Nogal speculatief van NRC inderdaad. Maar goed, bij het opstellen van de titel onder de foto's waren ze er sowieso ook niet helemaal bij met hun kop.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 18:34 schreef Leandra het volgende:
Dat stuk uit het NRC begint trouwens wel met een hoop speculatie, want het is nog helemaal niet zeker dat ze zelf het dorp uit is gefietst, juist als die fiets daar eerst half in de sloot heeft gelegen lijkt de kans me alleen maar groter dat ze dat niet zelf heeft gedaan.
Nah. Ik neem aan dat ze de moeder geïnterviewd hebben, want er staat ook al in de eerste zin dat ze tegen haar moeder iets zegt, wat geen enkele krant of persoon kan weten tenzij ze dar zelf bij waren of ze degenen hebben geïnterviewd.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 18:34 schreef Leandra het volgende:
Dat stuk uit het NRC begint trouwens wel met een hoop speculatie, want het is nog helemaal niet zeker dat ze zelf het dorp uit is gefietst, juist als die fiets daar eerst half in de sloot heeft gelegen lijkt de kans me alleen maar groter dat ze dat niet zelf heeft gedaan.
Dat staat al meer dan een week in zo ongeveer ieder nieuwsbericht over de zaak.... dat ze tegen haar moeder zei dat ze met het eten weer thuis zou zijn.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 18:50 schreef Hdero het volgende:
[..]
Nah. Ik neem aan dat ze de moeder geïnterviewd hebben, want er staat ook al in de eerste zin dat ze tegen haar moeder iets zegt, wat geen enkele krant of persoon kan weten tenzij ze dar zelf bij waren of ze degenen hebben geïnterviewd.
Waar ik het wel met je eens ben, is dat het van horen zeggen is, en er is geen feitelijke inhoud of bewijs dat eigenlijk een nieuwsartikel hoort te bevatten. Het is daarom geen nieuwsartikel maar een opiniestuk gemengd met een stuk of wat 'leuke' opsommingen van feiten.
In ieder geval niet voldoende inhoud om dit deel te rechtvaardigen.
Ja, de teksten onder de foto's zijn idd erg slordig, met zelfs een grove fout erin.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 18:47 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Nogal speculatief van NRC inderdaad. Maar goed, bij het opstellen van de titel onder de foto's waren ze er sowieso ook niet helemaal bij met hun kop.
Mijn conclusie; inhoudelijk niet heel veel nieuws m.b.t. de fiets; behalve dan de indicatie dat de fiets mogelijk in eerste instantie beter verstopt was (liggend in een sloot?) dan eerder bleek.
Zegt uiteindelijk nog steeds niets over wie de fiets daar heeft neergezet.
Heb je een Google maps linkje?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 18:57 schreef StaceySinger het volgende:
dat moet hier (aan de rechterkant ) ergens geweest zijn
[ afbeelding ]
eh neequote:
Thanks. Had m inmiddels gevonden.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 19:02 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
eh nee
ik gebruik Google Earth Pro
dit is een G maps link
Nee idd... hoewel waarschijnlijk aan de andere kant van de weg, maar toch.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 19:09 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Thanks. Had m inmiddels gevonden.
Niet relevant, maar toch; het echtpaar dat in het artikel aan het woord komt zegt:
"Ik dacht: wat doet die daar nou? Niemand parkeert daar zijn fiets."
En uitgerekend op die Google maps foto staat er toevallig ook een fiets (waarschijnlijk niet tegen de zelfde boom, maar toch). Je verzint het niet.
Streetview is op dat stukje van 2009quote:Op zaterdag 10 juni 2017 19:14 schreef houdjemond het volgende:
Lint kan zoveel betekenen, eikenprocessierups, ziek, moet gekapt worden..
Naast die weg zie ik trouwens een Golfclub Hoogland .quote:Op zaterdag 10 juni 2017 19:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee idd... hoewel waarschijnlijk aan de andere kant van de weg, maar toch.
Ook bizar dat er allemaal rood-witte linten aan de bomen hangen op google streetview.
Maar goed, dat van die fiets tegen die boom had ik eerder ook al gepost, uitermate bizar.
Ik denk dat er trouwens wel vaker fietsen bij die boom staan zoals je op streetview ziet, maar dat deze juist een flink aantal bomen verder en aan de andere kant van de weg stond, en dat ze het daarom raar vonden.
Ja, maar die hebben de ingang en clubhuis honderden meters (>500) verder aan de Bunschoterstraat, het einde van de golfbaan zit toevallig tegen de Monsigneur van de Weteringstraat.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 19:17 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Naast die weg zie ik trouwens een Golfclub Hoogland .
http://www.gcha.nl
ik heb steeds het idee gehad dat ze ergens afgesproken hebben en eerst iets zijn gaan drinkenquote:Op zaterdag 10 juni 2017 19:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar die hebben de ingang en clubhuis honderden meters verder aan de Bunschoterstraat, het einde van de golfbaan zit toevallig tegen de Monsigneur van de Weteringstraat.
Als je niet wilt opvallen moet je als stel pubers zeker niet daar gaan zitten.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 19:26 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ik heb steeds het idee gehad dat ze ergens afgesproken hebben en eerst iets zijn gaan drinken
1500 meter verderop zit een cafeetje > De Plank
http://www.deplankhoogland.nl/index.html
Haha. Stel je voor dat de verdachte een vliegtuigspotter was in plaats van een treinspotter. Wat zouden ze dan gezegd hebben.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 18:19 schreef StaceySinger het volgende:
Hij zegt: „Die jongen was gek op treinen.” Zij: „Dat stond in de krant.” Hij: „Dus hij zal met de trein naar Amersfoort zijn gekomen, en daarna de bus hebben gepakt.” Zij: „Dat denken wij.”
En waar is dan die bushalte?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 18:57 schreef StaceySinger het volgende:
dat moet hier (aan de rechterkant ) ergens geweest zijn
[ afbeelding ]
Ik kan niet vanuit de tuin kijken, jij wel? De vrouw was vanuit de tuin een stukje het bos ingelopen.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 20:39 schreef Leandra het volgende:
Je moet vanuit de tuin wel tussen de lijsterbessen door kunnen kijken naar een grote eikenboom, dat lijk me een wat andere plek.
Wat nu een grote eikenboom is was dat in 2009 ook al, en je moet dus vanaf de eikenboom ook de lijsterbessen kunnen zien.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 20:41 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik kan niet vanuit de tuin kijken, jij wel? De vrouw was vanuit de tuin een stukje het bos ingelopen.
De dader zal ook niet door de tuin gegaan zijn vermoed ik.
Deze opname is van 2009 dus de bomen zullen groter zijn nu.
Lijsterbessen worden inderdaad ook grote struiken, bijna bomenquote:Op zaterdag 10 juni 2017 20:41 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik kan niet vanuit de tuin kijken, jij wel? De vrouw was vanuit de tuin een stukje het bos ingelopen.
De dader zal ook niet door de tuin gegaan zijn vermoed ik.
Deze opname is van 2009 dus de bomen zullen groter zijn nu.
Nee, dat doet er idd niet zoveel toe.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 20:55 schreef Stupidisco het volgende:
Precieze locatie van de fiets (2e boom? 4e boom ? aan de rechterkant? aan de linkerkant?) is uiteindelijk een detail dat niet zo belangrijk is voor het scenario nu lijkt me.
Vraag me overigens wel af OF en zo ja wanneer, de Politie een (sporen)onderzoek heeft gedaan rond de vindplaats van de fiets. Fiets werd natuurlijk donderdagavond al gevonden toen er (nog) geen aanwijzingen waren dat zij in direct levensgevaar was.
Ging mij eigenlijk om de afstand van de fiets vindplaats tot de bushalte in te schattenquote:Op zaterdag 10 juni 2017 20:55 schreef Stupidisco het volgende:
Precieze locatie van de fiets (2e boom? 4e boom ? aan de rechterkant? aan de linkerkant?) is uiteindelijk een detail dat niet zo belangrijk is voor het scenario nu lijkt me.
Vraag me overigens wel af OF en zo ja wanneer, de Politie een (sporen)onderzoek heeft gedaan rond de vindplaats van de fiets. Fiets werd natuurlijk donderdagavond al gevonden toen er (nog) geen aanwijzingen waren dat zij in direct levensgevaar was.
Dat heeft in legio berichten gestaan en is door de politie in opsporing verzocht "enkele tientallen meters" en "50 meter" genoemd.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:01 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ging mij eigenlijk om de afstand van de fiets vindplaats tot de bushalte in te schatten
Ok, geen probleem uiteraard!quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:01 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ging mij eigenlijk om de afstand van de fiets vindplaats tot de bushalte in te schatten
Wat de afstand tot de bushalte is, is ook vooral afhankelijk van wat je nog bij de bushalte vindt horen, en schijnbaar is dat nogal subjectief.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:04 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ok, geen probleem uiteraard!
Welke boom het ook is in dat straatje daar; de afstand doet groter ogen dan ik het mezelf had voorgesteld (op basis van de eerdere berichtgeving). Maar goed; geen voer voor discussie voor mij persoonlijk verder.
Is (vooralsnog) niets over bekend gemaakt.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:07 schreef Stien_Struis het volgende:
Zijn er beelden uit de bus? Daar hoor je niets over.
Gaat ook niet om een discussie aan te wakkeren maar om e.e.a. inzichtelijk te maken.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat heeft in legio berichten gestaan en is door de politie in opsporing verzocht "enkele tientallen meters" en "50 meter" genoemd.
Maar er hoeft niet weer een enorme non-discussie plaats te vinden op basis van de afstand tot de bushalte cq het bushokje.
Als het om enkele tientallen meters, danwel 50 meter gaat dan betekent dat vooral dat de afstand snel en goed te lopen is.
De discussie is al een keer gevoerd, en het is een NWS-topic, geen BNW-topic, en dat zou ik graag zo houden.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:15 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Gaat ook niet om een discussie aan te wakkeren maar om e.e.a. inzichtelijk te maken.
Als je een post vervelend vind mag je die ook negeren hoor, doe ik ook.
U bent mod??quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
De discussie is al een keer gevoerd, en het is een NWS-topic, geen BNW-topic, en dat zou ik graag zo houden.
Damn, veel speculatie lijkt het wel, maar ook weer veel informatie over de fiets die in de sloot heeft gelegen etc.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 18:19 schreef StaceySinger het volgende:
Savannah Dekker, veertien jaar, gaat de deur uit en zegt tegen haar moeder dat ze met het eten weer thuis zal zijn. Het is donderdagmiddag 1 juni, een uur of drie. Ze pakt haar fiets, een matzwarte Cortina met een bruin zadel, krat voorop, en ze rijdt het dorp uit, over het fietspad van de Amersfoortseweg, langs uitgestrekte nieuwbouwwijken en industrieterreinen. De geur van versgebakken brood van de broodfabriek begeleidt haar. Bunschoten is een dorp van godvruchtige harde werkers. Links van Savannah dendert vrachtverkeer af en aan. Rechts: weilanden, schapen, oude boerderijen.
Ze heeft de wind mee, het weer is zacht en droog. Na een kilometer of vijf gaat ze onder de A1 door en wordt het landschap ten westen van haar lieflijker. Zandgrond, eikenbomen. Bordjes waarschuwen voor de eikenprocessierups. Aan de andere kant van het fietspad dendert de N199 door. Anderhalve kilometer nog en daar begint rechts de Monseigneur van de Weteringstraat, waar een paar uur later haar fiets zal worden gevonden. Op slot, zal Opsporing Verzocht dinsdagavond 6 juni melden. Tegen een boom. Op enkele tientallen meters afstand van een bushalte.
De bewoners van de boerderij op de hoek van de Monseigneur van de Weteringstraat, een echtpaar, man en vrouw, hun namen zijn bij de redactie bekend, piekeren sindsdien over de tragedie die zich mogelijk heel dicht bij hen in de buurt heeft afgespeeld. Zij zegt: „Het schijnt dat ze elkaar kenden via internet.” Hij zegt: „Die jongen was gek op treinen.” Zij: „Dat stond in de krant.” Hij: „Dus hij zal met de trein naar Amersfoort zijn gekomen, en daarna de bus hebben gepakt.” Zij: „Dat denken wij.”
Dan zegt hij tegen haar: „Jij hebt die fiets gezien, donderdagavond.” Zij: „Om kwart voor tien ’s avonds, ik heb dat vrijdagavond tegen de recherche gezegd.” Hij: „Die kwamen ons ondervragen.” Zij: „Ik was het bos achter de tuin in gegaan om een dode merel weg te gooien en toen zag ik die fiets. Ik dacht: wat doet die daar nou? Niemand parkeert daar zijn fiets. Verder had ik er geen gedachten bij. De volgende ochtend, vrijdagochtend, komt er een vrouw langs die hier vaak wandelt en zij zegt: hebben jullie op Facebook over Savannah gelezen? Die vrouw had die fiets ook gezien.
Hij had eerst in de sloot gelegen, zei ze. Onder overhangende braamstruiken. Ze had hem eruit getrokken en tegen die boom gezet.
En nu dacht ze dat die fiets misschien iets met Savannah te maken had.” Savannah was toen alleen nog maar vermist. De politie had goede hoop dat ze nog leefde.
Was de fiets met opzet verstopt?
De vrouw loopt door de boerderij naar de tuin erachter en dan naar het stukje bos waar ze donderdagavond de merel heeft weggegooid. Ze wijst tussen de lijsterbessen door naar een grote eikenboom. „Daar stond die fiets.” Daarna loopt ze over het erf naar de Monseigneur van de Weteringstraat. Verderop zijn net twee politiewagens komen aanrijden. Het is donderdagmiddag 8 juni, een week nadat Savannah voor het laatst levend gezien is. Er wordt zo een passantenonderzoek gedaan. De vrouw wijst vanaf de andere kant naar dezelfde eik en naar de droge sloot ervoor. „Je ziet dat de begroeiing plat is. Daar heeft die fiets gelegen.”
Ze wil niet speculeren, en haar man ook niet. Maar toch. Was de fiets met opzet verstopt? Heeft de jongen die gearresteerd is dat gedaan? En hoe is het lichaam van Savannah in Bunschoten gekomen, ruim zeven kilometer verderop? De man zegt: „Die jongen is zestien, die rijdt geen auto.” Dus: was hij wel alleen?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ld-11007427-a1562399
Nope. De bron die het naar buiten bracht gister heeft alle berichten daarover verwijderd danwel aangepast. Verder heeft, voor zover ik heb gezien, geen enkele andere bron hierover bericht.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
...
Edit: Is er verder nog iets bekend gemaakt over de camerabeeld waar gisteren een bericht over was?
Nee verder geen nieuws daarover, tijdstip in het artikel was 14:30 uur.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Damn, veel speculatie lijkt het wel, maar ook weer veel informatie over de fiets die in de sloot heeft gelegen etc.
Edit: Is er verder nog iets bekend gemaakt over de camerabeeld waar gisteren een bericht over was?
Goedenavond allenquote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:24 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Nope. De bron die het naar buiten bracht gister heeft alle berichten daarover verwijderd danwel aangepast. Verder heeft, voor zover ik heb gezien, geen enkele andere bron hierover bericht.
Dat denk ik ook, waarbij het tijdstip dan nog dubieus kan zijn, want het zal niet de eerste keer zijn dat men zonder controle het cameratijdstip hanteert.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:32 schreef .Exe het volgende:
[..]
Goedenavond allen![]()
Verder idd niets meer over gelezen. Was een foutje van de Bunschoter om dat naar buiten te brengen maar mijns inziens wel real case info..
Dat klopt. Komt door het effect van de google streetviewcamera's. daardoor lijken de afstanden groot, bomen dun en de weg smal. Bushalte ligt letterlijk op een steenworp afstand. Is eigenlijk mijn dagelijkse fietsroute naar A'foort, als ik niet met de auto ga.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:04 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ok, geen probleem uiteraard!
Welke boom het ook is in dat straatje daar; de afstand doet groter ogen dan ik het mezelf had voorgesteld (op basis van de eerdere berichtgeving). Maar goed; geen voer voor discussie voor mij persoonlijk verder.
Het maar de vraag hoe duidelijk die beelden zijn.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, waarbij het tijdstip dan nog dubieus kan zijn, want het zal niet de eerste keer zijn dat men zonder controle het cameratijdstip hanteert.
Tuurlijk maar ik denk dat er nog veel meer opnames zijn. Dat moet haast wel.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:44 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Het maar de vraag hoe duidelijk die beelden zijn.
Dan staat ie op camera in de bus en zijn OV kaart vertelt ook alles over de route.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:53 schreef Pleun2011 het volgende:
Dader spreekt met slachtoffer af bij De Kronkel. Daar loopt e.e.a. uit de hand. Slachtoffer wordt achtergelaten in een sloot. Dader pakt de fiets van het slachtoffer en verstopt die een paar kilometer verderop. Stapt op de bus en ruim een uur later sluipt hij de ouderlijke woning binnen. 'Hoe was je dag jongen?' vraagt mams. 'Goed, is er nog wat te eten?'
Ik blijf het vreemd vinden. Ik ga er even van uit dat als de politie die informatie nog even geheim wil houden, dat ze dat dan niet met nabestaanden of media delen. Dan zou de Bunschoter het gehoord kunnen hebben van degene die de beelden aan de politie heeft overgedragen of van iemand anders uit de omgeving. In dat geval zou ik het raar vinden dat de Bunschoter die informatie weer offline haalt. Het was volgens mij ook opvallend snel weer offline gehaald.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:32 schreef .Exe het volgende:
[..]
Goedenavond allen![]()
Verder idd niets meer over gelezen. Was een foutje van de Bunschoter om dat naar buiten te brengen maar mijns inziens wel real case info..
Misschien is hij gaan liften?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:56 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Dan staat ie op camera in de bus en zijn OV kaart vertelt ook alles over de route.
Het is wat ingewikkelder blijkbaar.
Ik las dat hij op fb schreef dat hij iemand zocht die hem een lift kon geven naar het buitenland. Dat brengt mij op de gedachte dat hij ervaring heeft met liften. Stel dat hij bij de moord op Savannah hulp had gehad van iemand met een auto, waarom vraagt hij dan op fb om een lift? Mijn gevoel zegt dat er geen handlanger is en dat hij alleen heeft gehandeld.quote:
Artikeltje geplaatst en toen opeens een eureka moment van "hee, die tijd klopt niet" en vervolgens het bericht verwijderd.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik blijf het vreemd vinden. Ik ga er even van uit dat als de politie die informatie nog even geheim wil houden, dat ze dat dan niet met nabestaanden of media delen. Dan zou de Bunschoter het gehoord kunnen hebben van degene die de beelden aan de politie heeft overgedragen of van iemand anders uit de omgeving. In dat geval zou ik het raar vinden dat de Bunschoter die informatie weer offline haalt. Het was volgens mij ook opvallend snel weer offline gehaald.
Ik blijf er nog enigszins rekening mee houden dat het gewoon een fout was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en een dood lichaam zakt naar de bodem van de sloot ?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:53 schreef Pleun2011 het volgende:
Dader spreekt met slachtoffer af bij De Kronkel. Daar loopt e.e.a. uit de hand. Slachtoffer wordt achtergelaten in een sloot. Dader pakt de fiets van het slachtoffer en verstopt die een paar kilometer verderop. Stapt op de bus en ruim een uur later sluipt hij de ouderlijke woning binnen. 'Hoe was je dag jongen?' vraagt mams. 'Goed, is er nog wat te eten?'
Ja, na 2 a 3 dagen gaat het drijven door de gasvorming.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:11 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
een een dood lichaam zakt naar de bodem van de sloot ?
De ID en sleutels van Savannah werden gevonden aan de Bisschopsweg. De vraag is wel waar precies.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:53 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat is een gerucht.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:18 schreef .Exe het volgende:
[..]
De ID en sleutels van Savannah werden gevonden aan de Bisschopsweg.
even opgezochtquote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:16 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Ja, na 2 a 3 dagen gaat het drijven door de gasvorming.
Als het de goede kant opdrijft wel.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:35 schreef Stien_Struis het volgende:
Wanneer het drijft wordt het snel gevonden.
Jij weet meer. verdacht hoor dit.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Fiets werd al gezien om 21:45 uur tegen een boom, daarvoor had de dame de fiets al uit de sloot gehaald. Moord zou dan dus voor 21:00 gepleegd zijn, aangezien er ook nog een 15 minuten gefietst is.
Vrouw die de dode merel ging opruimen zag de fiets om 21:45quote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:41 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Jij weet meer. verdacht hoor dit.
Heb je daar een bron voor? Laten we niet steeds dezelfde, niet-bevestigde, geruchten hier als feiten neerzetten, als daar werkelijk haar sleutels en ID gevonden waren had de politie wel om beelden van die omgeving gevraagd.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:18 schreef .Exe het volgende:
[..]
De ID en sleutels van Savannah werden gevonden aan de Bisschopsweg. De vraag is wel waar precies.
Als hij hem gesmeerd is op haar fiets dan heeft hij deze Bisschopsweg gekruist i.i.g.
Het staat in een artikel en dan is het zo? Bron iemand uit de buurt van de vindplaats van de fiets.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Staat gewoon in de artikelen hoor.
Wellicht doelt Strien op de opmerking dat de moord (als het al moord is) dus eerder moet zijn gepleegd. Lijkt momenteel inderdaad voor de hand liggend, maar is echt niet met zekerheid te zeggen.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vrouw die de dode merel ging opruimen zag de fiets om 21:45
Wandelaarster zag de fiets ervoor in sloot en zette hem tegen de boom.
Die hebben elkaar niet gezien of gesproken pas op vrijdagmorgen staat er.
Wandelaarster zag de fiets maar verder geen mededeling over iemand bij de fiets.
Ze zag alleen de fiets in de droge sloot onder de bramentaken.
Google maps zegt dat het 17 minuten fietsen is.
Staat gewoon in de artikelen hoor.
Als ze daar al sinds donderdagmiddag gelegen zou hebben dan zou ze met water in de longen op de bodem kunnen hebben gelegen, dan zou hij haar verdronken hebben?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:19 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
even opgezocht
Als een dood lichaam in het water ligt, zakt het niet per definitie naar de bodem. Er zijn
een aantal factoren die bepalen of een lijk in het water al dan niet naar de bodem zakt.
Een belangrijke factor is de hoeveelheid lucht in de longen van het dode lichaam. Met
voldoende lucht in de longen zal een lijk blijven drijven. Ga maar eens na: als je in het
zwembad ligt en je ademt heel diep in, zul je blijven drijven. Het is zelfs mogelijk om een
gezonken schip met behulp van luchtkussens naar het wateroppervlak te brengen.
Wanneer een dood lichaam water in plaats van lucht in de longen heeft, zal het naar de
bodem zakken. De lucht die er eerder voor zorgde dat het lichaam dreef, is ingeruild
voor water. Hierdoor weegt het lichaam meer, want een liter lucht weegt ongeveer
duizend keer minder dan een liter water.
Een tweede factor die bepaalt of een lijk blijft drijven is de staat van ontbinding. Na de
dood zal in het lichaam een ontbindingsproces beginnen. Dit gaat gepaard met het
ontstaan en vrijkomen van gassen. Deze zorgen ervoor dat het lichaam opgezet raakt,
het volume wordt groter, wat zorgt voor een opwaartse druk. Het lichaam zal dus gaan
drijven.
Daarnaast is de samenstelling van het lichaam erg belangrijk. Een lichaam is
samengesteld uit beenderen, vet, spieren, lucht en vloeistoffen, die samen het al of niet
drijven bepalen. Vet en lucht drijven, maar spieren en beenderen zinken. Dat betekent
dus ook dat een overledene met veel vet in het lichaam eerder blijft drijven dan een
gespierd persoon of iemand die veel vocht vasthoudt.
https://www.startpagina.n(...)-boven-water-drijven
tja hoe doe je dat dan ?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze daar al sinds donderdagmiddag gelegen zou hebben dan zou ze met water in de longen op de bodem kunnen hebben gelegen, dan zou hij haar verdronken hebben?
Heb het net nagezocht en kan het idd in een aantal artikelen alleen als gerucht vinden. Voor mij nieuw. Dus GEEN FEIT idd.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 22:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor? Laten we niet steeds dezelfde, niet-bevestigde, geruchten hier als feiten neerzetten, als daar werkelijk haar sleutels en ID gevonden waren had de politie wel om beelden van die omgeving gevraagd.
Als je verdrinkt zit er water in je longen en ga je volgens jouw artikel niet automatisch drijven.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:04 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
tja hoe doe je dat dan ?
onder water duwen ?
en daarna gaat een lichaam dus drijven
ik heb begrepen dat daar veel mensen langskomen
en het lijkt me geen sloot waar veel stroming is
De vindplaats van de fiets is wel duidelijk, of die in een sloot heeft gelegen is nooit bevestigd.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:06 schreef .Exe het volgende:
[..]
Heb het net nagezocht en kan het idd in een aantal artikelen alleen als gerucht vinden. Voor mij nieuw. Dus GEEN FEIT idd.
Er staat : Met voldoende lucht in de longen zal een lijk blijven drijven.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je verdrinkt zit er water in je longen en ga je volgens jouw artikel niet automatisch drijven.
Nee.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:11 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Er staat : Met voldoende lucht in de longen zal een lijk blijven drijven.
En ik denk dat als je iemand onderduwt tot iemand dood is ,dat er dan nog lucht in de longen zit.
Het was een droge sloot aldus het artikel, ik mag aannemen dat de politie die mevrouw met die hond inmiddels ook gesproken heeft.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:09 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
De vindplaats van de fiets is wel duidelijk, of die in een sloot heeft gelegen is nooit bevestigd.
De volgende ochtend, vrijdagochtend, komt er een vrouw langs die hier vaak wandelt en zij zegt: hebben jullie op Facebook over Savannah gelezen? Die vrouw had die fiets ook gezien.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:09 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
De vindplaats van de fiets is wel duidelijk, of die in een sloot heeft gelegen is nooit bevestigd.
Als iemand bewusteloos raakt onder water gaan ze water inademen....quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:11 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
En ik denk dat als je iemand onderduwt tot iemand dood is ,dat er dan nog lucht in de longen zit.
Die was dus verstopt in een droge sloot onder de bramenstruiken. Dat zegt mij dat die fiets daar niet door het meisje is neergelegd. Zeer belangrijk stukje info IMHO.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:09 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Ok, en dat feit wisten ze op dinsdag bij opsporing verzocht nog niet?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:13 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
De volgende ochtend, vrijdagochtend, komt er een vrouw langs die hier vaak wandelt en zij zegt: hebben jullie op Facebook over Savannah gelezen? Die vrouw had die fiets ook gezien.
Hij had eerst in de sloot gelegen, zei ze. Onder overhangende braamstruiken. Ze had hem eruit getrokken en tegen die boom gezet
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ld-11007427-a1562399
Ja, ook vaag dat de politie dat niet gemeld heeft, want dan hadden ze kunnen vragen of anderen die fiets daar hadden zien liggen.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:15 schreef .Exe het volgende:
[..]
Die was dus verstopt in een droge sloot onder de bramenstruiken. Dat zegt mij dat die fiets daar niet door het meisje is neergelegd. Zeer belangrijk stukje info IMHO.
Volgens dat artikel hebben de boerderijbewoners vrijdagavond de recherche gesproken, dus ik mag hopen van wel.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:16 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Ok, en dat feit wisten ze op dinsdag bij opsporing verzocht nog niet?
Alles draaide om de fiets daar.
Reken maar van YES.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ook vaag dat de politie dat niet gemeld heeft, want dan hadden ze kunnen vragen of anderen die fiets daar hadden zien liggen.
Ik vraag me serieus of die vrouw met die hond wel gehoord is.
Ben wat sceptisch over artikels die gebaseerd zijn op een verhaal uit de buurt.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens dat artikel hebben de boerderijbewoners vrijdagavond de recherche gesproken, dus ik mag hopen van wel.
https://www.eerstehulpwiki.nl/wiki/index.php/Verdrinkingquote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:11 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ja, ik ga er ook vanuit, maar dan blijft het vreemd dat ze niets over het in de sloot verhaal hebben gezegd.quote:
De onderschriften bij de foto's zijn ook niet erg best, en dan het verhaal beginnen met een onschuldige fietstocht waarvan helemaal niet duidelijk is of die heeft plaatsgevonden, maar ze wekken daarmee wel de suggestie.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:21 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Ben wat sceptisch over artikels die gebaseerd zijn op een verhaal uit de buurt.
Mag aannemen dat een team rechercheurs zorgvuldiger te werk gaat dan 1 journalist.
Het verhaal over fiets in de sloot kan natuurlijk na dinsdag als tip zijn binnengekomen.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
De onderschriften bij de foto's zijn ook niet erg best, en dan het verhaal beginnen met een onschuldige fietstocht waarvan helemaal niet duidelijk is of die heeft plaatsgevonden, maar ze wekken daarmee wel de suggestie.
Behoorlijk matig niveau voor NRC.
Nee, je mag er vanuit gaan dat de politie de mensen die daar wonen hebben gehoord en die zullen ongetwijfeld de `verplaatsvrouw` hebben genoemd.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:32 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Het verhaal over fiets in de sloot kan natuurlijk na dinsdag als tip zijn binnengekomen.
Feit is dat ie op slot en tegen boom stond.
Die stonden erbij? De vrouw die fiets tegen boom heeft gezet heeft dat gemeld en een buurtbewoner klapt uit de school.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:35 schreef .Exe het volgende:
[..]
Nee, je mag er vanuit gaan dat de politie de mensen die daar wonen hebben gehoord en die zullen ongetwijfeld de `verplaatsvrouw` hebben genoemd.
Het interview is met de buurtbewoner die de fiets donderdagavond bij de boom heeft zien staan, vrijdagmorgen de verplaatsmevrouw heeft gesproken en vrijdagavond de recherche gesproken heeft.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:39 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Die stonden erbij? De vrouw die fiets tegen boom heeft gezet heeft dat gemeld en een buurtbewoner klapt uit de school.
Waarom vertellen ze dat soort details dan niet bij opsporing verzocht?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het interview is met de buurtbewoner die de fiets donderdagavond bij de boom heeft zien staan, vrijdagmorgen de verplaatsmevrouw heeft gesproken en vrijdagavond de recherche gesproken heeft.
Wie is de mevrouw met de hond?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ook vaag dat de politie dat niet gemeld heeft, want dan hadden ze kunnen vragen of anderen die fiets daar hadden zien liggen.
Ik vraag me serieus of die vrouw met die hond wel gehoord is.
Ow had ze ook een hond?quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:50 schreef ootjekatootje het volgende:
Wie is de mevrouw met de hond?
Ik lees alleen iets over een dame die een dode merel ging weggooien en een wandelaarster die de fiets verplaatst heeft. Waar komt die mevrouw met de hond nu weer vandaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |