abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171793296
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:07 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Mwah, voor sport hebben we andere argumenten aan te dragen, als het gaat om competitie, in elk geval. Voor het gebruik van een strand komen die te vervallen natuurlijk. Daar worden vrouwen apart gehouden niet per se omdat zíj dat willen, maar omdat in het beginsel mannen en verstandelijk gehandicapten dat wilden.
En als vrouwen dat zelf nou willen omdat ze gewoon de hoofddoek af willen doen en in badpak of bikini willen zwemmen?
pi_171793374
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:08 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

En als vrouwen dat zelf nou willen omdat ze gewoon de hoofddoek af willen doen en in badpak of bikini willen zwemmen?
Dan mogen ze dat op een openbaar strand doen en eenieder die daar moeilijk over doet sluiten we op.
-nee-
pi_171793395
quote:
14s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:11 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Dan mogen ze dat op een openbaar strand doen en eenieder die daar moeilijk over doet sluiten we op.
Dat is het punt, dat willen die vrouwen zelf niet. Mag en kan toch?
pi_171793501
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:12 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat is het punt, dat willen die vrouwen zelf niet. Mag en kan toch?
Dat is inderdaad wat jarenlnge indoctrinatie en onderdrukking met je doet en ik ben eigenlijk van de veronderstelling dat jijzelf ook een slachtoffer bent, maar dat niet meer kan inzien.

Dat heeft een paar jaar nodig, maar als Turkije de omslag maakt, zullen vrouwen zien dat zij dit eigenlijk ook willen.
-nee-
pi_171793822
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:16 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wat jarenlnge indoctrinatie en onderdrukking met je doet en ik ben eigenlijk van de veronderstelling dat jijzelf ook een slachtoffer bent, maar dat niet meer kan inzien.

Dat heeft een paar jaar nodig, maar als Turkije de omslag maakt, zullen vrouwen zien dat zij dit eigenlijk ook willen.
Voor jou misschien moeilijk te geloven maar velen dragen toch echt vrijwillig een hoofddoek. Net zoals ik er geheel vrijwillig voor gekozen heb om op mijn 17e te stoppen met het dragen van een bikini in de buitenwereld, dat na een tijdje wel weer gedaan heb en toen weer gestopt ben en overgegaan ben op het dragen van de hoofddoek. De moderne hoofddoek heeft weer plaats gemaakt voor langere gewaden. Wat ik hiermee wil zeggen is dat een mens zichzelf ontwikkelt en dit op eigen houtje zonder druk.
pi_171794149
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:32 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Voor jou misschien moeilijk te geloven maar velen dragen toch echt vrijwillig een hoofddoek. Net zoals ik er geheel vrijwillig voor gekozen heb om op mijn 17e te stoppen met het dragen van een bikini in de buitenwereld, dat na een tijdje wel weer gedaan heb en toen weer gestopt ben en overgegaan ben op het dragen van de hoofddoek. De moderne hoofddoek heeft weer plaats gemaakt voor langere gewaden. Wat ik hiermee wil zeggen is dat een mens zichzelf ontwikkelt en dit op eigen houtje zonder druk.
Je zult het met me eens zijn dat in een maatschappij zonder vrijheid van meningsuiting, dit veel lastiger is om zelf te bepalen.
Make my day!
pi_171794184
quote:
15s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:03 schreef SpaceOddity het volgende:

En vrijdag aanstaande een receptie tav pensioen van mn vader, waar we allemaal voor zijn uitgenodigd. -O-
Sterkte
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_171794280
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:47 schreef agter het volgende:

[..]

Je zult het met me eens zijn dat in een maatschappij zonder vrijheid van meningsuiting, dit veel lastiger is om zelf te bepalen.
Ja, maar daar ben ik geen voorstander van. Net zoals mijn dochters ook geen hoofddoek van mij hoeven te dragen omdat ik het draag.
pi_171794326
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:32 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat zijn de redenen van die keuzes die je hebt gemaakt?
pi_171794492
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:54 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Wat zijn de redenen van die keuzes die je hebt gemaakt?
Meerdere redenen, ouder worden, wijsheid, religie... etc.
  maandag 19 juni 2017 @ 19:02:31 #236
416931 yats
(non) Average Joe
pi_171795732
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:52 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, maar daar ben ik geen voorstander van. Net zoals mijn dochters ook geen hoofddoek van mij hoeven te dragen omdat ik het draag.
In hoeverre denk je dat sociale druk er uiteindelijk voor zorgde dat jij de keus hebt gemaakt dat wel te doen en bij eventuele dochters dat zal doen? Ik denk namelijk niet dat dat niet bewust maar ook onbewust flink meespeelt. En dan noem ik dat geen volledig vrijwillige keus, al zie jij dat wel zo...

En verder, krijg ik nog een antwoord op mijn vraag?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_171795769
Turken in Nederland zijn net de Nederlanders in Spanje, dat klit maar aan elkaar en integreert niet en blijft Friet van Piet vreten.
pi_171796026
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 19:04 schreef DrDentz het volgende:
Turken in Nederland zijn net de Nederlanders in Spanje, dat klit maar aan elkaar en integreert niet en blijft Friet van Piet vreten.
:') :') :')
pi_171796255
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:06 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer, de verlichte moslim. Of iemand al dan niet verlicht is zegt niks. Ik ben volgens de meesten hier een 'radicale moslim' maar heb vriendinnen gehad die op PVV stemden en die in mijn bijzijn gewoon bepaalde uitlatingen deden en ook konden doen. Even goede vrienden.
Volgens de meeste ben je een radicale moslim, maar hoe zie jij jezelf?
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 18:03 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja sorry maar dit is een beetje dat typische ''holle gepraat'' waar maar weinig wat mee kunnen hier. Heb je ook concrete antwoorden/beweegredenen hierop?
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Sterkte
Dank.
pi_171796282
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 15:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Misschien een keer accepteren dat niet ieder mens jouw mening heeft en jouw mening hoeft te delen. Wat jij misschien raar vindt, vindt een ander heel normaal. Ik ben een voorstander van vrijheid. Dat wil zeggen dat er ook vrijheid is voor moslims en niet alleen voor niet-moslims. Marokko is een goed voorbeeld van hoe het kan. Daar zie je op het strand vrouwen in bikini zwemmen naast groepen vrouwen met hoofddoeken en zelfs niqaabs. Kan allemaal.
Het zou mooi zijn als die vrijheid er echt zou zijn. In de praktijk echter wordt de vrijheid van niet orthodoxen behoorlijk beknot als openbare gelegenheden gescheiden worden.

Prima dat er een gescheiden zwembad is. Maar dan wel met 0 publiek geld erin. Net als de sgp wat mij betreft geen financiering krijgt als ze geen vrouwen in hun bestuur toestaan.

Weetje. De jodenster etc. Maken al die religieuze tekens en afzondering op basis van kenmerk hier nogal lastig. Iets met geschiedenis enzo.

In Saudi arabie doen ze dat anders. Maar dit is Nederland, in Europa, met een andere geschiedenis en cultuur. En mensen komen in verzet als je aan bepaalde zaken gaat zitten morrelen.
Whatever...
pi_171796579
quote:

[..]

Misschien een keer accepteren dat niet ieder mens jouw mening heeft en jouw mening hoeft te delen. Wat jij misschien raar vindt, vindt een ander heel normaal. Ik ben een voorstander van vrijheid. Dat wil zeggen dat er ook vrijheid is voor moslims en niet alleen voor niet-moslims. Marokko is een goed voorbeeld van hoe het kan. Daar zie je op het strand vrouwen in bikini zwemmen naast groepen vrouwen met hoofddoeken en zelfs niqaabs. Kan allemaal.
Probleem is wel dat voorzieningen die rekening moeten houden met deze islamitische (man/vrouw gescheiden) regels natuurlijk duurder zijn dan wanneer die voorzieningen er niet zijn.
Je moet immers zwembaden vaker open houden.
Dit probleem heeft ook gespeeld in de zorg. Sommige vrouwelijke patienten willen (vaak onder druk van hun echtgenoot) niet worden geholpen door een mannelijke arts. Soms zelfs bij een noodgeval (los daarvan is de vraag of het een noodgeval is, ook nog weer aan het oordeel van de arts, maar dat terzijde). Dus kan dit problemen opleveren. En dat is al meerdere keren gebeurt. Om de halal-wetgeving van dienst te zijn heb je dus dubbele diensten bij de intensive care afdelingen, en eigenlijk bij alle artsen. Dubbele kosten: Omdat je immers mannelijke en vrouwelijke artsen paraat moet hebben.
En zo zijn er meer gevallen. Bv de kwestie van lesbische pleegouders. Het is nog steeds een taboe binnen de moslim-gemeenschap om een kind in handen te geven van pleegouders van gelijk geslacht. Dit vergt natuurlijk veel organisatorische planning, en heeft dus ook invloed op de budgettaire ruimte binnen de zorg.
Nu is het nog daar aan toe als je deze vrijheid van halalbehandeling binnen Turkije wil doorvoeren, waardoor dientengevolgde de financieel/economische situatie van zo'n land natuurlijk drastisch verslechtert, maar ik vind het erg onwenselijk dat in ons seculiere land deze "gescheiden behandelingen" een rol gaan spelen, want dat gaat dan ten koste van de andere zorgvragers.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_171796589
quote:

Ik ben een voorstander van vrijheid. Dat wil zeggen dat er ook vrijheid is voor moslims en niet alleen voor niet-moslims. Marokko is een goed voorbeeld van hoe het kan.
Je bent serieus nu?

quote:
Marokko kent geen godsdienstvrijheid. Zo is het moslims verboden te spreken over een bekering tot een andere godsdienst en kunnen Marokkaanse moslims die zich bekeren tot het christendom niet gedoopt worden. Moslims is het geoorloofd hun geloof te verkondigen, maar voor christenen is dit verboden en buitenlandse christenen worden regelmatig het land uitgezet. Op pogingen om moslims te bekeren tot een andere godsdienst staat voor burgers van Marokko een gevangenisstraf van een half tot drie jaar
pi_171796914
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 18:03 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dit is wel een erg algemeen verhaal. Ik bedoel: tot je 17de lig je in bikini op het strand en draag je geen hoofddoek en nu draag je gewaden. Dat is nogal een verandering.
pi_171796980
quote:
Deze vergelijking slaat de plank volledig mis. De Nederlanders is Spanje zijn eerste generatie immigranten, expats of pensionado's. Het conservatieve deel van de Turkse Nederlanders is vaak derde generatie en hier dus geboren en getogen.
pi_171797463
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 20:06 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Deze vergelijking slaat de plank volledig mis. De Nederlanders is Spanje zijn eerste generatie immigranten, expats of pensionado's. Het conservatieve deel van de Turkse Nederlanders is vaak derde generatie en hier dus geboren en getogen.
Het was ook maar een antwoord van Bassie op de vraag waarom hij niet net als Adriaan lekker in Spanje gaat rentenieren.
pi_171811455
quote:
Weinig mis met "Friet van Piet", ook niet met Chinese restaurants in NL met onleesbare karaktertekens aan de voorgevel, ook niet met pizzeria's met groen wit rode creaties op de ruiten, noch met kebabrestaurants etc etc.
Ook weinig mis met bejaarden die zich niet hoeven te melden voor een bijstandsuitkering bij de rijksoverheid, maar gewoon hun thuisland-AOW met pensioen elke dag bij de plaatselijke middenstand staan uit te geven.
Het probleem is wanneer jonge lieden hier hun toekomst met gezin en al willen opbouwen, en hun cultuur willen behouden, die vaak haaks staat op de efficiency van de seculiere Nederlandse cultuur.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_171818079
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 19:02 schreef yats het volgende:

[..]

In hoeverre denk je dat sociale druk er uiteindelijk voor zorgde dat jij de keus hebt gemaakt dat wel te doen en bij eventuele dochters dat zal doen? Ik denk namelijk niet dat dat niet bewust maar ook onbewust flink meespeelt. En dan noem ik dat geen volledig vrijwillige keus, al zie jij dat wel zo...

En verder, krijg ik nog een antwoord op mijn vraag?
Maghrebijnse niet kennen :')
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_171818099
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 19:02 schreef yats het volgende:

[..]
Ik denk namelijk niet dat dat niet bewust maar ook onbewust flink meespeelt. En dan noem ik dat geen volledig vrijwillige keus, al zie jij dat wel zo...
En de ironie :+
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_171852597
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 22:44 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ja ja. Alle Turkse Nederlanders hebben dus Ozcan Akyol bedreigd. De gehele Turkse gemeenschap moet verantwoordelijk gesteld worden voor de bedreiging van Ozcan Akyol.
Ik heb een stronthekel aan Erdogan en de bedreiging van Akyol is verkeerd. Maar alle Turken over een kam scheren is verkeerd, net als dat het verkeerd is om alle Nederlanders zonder migratie achtergrond te generaliseren om de Sylvana bedreigingen.
Ik scheer niet alle turken over een kam. Ik geef alleen aan dat het bagatelliseren ook onzin is. Er is een significante groep zeer nationalistische turken in nederland. Dit naast Nederlanders met turkse achtergrond. Die gasten op de erasmusbrug, dat zijn geen Nederlanders. Misschine qua paspoort, maar hun hoofd zit vol met turkse regels en mores, hun hart ligt in turkije. Wat doen ze hier eigenlijk?

Overigens best begrip voor mensen met liefde voor het land waar zij of hun ouders vandaan komen. Echter de verafgoding van een half-dictatoriale leider waarvan ze zelf niet ondervinden wat het is om geen afwijkende mening te hebben, dat slaat nergens op.

En je hoeft van mij echt niet van kaas en haring te houden. Maar je moet wat mij betreft wel de Nederlandse waarden omarmen om hier echt thuis te zijn. Als je dat doet maakt huidskleur en afkomst ook ineens niet zo veel meer uit. Dat zie je aan de talloze mensen die wél goed in de samenleving meedoen.
Whatever...
pi_171855665
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 15:44 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Oh, maar jouw norm ( zeggen dat Turkije net als de westerse landen maar gemengde stranden moet hebben) wel opleggen is wel oké? :')
Maar met jouw norm (vrouwen krijgen de "vrijheid" om zich te bedekken, zodat daarmee direct de norm wordt gesteld dat onbedekte vrouwen loslopend prooi zijn voor de per definitie seksueel niet opgevoede moslimmannen) is natuurlijk helemaal NIETS mis. Right! Zo kennen we je weer. En als dat moet doorgaan voor een gematigde en goed geïntegreerde moslima, dan hou ik me hart vast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')