Even aangenomen dat dat dan de landen zijn waar Rutte Turkije-deal achtige afspraken mee wil maken, welke meerderheid zou daar eventueel voor te vinden zijn in de kamer?quote:Op zondag 18 juni 2017 13:55 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik geloof dat het hij had over Tunesie en Algerije en landen dieper in Afrika als Mali en Niger
Er zijn best veilige landen in Afrika. Tunesië, Algerije, Senegal, Marokko, Gambia over een paar jaar.quote:Op zondag 18 juni 2017 13:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Aha, en over welke 'veilige derde landen' zou het dan volgens Rutte wel gaan?
PvdA is voorstander van een Turkije deal in Afrika samen met VVD-CDA en D66 heb je een meerderheidquote:Op zondag 18 juni 2017 13:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Even aangenomen dat dat dan de landen zijn waar Rutte Turkije-deal achtige afspraken mee wil maken, welke meerderheid zou daar eventueel voor te vinden zijn in de kamer?
Want ik zie het nog even niet.
De PVV is voor een dergelijke deal wel te vinden, alleen vonden ze de Turkije deal te veel ruimte bieden voor onderhandeling en druk.quote:Op zondag 18 juni 2017 13:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Even aangenomen dat dat dan de landen zijn waar Rutte Turkije-deal achtige afspraken mee wil maken, welke meerderheid zou daar eventueel voor te vinden zijn in de kamer?
Want ik zie het nog even niet.
Is dat ook echt zo? Ik kan er zo 1-2-3 niet veel over vinden, maar ik zoek verder.quote:Op zondag 18 juni 2017 13:58 schreef Evertjan het volgende:
[..]
PvdA is voorstander van een Turkije deal in Afrika samen met VVD-CDA en D66 heb je een meerderheid
Samson heeft zelf die Turkije Deal bekokstooft met Rutte.quote:Op zondag 18 juni 2017 14:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Is dat ook echt zo? Ik kan er zo 1-2-3 niet veel over vinden, maar ik zoek verder.
Zover ik weet was er geen partij feller tegen de Turkije-deal dan de PVV. Weliswaar om totaal andere redenen dan GL, maar toch.quote:Op zondag 18 juni 2017 13:59 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
De PVV is voor een dergelijke deal wel te vinden, alleen vonden ze de Turkije deal te veel ruimte bieden voor onderhandeling en druk.
Dat wil nog niet zeggen dat ze een voorstander zijn van het sluiten van soortgelijke deals met Afrikaanse landen. Zeker niet nadat duidelijk is geworden hoe 'goed' dit werkt in Turkije.quote:Op zondag 18 juni 2017 14:02 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Samson heeft zelf die Turkije Deal bekokstooft met Rutte.
Ah, dat is duidelijker. Thanks!quote:Op zondag 18 juni 2017 14:02 schreef Evertjan het volgende:
[..]
edit hier een link over de PVDA en een Afrika Deal
Asscher bepleit migratiedeals met Noord-Afrika
Om de reden die ik aangaf.quote:Op zondag 18 juni 2017 14:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zover ik weet was er geen partij feller tegen de Turkije-deal dan de PVV. Weliswaar om totaal andere redenen dan GL, maar toch.
Zulke deals zijn ook een legitimering van Europa als politieke eenheid. Als Wilders daarmee instemt schiet hij wel ongeveer alles dat hij in de laatste 10 jaar heeft geroepen af.quote:
Dus laat alle Afrikanen maar toegang krijgen tot onze sociale huurwoningen, zorg en sociale uitkeringen? Man, man, man wanneer dringt het realiteitsbesef eens bij je door?quote:Op zondag 18 juni 2017 13:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Aha, en over welke 'veilige derde landen' zou het dan volgens Rutte wel gaan?
Schijnbaar wil GL garanties.quote:Op zondag 18 juni 2017 14:28 schreef jatochneetoch het volgende:
Waarom is die hele afraka deal zon punt?
Dat is toch helemaal niet iets waar onze 2e kamer over gaat.
Was dat was ik zei? Nee, dat was niet wat ik zei.quote:Op zondag 18 juni 2017 14:24 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Dus laat alle Afrikanen maar toegang krijgen tot onze sociale huurwoningen, zorg en sociale uitkeringen? Man, man, man wanneer dringt het realiteitsbesef eens bij je door?
Zolang de 2e kamer de schijn wil ophouden dat de 2e kamer er iets over te zeggen heeft zal er over onderhandeld moeten worden.quote:Op zondag 18 juni 2017 14:28 schreef jatochneetoch het volgende:
Waarom is die hele afraka deal zon punt?
Dat is toch helemaal niet iets waar onze 2e kamer over gaat.
Gambia is al decennia een veilig land. Hordes toeristen daar. Alleen begin dit jaar even wat spanningen. Verder weinig aan t handje.quote:Op zondag 18 juni 2017 13:58 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Er zijn best veilige landen in Afrika. Tunesië, Algerije, Senegal, Marokko, Gambia over een paar jaar.
Plek zat. VN daar wat kampen op laten zetten, blauwe helmpies er bij en het is voor iedereen fijner dan de huidige import.
Technisch gezien is Turkije ook veilig.quote:Op zondag 18 juni 2017 16:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gambia is al decennia een veilig land. Hordes toeristen daar. Alleen begin dit jaar even wat spanningen. Verder weinig aan t handje.
Sterker nog, de meeste Afrikaanse landen zijn gewoon veilig. Armoede staat niet per definitie gelijk aan onveiligheid of politieke onrust.
Wat zou dat met het klimaat doen als het er wel goed kwam, wil men dat wel?quote:Op zondag 18 juni 2017 16:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als Turkije daar al niet aan kan voldoen zie ik niet hoe dat goed gaat komen in de genoemde Afrikaanse landen.
Ik geloof niet dat ik deze vraag begrijp.quote:Op zondag 18 juni 2017 16:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat zou dat met het klimaat doen als het er wel goed kwam, wil men dat wel?
Zeewater drinkwater van maken, of dat ingenieuze ding wat van smerig water drinkwater zou maken.quote:Op zondag 18 juni 2017 16:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik deze vraag begrijp.
Sorry, maar ik kan hier echt geen touw aan vastknopen.quote:Op zondag 18 juni 2017 16:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zeewater drinkwater van maken, of dat ingenieuze ding wat van smerig water drinkwater zou maken.
Kosten iets van 10 euro per stuk, wat als dat water daar gaat verdampen wat zou het met het klimaat in de wereld gaan doen?
Vandaar de vraag wil men dat wel, hoe lang haalt men al geld op voor Afrika, die zouden toch allang steenrijk moeten zijn daar?
quote:Op zondag 18 juni 2017 16:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sorry, maar ik kan hier echt geen touw aan vastknopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |