
Hülkenberg met Renault F1-bolide naar Gamma Racing Day in Assen op 5 en 6 augustus.
https://nl.motorsport.com(...)=News&utm_content=nl
Ik heb ooit eens begrepen dat hij Nederlands spreektquote:Op dinsdag 20 juni 2017 19:02 schreef Justevo het volgende:
[..]
Leuk! Maar hoe gaat hij zich verstaanbaar maken?!
Door gas te gevenquote:Op dinsdag 20 juni 2017 19:02 schreef Justevo het volgende:
[..]
Leuk! Maar hoe gaat hij zich verstaanbaar maken?!
En uitgerekend 2 van de drie die je noemt verdwijnen/zijn verdwenen van de kalenderquote:Op dinsdag 20 juni 2017 16:51 schreef Niox het volgende:
[..]
Het is ook populair om terechte kritiek neer te zetten als 'onterecht gezeik van de oude garde'. En dat is jammer.
Tilke heeft -naast een rijtje mindere circuits- echt wel mooie banen ontworpen (Sepang, Istanbul en COTA) maar, teveel banen van 1 designer is niet goed. Tilke is betrokken bij 1/3 van de circuits op de huidige kalender en dat is gewoon teveel.
Welke docu?quote:Op woensdag 21 juni 2017 04:59 schreef SiGNe het volgende:
Donderdag op NPO3 om 22:05 een docu over Ayrton Senna!
Sennaquote:
quote:Op woensdag 21 juni 2017 11:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Die van 1 uur en 45 minuten?
Die is wel de moeite waard ja.
quote:
Die laatste zinnen kloppen alleen niet helemaal, niet de laatste F1 dode, wel de laatste die tijdens een race overleed.quote:3Doc: Senna
Donderdag 22. juni, 22:05-00:00
Documentaire van Asif Kapadia over het leven en de dood van de Brazilaanse Formule 1-piloot Ayrton Senna (1960-1994). De documentaire focust op Senna's tienjarige carrière in de Formule 1, van het midden van de jaren '80 tot aan zijn dood. Al vanaf zijn eerste seizoen in de Formule 1 maakte hij indruk, o.a. met zijn podiumplaats in de Grote Prijs van Monaco. Toen al werd de basis gelegd van zijn eeuwige rivaliteit met de Franse wereldkampioen Alain Prost. Senna werd drie keer wereldkampioen en won 41 wedstrijden, waaronder zes keer in Monaco. Op het hoogtepunt van zijn carrière was hij een superster die de wereld van de Formule 1 ver oversteeg. In eigen land was hij een soort halfgod. Ayrton Senna kwam om het leven bij een crash in de Grote Prijs van San Marino op 1 mei 1994, die live werd gevolgd door 300 miljoen televisiekijkers. Senna was de laatste piloot die overleed in een Formule...| IMDb rating: 8.6/10. | Kijkwijzer: Let op met kinderen tot 9 jaar, programma bevat angst.
Ik gok zomaar dat die beschrijving nog is van toen de docu uit kwam ofzo en toen hij wel de laatste dode was.quote:Op woensdag 21 juni 2017 14:42 schreef SiGNe het volgende:
Die laatste zinnen kloppen alleen niet helemaal, niet de laatste F1 dode, wel de laatste die tijdens een race overleed.
hallo, weet jij toevallig hoe het met Derk Bolt gaat?quote:Op donderdag 22 juni 2017 02:11 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Hey, ik heb gehoord van Geralt de Geweldenaar dat ik hier moest zijn.
Dus daar ben ik.
Die is spoorloos.quote:Op donderdag 22 juni 2017 07:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
hallo, weet jij toevallig hoe het met Derk Bolt gaat?
Nouja de problemen zijn niet opgelost he.quote:Op donderdag 22 juni 2017 12:51 schreef tja77 het volgende:
Doorbraak![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.nu.nl/formule-(...)d-bull-opgelost.html
Ze weten gedeeltelijk welke data ze kunnen vertrouwen en welke niet. Dat kan dan een duidelijke richting geven, maar dat hoeft niet noodzakelijkerwijs de juiste richting te zijn.quote:"We zijn nu op de hoogte van enkele ontwikkelingsproblemen", zegt Horner donderdag tegen Motorsport.com. "We weten welke onderdelen we op welk vlak moeten vertrouwen. Dat heeft ons een duidelijke richting gegeven."
quote:Op donderdag 22 juni 2017 12:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja de problemen zijn niet opgelost he.
[..]
Ze weten gedeeltelijk welke data ze kunnen vertrouwen en welke niet. Dat kan dan een duidelijke richting geven, maar dat hoeft niet noodzakelijkerwijs de juiste richting te zijn.
Ik lees hierin in elk geval niet dat de problemen opgelost zijn. Er is hen wat iets duidelijker geworden. Niet meer en niet minder. Don't get your hopes up zou ik zeggen.
Correlatieproblemen. Misschien kunnen ze even bellen met 0900 1450 (¤ 0,15/min)quote:“We hebben een verklaring gevonden voor sommige correlatieproblemen”, bevestigde teambaas Christian Horner. “We weten welke tools we op welk vlak moeten vertrouwen. Dat heeft ons een duidelijke richting gegeven. Met name in de laatste races hebben we keer op keer progressie geboekt.
Ik heb Prost altijd een beetje een schijnheilig lul gevonden. Daarbij, Senna is gestorven in het harnas en dat helpt wel bij de status die hij nu heeft.quote:Op woensdag 21 juni 2017 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vind wel dat Prost als een soort boeman in die docu wordt neergezet terwijl Senna de grote held is. Daar word ik altijd een beetje misselijk van.
Zeer goede docu, al een keer of vier gezien.quote:Op woensdag 21 juni 2017 11:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Die van 1 uur en 45 minuten?
Die is wel de moeite waard ja.
Ik vind het toch wel jammer dat Prost daardoor vaak als de badguy wordt afgeschilderd, waar Senna de godenstatus krijgt toegewezen.quote:Op donderdag 22 juni 2017 13:29 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik heb Prost altijd een beetje een schijnheilig lul gevonden. Daarbij, Senna is gestorven in het harnas en dat helpt wel bij de status die hij nu heeft.
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op donderdag 22-06-2017 om 14:25:48Here's the power unit situation ahead of the #AzerbaijanGP #F1 https://t.co/tKntFihrbE reageer retweet
quote:Op donderdag 22 juni 2017 14:30 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op donderdag 22-06-2017 om 14:25:48Here's the power unit situation ahead of the #AzerbaijanGP #F1 https://t.co/tKntFihrbE reageer retweet
het is het enige onderdeel waar 1 auto niet slechter is dan 1 andere auto bij een ander teamquote:Op donderdag 22 juni 2017 16:40 schreef SnowOokami het volgende:
Eigenlijk valt het aantal ICE failures van Honda best wel mee dan wat ik in gedachte had... tis voornamelijk de rest van de onderdelen.
Daaromquote:Op donderdag 22 juni 2017 16:43 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
het is het enige onderdeel waar 1 auto niet slechter is dan 1 andere auto bij een ander team
Komt ook alleen maar omdat Carlos er eentje extra heeft afgeschreven met zijn domme crash in Canadaquote:Op donderdag 22 juni 2017 16:43 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
het is het enige onderdeel waar 1 auto niet slechter is dan 1 andere auto bij een ander team
Komt er een bij voor beiden. Beide coureurs krijgen een nieuwe (geupdate) motor, nieuwe MGU-H en turbo. Vandoorne zelfs twee keer de MGU-H en turbo Hierdoor starten ze beide achteraan.quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:40 schreef SnowOokami het volgende:
Eigenlijk valt het aantal ICE failures van Honda best wel mee dan wat ik in gedachte had... tis voornamelijk de rest van de onderdelen.
Misschien dat de ICE beter repareerbaar is, waardoor ze niet een nieuwe hoeven te gebruiken maar de oude makkelijk kunnen repareren?quote:Op donderdag 22 juni 2017 16:47 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Daaromik dacht dat ze meer ICE failures hadden
Die het eerder opgeven dan de ICEquote:Op donderdag 22 juni 2017 16:40 schreef SnowOokami het volgende:
Eigenlijk valt het aantal ICE failures van Honda best wel mee dan wat ik in gedachte had... tis voornamelijk de rest van de onderdelen.
Je stelt niet teleur!quote:Op vrijdag 23 juni 2017 11:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik twijfelde maar toen ik zag dat net jij die Focus had gepost...
Heb ik nog nooit gedaanquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |