abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 15:51:22 #151
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173640300
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:47 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ga je nou doen of Rick & Morty jouw idee was?
Deels. Maar jij kwam er ook mee.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 7 september 2017 @ 15:55:38 #152
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_173640375
quote:
3s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:14 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Gewoon type 1 geloof ik. Volgens mij is type 2 beter, die maakt minder herrie. :)
Oké, bedankt.
quote:
Gisteren was Mees niet lekker, ze braakte ineens haar watermeloen uit. Ik zou het zo gemist hebben maar Dodo is zo attent om moord en brand te schreeuwen als er iets mis is met Mees. O+
Vanochtend zit ze alweer druk te brabbelen en nou al een half uur te eten. Waarschijnlijk kon de krop niet goed leeg en moest het er daarom uit.
Fijn dat het weer goed gaat. ^O^
quote:
Vorige week zijn we een paar dagen weg geweest, gelukkig zijn ze daar ook goed doorheen gekomen. Het was maar vier dagen maar voor hun zal het best lang zijn geweest.
Had je dan voor vier dagen eten en drinken achtergelaten of hebben er mensen voor ze gezorgd? Geen idee, omdat ik weleens lees dat mensen twee à drie dagen weggaan zonder dat er iemand tussentijds voor ze zorgt en ik niet weet wat het maximum daaraan is.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 15:55:48 #153
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173640377
En de hele reutemeteut bij mekaar:

Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173648929
quote:
10s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
En de hele reutemeteut bij mekaar:

[ afbeelding ]
Wat heb je die vogles vrij, gek. Hoop dat ze je pikken.
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 22:56:08 #155
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173649400
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 22:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wat heb je die vogles vrij, gek. Hoop dat ze je pikken.
Ok.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_173652379
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 15:55 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Oké, bedankt.

[..]

Fijn dat het weer goed gaat. ^O^

[..]

Had je dan voor vier dagen eten en drinken achtergelaten of hebben er mensen voor ze gezorgd? Geen idee, omdat ik weleens lees dat mensen twee à drie dagen weggaan zonder dat er iemand tussentijds voor ze zorgt en ik niet weet wat het maximum daaraan is.
Er kwam iemand langs om voor ze te zorgen. Hun water houden ze echt niet schoon en pellets blijven niet zo lang lekker. Maar op dag drie kregen we van de verzorger een foto waarin ze echt in de tralies hangen, omdat ze eruit willen. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 8 september 2017 @ 09:35:42 #157
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_173653325
Zijn jullie er weleens in geslaagd om te voorkomen dat je parkiet in je hand bijt? Als Bennie op mijn vinger zit, bijt hij me vaak en hard ook. Als hij op de kooi zit en ik met mijn gezicht bij hem ben, knabbelt hij aan mijn neus (da's dus niet hard). Maar het lijkt wel alsof ze vaak een handenfobie hebben. Heeft iemand tips?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_173653984
Volgens mij moet je het negeren als je gebeten wordt, hoe lastig het ook kan zijn. Dat, of even opsluiten in de kooi en Bennie dan vijf minuten negeren.

Bij Mees is het soms lastig, ze bijt niet hard maar is wel volhardend. Als ik de kooi aan het verplaatsen ben dan hapt ze. In eerste instantie negeer ik haar dan maar na een tijdje trek ik geërgerd alsnog mijn hand terug. :@
Met Dodo is het een ander verhaal, die bijt namelijk echt hard. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_173656940
Ik negeer het inderdaad.
Het meest belangrijk is NIET je hand tetugtrekken. Vogels zijn pientere beesten, die zullen dat tegen je gaan gebruiken.

Tegenwoordig is er maar 1 die me nog tot bloedens toe bijt, maar dat is enkel als ze zit te broeden en ik te dicht bij kom.
pi_173792822
Na de verhuizing zijn mijn dodo's nog niet hun oude zelf, al heb ik hier ook minder "hangplekken". Maar ze zitten vooral op en in de kooi nu.
Maar Spruitje begon ook met het op eitjes zitten, dom mokkel :P
Die zijn nu wel weg maar ze lijkt de kooi ineens heel fijn te vinden.
Pino zit dan bij de "deur" of zelfs in de kooi, maar echt niks geen motie om naar buiten te gaan.
Mis dat geknuffel wel een beetje maar dat zoekt ze zelf eerst maar uit.
Ze zijn iig wel lief voor elkaar.
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_174051400
Heb er gistermiddag voor gezorgd dat Rick en Morty regelmatig de kooi uitkomen om rond te vliegen, was gewoon een kwestie van het luikje aan de zijkant van de kooi open zetten en er met van die bruine plastic klikdingen een stokje vast te maken aan de buitenkant :D

De mennekes zaten gisteravond samen op de bank te chillen en nu vliegen ze van hot naar her terwijl Sjonnie vrolijk meedoet _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator vrijdag 29 september 2017 @ 15:26:53 #162
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_174073830
En het gaat gewoon de hele dag door :D 's Ochtends allemaal uit de kooi en 's avonds weer naar binnen na een dagje ravotten, rondhangen en het luchtruim hier benutten O+ Sjonnie vindt Rick en Morty wel leuk en interessant, dus zit hij bijna continu achter ze aan (niet zoals met Tali, die twee mogen elkaar totaal niet).

Wel sneu dat geen van de drie echt interesse in Tali heeft, en dat gevoel is wederzijds ;(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:09:37 #163
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_174171501
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_174212078
quote:
Cute! O+ En zo anders dan onze Dodo. :D

Dodo en Mees houden ervan om met het plastic van fruitkuipjes te spelen. Net zat Mees ineens met zo'n fruitkuipje om de kop. Ik wou haar net bevrijden maar het viel er alweer af. :) Dus geen redding nodig en helaas ook geen foto kunnen maken. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator maandag 6 november 2017 @ 14:23:13 #165
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_174903282
Bezoek! O+



Mag nog niet in de buurt komen met mijn handen, maar het is al heel wat dat de heren uit zichzelf zo dichtbij durven te komen en een paar minuutjes op m'n toetsenbord gingen zitten, èn ik er foto's van kon maken _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 16:21:58 #166
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_175174343
Ricky komt nu al twee dagen uit zichzelf naar me toe gevlogen O+ Gisteravond zat ik op de bank, dicht bij de kooi, en ineens zat meneer op m'n buik te chillen. Daarnet zat ik weer in de bank, zelfde hoek, en toen kwam hij op m'n schouder zitten. Daarna hipte hij op de rugleuning, waardoor ik in de andere hoek ging zitten, en hij kwam heel voorzichtig stapje voor stapje naar me toe tot 'ie op m'n mouw zit en aan mijn baard ging knagen O+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_175382142
Nou, Toon bleek Toos te zijn (I assumed gender :o )

Maar sinds gisteren een nieuwe Toon erbij, bevriende fokker had eindelijk een nestje waarbij niet alles gereserveerd was dus nu kijken of ik deze handtam kan krijgen.
Toos vind m'n hand niet eng meer, maar vertikt het om erop te gaan zitten. Wellicht dat Toon straks het goede voorbeeld kan geven :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 3 december 2017 @ 14:52:22 #168
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_175470459
Is het een muppet? Is het een draak? Of een aap die uit de mouw komt _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
You sound reasonable...Time to up my medication.
  zondag 3 december 2017 @ 16:46:43 #169
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_175472766
quote:
4s.gif Op zondag 3 december 2017 14:52 schreef Rafeiro het volgende:
Is het een muppet? Is het een draak? Of een aap die uit de mouw komt _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
:D
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 3 december 2017 @ 16:48:34 #170
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_175472795
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 15:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
En het gaat gewoon de hele dag door :D 's Ochtends allemaal uit de kooi en 's avonds weer naar binnen na een dagje ravotten, rondhangen en het luchtruim hier benutten [...]

_O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_175570403
Hoihoi!

Leuk om al die fotos te zien!

Ik wil ook een parkiet aanschaffen. Ben op zoek naar een kleintje die in huiselijke kring is grootgebracht maar nog wel jong is. Wil hem graag veel leren, eventueel laten praten maar vooral tam maken zodat ie de hele dag bij me kan zijn :)
Nu zit ik dus een beetje in dubio; een catharina parkiet vind ik erg mooi, maar een jonge grasparkiet ook. In eerste instantie wil ik er ééntje, als oma uit de tijd komt (die heeft ook een grasparkietje) neem ik die over. :)

Een catharina kan minder goed vliegen begreep ik, dus ik neig toch wat meer naar een grasparkiet. Het wordt m'n eerste in mn nieuwe huisje, en ben benieuwd wat jullie mij aanraden.
pi_176494901
Iemand hier ervaring met en grasparkiet die echt de hele godsganse dag blijft ouwehoeren? :D

Vond het in het begin wel gezellig, maar het constante gekwetter (zelfs boven de tv uit) werkt af en toe wel gruwelijk op m'n zenuwen.
Toon kwettert heel de dag door, Toos negeert het en gaat een beetje zitten slapen op haar stok of jaagt Toon een verdieping naar beneden waarna hij daar verder gaat :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_176557580
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 11:13 schreef Ceased2Be het volgende:
Iemand hier ervaring met en grasparkiet die echt de hele godsganse dag blijft ouwehoeren? :D

Vond het in het begin wel gezellig, maar het constante gekwetter (zelfs boven de tv uit) werkt af en toe wel gruwelijk op m'n zenuwen.
Toon kwettert heel de dag door, Toos negeert het en gaat een beetje zitten slapen op haar stok of jaagt Toon een verdieping naar beneden waarna hij daar verder gaat :')
Yup. Deal with it! :D Ik heb er 2 die heel de dag doorgaan met kabaal maken.

Het enige wat een beetje hielp was in het donker te gaan zitten om de tv te verstaan maar dat is ook niet echt de oplossing aangezien ik best gesteld ben op daglicht :+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_176558243
Wat Klodder zegt, ons Pietje kon er ook wat van. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176559528
Righto!

Vond vooral het verschil tussen de 2 beestjes zo mooi; Toos zit heel de dag een beetje stoïcijns voor zich uit te staren en piept alleen als ik binnenkom, als het voer op is of als de xbox aan gaat :')
Toon ouwehoert rustig heel de godsganse dag door als ie op z'n praatstok zit :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 17 januari 2018 @ 16:34:56 #176
159909 -Peach
Prunus persica
pi_176568965
Dat is hier ook, de een kwebbelt meer dan de ander. De ander schreeuwt dan weer kei hard als ie buiten mussen of andere vogels ziet.
Met tv kijken zijn ze meestal wel stil als je alle lampen verder uit hebt. Anders gooien we een doek/deken over de kooi, dat werkt altijd :)
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_176569053
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 16:34 schreef -Peach het volgende:
Dat is hier ook, de een kwebbelt meer dan de ander. De ander schreeuwt dan weer kei hard als ie buiten mussen of andere vogels ziet.
Met tv kijken zijn ze meestal wel stil als je alle lampen verder uit hebt. Anders gooien we een doek/deken over de kooi, dat werkt altijd :)
Deken over de kooi hielp hier ook niet. Stomme vogels :D

Binnenkort mijn eigen huisje weer en de lawaaimakers dus ook weer terug.
Hebben eerst 4 maanden bij Snoeptomaatje gelogeerd en daarna zijn ze verhuisd naar het vriendje wat ik toen had en er dus nog steeds voor zorgt O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_176569248
Die van mij kunnen er ook wat van, ik heb er 1 die graag heel veel, vaak en hard zingt. Wat een herrie, dan moet de tv echt op standje gehoorbeschadiging, anders versta ik er niks van :')
pi_176642748
Hier ook weer 2 nieuwe vriendjes erbij. Dit keer geen grasjes maar valkjes. Picu en Anore:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals altijd heb ik ze ook laten testen op van alles en kwam er helaas papegaaienziekte naar voren, hier worden ze nu voor behandeld. En ook de rest van de vogels.

Heeft iemand hier ook ervaring daarmee?
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_176685063
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 00:14 schreef Rafeiro het volgende:
oh-oh, ga nu geen foto meer maken, maar mag ik je binnenkort eens een foto van Pino sturen?
Ik neig naar een pop, maar blijven best lastige vogels om zeker te zijn van het geslacht. Geel/groen blijf ik vaag vinden.
Gaat het hier om een grasparkiet?
Zo ja, dan is het geslacht op te maken aan de hand van de kleur van de neusdoppen
pi_176691186
Leuk. * OscarMopperkont is aangestoken met het vogelvirus.
Zondag eerst eens langs Avonturia.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  dinsdag 20 februari 2018 @ 17:25:05 #182
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_177325188
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_177325223
Go go Gadget-parrot!
  vrijdag 30 maart 2018 @ 17:55:30 #184
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_178197563
Wat een stilte hier :(
Heeft iemand toevallig een tip hoe je vogels af kan leren voer door de hele kamer heen te gooien? Vooral de maagkiezel voelt soms als lego aan _O-
Ben verder wel benieuwd hoe het bijvoorbeeld met Urk en consorten en alle andere gevleugelde beestjes gaat :@
You sound reasonable...Time to up my medication.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 18:43:18 #185
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_178198255
Ja, je hebt gelijk. Het is inderdaad erg stil. Ik voel me ook aangesproken.

Met Bennie gaat het gelukkig goed. Hij knabbelt nog elke dag aan mijn neus waneer ik heb uit de kooi haal. Maar op een gegeven moment heeft hij geen zin meer en maakt hij aggresieverige geluiden. Dan weet ik dat ik mijn neus weg moet halen, want anders ben ik m'n neus kwijt. Lijkt me niks - hoewel, nooit meer verkouden zijn is natuurlijk niet gek. *)

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 30-03-2018 19:06:35 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_178479144
Hallo allemaal, zag dat ik hier ooit heb gepost met besloot eens even te kijken. Zie dat er nog een oude foto van mijn oude parkiet in de OP staat.(2e rij 2e van links) Hierbij dus even een update over de huidige parkiet.

Dit is Bertus, een mannetje van ongeveer 3 a 4 jaar:


De Republiek
  vrijdag 13 april 2018 @ 10:41:07 #187
159909 -Peach
Prunus persica
pi_178486108
Mooi, dat wit en blauw gemixt!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  Moderator zaterdag 14 april 2018 @ 17:37:37 #188
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_178512216
Oh, hier was de reeks gebleven :P

Rick moest zo'n twee maanden geleden helaas weg wegens extreem overheersend gedrag naar Morty toe, het menneke mocht niet meer eten of drinken, want dan wurmde Rick zich er voor. Als Morty bij mij in de buurt kwam zitten, vloog Rick een seconde later krijsend op ons af om Morty weg te jagen. Rick vocht op het einde dagelijks een aantal keer met Tali en viel mij aan met de intentie om me pijn te doen (keihard in mijn vingers en neus bijten), ben zelfs aan een kapotgebeten oog ontsnapt omdat ik me net iets wegdraaide toen hij er sissend naar hapte :X

Rick is 18 februari naar een oud vrouwtje gegaan, en Morty kreeg twee weken later een nieuw vriendje, die ik Lyam genoemd heb, een mooi smaragdgroen kereltje van twee jaar oud. Dat klikte direct en ze zitten zowat sinds dag één elkaars veren te doen en kunnen echt niet zonder elkaar :D Als Lyam op Tali d'r kooi zit roept hij net zo lang tot Morty ook komt. Als Morty de keuken in vliegt en Lyam in de kooi zit weet hij niet hoe snel hij naar buiten moet klimmen om z'n maatje te zoeken, waarna ze lekker bol bovenop de keukenkastjes zitten te chillen O+

Net zoals met Rick erbij is het nog steeds heel normaal voor Morty om Tali d'r kooi in te gaan om haar voedsel te jatten, en Lyam doet vrolijk mee. Hij is wel wat bangig voor mij en gaat er direct vandoor wanneer Tali in de buurt komt, maar over het algemeen gaat het nu erg goed.

Zonde dat Rick weg moest, maar het kon niet anders, behalve als hij nooit meer de kooi uit had mogen komen, maar dat doe ik de beestjes niet aan.

En hier is Lyam:





Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_179362897
Mij tweede adoptie Agaporis ligt op sterven na dood :{

Begon met het feit dat ik hem veel zag slapen de afgelopen dagen en vanavond zat die helemaal zielig op een stokje. Reageerde nergens meer op. Zelfs niet op mijn vinger waar die al te graag probeerde in te bijten.Verder valt mij op dat de rechterkant van zijn buikje wel dik is en zwaar ademt.
Geprobeerd nog wat water te geven maar reageert nergens meer op.

Geen idee wat verder te doen, heb hem maar rustig in een hoekje neergelegd op een keukenpapiertje.

Update. Vogeltje is al overleden rond 20:30. Is snel gegaan, gelukkig voor hem. Voor de rest helaas.

[ Bericht 8% gewijzigd door StephanL op 24-05-2018 20:39:30 ]
  Moderator donderdag 24 mei 2018 @ 20:50:34 #190
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_179364576
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:33 schreef StephanL het volgende:
Mij tweede adoptie Agaporis ligt op sterven na dood :{

Begon met het feit dat ik hem veel zag slapen de afgelopen dagen en vanavond zat die helemaal zielig op een stokje. Reageerde nergens meer op. Zelfs niet op mijn vinger waar die al te graag probeerde in te bijten.Verder valt mij op dat de rechterkant van zijn buikje wel dik is en zwaar ademt.
Geprobeerd nog wat water te geven maar reageert nergens meer op.

Geen idee wat verder te doen, heb hem maar rustig in een hoekje neergelegd op een keukenpapiertje.

Update. Vogeltje is al overleden rond 20:30. Is snel gegaan, gelukkig voor hem. Voor de rest helaas.
:'( RIP vogeltje.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_179365523
Wat doe je met zo'n dode vogel? Begraven? Kliko? BBQ?
  zondag 27 mei 2018 @ 01:21:28 #192
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_179414554
Ik begraaf ze in een bloembak op het balkon.
Drizz, serieus tis niet bij te houden wat jij hebt en wegdoet aan vogels of vergis ik me nu?
Waarom neem je telkens nieuwe als het niet gaat?
Hier gaat alles nog steeds goed met Pablo, Urk, Lucille en Tweety.
Er heeft een kakariki met 11 teentjes hier overwinterd maar die is goddank naar de beloofde voliere vertrokken, ik kan echt niks met die druktemakers.
Was ook de afspraak, ze kon nog niet naar buiten ivm het weer.
Ik ben laatst gaan kijken voor een catharina man voor bij Lucille maar die kweker had dus alleen maar jonge poppen en dat ga ik niet doen. Zonde wel, hopelijk zit er de tweede ronde iets bij, zodat ze een maatje heeft om mee te kroelen.
Pablo & Urk:


Lucille & Tweety:
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator zondag 27 mei 2018 @ 02:12:12 #193
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_179415245
Bergparkiet Garrus moest na 7 maanden weg wegens aanhoudend gekrijs. Weet niet waar dat ventje last van had, maar volgens een dierenarts met verstand van vogels was hij kerngezond. Ook ontlasting gecheckt en daar was niks mis me. Hij had genoeg te doen en kreeg enorm veel aandacht van me, maar dat was blijkbaar alsnog niet genoeg ;( Jammer wel, want het was echt een tof beestje.

Rick was gewoon een enorme hormonale eikel geworden, en het was voor alle aanwezigen beter dat hij vertrok :{ Heb hem naar een oud(er) vrouwtje gebracht en daar heeft hij het reuze naar z'n zin, krijgt ook extreem veel aandacht van haar en de andere huisdieren. Het laatste wat ik van haar las is dat hij en de hond hele dikke vrienden werden, en hij kwebbelt er vrolijk op los.

Met Tali, Lyam en Morty gaat het hier verder uitstekend. Tali is nog altijd agressief naar de andere twee toe, maar dat ben ik nu wel van haar gewend. Het is aan Lyam en Morty om op tijd weg te vliegen, anders heeft ze een staart- of vleugelveer of twee te pakken :') De boys zitten graag op mijn tweede (kleine) scherm te chillen en naar me te kijken. Morty wil best op mijn arm/schouder zitten om met mijn trui te spelen en Lyam flikte het om van de week 5 seconden op mijn blote arm te zitten, dus hoewel ze niet tam zijn is er vooruitgang O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 30-05-2018 11:39:49 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  woensdag 30 mei 2018 @ 11:26:49 #194
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179487189
Hulp!

We zien door de bomen het bos niet meer met de pyrrhura en voordat we dingen doen die schadelijk zijn voor het beestje vraag ik het hier ook maar even.

Korte situatie, we hebben een pyrrhura van twee jaar gekocht. Deze is handtam geweest maar heeft een jaar in een voliere gezeten met een andere pyrrhura en is dus verwilderd. Op zich geen punt, de verkoper gaf in ieder geval aan dat als een pyrrhura handtam is geweest dat deze makkelijker weer handtam te maken is dan een pyrrhura die twee jaar wild is geweest en nooit handtam is geweest.

Meet Pip


Meet Sammy en Pip (toen was ze een beetje ontsnapt (Pip dan), Sammy was not amused :@ )


Anyway. We lezen van alles over hoe je een pyrrhura handtam kan krijgen en willen dat ook voor elkaar krijgen zodat pip meer heeft dan die kooi om in rond te fladderen, woonkamer (wanneer Sammy er even niet is) of één van de andere kamers (computerkamer/knutselkamer/zolder) die dicht kan zodat de kat er niet in kan en ook niet in hoeft want geen kattenbak/voer/toegang tot buiten etc)

Nu hebben we wel ergens gelezen dat als je het beestje wil trainen dat je dan ook overdag de voederbakjes (niet het drinken of het grit) eruit kan halen en als je thuis komt wat zonnebloempitten of andere lekkernij op je hand kan leggen zodat de vogel dit eerder probeert te pakken (want trek), we verspreiden wel wat gepelde pitten op de grond tussen de houtsnippers zodat ze A wat te doen heeft en B niet verhongerd. En als we thuis zijn en Pip wat snacks hebben gegeven (die takjes en zonnebloempitten (gepeld en ongepeld) en groente en ook nog eens een keertje in de week wat fruit) zetten we voor de rest van de avond en de nacht de bakjes weer terug. Is dit een gevaar voor de gezondheid voor Pip of is het een redelijke manier van trainen? Zodra ze handtam is gemaakt doen we het hoe dan ook iet meer want een beetje zielig is het wel maar voor nu is het voor het groter goed van meer vrijheid/blijheid van de vogel. Op een gegeven moment willen we ook zo'n buiten speelplekje voor haar maken en gewoon vrij loslaten in huis of in ieder geval in een kamer met speeltjes en/of interactie met ons terwijl we iets anders aan het doen zijn. Zoiets.

Wat we ook geprobeerd hebben en wat zeker geen succes was in welke manier dan ook was dus proberen Pip te pakken en dan aan het hoofdje te aaien maar daar werd het beestje zo gestrest van dat het niet voor herhaling vatbaar is buiten eventuele noodzaak (dierenarts of zo). Ze eet overigens wel al uit de hand maar stapt er nog niet op.

Iemand ervaring met het (opnieuw) handtam maken van een wat oudere vogel (twee jaar)?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 30 mei 2018 @ 22:03:14 #195
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_179498797
Hebben jullie uberhaupt ervaring met vogels?
Ik doe nooit iets speciaals, ik laat ze altijd meteen los, ze gaan zelf weer de kooi in, en ik zie wel of ze tam willen worden of toch liever niet. 3 van mijn 4 vogels zijn tam. Pakken en aaien moet je nooit maar dan ook nooit doen bij een vogel die niet tam is, het merendeel van de tamme vogels is daar ook helemaal niet van gediend, ik zou ook geen voer weghouden om haar tam te maken hoor. Beestje gewoon lekker laten wennen en zich thuis laten voelen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 31 mei 2018 @ 23:34:19 #196
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_179525984
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 01:21 schreef oh-oh het volgende:
Ik begraaf ze in een bloembak op het balkon.
Drizz, serieus tis niet bij te houden wat jij hebt en wegdoet aan vogels of vergis ik me nu?
Waarom neem je telkens nieuwe als het niet gaat?
Hier gaat alles nog steeds goed met Pablo, Urk, Lucille en Tweety.
Er heeft een kakariki met 11 teentjes hier overwinterd maar die is goddank naar de beloofde voliere vertrokken, ik kan echt niks met die druktemakers.
Was ook de afspraak, ze kon nog niet naar buiten ivm het weer.
Ik ben laatst gaan kijken voor een catharina man voor bij Lucille maar die kweker had dus alleen maar jonge poppen en dat ga ik niet doen. Zonde wel, hopelijk zit er de tweede ronde iets bij, zodat ze een maatje heeft om mee te kroelen.
Pablo & Urk:
[ afbeelding ]

Lucille & Tweety:
[ afbeelding ]
Die kop van Pablo _O-
You sound reasonable...Time to up my medication.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 13:49:52 #197
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179536776
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:03 schreef oh-oh het volgende:
Hebben jullie uberhaupt ervaring met vogels?
Ik doe nooit iets speciaals, ik laat ze altijd meteen los, ze gaan zelf weer de kooi in, en ik zie wel of ze tam willen worden of toch liever niet. 3 van mijn 4 vogels zijn tam. Pakken en aaien moet je nooit maar dan ook nooit doen bij een vogel die niet tam is, het merendeel van de tamme vogels is daar ook helemaal niet van gediend, ik zou ook geen voer weghouden om haar tam te maken hoor. Beestje gewoon lekker laten wennen en zich thuis laten voelen.
Ja sindsdien zijn we zeker teruggekomen op het weghalen van bakjes. Vrij laten is helaas wegens de kat nog niet echt een optie. Maaaar aan de andere kant lijkt hij inderdaad nu wel aan ons te wennen en heeft het ook geen stressreactie meer als we onze hand in de kooi doen. We hebben geen ervaring met vogels overigens. Mijn vriendin verplaatst de kooi nu gewoon naar de eettafel als ze huiswerk gaat maken en daar reageert pip heel leuk op. Waarschijnlijk zijn we nu wel op de goede weg. Lekker geduld hebben, komt wel goed. Thanks :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 13:52:08 #198
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_179536846
Huisdieren overdag hun eten ontzeggen omdat je ze tam wil maken is ook wel heel erg geschift :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_179537231
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:49 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja sindsdien zijn we zeker teruggekomen op het weghalen van bakjes. Vrij laten is helaas wegens de kat nog niet echt een optie. Maaaar aan de andere kant lijkt hij inderdaad nu wel aan ons te wennen en heeft het ook geen stressreactie meer als we onze hand in de kooi doen. We hebben geen ervaring met vogels overigens. Mijn vriendin verplaatst de kooi nu gewoon naar de eettafel als ze huiswerk gaat maken en daar reageert pip heel leuk op. Waarschijnlijk zijn we nu wel op de goede weg. Lekker geduld hebben, komt wel goed. Thanks :).
Je zou de zonnebloempitten uit het eten kunnen halen en die als lekkernij geven 's avonds. :)

Ik zou ook gewoon loslaten als de kat er niet is en kijken of ze naar jou toekomt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 14:10:05 #200
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179537287
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Huisdieren overdag hun eten ontzeggen omdat je ze tam wil maken is ook wel heel erg geschift :')
Ja achteraf wel een beetje een kutidee inderdaad.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')