Coureurs:quote:12 maart St. Petersburg (Stratencircuit)
9 april Long Beach (Stratencircuit)
23 april Barber Motorsports Park (Permanent)
29 april Phoenix International Raceway (Oval)
13 mei Grand Prix of Indianapolis (Permanent)
28 mei Indianapolis 500 (Oval)
3 juni Belle Isle Park (Stratencircuit)
4 juni Belle Isle Park (Stratencircuit)
10 juni Texas Motor Speedway (Oval)
25 juni Road America (Permanent)
9 juli Iowa Speedway (Oval)
16 juli Toronto (Stratencircuit)
30 juli Mid-Ohio Sports Car Course (Permanent)
20 augustus Pocono Raceway (Oval)
26 augustus Gateway Motorsports Park (Oval)
3 september Watkins Glen (Permanent)
17 september Sonoma Raceway (Permanent)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | #1 Simon Pagenaud Team Penske (Chevrolet) #2 Joseph Newgarden Team Penske (Chevrolet) #3 Helio Castroneves Team Penske (Chevrolet) #4 Conor Daly A.J. Foyt Enterprises (Chevrolet) #5 James Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports (Honda) #7 Mikhail Aleshin Schmidt Peterson Motorsports (Honda) #8 Max Chilton Chip Ganassi Racing (Honda) #9 Scott Dixon Chip Ganassi Racing (Honda) #10 Tony Kanaan Chip Ganassi Racing (Honda) #12 Will Power Team Penske (Chevrolet) #14 Carlos Munoz A.J. Foyt Enterprises (Chevrolet) #15 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) #18 Ed Jones (R) Dale Coyne Racing (Honda) #19 Sebastien Bourdais Dale Coyne Racing (Honda) #21 JR Hildebrand Ed Carpenter Racing (Chevrolet) #26 Takuma Sato Andretti Autosport (Honda) #27 Marco Andretti Andretti Autosport (Honda) (ism Lendium) #28 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport (Honda) #83 Charley Kimball Chip Ganassi Racing (Chevrolet) #98 Alexander Rossi Andretti Herta Autosport (Honda) (ism Curb Aganjan) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | #16 Oriol Servia Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) (Indy 500, Detroit, ?) #20 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing (Chevrolet) (ovals) #20 Spencer Pigot Ed Carpenter Racing (Chevrolet) (niet-ovals) #22 Juan Pablo Montoya Team Penske (Chevrolet) (Indy GP, Indy 500) #24 Sage Karam Dreyer & Reinbold Racing (Chevrolet) (Indy 500) #29 Fernando Alonso Andretti Autosport (Honda) (Indy 500) (i.s.m. McLaren) #40 Zack Veach (R) A.J. Foyt Enterprises (Chevrolet) (Indy 500) #50 Jack Harvey (R) Andretti Autosport (Honda) (Indy 500) (i.s.m. Michael Shank Racing) #63 Pippa Mann Dale Coyne Racing (Honda) (Indy 500) #77 Jay Howard Schmidt Peterson Motorsports (Honda) (Indy 500) #88 Gabby Chaves Harding Racing Team (Chevrolet) (Indy 500) #?? TBA Juncos Racing (Chevrolet) (Indy 500) #?? TBA Juncos Racing (Chevrolet) (Indy 500) |
Ik ben van mening dat een SC (en rode vlag) er is voor de veiligheid en niet om een race kumstmatig van spanning te voorzien.quote:Op maandag 5 juni 2017 10:02 schreef heywoodu het volgende:
Dat vind ik niet. Prima opgelost zo, het duurde niet al te lang allemaal en je moet mensen ook wel enthousiast houden voor een klasse, dat doe je niet met finishes onder geel want dat is geen ruk aan. Zelfs Rahal zei na afloop dat hij er wel van baalde, maar het ook prima begreep dat ze niet onder geel willen finishen.
Blijft achtelijk om soms op zaterdag te racen. Het is dat het hier soms wordt gemeld, anders zou ik de race missen. Ga 'm maar opnemen dan.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 23:33 schreef heywoodu het volgende:
Om 02.00 vanaf de Texas Motor Speedway, vanavond/vannacht dus.
Dat mag, net als het tijdschema van de Indy 500.quote:Op zondag 11 juni 2017 04:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh, en mag Alonso weer uit de OP? De Indy 500 is geweest.
Het was ook zijn schuld. Of eigenlijk vermoed ik de schuld van zijn spotter, die niet zal hebben gezegd dat het three wide was.quote:Op maandag 12 juni 2017 12:02 schreef heywoodu het volgende:
En over die crash met Hinchcliffe: iedereen boos op Kanaan, teambaas Kanaan legt de schuld bij Hinchcliffe en zo ongeveer het eerste wat Kanaan doet na de finish is gewoon verontschuldigen en zeggen dat het zijn schuld was, prima kerel
Klopt, daarom vind ik zijn reactie ook gewoon prima, in tegenstelling tot die van zijn teambaas.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het was ook zijn schuld. Of eigenlijk vermoed ik de schuld van zijn spotter, die niet zal hebben gezegd dat het three wide was.
Yup. Ging die teambaas niet gelijk vol op Aleshin met zijn vingergewijs?quote:Op maandag 12 juni 2017 13:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Klopt, daarom vind ik zijn reactie ook gewoon prima, in tegenstelling tot die van zijn teambaas.
Nee, alle ballen gingen op Hinchcliffe volgens mijquote:Op maandag 12 juni 2017 13:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Yup. Ging die teambaas niet gelijk vol op Aleshin met zijn vingergewijs?
Oh, dan was het Hinchcliffe zelf die de schuld aan Aleshin gaf. Ofzo.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, alle ballen gingen op Hinchcliffe volgens mij
Ik weet niet meer precies wat Hinchcliffe zei, maar volgens mij kwam het erop neer dat het toch vooral Kanaan's schuld was, maar als Kanaan's teambaas de schuld zo nodig bij iemand anders moest leggen, dat Aleshin dan een betere kandidaat was dan Hinchcliffe. Hij legde de schuld in eerste instantie dus bij Kanaan, pas nadat hij te horen kreeg dat diens teambaas hem de schuld gaf ("Oh that's adorable") noemde hij Aleshin als soort van tweede optiequote:Op maandag 12 juni 2017 13:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh, dan was het Hinchcliffe zelf die de schuld aan Aleshin gaf. Ofzo.
Anyway, Hinchcliffe kon er in elk geval niets aan doen, die zat gewoon in de klem.
Dat snap ik dus niet. Vorige week legden ze de race stil om maar niet onder geel te finishen en nu rijden ze gewoon door.quote:Op maandag 12 juni 2017 11:59 schreef heywoodu het volgende:
Zeer vermakelijke race trouwens, paar harde klappen en vooral heel erg veel heel erg close racing
Jammer van die actie van Sato (verwacht je niet) aan het einde, waardoor je zo'n sufkutterige finish onder geel had. Anticlimax na een mooie race.
Had die competition caution niet te maken met de banden die gevaarlijk veel bleken te slijten en waar maar heel weinig mee getest was? Je zou zeggen dat je dan gewoon eerder moet pitten, maar goed.quote:Op maandag 12 juni 2017 18:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet. Vorige week legden ze de race stil om maar niet onder geel te finishen en nu rijden ze gewoon door.
En die competition caution snap ik ook niet. Ben ik niet gewend van IndyCar. Het is geen NASCAR.
Maar verder wel leuke race. Met een goede Vautier, waarvan ik hoop dat hij blijft bij Dale Coyne in plaats van Gutierrez.
Blijkbaar.quote:Op maandag 12 juni 2017 19:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Had die competition caution niet te maken met de banden die gevaarlijk veel bleken te slijten en waar maar heel weinig mee getest was? Je zou zeggen dat je dan gewoon eerder moet pitten, maar goed.
Het zal niet geweest zijn om de race spannender te maken (waar competition cautions in de NASCAR overigens ook niet voor zijn, buiten dat die er daar überhaupt maar zelden zijn), want het zat al dicht bij elkaar allemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |