Dat is het inderdaad. Dit wissel zit in de scope van PHS, maar wordt eerder uitgevoerd om spoor 1a te kunnen bereiken vanuit Oss. Op dit moment kan dat niet, waardoor spoor 1 en het perron er nogal onbenut bij liggen, terwijl spoor 4 en 5 (langs het eilandperron) flink belast zijn. Dat is vooral voor Gelderland vervelend vanwege de ambities om van Tiel naar Arnhem te kunnen rijden. Dat past dus eigenlijk niet... Met dit wissel wordt spoor 1 veel effectiever ingezet en past het allemaal wel.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:42 schreef boriq het volgende:
In de voortgangsrapportage PHS spreekt men van de versnelde aanleg van een wissel in Nijmegen. Weet iemand of dit toevallig het wissel is waarmee je uit Wijchen dan ook op 1a kunt komen, dus een wissel tussen spoor 103b en 102b?
deze man stelt de echt belangrijke vragenquote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom per se porfier? Welke bijzondere eigenschap heeft dat?
Nou ja bij mijn weten kun je voor zo'n schouwpad elk willekeurig hoekig fijn grind gebruiken, en mag dat met hetzelfde gemak kalksteen, schist, gneiss, graniet of orthoklaas zijn. Maar kennelijk wordt hier specifiek voor porfier gekozen. Dan wil ik daar ook wel meer van wetenquote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:18 schreef Salatrel het volgende:
[..]
deze man stelt de echt belangrijke vragen
Dat niet alleen, maar dan kunnen ze de IC's vanuit Nijmegen richting Schiphol/Den Helder met 10 tot 12 bakken VIRM laten rijden als deze vertrekken vanaf het eilandperron.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:14 schreef Goverman het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad. Dit wissel zit in de scope van PHS, maar wordt eerder uitgevoerd om spoor 1a te kunnen bereiken vanuit Oss. Op dit moment kan dat niet, waardoor spoor 1 en het perron er nogal onbenut bij liggen, terwijl spoor 4 en 5 (langs het eilandperron) flink belast zijn. Dat is vooral voor Gelderland vervelend vanwege de ambities om van Tiel naar Arnhem te kunnen rijden. Dat past dus eigenlijk niet... Met dit wissel wordt spoor 1 veel effectiever ingezet en past het allemaal wel.
En het voordeel is de kerende IC's bij vertrek niet meer de doorgaande treinen in de weg zitten. Nu keren ze op spoor 4(a) waardoor er bij vertrek gekruist moet worden.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar dan kunnen ze de IC's vanuit Nijmegen richting Schiphol/Den Helder met 10 tot 12 bakken VIRM laten rijden als deze vertrekken vanaf het eilandperron.
Dat ook nog eens. En het scheelt aftrappen en bijplaatsen in Arnhemquote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
En het voordeel is de kerende IC's bij vertrek niet meer de doorgaande treinen in de weg zitten. Nu keren ze op spoor 4(a) waardoor er bij vertrek gekruist moet worden.
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:49 schreef Laptop. het volgende:
Ziggy
Volgens de op mag ik jou de schuld geven van een vertraging dus dan doe ik dat nu ook maar.
quote:
oh mensen, EINDELIJK is er een keer een beslissing van IenM die niemand verkeerd uitlegt en alleen als een positieve ontwikkeling ziet. Het kan dus welquote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat ook nog eens. En het scheelt aftrappen en bijplaatsen in Arnhem
Maar wat kan er dan ook negatief zijn aan het plaatsen van een extra wissel?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:54 schreef Goverman het volgende:
[..]
oh mensen, EINDELIJK is er een keer een beslissing van IenM die niemand verkeerd uitlegt en alleen als een positieve ontwikkeling ziet. Het kan dus wel:,)
Als je maar genoeg onderhoud pleegt kun je dat risico beperken natuurlijkquote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar wat kan er dan ook negatief zijn aan het plaatsen van een extra wissel?
Op de storingen die een wissel volgens ProRail veroorzaakt na dan
Het is te hopen dat je nu de overstap naar Zwolle kunt halen, al is deze met twee minuten zeer krapquote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar wat kan er dan ook negatief zijn aan het plaatsen van een extra wissel?
Op de storingen die een wissel volgens ProRail veroorzaakt na dan
storingen idd, evt. lagere snelheid, mogelijk meer geluid of trillingen en meer onderhoudskosten. Er komt ook nog wat regelwerk en beveiliging bij. En natuurlijk de aanleg kosten van het wissel, inclusief aanpassing aan bovenleiding en seinen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 22:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar wat kan er dan ook negatief zijn aan het plaatsen van een extra wissel?
Op de storingen die een wissel volgens ProRail veroorzaakt na dan
Als de machinist de deur aan de goede kant maar ontgrendelt.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 23:49 schreef RokStarr het volgende:
Linkerspoor rijden, is voor reizigers gelukkig ook helemaal niet verwarrend
Had totdat ik wilde uitstappen niet door dat m'n trein linkerspoor reed, sta je toch mooi bij de verkeerde deur
Da's leuk bij getrokken internationale treinen, het is alles of niets.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 23:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als de machinist de deur aan de goede kant maar ontgrendelt.
Thanks voor de liftquote:Op vrijdag 16 juni 2017 23:48 schreef Salatrel het volgende:
Denk je alles gehad te hebben staat MTL in ene voor je neus...
ik stuur je email wel ff door naar de KTO mevrouw kun je een enquete invullen over je treinreisquote:
Tunnel Delft heb je, naast een lullig afstapje, anders een minuut of 4 om het spoor over te steken haha. Anders komt de volgende er alweer aanquote:Op vrijdag 16 juni 2017 23:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als de machinist de deur aan de goede kant maar ontgrendelt.
En met een beetje pech is dat de doorrijdende Beneluxtreinquote:Op zaterdag 17 juni 2017 00:21 schreef RokStarr het volgende:
[..]
Tunnel Delft heb je, naast een lullig afstapje, anders een minuut of 4 om het spoor over te steken haha. Anders komt de volgende er alweer aan
Nee.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij een prima antwoord gegeven.
Zo werkt dat niet. Als nmbs de versie afschiet dan kan je opnieuw beginnen of de herhaling tot in de eeuwigheid blijven uitvoeren. Veel te duur. En de nmbs is een groter drama met toelatingen dan ns.quote:Er is geen enkele reden waarom de noodzakelijke opleidingen niet allang gestart hadden kunnen zijn. Een opleiding voor HSL4 kan ook worden gedaan met een Desiro, met een Thalys, of desnoods met Train Simulator.
Ik roep het gewoon even om als ik zie dat we aan een andere zijde dan normaal binnenkomenquote:Op vrijdag 16 juni 2017 23:49 schreef RokStarr het volgende:
Linkerspoor rijden, is voor reizigers gelukkig ook helemaal niet verwarrend
Had totdat ik wilde uitstappen niet door dat m'n trein linkerspoor reed, sta je toch mooi bij de verkeerde deur
Daar is een tijdje terug een studie geweest om een overloop terug te plaatsen die een paar jaar geleden weggesaneerd is. Ik hoor er niets meer over.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 23:25 schreef dennistd het volgende:
In veel gevallen heb ik bij wisselsaneringen toch wel mijn twijfels hoor. Kijk bijvoorbeeld eens naar Zevenaar: als daar spoor 3 gestremd is moet je linkerspoor vanaf Arnhem Goederen, en dat zelfs helemaal tot Emmerich (met de RE19). Met twee paar overloopwissels kun je van een hoop storingen de impact flink beperken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |