Jij en ik hebben een andere definitie van flink doorrijden.quote:Op maandag 19 juni 2017 09:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Hoezo? Als ik bezig ben met inhalen, en ik zie dat de snelheid van 120km/u naar 90km/u verlaagd wordt dan verlaag ik mijn snelheid ook direct!
Dat de Belg ermee weg komt om niet zijn boetes te betalen interesseert mij niet, ik heb in iedere geval geen zin in boetes. Dus verlaag ik mijn snelheid tot de max en maak ik mijn inhaalmanoeuvre af, of wanneer het veilig is keer ik weer terug naar rechts.
Dan ga ik dus niet voor zo'n Belgische trut die haar rijbewijs bij een pakje boter gekregen heeft, de snelheids limiet overschrijden. Ik hou mij ten alle tijden gewoon aan de toegestane snelheid, maakt mij dan ook niet uit als het inhalen iets langer duurt.
Gisteren namelijk flink doorgereden en telkens als ik te dicht op mijn voorligger kwam, heb ik ze gewoon ingehaald. Want 120km/u was de max en vanwege de vertraging die ik al opgelopen had, wilde ik dus ook die 120km/u rijden zodra dat mogelijk was.
Je goed recht maar niet altijd de meest veilige optie.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Niks ervan max is max, dus ook bij inhalenDan duurt het maar wat langer, maar ik hou mij zo wel aan de max.
Ik had het toch over een hypothetische persoon achter jezelf.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:06 schreef Diqiu-Long het volgende:
Daarom moet je niet met je smartphone bezig houden: gisteren zag ik ook zo'n automobilist met zijn smartphone spelen, die reed in een dikke BMW en slingerde nogal over de weg. Toen dacht ik: laat ik hem eens wakker schudden, dus even bewust op mijn claxon gedrukt
120 op de teller is 110 in het echt. Gas geven met die frikandel van je.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Niks ervan max is max, dus ook bij inhalenDan duurt het maar wat langer, maar ik hou mij zo wel aan de max.
Ik rij op de GPSquote:Op maandag 19 juni 2017 12:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
120 op de teller is 110 in het echt. Gas geven met die frikandel van je.
Het is geen verplichte snelheid. Misschien gewenst, maar als iemand langzamer rijdt, dan is dat maar zo.quote:Op maandag 19 juni 2017 12:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
120 op de teller is 110 in het echt. Gas geven met die frikandel van je.
Dat klopt, maar als iemand dan zegt dat 'ie "flink doorrijdt", is dat een beetje tegenstrijdigquote:Op maandag 19 juni 2017 14:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het is geen verplichte snelheid. Misschien gewenst, maar als iemand langzamer rijdt, dan is dat maar zo.
Behoudens die mensen die +20 onder de maximumsnelheid gaat zitten uiteraard, dan hou je het verkeer alleen maar op...
Er is naast de verkeersregels ook nog zoiets als inzicht. Als je aan het inhalen bent en tijdens die manoeuvre wordt de snelheidslimiet verlaagd, is het niet de bedoeling om direct langzamer te gaan rijden. Maak het af met de snelheid waarmee je al reed en ga daarna vertragen.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Niks ervan max is max, dus ook bij inhalenDan duurt het maar wat langer, maar ik hou mij zo wel aan de max.
Als iets zwart wit is dan zijn het wel verkeersregels: op moment dat ik na het zien van het bordje 90km/u nog steeds 120km/u rij, dan ben ik gewoon in overtreding.quote:Op maandag 19 juni 2017 14:42 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Er is naast de verkeersregels ook nog zoiets als inzicht. Als je aan het inhalen bent en tijdens die manoeuvre wordt de snelheidslimiet verlaagd, is het niet de bedoeling om direct langzamer te gaan rijden. Maak het af met de snelheid waarmee je al reed en ga daarna vertragen.
En als er iets niet zwart-wit is, is dat het verkeer zelf. Je kunt als net als ambertje90 als een of andere regeltjesautist over de weg sjezen en je strikt aan ieder bord houden, maar je kunt ook de situatie inschatten en bepalen of je misschien nog even het gas erop moet houden.quote:Op maandag 19 juni 2017 15:32 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Als iets zwart wit is dan zijn het wel verkeersregels: op moment dat ik na het zien van het bordje 90km/u nog steeds 120km/u rij, dan ben ik gewoon in overtreding.
Flitsers plaatsen ze tegenwoordig al heel vlak achter zo'n snelheidsverlaging, en een paar honderd meter heb je met 120km/u in no time after gelegd!
Dus mijn inhaalmanoeuvre wil ik best afmaken, alleen dan wel met de toegestane maximum snelheid. En anders ga ik als het veilig kan gewoon weer naar rechts: want ik ga echt niet even mijn auto er tussen gooien! Dan moet het wel veilig kunnen!
Wat heeft dat precies te maken met wel of geen boetes krijgenquote:Op maandag 19 juni 2017 15:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja ik ben ook een autist en dat bespaart mij in het verkeer de nodige verkeersboetes: want als ze controleren, dan komt daar bijna nooit een mens bij ten pas!
Alles doen ze tegenwoordig met camera's, laserguns etc. Dus dan krijg je automatisch die boete, en naar de rechter gaan heeft geen zin.
Het zwart wit denken van een autist word in sociale situaties als negatief gezien, want de wereld is niet zwart wit. Maar verkeersregels zijn dat wel!quote:Op maandag 19 juni 2017 15:55 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Wat heeft dat precies te maken met wel of geen boetes krijgen.
Ik bedoelde, waarom krijg jij minder boetes omdat alles automatisch gedaan wordt i.p.v. door mensen. Als die flitsen op snelheid maakt dat toch niks uit t.o.v. een flitskast?quote:Op maandag 19 juni 2017 16:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Het zwart wit denken van een autist word in sociale situaties als negatief gezien, want de wereld is niet zwart wit. Maar verkeersregels zijn dat wel!
Die beperking werkt in het verkeer dus in mijn voordeel, daarom heb ik ook geen apps nodig zoals Flits Meister
Want ik hou mij ten alle tijde aan de toegestane snelheid, daar anticipeer ik dus ook op. Meestal is het gas loslaten voldoende, en dan zit ik op de goede snelheid nog voordat ik het bord passeer.
Als dat niet lukt, dan heb ik nog zoiets dat heet een rem. Zag gisteren trouwens ook opvallend veel auto's langs de vluchtstrook stil staan, bij eentje was een mevrouw volgens mij gewoon haar behoefte het doen.....
En de nodige auto's die in de file de vluchtstrook op reden.....
Omdat bij een flitser geen mens te pas komt: oom agent zal het wellicht over het hoofd zien, terwijl de flitser geen greintje menselijkheid heeft!quote:Op maandag 19 juni 2017 16:08 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik bedoelde, waarom krijg jij minder boetes omdat alles automatisch gedaan wordt i.p.v. door mensen. Als die flitsen op snelheid maakt dat toch niks uit t.o.v. een flitskast?
En daarom kijk je voordat je begint met inhalen of je het af kunt maken. Als jij midden in je manoeuvre op de rem moet omdat je te hard gaat, had je niet moeten beginnen met inhalen. Heb je dat toch gedaan, rij dan gewoon door in plaats van in de ankers te gaan.quote:Op maandag 19 juni 2017 16:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Omdat bij een flitser geen mens te pas komt: oom agent zal het wellicht over het hoofd zien, terwijl de flitser geen greintje menselijkheid heeft!
Dus als je denkt van: het is beter om mijn inhaalmanoeuvre af te maken, dan denkt de flitspaal: flits en dan kun je dat verhaal van je inhaalmanoeuvre wel aan de rechter vertellen, maar dat houdt geen stand.
Ik zou het nobel van je vinden als je mij op die manier ook een boete wil besparen, maar in de praktijk is het dan toch handiger om gewoon naar rechts te gaan of daar überhaupt te blijven.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:05 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik kies toch voor in de ankers te gaan: of mag ik mij boetes op sturen naar jouw? Heb namelijk al vaak genoeg flitsers gezien die op slecht enkele honderden meters staan na de snelheids verlaging.
Maja dat was niet veilig, dat heb namelijk wel gedaan zodra ik veilig terug kon naar rechts. Net zoals niet zomaar mijn auto op de linkerrijstrook gooi, doe ik dat ook niet bij het terug keren naar de rechterrijstrook.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:16 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik zou het nobel van je vinden als je mij op die manier ook een boete wil besparen, maar in de praktijk is het dan toch handiger om gewoon naar rechts te gaan of daar überhaupt te blijven.
Dat is geen beleid. Ook bij Overschie begint de traject controle niet direct bij het bord 80 bijv.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:05 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik kies toch voor in de ankers te gaan: of mag ik mij boetes op sturen naar jouw? Heb namelijk al vaak genoeg flitsers gezien die op slecht enkele honderden meters staan na de snelheids verlaging.
Klopt. Vanuit Den Haag kun je tot het derde portaal doorkarren en vanuit Gouda tot de tweede.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is geen beleid. Ook bij Overschie begint de traject controle niet direct bij het bord 80 bijv.
Ja, naar wat ik hier hoor moet je echt eens goed in de spiegel kijken. Zelfoverschatting hoort ook bij menig 18'er.quote:Op maandag 19 juni 2017 18:45 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ha ik heb meer rijervaring dan menig 18 pauper die de auto van mama en papa moet lenen, alleen ik vertrouw de overheid voor geen meter en daarom neem ik het onzekere voor het zekere.
Dan heb je niet opgelet, want die borden kun je al lang van tevoren zien. En dan had je dus rechts kunnen blijven.quote:Op maandag 19 juni 2017 09:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
Hoezo? Als ik bezig ben met inhalen, en ik zie dat de snelheid van 120km/u naar 90km/u verlaagd wordt dan verlaag ik mijn snelheid ook direct!
quote:Op maandag 19 juni 2017 18:45 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ha ik heb meer rijervaring dan menig 18 pauper die de auto van mama en papa moet lenen, alleen ik vertrouw de overheid voor geen meter en daarom neem ik het onzekere voor het zekere.
Ik zie ze geregeld net achter het bord van de bebouwde kom staan. Vooral in Duitsland.quote:Op maandag 19 juni 2017 19:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik heb nog nooit een boete gehad doordat ik mijn inhaalmanouvre afmaajte bij een snelheidsverlaging (100.000-150.000km per jaar).
Inhalen als je bijna de bebouwde kom in gaat lijkt me sowieso niet handig en dat doe ik dan ook niet (is me overigens alsnog niet echt opgevallen) 😉 Ik dacht dat het hier vooral over de snelweg ging.quote:Op maandag 19 juni 2017 19:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zie ze geregeld net achter het bord van de bebouwde kom staan. Vooral in Duitsland.
Nee hoor dat is geen zelfoverschatting: ik heb in korte periode, direct na het behalen van mijn rijbewijs al flink wat km's gereden.quote:Op maandag 19 juni 2017 18:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, naar wat ik hier hoor moet je echt eens goed in de spiegel kijken. Zelfoverschatting hoort ook bij menig 18'er.
Snelweg, binnen de bebouwde kom, buiten de bebouwde kom etc. Ik riskeer het gewoon niet, was onlangs nog op nieuws dat mensen voor een paar km beboet werden.quote:Op maandag 19 juni 2017 19:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Inhalen als je bijna de bebouwde kom in gaat lijkt me sowieso niet handig en dat doe ik dan ook niet (is me overigens alsnog niet echt opgevallen) 😉 Ik dacht dat het hier vooral over de snelweg ging.
Contradictio in terminisquote:Op maandag 19 juni 2017 22:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nee hoor dat is geen zelfoverschatting: ik heb in korte periode, direct na het behalen van mijn rijbewijs al flink wat km's gereden.
Je wordt niet voor een paar km beboet. Er is immers al een correctie van toepassing. Op geijkte apparatuur. Tel daarbij op dat je snelheidsmeter in de auto niet geijkt is. Al 13 jaar rijervaring met twee (de eerste pas na 10 jaar) snelheidsovertredingen op mijn kerfstok van beide onder de 10 km op de snelweg. Waarvan ik er van één ook heel bewust was. Reed 120 op de teller op cruisecontrol op de A4 waar je op dat tijdstip 100 mocht. Ik was niet bekend met de trajectcontrole daar. Maar die kwam dus ook onder de 10 km te hard uit.quote:Op maandag 19 juni 2017 22:03 schreef Diqiu-Long het volgende:Ik riskeer het gewoon niet, was onlangs nog op nieuws dat mensen voor een paar km beboet werden.
Vandaar ook mijn stugheid, al helemaal in Nederland. Want de boetes in ons land zijn buiten proporties en dan word auto rijden duur.
Klinkt goed en sociaal maar als je de Vmax moet overschrijden om in te halen rijdt je voorligger blijkbaar niet zo enorm langzaam en kun je er ook gewoon achter blijven.quote:Op maandag 19 juni 2017 22:38 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je wordt niet voor een paar km beboet. Er is immers al een correctie van toepassing. Op geijkte apparatuur. Tel daarbij op dat je snelheidsmeter in de auto niet geijkt is. Al 13 jaar rijervaring met twee (de eerste pas na 10 jaar) snelheidsovertredingen op mijn kerfstok van beide onder de 10 km op de snelweg. Waarvan ik er van één ook heel bewust was. Reed 120 op de teller op cruisecontrol op de A4 waar je op dat tijdstip 100 mocht. Ik was niet bekend met de trajectcontrole daar. Maar die kwam dus ook onder de 10 km te hard uit.
Prima insteek natuurlijk om je aan de snelheid te houden maar die is echt niet heilig. Zo geef ik gerust gas bij op de linker baan om bijv ruimte te maken voor een invoeger. En op een 80 weg langzaam verkeer inhalen doe ik ook niet met 80. Max snelheid is er met een reden maar is echt niet altijd de meest veilige of sociale optie.
Er zijn genoeg wegen in Duitsland met een snelheidsbeperking. Meer dan zonder. En anders is er wel een Baustelle.quote:Op maandag 19 juni 2017 22:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
Probleem vind ik alleen dat oom agent niets te maken heeft met meest veilige, of sociale optie. Want als ik te dicht op mijn voorligger kom dan heb ik twee opties: snelheid verlagen?!
Of wanneer ik zoals gisteren graag thuis wil zijn, dan ga ik inhalen en als het snelverschil dan net 5km/u is ofzo. Dan duurt dat redelijk lang, maar dat vind ik een betere optie dan bumperkleven.
( Door de max mag ik ja niet sneller inhalen, iets wat in Duitsland bijna nooit een probleem is. Daar rij ik zorgeloos op de autosnelweg als er geen snelheidsbeperking is )
Gaat niet, dan ben ik in overtredingquote:Op maandag 19 juni 2017 22:57 schreef alpeko het volgende:
[..]
Er zijn genoeg wegen in Duitsland met een snelheidsbeperking. Meer dan zonder. En anders is er wel een Baustelle.
Of je haalt niet met 5 km per uur in maar met 10. Zo lastig is het allemaal niet.
Te langzaam is te langzaam. Dan heb je het toch al snel over 100 op 120 weg. Als die dan vlak daarna overgaat in 100 zoals op de A16 vanaf Breda naar Dordrecht bij de N3 dan ga ik niet ook opeens 100 rijden om dan eeuwig naast iemand te zitten die al de hele tijd 100 meent te moeten rijden. Dan hinder ik degene die op dat stuk met 120 willen doorrijden. Ik heb nota bene met lessen gewoon geleerd dat je niet al te krampachtig moet rijden. Rubbertegel generatie van tegenwoordig.quote:Op maandag 19 juni 2017 22:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klinkt goed en sociaal maar als je de Vmax moet overschrijden om in te halen rijdt je voorligger blijkbaar niet zo enorm langzaam en kun je er ook gewoon achter blijven.
Cruise control heb ik niet: ik hou mijn rechtervoet gewoon op dezelfde hoogte waardoor ik als ware ook cruisequote:Op maandag 19 juni 2017 22:54 schreef Fer het volgende:
In principe doe ik ook 110 of 120 op de cruisecontrol, kan ik er wat aan doen dat mensen gas geven als je naast ze zit met inhalen.
Je weet dat er alleen maar een maximumsnelheid geldt en geen minimum?quote:Op maandag 19 juni 2017 23:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Te langzaam is te langzaam. Dan heb je het toch al snel over 100 op 120 weg. Als die dan vlak daarna overgaat in 100 zoals op de A16 vanaf Breda naar Dordrecht bij de N3 dan ga ik niet ook opeens 100 rijden om dan eeuwig naast iemand te zitten die al de hele tijd 100 meent te moeten rijden. Dan hinder ik degene die op dat stuk met 120 willen doorrijden. Ik heb nota bene met lessen gewoon geleerd dat je niet al te krampachtig moet rijden. Rubbertegel generatie van tegenwoordig.
Dat heb ik op de radio verteld bij 3FM, die DJ had ook wat te zeiken over bestuurders die 100km/u op de rechterrijstrook rijden.quote:Op maandag 19 juni 2017 23:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je weet dat er alleen maar een maximumsnelheid geldt en geen minimum?
Het verschil in snelheid mag natuurlijk niet gevaarlijk zijn maar zolang iemand sneller rijdt dan een vrachtwagen zie ik het probleem niet.
Ik heb er ook geen probleem mee toch? Maar als ik kan inhalen doe ik dat. En inhalen doe je zo vlot mogelijk. Niet al te verstandig om lang in iemands dode hoek te blijven hangen. Ik ga dan echt niet perse Vmax. Als de situatie het toelaat maar soms is gas bij voor jezelf en de ander beter. Óf je haalt niet in en past je snelheid aan aan je voorganger of je haalt vlot in en gaat dan niet lopen miereneuken over 5 of 10 (op de teller) te hard. Die paar seconde. Er voorbij kruipen is in geen enkel geval de beste keuze. Ja als je een vrachtwagen rijdt, dan kun je niet anders.quote:Op maandag 19 juni 2017 23:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je weet dat er alleen maar een maximumsnelheid geldt en geen minimum?
Het verschil in snelheid mag natuurlijk niet gevaarlijk zijn maar zolang iemand sneller rijdt dan een vrachtwagen zie ik het probleem niet.
Doen de mensen om mij heen ook als ze de tunnel door of brug over moeten.quote:Op maandag 19 juni 2017 23:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Cruise control heb ik niet: ik hou mijn rechtervoet gewoon op dezelfde hoogte waardoor ik als ware ook cruise
Ondanks dat je gelijk hebt natuurlijk, wekt het wel de nodige irritaties op. Dan kun je zulke reacties ook verwachten.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Niks ervan max is max, dus ook bij inhalenDan duurt het maar wat langer, maar ik hou mij zo wel aan de max.
Maja dat interesseert mij dan niet zoveelquote:Op dinsdag 20 juni 2017 00:43 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Ondanks dat je gelijk hebt natuurlijk, wekt het wel de nodige irritaties op. Dan kun je zulke reacties ook verwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |