Ik heb een poster van hem op mijn kamer van die documentaire.
O Ramses is zo goed. Wat een persoon.
quote:Naakt In De Orkaan is een erg leuk boek als aanvulling op de documentaire. Af en toe wat zweverig geschreven, maar je komt veel meer over de persoon te weten dan uit de documentaire.
Op donderdag 25 december 2003 00:43 schreef T-o-m-a-a-t het volgende:
RAMSESO RAMSES
Ik heb een poster van hem op mijn kamer van die documentaire.
O Ramses is zo goed. Wat een persoon.
Doet het erg goed als de stereo hard staat en het buiten donker en stil is!!! KIPPENVEL
Ramses Shaffy...
Ben groot bewonderaar van de man. Mochten er mensen zijn die mooie CD-opnamen hebben die moeilijk te vinden zijn, ik houd me aanbevolen...
(inderdaad mijn nick is met eerbied van Shaffy geleend)
quote:De studioversie duurt iets langer.
Op donderdag 22 januari 2004 02:03 schreef Seborik het volgende:
Wat is het toch jammer dat de Shaffy Cantate zo kort duurt.
Maar de live-versie blijft toch het leukste.
quote:Bijna alles van Shaffy is moeilijk op cd te vinden.
Op maandag 19 januari 2004 00:49 schreef Sammy3000 het volgende:
"Ik Drink" is denk ik het mooiste nummer dat ooit in het Nederlands gezongen is.Doet het erg goed als de stereo hard staat en het buiten donker en stil is!!! KIPPENVEL
Ramses Shaffy...
![]()
![]()
![]()
Ben groot bewonderaar van de man. Mochten er mensen zijn die mooie CD-opnamen hebben die moeilijk te vinden zijn, ik houd me aanbevolen...
(inderdaad mijn nick is met eerbied van Shaffy geleend)
Zelfs een cd als Ramses 97 is niet fatsoenlijk op cd te vinden, maar alleen in een lelijke Hollandse Glorie versie (wat klinkt als een mayonaise merk ofzo), waar alle nummers door elkaar zijn gegooid en er ook nog eens twee nummers missen.
En de eerste drie platen zijn alleen in een lelijke drie-orginals versie te vinden, waarbij ze leuk het tweede album over twee cd's hebben uitgesmeerd.
De man wordt echt schandelijk behandeld eigenlijk wat zijn ouvre betreft.
En op www.mysterieschool.nl kan je dus wat zeldname opnames uit 1985 vinden.
Onder links.
Vanwaar dequote:Op maandag 6 september 2004 01:23 schreef Cora het volgende:
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!
Ik heb vandaag een ongelofelijke kutdag!quote:Op maandag 6 september 2004 01:26 schreef tong80 het volgende:
Vanwaar de?
Ik heb hem gezien!!! Alleen Laat me net gemistquote:Op maandag 17 april 2006 01:33 schreef Lamon het volgende:
Waarom is niemand helemaal gek aan het worden vanwege het feit dat de goede man gewoon op bevrijdingspop staat?
Ik zag een fragment bij dat pauperprogramma van Santegoeds op Talpa.quote:Op maandag 17 april 2006 01:33 schreef Lamon het volgende:
Waarom is niemand helemaal gek aan het worden vanwege het feit dat de goede man gewoon op bevrijdingspop staat?
Ja inderdaad, we hadden een keer gevraagd of hij wat op een cd wou schrijven want we kennen iemand die is fan blabla.. Mn tante geeft hem een papiertje waarop stond: Gefeliciteerd met je verjaardag, Shaffy..quote:Op zondag 7 mei 2006 21:17 schreef belsen het volgende:
Ik heb hem gezien op bevrijdingspop.
En hij toonde daar prachtig aan dat vroeg sterven toch ook wel zo zijn charme heeft.
Ach, hij geniet nog van het leven hoor. Dus dat vroeg sterven slaat nergens op. Maar of hij nog moet optreden dat is weer wat anders. Hoewel ik een keer een live-versie bij Giel Beelen heb gehoord van Laat Me en die klonk echt heel goed.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:17 schreef belsen het volgende:
Ik heb hem gezien op bevrijdingspop.
En hij toonde daar prachtig aan dat vroeg sterven toch ook wel zo zijn charme heeft.
Ramses is een groot artiestquote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:30 schreef ummagumma het volgende:
Ramses moet verplicht worden opgenomen in de opvoeding!![]()
Ik ga em vanmiddag halen! Geweldig! Toffe prijs ook.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 11:37 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ach, hij geniet nog van het leven hoor. Dus dat vroeg sterven slaat nergens op. Maar of hij nog moet optreden dat is weer wat anders. Hoewel ik een keer een live-versie bij Giel Beelen heb gehoord van Laat Me en die klonk echt heel goed.
Maar enfin, sinds gisteren in de winkel de prachtige cd-box Laat Mijn Liedjes Nu Maar Zwerven. Alle 7 Shaffy albums + een bonus cd:
[afbeelding]
Het is een mooi doosje geworden met alle cd's in een kartonnen hoesje met de originele albumcovers. Slechts 40 euro dus eigenlijk verplichte kost voor iedereen die wat met Ramses heeft. Vooral de albums Ramses II, Zonder Bagage, Wij Zullen Doorgaan en Live zijn erg de moeite waard. Andere albums hebben hun goede en slechte momenten, maar ik ben blij dat ik ze nu eindelijk allemaal op cd heb.
Op de bonus-cd staan franstalige versies van Sammy en 5 uur. Ook erg leuk.
[afbeelding]
Ik ben in ieder geval erg blij met deze release waarop we Shaffy in zijn krachtige jaren kunnen horen.
Ik weet het eigenlijk niet, maar buiten de dubbel cd van de eerste 3 albums, denk ik niet dat het gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:45 schreef Zanderrr het volgende:
Weet iemand of die cds ook individueel verkrijgbaar zijn, zometeen? Ik wil wel wat meer Ramses Shaffy albums, maar ik hoef er niet gelijk zeven te hebben, ook al is de prijs erg gunstig.
Op zich is het wel een goede koop natuurlijk, maar anders zou ik gewoon voor 3 originals gaan. Heb je voor 20 euro of zo de eerste 3 albums op cd. Het enige nadeel is dat ze het geflikt hebben het tweede album te splitsen over 2 cd's.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:45 schreef Zanderrr het volgende:
Weet iemand of die cds ook individueel verkrijgbaar zijn, zometeen? Ik wil wel wat meer Ramses Shaffy albums, maar ik hoef er niet gelijk zeven te hebben, ook al is de prijs erg gunstig.
En wat vind je er tot nu toe van? Nog onbekende juweeltjes ontdekt?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:39 schreef Lamon het volgende:
[..]
Ik weet het eigenlijk niet, maar buiten de dubbel cd van de eerste 3 albums, denk ik niet dat het gaat gebeuren.
Daarom denk ik dat deze box zo'n schappelijk prijsje heeft meegekregen.
Ik ben ze nu aan het draaien (ben er speciaal voor thuisgebleven), en ik kan je echt aanraden om een keertje gek te doen en gewoon de box te halen.
Nog geen 0,50 cent per nummer. Dat is toch een superdeal?
Ik vermoed van niet. In de interviews hoor ik Ramses vooral spreken over nieuwe liedjes schrijven.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:41 schreef Sammy3000 het volgende:Ramses is God
Heb de box nog niet kunnen kopen, maar zodra ik in de stad ben zal ik 'm zeker meenemen! Kijk er erg naar uit!
Heb een stel van zijn platen op LP en natuurlijk de "3 LP's op 2 CD's"-CD. Ramses is verplichte cultuurgeschiedenis dat in ieders opvoeding thuishoort!
Kijk er naar uit de hele Ramses-collectie op CD-kwaliteit te beluisteren!
Hoorde overigens dat Ramses met een nieuwe plaat bezig is. Dat is nog eens GROOT NIEUWS! Jaren terug heb ik Stef Bos horen vertellen dat hij met Ramses heeft gewerkt aan nieuwe nummers, maar dat de gezondheid van Ramses niet goed genoeg was er verder meer aan de gang te gaan.
Ben benieuwd of die opnamen nu eindelijk gebruikt gaan worden?!
De slechtse Ramses is voor mij nog goed genoeg!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:55 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Op zich is zo'n nieuwe plaat wel leuk, maar ik vraag me af of hij nog de juiste 'helderheid' heeft. Vooral tekstueel heb ik zo mijn twijfels. Tekstueel vind ik hem sowieso door zijn hele ouvre al wat wisselvallig. Ik kan me niet voorstellen dat dat nu beter is geworden.
Dat is natuurlijk ook de magie van Ramses: hij kan zo ontzettend veel flikken, maar hij lijkt overal mee weg te komen. Ik ben ook milder bij hem, juist omdat zijn voordracht zo uniek is. En ik moet ook niet overdrijven: vooral op zijn eerste drie albums was hij gewoon weergaloos. Dat de albums daarna wat minder consistent zijn geworden is hem vergeven. De uitschieters maken alles goed. En dat hij dan in 1997 gewoon terugkomt met een geweldige live-cd toont ook zijn kracht.quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:38 schreef Sammy3000 het volgende:
[..]
De slechtse Ramses is voor mij nog goed genoeg!
Bij hem ben ik stukken minder kritisch dan bij de gemiddelde zanger/tekstschrijver...
Ik dacht een nieuw geweldig nummer ontdekt te hebben, maar hij bleek al op de cd Alleen als je me verleidt te staan die ik al had.quote:Op zondag 4 juni 2006 23:02 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
En wat vind je er tot nu toe van? Nog onbekende juweeltjes ontdekt?
Ik ben zelf altijd redelijk gecharmeerd geweest van de redelijk onbekende nummers Vader en Door Alles Heen van de cd We Leven Nog.
Marie en Margot van de cd Dag en Nacht is uiteraard ook een alleszins charmante cover.
Nee. Ramses '97 is niet terug te vinden in de box. Dat vind ik zelf wel een gemiste kans, maar ik vermoed dat de rechten ergens anders liggen. Gelukkig is die cd tegenwoordig ook weer gewoon te bestellen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:59 schreef Sammy3000 het volgende:Moet bekennen dat ik de box nog niet heb gekocht...
Maar vraag me wel af... Er wordt gezegd dat het het complete werk van Shaffy (tot nu toe) is. Kunnen we dan ook de live-plaat Ramses '97 terugvinden? En de destijds nieuwe tracks van de CD Alleen als je me verleidt?
Kortom, kan ik al mijn Ramses-CD's uit de kast halen nadat ik de box heb?
De volgende albums zitten er dus wel in:quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:22 schreef belsen het volgende:
Dus niet alles zit in de box Wepeel2?
Kun je een leuk lijstje maken wat wel en wat niet (en waarom niet)?
Inderdaad.quote:Op zondag 18 juni 2006 10:47 schreef Sammy3000 het volgende:
Ramses ' 97
![]()
Dé CD waardoor je jezelf vervloekt dat je Shaffy niet hebt gezien in de tijd dat hij nog helder was...
Heb die kans gewoon twee keer laten liggen. STOMSTOM
STOM
![]()
Welke? De boxset is 40 euro. Ramses '97 is 20 euro (te bestellen via: http://www.american-songb(...)l/paginas/winkel.htm)quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |