abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171645351
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Allemaal best. Er is geen enkele reden voor bewoners van sociale huurwoningen om te gaan dreigen met vernieling en geweld als er mensen van andere afkomst in hun wijk komen wonen.
Er zou inderdaad geen reden moeten zijn. Maar hoe stel jij voor om dit probleem op te lossen eigenlijk?
pi_171645387
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:24 schreef Homey het volgende:

[..]

Het is een minderwaardigheidscomplex wat ze proberen te compenseren met nationalisme. Sommige passen een religie toe.
Het zal in dit geval te maken hebben met dat ze tussen twee culturen zijn opgegroeid en zich misschien nooit echt thuis hebben gevoeld in Nederland. Daar hebben hun (groot)ouders aan bijgedragen. Daardoor zijn ze extra gaan verlangen naar hun afkomst.

Ik las dat in de afgelopen tientallen jaren verschillende Molukkers die hadden vastgehouden aan hun RMS-droom zijn teruggekeerd, om er vervolgens tot hun verbazing achter te komen dat de drang om te willen strijden voor een RMS daar eigenlijk niet (meer) speelde.
  maandag 12 juni 2017 @ 16:49:01 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171645440
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:43 schreef vaduz het volgende:

[..]

Er zou inderdaad geen reden moeten zijn. Maar hoe stel jij voor om dit probleem op te lossen eigenlijk?
De vrijgekomen woningen gewoon toewijzen volgens de geldende regels en plegers van strafbare feiten bestraffen/oppakken.
pi_171645469
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De vrijgekomen woningen gewoon toewijzen volgens de geldende regels en plegers van strafbare feiten bestraffen/oppakken.
Laatste gaat in dit probleem problematisch worden als een grote groep samenspant. Helaas.
  maandag 12 juni 2017 @ 16:51:10 #155
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_171645478
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:55 schreef Murdera het volgende:
Prima, gewoon een gated community van maken. Deuren wel van buiten afsluiten uiteraard.
Ik stel voor dat we ze allemaal een duidelijk zichtbare badge laten dragen zodat we zeker weten dat er niemand illegaal in hun wijk verblijft. Gewoon voor hun eigen gemak en veiligheid natuurlijk.

/s
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 12 juni 2017 @ 16:51:21 #156
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171645485
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:50 schreef vaduz het volgende:

[..]

Laatste gaat in dit probleem problematisch worden als een grote groep samenspant. Helaas.
Wat een onzin.

Groepen rellende voetbalfans ook maar gewoon hun gang laten gaan dan?
pi_171645510
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Groepen rellende voetbalfans ook maar gewoon hun gang laten gaan dan?
Nee, dat zeker niet. En verder totaal geen relevante gelijkenis, gezien voetbalfans zich niet verenigen op grond van etniciteit.
  Forum Admin maandag 12 juni 2017 @ 16:55:02 #158
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171645541
Wat een totaal achterlijk idee
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 12 juni 2017 @ 16:56:02 #159
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171645565
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:53 schreef vaduz het volgende:

[..]

Nee, dat zeker niet. En verder totaal geen relevante gelijkenis, gezien voetbalfans zich niet verenigen op grond van etniciteit.
Wat maakt het nou uit op grond waarvan ze zich verenigen? Wie strafbare feiten pleegt, dient aangepakt te worden.

En anders voortaan dus maar bij elke vrijgekomen huurwoning in Nederland eerst de buurt enqueteren over wie er wel en niet mag komen wonen? Kom op man, dit gaat helemaal nergens over.
pi_171645661
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat maakt het nou uit op grond waarvan ze zich verenigen? Wie strafbare feiten pleegt, dient aangepakt te worden.
Dat bestrijd ik ook nergens. Maar het maakt wel degelijk uit op grond waarvan ze verenigen: gezien vereniging op grond van een etnische band, doorgaans erg sterk is. Derhalve is het naief om te denken dat je het probleem kunt indammen door enkele leden van de groep te vervolgen. De hele groep kun je namelijk niet vervolgen, gezien het onwaarschijnlijk is dat je bewijs hebt van betrokkenheid van alle individuele leden van de groep en je de groep zelf op grond van haar etniciteit niet kan vervolgen.
pi_171645718
Geef ze een stuk grond om hun eigen wijk te bouwen op grond van de koninklijke familie.
  maandag 12 juni 2017 @ 17:09:30 #162
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171645822
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:00 schreef vaduz het volgende:

[..]

Dat bestrijd ik ook nergens. Maar het maakt wel degelijk uit op grond waarvan ze verenigen: gezien vereniging op grond van een etnische band, doorgaans erg sterk is. Derhalve is het naief om te denken dat je het probleem kunt indammen door enkele leden van de groep te vervolgen. De hele groep kun je namelijk niet vervolgen, gezien het onwaarschijnlijk is dat je bewijs hebt van betrokkenheid van alle individuele leden van de groep en je de groep zelf op grond van haar etniciteit niet kan vervolgen.
Het zal allemaal best wat je schrijft. En waar zeg ik dat ik de hele groep wil vervolgen? Dat is ook onzin, je vervolgt alleen de personen die strafbare feiten hebben gepleegd, dat lijkt me logisch.

Punt is dat sociale huurwoningen in NL worden toegewezen volgens een systeem. Inschrijfduur, loting, urgentie. Je kunt niet woningen uitdelen op grond van voorkeuren van andere buurtbewoners.
Gebeurt dat toch dan zou ik als ik stond ingeschreven bij die woningstichting en op een wachtlijst sta meteen een zaak aanspannen en reken maar dat de woningstichting dan door de rechter wordt teruggefloten.

Die Molukkers hebben maar te dealen met wat er in hun buurt komt wonen. En anders kopen ze maar ergens een hele straat vol huizen op, als ze zo graag bij elkaar willen wonen. Maar goed, daar hebben ze het geld natuurlijk niet voor. Jammer dan voor ze.
  maandag 12 juni 2017 @ 17:11:24 #163
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_171645870
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:04 schreef WammesWaggel het volgende:
Geef ze een stuk grond om hun eigen wijk te bouwen op grond van de koninklijke familie.
We kunnen ook wel een eilandje opspuiten in het ijsselmeer, kunnen ze daar gaan wonen.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_171645932
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het zal allemaal best wat je schrijft. En waar zeg ik dat ik de hele groep wil vervolgen? Dat is ook onzin, je vervolgt alleen de personen die strafbare feiten hebben gepleegd, dat lijkt me logisch.
Dat is inderdaad logisch, maar daar maak je geen eind mee aan dit probleem.
quote:
Punt is dat sociale huurwoningen in NL worden toegewezen volgens een systeem. Inschrijfduur, loting, urgentie. Je kunt niet woningen uitdelen op grond van voorkeuren van andere buurtbewoners.
Zo zou het natuurlijk moeten werken en ik ben zeker geen voorstander om dit uit te hollen.
quote:
Gebeurt dat toch dan zou ik als ik stond ingeschreven bij die woningstichting meteen een zaak aanspannen en reken maar dat de woningstichting dan door de rechter wordt teruggefloten.
Ligt er maar net aan hoe ze het geregeld hebben. Zigeuners hebben zo ook hun speciale regelingen, bijvoorbeeld.
quote:
Die Molukkers hebben maar te dealen met wat er in hun buurt komt wonen. En anders kopen ze maar ergens een hele straat vol huizen op, als ze zo graag bij elkaar willen wonen.
Zo zou het natuurlijk moeten gaan. De realiteit toont ons een ander verhaal.
pi_171645937
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:11 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

We kunnen ook wel een eilandje opspuiten in het ijsselmeer, kunnen ze daar gaan wonen.
_O- _O- _O-
  maandag 12 juni 2017 @ 17:15:24 #166
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171645961
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:13 schreef vaduz het volgende:

[..]

Dat is inderdaad logisch, maar daar maak je geen eind mee aan dit probleem.

[..]

Zo zou het natuurlijk moeten werken en ik ben zeker geen voorstander om dit uit te hollen.

[..]

Ligt er maar net aan hoe ze het geregeld hebben. Zigeuners hebben zo ook hun speciale regelingen, bijvoorbeeld.

[..]

Zo zou het natuurlijk moeten gaan. De realiteit toont ons een ander verhaal.
Je begon net zelf over dat je niet een groep kunt vervolgen om etniciteit.

Je kunt ook geen huurhuizen verdelen op basis van etniciteit.

Klaar.
pi_171645995
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:36 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Waar haal je die nonsense vandaan?
Ik ben een echte Zimbabwaan. Ben nog nooit in Zimbabwe geweest, mijn ouders ook niet, maar ben een echte hoor!
pi_171645997
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:11 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Gun WimLex gewoon zijn eigen Ghurka's, zijn eigen militie!

De koning van Jordanië heeft bv Circassiers :7
pi_171646048
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je begon net zelf over dat je niet een groep kunt vervolgen om etniciteit.

Je kunt ook geen huurhuizen verdelen op basis van etniciteit.
Onzin in het ene geval verslechter je hun rechtspostie in het andere geval geef je een mogelijkheid om hun rechtspositie te verbeteren op basis van wederzijds goedkeuren. Je kan dus ook Molukkers niet gaan dwingen om in de Molukkse wijk te gaan wonen. Je kan wel een Molukkse wijk creeeren en daar Molukkers laten wonen, die daar graag willen wonen.
pi_171646092
De multiculturele samenleving is blijkbaar ook geslaagd bij het intelligente volk.
  maandag 12 juni 2017 @ 17:21:59 #171
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_171646119
quote:
10s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:17 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Gun WimLex gewoon zijn eigen Ghurka's, zijn eigen militie!

De koning van Jordanië heeft bv Circassiers :7
Mweh, voor je het weet nemen ze willie in gijzeling en krijg je dat gezeur weer. :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  maandag 12 juni 2017 @ 17:22:29 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171646133
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:19 schreef vaduz het volgende:

[..]

Onzin in het ene geval verslechter je hun rechtspostie in het andere geval geef je een mogelijkheid om hun rechtspositie te verbeteren op basis van wederzijds goedkeuren. Je kan dus ook Molukkers niet gaan dwingen om in de Molukkse wijk te gaan wonen. Je kan wel een Molukkse wijk creeeren en daar Molukkers laten wonen, die daar graag willen wonen.
Wederzijds goedkeuren? Over de ruggen van mensen die al veel langer stonden ingeschreven en die zeer waarschijnlijk keihard de wet aan hun kant hebben? Om nog maar te zwijgen over discriminatie op basis van afkomst. Neigt zelfs naar racisme.

Volgens mij snap je maar weinig van wetten en regels of niet? En een Molukse wijk creeeren? Hallo discriminatie op grond van afkomst!
pi_171646266
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wederzijds goedkeuren? Over de ruggen van mensen die al veel langer stonden ingeschreven en die zeer waarschijnlijk keihard de wet aan hun kant hebben?
Ik snap dat je dit niet rechtvaardig vind en dat vind ik zelf misschien trouwens ook niet. Maar dit is wel hoe het hele overheidsbeleid zo een beetje werkt: voorrang geven aan minderheden. Denk aan Zigeuners en asielzoekers. Als blanke man sta je uiteraard altijd achteraan in de tij.
quote:
Volgens mij snap je maar weinig van wetten en regels of niet?
wat snap ik dan niet? Ik denk eigenlijk meer dat jij niet snapt dat beleidsmakers uitzonderingen kunnen maken om onrust onder een deel van de bevolking te voorkomen. Dat Nederlanders zich niet kunnen verenigen en andere volken wel op etnische grondslag, geeft zo een beetje de kern van het verschil aan.
  maandag 12 juni 2017 @ 17:29:11 #174
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171646299
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:27 schreef vaduz het volgende:

[..]

Ik snap dat je dit niet rechtvaardig vind en dat vind ik zelf misschien trouwens ook niet. Maar dit is wel hoe het hele overheidsbeleid zo een beetje werkt: voorrang geven aan minderheden. Denk aan Zigeuners en asielzoekers. Als blanke man sta je uiteraard altijd achteraan in de tij.

[..]

wat snap ik dan niet? Ik denk eigenlijk meer dat jij niet snapt dat beleidsmakers uitzonderingen kunnen maken om onrust onder een deel van de bevolking te voorkomen. Dat Nederlanders zich niet kunnen verenigen en andere volken wel op etnische grondslag, geeft zo een beetje de kern van het verschil aan.
:')

Je begrijpt er dus inderdaad niks van. Oke.
pi_171646313
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hallo discriminatie op grond van afkomst!
Dat noemen ze positieve discriminatie. Daarmee kun je nu al met een kleurtje een hoger punt op een toets scoren of makkelijker een baan bij de overheid mee krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')