Verfspuiten neem ik aan? Thinner is een hele goede ontvetter, maar heeft een laag vlampunt en is dus behorolijk gevaarlijk qua brandgevaar. Je zou ook St MArc kunnen proberen.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 19:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
voordat ik ga spuiten, maar het valt me altijd wel op dat remmenreiniger een residu achterlaat.
Is tinner het beste alternatief?
Dashboard delen van mn auto.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 19:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Verfspuiten neem ik aan? Thinner is een hele goede ontvetter, maar heeft een laag vlampunt en is dus behorolijk gevaarlijk qua brandgevaar. Je zou ook St MArc kunnen proberen.
Andere vraag: wat voor voorwerpen ga je spuiten en welke verfsoort gebruik je?
Dus geen mega grote oppervlakken? Zou thinner gebruiken, maar wel in een zeer goed geventileerde ruimte.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 19:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dashboard delen van mn auto.
Gewoon verf uit een spuitbus
Elke oplosser laat residu achter. Naar gelang de vetheid van het oplosmiddel zelf meer of minder.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 19:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik gebruikte voorheen altijd remmenreiniger om het oppervlak van iets te ontvetten voordat ik ga spuiten, maar het valt me altijd wel op dat remmenreiniger een residu achterlaat.
Is tinner het beste alternatief?
Puur is wel heel erg sterk, zelfs tijdens mijn ammoniak cursus waren sterk verdunde hoeveelheden al genoeg om naar het gasmasker te grijpenquote:
Ja verdunnen natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 21:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Puur is wel heel erg sterk, zelfs tijdens mijn ammoniak cursus waren sterk verdunde hoeveelheden al genoeg om naar het gasmasker te grijpen
Ammonia dusquote:
Zou allemaal best kunnen, als leek doe je gewoon 3 kloeken en een beetje in een emmer water en neem je het oppervlakte af.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 21:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ammonia dus
(en het is eigenlijk oplossen in water ipv verdunnen)
Je koopt het al als ammonia, ammoniak is puur en koop je in gasflessen en ik heb proefondervindelijk mogen vaststellen dat je die echt niet open wilt draaien.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 21:54 schreef halfway het volgende:
[..]
Zou allemaal best kunnen, als leek doe je gewoon 3 kloeken en een beetje in een emmer water en neem je het oppervlakte af.
ontvet idd super goedquote:
Ja en botenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop