Nee, bibberend thuis gaan zittenquote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nogmaals. Ernstige terreurdreiging. Lekker door feesten.
Heeft mijn voorkeur.quote:
Het is een onvermijdelijk scenario. Hoeveel onschuldig bloed moet er nog vergoten worden om dit dwaze idealisme die onze politieke leiders zichzelf voorhouden uit te bannen?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:35 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het verschil is dat ze het in Israël beter voor elkaar hebben, een goede inlichtingen dienst, een goed leger (met helmen en kogels), een goede politieke leiding, gesloten grenzen en pasjes systeem. Ook wordt keihard vergelding toegepast op de terroristen, huis opgeblazen etc.
De enige manier om de islam onder controle te houden, maar dat weet Assad en wisten Saddam en Khadaffie ook
Jij begrijpt.quote:
in die zin zou Europa moeten leren van de kruistochten. Want het christendom is ook niet puur door evangelisten in Europa beland. Terwijl we het christendom nu wel zien als vredelievende religie.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:49 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is een onvermijdelijk scenario. Hoeveel onschuldig bloed moet er nog vergoten worden om dit dwaze idealisme die onze politieke leiders zichzelf voorhouden uit te bannen?
Nazaten van geëmigreerde islamitische gezinnen die hier nu dood en verderf zaaien. Aangestuurd en getraind door organisaties uit moslimlanden. En dan nog blijven claimen dat de islam vredelievend is? Hoe lang wil men zichzelf nog voor de gek blijven houden?
Natuurlijk zijn de meeste moslims geen verkeerde mensen, net zomin dat iedere Duitser in nazi-Duitsland het vleesgeworden kwaad was. Nee, het gaat om cruciale elementen van een aansturende ideologie. Het presenteert zich eerst als een vreedzame religie, maar uiteindelijk ontpopt het zich tot een aansturende ideologie die mensen tot dit soort daden doet aanzetten. Wereldwijd. Iedere dag. Daar kun je en daar mag je niet van wegkijken.
dat is inderdaad waar. Maar ja, ook dan zal je nooit 100% zekerheid hebben.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:54 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien je personeel van tevoren screenen ipv halverwege het festival?
Ik hoef geen christelijke terrorist, geen boeddhistische, geen islamitische, en ook geen jehova-getuige met een bomgordel om aan mijn deur.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
in die zin zou Europa moeten leren van de kruistochten. Want het christendom is ook niet puur door evangelisten in Europa beland. Terwijl we het christendom nu wel zien als vredelievende religie.
Conclusie is dus; religie is te belangrijk gemaakt. Vroeger en nu.
Prima dat iemand gelooft, maar hou het voor jezelf.
helemaal mee eensquote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik hoef geen christelijke terrorist, geen boedhistische, geen islamitische, en ook geen jehova-getuige met een bomgordel om aan mijn deur.
Gewoon helemaal geen.
Ik denk niet dat het vandaag nog doorgaat, dan.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:01 schreef Loekie1 het volgende:
Twee personen zijn in Koblenz aangehouden in verband met het onderbreken van het Duitse muziekfestival Rock am Ring.
http://www.telegraaf.nl/b(...)Rock_am_Ring___.html
Nu worden de boodschappers al gearresteerd.
Ik bedoel dat de kop verkeerd is.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het vandaag nog doorgaat, dan.
Het christendom heeft Europa vervolgens eeuwenlang in de tang gehouden. Wensdenken als 'prima zolang je het thuis laat' is naïef. De abrahamitische religies zijn juist gericht op de inrichting van de samenleving; veel meer dan dat het individuele aangelegenheden zijn.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
in die zin zou Europa moeten leren van de kruistochten. Want het christendom is ook niet puur door evangelisten in Europa beland. Terwijl we het christendom nu wel zien als vredelievende religie.
Ik zal de laatste zijn die de misdaden gepleegd door het christendom zal ontkennen. Integendeel, ik zie akelig veel parallellen met de islam van vandaag.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja maar dit: "De zender ARD meldde zaterdag dat de arrestanten een medewerkerspas voor het festival hadden. Een van hen zou familie zijn van een terreurverdachte die vastzit."quote:
dat geldt niet alleen voor de islam. Alleen hebben we hier in Europa scheiding gekregen van kerk en staat.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:04 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het christendom heeft Europa vervolgens eeuwenlang in de tang gehouden. Wensdenken als 'prima zolang je het thuis laat' is naïef. De abrahamitische religies zijn juist gericht op de inrichting van de samenleving; veel meer dan dat het individuele aangelegenheden zijn.
om je laatste vraag te beantwoorden: nee natuurlijk niet. De grondwet moet leidend zijn.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:05 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik zal de laatste zijn die de misdaden gepleegd door het christendom zal ontkennen. Integendeel, ik zie akelig veel parallellen met de islam van vandaag.
Uiteindelijk hebben we in Europa de directe invloed van het christendom uit het politieke leven, uit de sociale en maatschappelijke context weten te trekken. Nu zie je dat een geïmporteerde ideologie veel van die verworven vrijheden wil beknotten, te beginnen door sociale en maatschappelijke segregatie en invloed binnen de eigen kring.
Er is niks mis om te leren van het verleden. Ik begrijp heus wel dat dit veranderingsproces nog generaties vergt, maar het probleem ontkennen speelt de radicale tak alleen maar in de kaart. Het salafisme in moslimwijken neemt een sterke vlucht. Hun idealen staan regelrecht tegenover enkele beginselen van onze Grondwet. Of zou jij het normaal vinden wanneer een kardinaal jouw dicteert weer een kuisheidsgordel te dragen of dat het wenselijk is meer kinderen te nemen?
Ja, dat wil men juist bereiken. Dat lukt ook.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:11 schreef SeLang het volgende:
Toch ga je vroeg of laat een keer krijgen dat de 175.000 mensen voor wie het feestje nu verpest is als alternatieve tijdsbesteding ergens een stad moslimvrij gaan maken.
en dan heeft IS precies wat het wil: chaos en haat scheppen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:11 schreef SeLang het volgende:
Toch ga je vroeg of laat een keer krijgen dat de 175.000 mensen voor wie het feestje nu verpest is als alternatieve tijdsbesteding ergens een stad moslimvrij gaan maken.
Ja en dat is al gelukt -----> opkomst extreem rechts.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
en dan heeft IS precies wat het wil: chaos en haat scheppen.
Dat het niet alleen voor de islam geldt, gaf ik al aan toch te stellen dat het christendom Europa eeuwen in de tang heeft gehad? De scheiding van kern en staat werkt zolang men daarachter staat; zolang men er gehoor aan wilt geven. Dat vele er geen boodschap aan hebben -of er mazen in proberen te vinden (misbruik vrijheid van godsdienst om de religieuze wil er door te drammen), is wel duidelijk ondertussen. Denk maar aan de sharia-rechtbanken, de afwezigheid van respect voor de politie (afdwingende macht) van de seculiere staat (lees dat artikel van gisteren; 50 man die de politie omsingelen), moslim(a')s die geld eisen omdat ze geen uitzondering kregen vanwege een religieus argument, etc.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
dat geldt niet alleen voor de islam. Alleen hebben we hier in Europa scheiding gekregen van kerk en staat.
Dat het naïeve gedachte is wat betreft thuislaten ben ik met je eens, maar mensen verbieden te geloven zal juist strijd aanmoedigen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |