Denk jij dan dat gebiedsverboden niets helpen tegen aanslagen?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 19:02 schreef LelijKnap het volgende:
Een gebiedsverbod voor een terrorist. En wat let hem precies om zijn wens elders te vervullen?
Dit.quote:
En dit.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 19:02 schreef myShizzle het volgende:
Wauw je bek valt toch open van zulke verhalen
quote:Op dinsdag 13 juni 2017 19:02 schreef LelijKnap het volgende:
Een gebiedsverbod voor een terrorist. En wat let hem precies om zijn wens elders te vervullen?
....en wat heb je aan een gebiedsverbod als het om een zelfmoordterrorist gaat? Die gaat toch niet denken "owh, ik mag hier niet doodgaan, want ik heb een gebiedsverbod."quote:
Mogelijk is ie hier geboren.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:29 schreef Ciske. het volgende:
Op grond waarvan mag die man überhaupt nog in Nederland verblijven?
De straf die de rechter hem opgelegd heeft, is te beperkt om hem uit te kunnen zetten.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:29 schreef Ciske. het volgende:
Op grond waarvan mag die man überhaupt nog in Nederland verblijven?
Ik wil jou nog wel eens horen wanneer premier Geert de eerste onschuldige in ons Neder-Guantanamò smijt.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 19:32 schreef Hathor het volgende:
Ongelofelijk wat een flutstrafjes ze dat soort lui geven, zo iemand zou je gewoon moeten laten verdwijnen, en verder geen woorden meer aan vuil maken.
Wat stel jij dan voor? Iedereen die in potentie een terrorist zou kunnen zijn terwijl dat niet in een rechtszaak is vastgesteld preventief opsluiten?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:19 schreef Lavenderr het volgende:
De naiviteit is verbazingwekkend. Ze laten zo'n potentiele terrorist gewoon los in de maatschappij. Het is gewoon niet te bevatten.
Of gewoon zoals blijkbaar de consensus is over vermeende pedofielen: Preventief opknopen. Want beter 10 onschuldigen 'gestraft' om een voorbeeld te stellen dan één vervelend figuur dat vrij rond kan lopen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:11 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Wat stel jij dan voor? Iedereen die in potentie een terrorist zou kunnen zijn terwijl dat niet in een rechtszaak is vastgesteld preventief opsluiten?
' Tegen de opgepakte man was in april vijf jaar celstraf geëist. Volgens justitie was hij een Syriëganger en kwam zijn naam voor op een harde schijf van IS.'quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:11 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Wat stel jij dan voor? Iedereen die in potentie een terrorist zou kunnen zijn terwijl dat niet in een rechtszaak is vastgesteld preventief opsluiten?
Dit soort tuig moet je helemaal niet in je land willen hebben. Het is echt een kwestie van tijd voor we in Nederland aan de beurt zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
' Tegen de opgepakte man was in april vijf jaar celstraf geëist. Volgens justitie was hij een Syriëganger en kwam zijn naam voor op een harde schijf van IS.'
Genoeg redenen om deze man scherp in de gaten te houden en preventief op te sluiten bij dit soort evenementen.
Syriëgangers hebben wat mij betreft geen rechten meer en moeten als ongewenst vreemdeling worden verklaard.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:11 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 juni 2017 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En als dan straks, na bijna heel Europa, Nederland aan de beurt is en de dader zo'n figuur blijkt te zijn, dan zullen de politici weer gescokt en verbaasd reageren dat zoiets in Nederland kan.
En er zullen weer 10-25 verdachten aangehouden worden die binnen een paar dagen vrijgelaten worden.
Uitendelijk zullen er weer een aantal privacybeperkende maatregelen ingevoerd worden. De veiligheidsdiensten zullen nog meer over zulke figuren te weten komen, waarmee ook weer niets gedaan wordt.
En zo gaan we vrolijk verder.
Dan zal ik je snel uit de droom helpen, Geert zal nooit premier zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik wil jou nog wel eens horen wanneer premier Geert de eerste onschuldige in ons Neder-Guantanamò smijt.
Niet opsluiten, iedereen die de schijn tegen heeft dat hij/zij er de IS ideologie op na houdt mag wat mij betreft gewoon het verblijfsrecht ontnomen worden tenzij anders bewezen (omkering v/d bewijslast).quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:11 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Geradicaliseerde moslim vrijuit door slordigheid Justitiequote:Op dinsdag 13 juni 2017 20:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Een rechter die willens en wetens een moslimterrorist de samenleving instuurt zou je gerust een landverrader kunnen noemen.
Amateurs.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 16:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Geradicaliseerde moslim vrijuit door slordigheid Justitie
De naam van E. (strijdnaam Abu Samira al-Holandi) dook in 2014 op op een uitgelekte ledenlijst van terreurgroepering IS. Na een verblijf in Syrië werd hij begin dit jaar opgepakt vanwege lidmaatschap van een verboden organisatie. Vlak voor de marathon van dit jaar werd hij daarvan echter vrijgesproken. Omdat justitie intussen opnieuw signalen van radicalisering bij hem had opgepikt, legde de minister hem voor het bewuste weekeinde een gebiedsverbod op. Hij toog desondanks tóch met het ov naar Rotterdam, waar de politie hem van straat plukte.
..
Het ministerie van Justitie geeft toe dat het gebiedsverbod 'onzorgvuldig' is gecommunicieerd naar E. Een woordvoerder kon gisteren nog niet zeggen of de minister hoger beroep aantekent tegen de uitspraak. Ook Nooitgedagt weet nog niet of hij in hoger beroep gaat.
http://www.ad.nl/rotterda(...)d-justitie~aa2cb12e/
Dat snap ik ook niet. Waarom kan iemand wel een gebiedsverbod krijgen maar niet opgepakt wordenquote:Op dinsdag 13 juni 2017 19:02 schreef LelijKnap het volgende:
Deze Abu Samira al-Holandi is gevonden in de archieven van IS. Precies op het moment dat hij , naar eigen zeggen, maanden op vakantie was in Turkije. Dit ondanks dat hij Marokkaans is en geen bekenden in Turkije heeft.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 18:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Dus die nieuwe wet geldt voor mensen die nog niets hebben gedaan, maar wel gevaarlijk zijn.
Wanneer ben je gevaarlijk? En hoe gevaarlijk is gevaarlijk genoeg om te worden opgepakt? En zo niet, moet je iemand dan wel een enkelband en alles aan kunnen smeren? Als dat nodig is dan kan je iemand al niet vrij rond laten lopen.
Ik vind het raar. Maar ook verregaand. Concreet kunnen ze hem blijkbaar nergens op pakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |