Dank je.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
https://www.europa-nu.nl/id/vh7douu8upzz/vrijhandelszone
Pleit Davis hier niet gewoon voor een soft brexit? Het Noorwegen-model zeg maar..quote:Op maandag 12 juni 2017 09:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
The Guardian:
[..]
Wat is een 'free trade area' precies?
Volgens hem niet:quote:Op maandag 12 juni 2017 09:49 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Pleit Davis hier niet gewoon voor een soft brexit? Het Noorwegen-model zeg maar..
xquote:Q: You could leave, but stay in the single market.
Davis rejects that. He says during the campaign both sides accepted that leaving the EU meant leaving the single market. There is no doubt about that.
People voted for three things, he says: control of borders, control of laws and control of money.
Q: Why not do the Norway option?
Davis says the government is not doing this.
Ik denk dat hij met een free trade area een nultarief qua invoer- en uitvoerheffingen bedoelt.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
The Guardian:
[..]
Wat is een 'free trade area' precies?
Dit klinkt heel erg als wel de baten willen hebben, maar niet de lasten. Ik zie de EU hier niet mee instemmen.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk dat hij met een free trade area een nultarief qua invoer- en uitvoerheffingen bedoelt.
De "interne markt" is veel uitgebreider. Gaat ook over vrij verkeer van werknemers, kapitaal en diensten. Gaat over wederzijdse erkenning van conformiteit en over harmonisatie van productvereisten, zodat niet-tarifaire handelsbelemmeringen worden verminderd. En dat betekent inleveren van soevereiniteit, wat de Britten niet willen.
De EU heeft ook belang bij een soft brexit. De Britten hebben een negative handelsbalans met de EU van 24 miljard Pond. Dit is een 10% van de UK export naar de EU.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dit klinkt heel erg als wel de baten willen hebben, maar niet de lasten. Ik zie de EU hier niet mee instemmen.
Ja duh. Nog meer belang bij een VK in de EU. Maar dat is politiek onmogelijk geworden.quote:Op maandag 12 juni 2017 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De EU heeft ook belang bij een soft brexit.
Wij exporteren meer naar het VK dan omgekeerd, dus als zij willen afspreken om de importheffingen op nul te zetten dan is dat juist in ons voordeel.quote:Op maandag 12 juni 2017 09:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dit klinkt heel erg als wel de baten willen hebben, maar niet de lasten. Ik zie de EU hier niet mee instemmen.
Maar wat Davis wil is volgens mij geen soft brexit. Want hij wil geen situatie zoals die van Noorwegen. De huidige Britse regering lijkt een harde Brexit te willen, maar dan met een soort uitzonderingspositie voor de handel (en de grens bij Ierland).quote:Op maandag 12 juni 2017 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De EU heeft ook belang bij een soft brexit. De Britten hebben een negative handelsbalans met de EU van 24 miljard Pond. Dit is een 10% van de UK export naar de EU.
https://www.theguardian.c(...)eu-referendum-brexit
https://fullfact.org/europe/uk-eu-trade/
Kortom, de EU exporteert veel maar naar UK dan andersom.
Die zal nog groter worden als bv BMW en Toyota en anderen naar het continent gaan.
Het VK is nettobetaler (http://www.viewsoftheworl(...)U_NetSharesChart.jpg) en heeft tegelijk het grootste handelstekort van de EU (http://ec.europa.eu/euros(...)_Member_State,_2015_(EUR_billion).png). Het is geen aantrekkelijke situatie om te moeten betalen zodat anderen beter spullen aan jou kunnen verkopen.quote:Op maandag 12 juni 2017 10:22 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Maar wat Davis wil is volgens mij geen soft brexit. Want hij wil geen situatie zoals die van Noorwegen. De huidige Britse regering lijkt een harde Brexit te willen, maar dan met een soort uitzonderingspositie voor de handel (en de grens bij Ierland).
Daarbij moet de EU waken voor een situatie waarbij het loont om uit de EU te stappen.
Ik geloof dat ik niet helemaal begrijp wat je nu bedoelt. Heb je het nu over de huidige situatie (die ongeveer in stand blijft bij een soft brexit)?quote:Op maandag 12 juni 2017 10:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Het VK is nettobetaler (http://www.viewsoftheworl(...)U_NetSharesChart.jpg) en heeft tegelijk het grootste handelstekort van de EU (http://ec.europa.eu/euros(...)_Member_State,_2015_(EUR_billion).png). Het is geen aantrekkelijke situatie om te moeten betalen zodat anderen beter spullen aan jou kunnen verkopen.
Het enige andere land in een vergelijkbare situatie is Frankrijk. Maar daar is de politieke constellatie gelukkig anders.
Ja, daar heb ik het over.quote:Op maandag 12 juni 2017 10:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik niet helemaal begrijp wat je nu bedoelt. Heb je het nu over de huidige situatie (die ongeveer in stand blijft bij een soft brexit)?
Dat was toch al wel bekend .quote:Op maandag 12 juni 2017 11:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik het over.
Als je bijv. de verhouding tussen Duitsland en Griekenland bekijkt, dan is die enigszins logisch. Duitsland geeft Griekenland geld en de Grieken kopen daarmee Duitse spullen, dat is goed voor de Duitse economie (bbp, werkgelegenheid) en voor de Griekse (investeringen, koopkracht).
Als je de verhouding tussen het VK en Griekenland bekijkt -- het VK geeft Griekenland geld en de Grieken kopen daarmee Duitse spullen. Daarmee is het VK een beetje een gekke Henkie.
Oké, dank je. Ik snap dat het de Britten beter uitkomt als ze niet meer hoeven te betalen en ik snap ook wel dat ze dat het allerliefste niet meer willen. Maar de EU is er niet bij gebaat om de VK een dergelijke deal te gunnen (zelfs als het ze zelf centjes zouden opleveren). Het is dan ook maar de vraag wat er straks uitkomt. Vooral omdat de EU veel sterker staat.quote:Op maandag 12 juni 2017 11:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik het over.
Als je bijv. de verhouding tussen Duitsland en Griekenland bekijkt, dan is die enigszins logisch. Duitsland geeft Griekenland geld en de Grieken kopen daarmee Duitse spullen, dat is goed voor de Duitse economie (bbp, werkgelegenheid) en voor de Griekse (investeringen, koopkracht).
Als je de verhouding tussen het VK en Griekenland bekijkt -- het VK geeft Griekenland geld en de Grieken kopen daarmee Duitse spullen. Daarmee is het VK een beetje een gekke Henkie.
Tja, de UK moet gewoon producten en diensten aanbieden die mensen in andere landen graag willen kopen. Net als Trump die aan het janken was dat er zo weinig Amerikaanse auto's in D rondrijden. Tja, in Europa hebben we niet zo een behoefte aan slagschepen en enorme pickup trucks...quote:Op maandag 12 juni 2017 11:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik het over.
Als je bijv. de verhouding tussen Duitsland en Griekenland bekijkt, dan is die enigszins logisch. Duitsland geeft Griekenland geld en de Grieken kopen daarmee Duitse spullen, dat is goed voor de Duitse economie (bbp, werkgelegenheid) en voor de Griekse (investeringen, koopkracht).
Als je de verhouding tussen het VK en Griekenland bekijkt -- het VK geeft Griekenland geld en de Grieken kopen daarmee Duitse spullen. Daarmee is het VK een beetje een gekke Henkie.
Alleen geeft het VK Griekenland nauwelijks geld, het VK zit niet in de Eurozone. Ze hebben wel iets bijgedragen maar niet in de mate van de EZ landen.quote:Op maandag 12 juni 2017 11:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik het over.
Als je bijv. de verhouding tussen Duitsland en Griekenland bekijkt, dan is die enigszins logisch. Duitsland geeft Griekenland geld en de Grieken kopen daarmee Duitse spullen, dat is goed voor de Duitse economie (bbp, werkgelegenheid) en voor de Griekse (investeringen, koopkracht).
Als je de verhouding tussen het VK en Griekenland bekijkt -- het VK geeft Griekenland geld en de Grieken kopen daarmee Duitse spullen. Daarmee is het VK een beetje een gekke Henkie.
Maar Trump is gewoon dom, natuurlijk, er rijden talloze Fords en Opels in Duitsland en tot voor zeer, zeer kort was Opel gewoon Amerikaans. Ford is dat nog steeds. Verder rijden er aardig wat Tesla's rond in Europa, volgens mij.quote:Op maandag 12 juni 2017 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, de UK moet gewoon producten en diensten aanbieden die mensen in andere landen graag willen kopen. Net als Trump die aan het janken was dat er zo weinig Amerikaanse auto's in D rondrijden. Tja, in Europa hebben we niet zo een behoefte aan slagschepen en enorme pickup trucks...
Over het algemeen allemaal europese modellen. Overigens moet ik zeggen dat ik steeds vaker pick ups heir in de straat zie rondtoeren. Vooral bij zzp'ers populair.quote:Op maandag 12 juni 2017 11:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar Trump is gewoon dom, natuurlijk, er rijden talloze Fords en Opels in Duitsland en tot voor zeer, zeer kort was Opel gewoon Amerikaans. Ford is dat nog steeds. Verder rijden er aardig wat Tesla's rond in Europa, volgens mij.
Dat er hier niet zo veel pick up trucks rondrijden...tja...whatever.
Europese modellen van Amerikaanse bedrijven. Hun winst gaat naar de VS (of verlies want daar zijn ze beter in de laatste jaren), maar Trump is volgens mij simpelweg te dom om te snappen dat Ford Europa gewoon Ford is en dat de Europese modellen nu gewoon ook in de VS rijden.quote:Op maandag 12 juni 2017 12:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Over het algemeen allemaal europese modellen. Overigens moet ik zeggen dat ik steeds vaker pick ups heir in de straat zie rondtoeren. Vooral bij zzp'ers populair.
Ik doelde er meer op dat Ford europa in europa ontworpen, getest en gemaakt wordt. Daar komt bijna geen amerikaan aan te pas.quote:Op maandag 12 juni 2017 12:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Europese modellen van Amerikaanse bedrijven. Hun winst gaat naar de VS (of verlies want daar zijn ze beter in de laatste jaren), maar Trump is volgens mij simpelweg te dom om te snappen dat Ford Europa gewoon Ford is en dat de Europese modellen nu gewoon ook in de VS rijden.
Doen ze nu wel, de Focus rijdt nu ook in de VS en alle nieuwe motoren van Ford personen wagens in de VS zijn gebaseerd op de europese Ecotec motoren.quote:Op maandag 12 juni 2017 12:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik doelde er meer op dat Ford europa in europa ontworpen, getest en gemaakt wordt. Daar komt bijna geen amerikaan aan te pas.
Wat ik niet snap is waarom ze de veel zuinigere europese motortechniek niet vaker in hun amerikaanse modellen schroeven.
In Europa ligt het zwaartepunt op CO2 en zuinigheid, in de VS op stikstofoxiden, wellicht dat het daar mee te maken heeft?quote:Op maandag 12 juni 2017 12:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat ik niet snap is waarom ze de veel zuinigere europese motortechniek niet vaker in hun amerikaanse modellen schroeven.
Dat laatste wilde ik ook net hier posten.quote:Op maandag 12 juni 2017 14:26 schreef SureD1 het volgende:
Queen's speech met een paar dagen vertraagd. De deal met de DUP is nog niet rond, en bovendien moet de speech geschreven worden op een soort geitenvel en die inkt moet een paar dagen drogen (I shit you not...) bron: the guardian liveblog
Ik snap dat tradities leuk zijn, maar dit is wel een beetje erg " ".twitter:faisalislam twitterde op maandag 12-06-2017 om 14:13:43 One of the reasons for Queens Speech delay - it takes a week to dry the goats skin upon which it is carved. I am not joking. #velum reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |