quote:ALEXANDRA - Bij een schietpartij in de Amerikaanse staat Virginia zijn woensdag meerdere gewonden gevallen. Er zouden vijf mensen zijn neergeschoten, aldus Amerikaanse media. Een van de gewonden is Steve Scalise, de fractievoorzitter van de Republikeinen in het Huis van Afgevaardigden.
Rond 07.30 uur uur lokale tijd vond de schietpartij plaats. Scalise en een aantal medewerkers waren aan het honkballen toen er werd geschoten.
’50 tot 100 schoten’
Een ander Congreslid die bij de schietpartij was, Mo Brooks, verklaarde voor Amerikaanse media dat Scalise in de heup werd geraakt en geen levensbedreigende verwondingen had. De schutter zou het vuur hebben geopend met een semi-automatisch wapen. Brooks telde vijftig tot honderd schoten.
De dader is neergeschoten. Hij zou nog nog in leven zijn en naar het ziekenhuis zijn gebracht.
Goede doel
Donderdag zou er een honkbalwedstrijd voor het goede doel plaatsvinden. Daarom werd er geoefend.
Linkse man?quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:31 schreef Sunst0rm het volgende:
Volgens een Mo Brooks, een congressman die er bij was, was de dader een blanke man.
En toch is het handig om je te kunnen beschermen tegen dit soort idioten, dus een vuurwapen dragen heeft zo ook wel weer zijn voordelen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:35 schreef The_Temp het volgende:
50 tot 100 schoten
Het is wel ironisch dat dankzij de Republikeinen elke debiel aan een automatisch wapen kan komen.
Omdat ik eerder denk dat een linkse als een rechtse op een republiekein z'n magazijn leegt,quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:36 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Denk je dat ze gezellig hebben staan kletsen over politieke standpunten?
Ja, want lang leve jan en alleman die een wapen kan dragen en dan lekker stoer rond kan gaan schieten als ergens mogelijk geschoten wordt.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:36 schreef Infection het volgende:
[..]
En toch is het handig om je te kunnen beschermen tegen dit soort idioten, dus een vuurwapen dragen heeft zo ook wel weer zijn voordelen.
Volgens deze tweet wel:quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:36 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Denk je dat ze gezellig hebben staan kletsen over politieke standpunten?
twitter:BreakingNLive twitterde op woensdag 14-06-2017 om 14:36:08UPDATE: Gunman in sports clothes, asked Duncan: "Are those Republicans or Democrats out there practicing?" The gunman has been killed. reageer retweet
In Europa gebeurt het met een mes of een auto bij respectievelijk straatoverval en ramkraak.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, want lang leve jan en alleman die een wapen kan dragen en dan lekker stoer rond kan gaan schieten als ergens mogelijk geschoten wordt.
Dat NSA-sprookje is inmiddels wel aardig ontkracht hoor.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:36 schreef Infection het volgende:
[..]
En toch is het handig om je te kunnen beschermen tegen dit soort idioten, dus een vuurwapen dragen heeft zo ook wel weer zijn voordelen.
Wel handig als zelfverdediging ja. Als je in Nederland een pistool op je gericht krijgt sta je volledig machteloos.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, want lang leve jan en alleman die een wapen kan dragen en dan lekker stoer rond kan gaan schieten als ergens mogelijk geschoten wordt.
Hmm, I stand corrected!quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:38 schreef Infection het volgende:
[..]
Volgens deze tweet wel:twitter:BreakingNLive twitterde op woensdag 14-06-2017 om 14:36:08UPDATE: Gunman in sports clothes, asked Duncan: "Are those Republicans or Democrats out there practicing?" The gunman has been killed. reageer retweet
Welk NSA-sprookje?quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:39 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Dat NSA-sprookje is inmiddels wel aardig ontkracht hoor.
Klopt, het is de man die de trekker overhaalt.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:39 schreef Nober het volgende:
Thankfully I can confirm that guns do not, I repeat: do not, kill people.
Naïef is het nieuwe hip.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
De ergste linksmensen zijn meestal blanke mannen. Net zoals de ergste Islamlovers vaak beweren feminist te zijn. Het is bizar.
En in amerika wordt je neergeknald voor je je eigen pistool kunt trekkenquote:Op woensdag 14 juni 2017 14:40 schreef Infection het volgende:
[..]
Wel handig als zelfverdediging ja. Als je in Nederland een pistool op je gericht krijgt sta je volledig machteloos.
Ligt een beetje aan de situatie.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:43 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En in amerika wordt je neergeknald voor je je eigen pistool kunt trekken
Je moet er voor zorgen dat het zo moeilijk mogelijk is om überhaupt een pistool op iemand te kunnen richten. Dat doe je niet door elke gek een automatisch vuurwapen cadeau te doen bij een pakje boter. Je doet het ook niet door zoveel mogelijk mensen een vuurwapen te geven, in de hoop dat ze die gek op tijd neerschieten. Dat doen ze namelijk niet, getuige de vele vele vele dodelijke schietpartijenquote:Op woensdag 14 juni 2017 14:40 schreef Infection het volgende:
[..]
Wel handig als zelfverdediging ja. Als je in Nederland een pistool op je gericht krijgt sta je volledig machteloos.
Totdat de overheid zich tegen je keert, dan sta je daar met je honkbalknuppeltje.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:44 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Je moet er voor zorgen dat het zo moeilijk mogelijk is om überhaupt een pistool op iemand te kunnen richten. Dat doe je niet door elke gek een automatisch vuurwapen cadeau te doen bij een pakje boter. Je doet het ook niet door zoveel mogelijk mensen een vuurwapen te geven, in de hoop dat ze die gek op tijd neerschieten. Dat doen ze namelijk niet, getuige de vele vele vele dodelijke schietpartijen
Heb je enig idee hoe geavanceerd de militaire technologie is van de Overheid? Geloof me, als de overheid zich tegen je keert ga je het ook niet redden met wat huis-tuin en keuken spul hoorquote:Op woensdag 14 juni 2017 14:45 schreef Infection het volgende:
[..]
Totdat de overheid zich tegen je keert, dan sta je daar met je honkbalknuppeltje.
Idd haha, die Amerikanen zitten op hun luie reet achter een soort PlayStation en maken met wen drone je huis kapotquote:Op woensdag 14 juni 2017 14:47 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe geavanceerd de militaire technologie is van de Overheid? Geloof me, als de overheid zich tegen je keert ga je het ook niet redden met wat huis-tuin en keuken spul hoor
Waarom wil je er zo graag meteen een link / rechts discussie van maken dan?quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:43 schreef 2NutZ het volgende:
Links zeker?
Of mag ik dit ook niet zeggen krijg ik weer notes en posts die worden verwijderd?
Maar denk eens na. Dat gaat op de lange termijn toch gewoon niet goed joh. Mensen zijn dan veel te 'trigger happy', zijn niet getraind om te bepalen wie de schutter is en wie bijvoorbeeld een beveiliger is die de schutter probeert uit te schakelen, om maar wat te noemen. Nee, het is gewoon echt een levensgevaarlijk idee dat jij en ik zonder problemen met een wapen op straat kunnen lopen, dat moet je echt niet willen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:40 schreef Infection het volgende:
[..]
Wel handig als zelfverdediging ja.
In je eentje niet nee, daarom kun je altijd de hulp inroepen van de rest van de bevolking.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:47 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe geavanceerd de militaire technologie is van de Overheid? Geloof me, als de overheid zich tegen je keert ga je het ook niet redden met wat huis-tuin en keuken spul hoor
Waarom zou je zaken willen benoemen indd, echt belachelijk gewoon.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:47 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Waarom wil je er zo graag meteen een link / rechts discussie van maken dan?
Gewoon een gek met een automatisch wapen.
Nee, want die kans is héél veel kleiner als je niet elke gek een vuurwapen laat hebbenquote:Op woensdag 14 juni 2017 14:45 schreef Infection het volgende:
En wapens blijven er altijd, sowieso via het illegale circuit. Dus de kans dat iemand een wapen op je richt blijft groot, zelfs in Nederland. Wel zo handig om dan een stukje verdediging te hebben.
Ik ben dan ook voor het volgen van trainingen voor iemand over een vuurwapen mag beschikken. De manier hoe het in Amerika weggeven wordt bij het spreekwoordelijke pakje boter, ben ik het ook niet mee eens. Maar ik vind wel dat er een mogelijkheid moet zijn om jezelf te kunnen verdedigen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar denk eens na. Dat gaat op de lange termijn toch gewoon niet goed joh. Mensen zijn dan veel te 'trigger happy', zijn niet getraind om te bepalen wie de schutter is en wie bijvoorbeeld een beveiliger is die de schutter probeert uit te schakelen, om maar wat te noemen. Nee, het is gewoon echt een levensgevaarlijk idee dat jij en ik zonder problemen met een wapen op straat kunnen lopen, dat moet je echt niet willen.
In Nederland worden dan weer meer mensen vermoord met een mes.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:49 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Nee, want die kans is héél veel kleiner als je niet elke gek een vuurwapen laat hebben
[ afbeelding ]
Onmiddellijk vingertje wijzen (zonder meer info) naar één kant van het politieke spectrum heeft imo niet bepaald een meerwaarde in dergelijke topics, nee. En dan ook nog alsof heel links er schuldig aan zou zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:49 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Waarom zou je zaken willen benoemen indd, echt belachelijk gewoon.
Ik heb er dan ook geen problemen mee als professionals, zoals agenten, vuurwapens hebben.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:49 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik ben dan ook voor het volgen van trainingen voor iemand over een vuurwapen mag beschikken. De manier hoe het in Amerika weggeven wordt bij het spreekwoordelijke pakje boter, ben ik het ook niet mee eens. Maar ik vind wel dat er een mogelijkheid moet zijn om jezelf te kunnen verdedigen.
Jo Cox vergeten?quote:
Hoe ga jij jezelf verdedigen tegen een corrupte of doorgeslagen 'professional' dan?quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb er dan ook geen problemen mee als professionals, zoals agenten, vuurwapens hebben.
Meestal wel eens, maar in dit geval is het natuurlijk wel relevant. Rechtse politicus die neergeschoten wordt nadat de schutter heeft gevraagd of het Republikeinen waren op dat veldje. Binnen de context van een compleet gepolariseerd land met verziekte verhoudingen tussen links en rechts.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Jo Cox vergeten?
Gabrielle Gifford (democrate) mag ook, maar daar lijkt de schutter vooral een pyschisch gestoorde.
Echt he, de obsessie met alles dat links of islamitisch is. IEDER topic wordt met dat verzuurde sausje dat rechtstreeks uit de onderbuik komt overgoten.
twitter:VP twitterde op woensdag 14-06-2017 om 14:50:07Karen & I are praying for @SteveScalise, the Capitol Police, & all hurt for a speedy recovery. Our hearts are with them & their loved ones. reageer retweet
Dat amendement had zin in een tijd dat er net een burgeroorlog voorbij was en de mensen nog wantrouwig waren naar een nieuwe Verenigde Staten.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:54 schreef Infection het volgende:
[..]
Hoe ga jij jezelf verdedigen tegen een corrupte of doorgeslagen 'professional' dan?
Het punt is juist dat de overheid alle macht over jou heeft omdat jij je niet tegen hen kunt verdedigen in het geval dat de pleuris uitbreekt.
De gemiddelde agent rijdt niet in een tank of loopt met kernwapens op zak.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat amendement had zin in een tijd dat er net een burgeroorlog voorbij was en de mensen nog wantrouwig waren naar een nieuwe Verenigde Staten.
Niet in een tijd waarin Uncle Sam rondrijdt met tanks en zwaait met kernwapens.
Wat is je punt? Dat je op agenten wil kunnen schieten als jij je aangevallen voelt?quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:01 schreef Infection het volgende:
[..]
De gemiddelde agent rijdt niet in een tank of loopt met kernwapens op zak.
71 jaar nu dusquote:Op woensdag 14 juni 2017 14:59 schreef Infection het volgende:
Trump is vandaag jarig trouwens. Kreeg allemaal ballonetjes in beeld toen ik zijn twitter bezocht:
https://twitter.com/POTUS
Als er daadwerkelijk sprake is van corruptie is dat wel handig ja. Er zijn genoeg gevallen bekend waarin een onschuldig persoon om het leven komt door politiegeweld. Vooral in Amerika.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:02 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Wat is je punt? Dat je op agenten wil kunnen schieten als jij je aangevallen voelt?
En hoe ga je zelf even bepalen of dat het geval is? En voorkomen dat de hele boel dan ontaardt in een nog grotere schietpartij?quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:03 schreef Infection het volgende:
[..]
Als er daadwerkelijk sprake is van corruptie is dat wel handig ja. Er zijn genoeg gevallen bekend waarin een onschuldig persoon om het leven komt door politiegeweld. Vooral in Amerika.
quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En hoe ga je zelf even bepalen of dat het geval is? En voorkomen dat de hele boel dan ontaardt in een nog grotere schietpartij?
De kans dat je tactisch beter getraind bent dan die agent is nihil. En als je het flikt om die corrupte agent te overmeesteren, dan komen zijn vriendjes met groter geschut terug. Vroeg of laat wordt dan de ruzie groot genoeg dat er tanks bij komen kijken, en dan delft de burger het onderspit.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:03 schreef Infection het volgende:
[..]
Als er daadwerkelijk sprake is van corruptie is dat wel handig ja. Er zijn genoeg gevallen bekend waarin een onschuldig persoon om het leven komt door politiegeweld. Vooral in Amerika.
En zo zijn er nog veel meer redenen. Denk aan terrorisme.
Je bevestigt mijn punt alleen maar. Je kunt jezelf niet verdedigen tegen de overheid of iemand anders die jou iets aan wilt doen. Met een wapen maak je nog enigszins kans.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:06 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De kans dat je tactisch beter getraind bent dan die agent is nihil. En als je het flikt om die corrupte agent te overmeesteren, dan komen zijn vriendjes met groter geschut terug. Vroeg of laat wordt dan de ruzie groot genoeg dat er tanks bij komen kijken, en dan delft de burger het onderspit.
Dat klopt. Er zijn echter nogal veel mensen die naar eigen zeggen echt onschuldig zijn, maar dat stiekem helemaal niet zijn. Die hele vlieger van 'onschuldigen moeten zich verdedigen met een vuurwapen!' gaat niet op, het levert alleen maar nog meer niet-onschuldige mensen met vuurwapens op.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Je weet toch zelf wel dat je onschuldig bent en niet om het leven wilt komen door een politiekogel?
Het hebben van een wapen maakt je allesbehalve een schutter of soldaat.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:07 schreef Infection het volgende:
[..]
Je bevestigt mijn punt alleen maar. Je kunt jezelf niet verdedigen tegen de overheid of iemand anders die jou iets aan wilt doen. Met een wapen maak je nog enigszins kans.
quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat klopt. Er zijn echter nogal veel mensen die naar eigen zeggen echt onschuldig zijn, maar dat stiekem helemaal niet zijn. Die hele vlieger van 'onschuldigen moeten zich verdedigen met een vuurwapen!' gaat niet op, het levert alleen maar nog meer niet-onschuldige mensen met vuurwapens op.
Dus jullie laten je liever maar gewoon overhoop schieten door een corrupte/doorgedraaide 'professional' of eventuele terrorist of ander gespuis?quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het hebben van een wapen maakt je allesbehalve een schutter of soldaat.
Een geoefende soldaat kan jou zonder problemen overmeesteren terwijl je een Kalasjnikov hebt en hij ongewapend is.
En van het zwaaien met pistooltjes is de overheid niet onder de indruk.
Ik zie liever dat vuurwapens zeer, zeer moeilijk toegankelijk zijn voor de gewone burger, want ik zie het liefst zo min mogelijk mensen gedood worden in zijn algemeenheid.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:10 schreef Infection het volgende:
[..]
[..]
Dus jullie laten je liever maar gewoon overhoop schieten door een corrupte/doorgedraaide 'professional' of eventuele terrorist?
Zelfs in Nederland is het vrij makkelijk aan een wapen te komen en wij hebben toch een behoorlijk strenge wapenwet. Dus of het nou legaal of illegaal is, de kans dat jij in je leven met iemand te maken krijgt die een vuurwapen heeft (en eventueel wilt gebruiken) is toch redelijk groot. En dan nog niet over terrorisme gesproken, dat is iets wat de laatste jaren alleen maar toeneemt en waar veel onschuldige mensen bij omkomen omdat ze zich niet hebben kunnen verdedigen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zie liever dat vuurwapens zeer, zeer moeilijk toegankelijk zijn voor de gewone burger, want ik zie het liefst zo min mogelijk mensen gedood worden in zijn algemeenheid.
Als het zo ver komt dat er corrupte/doorgedraaide 'professionals' in ons land rond lopen die het gemunt hebben op willekeurige burgers dan maak ik me uit de voeten.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:10 schreef Infection het volgende:
Dus jullie laten je liever maar gewoon overhoop schieten door een corrupte/doorgedraaide 'professional' of eventuele terrorist of ander gespuis?
Ik zit ook al langere tijd te overwegen om een vuurwapen aan te schaffen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:14 schreef Infection het volgende:
[..]
Zelfs in Nederland is het vrij makkelijk aan een wapen te komen en wij hebben toch een behoorlijk strenge wapenwet. Dus of het nou legaal of illegaal is, de kans dat jij in je leven met iemand te maken krijgt die een vuurwapen heeft (en eventueel wilt gebruiken) is toch redelijk groot. En dan nog niet over terrorisme gesproken, dat is iets wat de laatste jaren alleen maar toeneemt en waar veel onschuldige mensen bij omkomen omdat ze zich niet hebben kunnen verdedigen.
https://twitter.com/FoxNews/status/874965106500698114quote:Rep. DeSantis who at baseball practice recalls: “A guy...walked up to us that was asking whether it was Republicans or Democrats out there.”
Begrijp je niet dat als er echt problemen komen met de overheid dat dan het leger wordt ingezet?quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:03 schreef Infection het volgende:
[..]
En zo zijn er nog veel meer redenen. Denk aan terrorisme.
Met wapens wordt het bloedbad groter vooral.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:07 schreef Infection het volgende:
[..]
Je bevestigt mijn punt alleen maar. Je kunt jezelf niet verdedigen tegen de overheid of iemand anders die jou iets aan wilt doen. Met een wapen maak je nog enigszins kans.
Je hebt nog nooit gehoord van een staatsgreep?quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Begrijp je niet dat als er echt problemen komen met de overheid dat dan het leger wordt ingezet?
Dat er geen sprake is van je verdedigen tegen corrupte politie? Dat is namelijk gewoon niet toegestaan en zou dat wel in grote mate gebeuren dan komt het leger erbij. En die hebben wel wat heftigere wapens.
Dit wordt wel een heel hypothetisch scenario nu hoor.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit gehoord van een staatsgreep?
Absoluut wel. Maar over het algemeen genomen heb je daar in deze tijden het leger voor nodig. Burgers alleen maken verdomd weinig kans nu we niet meer met zwaarden en bogen vechten.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit gehoord van een staatsgreep?
Dan nog, het was maar één van de vele voorbeelden waarom het hebben van een wapen handig zou zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Absoluut wel. Maar over het algemeen genomen heb je daar in deze tijden het leger voor nodig. Burgers alleen maken verdomd weinig kans nu we niet meer met zwaarden en bogen vechten.
En zolang de democratie overeind blijft is een staatsgreep plegen nogal onzinnig, een bloedbad zonder een verbetering. Als de democratie niet overeind blijft en de machthebbers het leger achter zich weten te houden maakt de burger geen kans.
Niet echt, want het werkt niet. Het maakt alleen het bloedbad maar groter.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Dan nog, het was maar één van de vele voorbeelden waarom het hebben van een wapen handig zou zijn.
quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Niet echt, want het werkt niet. Het maakt alleen het bloedbad maar groter.
Een vuurwapen hebben is handig als je ergens in niemandsland woont, politie niet snel aanwezig kan zijn en je je vooral soms moet verdedigen tegen grote roofdieren.
Op elke andere plek levert het voornamelijk meer ellende op, meer bloedverspilling op, meer agressie op.
Dit.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Jo Cox vergeten?
Gabrielle Gifford (democrate) mag ook, maar daar lijkt de schutter vooral een pyschisch gestoorde.
Echt he, de obsessie met alles dat links of islamitisch is. IEDER topic wordt met dat verzuurde sausje dat rechtstreeks uit de onderbuik komt overgoten.
En vervolgens komt iemand anders met zijn vuurwapen aan, want die heeft schoten gehoord en ziet daar één persoon op de grond liggen terwijl jij een wapen in je handen hebt. Persoon twee schiet jou neer, want jij bent de schutter, dus "snel, dood!". Waarna er berichten komen over 'schietpartij hier en daar', en omstanders die ook hendig een wapen bij zich hebben ook maar gaan schieten, want ze zagen toch echt iemand schieten net.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Want als een terrorist of één of andere verwarde gek op je af komt en je schiet hem overhoop
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |