Er zijn ook nog andere groepen natuurlijk die dat weer anders zien. Wat het modden best lastig maakt.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik eigenlijk niet. Maar dat zal je wel niet zoveel verbazen.
Wat ik me wel eens afvraag (en ik gooi het ook maar even op omdat dit topic toch een soort brainstormsessie is dus zie het niet direct als beleid ofzo) is waarom je dan niet in de SC gaat zitten met dat groepje users dat ook graag over andere dingen dan voetbal wil praten. Over het algemeen is de SC toch al vrij rustig tijdens wedstrijden. Dan heb je geen last van andere users die zich eraan storen of mods die het nodig vinden om daarop in te grijpen en maak je het jezelf ook wat makkelijker.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:02 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja zeker, maar ik vind ook dat die voorbeelden per seizoen op één hand te tellen zijn.Als er gewoon gemod wordt dan hoeft dat helemaal geen issue te zijn.
Yep.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:02 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Er zijn ook nog andere groepen natuurlijk die dat weer anders zien. Wat het modden best lastig maakt.
Valt mee. Gewoon de grens bepalen op basis van de wedstrijd. Soms heeft de ene groep pech en soms de andere.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:02 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Er zijn ook nog andere groepen natuurlijk die dat weer anders zien. Wat het modden best lastig maakt.
gebeurdquote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wanneer is dat voor het laatst gebeurt?
Ik tel Slobeend, Frozen-Assassin en Mexicanobakker (zij het die laatste in wat mindere mate)quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Yep.
Ook jammer is dat die groep zich hier niet zo laat zien tot dusver, want als ik het zo snel even scan zie ik 1 user er moeite mee heeft. Maar oké, het topic is nog jong.
De vergelijking voetbal kijken met je vrienden is al gemaakt, maar ook in deze: je gaat tijdens een potje ook niet in een apart kamertje even over iets anders lullen. Het hoort er gewoon een beetje bij. Voor mij althans.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:04 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Wat ik me wel eens afvraag (en ik gooi het ook maar even op omdat dit topic toch een soort brainstormsessie is dus zie het niet direct als beleid ofzo) is waarom je dan niet in de SC gaat zitten met dat groepje users dat ook graag over andere dingen dan voetbal wil praten. Over het algemeen is de SC toch al vrij rustig tijdens wedstrijden. Dan heb je geen last van andere users die zich eraan storen of mods die het nodig vinden om daarop in te grijpen en maak je het jezelf ook wat makkelijker.
Omdat maximaal 2 á 3 users dat doen + ik mis dan de opmerkingen over de wedstrijd van users die niet de SC bezoeken, want het is nou niet zo dat 90% van de gehele wedstrijd kut is. Meestal heb je fases in de wedstrijd dat het even ergens anders over gaat. Omdat nou in de SC te gaan doen omdat er een paar, ik zou bijna willen zeggen autisten, zijn die zich daar direct aan storen, mehquote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:04 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Wat ik me wel eens afvraag (en ik gooi het ook maar even op omdat dit topic toch een soort brainstormsessie is dus zie het niet direct als beleid ofzo) is waarom je dan niet in de SC gaat zitten met dat groepje users dat ook graag over andere dingen dan voetbal wil praten. Over het algemeen is de SC toch al vrij rustig tijdens wedstrijden. Dan heb je geen last van andere users die zich eraan storen of mods die het nodig vinden om daarop in te grijpen en maak je het jezelf ook wat makkelijker.
I see what you did therequote:Op dinsdag 6 juni 2017 18:59 schreef GGMM het volgende:
[..]
Voorbeelden.
[..]
Het banbeleid is ook niet zo heel kut. Ik liet vroeger nauwelijks mensen bannen (behalve Feyenoorders) als users aangesproken worden is dat veel effectiever.
Dat snap ik, maar die paar posts over de wedstrijd kun je dan ook net zo goed in de SC doen; het is niet dat dat een verboden onderwerp is binnen de SC (al wordt daar wel eens anders over gedachtquote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De vergelijking voetbal kijken met je vrienden is al gemaakt, maar ook in deze: je gaat tijdens een potje ook niet in een apart kamertje even over iets anders lullen. Het hoort er gewoon een beetje bij. Voor mij althans.
Het punt is wel dat de users die over de wedstrijd posten (of althans een deel daarvan) juist niet of minder in livetopics komen juist om dit soort dingen. Dan trek ik het wat breder dan posten over eten alleen maargoed. En wat ik hierboven ook zeg, het zou een hoop wederzijdse ergernis schelen denk ik.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:07 schreef GGMM het volgende:
[..]
Omdat maximaal 2 á 3 users dat doen + ik mis dan de opmerkingen over de wedstrijd van users die niet de SC bezoeken, want het is nou niet zo dat 90% van de gehele wedstrijd kut is. Meestal heb je fases in de wedstrijd dat het even ergens anders over gaat. Omdat nou in de SC te gaan doen omdat er een paar, ik zou bijna willen zeggen autisten, zijn die zich daar direct aan storen, meh
Volgens mij zegt ook niemand dat alles voor de volle 100% maar ontopic zou moeten zijn. Laatste kan ik me wel in vinden.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
een livetopic blijft natuurlijk gewoon een SC-met-onderwerp. Waarbij het onderwerp voetbal is en dan in het bijzonder de wedstrijd die gespeeld wordt. Maar om dan te zeggen dat slowchat daar van de pot gerukt zou zijn zie ik niet. Het kan alleen escaleren en dat gebeurt voor mijn gevoel het laatste jaar wel vaak..
Ik denk dat het eerlijk gezegd wel meevalt met het aantal users dat niet in live-topics komt vanwege een paar off-topic posts per wedstrijd, en het idee om een gedeelte van de wedstrijd ook al onder te brengen in de SC, waar al genoeg besproken wordt dat gewoon in het overige gedeelte van VBL zou moeten wmb, lijkt me juist een heel slecht plan. Mensen gaan ook niet offtopic praten in het ene topic en ontopic in het live-topic. Zo werkt het niet. Zeker als je mobiel zit zou dat niet eens te doen zijn. Onuitvoerbaar plan en persoonlijk trekt het me helemaal niet om dat zo te moeten doen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:10 schreef Tagliano het volgende:
Het punt is wel dat de users die over de wedstrijd posten (of althans een deel daarvan) juist niet of minder in livetopics komen juist om dit soort dingen. Dan trek ik het wat breder dan posten over eten alleen maargoed. En wat ik hierboven ook zeg, het zou een hoop wederzijdse ergernis schelen denk ik.
Tja, draai het eens om. De onderwerpen die nu besproken worden in de SC moet je ook niet in de andere topics willen hebben.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 18:57 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee, ik vind het weinig toevoegen. Het is wel gezellig, maar het neemt ook een groot deel van de onderwerpen weg die wmb een apart topic mogen krijgen. Als er iets gebeurt in het voetbal dan wordt dat nu vaak in de SC besproken. Dat is op zich best zonde.
Ja, dat ook.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:15 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Tja, draai het eens om. De onderwerpen die nu besproken worden in de SC moet je ook niet in de andere topics willen hebben.
Mss moetquote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:49 schreef Cyanide- het volgende:
en ik erken dat er een groep mensen (mezelf soms incluis, al probeer ik het te minderen) is die daar hoe dan ook meteen opduikt, want de TS is![]()
Eens, al vind ik het met het escaleren wel meevallen. Sowieso vind ik dat dan een kwestie van het live-topic gewoon goed modden wanneer zoiets gebeurt.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
een livetopic blijft natuurlijk gewoon een SC-met-onderwerp. Waarbij het onderwerp voetbal is en dan in het bijzonder de wedstrijd die gespeeld wordt. Maar om dan te zeggen dat slowchat daar van de pot gerukt zou zijn zie ik niet. Het kan alleen escaleren en dat gebeurt voor mijn gevoel het laatste jaar wel vaak..
Wat betreft dat eerste: je kunt natuurlijk ook het stukje wedstrijd meenemen naar de SC. Wat ik net ook tegen Scrummie zei. Maar goed het is maar een gedachte. Ikzelf weet van/praat met een handjevol users dat livetopics laat voor wat ze zijn vanwege de SC maar net zo goed het gebash en andere dingen die al eerder voorbij kwamen. Ik denk dat de groep qua grootte vergelijkbaar is met de "SC-groep" om het zo even te noemen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:15 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerlijk gezegd wel meevalt met het aantal users dat niet in live-topics komt vanwege een paar off-topic posts per wedstrijd, en het idee om een gedeelte van de wedstrijd ook al onder te brengen in de SC, waar al genoeg besproken wordt dat gewoon in het overige gedeelte van VBL zou moeten wmb, lijkt me juist een heel slecht plan. Mensen gaan ook niet offtopic praten in het ene topic en ontopic in het live-topic. Zo werkt het niet. Zeker als je mobiel zit zou dat niet eens te doen zijn. Onuitvoerbaar plan en persoonlijk trekt het me helemaal niet om dat zo te moeten doen.
Ik heb al wel meerdere keren gezegd dat ik (en niemand van de mods) erop tegen is dat er een beetje SC plaatsvindt in livetopics, is geen ramp. Het is alleen jammer dat het soms doorslaat in de ogen van mods/een aantal users.quote:Daarnaast zeg je dat er veel mensen niet posten in het live-topic vanwege die posts, maar ik durf te wedden dat er ook genoeg mensen zijn die niet in de SC komen maar het ook wel gezellig vinden om tijdens de westrijd ook af en toe ergens anders over te lullen. Als je dat helemaal weg zou halen uit live-topics dan gaan die users misschien wel weg. Het is onmogelijk te vergelijken hoeveel users je met de huidige live-topics misloopt tov wanneer je het 100% over de wedstrijd zou hebben.
Hoe is dat voor jou een rechtvaardiging om dat ook in zijn topics te gaan roepen?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Mss moetdan zelf ook eens stoppen met die diarree aan kuttopics. Hij verspeelt het voordeel van de twijfel namelijk nogal als hij steeds met niets toevoegende graftopics blijft komen.
Ik heb geen last van tong topics want ik post er niet.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Mss moetdan zelf ook eens stoppen met die diarree aan kuttopics. Hij verspeelt het voordeel van de twijfel namelijk nogal als hij steeds met niets toevoegende graftopics blijft komen.
Tong heeft af en toe best leuke topics hoor. Maar tja die worden gelijk door iedereen kapot getrold.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Maar, volgens velen, slaat het offtopic deeltje dus niet door. Volgens enkelen (zover we kunnen zien) slaat dat wel door.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:13 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Volgens mij zegt ook niemand dat alles voor de volle 100% maar ontopic zou moeten zijn. Laatste kan ik me wel in vinden.
Oke, dat vind ik persoonlijk wel meevallen. Ja hooguit 2 keer het afgelopen jaar, als je dat onder soms verstaat. Dat ga je het komende half jaar weer meemaken. Eigenlijk vind ik dat heel erg meevallen zelfs.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:21 schreef Tagliano het volgende:
Ik heb al wel meerdere keren gezegd dat ik (en niemand van de mods) erop tegen is dat er een beetje SC plaatsvindt in livetopics, is geen ramp. Het is alleen jammer dat het soms doorslaat in de ogen van mods/een aantal users.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |