abonnement Unibet Coolblue
pi_171633941
quote:
wat hij benoemt is helemaal niet zo gek ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_171634031
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_171635180
quote:
10s.gif Op maandag 12 juni 2017 01:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat hij benoemt is helemaal niet zo gek ;)
Houdt dit lekker binnen de deuren.
Hiermee schoffeer je gewoon een compleet land... Dr. Levitt zegt het toch beter, terreur support je gewoon niet. Die Iran godwin is ook echt belachelijk.

Grootste terrorisme komt uit KSA en dat is de grootste bondgenoot van USA. Dan moet je gewoon je bek houden over wie goed is en wie fout.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_171635973
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:07 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Houdt dit lekker binnen de deuren.
Hiermee schoffeer je gewoon een compleet land... Dr. Levitt zegt het toch beter, terreur support je gewoon niet. Die Iran godwin is ook echt belachelijk.

Grootste terrorisme komt uit KSA en dat is de grootste bondgenoot van USA. Dan moet je gewoon je bek houden over wie goed is en wie fout.
Dit. Dat de Iraanse overheid kut is, tsja, welke is dat niet in het Midden-Oosten? Hoef je nog geen burgers voor neer te maaien.
pi_171641969
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:07 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Houdt dit lekker binnen de deuren.
Hiermee schoffeer je gewoon een compleet land... Dr. Levitt zegt het toch beter, terreur support je gewoon niet. Die Iran godwin is ook echt belachelijk.

Grootste terrorisme komt uit KSA en dat is de grootste bondgenoot van USA. Dan moet je gewoon je bek houden over wie goed is en wie fout.
hij is gewoon eerlijk, kom je niet vaak tegen bij politici. je kan het onsmakelijk noemen, maar politiek is per definitie onsmakelijk. trump zit zijn haat retoriek op te stoken richting iran/qatar en sleept er nu een miljarden order binnen van de saudis, das win-win *O* (in trumps beleving)

daarnaast gebruikt elke land terrorisme als tool wanneer het hun uitkomt. in een ideale wereld zou dat uiteraard niet mogen, but hey guess what! ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_171642122
Ja behalve dat Qatar nu uit zn macht is en in de handen van Iran/Rusland wordt geduwd. Die is hij dus ook al kwijt.

Het is alsof die allin gaat op KSA, slechte move als je het mij vraagt. Zelfs IS en Al Qaida hebben hem door en zijn nu tegen de campagne.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_171642205
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 14:04 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja behalve dat Qatar nu uit zn macht is en in de handen van Iran/Rusland wordt geduwd. Die is hij dus ook al kwijt.

Het is alsof die allin gaat op KSA, slechte move als je het mij vraagt. Zelfs IS en Al Qaida hebben hem door en zijn nu tegen de campagne.
botom line is dat trump een loose canon is en hij geen idee heeft waar hij mee bezig is. hij is ook enigszins teruggekrabbeld, omdat hij waarschijnlijk behoorlijk tegenwind heeft gekregen van de mensen om hem heen.

onder normale omstandigheden zou deze toestand niet al te lang duren, omdat de VS veel te verliezen heeft als ze (door eigen toedoen) qatar zouden kwijtraken aan iran
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_171642760
Ja je ziet het White House alweer counter statements uitbrengen zodra The Donald wat roept.

Vaak begrijp ik zn achterliggende punt nog wel, zoals Parijs akkoord etc. Dit vind ik niet heel slim. Denk onderschatting van Qatar vooral.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_171658653
Saudi-Arabië en Qatar zijn beiden schurkenlanden. Olie/gas en haatimams zijn hun exportproducten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Reyansh op 13-06-2017 04:35:28 ]
pi_171665591
RudawEnglish twitterde op dinsdag 13-06-2017 om 13:36:18 #BREAKING: Russia's Vladimir Putin tells Saudi Arabia's King Salman the #Qatar issue does not help the war on terror and #Syria settlement. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_171665686
Saudi gaat nu de Koerden steunen in Syrië.

Lol
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_171685315
quote:
Qatar wil melktekort oplossen door vierduizend koeien in te vliegen



Sinds verschillende Arabische landen de diplomatieke relaties met Qatar hebben verbroken, vreest het land voor meerdere tekorten. Een van die tekorten, het melktekort, wordt nu opgelost door vierduizend koeien in te vliegen. "Je zou het de grootste runderluchtbrug in de geschiedenis kunnen noemen", schrijft persbureau Bloomberg dinsdag.

Zakenman Moutaz Al Khayyat nam het initiatief en kocht de koeien in Australië en de VS. Er zijn in totaal zestig vluchten van Qatar Airways nodig om de runderen naar hun plaats van bestemming te vervoeren. De kosten komen op ongeveer 8 miljoen dollar (ruim 7,1 miljoen euro). Er lagen al plannen om de koeien over zee naar het land te vervoeren, maar vanwege de urgentie is er gekozen voor luchtvervoer. Daardoor kan de melkproductie naar verwachting eind deze maand beginnen. Dat zou eerst nog in september zijn.

De koeien worden ondergebracht op een stuk land ter grootte van zeventig voetbalvelden ten noorden van hoofdstad Doha. Al Khayyat verwacht dat de koeien halverwege juli genoeg melk geven om een derde van de vraag naar melk in het land te beantwoorden.

Diplomatieke boycot
Saudi-Arabië, Egypte, Bahrein, Jemen, de Verenigde Arabische Emiraten en Libië maakten 5 juni bekend de diplomatieke banden met Qatar te verbreken. Volgens de landen zou Qatar terroristische groeperingen als Hamas, Al-Qaeda en de Egyptische Moslimbroederschap ondersteunen. Dat zou bijdragen aan het destabiliseren van de regio. Qatar verwerpt deze beweringen.

In navolging van de boycot heeft de groep landen ook sancties ingesteld tegen tientallen organisaties en 59 mensen, waarvan het gros Qatari's of mensen met een link naar het land zijn. Later verklaarden meerdere Afrikaanse landen hun steun voor de diplomatieke acties van de Golstaten. Zo heeft Mauritanië, dat ook lid is van de Arabische Liga, de diplomatieke banden verbroken. Senegal noemt zichzelf een "actieve supporter" van de Golfstaten en heeft aangekondigd dat het de ambassadeur in Qatar zal terugroepen. Zaterdag trok ook Niger zich terug.

Steun van Iran
Iran stuurde vliegtuigen met groenten en fruit naar Qatar om te voorkomen dat in de oliestaat tekorten ontstaan. Een zegsman van de nationale Iraanse luchtvaartmaatschappij Iran Air zegt dat het land dit elke dag wil gaan doen. Het nu geïsoleerde Qatar krijgt naast steun van Iran ook hulp van Turkije. Qatar overlegt ook met de twee landen over de aanvoer van ander voedsel en drinkwater.

Het kleine schiereiland Qatar heeft ongeveer 2,5 miljoen inwoners en voert 80 procent van zijn voedsel in. Dat kwam vaak uit of via Saudi-Arabië of de Verenigde Arabische Emiraten (VAE)
.

http://www.nu.nl/dieren/4(...)eien-in-vliegen.html
pi_171685706
Als jij naar naar de melk kan moet de melk naar jou _O_
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:28:54 #164
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171685786
quote:
Hoop dat ze een stal met een fikse airco krijgen anders zal die melkproductie een beetje tegen gaan vallen denk ik.

Maar goed, dit is wel een uitstekend voorbeeld waarom de EU zoveel geld uitgeeft aan landbouwsubsidies. Je wil voor de voedselvoorziening niet te afhankelijk zijn van anderen.
pi_171686073
quote:
11s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:28 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Hoop dat ze een stal met een fikse airco krijgen anders zal die melkproductie een beetje tegen gaan vallen denk ik.

Maar goed, dit is wel een uitstekend voorbeeld waarom de EU zoveel geld uitgeeft aan landbouwsubsidies. Je wil voor de voedselvoorziening niet te afhankelijk zijn van anderen.
Yep, sterker dit soort situaties waren het voorbeeld om tot zoveel subsidies te komen voor landbouw.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_171687839
Dat ze 60 keer heen en weer moeten vliegen is wel ontzettend veel. Kan dat niet opgelost worden met het inzetten van een enorm transportvliegtuig? Als ze daar helft winst mee kunnen halen door maar 30 keer te moeten vliegen is dat mooi meegenomen.
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:09:24 #167
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171689188
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:12 schreef Reyansh het volgende:
Dat ze 60 keer heen en weer moeten vliegen is wel ontzettend veel. Kan dat niet opgelost worden met het inzetten van een enorm transportvliegtuig? Als ze daar helft winst mee kunnen halen door maar 30 keer te moeten vliegen is dat mooi meegenomen.
Ik denk dat je vooral geen kudde koeien in je laadruim wilt hebben. Een gemiddelde melkkoe weegt al meer dan 600 kilo.
pi_171694031
De Antonov 225. Een beauty. Een gewichtheffer onder de vliegtuigen.



[ Bericht 9% gewijzigd door Reyansh op 14-06-2017 19:05:51 ]
pi_171695043
quote:
De gevolgen van de boycot zijn groot, ook voor de voedselvoorziening want de normale wegen voor import zijn weggevallen. De ‘koeienluchtbrug’ moet alvast het tekort aan melk oplossen. De 4.000 Holstein-Friesian koeien zouden eigenlijk pas later dit jaar per schip naar Qatar gaan. Omdat de voedselvoorziening in het gedrang is, werd de levering vervroegd. De melk van de 4.000 koeien zou een derde van de Qatarese behoefte dekken. Zakenman Moutaz Al Khayyat kocht de dieren in Australië en de Verenigde Staten. Tot voor kort kwamen de meeste melk en zuivelproducten uit Saudi-Arabië, dat de coalitie tegen Qatar leidt.

Om de dieren in het land te krijgen, zijn zestig vluchten nodig, goed voor een kostenplaatje van 7 miljoen euro. Dat geld wordt opgehoest door de Qatarese zakenman Moutaz Al Khayyat, die de koeien in Australië en de VS kocht.

http://www.vilt.be/boycot(...)en-met-voedseltekort
Ze laten Holstein-Friesian koeien invliegen.

quote:
Holstein-Friesian (HF), is een Amerikaans zwart- of roodbont melkras. De HF is vooral voor de melk, slank (melktypisch) en mager, gebouwd. De koe heeft vrijwel geen bespiering. De Holstein-Friesian is groter dan het Fries-Hollands (FH) ras maar minder gespierd. Het heeft een hogere melkproductie, maar de gehaltes (eiwit en vet) daarentegen zijn bij Maas-Rijn-IJssel (MRIJ) en FH zijn hoger.

Bron: Wiki


Wie weet laten ze ook wat stieren overkomen zodat de koeien bevrucht kunnen worden voor meer nageslacht? Die wegen een stuk meer dan koeien maar hebt minder van nodig om het bevruchtingswerk te laten doen.



[ Bericht 3% gewijzigd door Reyansh op 14-06-2017 19:24:11 ]
pi_171695075
KSA lijkt hier net zo hard te gaan falen als in Yemen. Supermooi natuurlijk.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_171695155
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:00 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
KSA lijkt hier net zo hard te gaan falen als in Yemen. Supermooi natuurlijk.
Nuja de boodschap is wel duidelijk, hier komt Qatar niet echt sterker uit.
pi_171695350
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:05 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nuja de boodschap is wel duidelijk, hier komt Qatar niet echt sterker uit.
De boodschap is dat de blokkade ineffectief is en invasie onmogelijk is. Qatar komt hier al sterker uit alleen al vanwege het gezichtsverlies dat het KSA leidt. Die wilden even Qatar even de les lezen en laten zien wie eigenlijk de baas is.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_171695907
quote:
De woestijn van Qatar klinkt niet als de beste plek voor een nieuw melkveebedrijf. Toch laat zakenman Moutaz Al Khayyat zestig vliegtuigen vol Holsteinkoeien overvliegen vanuit Australië en de VS. Een mooi sappig weiland zullen de vierduizend koeien waarschijnlijk nooit meer zien, maar een medaille voor het redden van de natie zit er wellicht wel in.

De koeien komen op een moment van schaarste. Voorheen kwam vrijwel alle verse melk, kaas en yoghurt uit buurland Saoedi-Arabië. Maar sinds vorige week komt er geen druppel melk meer over de enige landsgrens van Qatar. Saoedi-Arabië heeft net als vijf andere Arabische landen alle banden met Qatar verbroken. De landen zijn boos over de steun van Qatar aan 'gewapende terroristische activiteiten' van groepen als IS en de Moslimbroederschap.

'Dit is het moment om voor Qatar te werken', zei Al Khayyat deze week tegen persbureau Bloomberg. De zakenman werd groot met bouwprojecten op het schiereiland. Inmiddels kent zijn zakenimperium ook een landbouwbedrijf 50 kilometer ten noorden van Doha. Nu lopen er alleen nog schapen en geiten in de zanderige buitenplaatsen achter de hokken. Maar Al Khayyat was al langer van plan om ook koeien te houden op de boerderij waar alleen het gazon langs de oprijlaan van gras is. De stallen staan er al. Toen de inwoners van Doha na de boycot begonnen te hamsteren bij de supermarkten, besloot Al Khayyat dat dit het moment was om zijn melkveebedrijf uit de grond te stampen. De boot die de dieren in september zou brengen werd afbesteld. Het transport moest met vliegtuigen. Extra kosten: bijna 6 miljoen euro.

Het voordeel is dat de productie van verse melk nu niet in september, maar al aan het einde van de maand begint. Half juli moet de boerderij genoeg melk leveren om een derde van de binnenlandse vraag te voorzien. Daar zal ook staatshoofd al-Thani blij mee zijn. Door de boycot hecht de overheid steeds meer waarde aan voedsel uit eigen land. In sommige winkels zijn al borden geplaatst die aangeven welke melkproducten 'Made in Qatar' zijn. Of de koeien ook blij zijn met dat label valt te betwijfelen.
http://www.volkskrant.nl/(...)-voorkomen~a4500817/

quote:
Iran to start exporting meat to Qatar in days



TEHRAN- Iran will start exports of 170 tons of meat per day to Qatar in coming days, Tasnim news agency reported on Wednesday. According to the report, 80 tons of the total 170 tons required meat for exports will be supplied by Iranian tradesmen.

Iran's daily meat production stands at 210 tons, 120 tons of which is consumed domestically. Accordingly, the exported meat to Qatar is provided from other countries but no Iran including Armenia, Georgia, and Kyrgyzstan.

In the biggest diplomatic crisis in the region in years, Saudi Arabia, Bahrain and the United Arab Emirates, plus Egypt and Yemen, last Monday announced they were cutting all ties with Qatar, accusing it of supporting extremism.

The diplomatic rift has provided a unique opportunity for Iran to tap into the billion-dollar food market of its Persian Gulf neighbor. Iran started sending cargoes of food products to Qatar in recent days and as Iranian officials announced it will continue sending such cargos while there is still request from the Qatari side.

According to Iran Air spokesman Shahrokh Nooshabadi Iran sent five cargoes of food products to Qatar in past few days, the cargos each weighing 90 tons contained perishable products. Three ships loaded with 350 tons of fruit and vegetables were also set to leave an Iranian port for Qatar.
http://www.tehrantimes.co(...)eat-to-Qatar-in-days

[ Bericht 14% gewijzigd door Reyansh op 14-06-2017 20:02:09 ]
pi_171696323
quote:
Iran stuurt voedselhulp naar Qatar

TEHERAN - Iran heeft vier vrachtvliegtuigen met groenten en fruit naar Qatar gestuurd om te voorkomen dat in de oliestaat tekorten ontstaan. Een zegsman van de nationale Iraanse luchtvaartmaatschappij Iran Air zei dit weekend tegen persbureau FARS dat Iran elke dag 100.000 kilo voedsel naar Qatar wil sturen.

Het kleine schiereiland Qatar heeft ongeveer 2,5 miljoen inwoners en voert 80 procent van zijn voedsel in. Dat kwam vaak uit of via Saudi-Arabië of de Verenigde Arabische Emiraten (VAE). Maar een reeks Arabische landen heeft alle banden met Qatar verbroken en Saudi-Arabië sloot de grens.

De voornaamste reden is dat Qatar goede relaties met Iran onderhoudt, onder meer bij de exploitatie van een gezamenlijk gasveld. Saudi-Arabië en andere golfstaten zien in het sjiitische Iran een vijand die soennieten in het Midden-Oosten belaagt. De woede over de houding van Qatar kwam in Saudi-Arabië en de VAE opnieuw naar buiten na een bezoek eind mei van president Donald Trump aan Riyad. Trump viel daar fel uit tegen Iran.

Het nu geïsoleerde Qatar krijgt steun uit Iran en Turkije. Qatar overlegt met de twee over de aanvoer van voedsel en drinkwater.
http://www.telegraaf.nl/b(...)lp_naar_Qatar__.html
pi_171696706
quote:
Saudi-Qatar's True Battleground Is Asia

Forget the Strait of Hormuz. The real place to watch the simmering diplomatic battle between Saudi Arabia and Qatar is 5,500 kilometers to the southeast, in the Strait of Malacca between Malaysia and Indonesia. That's because the petroleum market's center of gravity, along with that of the global economy, is in Asia these days. As recently as the 2003 Iraq War, the U.S. and Europe accounted for more than half of the world's oil imports. The share has now fallen to barely more than a third, as imports by the north Atlantic countries have stood still while those by China, India, South Korea and the Philippines have surged.

That makes the stance of Qatar's major Asian trading partners -- Japan, South Korea, India and Taiwan -- a crucial factor in how the embargo will play out. More than half of the Emirate's liquefied natural gas exports go to those four countries, or about two-thirds if you add China and Thailand. To see how this might play out, it's worth considering the dynamics of Asia's gas market, and the differing degrees to which the countries are dependent on Qatar and its Arab rivals. Take Japan. It's Qatar's largest export destination and the buyer of almost a fifth of its traded gas -- but Australia and Malaysia are its more important LNG suppliers, with the Emirate accounting for just 17 percent of imports in 2015 and as little as 12 percent in recent months. Saudi Arabia, by contrast, supplies close to 40 percent of Japan's crude.

The disparity is heightened by the fact that Japan is short of oil, and awash in natural gas. Its regasification plants are running at about 44 percent of capacity compared to 88 percent at its oil refineries. Should Jera Co. choose this moment to press its long-standing case for renegotiation of gas contract terms with Qatar Petroleum, it could find itself with a great deal of short-term leverage.It wouldn't be the first time that the politics of the Middle East have spilled over into Japan's domestic energy sector. A planned government-brokered merger between refiners Showa Shell Sekiyu KK and Idemitsu Kosan Co. foundered last year after Idemitsu's founding family opposed the deal citing Showa Shell's Saudi links.That said, Qatar has some significant cards up its sleeve.

While the value and volume of Asia's oil imports may dwarf its gas trade, LNG consumers would be wise to be circumspect about taking advantage of the blockade.Even in a country like Japan, where oil-based power generation accounts for an outsized share of the electricity market, losing crude supply mostly pushes up costs for factories and drivers. Losing LNG supply, by contrast, risks blackouts. Against that backdrop, Asia's utilities are unlikely to want to upset relations with a key supplier by preying on its misfortunes -- especially after Qatar's dominance of the global market was reasserted in April by the country's decision to lift a moratorium on the development of its North Field.There's another point to consider. Japan is unusual in Asia for the diversity of its LNG supply. Taiwan and India each depend on Qatar for about half of their gas imports, while South Korea isn't far behind on 36 percent.

India and China, meanwhile, are major buyers of Iranian oil, which makes it unlikely they'll be willing to pick sides in what is ultimately a proxy for the deeper dispute between Riyadh and Tehran.The forces on both sides are finely balanced. Any player who wants to upset the board by using the present crisis to press home an advantage should think carefully before making their move.
https://www.bloomberg.com(...)battleground-is-asia

[ Bericht 1% gewijzigd door Reyansh op 14-06-2017 21:14:46 ]
pi_171698917
quote:
Geestelijk leider Iran geeft VS de schuld van opkomst Islamitische Staat

Ayatollah Ali Khamenei. ©AFP

De geestelijke leider van Iran, ayatollah Ali Khamenei, heeft de Verenigde Staten vandaag de schuld gegeven van de instabiliteit in het Midden-Oosten. De strijd tegen terreur die Washington voert, is een leugen, zo staat te lezen op zijn officiële website.

"Jullie (de VS, red.) en jullie bondgenoten zijn de bron van instabiliteit in het Midden-Oosten. Wie creëerde Islamitische Staat? Amerika. Amerika's bewering dat het tegen IS vecht is een leugen", zei Khamenei tijdens een bijeenkomst met Iraanse functionarissen.

Iran en de Verenigde Staten staan al lang op gespannen voet met elkaar. De VS verbraken de banden met Iran nadat ayatollah Khomeini in 1979 het bewind van de sjah van Iran had omvergeworpen en de Islamitische Republiek Iran stichtte.
https://www.demorgen.be/b(...)sche-staat-b698c24b/

[ Bericht 2% gewijzigd door Reyansh op 14-06-2017 23:25:24 ]
pi_171725196
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:16 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

De boodschap is dat de blokkade ineffectief is en invasie onmogelijk is. Qatar komt hier al sterker uit alleen al vanwege het gezichtsverlies dat het KSA leidt. Die wilden even Qatar even de les lezen en laten zien wie eigenlijk de baas is.
als dit conflict zich blijft doorzetten is straks de enige winnaar straks weer iran, met dank aan drie opeenvolgende presidenten. bush gaf irak aan de mollahs, obama syrie aan de mollahs en nu lijkt trump qatar in de armen van de mollahs te duwen.

alsof de VS er bewust voor kiest om iran sterker te maken. kunnen ze wel weer meer wapens verkopen natuurlijk...

het bizarre is dat qatar ook een paar dagen terug een wapendeal sloot met de VS. trump gooit qatar voor de leeuwen waarop qatar een wapendeal sluit met trump :{ :{ :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Slayage op 17-06-2017 01:56:26 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_171745314
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 02:02 schreef Slayage het volgende:

het bizarre is dat qatar ook een paar dagen terug een wapendeal sloot met de VS. trump gooit qatar voor de leeuwen waarop qatar een wapendeal sluit met trump :{ :{ :{
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator vrijdag 23 juni 2017 @ 09:05:43 #179
8781 crew  Frutsel
pi_171877853
quote:
Arabische landen eisen sluiting Al Jazeera en geld van Qatar

Vier Arabische landen die de diplomatieke banden hebben verbroken met Qatar, hebben een lijst met eisen ingediend bij het land om de crisis te beëindigen.

Op de lijst van Egypte, de Verenigde Arabische Emiraten, Bahrein en Saudi-Arabië staan dertien eisen. De landen willen onder meer dat Qatar het door de regering gefinancierde tv-station Al Jazeera sluit, omdat de nieuwszender zou bijdragen aan de onrust in de regio.

Lager pitje

Verder moeten de Qatari's het contact met Iran op een lager pitje zetten, een Turkse militaire basis in Qatar sluiten en de banden doorsnijden met de Moslimbroederschap, Hezbollah, al-Qaida en Islamitische Staat. De Arabische landen, die ook een onbekende som geld willen als genoegdoening, geven Qatar tien dagen om aan de eisen te voldoen.

De landen vinden dat Qatar de regio destabiliseert door terroristen te steunen. Begin deze maand zetten ze alle Qatarese diplomaten uit. Saudi-Arabië sloot ook de grenzen met het buurland. Egypte sloot zijn luchtruim en wateren voor vervoerders uit Qatar. De andere landen namen vergelijkbare maatregelen.

Qatar heeft nog niet gereageerd op de lijst met eisen.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 09:45:09 #180
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_171878777
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dus over 11 dagen wordt er weer gedanst in de zandbak?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_171879570
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Als dit het spel Civilization was dan had ik de diplomaten teruggestuurd in een kist!

Benieuwd wat Turkije nu zal doen, aangezien zij hun troepen moeten terugtrekken.
pi_171879744
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dus de enige en echte reden voor dit hele conflict, is het feit dat Qatar vriendschappelijke banden heeft met Iran.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 23 juni 2017 @ 10:27:25 #183
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171879769
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:26 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dus de enige en echte reden voor dit hele conflict, is het feit dat Qatar vriendschappelijke banden heeft met Iran.
Een beetje vrienden maken in het Midden Oosten, hoe durven ze daar :(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_171881512
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:26 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dus de enige en echte reden voor dit hele conflict, is het feit dat Qatar vriendschappelijke banden heeft met Iran.
Volgens mij hebben ze meer problemen met Al jazeera.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_171882982
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 09:05 schreef Frutsel het volgende:

.... De Arabische landen, die ook een onbekende som geld willen als genoegdoening, geven Qatar tien dagen om aan de eisen te voldoen.....

Zo kennen we ze weer. Lijkt een gijzelingssituatie, met een lijst van eisen, poen en een deadline. En dan is het Qatar die terroristen steunt terwijl ze zelf handelen als terroristen.
pi_171883169
Maar wat is het probleem nu precies van deze vier landen tegenover Turkije?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171883329
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:43 schreef truthortruth het volgende:
Maar wat is het probleem nu precies van deze vier landen tegenover Turkije?
Dat de Turken Qatar tevens het broederschap steunen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_171883605
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:50 schreef Slayage het volgende:
Dat de Turken Qatar tevens het broederschap steunen?
Aha....Dus dat is dan weer een soort scheidingslijn binnen de Soennieten, wat een idioterie ook.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171883948
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:02 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Aha....Dus dat is dan weer een soort scheidingslijn binnen de Soennieten, wat een idioterie ook.
Het zijn voornamelijk dictators die een probleem hebben met de Moslimbroederschap, omdat ze in hen een bedreiging zien voor hun positie. Het is politiek.
pi_171884170
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:19 schreef Tevik het volgende:
Het zijn voornamelijk dictators die een probleem hebben met de Moslimbroederschap, omdat ze in hen een bedreiging zien voor hun positie. Het is politiek.
Dan zou je verwachten dat Erdogan er ook niet zo blij mee is of is hij er echt onderdeel van?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171884310
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:02 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Aha....Dus dat is dan weer een soort scheidingslijn binnen de Soennieten, wat een idioterie ook.
Het broederschap staat voor hervormingen binnen de islamitische wereld. Iets wat natuurlijk een direct gevaar zou kunnen zijn voor de autocratische regimes in het MO.
Het broederschap stelt de legitimiteit van de regimes ter discussie. Iets wat ze uiteraard niet/nauwelijks hebben. Erdo en zijn akp Zijn geen onderdeel van het broederschap, maar ze voelen zich wel verwant aan hen, omdat ze vergelijkbare overtuigingen hebben. Ze streven uiteraard naar macht en dat maakt ze een doorn in het oog van the powers that be. En in Turkije zijn ze zo succesvol gebleken dat ze the powers that be hebben afgetroefd en zijn ze zelf The power geworden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_171884346
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:30 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dan zou je verwachten dat Erdogan er ook niet zo blij mee is of is hij er echt onderdeel van?
Erdo en het broederschap zijn een Grass Roots beweging. Geen onderdeel van het traditionele establishment, dus dienen ze onderdrukt te worden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_171888413
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:54 schreef Pateena het volgende:

[..]

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2998346

Dank de VS en Arabieren voor jullie ellende, Jemenieten. Macht telt. Economische en militaire macht. Anders ben je een puppet op het schaakbord. In het geval van Jemenieten zelfs dood vlees op het schaakbord.
Maar Arabieren zijn geen westerlingen dus zij mogen dat doen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_171888768
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:35 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze meer problemen met Al jazeera.
Ja, ik was tot vorige maand tegenstander van het WK 2022 in Qatar. Maar om reden van de oprichting van deze nieuwszender ben ik ´blij´ dat het juist Qatar is geworden als land uit het Midden-Oosten.

Ik weet dat ze in Hilversum neerkijken op Al Jazeera, maar qua pluriformiteit en compleetheid van het nieuws staat Al Jazeera mijlenver voor op 'Hilversum'.
pi_171903396
russian_market twitterde op zaterdag 24-06-2017 om 00:11:27 Iran Won’t Allow Saudi Airplanes in Its Airspace: Tasnim News reageer retweet
pi_171904916
Qatar wijst het ultimatum af.

War is imminent.
pi_171905208
Turkije, Iran en Qatar die korte metten maken met het Wahabisme, een natte droom. :7

Turkey dismisses demand to close Qatar military base


[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2017 01:49:52 ]
pi_171905318
Erdokhan die zijn nieuwe rijk vanuit Mecca gaat lijden met een ayatollah aan zijn zijde, alle Nederlandse Marokkanen die vertrekken om aldaar tegen de nieuwe machthebbers te strijden en Nederlandse vrouwen kunnen in Nederland weer veilig de straat op zonder gesis.
pi_171910056
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 00:21 schreef Houtenbeen het volgende:
russian_market twitterde op zaterdag 24-06-2017 om 00:11:27 Iran Won’t Allow Saudi Airplanes in Its Airspace: Tasnim News reageer retweet
Kut Saudi :r :r :r
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_171910133
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 01:49 schreef Triggershot het volgende:
Turkije, Iran en Qatar die korte metten maken met het Wahabisme, een natte droom. :7

Zou mooi zijn, maar helaas is het wahabisme voorlopig here to stay.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')