Blijkbaar wel anders plaats je het niet hier 😉 En in het verkeer is het ook een beetje geven en nemen, egoïsme is geen handige eigenschap op de weg.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 01:04 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Maja dat interesseert mij dan niet zoveel
De irritatie dat iemand dan gaat seinen met zijn licht omdat ik mij aan de verkeersregels hou ja, en die stomme Belg niet omdat ze haar rijbewijs bij pakje boter gekregen heeft.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 01:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Blijkbaar wel anders plaats je het niet hier 😉 En in het verkeer is het ook een beetje geven en nemen, egoïsme is geen handige eigenschap op de weg.
Belgen kunnen echt compleet niet rijden na 5 lessen van hun vader.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 02:16 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
De irritatie dat iemand dan gaat seinen met zijn licht omdat ik mij aan de verkeersregels hou ja, en die stomme Belg niet omdat ze haar rijbewijs bij pakje boter gekregen heeft.
Je weet dat seinen dat je iemand in wilt halen ook gewoon volgens de regels is he?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 02:16 schreef Diqiu-Long het volgende:
De irritatie dat iemand dan gaat seinen met zijn licht omdat ik mij aan de verkeersregels hou ja
Maar gelukkig rijd je geen km te hard.....quote:Op maandag 19 juni 2017 10:06 schreef Diqiu-Long het volgende:
dus even bewust op mijn claxon gedrukt
Als je vol in de ankers gaat (jouw woorden) terwijl je aan het inhalen bent, lijkt me dat geen vreemde reactie.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 02:16 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
De irritatie dat iemand dan gaat seinen met zijn licht omdat ik mij aan de verkeersregels hou ja, en die stomme Belg niet omdat ze haar rijbewijs bij pakje boter gekregen heeft.
Inhalen moet idd zo vlot mogelijk, niet met wandelsnelheid als verschil.quote:Op maandag 19 juni 2017 23:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen probleem mee toch? Maar als ik kan inhalen doe ik dat. En inhalen doe je zo vlot mogelijk. Niet al te verstandig om lang in iemands dode hoek te blijven hangen. Ik ga dan echt niet perse Vmax. Als de situatie het toelaat maar soms is gas bij voor jezelf en de ander beter. Óf je haalt niet in en past je snelheid aan aan je voorganger of je haalt vlot in en gaat dan niet lopen miereneuken over 5 of 10 (op de teller) te hard. Die paar seconde. Er voorbij kruipen is in geen enkel geval de beste keuze. Ja als je een vrachtwagen rijdt, dan kun je niet anders.
Per geval maak je een inschatting. Wat doet Diqiu-Long als de auto die hij inhaalt opeens versnelt naar Vmax? Wat ik vaak zat meemaak. Hebben ze niet door dat er iemand inhaalt. Gaat hij dan op de rem om de manoeuvre af te breken? Riskant met verkeer achter je.
Het is dan ook niet handig om in te halen als er een flitser staat (ervan uitgaande dat je daarbij wat harder rijdt dan de vmax). Zonder flitser haal ik liever met 10km/u in dan 5km/u zodat het verkeer vlot blijft doorstromen. Als je daarna gewoon weer naar rechts gaat en je snelheid aanpast is er niets aan de hand.quote:Op maandag 19 juni 2017 23:01 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Gaat niet, dan ben ik in overtredingals mijn voorligger 115 rijd en ik 120 ( de max in BE ) en 125 rij om in te halen, dan ben in gewoon feitelijk in overtreding.
En dan krijg je na correctie inderdaad een boete voor een paar km
Als je zo van de regelneukerij bent, dan ben je vast ook bekend met artikel 5: je mag jezelf en andere weggebruikers niet in gevaar brengen. Plotseling afremmen tijdens een inhaalactie met verkeer achter je is niets anders dan gevaar veroorzaken in het verkeer. Als je met 120 in begint te halen en je daarmee een snelheidsverlaging in rijdt: getuigt dat van onvoldoende verkeersinzicht, waardoor je gevaar veroorzaakt.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 01:04 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Maja dat interesseert mij dan niet zoveel
De snelste manier voor de bumperklever om door te gaan is als jij je weer achter de truck laat afzakken, de audi komt dan voorbij waarbij jij een galant gaat-u-voor gebaar maakt.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 02:16 schreef Diqiu-Long het volgende:
De irritatie dat iemand dan gaat seinen met zijn licht omdat ik mij aan de verkeersregels hou ja, en die stomme Belg niet omdat ze haar rijbewijs bij pakje boter gekregen heeft.
Laat het regeltje dan maar eens zien. Iedereen die dat internationale handvest gebruikt om het seinen toe te staan kan die tekst helemaal niet lezen.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 06:10 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Je weet dat seinen dat je iemand in wilt halen ook gewoon volgens de regels is he?
Wat is flink wat km's? 100? 1000? 5000? Wees eens concreet, in plaats van die stoere praat.quote:Op maandag 19 juni 2017 22:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nee hoor dat is geen zelfoverschatting: ik heb in korte periode, direct na het behalen van mijn rijbewijs al flink wat km's gereden.
Dat je met zo verschrikkelijk veel ervaring de hotspots nog niet weet joh.quote:Op maandag 19 juni 2017 22:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
Snelweg, binnen de bebouwde kom, buiten de bebouwde kom etc. Ik riskeer het gewoon niet, was onlangs nog op nieuws dat mensen voor een paar km beboet werden.
Vandaar ook mijn stugheid, al helemaal in Nederland. Want de boetes in ons land zijn buiten proporties en dan word auto rijden duur
Weet je zeker dat je die can-of-worms wilt openen?quote:
Oftewel bij een beetje helling omhoog kakt jou snelheid in en bij een helling omlaag ga je toch ineens veel te hard rijden?quote:Op maandag 19 juni 2017 23:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Cruise control heb ik niet: ik hou mijn rechtervoet gewoon op dezelfde hoogte waardoor ik als ware ook cruise
Doe maar lekker niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 09:43 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je die can-of-worms wilt openen?
Dus jij maakt het probleem van de invoeger het probleem van de passat? Blijf gewoon op je baan. Dankzij dit soort acties kan er niemand in NL meer invoegen zoals het hoort.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 09:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
Vanmorgen:
Ik rij naar mn werk op een N-weg (100km/h)
Ik rij daar vaak iets boven (110). Komt er een korte invoegstrook waarbij er een auto op mijn rijbaan wil invoegen dus ik ga naar links, en daar komt net een zakenmannetje in een nieuwe Pasaat met 130 aanzeilen die voor mij in de ankers moet
Ik rij al te hard en dan ook nog gebaren dat ik aan de kant moet. Toen heb ik mn CC effe teruggesteld naar 100.
herkenbaar.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus jij maakt het probleem van de invoeger het probleem van de passat? Blijf gewoon op je baan. Dankzij dit soort acties kan er niemand in NL meer invoegen zoals het hoort.
Dankzij mijn actie kan er Juist iemand invoegen. Ik denk dat je mijn post niet goed gelezen hebtquote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus jij maakt het probleem van de invoeger het probleem van de passat? Blijf gewoon op je baan. Dankzij dit soort acties kan er niemand in NL meer invoegen zoals het hoort.
Seinen om je tegenligger er op te attenderen dat hij/zij onterecht groot licht draagt is al strafbaar met een boete van 90 euro. Dus nee, ik denk niet dat seinen omdat je met je aso gedrag er voorbij wilt wel is toegestaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 09:43 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je die can-of-worms wilt openen?
Nee, jij hoeft je niet aan te passen. De meneer op de linker rijstrook ook niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:24 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dankzij mijn actie kan er Juist iemand invoegen. Ik denk dat je mijn post niet goed gelezen hebt
Dus dan moet ik maar in de ankers? als je harder van V max wil rijden prima maar dan pas je je maar aan.
Maar dan krijg Ik gezeik met Danpy dat er in HEEL NL nooit meer iemand kan invoegen!quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, jij hoeft je niet aan te passen. De meneer op de linker rijstrook ook niet.
Wie blijft er dan nog over? De invoeger!
Het kan wel. Als Pasaat meneer zich keurig aan de snelheid had gehouden. Maar meneer wil zo nodig de wet overtreden, dan pas je je maar aanquote:
Nee, dan krijg je van danpy te horen dat iedereen juist weer kan invoegen zoals het hoort.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar dan krijg Ik gezeik met Danpy dat er in HEEL NL nooit meer iemand kan invoegen!
Ok dus als ik de invoeger geen ruimte geef, kan iedereen weer goed invoegen....help me effequote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:31 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, dan krijg je van danpy te horen dat iedereen juist weer kan invoegen zoals het hoort.
Niet zo selectief lezen.
De invoeger dient te anticiperen op het verkeer op de hoofdrijbaan. De invoeger moet dus zorgen dat hij dus zonder anderen te hinderen invoegt.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ok dus als ik de invoeger geen ruimte geef, kan iedereen weer goed invoegen....help me effe
Maar helpt dat met invoegen/doorstroming?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:34 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
De invoeger dient te anticiperen op het verkeer op de hoofdrijbaan. De invoeger moet dus zorgen dat hij dus zonder anderen te hinderen invoegt.
Als iedereen dat op de juiste manier doet, dan wel ja.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:35 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar helpt dat met invoegen/doorstroming?
Ja maar dat gebeurt dus niet altijd want de invoeger knelt hem ervoor, dan ga ik of naar links (en een wetsovertreder laten afremmen) of ik moet in de ankers en heb ik een auto in me kofferbak, of ik wordt opzij gedruktquote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:35 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Als iedereen dat op de juiste manier doet, dan wel ja.
OP een lange invoegstrook waarbij de invoeger al naast me rijdt en ik kan niet naar links doe ik dat ook niet, maar zo'n korte waar iemand met 90 ineens om de hoek komt en hem ertussen zet....tsja dan kies ik voor mezelf en laat ik de overtreder maar boetenquote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:38 schreef Gezicht het volgende:
Houden jullie er rekening mee dat menig invoeger 'gewoon' naar links komt? Hoe vaak ik al in de ankers ben moeten gaan voor lui die met 90 naar links komen. Dan ga je vanzelf wel invoeghulp geven ja. (Wat niet wil zeggen dat ik dat altijd doe).
Eens.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
OP een lange invoegstrook waarbij de invoeger al naast me rijdt en ik kan niet naar links doe ik dat ook niet, maar zo'n korte waar iemand met 90 ineens om de hoek komt en hem ertussen zet....tsja dan kies ik voor mezelf en laat ik de overtreder maar boeten
Remmen is de beste optie. of heeft jouw auto alleen een stuur en een gaspedaal?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:37 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja maar dat gebeurt dus niet altijd want de invoeger knelt hem ervoor, dan ga ik of naar links (en een wetsovertreder laten afremmen) of ik moet in de ankers en heb ik een auto in me kofferbak, of ik wordt opzij gedrukt
Kies jij de beste optie?
Ja en dan een auto in mijn kofferbak. Nee dank u. Die auto achter mij kan er ook niets aan doen.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:44 schreef Nakketikker het volgende:
[..]
Remmen is de beste optie. of heeft jouw auto alleen een stuur en een gaspedaal?
Rechts inhalen is verboden dus jij was fout in deze.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:43 schreef Anne het volgende:
Ik had laatst toch een apart iets..
Een knul in een aardig nieuwe jeep-achtige wagen drukte per ongeluk bijna een motor van de linkerrijstrook, door dus van baan te wisselen.
Hij schrok, trok meteen ook aan het stuur terug, foutje bedankt, kan gebeuren.
Hij deed het daarna echter wéér.
Uiteindelijk na het inhalen van wat vrachtwagens, reed ie weer rechts en zat ik links naast hem.. en hij doet gewoon bij mij wat hij bij die motor deed! Dus ik druk laaaaaaaang mijn toeter in, maar de jongen blijft gewoon stoïcijns vooruit kijken en drukt zijn auto gewoon verder.
Gezien er rechts nog heel wat ruimte was, heb ik hem heel stout met mijn Yaris (dat zegt genoeg over de ruimte die er dus was) rechts ingehaald en even gebaard of ie wel goed was?! Geen reactie.. niks.. je zou bijna zeggen dat ie on drugs was ofzo.
Er zijn er meer die er anders over denken. Ik krijg ook vaak onterechte invoeghulp, nergens voor nodig. Een beetje bestuurder op de invoegstrook moet zelf maar een plekje zoeken, dat is niet de taak van het verkeer op de doorgaande rijbaan.quote:
Die 'wetsovertreder' van je op de linkerbaan kan er net zo min wat aan doen.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja en dan een auto in mijn kofferbak. Nee dank u. Die auto achter mij kan er ook niets aan doen.
Stoïcijns voor zich uitkijken na een voorrangsfout is standaard. Negeren, negeren, negeren, misschien gaat het wel over.... Kereltje weet dondersgoed dat 'ie fout zat.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:43 schreef Anne het volgende:
Ik had laatst toch een apart iets..
Een knul in een aardig nieuwe jeep-achtige wagen drukte per ongeluk bijna een motor van de linkerrijstrook, door dus van baan te wisselen.
Hij schrok, trok meteen ook aan het stuur terug, foutje bedankt, kan gebeuren.
Hij deed het daarna echter wéér.
Uiteindelijk na het inhalen van wat vrachtwagens, reed ie weer rechts en zat ik links naast hem.. en hij doet gewoon bij mij wat hij bij die motor deed! Dus ik druk laaaaaaaang mijn toeter in, maar de jongen blijft gewoon stoïcijns vooruit kijken en drukt zijn auto gewoon verder.
Gezien er rechts nog heel wat ruimte was, heb ik hem heel stout met mijn Yaris (dat zegt genoeg over de ruimte die er dus was) rechts ingehaald en even gebaard of ie wel goed was?! Geen reactie.. niks.. je zou bijna zeggen dat ie on drugs was ofzo.
het gaat hier niet om goed of fout, moraalridder. hij zet uiteen dat hij iets aparts heeft meegemaakt.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Rechts inhalen is verboden dus jij was fout in deze.
Die auto achter jou houdt dan sowieso te weinig afstand, houdt ook geen rekening met het anticiperen op de invoegende auto en wat de mogelijkheden zijn.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja en dan een auto in mijn kofferbak. Nee dank u. Die auto achter mij kan er ook niets aan doen.
Kweetnie. Voor mijn idee waren 2 van de 3 fouten doelbewust. Het lijkt me sterk dat je de motor die je net bijna aanreed, direct erna nog een keer van de weg probeert te drukken. Dat móet je gezien hebben.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:50 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Stoïcijns voor zich uitkijken na een voorrangsfout is standaard. Negeren, negeren, negeren, misschien gaat het wel over....
dit dus.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Die auto achter jou houdt dan sowieso te weinig afstand, houdt ook geen rekening met het anticiperen op de invoegende auto en wat de mogelijkheden zijn.
Blijf jij op je baan en krijg je iemand achterop, dan zit hij fout. Gooi jij hem naar links en komt er iemand achterop, dan zit JIJ fout.
Zo zwart/wit is het niet. Als iemand met 150 komt aan zetten dan mag er niet van jou verwacht worden dat je die snelheid kunt inschatten. Het is ook een kwestie van de weg lezen voor de linksrijder. Zeker bij een invoegpunt dien je rekening te houden met zulke acties.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Die auto achter jou houdt dan sowieso te weinig afstand, houdt ook geen rekening met het anticiperen op de invoegende auto en wat de mogelijkheden zijn.
Blijf jij op je baan en krijg je iemand achterop, dan zit hij fout. Gooi jij hem naar links en komt er iemand achterop, dan zit JIJ fout.
Dat zou je denken idd, maar het lijkt mij het typische gedrag van een telefoonverslaafde. Het kan ook drugs zijn, schijnt ook gekke dingen met je te doen, net als een lage suikerspiegel...quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:53 schreef Anne het volgende:
[..]
Kweetnie. Voor mijn idee waren 2 van de 3 fouten doelbewust. Het lijkt me sterk dat je de motor die je net bijna aanreed, direct erna nog een keer van de weg probeert te drukken. Dat móet je gezien hebben.
Klopt, maar dan nog. Alles komt neer op anticiperen en in je spiegels kijken. Je kan vrij makkelijk zien of een achteropkomende auto veel harder rijdt of niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zo zwart/wit is het niet. Als iemand met 150 komt aan zetten dan mag er niet van jou verwacht worden dat je die snelheid kunt inschatten. Het is ook een kwestie van de weg lezen voor de linksrijder. Zeker bij een invoegpunt dien je rekening te houden met zulke acties.
Nee, daar is genoeg jurisprudentie over.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:56 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Klopt, maar dan nog. Alles komt neer op anticiperen en in je spiegels kijken. Je kan vrij makkelijk zien of een achteropkomende auto veel harder rijdt of niet.
Ik zeg toch ook nergens dat ik het niet met je eens ben. Ik zeg alleen dat men beter moet kijken en anticiperen. Daar begint alles toch echt mee.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee, daar is genoeg jurisprudentie over.
Dat ook.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:59 schreef Gezicht het volgende:
Los van wat de wet en de jurispridentie hierover zegt blijft het een eindeloze discussie
En los van de eindeloze discussie is Oxy dus gewoon de lul. Anderzijds mag hij gaan aantonen dat het ongeluk aan niks anders te wijten is dan het snelheidsverschil. én hij mag gaan aantonen dat uitwijken naar links de enige manier was om een aanrijding met de invoeger te voorkomen. (en dus aantonen dat uitwijken naar links een betere optie was dan remmen op zijn eigen baan).quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:59 schreef Gezicht het volgende:
Los van wat de wet en de jurispridentie hierover zegt blijft het een eindeloze discussie
Dat ligt er maar net aan hoe hard je daar mag, daar is al eens een rechterlijke uitspraak over geweest. Als de limiet 130 is, kan jij dat niet inschatten. Het verschil tussen 130 en 150 is namelijk dermate klein, dat jij dat niet kan zien in je spiegel. Daar moet jij gewoon voorrang aan verlenen en die 150 is voor jou als rechts rijder geen ontlastende factor. Is de limiet 100 of zelfs 80, dan is het een ander verhaal. Dat verschil is dusdanig groot geworden, dat je dat volgens de rechter niet meer hoeft te verwachten.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zo zwart/wit is het niet. Als iemand met 150 komt aan zetten dan mag er niet van jou verwacht worden dat je die snelheid kunt inschatten. Het is ook een kwestie van de weg lezen voor de linksrijder. Zeker bij een invoegpunt dien je rekening houden met zulke acties.
Gewoon onwetendheid of een inschattingsfout als gevolg van een veel hogere snelheid is idd wat anders dan moedwillig voorrang nemen omdat de ander een overtreding maakt.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoe hard je daar mag, daar is al eens een rechterlijke uitspraak over geweest. Als de limiet 130 is, kan jij dat niet inschatten. Het verschil tussen 130 en 150 is namelijk dermate klein, dat jij dat niet kan zien in je spiegel. Daar moet jij gewoon voorrang aan verlenen en die 150 is voor jou als rechts rijder geen ontlastende factor. Is de limiet 100 of zelfs 80, dan is het een ander verhaal. Dat verschil is dusdanig groot geworden, dat je dat volgens de rechter niet meer hoeft te verwachten.
Typisch schoolmeester gedrag. "Maar hij rijdt te hard". Dat is een overtreding. Ondertussen, door hem ervoor te zetten en daarna af te remmen, rij jij onnodig links (overtreding 1), verleen je geen voorrang aan de andere weggebruiker bij het wisselen van rijstrook (overtreding 2) en veroorzaak je met het afremmen bewust een gevaarlijke situatie (en dat is een misdrijf).quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Het kan wel. Als Pasaat meneer zich keurig aan de snelheid had gehouden. Maar meneer wil zo nodig de wet overtreden, dan pas je je maar aan
Seinen voor gevaar (verblindende lichten) is niet verboden natuurlijk. En heb jij nog nooit gebeld op de fiets als je er langs wilt?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:28 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Seinen om je tegenligger er op te attenderen dat hij/zij onterecht groot licht draagt is al strafbaar met een boete van 90 euro. Dus nee, ik denk niet dat seinen omdat je met je aso gedrag er voorbij wilt wel is toegestaan.
Goed punt! ik laat voortaan de invoeger er niet tussen als het niet kan, en als de invoeger naar links komt, raak ik hem op zn kont, draait hij om en vliegt hij 10x over de kop. Maar et was niet mijn schuld! bedanktquote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Typisch schoolmeester gedrag. "Maar hij rijdt te hard". Dat is een overtreding. Ondertussen, door hem ervoor te zetten en daarna af te remmen, rij jij onnodig links (overtreding 1), verleen je geen voorrang aan de andere weggebruiker bij het wisselen van rijstrook (overtreding 2) en veroorzaak je met het afremmen bewust een gevaarlijke situatie (en dat is een misdrijf).
Invoeghulp? Ja laten we het daar nog eens over hebben...quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
Goed punt! ik laat voortaan de invoeger er niet tussen als het niet kan
Nee de invoeger moet het maar oplossen dus ik help niet meer.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:01 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Invoeghulp? Ja laten we het daar nog eens over hebben...
Hey, ik maak de regels niet. Ga lekker klagen bij de overheid. Seinen met grootlicht om grootlicht is verboden.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:53 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Seinen voor gevaar (verblindende lichten) is niet verboden natuurlijk. En heb jij nog nooit gebeld op de fiets als je er langs wilt?
Ja ik. Mensen die denken het beter te weten dan de wet.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:09 schreef Anne het volgende:
Goed. Ander onderwerp!
Iemand anders nog een irritatie die hij of zij kwijt wil?
Ah dan spreken wij op verschillende niveaus.quote:
Gedaan over de de schijnbare tegenstrijdigheid tussen RVV28 en Wenen 28, IenM bevestigt dat seinen bij inhalen mag.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:09 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ga lekker klagen bij de overheid.
Invoegen is de verantwoordelijkheid van de invoeger.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar dan krijg Ik gezeik met Danpy dat er in HEEL NL nooit meer iemand kan invoegen!
Tja, seinen bij mij zorgt toch echt voor een reactie dat ik echt niet sneller ga voor iemand die te hard rijdt.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:16 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ah dan spreken wij op verschillende niveaus.
[..]
Gedaan over de de schijnbare tegenstrijdigheid tussen RVV28 en Wenen 28, IenM bevestigt dat seinen bij inhalen mag.
Daar heb je veel aan als die invoeger met 90 naar links komt zonder met jou rekening te houden.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Invoegen is de verantwoordelijkheid van de invoeger.
Linksrijders, middenstrookterroristen, bochtafsnijders, niet-klauw-uitsteekfietsers, alarmlichtparkeerders, spookinhalers, linksknipperen-en-rechtdoor-op-de-rotonde-mutsen, makeuppen achter het stuur, tandenpoetsen achter het stuur, mistlampen.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:09 schreef Anne het volgende:
Iemand anders nog een irritatie die hij of zij kwijt wil?
Hou op! Op de motor heb je tenminste nog een helm op!quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:32 schreef Xaryna het volgende:
Ruitensproeiers op de snelweg. In de auto is dat al naar, maar als je er op de motor achter zit is het nog veel erder
Ruitensproeiers gebruik ik al bijna nauwelijks, want meestal word het er juist erger door inplaats schoner en meer zicht. Dus dat ik met glassex en een theedoek, kleine moeite en zo worden de ramen veel schoner.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:32 schreef Xaryna het volgende:
Ruitensproeiers op de snelweg. In de auto is dat al naar, maar als je er op de motor achter zit is het nog veel erger![]()
Ik zat rustig in de rechterbaan, omdat mijn afslag er bijna aankwam, wanneer ik werd ingehaald door een auto die voor mij invoegt en even flink gaat lopen sproeien. Man, man, allemaal druppels op mijn vizier (minder zicht) en ik meur naar antivries.
Je ziet spoken, ik denk dat je brief eerder voor de nodige lachers heeft gezorgd. De wetteksten zijn duidelijk, daar valt geen speld tussen te krijgen.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:16 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ah dan spreken wij op verschillende niveaus.
[..]
Gedaan over de de schijnbare tegenstrijdigheid tussen RVV28 en Wenen 28, IenM bevestigt dat seinen bij inhalen mag.
Vroeger hadden ze een stofbrilletje op. Misschien eens zo'n ding opzetten als je open rijdt.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:35 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Hou op! Op de motor heb je tenminste nog een helm op!
Zand dat van vrachtwagens of aanhangers afstuift!
YAFIYGI http://i.imgur.com/PaEtd9r.pngquote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:56 schreef Ridocar het volgende:
ag.
Je ziet spoken, ik denk dat je brief eerder voor de nodige lachers heeft gezorgd. De wetteksten zijn duidelijk, daar valt geen speld tussen te krijgen.
Ik zie nog steeds nergens staan dat de voorste bestuurder verplicht is naar rechts te gaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 13:07 schreef ambertje90 het volgende:
Zonnebril ja, maar jde rest van je gezicht wordt alsnog gezandstraald..
[..]
YAFIYGI http://i.imgur.com/PaEtd9r.png
Daarbij staat er "Als het WENSELIJK is"quote:Op dinsdag 20 juni 2017 13:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds nergens staan dat de voorste bestuurder verplicht is naar rechts te gaan.
Maar waarom wordt het dan wel als zodanig geïntepreteerd? Dit soort regels gaan over provinciale wegen, om te voorkomen dat twee bestuurder tegelijkertijd in willen halen, niet als je op de snelweg op rijstrook 1 rijdt met een bestuurder voor je.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 13:37 schreef ambertje90 het volgende:
Dan geven we elkaar een hand, want ik zie nergens staan waar ik dat beweerd zou hebben.
Dat zijn niet mijn interpretaties. Check dit forum en die van Flitsservice maar, daar denken ze er anders over.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 13:54 schreef ambertje90 het volgende:
Je kan mij niet verantwoordelijk houden voor jouw interpretaties.
Ik wil het over tetten hebben, mag dat? En ik wil ook mooie lipjes. Onderlipjes dan he.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:09 schreef Anne het volgende:
Goed. Ander onderwerp!
Iemand anders nog een irritatie die hij of zij kwijt wil?
Dan moet je je pompje eens nakijken. En nieuwe wisserbladen monteren.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ruitensproeiers gebruik ik al bijna nauwelijks, want meestal word het er juist erger door inplaats schoner en meer zicht. Dus dat ik met glassex en een theedoek, kleine moeite en zo worden de ramen veel schoner.
quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:12 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ik wil het over tetten hebben, mag dat? En ik wil ook mooie lipjes. Onderlipjes dan he.
Irritatie: ik wil grotere onderlipjes op de weg.
Daarvoor mag je naar de politie bellen. Als je auto begint te glibberen over dat zand krijg je grotere problemen dan alleen zand tegen je auto.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:10 schreef kaasplankje het volgende:
Ik reed gisteren op de ring Rotterdam met een vrachtwagen voor me met een kiepbak waar grind of zand in zat en de klep niet goed dicht, of iig hij lekte als een zeef. Allemaal klein gruis tegen mijn auto gvd. Het was bij de wisselstrook A20/ring bij Alexander. Snel naar de meest linkse baan gestuurd.
Beide al gedaan: mijn ruitenwissers werken gewoon prima, zijn nieuwe die ik erop gezet heb. En ruitenvloeistof reservoir is ook vol!quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan moet je je pompje eens nakijken. En nieuwe wisserbladen monteren.
Je pompje nakijken... Niet je reservoirquote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Beide al gedaan: mijn ruitenwissers werken gewoon prima, zijn nieuwe die ik erop gezet heb. En ruitenvloeistof reservoir is ook vol!
Bij de 106 heb ik toen zelfs nog spul voor de zomer erin gegooid, maar daar werden de ruiten ook niet bepaald schoner door. Dus doe het schoonmaken wel met de hand
Ik realiseerde me gisteren te laat dat er wel eens schade zou kunnen zijn. Nu heb ik net gekeken naar de neus en er zitten kleine putjes in de lak overal van 0.5-1mm steengruis zit er ook nog op. Geen deuken volgens mij alleen chips vd lak.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Daarvoor mag je naar de politie bellen. Als je auto begint te glibberen over dat zand krijg je grotere problemen dan alleen zand tegen je auto.
Ai, das balen. Dan kan je weinig meer doen. Ook voor dit soort dingen heb ik maar een dashcam besteld.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik realiseerde me gisteren te laat dat er wel eens schade zou kunnen zijn. Nu heb ik net gekeken naar de neus en er zitten kleine putjes in de lak overal van 0.5-1mm steengruis zit er ook nog op. Geen deuken volgens mij alleen chips vd lak.
Ik heb geen kenteken genoteerd, dom achteraf. Net met de politie gebeld en die kunnen ook weinig voor me doen, verder geen meldingen geweest daaromtrent gisteren. Ze adviseren aangifte te doen via internet. En er is een waarborgfonds voor afgevallen lading maar dan moet je ook een aangifte hebben en zonder kenteken wordt dit een lastig verhaal perhaps.
Die hebben maar één tot twee keer per jaar iets achter hun auto hangen. Dan vind je dat als kantoorpappa heel spannend en moet je tegelijkertijd een stoer gezicht blijven trekken voor de rest van de passagiers, want met twee keer de normale lengte waan je je king of the road.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:27 schreef karr-1 het volgende:
Ergernis in deze tijd van het jaar, mensen die met een caravan achter de auto de weg op gaan en dan vooral niet door durven te rijden. Dat je je aanpast snap ik, maar het kan wel iets sneller toch?
Ja blijkbaar zo iets maar ik voel me toch niet zo prettig als ik gedwongen wordt om met 60 de snelweg op te gaan omdat kantoorpappa niet door durft te rijden met zijn sleurhut.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Die hebben maar één tot twee keer per jaar iets achter hun auto hangen. Dan vind je dat als kantoorpappa heel spannend en moet je tegelijkertijd een stoer gezicht blijven trekken voor de rest van de passagiers, want met twee keer de normale lengte waan je je king of the road.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |