abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 juni 2017 @ 19:02:39 #151
446803 Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_171505783
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:01 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik eigenlijk niet. Maar dat zal je wel niet zoveel verbazen ;).
Er zijn ook nog andere groepen natuurlijk die dat weer anders zien. Wat het modden best lastig maakt.
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  dinsdag 6 juni 2017 @ 19:04:52 #152
446803 Tagliano
pi_171505845
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:02 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ja zeker, maar ik vind ook dat die voorbeelden per seizoen op één hand te tellen zijn.Als er gewoon gemod wordt dan hoeft dat helemaal geen issue te zijn.
Wat ik me wel eens afvraag (en ik gooi het ook maar even op omdat dit topic toch een soort brainstormsessie is dus zie het niet direct als beleid ofzo) is waarom je dan niet in de SC gaat zitten met dat groepje users dat ook graag over andere dingen dan voetbal wil praten. Over het algemeen is de SC toch al vrij rustig tijdens wedstrijden. Dan heb je geen last van andere users die zich eraan storen of mods die het nodig vinden om daarop in te grijpen en maak je het jezelf ook wat makkelijker.
pi_171505852
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:02 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Er zijn ook nog andere groepen natuurlijk die dat weer anders zien. Wat het modden best lastig maakt.
Yep.

Ook jammer is dat die groep zich hier niet zo laat zien tot dusver, want als ik het zo snel even scan zie ik 1 user er moeite mee heeft. Maar oké, het topic is nog jong.
  Forum Admin dinsdag 6 juni 2017 @ 19:05:23 #154
35723 crew  GGMM
pi_171505860
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:02 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Valt mee. Gewoon de grens bepalen op basis van de wedstrijd. Soms heeft de ene groep pech en soms de andere.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 16:43 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wanneer is dat voor het laatst gebeurt?
gebeurd
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 19:05:50 #155
446803 Tagliano
pi_171505871
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:05 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Yep.

Ook jammer is dat die groep zich hier niet zo laat zien tot dusver, want als ik het zo snel even scan zie ik 1 user er moeite mee heeft. Maar oké, het topic is nog jong.
Ik tel Slobeend, Frozen-Assassin en Mexicanobakker (zij het die laatste in wat mindere mate)
pi_171505900
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:04 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Wat ik me wel eens afvraag (en ik gooi het ook maar even op omdat dit topic toch een soort brainstormsessie is dus zie het niet direct als beleid ofzo) is waarom je dan niet in de SC gaat zitten met dat groepje users dat ook graag over andere dingen dan voetbal wil praten. Over het algemeen is de SC toch al vrij rustig tijdens wedstrijden. Dan heb je geen last van andere users die zich eraan storen of mods die het nodig vinden om daarop in te grijpen en maak je het jezelf ook wat makkelijker.
De vergelijking voetbal kijken met je vrienden is al gemaakt, maar ook in deze: je gaat tijdens een potje ook niet in een apart kamertje even over iets anders lullen. Het hoort er gewoon een beetje bij. Voor mij althans.
  Forum Admin dinsdag 6 juni 2017 @ 19:07:21 #157
35723 crew  GGMM
pi_171505916
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:04 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Omdat maximaal 2 á 3 users dat doen + ik mis dan de opmerkingen over de wedstrijd van users die niet de SC bezoeken, want het is nou niet zo dat 90% van de gehele wedstrijd kut is. Meestal heb je fases in de wedstrijd dat het even ergens anders over gaat. Omdat nou in de SC te gaan doen omdat er een paar, ik zou bijna willen zeggen autisten, zijn die zich daar direct aan storen, meh
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 19:07:24 #158
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171505917
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 18:59 schreef GGMM het volgende:

[..]

Voorbeelden.

[..]

Het banbeleid is ook niet zo heel kut. Ik liet vroeger nauwelijks mensen bannen (behalve Feyenoorders) als users aangesproken worden is dat veel effectiever.
I see what you did there
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 6 juni 2017 @ 19:10:44 #159
446803 Tagliano
pi_171506007
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]

De vergelijking voetbal kijken met je vrienden is al gemaakt, maar ook in deze: je gaat tijdens een potje ook niet in een apart kamertje even over iets anders lullen. Het hoort er gewoon een beetje bij. Voor mij althans.
Dat snap ik, maar die paar posts over de wedstrijd kun je dan ook net zo goed in de SC doen; het is niet dat dat een verboden onderwerp is binnen de SC (al wordt daar wel eens anders over gedacht :+) Kortom dat wat je nu doet in een livetopic zou je ook in de SC kunnen doen. Scheelt waarschijnlijk wel een hele hoop wederzijdse ergernis.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:07 schreef GGMM het volgende:

[..]

Omdat maximaal 2 á 3 users dat doen + ik mis dan de opmerkingen over de wedstrijd van users die niet de SC bezoeken, want het is nou niet zo dat 90% van de gehele wedstrijd kut is. Meestal heb je fases in de wedstrijd dat het even ergens anders over gaat. Omdat nou in de SC te gaan doen omdat er een paar, ik zou bijna willen zeggen autisten, zijn die zich daar direct aan storen, meh
Het punt is wel dat de users die over de wedstrijd posten (of althans een deel daarvan) juist niet of minder in livetopics komen juist om dit soort dingen. Dan trek ik het wat breder dan posten over eten alleen maargoed. En wat ik hierboven ook zeg, het zou een hoop wederzijdse ergernis schelen denk ik.
pi_171506040
Er is weinig mis mee.

Ik denk (en hoop) dat mensen het gewoon leuk vinden om een beetje te ouwehoeren.

Topic kan nu wel dicht na deze korte en duidelijke analyse. :)
  Redactie Sport dinsdag 6 juni 2017 @ 19:11:54 #161
274204 crew  Mexicanobakker
pi_171506062
een livetopic blijft natuurlijk gewoon een SC-met-onderwerp. Waarbij het onderwerp voetbal is en dan in het bijzonder de wedstrijd die gespeeld wordt. Maar om dan te zeggen dat slowchat daar van de pot gerukt zou zijn zie ik niet. Het kan alleen escaleren en dat gebeurt voor mijn gevoel het laatste jaar wel vaak..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 6 juni 2017 @ 19:13:37 #162
446803 Tagliano
pi_171506136
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
een livetopic blijft natuurlijk gewoon een SC-met-onderwerp. Waarbij het onderwerp voetbal is en dan in het bijzonder de wedstrijd die gespeeld wordt. Maar om dan te zeggen dat slowchat daar van de pot gerukt zou zijn zie ik niet. Het kan alleen escaleren en dat gebeurt voor mijn gevoel het laatste jaar wel vaak..
Volgens mij zegt ook niemand dat alles voor de volle 100% maar ontopic zou moeten zijn. Laatste kan ik me wel in vinden.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 19:14:39 #163
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171506166
Ik vind het eigenlijk storender als mensen in een livetopic alleen dingen als ingooi of corner posten :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin dinsdag 6 juni 2017 @ 19:15:47 #164
35723 crew  GGMM
pi_171506199
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:10 schreef Tagliano het volgende:
Het punt is wel dat de users die over de wedstrijd posten (of althans een deel daarvan) juist niet of minder in livetopics komen juist om dit soort dingen. Dan trek ik het wat breder dan posten over eten alleen maargoed. En wat ik hierboven ook zeg, het zou een hoop wederzijdse ergernis schelen denk ik.
Ik denk dat het eerlijk gezegd wel meevalt met het aantal users dat niet in live-topics komt vanwege een paar off-topic posts per wedstrijd, en het idee om een gedeelte van de wedstrijd ook al onder te brengen in de SC, waar al genoeg besproken wordt dat gewoon in het overige gedeelte van VBL zou moeten wmb, lijkt me juist een heel slecht plan. Mensen gaan ook niet offtopic praten in het ene topic en ontopic in het live-topic. Zo werkt het niet. Zeker als je mobiel zit zou dat niet eens te doen zijn. Onuitvoerbaar plan en persoonlijk trekt het me helemaal niet om dat zo te moeten doen.

Daarnaast zeg je dat er veel mensen niet posten in het live-topic vanwege die posts, maar ik durf te wedden dat er ook genoeg mensen zijn die niet in de SC komen maar het ook wel gezellig vinden om tijdens de westrijd ook af en toe ergens anders over te lullen. Als je dat helemaal weg zou halen uit live-topics dan gaan die users misschien wel weg. Het is onmogelijk te vergelijken hoeveel users je met de huidige live-topics misloopt tov wanneer je het 100% over de wedstrijd zou hebben.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_171506202
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 18:57 schreef GGMM het volgende:

[..]

Nee, ik vind het weinig toevoegen. Het is wel gezellig, maar het neemt ook een groot deel van de onderwerpen weg die wmb een apart topic mogen krijgen. Als er iets gebeurt in het voetbal dan wordt dat nu vaak in de SC besproken. Dat is op zich best zonde.
Tja, draai het eens om. De onderwerpen die nu besproken worden in de SC moet je ook niet in de andere topics willen hebben.
Noot noot.
  Forum Admin dinsdag 6 juni 2017 @ 19:17:58 #166
35723 crew  GGMM
pi_171506251
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:15 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Tja, draai het eens om. De onderwerpen die nu besproken worden in de SC moet je ook niet in de andere topics willen hebben.
Ja, dat ook.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_171506256
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 16:49 schreef Cyanide- het volgende:
en ik erken dat er een groep mensen (mezelf soms incluis, al probeer ik het te minderen) is die daar hoe dan ook meteen opduikt, want de TS is :T
Mss moet :T dan zelf ook eens stoppen met die diarree aan kuttopics. Hij verspeelt het voordeel van de twijfel namelijk nogal als hij steeds met niets toevoegende graftopics blijft komen.
  Forum Admin dinsdag 6 juni 2017 @ 19:20:31 #168
35723 crew  GGMM
pi_171506318
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Eens, al vind ik het met het escaleren wel meevallen. Sowieso vind ik dat dan een kwestie van het live-topic gewoon goed modden wanneer zoiets gebeurt.

Maar ik kan hooguit 2 voorbeelden bedenken waarbij het escaleerde in het afgelopen jaar, eigenlijk en zelfs toen viel het allemaal mee. Er waren wat mensen met een ban, tja, dat gebeurt wel eens.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 19:21:24 #169
446803 Tagliano
pi_171506349
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:15 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ik denk dat het eerlijk gezegd wel meevalt met het aantal users dat niet in live-topics komt vanwege een paar off-topic posts per wedstrijd, en het idee om een gedeelte van de wedstrijd ook al onder te brengen in de SC, waar al genoeg besproken wordt dat gewoon in het overige gedeelte van VBL zou moeten wmb, lijkt me juist een heel slecht plan. Mensen gaan ook niet offtopic praten in het ene topic en ontopic in het live-topic. Zo werkt het niet. Zeker als je mobiel zit zou dat niet eens te doen zijn. Onuitvoerbaar plan en persoonlijk trekt het me helemaal niet om dat zo te moeten doen.
Wat betreft dat eerste: je kunt natuurlijk ook het stukje wedstrijd meenemen naar de SC. Wat ik net ook tegen Scrummie zei. Maar goed het is maar een gedachte. Ikzelf weet van/praat met een handjevol users dat livetopics laat voor wat ze zijn vanwege de SC maar net zo goed het gebash en andere dingen die al eerder voorbij kwamen. Ik denk dat de groep qua grootte vergelijkbaar is met de "SC-groep" om het zo even te noemen.
quote:
Daarnaast zeg je dat er veel mensen niet posten in het live-topic vanwege die posts, maar ik durf te wedden dat er ook genoeg mensen zijn die niet in de SC komen maar het ook wel gezellig vinden om tijdens de westrijd ook af en toe ergens anders over te lullen. Als je dat helemaal weg zou halen uit live-topics dan gaan die users misschien wel weg. Het is onmogelijk te vergelijken hoeveel users je met de huidige live-topics misloopt tov wanneer je het 100% over de wedstrijd zou hebben.
Ik heb al wel meerdere keren gezegd dat ik (en niemand van de mods) erop tegen is dat er een beetje SC plaatsvindt in livetopics, is geen ramp. Het is alleen jammer dat het soms doorslaat in de ogen van mods/een aantal users.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 19:21:43 #170
446803 Tagliano
pi_171506359
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Mss moet :T dan zelf ook eens stoppen met die diarree aan kuttopics. Hij verspeelt het voordeel van de twijfel namelijk nogal als hij steeds met niets toevoegende graftopics blijft komen.
Hoe is dat voor jou een rechtvaardiging om dat ook in zijn topics te gaan roepen?
pi_171506504
Toch vraag ik mij oprecht af wat er slecht is aan VBL? Ik leer op dit forumdeel af en toe echt wat over voetbal en dit is voor mij wel echt de nieuwsbron om alles over voetbal te kunnen blijven volgen.

In de topics van de grote drie zitten af en toe wel degelijk objectieve meningen en prima discussies. Iets wat ik op WZV en de netwerksites niet tegen kom.
Groot fan van User Wotte
pi_171506505
quote:

[..]

Ik heb geen last van tong topics want ik post er niet.

Kun je ook gewoon eens proberen.
pi_171506543
quote:

[..]

Tong heeft af en toe best leuke topics hoor. Maar tja die worden gelijk door iedereen kapot getrold.
Groot fan van User Wotte
pi_171506618
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:13 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Volgens mij zegt ook niemand dat alles voor de volle 100% maar ontopic zou moeten zijn. Laatste kan ik me wel in vinden.
Maar, volgens velen, slaat het offtopic deeltje dus niet door. Volgens enkelen (zover we kunnen zien) slaat dat wel door.

Ik herken me er dan ook totaal niet in. Ja, af en toe wel, maar ik geloof dat als het echt uit de hand loopt qua offtopic gelul zelfs ik dan nog zeg dat het wel even ontopic kan.
  Forum Admin dinsdag 6 juni 2017 @ 19:32:18 #175
35723 crew  GGMM
pi_171506700
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:21 schreef Tagliano het volgende:
Ik heb al wel meerdere keren gezegd dat ik (en niemand van de mods) erop tegen is dat er een beetje SC plaatsvindt in livetopics, is geen ramp. Het is alleen jammer dat het soms doorslaat in de ogen van mods/een aantal users.
Oke, dat vind ik persoonlijk wel meevallen. Ja hooguit 2 keer het afgelopen jaar, als je dat onder soms verstaat. Dat ga je het komende half jaar weer meemaken. Eigenlijk vind ik dat heel erg meevallen zelfs. :') ik heb zelfs het idee dat er een paar keer te streng gemod werd in mijn ogen, wat juist daardoor escaleerde.

Maar als jullie denken dat er genoeg animo is van users die komen posten als het strenger is dan is het aan jullie om daar een nieuwe grens in te verzinnen. Persoonlijk heb ik de ervaring dat zeurpieten altijd zeurpieten blijven en dat er te weinig winst mee te behalen valt. Mensen die door dit aantal escalaties al niet meer komen posten die komen nooit posten. Plus ik vind de live-topics persoonlijk gewoon erg gezellig momenteel. :)
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')