abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171710412
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 01:28 schreef john2406 het volgende:Als het zo is kan dat helemaal niet oorlogsvluchtelingen weigeren!
Vertel dat maar eens aan de rest van de wereld (uitgezonderd een paar Europese landen) die dat gerust doet.

En er is ook geen oorlog in een van onze buurlanden, tot die tijd is dit eigenlijk een onzinnige discussie.
quote:
Verdrag van .......
Alleen de landen in West Europa interpreteren dat verdrag zo ruim, de rest van de wereld is niet zo dom.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 09:13 schreef WheeledWarrior het volgende:In Japan en Zuid-Korea creëren ze liever geen nieuwe sociaal-economische onderklasse bestaande uit niet-westerse allochtonen. Vergrijzing nemen ze op de koop toe.

Die asielzoekers gaan onze vergrijzing ook helemaal niet oplossen, dat is een fabeltje. De meesten komen hier nooit aan het werk omdat ze daar de skills niet voor hebben. Als je vergrijzing echt wilt oplossen dan ga je gericht rekruteren in het buitenland en haal je mensen binnen die diploma's hebben die hier iets waard zijn, die al goed Engels spreken en die meteen aan de slag kunnen.
Inderdaad, kansloze migranten binnenhalen voor de vergrijzing is alleen maar leuk voor de statistieken en geboortecijfers.
Verreweg de meesten zullen altijd netto-ontvanger blijven en niet bijdragen aan de sociale voorzieningen en pensioenpot
pi_171710502
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:49 schreef HSG het volgende:

[..]

Wil hij economische vluchtelingen hetzelfde behandelen als oorlogsvluchtelingen?
Dat staat er toch? Nee.
  donderdag 15 juni 2017 @ 14:09:50 #178
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171710538
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Herverkiezingen w/
Nog effe wachten op D66 die z'n hand gaat overspelen met ouderenmoord.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171710961
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 09:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Geen (oorlogs) vluchtelingen in een land als Turkije opvangen, waar de situatie ook verre van veilig is. Economisch vluchtelingen zijn een ander verhaal wat hem betreft.

Zie ook Jinek van dinsdag op NPO waar hij het uitlegt of https://decorrespondent.n(...)29814082310-b619260d
Ach Yasser is alleen maar het trekpoppetje, achter de schermen trekt Halsema nog steeds aan de touwtjes.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 15 juni 2017 @ 15:06:05 #180
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171711790
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:27 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Daar komt het dus wel op neer.
Ik weet dat dat het argument is waar het op neerkomt. Alleen:

1) er is vrijwel niemand die dit zo durft te verwoorden, zeker politici niet.
2) er is al helemaal niemand die tracht dit te onderbouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 15-06-2017 15:24:01 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171711926
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 12:49 schreef HSG het volgende:

[..]

Wil hij economische vluchtelingen hetzelfde behandelen als oorlogsvluchtelingen?
Ik zie niet hoe hij die twee uit elkaar wil gaan houden. Hij zal dus beide groepen nog steeds via gammele bootjes naar Europa laten komen.
pi_171711946
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 14:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat staat er toch? Nee.
Ok en hoe wil je dat gaan selecteren?
  donderdag 15 juni 2017 @ 15:53:18 #183
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171712783
Klaver en GroenLinks kunnen het de komende 8 acht jaar wel vergeten. Nederland verrechtst steeds meer en wil dus een rechts beleid. Dat houdt in dat de instroom van cultureel niet-inpasbare moslims en gelukszoekende Afrikanen tot het minimum beperkt dient te blijven.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 15 juni 2017 @ 15:53:53 #184
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171712799
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 15:15 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Dat is onmogelijk.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_171712953
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 09:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Geen (oorlogs) vluchtelingen in een land als Turkije opvangen, waar de situatie ook verre van veilig is. Economisch vluchtelingen zijn een ander verhaal wat hem betreft.

Zie ook Jinek van dinsdag op NPO waar hij het uitlegt of https://decorrespondent.n(...)29814082310-b619260d
Klaver hanteert West-Europese maatstaven voor vluchtelingenopvang. Volkomen belachelijk natuurlijk gezien Syriërs zelf nog in de middeleeuwen leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2017 16:02:24 ]
  donderdag 15 juni 2017 @ 16:06:18 #186
3542 Gia
User under construction
pi_171713040
Iemand die echt vluchteling is, zal zeker proberen te bewijzen uit welk land hij/zij komt.
Die mensen hebben gewoon de papieren bij zich en werken mee.

Mensen die hier vaag over doen, of liegen over de leeftijd, bij voorbaat uitwijzen.
  donderdag 15 juni 2017 @ 16:15:14 #187
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171713195
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 15:15 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Op basis van huidskleur natuurlijk. :')

Maar even zonder dollen... hoe willen de wat meer radicale tegenstanders van immigratie hier een onderscheid maken tussen "normale immigranten" enerzijds, en "gelukdszoekers en oorlogsvluchtelingen" anderzijds?

Land van herkomst? En als dat de basis moet zijn, hoe gaan we dan precies die landen selecteren?

En als het andere criteria zijn, welke dan?

De 'oplossingen' van populistisch rechts roepen meer vragen op dan ze beantwoorden.
pi_171713215
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 16:15 schreef Molurus het volgende:

[..]
Land van herkomst? En als dat de basis moet zijn, hoe gaan we dan precies die landen selecteren?
Nouja, dat gebeurt al in meer of mindere mate. Het beoordelen op het land van herkomst en de regio waarin die mensen (vermeend) wonen.
Conscience do cost.
pi_171713261
Een meerderheidskabinet, dat de volle termijn uitzit, moet getalsmatig stabiel zijn en programmatisch evenwichtig, zei Tjeenk Willink. Om die redenen ligt volgens hem ook een coalitie van SP, CDA, D66, GroenLinks, PvdA en een zesde partij niet voor de hand.

Genot
pi_171713268
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 16:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Op basis van huidskleur natuurlijk. :')

Maar even zonder dollen... hoe willen de wat meer radicale tegenstanders van immigratie hier een onderscheid maken tussen "normale immigranten" enerzijds, en "gelukdszoekers en oorlogsvluchtelingen" anderzijds?

En als het andere criteria zijn, welke dan?

De 'oplossingen' van populistisch rechts roepen meer vragen op dan ze beantwoorden.
Ik snap deze vraag niet?
Gewoon, zoals dat nu al jaren wordt gedaan door de IND in Nederland..
pi_171713396
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 15:13 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe hij die twee uit elkaar wil gaan houden. Hij zal dus beide groepen nog steeds via gammele bootjes naar Europa laten komen.
En dat is ook een van de redenen waarom hij zo faalt.
Corporate translator
  donderdag 15 juni 2017 @ 16:33:25 #192
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171713513
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 16:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik snap deze vraag niet?
Gewoon, zoals dat nu al jaren wordt gedaan door de IND in Nederland..
Ah, maar daarvoor hebben we ook geen Turkije deal en andere fratsen nodig natuurlijk.
  donderdag 15 juni 2017 @ 16:42:43 #193
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171713676
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 16:16 schreef ems. het volgende:

[..]

Nouja, dat gebeurt al in meer of mindere mate. Het beoordelen op het land van herkomst en de regio waarin die mensen (vermeend) wonen.
Klopt. Toch denken mensen somehow dat het heeeel erg lastig is om gelukszoekers en oorlogsvluchtelingen uit elkaar te houden.

Vandaar ook dat ik mij afvraag hoe dat dan gaat met andere categorieën van immigranten waarbij het maken van een onderscheid schijnbaar geen probleem is.
pi_171713850
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 16:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Klopt. Toch denken mensen somehow dat het heeeel erg lastig is om gelukszoekers en oorlogsvluchtelingen uit elkaar te houden.
Dat is het ook. :P Of in ieder geval, mijn betere helft werkt bij de IND als iemand die daar dus over moet beslissen en dat valt alles behalve mee.
Conscience do cost.
pi_171713958
Maar Roemer wil dus CDA, D66, GL, SP, PvdA en PvdD met 80 zetels?

Ik vind Buma een dropveter maar hoop toch wel dat hij dit niet gaat doen, ook al zal hij dan premier worden.
pi_171714481
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 16:59 schreef Nielsch het volgende:

Ik vind Buma een dropveter maar hoop toch wel dat hij dit niet gaat doen, ook al zal hij dan premier worden.
Ik zou het bizar vinden als Buma daarbij aan wil schuiven maar dit zou natuurlijk het best mogelijke kabinet zijn. Of je moet heel conservatief zijn.
pi_171714823
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 05:00 schreef bedachtzaam het volgende:Volgens mij is het al vele jaren zo dat vluchtelingen asiel moeten aanvragen in het land van aankomst, het is dus niet de bedoeling dat men illegaal door Europa trekt op zoek naar de beste verzorgingsstaat.
Dat zou trouwens wel het laatste zijn waar een echte vluchteling aan denkt naar mijn mening.
Jij hebt nog het beeld voor ogen van de vluchteling na WO1 of WO2 die te voet met alles in een kinderwagen of op een volgeladen fiets naar buurlanden trokken om daar huisvesting te vinden.

De vluchteling van tegenwoordig heeft veelal gewoon een smartphone waarmee hij alles kan uitzoeken, en als hij er zelf geen heeft dan heeft iemand anders die wel.
En in de kampen in Turkije en Libanon of in verzameloorden voor migranten in Libie wordt er echt wel verteld in welk land je het meeste krijgt.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:19 schreef Molurus het volgende:Vluchtelingen uit Syrië worden letterlijk met geweld tegengehouden ja.
Je bedoelt dat ze daar gewoon hun grenzen bewaken zoals het hoort ?
Ja, als je dan over of onder een hek probeert heen te klimmen dan vinden die Turken dat niet leuk dat klopt.

Maar goed, dat er al wel al iets van 3 miljoen Syriers in Turkije zitten, moeten we niet vergeten.
Dus zo onveilig is het daar niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:25 schreef Molurus het volgende:Kinderarbeid enzo vind jij geen probleem? Ik wel.
Ach ja, Jesse Klaver vertelde bij Jinek dat Syrische kinderen moeten werken in Syrie.
Ik heb nieuws voor je Jesse: ook bij armere Turkse kinderen is dat niet ongewoon.
http://www.kinderarbeid.nl/hazelnoten.html
quote:
Driekwart van de wereldproductie aan hazelnoten komt uit Turkije. Een groot deel daarvan wordt geplukt door Turkse kinderen. Kinderen in Nederland smeren dus veelal de hazelnootpasta op hun brood die hun leeftijdgenootjes weghoudt van school.

De hazelnootpluk in Turkije is onderdeel van een systeem van seizoensarbeid dat vroeger ook in Europa en de VS bestond: hele families reizen van de ene oogstzone naar de andere. Van katoen, naar noten naar fruit naar suikerbieten, enzovoorts. De kinderen reizen mee en ontberen gedurende zes tot acht maanden elke vorm van onderwijs.
Smeer maar nog wat Nutella voor je kinderen Jesse :W
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:Dit idd tranentrekkend stuk.
De correspont openbaart zich de laatste tijd steeds meer als de spreekbuis van radicaal links, door er een intellectueel sausje erover heen te gieten proberen ze dat nog enigzins te verhullen.

Zie ook dit stukje in dat artikel:
quote:
Het probleem van veel zogenaamd progressieve politici is niet dat ze te radicaal zijn, maar dat ze niet radicaal genoeg zijn. Ze hebben niet te veel, maar te weinig idealen.
quote:
Al heeft hij gelijk over Libie dat land is niet veilig.
De vraag is dan wel waarom men doordat land heen reist (vanuit bv het veilige Marokko) om bij Europa uit te komen.

Zelfde overigens dat het in Turkije niet veilig is om dan als argument in te brengen de overvolle Griekse kampen.
Het probleem met de veilige landen is dat we er met onze morele Nederlandse blik naar kijken.
Als migranten in Libie verblijven en daar wachten op de veerdienst naar de EU, dan is het daar blijkbaar veilig genoeg, maar als we ze terug willen sturen dan is het ineens onveilig ?

Hetzelfde geldt voor Turkije, tuurlijk zijn er wel eens misstanden in die kampen dat zal best als je daar met tienduizenden zit.
Maar dat wil niet zeggen dat hele land opeens niet veilig zou zijn.

[ Bericht 21% gewijzigd door bluemoon23 op 15-06-2017 18:36:07 ]
pi_171714914
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 16:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, maar daarvoor hebben we ook geen Turkije deal en andere fratsen nodig natuurlijk.
Klopt, dat heeft dan ook een andere reden. Men wil voorkomen dat de migranten massaal op gammele bootjes blijven stappen en blijven verdrinken. Ze willen alleen niet de deur volledig dichtslaan en vluchtelingen toch de mogelijkheid bieden asiel te krijgen in Europa.
  donderdag 15 juni 2017 @ 18:05:43 #199
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171714922
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 17:56 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Jij hebt nog het beeld voor ogen van de vluchteling na WO1 of WO2 die te voet met alles in een kinderwagen of op een volgeladen fiets naar buurlanden trokken om daar huisvesting te vinden.

De vluchteling van tegenwoordig heeft veelal gewoon een smartphone waarmee hij alles kan uitzoeken, en als hij er zelf geen heeft dan heeft iemand anders die wel.
En in de kampen in Turkije en Libanon of in verzameloorden voor migranten in Libie wordt er echt wel verteld in welk land je het meeste krijgt.
Dat zijn dan ook geen vluchtelingen maar gewoon illegale immigranten.
pi_171715020
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 16:59 schreef Nielsch het volgende:

GroenLinks heeft zich voor eeuwig naar de oppositie verwezen en is daarmee een verloren stem net als een stem op de PVV.
Dat EU akkoord gaat er gewoon komen om de ongecontroleerde immigratie aan te pakken, dus elke combinatie met GL is een onmogelijkheid.
Ik zie eerder weer een VVD/CDA/D66/PvdA wat naar mijn mening zelfs te prefereren is, alleen al om Jeroen Dijsselbloem op financiën en Bert Koenders op BZ.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')