abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171738237
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

op de Noordelijke Nevenlijnen blijft de eis dat ten minste een op de drie treinen gecontroleerd wordt. Arriva is in de afgelopen jaren al meermalen op de vingers getikt omdat niet aan deze eis voldaan werd.
De interne eis van NS is machinist + HC vanwege vakbonden = 100% dubbelbezetting vs 33%
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:31:49 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171738258
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:24 schreef ReisT het volgende:

[..]

Waarom kunnen ze dan niet gewoon in december starten??
Omdat het een stel drollen zijn die in de zomer van 2013 (toen NMBS bekendmaakte met de V250 te stoppen) al van die lijn af getrapt hadden moeten worden.

NS is over het algemeen een prima vervoerder, maar op de HSL krijgen ze het steeds maar weer voor elkaar om hun beloftes niet na te komen, en wanneer ze eindelijk wél leveren doen ze dat op een dusdanig knullige manier dat de reiziger er veel te veel hinder van heeft (zie de 1100).
pi_171738286
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Omdat het een stel drollen zijn die in de zomer van 2013 (toen NMBS bekendmaakte met de V250 te stoppen) al van die lijn af getrapt hadden moeten worden.

NS is over het algemeen een prima vervoerder, maar op de HSL krijgen ze het steeds maar weer voor elkaar om hun beloftes niet na te komen, en wanneer ze eindelijk wél leveren doen ze dat op een dusdanig knullige manier dat de reiziger er veel te veel hinder van heeft (zie de 1100).
Dat is geen antwoord op de vraag imo
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:34:49 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171738328
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag imo
Ok, dus?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 19:37:13 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171738370
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:30 schreef b2py het volgende:

[..]

De interne eis van NS is machinist + HC vanwege vakbonden = 100% dubbelbezetting vs 33%
dan moet je dus met dochterbedrijven inschrijven. Bij die eis van 33% geldt ook nog eens dat een controleur niet een hele rit aanwezig hoeft te zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171738452
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ok, dus?
Ja euh probeer het nog eens ofzo? Volgens mij weet je prima hoe vragen en antwoorden werkt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_171738526
De acties zijn ook allleen tussen 4 en 9 s ochtends dan lig ik nog in mijn nest. Kan ik smiddags gewoon lekker naar Leeuwarden crossen
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:44:56 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171738530
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja euh probeer het nog eens ofzo? Volgens mij weet je prima hoe vragen en antwoorden werkt.
Ik heb volgens mij een prima antwoord gegeven.

NS heeft geen controle over haar leveranciers en heeft onvoldoende grip op haar eigen productieprocessen om eerder gedame beloftes na te komen.

Er is geen enkele reden waarom de noodzakelijke opleidingen niet allang gestart hadden kunnen zijn. Een opleiding voor HSL4 kan ook worden gedaan met een Desiro, met een Thalys, of desnoods met Train Simulator.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 20:03:25 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171738785
Geen treinen tussen Goor en Hengelo omdat in Delden een vrachtwagen gekanteld is die materiaal kwam brengen voor de werkzaamheden van komend weekend daar. Het spul is deels op het spoor beland. Er is wel een spoortje vrij nog, maar toch is het treinverkeer gestaakt

http://www.tubantia.nl/he(...)rachtwagen~ab139d1a/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 20:04:36 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171738801
lijkt mij op spul dat ze gebruiken voor de schouwpaden langs het spoor
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 16 juni 2017 @ 20:23:47 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171739037
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
Geen treinen tussen Goor en Hengelo omdat in Delden een vrachtwagen gekanteld is die materiaal kwam brengen voor de werkzaamheden van komend weekend daar. Het spul is deels op het spoor beland. Er is wel een spoortje vrij nog, maar toch is het treinverkeer gestaakt

http://www.tubantia.nl/he(...)rachtwagen~ab139d1a/
Joah, dump daar maar heen Gait ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 16 juni 2017 @ 20:33:51 #214
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_171739197
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
lijkt mij op spul dat ze gebruiken voor de schouwpaden langs het spoor
OvDRail_Hans twitterde op vrijdag 16-06-2017 om 19:46:56 Tijdens lossen van #porfier is de vrachtauto omgevallen. #treinverkeer tussen #Hengelo en #Goor wordt opgestart met… https://t.co/hCL7RN7jWU reageer retweet
En porfier is inderdaad wat men gebruikt voor de schouwpaden.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 20:42:03 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171739310
Waarom per se porfier? Welke bijzondere eigenschap heeft dat? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 juni 2017 @ 20:42:04 #216
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_171739311
In de voortgangsrapportage PHS spreekt men van de versnelde aanleg van een wissel in Nijmegen. Weet iemand of dit toevallig het wissel is waarmee je uit Wijchen dan ook op 1a kunt komen, dus een wissel tussen spoor 103b en 102b?
pi_171739579
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:42 schreef boriq het volgende:
In de voortgangsrapportage PHS spreekt men van de versnelde aanleg van een wissel in Nijmegen. Weet iemand of dit toevallig het wissel is waarmee je uit Wijchen dan ook op 1a kunt komen, dus een wissel tussen spoor 103b en 102b?
Die laatste

[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 16-06-2017 22:10:38 ]
  vrijdag 16 juni 2017 @ 21:14:29 #218
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171739847
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:42 schreef boriq het volgende:
In de voortgangsrapportage PHS spreekt men van de versnelde aanleg van een wissel in Nijmegen. Weet iemand of dit toevallig het wissel is waarmee je uit Wijchen dan ook op 1a kunt komen, dus een wissel tussen spoor 103b en 102b?
Dat is het inderdaad. Dit wissel zit in de scope van PHS, maar wordt eerder uitgevoerd om spoor 1a te kunnen bereiken vanuit Oss. Op dit moment kan dat niet, waardoor spoor 1 en het perron er nogal onbenut bij liggen, terwijl spoor 4 en 5 (langs het eilandperron) flink belast zijn. Dat is vooral voor Gelderland vervelend vanwege de ambities om van Tiel naar Arnhem te kunnen rijden. Dat past dus eigenlijk niet... Met dit wissel wordt spoor 1 veel effectiever ingezet en past het allemaal wel.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_171739896
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom per se porfier? Welke bijzondere eigenschap heeft dat? :?
deze man stelt de echt belangrijke vragen :D
  vrijdag 16 juni 2017 @ 21:28:46 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171740049
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:18 schreef Salatrel het volgende:

[..]

deze man stelt de echt belangrijke vragen :D
Nou ja bij mijn weten kun je voor zo'n schouwpad elk willekeurig hoekig fijn grind gebruiken, en mag dat met hetzelfde gemak kalksteen, schist, gneiss, graniet of orthoklaas zijn. Maar kennelijk wordt hier specifiek voor porfier gekozen. Dan wil ik daar ook wel meer van weten :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 21:30:11 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171740076
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:14 schreef Goverman het volgende:

[..]

Dat is het inderdaad. Dit wissel zit in de scope van PHS, maar wordt eerder uitgevoerd om spoor 1a te kunnen bereiken vanuit Oss. Op dit moment kan dat niet, waardoor spoor 1 en het perron er nogal onbenut bij liggen, terwijl spoor 4 en 5 (langs het eilandperron) flink belast zijn. Dat is vooral voor Gelderland vervelend vanwege de ambities om van Tiel naar Arnhem te kunnen rijden. Dat past dus eigenlijk niet... Met dit wissel wordt spoor 1 veel effectiever ingezet en past het allemaal wel.
Dat niet alleen, maar dan kunnen ze de IC's vanuit Nijmegen richting Schiphol/Den Helder met 10 tot 12 bakken VIRM laten rijden als deze vertrekken vanaf het eilandperron.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 21:54:07 #222
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171740518
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat niet alleen, maar dan kunnen ze de IC's vanuit Nijmegen richting Schiphol/Den Helder met 10 tot 12 bakken VIRM laten rijden als deze vertrekken vanaf het eilandperron.
En het voordeel is de kerende IC's bij vertrek niet meer de doorgaande treinen in de weg zitten. Nu keren ze op spoor 4(a) waardoor er bij vertrek gekruist moet worden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 22:05:14 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171740745
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:54 schreef dennistd het volgende:

[..]

En het voordeel is de kerende IC's bij vertrek niet meer de doorgaande treinen in de weg zitten. Nu keren ze op spoor 4(a) waardoor er bij vertrek gekruist moet worden.
Dat ook nog eens. En het scheelt aftrappen en bijplaatsen in Arnhem
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 juni 2017 @ 22:41:37 #224
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_171741562
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:49 schreef Laptop. het volgende:
Ziggy :(

Volgens de op mag ik jou de schuld geven van een vertraging dus dan doe ik dat nu ook maar.
:s)

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:34 schreef b2py het volgende:
Hoi :W

Wel lief zijn voor Ziggy^3
O+
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 22:54:46 #225
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171741842
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat ook nog eens. En het scheelt aftrappen en bijplaatsen in Arnhem
oh mensen, EINDELIJK is er een keer een beslissing van IenM die niemand verkeerd uitlegt en alleen als een positieve ontwikkeling ziet. Het kan dus wel :) :,)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 22:58:53 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171741944
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:54 schreef Goverman het volgende:

[..]

oh mensen, EINDELIJK is er een keer een beslissing van IenM die niemand verkeerd uitlegt en alleen als een positieve ontwikkeling ziet. Het kan dus wel :) :,)
Maar wat kan er dan ook negatief zijn aan het plaatsen van een extra wissel?

Op de storingen die een wissel volgens ProRail veroorzaakt na dan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator vrijdag 16 juni 2017 @ 23:02:16 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171742073
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar wat kan er dan ook negatief zijn aan het plaatsen van een extra wissel?

Op de storingen die een wissel volgens ProRail veroorzaakt na dan
Als je maar genoeg onderhoud pleegt kun je dat risico beperken natuurlijk
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 23:03:28 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171742113
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar wat kan er dan ook negatief zijn aan het plaatsen van een extra wissel?

Op de storingen die een wissel volgens ProRail veroorzaakt na dan
Het is te hopen dat je nu de overstap naar Zwolle kunt halen, al is deze met twee minuten zeer krap :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 juni 2017 @ 23:04:41 #229
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171742154
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar wat kan er dan ook negatief zijn aan het plaatsen van een extra wissel?

Op de storingen die een wissel volgens ProRail veroorzaakt na dan
storingen idd, evt. lagere snelheid, mogelijk meer geluid of trillingen en meer onderhoudskosten. Er komt ook nog wat regelwerk en beveiliging bij. En natuurlijk de aanleg kosten van het wissel, inclusief aanpassing aan bovenleiding en seinen.

Dat zijn zo wat zaken, daarom is het een specifieke afweging. Dat geldt trouwens met zo goed voor het saneren van wissels. Dat gebeurt echt niet ondoordacht en ook niet zonder overleg met vervoeders.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 23:25:42 #230
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171742695
In veel gevallen heb ik bij wisselsaneringen toch wel mijn twijfels hoor. Kijk bijvoorbeeld eens naar Zevenaar: als daar spoor 3 gestremd is moet je linkerspoor vanaf Arnhem Goederen, en dat zelfs helemaal tot Emmerich (met de RE19). Met twee paar overloopwissels kun je van een hoop storingen de impact flink beperken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 16 juni 2017 @ 23:30:58 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171742805
Ja met 2 paar overloopwissels EN een infrabeheerder die met "wissels" om kan gaan ja. Dan wel :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171743302
Denk je alles gehad te hebben staat MTL in ene voor je neus...
pi_171743342
Linkerspoor rijden, is voor reizigers gelukkig ook helemaal niet verwarrend :')
Had totdat ik wilde uitstappen niet door dat m'n trein linkerspoor reed, sta je toch mooi bij de verkeerde deur
  Moderator vrijdag 16 juni 2017 @ 23:51:16 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171743394
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:49 schreef RokStarr het volgende:
Linkerspoor rijden, is voor reizigers gelukkig ook helemaal niet verwarrend :')
Had totdat ik wilde uitstappen niet door dat m'n trein linkerspoor reed, sta je toch mooi bij de verkeerde deur
Als de machinist de deur aan de goede kant maar ontgrendelt. :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 17 juni 2017 @ 00:00:09 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171743616
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als de machinist de deur aan de goede kant maar ontgrendelt. :+
Da's leuk bij getrokken internationale treinen, het is alles of niets.
pi_171743697
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:48 schreef Salatrel het volgende:
Denk je alles gehad te hebben staat MTL in ene voor je neus...
Thanks voor de lift O+ :P
pi_171743975
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 00:04 schreef MTL het volgende:

[..]

Thanks voor de lift O+ :P
ik stuur je email wel ff door naar de KTO mevrouw kun je een enquete invullen over je treinreis :P
pi_171744104
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als de machinist de deur aan de goede kant maar ontgrendelt. :+
Tunnel Delft heb je, naast een lullig afstapje, anders een minuut of 4 om het spoor over te steken haha. Anders komt de volgende er alweer aan
  zaterdag 17 juni 2017 @ 00:31:43 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171744299
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 00:21 schreef RokStarr het volgende:

[..]

Tunnel Delft heb je, naast een lullig afstapje, anders een minuut of 4 om het spoor over te steken haha. Anders komt de volgende er alweer aan
En met een beetje pech is dat de doorrijdende Beneluxtrein :Y
pi_171747001
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij een prima antwoord gegeven.
Nee.

quote:
Er is geen enkele reden waarom de noodzakelijke opleidingen niet allang gestart hadden kunnen zijn. Een opleiding voor HSL4 kan ook worden gedaan met een Desiro, met een Thalys, of desnoods met Train Simulator.
Zo werkt dat niet. Als nmbs de versie afschiet dan kan je opnieuw beginnen of de herhaling tot in de eeuwigheid blijven uitvoeren. Veel te duur. En de nmbs is een groter drama met toelatingen dan ns.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_171748146
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:49 schreef RokStarr het volgende:
Linkerspoor rijden, is voor reizigers gelukkig ook helemaal niet verwarrend :')
Had totdat ik wilde uitstappen niet door dat m'n trein linkerspoor reed, sta je toch mooi bij de verkeerde deur
Ik roep het gewoon even om als ik zie dat we aan een andere zijde dan normaal binnenkomen :P
  zaterdag 17 juni 2017 @ 16:29:54 #243
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171752857
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:25 schreef dennistd het volgende:
In veel gevallen heb ik bij wisselsaneringen toch wel mijn twijfels hoor. Kijk bijvoorbeeld eens naar Zevenaar: als daar spoor 3 gestremd is moet je linkerspoor vanaf Arnhem Goederen, en dat zelfs helemaal tot Emmerich (met de RE19). Met twee paar overloopwissels kun je van een hoop storingen de impact flink beperken.
Daar is een tijdje terug een studie geweest om een overloop terug te plaatsen die een paar jaar geleden weggesaneerd is. Ik hoor er niets meer over.
pi_171768319
Ik heb een rijdende IC4 gezien net. Werd wel afgesleept maar ik heb er een gezien!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 18 juni 2017 @ 16:02:35 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171771929
:D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 18 juni 2017 @ 19:25:02 #246
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171775531
De problemen die door vage interne regels bij NS het allemaal moeilijker maken bij verstoringen: Vandaag met de Benelux-trein gestrand in Haarlem vanwege een aanrijding persoon tussen Halfweg en Sloterdijk. Men wilde die trein graag terug sturen naar Rotterdam, maar dan moet de locomotief omgelopen worden. Echter, een NS-machinist mag dit niet meer doen, het loskoppelen en aankoppelen van locomotieven. Daar is een rangeerder voor.
Werd er een passagierende machinist gebeld in de Benelux, of die de machinist wilde helpen lok om te lopen, zodat hij (de passagierende machinist) de trein terug kon rijden naar Rotterdam. Zijn dienst liep toch al in de soep.
Uiteraard weigert deze beste man dat, omdat NS-voorschriften zeggen dat een machinist dit niet mag doen, tenzij hij een rangeerfunctie heeft zoals voorheen men in Breda had.
Hoe het afgelopen was, geen idee. Ik ben de eerstvolgende binnenlandse trein naar Rotterdam maar in gestapt.
  Redactie Sport zondag 18 juni 2017 @ 19:32:09 #247
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171775690
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage zondag 18 juni 2017 @ 19:37:04 #248
145738 superworm
is erbij
pi_171775757
quote:
*O* Van harte aanbevolen vanuit onze bijenactie! _O_
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171776946
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 19:25 schreef greavy het volgende:
De problemen die door vage interne regels bij NS het allemaal moeilijker maken bij verstoringen: Vandaag met de Benelux-trein gestrand in Haarlem vanwege een aanrijding persoon tussen Halfweg en Sloterdijk. Men wilde die trein graag terug sturen naar Rotterdam, maar dan moet de locomotief omgelopen worden. Echter, een NS-machinist mag dit niet meer doen, het loskoppelen en aankoppelen van locomotieven. Daar is een rangeerder voor.
Werd er een passagierende machinist gebeld in de Benelux, of die de machinist wilde helpen lok om te lopen, zodat hij (de passagierende machinist) de trein terug kon rijden naar Rotterdam. Zijn dienst liep toch al in de soep.
Uiteraard weigert deze beste man dat, omdat NS-voorschriften zeggen dat een machinist dit niet mag doen, tenzij hij een rangeerfunctie heeft zoals voorheen men in Breda had.
Hoe het afgelopen was, geen idee. Ik ben de eerstvolgende binnenlandse trein naar Rotterdam maar in gestapt.
als de rijdende machinist het niet mag mag een passagierende het ook niet en dat weten ze bij de bijsturing ook dondersgoed. Doe je het toch en doe je het fout heb je gewoon een probleem(of niet afhankelijk van hoe verkeerd je het gedaan hebt)
pi_171777080
En op Haarlem is geen rangeerder te vinden....?
  Redactie Sport zondag 18 juni 2017 @ 20:50:40 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171777253
Wat moet er op Haarlem gerangeerd worden dan in de normale dienst? Enige is misschien de werkplaats, maar dat is natuurlijk weer een ander bedrijfsonderdeel...

In Rotterdam kon het laatst wel trouwens, maar daar zitten normaal toch ook geen rangeerders?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 18 juni 2017 @ 20:54:52 #252
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171777348
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:43 schreef Adrie072 het volgende:
En op Haarlem is geen rangeerder te vinden....?
Aannemelijk niet iemand met een Traxx-bevoegdheid. Misschien als je geluk hebt dat er iemand in de werkplaats zat, maar die kans zal wel klein zijn.
  zondag 18 juni 2017 @ 20:57:09 #253
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171777403
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

als de rijdende machinist het niet mag mag een passagierende het ook niet en dat weten ze bij de bijsturing ook dondersgoed. Doe je het toch en doe je het fout heb je gewoon een probleem(of niet afhankelijk van hoe verkeerd je het gedaan hebt)
Dat was dus ook zijn argument toen ik een praatje met die beste man had. Die interne regels zijn er, en als je een foutje maakt (ook al heb je vaker rangeerdienst gehad waarbij je loks moest koppelen en je het zou weten), ben je gauw de zondebok.
Doet er niet af dat een machinist, zelfs iemand bij NSR, moet weten hoe hij loks moet kunnen koppelen als je bevoegdheden hebt voor loks. Wordt toch in elke opleiding behandeld? Maarja, regels die het je verbieden, dus de reiziger is de dupe.

Zo ook een kennis die een tijdje geleden overgestapt is van het goederenvervoer naar NSR Rotterdam, en ICd-diensten doet: Hij weet dondersgoed hoe het allemaal werkt, maar hij doet het niet, want de NS-regels verbieden het.
  zondag 18 juni 2017 @ 21:05:38 #254
256146 b2py
Beton!
pi_171777584
Reminder, morgen staking droeftoeters FNV in Zwolle & Den Haag
pi_171778150
Ik ben er ook niet bekend mee, maar de sneltrein Haarlem-Alkmaar wordt iedere dag gerangeerd (of niet?) voor vertrek, vandaar.
pi_171778179
Lok koppelen ik zie het probleem. 🤗
  zondag 18 juni 2017 @ 21:38:33 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171778365
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:30 schreef Adrie072 het volgende:
Ik ben er ook niet bekend mee, maar de sneltrein Haarlem-Alkmaar wordt iedere dag gerangeerd (of niet?) voor vertrek, vandaar.
Ik heb geen idee wat daar rijdt, maar NS heeft vrijwel alleen maar materieel met automatische koppelingen. Dat is veel eenvoudiger: duw de ene trein tegen de andere aan, en ze zitten zowel mechanisch als elektrisch aan elkaar vast. Loskoppelen is ook eenvoudig.

Bij getrokken treinen zoals de Benelux en de IC Berlijn is dit niet het geval, een rangeerder moet het spoor in om allerlei dingen vast te zetten / los te maken.
pi_171778573
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:50 schreef dennistd het volgende:
Wat moet er op Haarlem gerangeerd worden dan in de normale dienst? Enige is misschien de werkplaats, maar dat is natuurlijk weer een ander bedrijfsonderdeel...

In Rotterdam kon het laatst wel trouwens, maar daar zitten normaal toch ook geen rangeerders?
jawel. Volgens mij zelfs 24/7 die gaan ook mee als er incidenteel eens een gestrande trein weggesleept moet worden...
pi_171778661
Sommigen zijn eigen personeel en stammen uit se tijd dat je poep nof met een lange oe schreef en de rest is inhuur zoals Maegrim ook heeft gedaan
pi_171778826
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat daar rijdt, maar NS heeft vrijwel alleen maar materieel met automatische koppelingen. Dat is veel eenvoudiger: duw de ene trein tegen de andere aan, en ze zitten zowel mechanisch als elektrisch aan elkaar vast. Loskoppelen is ook eenvoudig.

Bij getrokken treinen zoals de Benelux en de IC Berlijn is dit niet het geval, een rangeerder moet het spoor in om allerlei dingen vast te zetten / los te maken.
hij doelt op DDM-1 omdat er een loc aan zit maar die rijden in vaste stammen dus die rangeerbewegingen zijn het probleem niet :P
pi_171778968
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:46 schreef Salatrel het volgende:

[..]

jawel. Volgens mij zelfs 24/7 die gaan ook mee als er incidenteel eens een gestrande trein weggesleept moet worden...
volgens mij draaien ze daar geen nacht- en weekenddiensten ;)

quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:49 schreef Salatrel het volgende:
Sommigen zijn eigen personeel en stammen uit se tijd dat je poep nof met een lange oe schreef en de rest is inhuur zoals Maegrim ook heeft gedaan
*O*
pi_171779529
Ik heb eigenlijk überhaupt geen ervaring met het koppelen van locs of rijtuigen onderling. Als ze mij zouden bellen weet ik niet veel meer dan de gemiddelde reiziger :@
Maargoed ik heb dan ook geen materiaalbekendheid voor de Traxx enzo, weet niet of zoiets in die cursus überhaupt behandeld wordt...
  Redactie Sport zondag 18 juni 2017 @ 22:33:58 #263
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171779789
Volgens mij is het niet meer dan hoogspanning eraf, stroom- en datakabels loskoppelen, remkranen dichtdraaien en remslangen loskoppelen en ophangen en als laatste de schroefkoppeling losdraaien en netjes ophangen.

En bij aankoppelen uiteraard andersom behalve de spanning natuurlijk.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 18 juni 2017 @ 22:40:51 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171779925
DDM1 is weer goed zichtbaars op de lijn Alkmaar-Haarlem in de spits. tot voor kort was het een DDAR3.
overigens; wat zal 't warm zijn in de DDM1 stellen komende week.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator zondag 18 juni 2017 @ 22:47:56 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171780003
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 22:33 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is het niet meer dan hoogspanning eraf, stroom- en datakabels loskoppelen, remkranen dichtdraaien en remslangen loskoppelen en ophangen en als laatste de schroefkoppeling losdraaien en netjes ophangen.

En bij aankoppelen uiteraard andersom behalve de spanning natuurlijk.
Als je dat een keer hebt gedaan vergeet je het niet weer, volgens mij kom ik ook wel een heel eind :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171780455
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 20:43 schreef Adrie072 het volgende:
En op Haarlem is geen rangeerder te vinden....?
Hallo even eah, het punt is volgens mij dat zoiets gewoon bij het werk hoort. Vage kutregels zijn kut.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_171780502
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 22:33 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is het niet meer dan hoogspanning eraf, stroom- en datakabels loskoppelen, remkranen dichtdraaien en remslangen loskoppelen en ophangen en als laatste de schroefkoppeling losdraaien en netjes ophangen.

En bij aankoppelen uiteraard andersom behalve de spanning natuurlijk.
Het is echt makkelijker dan dat nog. Er is maar 1 stroomkabel. Geen datakabel geloof ik zelfs.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport zondag 18 juni 2017 @ 23:32:04 #269
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171780706
Er moet toch een datakabel zijn voor o.a. het vergrendelen (groene lamp) en ontgrendelen van de deuren (links of rechts)? Dat lijkt me niet iets wat makkelijk te combineren is met een stroomkabel met daarop 1500V voor de energievoorziening van de rijtuigen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 18 juni 2017 @ 23:35:31 #270
256146 b2py
Beton!
pi_171780765
Kan toch samen met de stroomkabel?
  Redactie Sport zondag 18 juni 2017 @ 23:52:27 #271
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171781055
Even een foto erbij gezocht (hoge resolutie) van een Benelux ICR:



Volgens mij zit rechts (bliksemschicht, dikkere kabel) de 1500V-kabel, terwijl links (soort connector, dunnere kabel) de datakabel.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171781265
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 21:05 schreef b2py het volgende:
Reminder, morgen staking droeftoeters FNV in Zwolle & Den Haag
Meh. Treinmijden it is
pi_171781307
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 00:10 schreef RokStarr het volgende:

[..]

Meh. Treinmijden it is
Ik gok/hoop dat het voor de meeste reizigers wederom met een sisser zal aflopen, maar het is toch wel bijzonder treurig dat NS ook dit keer niet verder komt dan: "Kijk maandagochtend maar wat er wel en niet rijdt en zoek het verder lekker zelf uit."
pi_171781429
grappig geneuzel over die kabels _O-
pi_171781489
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 00:15 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik gok/hoop dat het voor de meeste reizigers wederom met een sisser zal aflopen, maar het is toch wel bijzonder treurig dat NS ook dit keer niet verder komt dan: "Kijk maandagochtend maar wat er wel en niet rijdt en zoek het verder lekker zelf uit."
Ach het is minder erg dan de onaangekondigde staking van de HTM... Toen stond echt iedereen op het busplatform van "well darn", omdat er geen bussen én geen trams/lightrail reden
  Redactie Sport maandag 19 juni 2017 @ 00:35:57 #276
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171781526
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 00:26 schreef Maegrim het volgende:
grappig geneuzel over die kabels _O-
Jij bent de expert hier op dat gebied, dus geef het verlossende woord :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171781798
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 23:35 schreef b2py het volgende:
Kan toch samen met de stroomkabel?
Zeker. Anders zou je ook geen ATB-signaal door een spoorstaaf kunnen sturen want daar staat tenslotte al -1800V op.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport maandag 19 juni 2017 @ 01:57:32 #278
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171782056
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 01:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zeker. Anders zou je ook geen ATB-signaal door een spoorstaaf kunnen sturen want daar staat tenslotte al -1800V op.
Maar op de HSL staat op de stroomkabel al een frequentie van 50Hz als het goed is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171782576
Staking is een groot success, tot zover ik zag was er niks rond gvc uitgevallen :')
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  maandag 19 juni 2017 @ 08:10:09 #280
67174 Dos37
Come on Twente
pi_171783003
In Zwolle zag ik 5 uitvallen treinen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 19 juni 2017 @ 08:28:45 #281
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171783136
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 06:24 schreef ikweetnietwat het volgende:
Staking is een groot success, tot zover ik zag was er niks rond gvc uitgevallen :')
Een stoppertje naar Sloterdijk rijdt straks niet vanaf Den Haag.
So we just called him Fred
  maandag 19 juni 2017 @ 08:29:05 #282
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171783143
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 08:10 schreef Dos37 het volgende:
In Zwolle zag ik 5 uitvallen treinen
Je zag wat?
So we just called him Fred
pi_171783218
Zelfs met de uitval is het geen succes voor de FNV, uiteindelijk is de impact dat er een paar tiental mensen hooguit een kwartier vertraging hebben.
Vraag me af hoe lang FNV het blijft volhouden als het flaters zoals deze blijft maken(eerder al Jumbo DC)
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  maandag 19 juni 2017 @ 09:21:45 #284
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171783798
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 01:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zeker. Anders zou je ook geen ATB-signaal door een spoorstaaf kunnen sturen want daar staat tenslotte al -1800V op.
Eh, nee. Daar staat een lage wisselspanning van 75 Hz op voor de ATB. De retourstromen door de spoorstaven hebben ten opzichte van de aarde een potentiaal van hooguit 150 volt. Dat dan ook weer eens alleen in het geval van zeer uitzonderlijke situaties. Deze zogenaamde "aanraakspanning" behoort veilig te zijn bij aanraken.
  maandag 19 juni 2017 @ 09:26:18 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171783869
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 08:36 schreef ikweetnietwat het volgende:
Zelfs met de uitval is het geen succes voor de FNV, uiteindelijk is de impact dat er een paar tiental mensen hooguit een kwartier vertraging hebben.
Vraag me af hoe lang FNV het blijft volhouden als het flaters zoals deze blijft maken(eerder al Jumbo DC)
Er is kennelijk één of andere maat vol :) Het zal wel :Y

http://nos.nl/artikel/217(...)eeft-amper-last.html
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171783878
Ik ben zo blij dat ik niet bij de FNV zit en geen vroege diensten draai :')

(Waarom ben ik eigenlijk al wakker? Verdomme)
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_171784734
Alles op Hollands Spoor rijdt gewoon... Staking heeft dus weer geen effect
pi_171784912
Vanwaar de 'weer'?
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 10:27:14 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171784933
quote:
10s.gif Op maandag 19 juni 2017 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er is kennelijk één of andere maat vol :) Het zal wel :Y

http://nos.nl/artikel/217(...)eeft-amper-last.html
Hoeveel medewerkers, zeker de jongere garde, zullen überhaupt lid zijn van zo'n bond? Zonder lidmaatschap mag je dacht ik formeel niet aan dit soort stakingen meedoen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 19 juni 2017 @ 10:28:32 #290
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171784967
Er waren vanochtend welgeteld 37 stakers waardoor 35 treinen zijn uitgevallen volgens NOS
pi_171785031
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 10:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoeveel medewerkers, zeker de jongere garde, zullen überhaupt lid zijn van zo'n bond? Zonder lidmaatschap mag je dacht ik formeel niet aan dit soort stakingen meedoen
Jongere garde hier (29) en lid van de VVMC. Veel jonge collega's zijn ook lid van een bond maar ik denk wel dat de maatstaf voor staken onder 'ons' hoger ligt. Ik zie ook nu het probleem niet echt.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  maandag 19 juni 2017 @ 10:33:36 #292
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 10:34:29 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171785091
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 10:28 schreef ReisT het volgende:
Er waren vanochtend welgeteld 37 stakers waardoor 35 treinen zijn uitgevallen volgens NOS
De 33°C van aanstaande donderdag of denk ik effectiever :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171785186
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 09:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Eh, nee. Daar staat een lage wisselspanning van 75 Hz op voor de ATB. De retourstromen door de spoorstaven hebben ten opzichte van de aarde een potentiaal van hooguit 150 volt. Dat dan ook weer eens alleen in het geval van zeer uitzonderlijke situaties. Deze zogenaamde "aanraakspanning" behoort veilig te zijn bij aanraken.
Data kan je versturen door een signaal te moduleren, dat kan in een stroomkabel prima als er gelijkstroom doorheengestuurd wordt, zie ook digitale modeltreintjes. Mijn vergelijking klopt gewoon. Groetjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door DeaDLocK2K op 19-06-2017 10:56:57 ]
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 19 juni 2017 @ 10:59:52 #295
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171785485
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 10:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Data kan je versturen door een signaal te moduleren, dat kan in een stroomkabel prima als er gelijkstroom doorheengestuurd wordt, zie ook digitale modeltreintjes. Mijn vergelijking klopt gewoon. Groetjes.
Zo werkt de specificatie van ATB niet. Het gaat niet om wat kan maar om wat is afgesproken hoe het werkt.
pi_171785630
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 10:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zo werkt de specificatie van ATB niet. Het gaat niet om wat kan maar om wat is afgesproken hoe het werkt.
Vriend Klaasje. De vraag was; Kan je data sturen door een kabel die onderdeel is van een stroomkring. De techniek achter ATB is compleet anders, fair enough, maar de trein en de spoorstaven zijn onderdeel van de stroomkring. Daar gaf ik het correcte antwoord op dat dat gewoon kan. Het maakt niet zoveel uit dat dat met bepaalde frequenties werkt, sterker nog, ik weet niet exact hoe iets als MUX werkt maar het Multiplex gedeelte van MUX geeft wel wat weg.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_171785711
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 10:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoeveel medewerkers, zeker de jongere garde, zullen überhaupt lid zijn van zo'n bond? Zonder lidmaatschap mag je dacht ik formeel niet aan dit soort stakingen meedoen
De ROC opleidingen (doorgaans bedoeld voor de jongere garde) kunnen altijd wel een bezoekje van een of meerdere bonden verwachten. Volgens mij is het grootste deel uit de klassen waarin ik heb gezeten uiteindelijk ook wel lid geworden toen ze aan het werk gingen.
  Redactie Sport maandag 19 juni 2017 @ 11:12:43 #298
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171785713
Is het vandaag nationale 'laat je voertuig vernielen door een trein'-dag of zo?
quote:
Rotterdam-Roosendaal
Door een aanrijding met een voertuig.
Tussen Zevenbergen en Oudenbosch rijden er geen treinen door een aanrijding met een voertuig.Dit duurt tot ongeveer 14:00 uur.Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Roosendaal reizen via Breda. De extra reistijd kan oplopen tot 30 minuten.

Roosendaal-Antwerpen-Puurs
Door een aanrijding met een voertuig.
Tussen Roosendaal en Essen (B) rijden er geen stoptreinen door een aanrijding met een voertuig.De extra reistijd kan oplopen tot 60 minuten.Dit duurt tot ongeveer 14:00 uur.

Groningen-Delfzijl
Door een aanrijding met een voertuig.
Tussen Stedum en Delfzijl rijden er geen treinen door een aanrijding met een voertuig.Dit duurt tot ongeveer 14:00 uur.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171785798
Allemaal verblind door de zon.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 19 juni 2017 @ 11:19:08 #300
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_171785840
Niet een nieuwe tactiek van de FNV, na de mislukking van vanochtend?
  maandag 19 juni 2017 @ 11:19:18 #301
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_171785847
en vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')