abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171593392
quote:
Verdachte moord Savannah moest op dag vermissing voor rechter komen

De 16-jarige jongen uit Den Bosch die wordt verdacht van betrokkenheid bij de dood van Savannah Dekker (14) moest op de dag dat zij vermist raakte verschijnen voor de kantonrechter in Den Bosch. Dat meldt het Brabants Dagblad.

Volgens de rechtbank werd hij tijdens een zitting op donderdag 1 juni veroordeeld tot een voorwaardelijke werkstraf van 50 uur met een proeftijd van twee jaar. Het is niet duidelijk of de jongen fysiek aanwezig was bij de rechtszitting.

De verdachte was sinds augustus vorig jaar niet meer op school geweest. Hij volgde een vmbo-kaderopleiding aan het Van Maerlant in Den Bosch. De kantonrechter veroordeelde hem voor schoolverzuim van 23 september tot en met 3 november vorig jaar. Kinderen van 5 tot 18 jaar hebben in Nederland de wettelijke verplichting om naar school te gaan.

Het levenloze lichaam van Savannah Dekker werd zondagochtend 4 juni in Bunschoten gevonden. Hoewel ze sinds donderdag werd vermist, is het nog onduidelijk wanneer ze om het leven is gekomen. De politie startte op de vrijdagavond een zoekactie naar het meisje. Zondagnacht werd de Bosschenaar in zijn woning aangehouden voor betrokkenheid bij haar dood.

Verklaringen
Uit het sporenonderzoek en verklaringen van de Bosschenaar is volgens de politie nog geen compleet beeld ontstaan van wat er precies met Savannah is gebeurd. Zeker is dat zij met haar fiets van huis vertrok. Toen ze niet terug was voor het eten, sloegen haar ouders al snel alarm.

Het Openbaar Ministerie houdt rekening met de mogelijkheid dat meerdere verdachten betrokken zijn bij de zaak. ,,We hebben al veel tips en daar zitten goeie tussen. Alles vanaf donderdagavond kan het ontbrekende puzzelstukje zijn dat dient om de wereld een beetje beter te krijgen'', aldus het OM.
Het wordt steeds gekker lijkt het wel....

Ik zie geen topic meer hier over ? is die er nog? voordat ik weer pak slaag krijg van mods....vandaar dat ik deze topic open.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zaterdag 10 juni 2017 @ 12:19:11 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171593724
Dit is wat Straatcommando over dat nieuwtje te zeggen had:
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 20:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Gewoon niet. Bewaar het tot een nieuw item wat ongetwijfeld snel zal komen.
Al even afgezien dat je niet eens een bron in je OP vermeldt, maar dit is dus oud nieuws waarvan gisteren in FB al besloten is dat er geen topic voor geopend hoeft te worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171593773
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:19 schreef Leandra het volgende:
Dit is wat Straatcommando over dat nieuwtje te zeggen had:

[..]

Al even afgezien dat je niet eens een bron in je OP vermeldt, maar dit is dus oud nieuws waarvan gisteren in FB al besloten is dat er geen topic voor geopend hoeft te worden.
staat vandaag gewoon op het ad

dus geen idee dat het oud nieuws was want ik zit geen 24 uur op fok zoals jij

en dat er geen topic geopend over mocht worden wist ik ook niet

HIERBIJ VERKLAAR IK TOPIC VOOR GESLOTEN VOOR IEDEREEN

nu blij mee :? :? :? :? :? :?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_171593825
Toch erg raar dat elk topic over Savannah en Romy wordt gesloten. :? :{w
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 juni 2017 @ 12:32:51 #5
862 Arcee
Look closer
pi_171593937
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:01 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik zie geen topic meer hier over ? is die er nog?
Ja, maar gesloten: NWS / Verdachte moord Savannah moest op dag vermissing voor rechter komen
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 12:33:04 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171593940
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:26 schreef KatJabba het volgende:
Toch erg raar dat elk topic over Savannah en Romy wordt gesloten. :? :{w
Tis een complot.
And so is the past
pi_171593943
Wat mankeert die ouders dat die gozer al een jaar niet naar school gaat -O-
pi_171593988
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:33 schreef Oberkullie het volgende:
Misschien hadden ze hem niet meer onder controle. Misschien fysiek een erg grote sterke jongen met een grote mond? Draai om zijn oren was waarschijnlijk niet meer mogelijk.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 12:40:44 #9
207372 bastibro
I`ll get there
pi_171594109
Zou hij nou ook zijn komen opdagen bij die rechtbank en vanuit daar zijn doorgereisd naar Bunschoten?
Er staat nl. niet dat hij bij verstek is veroordeeld.
pi_171594257
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:35 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Misschien hadden ze hem niet meer onder controle. Misschien fysiek een erg grote sterke jongen met een grote mond? Draai om zijn oren was waarschijnlijk niet meer mogelijk.
Klinkt alsof er een paar instellingen wat steekjes hebben laten vallen
  zaterdag 10 juni 2017 @ 13:07:12 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_171594663
Wat is TS een achterlijke idioot zeg.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_171595274
Waarom wordt iemand alleen voor een korte periode schoolverzuim veroordeeld als hij -zoals wordt gezegd- een heel jaar niet zou zijn geweest?
pi_171597598
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 13:38 schreef Physsic het volgende:
Waarom wordt iemand alleen voor een korte periode schoolverzuim veroordeeld als hij -zoals wordt gezegd- een heel jaar niet zou zijn geweest?
Hij zal wel veroordeeld zijn voor wat hij veroordeeld kon worden...

IK heb weer een scenario in mij hoofd....

Hij is veroordeeld
hij is die dag zo boos
dat alles wat tegen hem keert een groot risico wordt....
hij rijdt met een vriend naar dat meisje
enzovoorts....
pi_171597632
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 15:20 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Hij zal wel veroordeeld zijn voor wat hij veroordeeld kon worden...

IK heb weer een scenario in mij hoofd....

Hij is veroordeeld
hij is die dag zo boos
dat alles wat tegen hem keert een groot risico wordt....
hij rijdt met een vriend naar dat meisje
enzovoorts....
Heb ik ook aan gedacht. Ik ben echter nog niet zo overtuigd van zijn schuld, eerlijk gezegd..

De tijd zal het leren.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 16:10:09 #15
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_171598446
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-naar-het-buitenland

De jongen die vastzit omdat hij wordt verdacht van betrokkenheid bij de dood van Savannah Dekker, heeft zijn vrienden op de avond voor zijn arrestatie gevraagd om hem naar het buitenland te brengen. Hij deed die oproep op Facebook, bevestigen meerdere bekenden van hem aan RTL Nieuws.

In de dagen voor zijn arrestatie veranderde de 16-jarige jongen zijn Facebooknaam en verwijderde hij delen van de inhoud van zijn Facebookpagina.

Profiel opgezocht
"Dinsdag heb ik zijn profiel opgezocht", zegt een van zijn Facebookvrienden, die niet bij naam genoemd wil worden. "Toen begon ik al zo'n vermoeden te krijgen. Hij had opeens zijn naam veranderd." Op 4 juni, de dag dat het lichaam van Savannah werd gevonden, plaatste de verdachte een post op Facebook waarin hij vroeg om een lift naar het buitenland. "Dat vond ik al wel verdacht. Een maand daarvoor had hij voor het laatst iets geplaatst", zegt de Facebookvriend.

De verdachte is afkomstig uit Den Bosch. Hij is een fanatiek treinenspotter. Onder zijn vrienden op Facebook zijn er veel met dezelfde hobby. Degenen van hen die RTL Nieuws gesproken heeft, noemen de verdachte een gezellige, aardige jongen.

Ongeloof
Een van hen zegt dat hij 'nooit rare dingen heeft gemerkt'. "Ik heb niks doorgehad", zegt hij desgevraagd. "Ik hoorde woensdagochtend dat hij was aangehouden. Ik voelde wel iets van ongeloof. Het ging altijd puur om dingen die met het spoor te maken hadden. Wat hij op privégebied deed, wist ik niet. Hij was wel een vriend. De laatste keer dat ik hem heb gezien, was met carnaval. Ik ben echt van slag. Ik heb het gevoel dat ik iemand ken die iets op zijn geweten heeft."

Het Openbaar Ministerie wil het bericht 'bevestigen noch ontkrachten', omdat de verdachte minderjarig is en in beperkingen zit. Ook zijn advocaat wil om diezelfde redenen niet reageren.

In beperkingen
Als een verdachte in beperkingen zit, betekent dat dat hij geen enkel contact mag hebben met de buitenwereld. Hij mag geen familie of andere gedetineerden zien en heeft geen toegang tot televisie, krant en internet. Alleen de politie en zijn advocaat mogen contact met hem hebben, maar ook de advocaat mag niet over het contact met zijn cliënt met de buitenwereld spreken.

[ Bericht 86% gewijzigd door houdjemond op 10-06-2017 16:23:27 ]
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_171598600
Hmm..
pi_171598683
quote:
Op 4 juni, de dag waarop het levenloze lichaam van Savannah werd ontdekt, plaatste de jongen op Facebook een bericht waarin hij vroeg of iemand hem naar het buitenland wilde brengen.
Als dat klopt en hij is de dader, dan is hij in ieder geval niet zo snugger.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 16:34:39 #18
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171598909
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:33 schreef Oberkullie het volgende:
Probeer ze op die leeftijd maar eens te dwingen. Je brengt je naar school zet ze voor de poort af en blijft staan kijken tot ze naar binnen wandelen. Maar je kunt niet de hele dag bij die poort blijven staan hé.... Zodra ze de kans schoon zien lopen ze gewoon weer de poort uit..... Of ze gebruiken een achter uitgang.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')