Jij en ik hebben een andere definitie van flink doorrijden.quote:Op maandag 19 juni 2017 09:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Hoezo? Als ik bezig ben met inhalen, en ik zie dat de snelheid van 120km/u naar 90km/u verlaagd wordt dan verlaag ik mijn snelheid ook direct!
Dat de Belg ermee weg komt om niet zijn boetes te betalen interesseert mij niet, ik heb in iedere geval geen zin in boetes. Dus verlaag ik mijn snelheid tot de max en maak ik mijn inhaalmanoeuvre af, of wanneer het veilig is keer ik weer terug naar rechts.
Dan ga ik dus niet voor zo'n Belgische trut die haar rijbewijs bij een pakje boter gekregen heeft, de snelheids limiet overschrijden. Ik hou mij ten alle tijden gewoon aan de toegestane snelheid, maakt mij dan ook niet uit als het inhalen iets langer duurt.
Gisteren namelijk flink doorgereden en telkens als ik te dicht op mijn voorligger kwam, heb ik ze gewoon ingehaald. Want 120km/u was de max en vanwege de vertraging die ik al opgelopen had, wilde ik dus ook die 120km/u rijden zodra dat mogelijk was.
Je goed recht maar niet altijd de meest veilige optie.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Niks ervan max is max, dus ook bij inhalen Dan duurt het maar wat langer, maar ik hou mij zo wel aan de max.
Ik had het toch over een hypothetische persoon achter jezelf.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:06 schreef Diqiu-Long het volgende:
Daarom moet je niet met je smartphone bezig houden: gisteren zag ik ook zo'n automobilist met zijn smartphone spelen, die reed in een dikke BMW en slingerde nogal over de weg. Toen dacht ik: laat ik hem eens wakker schudden, dus even bewust op mijn claxon gedrukt
120 op de teller is 110 in het echt. Gas geven met die frikandel van je.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Niks ervan max is max, dus ook bij inhalen Dan duurt het maar wat langer, maar ik hou mij zo wel aan de max.
Ik rij op de GPSquote:Op maandag 19 juni 2017 12:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
120 op de teller is 110 in het echt. Gas geven met die frikandel van je.
Het is geen verplichte snelheid. Misschien gewenst, maar als iemand langzamer rijdt, dan is dat maar zo.quote:Op maandag 19 juni 2017 12:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
120 op de teller is 110 in het echt. Gas geven met die frikandel van je.
Dat klopt, maar als iemand dan zegt dat 'ie "flink doorrijdt", is dat een beetje tegenstrijdig .quote:Op maandag 19 juni 2017 14:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het is geen verplichte snelheid. Misschien gewenst, maar als iemand langzamer rijdt, dan is dat maar zo.
Behoudens die mensen die +20 onder de maximumsnelheid gaat zitten uiteraard, dan hou je het verkeer alleen maar op...
Er is naast de verkeersregels ook nog zoiets als inzicht. Als je aan het inhalen bent en tijdens die manoeuvre wordt de snelheidslimiet verlaagd, is het niet de bedoeling om direct langzamer te gaan rijden. Maak het af met de snelheid waarmee je al reed en ga daarna vertragen.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Niks ervan max is max, dus ook bij inhalen Dan duurt het maar wat langer, maar ik hou mij zo wel aan de max.
Als iets zwart wit is dan zijn het wel verkeersregels: op moment dat ik na het zien van het bordje 90km/u nog steeds 120km/u rij, dan ben ik gewoon in overtreding.quote:Op maandag 19 juni 2017 14:42 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Er is naast de verkeersregels ook nog zoiets als inzicht. Als je aan het inhalen bent en tijdens die manoeuvre wordt de snelheidslimiet verlaagd, is het niet de bedoeling om direct langzamer te gaan rijden. Maak het af met de snelheid waarmee je al reed en ga daarna vertragen.
En als er iets niet zwart-wit is, is dat het verkeer zelf. Je kunt als net als ambertje90 als een of andere regeltjesautist over de weg sjezen en je strikt aan ieder bord houden, maar je kunt ook de situatie inschatten en bepalen of je misschien nog even het gas erop moet houden.quote:Op maandag 19 juni 2017 15:32 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Als iets zwart wit is dan zijn het wel verkeersregels: op moment dat ik na het zien van het bordje 90km/u nog steeds 120km/u rij, dan ben ik gewoon in overtreding.
Flitsers plaatsen ze tegenwoordig al heel vlak achter zo'n snelheidsverlaging, en een paar honderd meter heb je met 120km/u in no time after gelegd!
Dus mijn inhaalmanoeuvre wil ik best afmaken, alleen dan wel met de toegestane maximum snelheid. En anders ga ik als het veilig kan gewoon weer naar rechts: want ik ga echt niet even mijn auto er tussen gooien! Dan moet het wel veilig kunnen!
Wat heeft dat precies te maken met wel of geen boetes krijgen .quote:Op maandag 19 juni 2017 15:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja ik ben ook een autist en dat bespaart mij in het verkeer de nodige verkeersboetes: want als ze controleren, dan komt daar bijna nooit een mens bij ten pas!
Alles doen ze tegenwoordig met camera's, laserguns etc. Dus dan krijg je automatisch die boete, en naar de rechter gaan heeft geen zin.
Het zwart wit denken van een autist word in sociale situaties als negatief gezien, want de wereld is niet zwart wit. Maar verkeersregels zijn dat wel!quote:Op maandag 19 juni 2017 15:55 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Wat heeft dat precies te maken met wel of geen boetes krijgen .
Ik bedoelde, waarom krijg jij minder boetes omdat alles automatisch gedaan wordt i.p.v. door mensen. Als die flitsen op snelheid maakt dat toch niks uit t.o.v. een flitskast?quote:Op maandag 19 juni 2017 16:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Het zwart wit denken van een autist word in sociale situaties als negatief gezien, want de wereld is niet zwart wit. Maar verkeersregels zijn dat wel!
Die beperking werkt in het verkeer dus in mijn voordeel, daarom heb ik ook geen apps nodig zoals Flits Meister
Want ik hou mij ten alle tijde aan de toegestane snelheid, daar anticipeer ik dus ook op. Meestal is het gas loslaten voldoende, en dan zit ik op de goede snelheid nog voordat ik het bord passeer.
Als dat niet lukt, dan heb ik nog zoiets dat heet een rem. Zag gisteren trouwens ook opvallend veel auto's langs de vluchtstrook stil staan, bij eentje was een mevrouw volgens mij gewoon haar behoefte het doen.....
En de nodige auto's die in de file de vluchtstrook op reden.....
Omdat bij een flitser geen mens te pas komt: oom agent zal het wellicht over het hoofd zien, terwijl de flitser geen greintje menselijkheid heeft!quote:Op maandag 19 juni 2017 16:08 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik bedoelde, waarom krijg jij minder boetes omdat alles automatisch gedaan wordt i.p.v. door mensen. Als die flitsen op snelheid maakt dat toch niks uit t.o.v. een flitskast?
En daarom kijk je voordat je begint met inhalen of je het af kunt maken. Als jij midden in je manoeuvre op de rem moet omdat je te hard gaat, had je niet moeten beginnen met inhalen. Heb je dat toch gedaan, rij dan gewoon door in plaats van in de ankers te gaan.quote:Op maandag 19 juni 2017 16:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Omdat bij een flitser geen mens te pas komt: oom agent zal het wellicht over het hoofd zien, terwijl de flitser geen greintje menselijkheid heeft!
Dus als je denkt van: het is beter om mijn inhaalmanoeuvre af te maken, dan denkt de flitspaal: flits en dan kun je dat verhaal van je inhaalmanoeuvre wel aan de rechter vertellen, maar dat houdt geen stand.
Ik zou het nobel van je vinden als je mij op die manier ook een boete wil besparen, maar in de praktijk is het dan toch handiger om gewoon naar rechts te gaan of daar überhaupt te blijven.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:05 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik kies toch voor in de ankers te gaan: of mag ik mij boetes op sturen naar jouw? Heb namelijk al vaak genoeg flitsers gezien die op slecht enkele honderden meters staan na de snelheids verlaging.
Maja dat was niet veilig, dat heb namelijk wel gedaan zodra ik veilig terug kon naar rechts. Net zoals niet zomaar mijn auto op de linkerrijstrook gooi, doe ik dat ook niet bij het terug keren naar de rechterrijstrook.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:16 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik zou het nobel van je vinden als je mij op die manier ook een boete wil besparen, maar in de praktijk is het dan toch handiger om gewoon naar rechts te gaan of daar überhaupt te blijven.
Dat is geen beleid. Ook bij Overschie begint de traject controle niet direct bij het bord 80 bijv.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:05 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik kies toch voor in de ankers te gaan: of mag ik mij boetes op sturen naar jouw? Heb namelijk al vaak genoeg flitsers gezien die op slecht enkele honderden meters staan na de snelheids verlaging.
Klopt. Vanuit Den Haag kun je tot het derde portaal doorkarren en vanuit Gouda tot de tweede.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is geen beleid. Ook bij Overschie begint de traject controle niet direct bij het bord 80 bijv.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |