Heel ander onderwerp, maar ben het met je eens.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik vind dat katholieken dit ook veel te weinig doen, zelden een random katholiek zich publiekelijk zien verontschuldigen voor het vele kindermisbruik in de kerk
Niet echt. Salafisme heeft alles met islam te maken, maar is slechts een zienswijze van een aantal idioten. Ik ken zoveel moslims die gewoon hun ding doen, relaxed, biertje hier, jointje daar. Ook op het werk veel succesvolle moslims die gewoon meedraaien, toffe gasten. Hoge posities ook, doen het goed. Laat die paar kutmarrokaantjes en Syriëgangers dat niet verpesten.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:07 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Salafisme heeft niks met de islam te maken? Begrijp ik je nou goed?
Begrijp je nu waarom je gedachtegang heel naïef is, iets met mensen, scheren en kam?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:16 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Heel ander onderwerp, maar ben het met je eens.
Ik heb niets gemist clownquote:Op zondag 4 juni 2017 10:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Beetje triest dat jij misschien wel de belangrijkste gebeurtenis van dit millennium hebt gemist.
Onwaar. Hier bij de lokale Vindicat moest ook de hele cultuur op de schop vanwege de actie van een individu.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:15 schreef Euribob het volgende:
[..]
Jawel. Want moslims moeten iets van jou wat de rest van de wereld niet hoeft; verantwoordelijkheid dragen voor extremistische gekken.
De islam is totalitair, dat wil er bij sommige nog steeds niet in merk ik wel.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet de plicht van een willekeurige moslim om een of andere radicaal, waar hij/zij niks mee te maken heeft, ergens op aan te spreken. Het is ook niet mijn plicht om een rechtse extremist die ik verder totaal niet ken aan te spreken of iets dergelijks.
Hoezo werkt onze aanpak niet? Hoeveel aanslagen zijn er al gepleegd in Nederland?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:15 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ik ben dan echt benieuwd wat jij wel een goede oplossing zou vinden. De huidige werkt namelijk niet blijkbaar.
De corpora in de rest van Nederland en de wereld ook?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Onwaar. Hier bij de lokale Vindicat moest ook de hele cultuur op de schop vanwege de actie van een individu.
Ik denk dat Theo van Gogh het met je oneens zou zijn.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:16 schreef Pek het volgende:
[..]
Nog steeds geen aanslag in Nederland, terwijl alle buren er wel een gehad hebben...veelzeggend
Bij de lokale ...quote:Op zondag 4 juni 2017 10:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Onwaar. Hier bij de lokale Vindicat moest ook de hele cultuur op de schop vanwege de actie van een individu.
Wie zegt dat dat niet gebeurt? Bij de dader van de manchester aanslag in ieder geval wel. En ik kan me voorstellen dat als je als moslim slachtoffers kent, zoals een islamitische vader met twee kinderen die zijn vrouw verloor uit Molenbeek, dat je dan niet zoveel zin hebt om plichtmatig bovenstaande te doen.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:11 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Dit telt zeker bij een hoop personen, maar is het niet juist de plicht van een moslim om een broeder of zuster daar op te blijven aanspreken. Dat vind niemand natuurlijk leuk, maar het is wel een deel en plicht van een moslim.
Breng de extremisten nu niet op een ideequote:Op zondag 4 juni 2017 10:16 schreef Pek het volgende:
[..]
Niet echt. Salafisme heeft alles met islam te maken, maar is slechts een zienswijze van een aantal idioten. Ik ken zoveel moslims die gewoon hun ding doen, relaxed, biertje hier, jointje daar. Ook op het werk veel succesvolle moslims die gewoon meedraaien, toffe gasten. Hoge posities ook, doen het goed. Laat die paar kutmarrokaantjes en Syriëgangers dat niet verpesten.
Nog steeds geen aanslag in Nederland, terwijl alle buren er wel een gehad hebben...veelzeggend
Misschien heb ik mijn chronologie fout, maar ik meen dat dit voor de invasie van Irak was.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik heb niets gemist clown
De wereld is alleen ingewikkeld voor simpele zielen....
Als iemand mij band lek prikt is de kans groot dat ik zijn band ook ga lek prikken.....
Nee, omdat alle VVD'ers ook corrupt zijn. Net zoals geen enkele moslim problemen heeft met dit soort aanslagen.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:12 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hebben alle VVD'ers Henry Keizer al aangesproken op z'n corruptieschandaal? Waarom toch die dubbele standaard steeds?
Nop.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Mogen we nog wat gruwelijke beelden plaatsen of kunnen de tere kinderzieltjes dat niet aan?
Begin met het bewapenen van Britse politieagenten. Het is van den zotte dat die alleen een knuppeltje hebben.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:15 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ik ben dan echt benieuwd wat jij wel een goede oplossing zou vinden. De huidige werkt namelijk niet blijkbaar.
Wauw. Geloof je dit echt?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:19 schreef budvar het volgende:
[..]
Nee, omdat alle VVD'ers ook corrupt zijn. Net zoals geen enkele moslim problemen heeft met dit soort aanslagen.
Ik heb het niet over excuseren, maar over het inlichten en onderwijzen van de fouten die sommige moslims maken. Als een moslim iets fout doet, dan is het een taak van zijn broeders om hem weer terug tot de islam te brengen. Dit kan over zowel kleine als grote dingen gaan.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Ik ga me ook niet verexcuseren voor al die toetsenbord alt-right wannabe nazis in dit topic.
Omdat de veiligheidsdiensten er bovenop zitten. Als je nu wat kunstmest koopt loop je al de kans in het vizier te komen.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:19 schreef LXIV het volgende:
Wat ik zo raar vind is dat de aanslagen in het begin van de jaren 00 (New York, London, Madrid etc) zo ontzettend professioneel en spectaculair waren en dat het nu allemaal gepruts in de marge is. Hoe konden ze in die tijd wél aan professionele explosieven komen etc, en zijn ze nu afhankelijk van keukenmessen en bestelbusjes?
Dat was toch dat incidentje met die lone wolf?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat Theo van Gogh het met je oneens zou zijn.
Misschien heb ik mijn chronologie fout, maar ik meen dat dit voor de invasie van Irak was.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik heb niets gemist clown
De wereld is alleen ingewikkeld voor simpele zielen....
Als iemand mij band lek prikt is de kans groot dat ik zijn band ook ga lek prikken.....
Ohh dus we mogen bij een aanslag in Londen alleen de moslims van Londen aankijken en niet de rest. Moslims hebben een gezamenlijk boekje en massamoordende pedofiele held. Corpora niet.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
De corpora in de rest van Nederland en de wereld ook?
We kan ook Europa zijn lijkt me.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoezo werkt onze aanpak niet? Hoeveel aanslagen zijn er al gepleegd in Nederland?
Jullie bergijpen mij verkeerd. Ik heb het ergens boven uitgelegd.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:15 schreef Euribob het volgende:
[..]
Jawel. Want moslims moeten iets van jou wat de rest van de wereld niet hoeft; verantwoordelijkheid dragen voor extremistische gekken.
Dat eerste of dat tweede?quote:
Ja, ik weet nog dat die agent die toen bij de aanslag op het Bataclan geëxecuteerd is dat met een glimlach op zijn gezicht liet gebeuren. En al die moslims die omkwamen op 9/11 hebben allemaal dolgelukkige families.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:19 schreef budvar het volgende:
[..]
Net zoals geen enkele moslim problemen heeft met dit soort aanslagen.
De ooorlog met irak was indirect al begonnen toen de westerse landen ingrepen in Koeweit.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Misschien heb ik mijn chronologie fout, maar ik meen dat dit voor de invasie van Irak was.
Wat voor idee?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Breng de extremisten nu niet op een idee
Goede techneuten zijn zeldzaam.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:19 schreef LXIV het volgende:
Wat ik zo raar vind is dat de aanslagen in het begin van de jaren 00 (New York, London, Madrid etc) zo ontzettend professioneel en spectaculair waren en dat het nu allemaal gepruts in de marge is. Hoe konden ze in die tijd wél aan professionele explosieven komen etc, en zijn ze nu afhankelijk van keukenmessen en bestelbusjes?
Gaan we dat dan voor alle bevolkingsgroepen invoeren? Dat ik ook mijn atheïstische tokkieburen ter verantwoording moet gaan roepen? Want ik kan me voorstellen hoe dat gaat aflopen...quote:Op zondag 4 juni 2017 10:21 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik heb het niet over excuseren, maar over het inlichten en onderwijzen van de fouten die sommige moslims maken. Als een moslim iets fout doet, dan is het een taak van zijn broeders om hem weer terug tot de islam te brengen. Dit kan over zowel kleine als grote dingen gaan.
Ahh natuurlijk. Dut wat je eigenlijk zegt was dat moslims wel als eerste schoten.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:23 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
De ooorlog met irak was indirect al begonnen toen de westerse landen ingrepen in Koeweit.
Nee, dat is niet wat je zei. Je zei dat het 'de plicht' was voor iedere moslim. Dat is gewoon onmogelijk. Maar het is wel een bijzonder makkelijke manier om alle moslims indirect verantwoordelijk te houden voor de daden van een handjevol radicale idioten.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:21 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik heb het niet over excuseren, maar over het inlichten en onderwijzen van de fouten die sommige moslims maken. Als een moslim iets fout doet, dan is het een taak van zijn broeders om hem weer terug tot de islam te brengen. Dit kan over zowel kleine als grote dingen gaan.
Ja ik geloof dat alle VVD'ers corrupt zijn.quote:
In Vauxhall was een steekpartij, maar niet gelinkt aan de terreurdaden.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:23 schreef LXIV het volgende:
Er was toch nog een steekpartij elders? Of waren dat gewoon Marrokanen die ruzie zochten?
Ik weet dat je je al gewonnen geeft maar voor de onoplettende lezers:quote:Op zondag 4 juni 2017 10:21 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat was toch dat incidentje met die lone wolf?
Christenen hebben ook een gezamenlijk boekje en een held met een woedeprobleem. Gaan we dan de lokale pastoor het dorp uitjagen omdat er in Afrika een of andere mongool een terreurcampagne voert in naam van de christelijke god?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ohh dus we mogen bij een aanslag in Londen alleen de moslims van Londen aankijken en niet de rest. Moslims hebben een gezamenlijk boekje en massamoordende pedofiele held. Corpora niet.
Een aanslag in Nederland met buitenlandse achtergrond zou extreem rechts hier nog meer voedingsgrond geven dan dat ik nu al lees af en toequote:
Klopt, maar de basis halen zij uit de islamitische geschriften en overleveringen. Moet er wel bij zeggen dat een kleiner deel van salafisen heel makkelijk andere delen vergeten en hier dus heel slecht mee omgaan, daar vallen vooral de geweldadige salafisten onder.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:16 schreef Pek het volgende:
[..]
Niet echt. Salafisme heeft alles met islam te maken, maar is slechts een zienswijze van een aantal idioten.
Sorry, maar dit heeft niks meer met religie te maken dan, zo is de islam ook niet bedoeld. Het is geen flower power religie. Zie moslims trouwens wel graag op die manier omgaan met hun religei.quote:Ik ken zoveel moslims die gewoon hun ding doen, relaxed, biertje hier, jointje daar. Ook op het werk veel succesvolle moslims die gewoon meedraaien, toffe gasten. Hoge posities ook, doen het goed. Laat die paar kutmarrokaantjes en Syriëgangers dat niet verpesten.
Ik verbaas me er nog steeds over. Maar hopelijk hoeven wij het ook niet mee te maken.quote:Nog steeds geen aanslag in Nederland, terwijl alle buren er wel een gehad hebben...veelzeggend
quote:Op zondag 4 juni 2017 10:25 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik weet dat je je al gewonnen geeft maar voor de onoplettende lezers:
Ja hoeveel mensen zaten er ookweer in de hofstadgroep? 1 toch?
Deze analogie toont toch wel echt een gigantisch gebrek aan perspectief... moet ik het nog uitpakken voor je of snap je het zelf ook wel al?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Christenen hebben ook een gezamenlijk boekje en een held met een woedeprobleem. Gaan we dan de lokale pastoor het dorp uitjagen omdat er in Afrika een of andere mongool een terreurcampagne voert in naam van de christelijke god?
Niet de moslims zijn verantwoordelijk, wel de islam. Deze religie verheerlijkt geweld en is zeer discriminerend jegens ongelovigen.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat je zei. Je zei dat het 'de plicht' was voor iedere moslim. Dat is gewoon onmogelijk. Maar het is wel een bijzonder makkelijke manier om alle moslims indirect verantwoordelijk te houden voor de daden van een handjevol radicale idioten.
En dat alle moslims die aanslagen prima vinden?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:24 schreef budvar het volgende:
[..]
Ja ik geloof dat alle VVD'ers corrupt zijn.
Als alle indicaties zouden zijn dat zo'n 50% van de Europese christenen er dezelfde regressieve wereldbeelden op na zou houden zou dat zeker gebeuren ja.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Christenen hebben ook een gezamenlijk boekje en een held met een woedeprobleem. Gaan we dan de lokale pastoor het dorp uitjagen omdat er in Afrika een of andere mongool een terreurcampagne voert in naam van de christelijke god?
Ja die ken/kon ik ook totdat het kruidvat ontploft en dan kiest men alsnog voor hun Islam broeders en niet voor het land waar men in opgegroeid is.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:16 schreef Pek het volgende:
[..]
Niet echt. Salafisme heeft alles met islam te maken, maar is slechts een zienswijze van een aantal idioten. Ik ken zoveel moslims die gewoon hun ding doen, relaxed, biertje hier, jointje daar. Ook op het werk veel succesvolle moslims die gewoon meedraaien, toffe gasten. Hoge posities ook, doen het goed. Laat die paar kutmarrokaantjes en Syriëgangers dat niet verpesten.
Er zullen vast uitzonderingen zijn maar de uitzondering bevestigd de regel.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:27 schreef Euribob het volgende:
[..]
En dat alle moslims die aanslagen prima vinden?
Glazenmaker vindt dat we alle moslims mogen aankijken op de aanslag van enkelingen, omdat ze een gedeeld boekje en dezelfde profeet hebben. Je mag me best uitleggen waarom dat bij christenen plots anders is.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Deze analogie toont toch wel echt een gigantisch gebrek aan perspectief... moet ik het nog uitpakken voor je of snap je het zelf ook wel al?
Praat je weleens met moslims?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:29 schreef budvar het volgende:
[..]
Er zullen vast uitzonderingen zijn maar de uitzondering bevestigd de regel.
Spijker. Kop. Kan zo op een tegeltjequote:Op zondag 4 juni 2017 10:27 schreef Avinus het volgende:
[..]
Deze religie verheerlijkt geweld en is zeer discriminerend jegens ongelovigen.
Sarcasme is je vreemd? Apartquote:Op zondag 4 juni 2017 10:25 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik weet dat je je al gewonnen geeft maar voor de onoplettende lezers:
Ja hoeveel mensen zaten er ookweer in de hofstadgroep? 1 toch?
Een held met een woedeprobleem? Je bedoelt toch niet die held van heb uw naaste lief en de vijand de andere wang toekeren en wie zonder zonde is werpe de eerste steen?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De moslimwereld moet nog een renaissance doormaken en die gaat alleen maar tot stand komen via interne discussie en actie. Door een significant gedeelte van de populatie. De christelijke wereld heeft die arbeid al verricht.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Glazenmaker vindt dat we alle moslims mogen aankijken op de aanslag van enkelingen, omdat ze een gedeeld boekje en dezelfde profeet hebben. Je mag me best uitleggen waarom dat bij christenen plots anders is.
Dat hoef je mij niet te vertellen. Ik vind het fijn en er zou mee aandacht moeten krijgen in de media.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat niet gebeurt? Bij de dader van de manchester aanslag in ieder geval wel. En ik kan me voorstellen dat als je als moslim slachtoffers kent, zoals een islamitische vader met twee kinderen die zijn vrouw verloor uit Molenbeek, dat je dan niet zoveel zin hebt om plichtmatig bovenstaande te doen.
Zo jammer dat men niet begrijpt dat moslims en niet-moslims hierin gelijk zijn. Terreur maakt slachtoffers aan beide kanten.
Nee want ik ben mijn leven lief.quote:
Nee, dat zou niet gebeuren. Sterker nog, er zijn zelfs politici die vinden dat we de christelijke achterlijkheid, in de vorm van 'onze judeo-christelijke normen en waarden' moeten verankeren in de Grondwet.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als alle indicaties zouden zijn dat zo'n 50% van de Europese christenen er dezelfde regressieve wereldbeelden op na zou houden zou dat zeker gebeuren ja.
We zijn beter voorbereid:quote:Op zondag 4 juni 2017 10:26 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk verbaasd dat het nog niet gebeurd is.
Vrijwel alle religies, en vooral de abrahamistische religies zijn dat. Het zijn voornamelijk de sociaal economische omstandigheden dat men terug grijpt naar de extreme opvattingen en deze in de praktijk brengt. Als het enkel vanwege religie zou zijn was het midwesten van de USA ook een sharia staat.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:27 schreef Avinus het volgende:
[..]
Niet de moslims zijn verantwoordelijk, wel de islam. Deze religie verheerlijkt geweld en is zeer discriminerend jegens ongelovigen.
Juist niet vandaar dat ik expliciet aangaf dat ik snapte dat je je al gewonnen gaf. Maar er zijn veel lezers op fok die sarcasme niet begrijpen dus ik pakte het nog even wat verder uit.quote:
Inderdaad, ik ook niet. Van Gogh is alweer 12 jaar geleden, en dat was dan nog een enkel persoon en een bn'er die structureel 'kritiek' had op islam.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:26 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk verbaasd dat het nog niet gebeurd is.
twitter:mgarschagen twitterde op zondag 04-06-2017 om 10:31:53Politiecommandant Cressida Dick: dodental aanslag Londen staat nu op zeven. reageer retweet
Gaan ze een aanslag op het Kruidvat plegen?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:28 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja die ken/kon ik ook totdat het kruidvat ontploft en dan kiest men alsnog voor hun Islam broeders en niet voor het land waar men in opgegroeid is.
Godsdienst/burgeroorlogen zijn de wreedste en meest onverwachte oorlogen die er zijn. Je kan letterlijk niemand meer vertrouwen.
Het is je vergevenquote:Op zondag 4 juni 2017 10:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Juist niet vandaar dat ik expliciet aangaf dat ik snapte dat je je al gewonnen gaf. Maar er zijn veel lezers op fok die sarcasme niet begrijpen dus ik pakte het nog even wat verder uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |