abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 juni 2017 @ 08:52:20 #176
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_171492242
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 06:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik Nederlands publiek sowieso altijd heel tam (paar uitzonderingen daar gelaten). Niet alleen op festivals maar ook bij gewone concerten. De meeste mensen staan met hun armen over elkaar en hun mond stijf dicht naar een artiest te kijken. In diverse buitenlanden is dat wel anders.
Wet hebben bij concerten relatief meer luisterpubliek, heel veel bands vinden dat juist heel prettig.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  Redactie Sport dinsdag 6 juni 2017 @ 09:00:59 #177
274204 crew  Mexicanobakker
pi_171492318
quote:
18s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 01:31 schreef Befbekje het volgende:

[..]

Matigjes en af en toe op commando.. Maar misschien verschillen wij van mening wat een losgaand publiek inhoudt..
Teveel vrouwen op festivals, dan krijg je dat.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport dinsdag 6 juni 2017 @ 09:01:55 #178
274204 crew  Mexicanobakker
pi_171492324
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 01:08 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ja bij Atze moeten ze media vriendjes in de grachten staan anders is het kut.

Nee iedereen moet ala Kensington met onzinnige pyro's optreden en 100x per set een clap your hands momentje hebben. O en dan nog het publiek een stukje laten zingen.... man man wat een publiek anticipatie zeg!
Mijn grootste probleem is dat ze weer eens drie kwartier voor t einde klaar waren...
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_171492345
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 08:15 schreef indiaantje89 het volgende:

Atze heeft nu de Beliebers achter zich aan.
Ooit, als de Beliebers zelf volwassen zijn, zullen ze inzien dat Atze gelijk heeft.
Wat een aanfluiting was me die show zeg :')
Stond ie wat in z'n lelijke trainingspakje, wat een lulhannes.
U MAD?
  Moderator dinsdag 6 juni 2017 @ 09:19:36 #180
332671 crew  indiaantje89
pi_171492531
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 09:04 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ooit, als de Beliebers zelf volwassen zijn, zullen ze inzien dat Atze gelijk heeft.
Wat een aanfluiting was me die show zeg :')
Stond ie wat in z'n lelijke trainingspakje, wat een lulhannes.
Het was niet goed, maar ze hebben echt we een ount over Ronie Flex en dat "waar zijn we nu" gebeuren.

Het lijkt wel dat ze 360 graden draaien om hun achterban te pleasen.
pi_171492788
Wie is Atze?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 6 juni 2017 @ 09:57:59 #182
263417 Keyos
Like a Boss
pi_171492995
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 01:47 schreef bijstandboy het volgende:

[..]

moshpits zullen wel vergane glorie zijn, net zoals de echte festivals die er vroeger waren reading, monsters of rock en bizarre festival ;(
Ter verdediging, Graspop, net over de grens in België, is écht een meer dan prima festival voor liefhebbers van Progrock, Metal, hardrock/classic rock etc waar het publiek nog wel losgaat. Het is jammer dat ik dit jaar door scriptie niet kan gaan, maar de line-up is voor mij in ieder geval meer dan prima.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_171493011
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 01:47 schreef bijstandboy het volgende:

[..]

moshpits zullen wel vergane glorie zijn, net zoals de echte festivals die er vroeger waren reading, monsters of rock en bizarre festival ;(
Monsters of Rock is gewoon Download, Reading bestaat ook nog. En de festivals waar jij het over hebt zijn niet echt te vergelijken met Pinkpop. Dan moet je in Europa eerder naar Wacken, Hellfest, of de lite-versie van dat soort festivals; Graspop of Fortarock.
pi_171493084
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 01:04 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

KoL is nooit de stadion rock act geweest en heeft het nooit pogen te zijn. Alleen door Sex On Fire & Use Somebody kwamen ze toch in de top 40 lijsten te staan, maar ook dat waren niet de boembastische nummers. Sterker nog, daarna zijn ze met Cone Around Sundown juist weer terug richting hun roots gegaan. Ik vind ze juist altijd ingetogen ipv arrogant/lui/irritant. Maar dat zit in die mensen in, ze zijn nooit anders geweest. Dus ik vraag me af waarom iedereen dit steeds anders verwacht het is geen flamboyante glamrock band, dat weten we nu toch wel?

Ik ben juist blij dat eens een band gewoon lekker staat te spelen ipv alle cliché's uit de kast halen (come clap your hands). Daarnaast waren Sex On Fire en Use Somebody gewoon 2 erg goede nummers, alleen te vaak op de radio geweest en dan is het bij sommige al direct kut. Maar ze hebben nooit en te nimmer dat succes van zichzelf proberen na te apen, en dat waardeer ik.
Mooi verhaal, als ze hier geen trek in hebben gaan ze toch lekker in de lokale pub spelen?
Je speelt voor duizenden mensen, dan mag je toch wel laten blijken dat je er plezier in hebt? Nee, KoL heeft live totaal geen meerwaarde..
ik hoor een ieder altijd zo teleurgesteld zijn na een live optreden, nadat ze fan waren geworden met cd materiaal. Je verwacht gewoon meer dan dat ze brengen.
pi_171493114
quote:
18s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 01:43 schreef Befbekje het volgende:

[..]

Ze doen allemaal nog aan muziek.. Wat ik bedoel te zeggen: Vijftien jaar terug hield je je bril niet op in de pit bij SOAD, want dan kon je bij de EHBO de glasscherven uit je ogen laten trekken.. Nu krijg ik een hoop inspiratie voor een nieuw montuurtje.. Als Pogo gespeeld werd ging 't hele veld op en neer en nu een klein clubje vooraan en de rest staat wat met z'n arm te hoog.. Die mentaliteit van we gaan ervoor met z'n allen mist een beetje op al die festivals.. Op de Rock am Ring-streams zag ik 't ook al :'(..
Blij dat die "mentaliteit" over is :'). Dat kansloze gebeuk nooit begrepen.
pi_171493187
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 07:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Als men voor moshpits en pogos naar Pinkpop gaat ben je daar wel op de verkeerde plek imo.
Tegenwoordig wel ja... Ik ben 1x op PP geweest (2002) en toen ging het toch hard los met System of a Down, Dropkick Murphys en Rammstein...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_171493199
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:04 schreef lighted het volgende:

[..]

Mooi verhaal, als ze hier geen trek in hebben gaan ze toch lekker in de lokale pub spelen?
Je speelt voor duizenden mensen, dan mag je toch wel laten blijken dat je er plezier in hebt? Nee, KoL heeft live totaal geen meerwaarde..
ik hoor een ieder altijd zo teleurgesteld zijn na een live optreden, nadat ze fan waren geworden met cd materiaal. Je verwacht gewoon meer dan dat ze brengen.
Da's gewoon een beetje de makke van deze editie; 3 headliners die eigenlijk net tekortkomen.

Bieber red het wel qua populariteit, maar zoals voorspeld (toen iedereen zure ouwe rockers was :') ) gewoon totaal geen festivalact, en die beloofde collab met Garrix kwam er ook niet :')
Green Day: wél de act, maar niet de populariteit, zeker niet nadat ze paar maanden eerder nog in de Ziggo staan.
Kings of Leon: in alles een beetje net niet; niet de act, niet de populariteit, en gewoon geen maandagafsluiter. Dat waren toch de afgelopen jaren vaak de grootse, bombastische, publiekstrekkers. Nu gaat het zowel qua show, als qua bezoekers als een nachtkaars uit. En dan ook gewoon een half uur eerder nokken hé. Misschien bén je niet eens ongeinteresseerd, maar zo komt het dan natuurlijk wel over, als je de hele show 2 zinnetjes zegt tegen het publiek en een half uur voor het einde denkt 'doei!'.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2017 10:17:38 ]
pi_171493275
ik snap de haat op green day nooit zo... stiekem blijven het toch wel mijn jeugdhelden die mij midden jaren '90 naar de rockscene hebben getrokken (samen met nirvana, beastie boys en nine inch nails)... de band is altijd wel vermakelijk om te zien, energieke shows, altijd interactie met publiek (weliswaar cliché maar okee)... dus ja ik snap die haat niet zo... goed ik luister er thuis nooit echt meer naar maar dan nog.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_171493359
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:17 schreef Nielsch het volgende:
ik snap de haat op green day nooit zo... stiekem blijven het toch wel mijn jeugdhelden die mij midden jaren '90 naar de rockscene hebben getrokken (samen met nirvana, beastie boys en nine inch nails)... de band is altijd wel vermakelijk om te zien, energieke shows, altijd interactie met publiek (weliswaar cliché maar okee)... dus ja ik snap die haat niet zo... goed ik luister er thuis nooit echt meer naar maar dan nog.
Het is geen haat, maar ik heb het hier volgens mij al eens eerder gezegd; ik zag ze in 2005/2006, en toen was de show praktisch hetzelfde (geneuzel met gitaar enzo). Dat maakt niet uit, en dat werkt anno 2017 ook nog prima, maar dat maakt dus wel dat ik niet sta te springen ze nóg een keer te gaan bekijken. En de ticketverkoop heeft wel bewezen dat meer mensen er zo over denken. Dus totaal niks mis met Green Day (dit weekend nog American Idiot zitten luisteren _O_ ), maar er is wel gebleken dat ze als headliner iig qua populariteit wat tekort schieten voor een festival als Pinkpop. Qua show niet.
pi_171493453
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:22 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Het is geen haat, maar ik heb het hier volgens mij al eens eerder gezegd; ik zag ze in 2005/2006, en toen was de show praktisch hetzelfde (geneuzel met gitaar enzo). Dat maakt niet uit, en dat werkt anno 2017 ook nog prima, maar dat maakt dus wel dat ik niet sta te springen ze nóg een keer te gaan bekijken. En de ticketverkoop heeft wel bewezen dat meer mensen er zo over denken. Dus totaal niks mis met Green Day (dit weekend nog American Idiot zitten luisteren _O_ ), maar er is wel gebleken dat ze als headliner iig qua populariteit wat tekort schieten voor een festival als Pinkpop. Qua show niet.
dat snap ik wel; het is inderdaad geen hoofdact en zo zou je ze ook niet moeten boeken... maar volgens mij gaat het bij sommige mensen nog wel wat verder dan dat...

zelf heb ik ze ook maar één keer live gezien (2005, HMH) maar zou er niks op tegen hebben om ze nog een keer te zien...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_171493497
3voor12 over Kensington;

quote:
Dit had gewoon de afsluiter van de Pinkpop-maandag moeten zijn.
Ga maar 'ffkes wisselen Ralph-Hermen Huiskamp (wie?)
  Moderator dinsdag 6 juni 2017 @ 10:32:10 #192
332671 crew  indiaantje89
pi_171493522
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:12 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Da's gewoon een beetje de makke van deze editie; 3 headliners die eigenlijk net tekortkomen.

Bieber red het wel qua populariteit, maar zoals voorspeld (toen iedereen zure ouwe rockers was :') ) gewoon totaal geen festivalact, en die beloofde collab met Garrix kwam er ook niet :')
Green Day: wél de act, maar niet de populariteit, zeker niet nadat ze paar maanden eerder nog in de Ziggo staan.
Kings of Leon: in alles een beetje net niet; niet de act, niet de populariteit, en gewoon geen maandagafsluiter. Dat waren toch de afgelopen jaren vaak de grootse, bombastische, publiekstrekkers. Nu gaat het zowel qua show, als qua bezoekers als een nachtkaars uit. En dan ook gewoon een half uur eerder nokken hé. Misschien bén je niet eens ongeinteresseerd, maar zo komt het dan natuurlijk wel over, als je de hele show 2 zinnetjes zegt tegen het publiek en een half uur voor het einde denkt 'doei!'.
Maar geen idee hoe men er bij komt dat ze niet geinteresseerd waren. Ik stond in het voorste vak en zag ze echt wel hun best doen om hun muziek zo goed mogelijk te presenteren. Wat ze ook lukte want kwalitatief is het prima in orde.

En wat betreft Justin Bieber is nu wel beetje makkelijk je gelijk halen. Bij sommige was het al per definitie niet goed zonder het eens de kans geven. En er vanuit alle hoeken naar dingen werden gezocht waarom het niet zou kunnen. Die instelling was idd behoorlijk zuur imo en niet terecht. Zie ook het "waar ben ik momentje" wat totaal niet arrogant overkwam op mij en volgens op heel veel mensen niet.

Dat ze dit nu ontzettend uitvergroten is idd pure haat en not fair.
pi_171493555
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:30 schreef Cyanide- het volgende:
3voor12 over Kensington;

[..]

Ga maar 'ffkes wisselen Ralph-Hermen Huiskamp (wie?)
pffff ik kon ze maandagavond gratis live gaan bekijken hier in Utrecht (was voor mij paar minuten lopen) maar toch niet gedaan...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_171493583
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 09:01 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Mijn grootste probleem is dat ze weer eens drie kwartier voor t einde klaar waren...
Dat is ook gewoon de misplaatste verwachting die een festival met het tijdschema creëert. Festivalshows van KoL zijn nooit langer dan 90 minuten, maar in die tijd spelen ze meer (goede) songs dan de meesten in twee uur.
pi_171493705
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:17 schreef Nielsch het volgende:
ik snap de haat op green day nooit zo... stiekem blijven het toch wel mijn jeugdhelden die mij midden jaren '90 naar de rockscene hebben getrokken (samen met nirvana, beastie boys en nine inch nails)... de band is altijd wel vermakelijk om te zien, energieke shows, altijd interactie met publiek (weliswaar cliché maar okee)... dus ja ik snap die haat niet zo... goed ik luister er thuis nooit echt meer naar maar dan nog.
Greenday vind ik altijd een beetje kinderrock. Simpel, spring spring, 3min raggen en volgende nummer. Inderdaad leuk om mee in aanraking te komen als rockmuziek maar vervolgens ga je de "diepte" in en zweer je dergelijke muziek een beetje af..
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:43:57 #196
263417 Keyos
Like a Boss
pi_171493731
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:35 schreef F_JD het volgende:

[..]

Dat is ook gewoon de misplaatste verwachting die een festival met het tijdschema creëert. Festivalshows van KoL zijn nooit langer dan 90 minuten, maar in die tijd spelen ze meer (goede) songs dan de meesten in twee uur.
We moeten KoL niet beter maken dan ze zijn. Een afsluiter hoort geen tentact te zijn die erom bekend staan live niet te knallen (hadden vorige keer in Ahoy ook ruzie met hun publiek). Een afsluiter moet je entertainen, dat iedereen het gevoel heeft van "zo, gave show". Dat kan soms ook iets zijn waar je niet direct fan van bent. KoL zijn gasten die live spelen voor het geld, niet omdat ze het leuk vinden. Prima, maar of een band wel kf geen plezier heeft in live optreden lees je er wel van af.

PP heeft gewoon gefaald, ze zullen het volgend jaar écht goed moeten maken met categorie Pearl Jam, Foo Fighters, Metallica et cetera. Dat KoL niet een gedroomde headliner is en dat de enige die Bieber leuk vonden de fans zijn, was gewoon voor het boeken al bekend.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_171493752
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:32 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Maar geen idee hoe men er bij komt dat ze niet geinteresseerd waren. Ik stond in het voorste vak en zag ze echt wel hun best doen om hun muziek zo goed mogelijk te presenteren. Wat ze ook lukte want kwalitatief is het prima in orde.

En wat betreft Justin Bieber is nu wel beetje makkelijk je gelijk halen. Bij sommige was het al per definitie niet goed zonder het eens de kans geven. En er vanuit alle hoeken naar dingen werden gezocht waarom het niet zou kunnen. Die instelling was idd behoorlijk zuur imo en niet terecht. Zie ook het "waar ben ik momentje" wat totaal niet arrogant overkwam op mij en volgens op heel veel mensen niet.

Dat ze dit nu ontzettend uitvergroten is idd pure haat en not fair.
Nou ja, over KoL staat er dus op 3voor12 dat je ook makkelijk in het voorvak kon komen en het haast een unicum was voor PP dat er bij een maandagafsluiter zó weinig publiek nog was op het terrein. Dan kan ik me ook voorstellen dat als band je denkt 'fuck it, even spelen en naar huis'.

En ik heb nooit geroepen dat Bieber een slechte boeking of artiest was, louter dat ik denk dat het niet werkt. En daar was ook gewoon een voorbeeld van hé; V-festival waar soortgelijke geluiden van kwamen. Maar toen was het allemaal niet waar :P Stomme zure oude mannen, hij zou een topshowtje geven samen met Garrix, etc. etc. En nou ja, dan ga ik niet onder stoelen of banken steken nu dat achteraf het dus tóch klopte wat we toen al dachten. En dat pop best kan werken (zie Garrix), maar men dan even moet beginnen met een meer credible artiest. Want ook dat werd geroepen door de zure ouwe mannen. Ik ben gewoon naar :+
  Redactie Sport dinsdag 6 juni 2017 @ 10:49:03 #198
274204 crew  Mexicanobakker
pi_171493810
Voor Bieber had ik nog wel hoop, die heeft ie alleen niet waargemaakt. Ik zou er zelf nooit voor naar PP gaan, maar ik begrijp de boeking. De Kings of Leon waren totaal misplaatst.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_171493879
Het is een beetje een breder 'probleem' wat dat betreft. Acts die eenmaal headliner-status bereiken zie je zelden een 'stapje terug' doen. Daarom zitten we nu met een bak acts die headliner-spots 'bezet' houden, en eigenlijk niet genoeg volk meer trekken om daadwerkelijk headliner te zijn.
  Redactie Sport dinsdag 6 juni 2017 @ 11:01:48 #200
274204 crew  Mexicanobakker
pi_171494022
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:52 schreef Cyanide- het volgende:
Het is een beetje een breder 'probleem' wat dat betreft. Acts die eenmaal headliner-status bereiken zie je zelden een 'stapje terug' doen. Daarom zitten we nu met een bak acts die headliner-spots 'bezet' houden, en eigenlijk niet genoeg volk meer trekken om daadwerkelijk headliner te zijn.
Behalve de Killers en KoL kan ik niemand bedenken om eerlijk te zijn.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')