Wie is toch degene die die stukjes schrijft, en waarom zeggen alle zender EXACT hetzefde?quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:16 schreef Infection het volgende:
Tja, je verwacht het niet. 'Fake news' komt toch ergens vandaan.
Uit de aars van TS.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:16 schreef Infection het volgende:
Tja, je verwacht het niet. 'Fake news' komt toch ergens vandaan.
Wat is er grappig aan eigenlijk? Nieuwszenders die bepaalde transcripten en macro's kopen, nou nou, stop de persen!quote:
De illuminati.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:17 schreef 2600 het volgende:
[..]
Wie is toch degene die die stukjes schrijft, en waarom zeggen alle zender EXACT hetzefde?
Omdat sommige dingen voor de hand liggen om te zeggen, en met de honderden (duizenden?) lokale zenders in de VS is de kans bijna 100% dat je er een paar gaat vinden die dezelfde woordspeling gebruiken bij een nieuwsitem.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:17 schreef 2600 het volgende:
[..]
Wie is toch degene die die stukjes schrijft, en waarom zeggen alle zender EXACT hetzefde?
Dat het dan geen nieuws meer is, maar propaganda.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat is er grappig aan eigenlijk? Nieuwszenders die bepaalde transcripten en macro's kopen, nou nou, stop de persen!
quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:19 schreef 2600 het volgende:
[..]
Dat het dan geen nieuws meer is, maar propaganda.
Nieuws is waar een journalist iets onderzoekt, en zijn bevindingen publiceert.
Woordspeling ?quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Omdat sommige dingen voor de hand liggen om te zeggen, en met de honderden (duizenden?) lokale zenders in de VS is de kans bijna 100% dat je er een paar gaat vinden die dezelfde woordspeling gebruiken bij een nieuwsitem.
Wat is propaganda? Dat er wordt gesproken over kerstmis en cadeaus kopen? Nou nou, heel schokkend inderdaad.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:19 schreef 2600 het volgende:
[..]
Dat het dan geen nieuws meer is, maar propaganda.
Vrijheid van meningsuiting bannen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:20 schreef Dven het volgende:
Breitbart bannen in NWS
Martin Vrijlant bannen in NWS
2600 bannen in NWS![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, al die verslaggevers krijgen hetzelfde stukje voorgelegd om voor te lezen. Niet zo gek hé. Denk je dat ieder tv-stationnetje in de VS zijn eigen journalisten stuurt?quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:20 schreef 2600 het volgende:
[..]
Woordspeling ?
EXACT dezelfde woorden bij allemaal, en zo zijn er nog vele voorbeelden.
NWS is niet bedoeld voor users om lukraak hun 'mening' te uiten in de vorm van nieuwe topics.quote:
De FP mag dan weer wel.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:18 schreef Jigzoz het volgende:
Hmja. Niburu ook niet. Martin Vrijland ook niet.
Klopt, maar jij hebt het over het bannen van Breitbart. Dat noemen ze ook wel censuur en dus tegen vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:23 schreef Dven het volgende:
[..]
NWS is niet bedoeld voor users om lukraak hun 'mening' te uiten in de vorm van nieuwe topics.
Centrale nieuwsgaring is overigens wel een dingetje wat misbruikt zou kunnen worden.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, al die verslaggevers krijgen hetzelfde stukje voorgelegd om voor te lezen. Niet zo gek hé. Denk je dat ieder tv-stationnetje in de VS zijn eigen journalisten stuurt?
Oke. Gaan we voortaan leuk speldberichtjes openen in NWSquote:Op woensdag 7 juni 2017 17:24 schreef Infection het volgende:
[..]
Klopt, maar jij hebt het over het bannen van Breitbart. Dat noemen ze ook wel censuur en dus tegen vrijheid van meningsuiting.
Nieuws is iets anders dan een mening hè.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:24 schreef Infection het volgende:
[..]
Klopt, maar jij hebt het over het bannen van Breitbart. Dat noemen ze ook wel censuur en dus tegen vrijheid van meningsuiting.
Dat Breitbart niet overeen komt met jou denkwijze betekent nog niet dat het vergelijkbaar is met een satirisch medium zoals de Speld.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Oke. Gaan we voortaan leuk speldberichtjes openen in NWS
Ook niet voor 6 grote bedrijven die de eigenaar zijn van 90 % van alle "nieuwsmedia" om precies hetzelfde dagenlang te herhalen, ... tot je het gaat geloven.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:23 schreef Dven het volgende:
[..]
NWS is niet bedoeld voor users om lukraak hun 'mening' te uiten in de vorm van nieuwe topics.
Tegenwoordig niet meer.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nieuws is iets anders dan een mening hè.
Zeg dat tegen CNN en andere mainstream media, die de mening van Amerikanen probeert te beïnvloeden. Geldt trouwens ook voor Nederlandse media.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nieuws is iets anders dan een mening hè.
Heeft iets minder met mijn denkwijze te maken dan met het feit dat Breitbart nog 'ietsjes' onbetrouwbaarder is dan de hier zo verguisde 'MSM'quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat Breitbart niet overeen komt met jou denkwijze betekent nog niet dat het vergelijkbaar is met een satirisch medium zoals de Speld.
Waar baseer je dit op? Omdat ze rechts zijn?quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Heeft iets minder met mijn denkwijze te maken dan met het feit dat Breitbart nog 'ietsjes' onbetrouwbaarder is dan de hier zo verguisde 'MSM'
Eigen nieuwsgaring ook.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:25 schreef jogy het volgende:
[..]
Centrale nieuwsgaring is overigens wel een dingetje wat misbruikt zou kunnen worden.
Nee. Ik baseer dat niet op het gegeven dat ze redelijk extreem ver in het rechtse verkeren.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:28 schreef Infection het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op? Omdat ze rechts zijn?
Maar als het het extreemlinkse blad Joop was, was het wel goed geweest?quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee. Ik baseer dat niet op het gegeven dat ze redelijk extreem ver in het rechtse verkeren.
Ik zou weinig Nederlandse nieuwsmedia kunnen noemen die hun opvattingen als nieuws presenteren. Ja, GeenStijl, de Telegraaf en soortgelijken. Maar zelfs Joop profileert zich nadrukkelijk als opiniesite.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:27 schreef Infection het volgende:
[..]
Zeg dat tegen CNN en andere mainstream media, die de mening van Amerikanen probeert te beïnvloeden. Geldt trouwens ook voor Nederland.
Jij bent zeker zo'n figuur die mensen als nazi ziet als ze met een Nederlandse vlag zwaaien.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:28 schreef Dven het volgende:
Maar goed, waarom reageer ik uberhaupt nog op een vlaggetje
True enough. Al wordt eigen nieuwsgaring misschien iets kritischer bekeken dan centrale nieuwsgaring want aan de voorkant hebben opeens legio nieuws-sites het er over als het centraal geleverd wordt.quote:
Zoals ik zeg, ik baseer dat NIET op het gegeven dat ze extreemrechts zijn. Wel blijven opletten graag.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:29 schreef Infection het volgende:
[..]
Maar als het het extreemlinkse blad Joop was, was het wel goed geweest?
Nee hoor, ik zie je niet als nazi. Maar vlaggenzwaaiertjes zijn over het algemeen niet de meest heldere lichten. Ongeacht welke vlag overigens. Nederlands, Turks, Grieks, Marrokaans. Whatever.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:30 schreef Infection het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n figuur die mensen als nazi ziet als ze met een Nederlandse vlag zwaaien.
Waar baseer je dit dan wel op?quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoals ik zeg, ik baseer dat NIET op het gegeven dat ze extreemrechts zijn. Wel blijven opletten graag.
Zo zo, wat een vooroordelen weer.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zie je niet als nazi. Maar vlaggenzwaaiertjes zijn over het algemeen niet de meest heldere lichten. Ongeacht welke vlag overigens. Nederlands, Turks, Grieks, Marrokaans. Whatever.
NOSquote:Op woensdag 7 juni 2017 17:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zou weinig Nederlandse nieuwsmedia kunnen noemen die hun opvattingen als nieuws presenteren. Ja, GeenStijl, de Telegraaf en soortgelijken. Maar zelfs Joop profileert zich nadrukkelijk als opiniesite.
In 99% van de gevallen is dat ook terecht, want die nieuwssites gebruiken die bronnen omdat ze betrouwbaar zijn. Als ANP alleen maar partijdige onzin zou verkopen, zouden niet vrijwel alle nieuwsmedia van Joop.nl tot GeenStijl er gebruik van maken.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:30 schreef jogy het volgende:
[..]
True enough. Al wordt eigen nieuwsgaring misschien iets kritischer bekeken dan centrale nieuwsgaring want aan de voorkant hebben opeens legio nieuws-sites het er over als het centraal geleverd wordt.
En dan RussiaToday als bron nemen.quote:
Dit is uitgebreid besproken en bleek daadwerkelijk gemanipuleerd te zijn door de NOS. Dat toevallig RT de video overgenomen heeft betekent niet dat het de enige bron is.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En dan RussiaToday als bron nemen.
Jij vindt het Journaal een nieuwsmedium dat zijn mening als nieuws presenteert? En hoe luidt die mening dan? Of in welke politieke richting moet ik denken?quote:
NOS gebruikt de beelden van russiatoday. Dus gebruik geen RT als bron.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Pro Amerika en neo-liberaal.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jij vindt het Journaal een nieuwsmedium dat zijn mening als nieuws presenteert? En hoe luidt die mening dan? Of in welke politieke richting moet ik denken?
Nee, nu niet meer.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:43 schreef Infection het volgende:
[..]
Zo Pro-Amerika zullen ze tegenwoordig niet meer zijn denk ik zo.
Is bij niet-opgelezen nieuws toch ook zo en dat vindt niemand spannendquote:Op woensdag 7 juni 2017 17:20 schreef 2600 het volgende:
[..]
Woordspeling ?
Zijn gewoon rauwe beelden met een RT logo onderin. De BBC heeft dezelfde beelden ook uitgezonden.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
quote:
Dit zijn lokale zenders. Lokale content komt van hun zelf, berichten over nationale/internationale onderwerpen worden gewoon letterlijk gekocht bij de grote persbureau's. Vandaar dat het ook allemaal hetzelfde is.quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:20 schreef 2600 het volgende:
[..]
Woordspeling ?
quote:Op woensdag 7 juni 2017 17:20 schreef Dven het volgende:
Breitbart bannen in NWS
Martin Vrijlant bannen in NWS
2600 bannen in NWS![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Da's niet waar, of het nou krant/ site/ of radio of tv is, nieuws zou objectief en feitelijk controleerbaar moeten zijn, bronnen openbaar (m.u.v.) beschermde bronnen, in welk geval de redactie de verantwoording neemt voor de juistheid van de feiten.quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:06 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Is bij niet-opgelezen nieuws toch ook zo en dat vindt niemand spannend
ANP/ Novum levert hier toch ook een lading nieuws aan allerlei andere sites die dat dan weer overnemen en zoquote:Op woensdag 7 juni 2017 18:13 schreef 2600 het volgende:
[..]
Da's niet waar, of het nou krant/ site/ of radio of tv is, nieuws zou objectief en feitelijk controleerbaar moeten zijn, bronnen openbaar (m.u.v.) beschermde bronnen, in welk geval de redactie de verantwoording neemt voor de juistheid van de feiten.
Zie link in OP.quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:14 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Welk nieuwsbericht mis ik nu?
Wat in de OP is in ieder geval geen nieuws, maar gewoon eigen-mening-troep.
...met een verwijzing naar waar het vandaan komt, wat de verantwoording voor de juistheid weer neerlegt waar hij hoort, bij de auteur.quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:14 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ANP/ Novum levert hier toch ook een lading nieuws aan allerlei andere sites die dat dan weer overnemen en zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |