En als vrouwen dat zelf nou willen omdat ze gewoon de hoofddoek af willen doen en in badpak of bikini willen zwemmen?quote:Op maandag 19 juni 2017 17:07 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Mwah, voor sport hebben we andere argumenten aan te dragen, als het gaat om competitie, in elk geval. Voor het gebruik van een strand komen die te vervallen natuurlijk. Daar worden vrouwen apart gehouden niet per se omdat zíj dat willen, maar omdat in het beginsel mannen en verstandelijk gehandicapten dat wilden.
Dan mogen ze dat op een openbaar strand doen en eenieder die daar moeilijk over doet sluiten we op.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:08 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
En als vrouwen dat zelf nou willen omdat ze gewoon de hoofddoek af willen doen en in badpak of bikini willen zwemmen?
Dat is het punt, dat willen die vrouwen zelf niet. Mag en kan toch?quote:Op maandag 19 juni 2017 17:11 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dan mogen ze dat op een openbaar strand doen en eenieder die daar moeilijk over doet sluiten we op.
Dat is inderdaad wat jarenlnge indoctrinatie en onderdrukking met je doet en ik ben eigenlijk van de veronderstelling dat jijzelf ook een slachtoffer bent, maar dat niet meer kan inzien.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat is het punt, dat willen die vrouwen zelf niet. Mag en kan toch?
Voor jou misschien moeilijk te geloven maar velen dragen toch echt vrijwillig een hoofddoek. Net zoals ik er geheel vrijwillig voor gekozen heb om op mijn 17e te stoppen met het dragen van een bikini in de buitenwereld, dat na een tijdje wel weer gedaan heb en toen weer gestopt ben en overgegaan ben op het dragen van de hoofddoek. De moderne hoofddoek heeft weer plaats gemaakt voor langere gewaden. Wat ik hiermee wil zeggen is dat een mens zichzelf ontwikkelt en dit op eigen houtje zonder druk.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:16 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat jarenlnge indoctrinatie en onderdrukking met je doet en ik ben eigenlijk van de veronderstelling dat jijzelf ook een slachtoffer bent, maar dat niet meer kan inzien.
Dat heeft een paar jaar nodig, maar als Turkije de omslag maakt, zullen vrouwen zien dat zij dit eigenlijk ook willen.
Je zult het met me eens zijn dat in een maatschappij zonder vrijheid van meningsuiting, dit veel lastiger is om zelf te bepalen.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Voor jou misschien moeilijk te geloven maar velen dragen toch echt vrijwillig een hoofddoek. Net zoals ik er geheel vrijwillig voor gekozen heb om op mijn 17e te stoppen met het dragen van een bikini in de buitenwereld, dat na een tijdje wel weer gedaan heb en toen weer gestopt ben en overgegaan ben op het dragen van de hoofddoek. De moderne hoofddoek heeft weer plaats gemaakt voor langere gewaden. Wat ik hiermee wil zeggen is dat een mens zichzelf ontwikkelt en dit op eigen houtje zonder druk.
Sterktequote:Op maandag 19 juni 2017 17:03 schreef SpaceOddity het volgende:
En vrijdag aanstaande een receptie tav pensioen van mn vader, waar we allemaal voor zijn uitgenodigd.
Ja, maar daar ben ik geen voorstander van. Net zoals mijn dochters ook geen hoofddoek van mij hoeven te dragen omdat ik het draag.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:47 schreef agter het volgende:
[..]
Je zult het met me eens zijn dat in een maatschappij zonder vrijheid van meningsuiting, dit veel lastiger is om zelf te bepalen.
Wat zijn de redenen van die keuzes die je hebt gemaakt?quote:Op maandag 19 juni 2017 17:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Voor jou misschien moeilijk te geloven maar velen dragen toch echt vrijwillig een hoofddoek. Net zoals ik er geheel vrijwillig voor gekozen heb om op mijn 17e te stoppen met het dragen van een bikini in de buitenwereld, dat na een tijdje wel weer gedaan heb en toen weer gestopt ben en overgegaan ben op het dragen van de hoofddoek. De moderne hoofddoek heeft weer plaats gemaakt voor langere gewaden. Wat ik hiermee wil zeggen is dat een mens zichzelf ontwikkelt en dit op eigen houtje zonder druk.
Meerdere redenen, ouder worden, wijsheid, religie... etc.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:54 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Wat zijn de redenen van die keuzes die je hebt gemaakt?
In hoeverre denk je dat sociale druk er uiteindelijk voor zorgde dat jij de keus hebt gemaakt dat wel te doen en bij eventuele dochters dat zal doen? Ik denk namelijk niet dat dat niet bewust maar ook onbewust flink meespeelt. En dan noem ik dat geen volledig vrijwillige keus, al zie jij dat wel zo...quote:Op maandag 19 juni 2017 17:52 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, maar daar ben ik geen voorstander van. Net zoals mijn dochters ook geen hoofddoek van mij hoeven te dragen omdat ik het draag.
quote:Op maandag 19 juni 2017 19:04 schreef DrDentz het volgende:
Turken in Nederland zijn net de Nederlanders in Spanje, dat klit maar aan elkaar en integreert niet en blijft Friet van Piet vreten.
Volgens de meeste ben je een radicale moslim, maar hoe zie jij jezelf?quote:Op maandag 19 juni 2017 17:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer, de verlichte moslim. Of iemand al dan niet verlicht is zegt niks. Ik ben volgens de meesten hier een 'radicale moslim' maar heb vriendinnen gehad die op PVV stemden en die in mijn bijzijn gewoon bepaalde uitlatingen deden en ook konden doen. Even goede vrienden.
Ja sorry maar dit is een beetje dat typische ''holle gepraat'' waar maar weinig wat mee kunnen hier. Heb je ook concrete antwoorden/beweegredenen hierop?quote:Op maandag 19 juni 2017 18:03 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Meerdere redenen, ouder worden, wijsheid, religie... etc.
Dank.quote:
Het zou mooi zijn als die vrijheid er echt zou zijn. In de praktijk echter wordt de vrijheid van niet orthodoxen behoorlijk beknot als openbare gelegenheden gescheiden worden.quote:Op maandag 19 juni 2017 15:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Misschien een keer accepteren dat niet ieder mens jouw mening heeft en jouw mening hoeft te delen. Wat jij misschien raar vindt, vindt een ander heel normaal. Ik ben een voorstander van vrijheid. Dat wil zeggen dat er ook vrijheid is voor moslims en niet alleen voor niet-moslims. Marokko is een goed voorbeeld van hoe het kan. Daar zie je op het strand vrouwen in bikini zwemmen naast groepen vrouwen met hoofddoeken en zelfs niqaabs. Kan allemaal.
Probleem is wel dat voorzieningen die rekening moeten houden met deze islamitische (man/vrouw gescheiden) regels natuurlijk duurder zijn dan wanneer die voorzieningen er niet zijn.quote:Op maandag 19 juni 2017 15:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Misschien een keer accepteren dat niet ieder mens jouw mening heeft en jouw mening hoeft te delen. Wat jij misschien raar vindt, vindt een ander heel normaal. Ik ben een voorstander van vrijheid. Dat wil zeggen dat er ook vrijheid is voor moslims en niet alleen voor niet-moslims. Marokko is een goed voorbeeld van hoe het kan. Daar zie je op het strand vrouwen in bikini zwemmen naast groepen vrouwen met hoofddoeken en zelfs niqaabs. Kan allemaal.
Je bent serieus nu?quote:Op maandag 19 juni 2017 15:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik ben een voorstander van vrijheid. Dat wil zeggen dat er ook vrijheid is voor moslims en niet alleen voor niet-moslims. Marokko is een goed voorbeeld van hoe het kan.
quote:Marokko kent geen godsdienstvrijheid. Zo is het moslims verboden te spreken over een bekering tot een andere godsdienst en kunnen Marokkaanse moslims die zich bekeren tot het christendom niet gedoopt worden. Moslims is het geoorloofd hun geloof te verkondigen, maar voor christenen is dit verboden en buitenlandse christenen worden regelmatig het land uitgezet. Op pogingen om moslims te bekeren tot een andere godsdienst staat voor burgers van Marokko een gevangenisstraf van een half tot drie jaar
Dit is wel een erg algemeen verhaal. Ik bedoel: tot je 17de lig je in bikini op het strand en draag je geen hoofddoek en nu draag je gewaden. Dat is nogal een verandering.quote:Op maandag 19 juni 2017 18:03 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Meerdere redenen, ouder worden, wijsheid, religie... etc.
Deze vergelijking slaat de plank volledig mis. De Nederlanders is Spanje zijn eerste generatie immigranten, expats of pensionado's. Het conservatieve deel van de Turkse Nederlanders is vaak derde generatie en hier dus geboren en getogen.quote:Op maandag 19 juni 2017 19:04 schreef DrDentz het volgende:
Turken in Nederland zijn net de Nederlanders in Spanje, dat klit maar aan elkaar en integreert niet en blijft Friet van Piet vreten.
Het was ook maar een antwoord van Bassie op de vraag waarom hij niet net als Adriaan lekker in Spanje gaat rentenieren.quote:Op maandag 19 juni 2017 20:06 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Deze vergelijking slaat de plank volledig mis. De Nederlanders is Spanje zijn eerste generatie immigranten, expats of pensionado's. Het conservatieve deel van de Turkse Nederlanders is vaak derde generatie en hier dus geboren en getogen.
Weinig mis met "Friet van Piet", ook niet met Chinese restaurants in NL met onleesbare karaktertekens aan de voorgevel, ook niet met pizzeria's met groen wit rode creaties op de ruiten, noch met kebabrestaurants etc etc.quote:Op maandag 19 juni 2017 19:04 schreef DrDentz het volgende:
Maghrebijnse niet kennenquote:Op maandag 19 juni 2017 19:02 schreef yats het volgende:
[..]
In hoeverre denk je dat sociale druk er uiteindelijk voor zorgde dat jij de keus hebt gemaakt dat wel te doen en bij eventuele dochters dat zal doen? Ik denk namelijk niet dat dat niet bewust maar ook onbewust flink meespeelt. En dan noem ik dat geen volledig vrijwillige keus, al zie jij dat wel zo...
En verder, krijg ik nog een antwoord op mijn vraag?
En de ironiequote:Op maandag 19 juni 2017 19:02 schreef yats het volgende:
[..]
Ik denk namelijk niet dat dat niet bewust maar ook onbewust flink meespeelt. En dan noem ik dat geen volledig vrijwillige keus, al zie jij dat wel zo...
Ik scheer niet alle turken over een kam. Ik geef alleen aan dat het bagatelliseren ook onzin is. Er is een significante groep zeer nationalistische turken in nederland. Dit naast Nederlanders met turkse achtergrond. Die gasten op de erasmusbrug, dat zijn geen Nederlanders. Misschine qua paspoort, maar hun hoofd zit vol met turkse regels en mores, hun hart ligt in turkije. Wat doen ze hier eigenlijk?quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:44 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ja ja. Alle Turkse Nederlanders hebben dus Ozcan Akyol bedreigd. De gehele Turkse gemeenschap moet verantwoordelijk gesteld worden voor de bedreiging van Ozcan Akyol.
Ik heb een stronthekel aan Erdogan en de bedreiging van Akyol is verkeerd. Maar alle Turken over een kam scheren is verkeerd, net als dat het verkeerd is om alle Nederlanders zonder migratie achtergrond te generaliseren om de Sylvana bedreigingen.
Maar met jouw norm (vrouwen krijgen de "vrijheid" om zich te bedekken, zodat daarmee direct de norm wordt gesteld dat onbedekte vrouwen loslopend prooi zijn voor de per definitie seksueel niet opgevoede moslimmannen) is natuurlijk helemaal NIETS mis. Right! Zo kennen we je weer. En als dat moet doorgaan voor een gematigde en goed geïntegreerde moslima, dan hou ik me hart vast.quote:Op maandag 19 juni 2017 15:44 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh, maar jouw norm ( zeggen dat Turkije net als de westerse landen maar gemengde stranden moet hebben) wel opleggen is wel oké?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |