abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15685722
RAMSES O RAMSES

Ik heb een poster van hem op mijn kamer van die documentaire.
O Ramses is zo goed. Wat een persoon.

pi_15686562
quote:
Op donderdag 25 december 2003 00:43 schreef T-o-m-a-a-t het volgende:
RAMSES O RAMSES

Ik heb een poster van hem op mijn kamer van die documentaire.
O Ramses is zo goed. Wat een persoon.

Naakt In De Orkaan is een erg leuk boek als aanvulling op de documentaire. Af en toe wat zweverig geschreven, maar je komt veel meer over de persoon te weten dan uit de documentaire.
Hmmzz....
  maandag 19 januari 2004 @ 00:49:53 #53
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_16384709
"Ik Drink" is denk ik het mooiste nummer dat ooit in het Nederlands gezongen is.

Doet het erg goed als de stereo hard staat en het buiten donker en stil is!!! KIPPENVEL

Ramses Shaffy...

Ben groot bewonderaar van de man. Mochten er mensen zijn die mooie CD-opnamen hebben die moeilijk te vinden zijn, ik houd me aanbevolen...

(inderdaad mijn nick is met eerbied van Shaffy geleend)

pi_16478421
Wat is het toch jammer dat de Shaffy Cantate zo kort duurt.
pi_16492620
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 02:03 schreef Seborik het volgende:
Wat is het toch jammer dat de Shaffy Cantate zo kort duurt.
De studioversie duurt iets langer.

Maar de live-versie blijft toch het leukste.

Hmmzz....
pi_16492810
quote:
Op maandag 19 januari 2004 00:49 schreef Sammy3000 het volgende:
"Ik Drink" is denk ik het mooiste nummer dat ooit in het Nederlands gezongen is.

Doet het erg goed als de stereo hard staat en het buiten donker en stil is!!! KIPPENVEL

Ramses Shaffy...

Ben groot bewonderaar van de man. Mochten er mensen zijn die mooie CD-opnamen hebben die moeilijk te vinden zijn, ik houd me aanbevolen...

(inderdaad mijn nick is met eerbied van Shaffy geleend)

Bijna alles van Shaffy is moeilijk op cd te vinden.
Ze moeten gewoon een keer de laatste drie albums (weer) op cd uitbrengen. Wij Zullen Doorgaan en Dag en Nacht zijn zelfs nooit op cd verschenen. Schandelijk.
Al vind ik het niet zijn beste albums

Zelfs een cd als Ramses 97 is niet fatsoenlijk op cd te vinden, maar alleen in een lelijke Hollandse Glorie versie (wat klinkt als een mayonaise merk ofzo), waar alle nummers door elkaar zijn gegooid en er ook nog eens twee nummers missen.
En de eerste drie platen zijn alleen in een lelijke drie-orginals versie te vinden, waarbij ze leuk het tweede album over twee cd's hebben uitgesmeerd.

De man wordt echt schandelijk behandeld eigenlijk wat zijn ouvre betreft.

En op www.mysterieschool.nl kan je dus wat zeldname opnames uit 1985 vinden.
Onder links.

Hmmzz....
pi_21770800
Ik las vandaag op nos tt dat hij een samen met Liesbeth List weer op de planken komt te staan. Ga er denk ik wel heen.
PE#1
pi_21771399
Dat filmpje van Ramses Shaffy en het kampioenschap van Ajax is ook geniaal.
pi_21777814
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!
:{
  Trouwste user 2022 maandag 6 september 2004 @ 01:26:26 #60
7889 tong80
Spleenheup
pi_21777854
quote:
Op maandag 6 september 2004 01:23 schreef Cora het volgende:
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!
Vanwaar de ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21778125
quote:
Op maandag 6 september 2004 01:26 schreef tong80 het volgende:
Vanwaar de ?

Ik heb vandaag een ongelofelijke kutdag!
Maar toch kan ik altijd genieten van Ramses.........
:{
pi_33408023
Ik ga gevaarlijk doen, en nu beweren dat An en Jan (tot in de dood) na lang wikken en wegen toch zijn mooiste nummer ooit is.
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 december 2005 @ 18:36:02 #63
7889 tong80
Spleenheup
pi_33446822
Ik blijf bij Pastorale

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 27 december 2005 @ 18:37:10 #64
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_33446855
RAMSES
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:36:20 #65
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_36468140
Hierbij een zéér verdiende en respectvolle trap naar boven voor dit topic.
Joop Admiraal (Shaffy's grote liefde van weleer) is niet meer. Zonde. Wie had verwacht dat Shaffy 'm zou overleven?

Ramses...
Zó moooooi!!
pi_37023088
Waarom is niemand helemaal gek aan het worden vanwege het feit dat de goede man gewoon op bevrijdingspop staat?
pi_37023144
Ramses, mooie liedjes
Jusqu'ici tout va bien...
pi_37636403
quote:
Op maandag 17 april 2006 01:33 schreef Lamon het volgende:
Waarom is niemand helemaal gek aan het worden vanwege het feit dat de goede man gewoon op bevrijdingspop staat?
Ik heb hem gezien!!! Alleen Laat me net gemist
  zondag 7 mei 2006 @ 19:32:42 #69
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_37636492
quote:
Op maandag 17 april 2006 01:33 schreef Lamon het volgende:
Ik zag een fragment bij dat pauperprogramma van Santegoeds op Talpa.

Ramses.
Whehe, die opmerking over 'bevrijdingspop'.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  zondag 7 mei 2006 @ 19:34:40 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_37636605
Ramses, geweldig .
KuikenGuppy
pi_37637837
Mn tante werkt in het "huis" waar hij woont........

Denk ik zeg t ff
......Signature-loos......
  Moderator zondag 7 mei 2006 @ 21:17:37 #72
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_37640978
Ik heb hem gezien op bevrijdingspop.

En hij toonde daar prachtig aan dat vroeg sterven toch ook wel zo zijn charme heeft.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_37641679
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:17 schreef belsen het volgende:

En hij toonde daar prachtig aan dat vroeg sterven toch ook wel zo zijn charme heeft.
Ja inderdaad, we hadden een keer gevraagd of hij wat op een cd wou schrijven want we kennen iemand die is fan blabla.. Mn tante geeft hem een papiertje waarop stond: Gefeliciteerd met je verjaardag, Shaffy..

En wat schrijft ie op?! Voor mn allergrootste aanbidder bedankt dat je mn cd leuk vind, Ramses..

Wat drank allemaal met je kan doen
......Signature-loos......
  maandag 8 mei 2006 @ 20:59:38 #74
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_37670056
28 oktober 2004.
Luxor Theater, Rotterdam
Liesbeth List geeft haar theaterconcert Van Shaffy Tot Piaf.

Ineens staat Hij daar.
Langzaam strompelend loopt Hij het podium op.
Wankelt en weet zich geen raad met de enthousiaste en luidruchtige begroeting vanuit de zaal.

Je voelt veel mensen geemotioneerd raken.
Maar ook vertwijfeld. Hier staat de schaduw van de man die Hij ooit was.
Is het niet zielig dat Hij daar zo staat?

Maar dan brengt Hij de microfoon naar zijn mond en begint te zingen.
Wat een passie zit er nog steeds in Hem!
Wat een stem heeft Hij nog steeds!

Hoe mooi is het om een uitverkochte zaal gezamenlijk kippenvel te voelen hebben!
Grandioos!

Ramses Shaffy is God!!!
  dinsdag 9 mei 2006 @ 11:54:47 #75
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_37686534
Geweldig een groot zanger,artiest is Ramses.
RAMSES
pi_37688256
Laat me
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_37689598
Ramses

Mijn moeder was groot fan van hem, ik ben er als kind mee doodgegooid.
Toch blijf ik een zwak voor zijn muziek hebben
Maar inderdaad, als ik hem nu zie optreden, best triest
  zaterdag 3 juni 2006 @ 11:37:27 #78
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_38499419
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:17 schreef belsen het volgende:

Ach, hij geniet nog van het leven hoor. Dus dat vroeg sterven slaat nergens op. Maar of hij nog moet optreden dat is weer wat anders. Hoewel ik een keer een live-versie bij Giel Beelen heb gehoord van Laat Me en die klonk echt heel goed.

Maar enfin, sinds gisteren in de winkel de prachtige cd-box Laat Mijn Liedjes Nu Maar Zwerven. Alle 7 Shaffy albums + een bonus cd:

Het is een mooi doosje geworden met alle cd's in een kartonnen hoesje met de originele albumcovers. Slechts 40 euro dus eigenlijk verplichte kost voor iedereen die wat met Ramses heeft. Vooral de albums Ramses II, Zonder Bagage, Wij Zullen Doorgaan en Live zijn erg de moeite waard. Andere albums hebben hun goede en slechte momenten, maar ik ben blij dat ik ze nu eindelijk allemaal op cd heb.
Op de bonus-cd staan franstalige versies van Sammy en 5 uur. Ook erg leuk.

Ik ben in ieder geval erg blij met deze release waarop we Shaffy in zijn krachtige jaren kunnen horen.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 12:30:26 #79
125386 ummagumma
Back in Black
pi_38500601
Ramses moet verplicht worden opgenomen in de opvoeding!
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
  zaterdag 3 juni 2006 @ 12:37:57 #80
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_38500754
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 12:30 schreef ummagumma het volgende:
Ramses moet verplicht worden opgenomen in de opvoeding!
Ramses is een groot artiest
  zaterdag 3 juni 2006 @ 12:59:14 #81
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_38501206
Ramses
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_38503502
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 11:37 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ach, hij geniet nog van het leven hoor. Dus dat vroeg sterven slaat nergens op. Maar of hij nog moet optreden dat is weer wat anders. Hoewel ik een keer een live-versie bij Giel Beelen heb gehoord van Laat Me en die klonk echt heel goed.

Maar enfin, sinds gisteren in de winkel de prachtige cd-box Laat Mijn Liedjes Nu Maar Zwerven. Alle 7 Shaffy albums + een bonus cd:
[afbeelding]

Het is een mooi doosje geworden met alle cd's in een kartonnen hoesje met de originele albumcovers. Slechts 40 euro dus eigenlijk verplichte kost voor iedereen die wat met Ramses heeft. Vooral de albums Ramses II, Zonder Bagage, Wij Zullen Doorgaan en Live zijn erg de moeite waard. Andere albums hebben hun goede en slechte momenten, maar ik ben blij dat ik ze nu eindelijk allemaal op cd heb.
Op de bonus-cd staan franstalige versies van Sammy en 5 uur. Ook erg leuk.

[afbeelding]

Ik ben in ieder geval erg blij met deze release waarop we Shaffy in zijn krachtige jaren kunnen horen.
Ik ga em vanmiddag halen! Geweldig! Toffe prijs ook.
Al heb ik dan wel wat dubbel, maar goed..
  zaterdag 3 juni 2006 @ 14:42:17 #83
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_38503570
Laat me, geweldig nummer
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zaterdag 3 juni 2006 @ 14:45:07 #84
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_38503613
Weet iemand of die cds ook individueel verkrijgbaar zijn, zometeen? Ik wil wel wat meer Ramses Shaffy albums, maar ik hoef er niet gelijk zeven te hebben, ook al is de prijs erg gunstig.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_38517287
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:45 schreef Zanderrr het volgende:
Weet iemand of die cds ook individueel verkrijgbaar zijn, zometeen? Ik wil wel wat meer Ramses Shaffy albums, maar ik hoef er niet gelijk zeven te hebben, ook al is de prijs erg gunstig.
Ik weet het eigenlijk niet, maar buiten de dubbel cd van de eerste 3 albums, denk ik niet dat het gaat gebeuren.
Daarom denk ik dat deze box zo'n schappelijk prijsje heeft meegekregen.

Ik ben ze nu aan het draaien (ben er speciaal voor thuisgebleven), en ik kan je echt aanraden om een keertje gek te doen en gewoon de box te halen.
Nog geen 0,50 cent per nummer. Dat is toch een superdeal?
  zondag 4 juni 2006 @ 23:00:22 #86
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_38545221
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:45 schreef Zanderrr het volgende:
Op zich is het wel een goede koop natuurlijk, maar anders zou ik gewoon voor 3 originals gaan. Heb je voor 20 euro of zo de eerste 3 albums op cd. Het enige nadeel is dat ze het geflikt hebben het tweede album te splitsen over 2 cd's.

Verder vind ik de cd Ramses '97 ook wel een essentiele aanschaf. Tenminste als je een goed overzicht van Ramses wilt hebben EN gelijk de mooiste live-versies door een Ramses met enigzins gebroken stem. Deze cd zit overigens ook niet in de box dus als op op basis van dit album besluit later toch nog de box eens te kopen heb je niets dubbel.
  zondag 4 juni 2006 @ 23:02:49 #87
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_38545318
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 23:39 schreef Lamon het volgende:

[..]

Ik weet het eigenlijk niet, maar buiten de dubbel cd van de eerste 3 albums, denk ik niet dat het gaat gebeuren.
Daarom denk ik dat deze box zo'n schappelijk prijsje heeft meegekregen.

Ik ben ze nu aan het draaien (ben er speciaal voor thuisgebleven), en ik kan je echt aanraden om een keertje gek te doen en gewoon de box te halen.
Nog geen 0,50 cent per nummer. Dat is toch een superdeal?
En wat vind je er tot nu toe van? Nog onbekende juweeltjes ontdekt?
Ik ben zelf altijd redelijk gecharmeerd geweest van de redelijk onbekende nummers Vader en Door Alles Heen van de cd We Leven Nog.
Marie en Margot van de cd Dag en Nacht is uiteraard ook een alleszins charmante cover.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:41:14 #88
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_38601348
Ramses is God
Heb de box nog niet kunnen kopen, maar zodra ik in de stad ben zal ik 'm zeker meenemen! Kijk er erg naar uit!
Heb een stel van zijn platen op LP en natuurlijk de "3 LP's op 2 CD's"-CD. Ramses is verplichte cultuurgeschiedenis dat in ieders opvoeding thuishoort!

Kijk er naar uit de hele Ramses-collectie op CD-kwaliteit te beluisteren!
Hoorde overigens dat Ramses met een nieuwe plaat bezig is. Dat is nog eens GROOT NIEUWS! Jaren terug heb ik Stef Bos horen vertellen dat hij met Ramses heeft gewerkt aan nieuwe nummers, maar dat de gezondheid van Ramses niet goed genoeg was er verder meer aan de gang te gaan.
Ben benieuwd of die opnamen nu eindelijk gebruikt gaan worden?!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:55:30 #89
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_38612685
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:41 schreef Sammy3000 het volgende:
Ramses is God
Heb de box nog niet kunnen kopen, maar zodra ik in de stad ben zal ik 'm zeker meenemen! Kijk er erg naar uit!
Heb een stel van zijn platen op LP en natuurlijk de "3 LP's op 2 CD's"-CD. Ramses is verplichte cultuurgeschiedenis dat in ieders opvoeding thuishoort!

Kijk er naar uit de hele Ramses-collectie op CD-kwaliteit te beluisteren!
Hoorde overigens dat Ramses met een nieuwe plaat bezig is. Dat is nog eens GROOT NIEUWS! Jaren terug heb ik Stef Bos horen vertellen dat hij met Ramses heeft gewerkt aan nieuwe nummers, maar dat de gezondheid van Ramses niet goed genoeg was er verder meer aan de gang te gaan.
Ben benieuwd of die opnamen nu eindelijk gebruikt gaan worden?!
Ik vermoed van niet. In de interviews hoor ik Ramses vooral spreken over nieuwe liedjes schrijven.
Op zich is zo'n nieuwe plaat wel leuk, maar ik vraag me af of hij nog de juiste 'helderheid' heeft. Vooral tekstueel heb ik zo mijn twijfels. Tekstueel vind ik hem sowieso door zijn hele ouvre al wat wisselvallig. Ik kan me niet voorstellen dat dat nu beter is geworden.
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:38:56 #90
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_38628807
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:55 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Op zich is zo'n nieuwe plaat wel leuk, maar ik vraag me af of hij nog de juiste 'helderheid' heeft. Vooral tekstueel heb ik zo mijn twijfels. Tekstueel vind ik hem sowieso door zijn hele ouvre al wat wisselvallig. Ik kan me niet voorstellen dat dat nu beter is geworden.
De slechtse Ramses is voor mij nog goed genoeg!
Bij hem ben ik stukken minder kritisch dan bij de gemiddelde zanger/tekstschrijver...
  woensdag 7 juni 2006 @ 17:38:02 #91
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_38630855
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:38 schreef Sammy3000 het volgende:

[..]

De slechtse Ramses is voor mij nog goed genoeg!
Bij hem ben ik stukken minder kritisch dan bij de gemiddelde zanger/tekstschrijver...
Dat is natuurlijk ook de magie van Ramses: hij kan zo ontzettend veel flikken, maar hij lijkt overal mee weg te komen. Ik ben ook milder bij hem, juist omdat zijn voordracht zo uniek is. En ik moet ook niet overdrijven: vooral op zijn eerste drie albums was hij gewoon weergaloos. Dat de albums daarna wat minder consistent zijn geworden is hem vergeven. De uitschieters maken alles goed. En dat hij dan in 1997 gewoon terugkomt met een geweldige live-cd toont ook zijn kracht.
Dat neemt niet weg dat een nummer als Samen In Zee bij mij toch het tandglazuur van m'n tanden doet springen. Ramses meets Frans Bauer of zo. Nee, ook Ramses kan flink de mist in gaan wat mij betreft en dan is hij bijna een gewone zanger/tekstschrijver. Gelukkig redt zijn stem altijd nog wat.
pi_38907337
quote:
Op zondag 4 juni 2006 23:02 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

En wat vind je er tot nu toe van? Nog onbekende juweeltjes ontdekt?
Ik ben zelf altijd redelijk gecharmeerd geweest van de redelijk onbekende nummers Vader en Door Alles Heen van de cd We Leven Nog.
Marie en Margot van de cd Dag en Nacht is uiteraard ook een alleszins charmante cover.
Ik dacht een nieuw geweldig nummer ontdekt te hebben, maar hij bleek al op de cd Alleen als je me verleidt te staan die ik al had.
'Kinderen', echt prachtig.
Ik luister het altijd een beetje rommelig, en blijf heel vaak bij bekende nummers steken, totdat ik em vergeet terug te zetten en weer een geweldig nummer ontdek.
Ik ben hier nog wel wat maandjes zoet mee, denk ik.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 09:59:56 #93
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_38910771
Moet bekennen dat ik de box nog niet heb gekocht...
Maar vraag me wel af... Er wordt gezegd dat het het complete werk van Shaffy (tot nu toe) is. Kunnen we dan ook de live-plaat Ramses '97 terugvinden? En de destijds nieuwe tracks van de CD Alleen als je me verleidt?
Kortom, kan ik al mijn Ramses-CD's uit de kast halen nadat ik de box heb?
  zaterdag 17 juni 2006 @ 12:03:07 #94
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_38940877
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 09:59 schreef Sammy3000 het volgende:
Moet bekennen dat ik de box nog niet heb gekocht...
Maar vraag me wel af... Er wordt gezegd dat het het complete werk van Shaffy (tot nu toe) is. Kunnen we dan ook de live-plaat Ramses '97 terugvinden? En de destijds nieuwe tracks van de CD Alleen als je me verleidt?
Kortom, kan ik al mijn Ramses-CD's uit de kast halen nadat ik de box heb?
Nee. Ramses '97 is niet terug te vinden in de box. Dat vind ik zelf wel een gemiste kans, maar ik vermoed dat de rechten ergens anders liggen. Gelukkig is die cd tegenwoordig ook weer gewoon te bestellen.
Verder is de dubbel-cd shaffy chantant/chantate ook niet opgenomen, maar deze is ook nog prima te vinden in de winkel. De box bevat dus alleen de reguliere Ramses albums. De albums Samen en Ramses en Liesbeth live zijn bijvoorbeeld ook niet opgenomen.

De nieuwe nummers van Alleen Als Je Me Verleidt zijn wel opgenomen. Ze staan op de extra cd.
  Moderator zaterdag 17 juni 2006 @ 12:22:41 #95
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_38941302
Dus niet alles zit in de box Wepeel2?

Kun je een leuk lijstje maken wat wel en wat niet (en waarom niet)?
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:18:59 #96
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_38956235
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 12:22 schreef belsen het volgende:
Dus niet alles zit in de box Wepeel2?

Kun je een leuk lijstje maken wat wel en wat niet (en waarom niet)?
De volgende albums zitten er dus wel in:
Ramses II, Zonder Bagage, Wij Zullen Doorgaan, We Leven Nog, Dag En Nacht, Live en Sterven Van Geluk en de compilatie met ´zeldzaam´ materiaal Een Bloemenkrans En Een Nachtgewaad.

Shaffy albums die niet in de box zitten:
Ramses en Liesbeth live (1977)
Samen (met Liesbeth List)
Ramses '97
Shaffy Chantant
Shaffy Cantate

Het waarom is waarschijnlijk dat ze alleen de 'echte' Shaffy albums uitgebracht hebben. Samen en Ramses en Liesbeth Live zijn cd's samen met Liesbeth List en kennelijk vond men deze minder interessant om op te nemen.
Shaffy Chantant en Shaffy Cantate zijn cd's van de gelijknamige theatershows, waar niet alleen muziek in te vinden is en het draait ook niet alleen om Shaffy. In een muziekbox zijn ze dus inderdaad wat minder gepast.
Ramses ' 97 snap ik echt niet en dit album had gewoon in de box gemoeten. Op http://www.american-songb(...)l/paginas/winkel.htm zie ik dat het album weer bijna uitverkocht is en het is echt zonde dat niet meer mensen dit album leren kennen. Er staat onder andere een prachtig, trage versie van Sammy op.
  zondag 18 juni 2006 @ 10:47:14 #97
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_38964988
Ramses ' 97

Dé CD waardoor je jezelf vervloekt dat je Shaffy niet hebt gezien in de tijd dat hij nog helder was...
Heb die kans gewoon twee keer laten liggen. STOM STOM STOM
  zondag 18 juni 2006 @ 11:07:23 #98
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_38965290
quote:
Op zondag 18 juni 2006 10:47 schreef Sammy3000 het volgende:
Ramses ' 97

Dé CD waardoor je jezelf vervloekt dat je Shaffy niet hebt gezien in de tijd dat hij nog helder was...
Heb die kans gewoon twee keer laten liggen. STOM STOM STOM
Inderdaad.
Het is een geweldige setlist en die ietwat gebroken stem van Shaffy is zo ontzettend prachtig op dit album. Verder zijn de arrangementen erg goed gedaan en soms zelfs beter dan de originele studioversies.
Als je de biografie van Ramses leeft (Naakt In De Orkaan) dan is het ironisch dat juiist deze tour heeft bijgedragen aan de teloorgang van Ramses. Zijn toenmalige manager/touragent liet hem totaal los gaan, daar waar zijn vrienden juist heel beschermend voor hem waren. Dat was het zetje dat nou nou niet echt erbij kon gebruiken.
Maar wat een prachtig document is het geworden! Elke Shaffy liefhebber moet dit album eigenlijk meteen bestellen voordat het weer uit de handel is.
  zondag 18 juni 2006 @ 11:59:45 #99
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  zondag 18 juni 2006 @ 12:17:29 #100
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_38966779
quote:
Op zondag 18 juni 2006 11:59 schreef Haaibaaike het volgende:
wat kost de ''cd'' van Ramses
Welke? De boxset is 40 euro. Ramses '97 is 20 euro (te bestellen via: http://www.american-songb(...)l/paginas/winkel.htm)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')