abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 19 juni 2017 @ 10:40:09 #51
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_171785176
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 09:48 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Hoezo? Als ik bezig ben met inhalen, en ik zie dat de snelheid van 120km/u naar 90km/u verlaagd wordt dan verlaag ik mijn snelheid ook direct!

Dat de Belg ermee weg komt om niet zijn boetes te betalen interesseert mij niet, ik heb in iedere geval geen zin in boetes. Dus verlaag ik mijn snelheid tot de max en maak ik mijn inhaalmanoeuvre af, of wanneer het veilig is keer ik weer terug naar rechts.

Dan ga ik dus niet voor zo'n Belgische trut die haar rijbewijs bij een pakje boter gekregen heeft, de snelheids limiet overschrijden. Ik hou mij ten alle tijden gewoon aan de toegestane snelheid, maakt mij dan ook niet uit als het inhalen iets langer duurt.

Gisteren namelijk flink doorgereden en telkens als ik te dicht op mijn voorligger kwam, heb ik ze gewoon ingehaald. Want 120km/u was de max en vanwege de vertraging die ik al opgelopen had, wilde ik dus ook die 120km/u rijden zodra dat mogelijk was.
Jij en ik hebben een andere definitie van flink doorrijden.

Sowieso staat er geen flitsers de eerste 100m na een snelheidsverlaging en daarnaast kun je best even wat gas bij geven als je iemand inhaalt zonder dat je de gevangenis in moet.
Dat houd het verkeer dat wél door rijdt niet zo op.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_171785221
Niks ervan max is max, dus ook bij inhalen :( Dan duurt het maar wat langer, maar ik hou mij zo wel aan de max.
pi_171785470
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 10:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Niks ervan max is max, dus ook bij inhalen :( Dan duurt het maar wat langer, maar ik hou mij zo wel aan de max.
Je goed recht maar niet altijd de meest veilige optie.
pi_171785604
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 10:06 schreef Diqiu-Long het volgende:
Daarom moet je niet met je smartphone bezig houden: gisteren zag ik ook zo'n automobilist met zijn smartphone spelen, die reed in een dikke BMW en slingerde nogal over de weg. Toen dacht ik: laat ik hem eens wakker schudden, dus even bewust op mijn claxon gedrukt ;)
Ik had het toch over een hypothetische persoon achter jezelf. :')
  maandag 19 juni 2017 @ 12:31:50 #55
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_171787527
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 10:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Niks ervan max is max, dus ook bij inhalen :( Dan duurt het maar wat langer, maar ik hou mij zo wel aan de max.
120 op de teller is 110 in het echt. Gas geven met die frikandel van je.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_171788973
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:31 schreef daNpy het volgende:

[..]

120 op de teller is 110 in het echt. Gas geven met die frikandel van je.
Ik rij op de GPS ;)
pi_171789659
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:31 schreef daNpy het volgende:

[..]

120 op de teller is 110 in het echt. Gas geven met die frikandel van je.
Het is geen verplichte snelheid. Misschien gewenst, maar als iemand langzamer rijdt, dan is dat maar zo.
Behoudens die mensen die +20 onder de maximumsnelheid gaat zitten uiteraard, dan hou je het verkeer alleen maar op...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 19 juni 2017 @ 14:10:02 #58
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_171789732
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 14:06 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het is geen verplichte snelheid. Misschien gewenst, maar als iemand langzamer rijdt, dan is dat maar zo.
Behoudens die mensen die +20 onder de maximumsnelheid gaat zitten uiteraard, dan hou je het verkeer alleen maar op...
Dat klopt, maar als iemand dan zegt dat 'ie "flink doorrijdt", is dat een beetje tegenstrijdig ;).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 19 juni 2017 @ 14:42:44 #59
177940 Tunafish
met staart
pi_171790323
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 10:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Niks ervan max is max, dus ook bij inhalen :( Dan duurt het maar wat langer, maar ik hou mij zo wel aan de max.
Er is naast de verkeersregels ook nog zoiets als inzicht. Als je aan het inhalen bent en tijdens die manoeuvre wordt de snelheidslimiet verlaagd, is het niet de bedoeling om direct langzamer te gaan rijden. Maak het af met de snelheid waarmee je al reed en ga daarna vertragen.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_171791337
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 14:42 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Er is naast de verkeersregels ook nog zoiets als inzicht. Als je aan het inhalen bent en tijdens die manoeuvre wordt de snelheidslimiet verlaagd, is het niet de bedoeling om direct langzamer te gaan rijden. Maak het af met de snelheid waarmee je al reed en ga daarna vertragen.
Als iets zwart wit is dan zijn het wel verkeersregels: op moment dat ik na het zien van het bordje 90km/u nog steeds 120km/u rij, dan ben ik gewoon in overtreding.

Flitsers plaatsen ze tegenwoordig al heel vlak achter zo'n snelheidsverlaging, en een paar honderd meter heb je met 120km/u in no time after gelegd!

Dus mijn inhaalmanoeuvre wil ik best afmaken, alleen dan wel met de toegestane maximum snelheid. En anders ga ik als het veilig kan gewoon weer naar rechts: want ik ga echt niet even mijn auto er tussen gooien! Dan moet het wel veilig kunnen!

( Als je dan geflitst word rij je ruim 30KM/u te hard, en ik weet niet wat het in België kost. Maar dat zal vast een dure grap zijn )

[ Bericht 5% gewijzigd door Diqiu-Long op 19-06-2017 15:39:11 ]
  maandag 19 juni 2017 @ 15:38:41 #61
177940 Tunafish
met staart
pi_171791464
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 15:32 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Als iets zwart wit is dan zijn het wel verkeersregels: op moment dat ik na het zien van het bordje 90km/u nog steeds 120km/u rij, dan ben ik gewoon in overtreding.

Flitsers plaatsen ze tegenwoordig al heel vlak achter zo'n snelheidsverlaging, en een paar honderd meter heb je met 120km/u in no time after gelegd!

Dus mijn inhaalmanoeuvre wil ik best afmaken, alleen dan wel met de toegestane maximum snelheid. En anders ga ik als het veilig kan gewoon weer naar rechts: want ik ga echt niet even mijn auto er tussen gooien! Dan moet het wel veilig kunnen!
En als er iets niet zwart-wit is, is dat het verkeer zelf. Je kunt als net als ambertje90 als een of andere regeltjesautist over de weg sjezen en je strikt aan ieder bord houden, maar je kunt ook de situatie inschatten en bepalen of je misschien nog even het gas erop moet houden.

Daarnaast kijk je natuurlijk ruim voor je uit en zie je ver van tevoren al dat de maximum snelheid omlaag gaat, waardoor je tijd zat hebt om snelheid te minderen en weer naar rechts te gaan en er überhaupt geen probleem is.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_171791519
Ja ik ben ook een autist en dat bespaart mij in het verkeer de nodige verkeersboetes: want als ze controleren, dan komt daar bijna nooit een mens bij ten pas!

Alles doen ze tegenwoordig met camera's, laserguns etc. Dus dan krijg je automatisch die boete, en naar de rechter gaan heeft geen zin.
  maandag 19 juni 2017 @ 15:55:22 #63
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_171791795
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 15:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja ik ben ook een autist en dat bespaart mij in het verkeer de nodige verkeersboetes: want als ze controleren, dan komt daar bijna nooit een mens bij ten pas!

Alles doen ze tegenwoordig met camera's, laserguns etc. Dus dan krijg je automatisch die boete, en naar de rechter gaan heeft geen zin.
Wat heeft dat precies te maken met wel of geen boetes krijgen :?.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_171791954
quote:
17s.gif Op maandag 19 juni 2017 15:55 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Wat heeft dat precies te maken met wel of geen boetes krijgen :?.
Het zwart wit denken van een autist word in sociale situaties als negatief gezien, want de wereld is niet zwart wit. Maar verkeersregels zijn dat wel!

Die beperking werkt in het verkeer dus in mijn voordeel, daarom heb ik ook geen apps nodig zoals Flits Meister ;(

Want ik hou mij ten alle tijde aan de toegestane snelheid, daar anticipeer ik dus ook op. Meestal is het gas loslaten voldoende, en dan zit ik op de goede snelheid nog voordat ik het bord passeer.

Als dat niet lukt, dan heb ik nog zoiets dat heet een rem. Zag gisteren trouwens ook opvallend veel auto's langs de vluchtstrook stil staan, bij eentje was een mevrouw volgens mij gewoon haar behoefte het doen.....

En de nodige auto's die in de file de vluchtstrook op reden.....
  maandag 19 juni 2017 @ 16:08:12 #65
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_171792073
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 16:02 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Het zwart wit denken van een autist word in sociale situaties als negatief gezien, want de wereld is niet zwart wit. Maar verkeersregels zijn dat wel!

Die beperking werkt in het verkeer dus in mijn voordeel, daarom heb ik ook geen apps nodig zoals Flits Meister ;(

Want ik hou mij ten alle tijde aan de toegestane snelheid, daar anticipeer ik dus ook op. Meestal is het gas loslaten voldoende, en dan zit ik op de goede snelheid nog voordat ik het bord passeer.

Als dat niet lukt, dan heb ik nog zoiets dat heet een rem. Zag gisteren trouwens ook opvallend veel auto's langs de vluchtstrook stil staan, bij eentje was een mevrouw volgens mij gewoon haar behoefte het doen.....

En de nodige auto's die in de file de vluchtstrook op reden.....
Ik bedoelde, waarom krijg jij minder boetes omdat alles automatisch gedaan wordt i.p.v. door mensen. Als die flitsen op snelheid maakt dat toch niks uit t.o.v. een flitskast?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_171792265
Zou het dan niet handig zijn om aan de veilige kant van de mogelijkheden te kunnen zitten? Je ziet verderop een snelheidsbeperking en je bent voornemens in te gaan halen, dan zou je je inhaalpoging kunnen staken vóór je überhaupt op de linker rijstrook rijdt.

Wie zegt dat 'ie wordt verrast door een snelheidsbeperking tijdens het inhalen heeft gewoon niet op zitten letten. Die borden zie je van ver genoeg staan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_171792271
quote:
17s.gif Op maandag 19 juni 2017 16:08 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik bedoelde, waarom krijg jij minder boetes omdat alles automatisch gedaan wordt i.p.v. door mensen. Als die flitsen op snelheid maakt dat toch niks uit t.o.v. een flitskast?
Omdat bij een flitser geen mens te pas komt: oom agent zal het wellicht over het hoofd zien, terwijl de flitser geen greintje menselijkheid heeft!

Dus als je denkt van: het is beter om mijn inhaalmanoeuvre af te maken, dan denkt de flitspaal: flits en dan kun je dat verhaal van je inhaalmanoeuvre wel aan de rechter vertellen, maar dat houdt geen stand.
pi_171792830
Wat je dus wil zeggen is dat je geen boetes krijgt omdat je je strikt aan de regels houdt en dat je je strikt aan de regels houdt omdat je autist bent?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 19 juni 2017 @ 16:45:41 #69
177940 Tunafish
met staart
pi_171792838
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 16:17 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Omdat bij een flitser geen mens te pas komt: oom agent zal het wellicht over het hoofd zien, terwijl de flitser geen greintje menselijkheid heeft!

Dus als je denkt van: het is beter om mijn inhaalmanoeuvre af te maken, dan denkt de flitspaal: flits en dan kun je dat verhaal van je inhaalmanoeuvre wel aan de rechter vertellen, maar dat houdt geen stand.
En daarom kijk je voordat je begint met inhalen of je het af kunt maken. Als jij midden in je manoeuvre op de rem moet omdat je te hard gaat, had je niet moeten beginnen met inhalen. Heb je dat toch gedaan, rij dan gewoon door in plaats van in de ankers te gaan.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_171793204
Ik kies toch voor in de ankers te gaan: of mag ik mij boetes op sturen naar jouw? Heb namelijk al vaak genoeg flitsers gezien die op slecht enkele honderden meters staan na de snelheids verlaging.
  maandag 19 juni 2017 @ 17:16:47 #71
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_171793510
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:05 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik kies toch voor in de ankers te gaan: of mag ik mij boetes op sturen naar jouw? Heb namelijk al vaak genoeg flitsers gezien die op slecht enkele honderden meters staan na de snelheids verlaging.
Ik zou het nobel van je vinden als je mij op die manier ook een boete wil besparen, maar in de praktijk is het dan toch handiger om gewoon naar rechts te gaan of daar überhaupt te blijven. ;)
pi_171793564
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:16 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ik zou het nobel van je vinden als je mij op die manier ook een boete wil besparen, maar in de praktijk is het dan toch handiger om gewoon naar rechts te gaan of daar überhaupt te blijven. ;)
Maja dat was niet veilig, dat heb namelijk wel gedaan zodra ik veilig terug kon naar rechts. Net zoals niet zomaar mijn auto op de linkerrijstrook gooi, doe ik dat ook niet bij het terug keren naar de rechterrijstrook.

Maar gisteren heb ik van ruim 19:00 tot 23:00 in een stuk in de auto gezeten, dus nadat ik 1 uur vertraging opgelopen had. Had ik geen zin om constant achter het verkeer op de rechterrijstrook te blijven, dat langzamer reed dan 120km/u.

Want ik wilde graag thuis zijn en in eerste instantie zou ik rond 22:00 thuis geweest zijn, maar met die vertraging werd dat dus na 23:00 uur. Dus ik heb vaak ingehaald gisteren en zo kwam ik op die linkerrijstrook, normaal blijf ik namelijk gerust rechts rijden met 100km/u.
pi_171794058
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:05 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik kies toch voor in de ankers te gaan: of mag ik mij boetes op sturen naar jouw? Heb namelijk al vaak genoeg flitsers gezien die op slecht enkele honderden meters staan na de snelheids verlaging.
Dat is geen beleid. Ook bij Overschie begint de traject controle niet direct bij het bord 80 bijv.
  maandag 19 juni 2017 @ 17:55:05 #74
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_171794335
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:42 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat is geen beleid. Ook bij Overschie begint de traject controle niet direct bij het bord 80 bijv.
Klopt. Vanuit Den Haag kun je tot het derde portaal doorkarren en vanuit Gouda tot de tweede.

Die tijdelijke snelheidsbeperkingen vanwege een hobbeltje of iets te glad wegdek komen me ook aardig de keel uit trouwens. Helft van de tijd klopt de bebording ook niet eens. Ik negeer ze inmiddels maar helemaal maar dan zul je altijd zien dat er zo'n Limburger in een 106 voor je opduikt :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_171794425
Tot ze er actief gaan controleren omdat de schatkist gevuld moet worden, dan zijn dat juist de plekken waar veel geld te verdienen valt ;)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')