abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 1 juni 2017 @ 18:49:36 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171380036
The Capital of the World:



(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter
http://www.carterhotel.com/
Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker
http://www.newyorkerhotel.com/
Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania
http://www.hotelpenn.com/
Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza
http://www.milfordplaza.com
Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel
Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.
Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel
http://www.novotel.com/novotel/index.html
Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis.
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting
Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)
• Station (Metro Bedford Av, probeer de truffel Mac 'n Cheese for brunch/lunch)

Musea:
• Museum of Modern Art (MoMA)
• National September 11 Museum
• New Museum (hedendaagse kunst)
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen.
• Jersey Garden vlakbij Newark airport (230 outlet winkels onder 1 dak, directe busverbinding vanuit Manhattan)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs en de harbour lights versie ('s avonds))
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium
Federal Reserve Bank

Wijken/Parken:
• the High Line (park / wandelroute over een oud spoorviaduct, dwars door de stad)
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
• Bushwick (afstappen metro Jefferson St voor supertoffe graffiti op elke straathoek)
• Williamsburg (toen Manhattan te duur werd, werd er massaal uitgeweken naar Williamsburg, het resultaat is een toffe hipsterwijk vol met leuke bars, winkeltjes etc.)

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).
Over het algemeen zou je kunnen zeggen dat daar waar allerlei biowinkels etc te vinden zijn, de local hipsters er een leuke buurt van gemaakt hebben, met doorgaans veel kunst/boetiekjes/winkeltjes.

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York
www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
www.opodo.com
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!
k_man
MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 02:04 schreef Seven. het volgende:
Bushwick graffiti
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Pier Williamsburg (op heldere dagen de hele westkant van Manhattan goed te zien)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Reviews van hotels in New York
www.tripadvisor.com
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_171380474
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:50 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik wil in New York een simkaart met een databundel gaan kopen, simpelweg omdat ik altijd Google Maps wil kunnen gebruiken.

Hebben jullie hier tips voor? :)
Afgelopen april heb ik een simkaartje van Arieli Mobile gebruikt (kosten: $38 voor 4GB of $48 zonder datalimiet). Voordeel is dat ze de simkaart naar Nederland sturen en je 'm zelf dan een paar dagen voor vertrek kunt activeren. In het vliegtuig even de sim verwisselen en je bent bij aankomst gelijk online.

Je kunt ook onbeperkt bellen en sms-en naar Amerikaanse nummers (je krijgt zelf ook een Amerikaans nummer toebedeeld) en ook 200 minuten naar Nederland bellen is inbegrepen. Hotspot/Tethering werkt alleen niet, dus de constructie die Juweel beschrijft kan hierbij niet.

Gebruik couponcode STSF2017 voor 5% korting.
  Moderator donderdag 1 juni 2017 @ 19:38:58 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171381040
Ik heb even Miss Saigon gespamt in de TT :P
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_171386698
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:38 schreef Juweel het volgende:

[..]

Ja, ga naar een goede telefoonwinkel (Wij gingen naar een T Mobile) en kochten een 4 gig kaartje voor 45 dollar. We hadden al een simpele android phone die we als wifi hotspot gebruikten voor onze eigen iPhones (onze wifi heette Piemels in New York >:) ). Wel de wifi uitzetten op de Android als je er klaar mee bent steeds, die van ons was na 3,5 dag op. Unlimited gig kostte volgens mij 75 dollar.
4GB in 3,5 dagen? Das aardig snel :D

quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:12 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Afgelopen april heb ik een simkaartje van Arieli Mobile gebruikt (kosten: $38 voor 4GB of $48 zonder datalimiet). Voordeel is dat ze de simkaart naar Nederland sturen en je 'm zelf dan een paar dagen voor vertrek kunt activeren. In het vliegtuig even de sim verwisselen en je bent bij aankomst gelijk online.

Je kunt ook onbeperkt bellen en sms-en naar Amerikaanse nummers (je krijgt zelf ook een Amerikaans nummer toebedeeld) en ook 200 minuten naar Nederland bellen is inbegrepen. Hotspot/Tethering werkt alleen niet, dus de constructie die Juweel beschrijft kan hierbij niet.

Gebruik couponcode STSF2017 voor 5% korting.
Jammer dat Tethering niet werkt, dat is eigenlijk wel een must. Vraag me eigenlijk af hoe ze dat kunnen blokken.
BlaBlaBla
pi_171391102
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:12 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

4GB in 3,5 dagen? Das aardig snel :D

[..]

Jammer dat Tethering niet werkt, dat is eigenlijk wel een must. Vraag me eigenlijk af hoe ze dat kunnen blokken.
Zoals gezegd, als je het alleen voor Google Maps nodig hebt als je de stad in bent, download dan gewoon het offline gebied van New York.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_171392014
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 09:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zoals gezegd, als je het alleen voor Google Maps nodig hebt als je de stad in bent, download dan gewoon het offline gebied van New York.
Ja klopt dat ben ik sowieso van plan maar het is ook om snel iets te kunnen opzoeken en voor als we een trip buiten New York gaan maken :)
BlaBlaBla
  Moderator maandag 5 juni 2017 @ 22:02:50 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171486100
Iemand enig idee wat tickets voor The Knicks in MSG zouden kosten in januari? Omdat het seizoen pas in oktober van start gaat is dit nog niet bekend. Maar wie weet is iemand afgelopen seizoen geweest :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_171487140
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 22:02 schreef MaJo het volgende:
Iemand enig idee wat tickets voor The Knicks in MSG zouden kosten in januari? Omdat het seizoen pas in oktober van start gaat is dit nog niet bekend. Maar wie weet is iemand afgelopen seizoen geweest :)
wij hadden in april redelijke kaarten voor 90 dollar per stoel. Was einde regular season en we waren er redelijk op tijd bij maar het is wel even zoeken naar de juiste combinatie prijs en stoel. Wel gekocht via officiele kanaal en niet via wederverkopers ofzo.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_171510109
Yes Yes..! Het is eindelijk weer zover! In september 8 dagen naar NYC! Vandaag hotel geboekt, Yotel. Recensies zijn prima en er kwam vandaag een goede deal voorbij.

Nu planning maken. Zat al te kijken naar tickets voor de New York Yankees. Wat zijn dan een beetje goede plaatsen? Want in de row boven in zijn ze niet duur, maar hoe lager hoe duurder uiteraard. Iemand ervaring mee?
pi_171510217
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:15 schreef Phone8 het volgende:
Yes Yes..! Het is eindelijk weer zover! In september 8 dagen naar NYC! Vandaag hotel geboekt, Yotel. Recensies zijn prima en er kwam vandaag een goede deal voorbij.

Nu planning maken. Zat al te kijken naar tickets voor de New York Yankees. Wat zijn dan een beetje goede plaatsen? Want in de row boven in zijn ze niet duur, maar hoe lager hoe duurder uiteraard. Iemand ervaring mee?
YOTEL _O_
Echt fucking tof :)

Ben er zelf geweest en vond het perfect passen bij mijn trip.
Het Kelly watch the stars als lift muziekje de eerste avond was cool :P

Tip voor kaartjes Yankees, ik gok dat je doordeweeks moet gaan en niet in het weekend
Hell To The Liars
pi_171514121
en als het kan een middagwedstrijd, daar komen altijd veel minder mensen op af.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_171516610
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 22:02 schreef MaJo het volgende:
Iemand enig idee wat tickets voor The Knicks in MSG zouden kosten in januari? Omdat het seizoen pas in oktober van start gaat is dit nog niet bekend. Maar wie weet is iemand afgelopen seizoen geweest :)
als het kan zou ik zo laat mogelijk kaartjes via StubHub kopen.
Op wedstrijden dagen zijn kaarten vaak veel goedkoper, maar dat zal ook wel per tegenstander verschillen
pi_171516753
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:18 schreef Droopie het volgende:

[..]

YOTEL _O_
Echt fucking tof :)

Ben er zelf geweest en vond het perfect passen bij mijn trip.
Het Kelly watch the stars als lift muziekje de eerste avond was cool :P

Tip voor kaartjes Yankees, ik gok dat je doordeweeks moet gaan en niet in het weekend
Dat is fijn om te horen. Ikzelf ben er geweest in 2013, toen zaten we in een hotel dicht bij times square, maar ik vertik het om over de 3k te betalen voor een hotel. Yotel zat nu met een aanbieding op 1800 in september. Prima prijs voor ons.

Dit jaar ga ik samen met mijn vriendin, en we willen best wel veel gaan doen in die 8 dagen.

Ik heb er nu al zin in, al druk bezig met de planning!

Ik kon nu al tickets bestellen voor de yankees, betaalde ik 20$ maar dan zat je in de bovenste ring. Het gaat toch het meeste om de sfeer denk ik.... ik ga die link even bekijken thnx!
pi_171516760
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 07:47 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Dat is fijn om te horen. Ikzelf ben er geweest in 2013, toen zaten we in een hotel dicht bij times square, maar ik vertik het om over de 3k te betalen voor een hotel. Yotel zat nu met een aanbieding op 1800 in september. Prima prijs voor ons.

Dit jaar ga ik samen met mijn vriendin, en we willen best wel veel gaan doen in die 8 dagen.

Ik heb er nu al zin in, al druk bezig met de planning!

Ik kon nu al tickets bestellen voor de yankees, betaalde ik 20$ maar dan zat je in de bovenste ring. Het gaat toch het meeste om de sfeer denk ik
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 12:28:07 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171521336
quote:
2s.gif Op maandag 5 juni 2017 22:38 schreef Karstman het volgende:

[..]

wij hadden in april redelijke kaarten voor 90 dollar per stoel. Was einde regular season en we waren er redelijk op tijd bij maar het is wel even zoeken naar de juiste combinatie prijs en stoel. Wel gekocht via officiele kanaal en niet via wederverkopers ofzo.
Dat is nog best betaalbaar :Y

quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 07:17 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

als het kan zou ik zo laat mogelijk kaartjes via StubHub kopen.
Op wedstrijden dagen zijn kaarten vaak veel goedkoper, maar dat zal ook wel per tegenstander verschillen
Bedankt voor de tip ^O^ Mijn man is grote basketballiefhebber (als in hij kijkt alle wedstrijden ;)) dus ik wil wel kijken voor zo mooi mogelijke stoelen :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_171521857
Edit: excuses, ik weet niet wat ik doe maar er gaat iets mis😅
pi_171544070
Goedkope vliegprijzen met TAP Portugal naar NYC. Iemand daar ervaring mee? En British Airways?
pi_171553426
Net geboekt voor een weekje in oktober O+

Nog een leuke tip: de Harlem Gospel tour. Ik kwam terecht in een gospeldienst in de Bronx, was echt geweldig :D

Heeft iemand weleens een helikoptervlucht gedaan, is dat het geld waard?
pi_171554645
Is er iemand bekend met Coney Island?
  donderdag 8 juni 2017 @ 19:13:02 #20
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_171554925
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 19:00 schreef Phone8 het volgende:
Is er iemand bekend met Coney Island?
Ja, ben er geweest. Erg prettig om heen te gaan om de hitte van de stad te ontvluchten op een zeer warme dag.
Het is vergane glorie en er lopen veel 'paupers' rond, maar toch wel relaxt sfeertje.

Kon daar gewoon op het terras roken en een cocktail drinken. :7
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_171561545
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 17:55 schreef ZwarteMagika het volgende:
Net geboekt voor een weekje in oktober O+

Nog een leuke tip: de Harlem Gospel tour. Ik kwam terecht in een gospeldienst in de Bronx, was echt geweldig :D

Heeft iemand weleens een helikoptervlucht gedaan, is dat het geld waard?
Het zal vast heel mooi zijn maar de prijs, ik geloof 180 dollar voor nog geen kwartier pp stond ons tegen. Die dingen vliegen overigens af en aan.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_171566987
quote:
2s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:57 schreef Karstman het volgende:

[..]

Het zal vast heel mooi zijn maar de prijs, ik geloof 180 dollar voor nog geen kwartier pp stond ons tegen. Die dingen vliegen overigens af en aan.
Dat heb ik dus ook. Ik heb het vorige keer daarom niet gedaan, maar had ergens toch een beetje spijt :P
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:10:54 #23
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_171567794
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:12 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

4GB in 3,5 dagen? Das aardig snel :D

[..]

Jammer dat Tethering niet werkt, dat is eigenlijk wel een must. Vraag me eigenlijk af hoe ze dat kunnen blokken.
Mijn vriend kon het vorig jaar wel, maar bij mij werkte het niet (of andersom haha).
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 9 juni 2017 @ 11:39:12 #24
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171569419
quote:
2s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:57 schreef Karstman het volgende:

[..]

Het zal vast heel mooi zijn maar de prijs, ik geloof 180 dollar voor nog geen kwartier pp stond ons tegen. Die dingen vliegen overigens af en aan.
Hadden wij ook. Lijkt me prachtig, maar niet voor dat bedrag.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 9 juni 2017 @ 12:13:41 #25
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_171569981
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 19:00 schreef Phone8 het volgende:
Is er iemand bekend met Coney Island?
Heel erg leuk en vergeet Cyclone niet te doen, een 90 jaar oude achtbaan!
pi_171571654
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 11:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hadden wij ook. Lijkt me prachtig, maar niet voor dat bedrag.
Heb voor 150 dollar een uur boven de Ogavankodelta gevlogen, dat is meer waar voor je geld :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_171580108
We gaan zeker coney island aan:)

Vandaag ook de vliegtickets geboekt, 380,- vanaf Amsterdam rechtstreekse vlucht naar NYC.. vond ik wel een goede deal:) kunnen niet meer wachten!
  zondag 11 juni 2017 @ 18:49:31 #28
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171622942
Yes! Toch eerder naar New York dan gedacht. We gaan in September zeven nachtjes. We wilden graag de sfeer mee maken rond 9/11. Daarom vervroegd naar dit jaar ipv voorjaar 2018.

[ Bericht 0% gewijzigd door AlwaysHappy op 11-06-2017 19:09:39 ]
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_171637971
quote:
17s.gif Op zondag 11 juni 2017 18:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
Yes! Toch eerder naar New York dan gedacht. We gaan in September zeven nachtjes. We wilden graag de sfeer mee maken rond 9/11. Daarom vervroegd naar dit jaar ipv voorjaar 2018.
Zijn er dan speciale herdenkingen oid? Wij zijn namelijk dan ook in NYC:)
  maandag 12 juni 2017 @ 11:22:03 #30
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_171638048
quote:
17s.gif Op zondag 11 juni 2017 18:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
Yes! Toch eerder naar New York dan gedacht. We gaan in September zeven nachtjes. We wilden graag de sfeer mee maken rond 9/11. Daarom vervroegd naar dit jaar ipv voorjaar 2018.
Lijkt me nou niks aan.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_171638703
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 11:20 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Zijn er dan speciale herdenkingen oid? Wij zijn namelijk dan ook in NYC:)
Alle namen van de slachtoffers worden nog ieder jaar voorgelezen rond Ground Zero.
Ondanks dat dat misschien best indrukwekkend is, lijkt me dat nou niet echt iets wat je als toerist wil gaan bekijken/bij betrokken wil zijn. Verder denk ik dat je er verder niet super veel van zult merken in de rest van de stad.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 12 juni 2017 @ 12:30:00 #32
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171640010
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 11:20 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Zijn er dan speciale herdenkingen oid? Wij zijn namelijk dan ook in NYC:)
http://www.newyork.nl/feestdagen/11-september-new-york/

quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 11:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Alle namen van de slachtoffers worden nog ieder jaar voorgelezen rond Ground Zero.
Ondanks dat dat misschien best indrukwekkend is, lijkt me dat nou niet echt iets wat je als toerist wil gaan bekijken/bij betrokken wil zijn. Verder denk ik dat je er verder niet super veel van zult merken in de rest van de stad.
Gelukkig is iedere toerist anders ^O^ Er waren ook andere redenen dat we voor september hebben gekozen, maar wel speciaal deze week geselecteerd wegens 9/11. Niet omdat we ramptoerist willen spelen o.i.d., maar omdat die dag de hele wereld heeft veranderd. Het lijkt ons dus gewoon erg indrukwekkend en interessant. Snap dat niet iedereen graag op zo'n tijdstip zouden gaan though :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 12:34:55 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_171640125
Als je je niet als toerist gedraagd, moet dat ook gewoon kunnen ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 12 juni 2017 @ 12:50:37 #34
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171640495
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Als je je niet als toerist gedraagd, moet dat ook gewoon kunnen ^O^
Ik stoor me sowieso vaak aan toeristen nabij Ground Zero. Selfies maken e.d., of lachend rondrennen daar. Zou zoiets niet eens kunnen bedenken op zo'n plek :@
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 12:51:58 #35
155227 crew  Guppy
dus
pi_171640526
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik stoor me sowieso vaak aan toeristen nabij Ground Zero. Selfies maken e.d., of lachend rondrennen daar. Zou zoiets niet eens kunnen bedenken op zo'n plek :@
Nee, dat is heel ongepast. Foto's maken, oké. Maar gedraag je een beetje ingetogen...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_171647345
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik stoor me sowieso vaak aan toeristen nabij Ground Zero. Selfies maken e.d., of lachend rondrennen daar. Zou zoiets niet eens kunnen bedenken op zo'n plek :@
Dat vond ik ook echt achterlijk ja. Leek wel of ze geen idee hebben waar dat monument eigenlijk voor is.
  ESF Reporter maandag 12 juni 2017 @ 18:40:23 #37
87554 Cee
Welluk?
pi_171647804
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nee, dat is heel ongepast. Foto's maken, oké. Maar gedraag je een beetje ingetogen...
Ik zag een stel toeristen voor de memorial breed lachend poseren, ik moest een beetje huilen van binnen. Maar de meiden zullen amper 18 zijn geweest dus oké, het zij ze een heel klein beetje vergeven.

Was in 2004 op 9/11 in New York, merkte er niks van, bij Ground Zero waren ze de hele dag bezig met het oplezen van de namen maar verder gaat NYC gewoon door, business as usual. En dat is op zich ook wel 'mooi' om te zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cee op 12-06-2017 19:38:03 ]
pi_171648338
Ik vond op zondagochtend 08.00 het wel indrukwekkend om die plek te bezoeken.

Heel rustig qua omgeving, mensen en geluid.
Aangezien ik toch jetlag had :P
Hell To The Liars
pi_171649626
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik stoor me sowieso vaak aan toeristen nabij Ground Zero. Selfies maken e.d., of lachend rondrennen daar. Zou zoiets niet eens kunnen bedenken op zo'n plek :@
Met een grote glimlach foto's maken bij de monumenten begrijp ik ook niet :')

Ik denk dat er ook geen bepaalde sfeer hangt in de stad.
Tribute of light zien lijkt mij wel weer mooi die avond

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2017 19:57:40 ]
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 20:08:55 #40
155227 crew  Guppy
dus
pi_171649914
W
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:06 schreef Droopie het volgende:
Ik vond op zondagochtend 08.00 het wel indrukwekkend om die plek te bezoeken.

Heel rustig qua omgeving, mensen en geluid.
Aangezien ik toch jetlag had :P
Wij waren er ook heel vroeg. Dat is inderdaad wel heel bijzonder, om die hele plek bijna voor jezelf te hebben.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_171650126
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:08 schreef Guppyfriend het volgende:
W

[..]

Wij waren er ook heel vroeg. Dat is inderdaad wel heel bijzonder, om die hele plek bijna voor jezelf te hebben.
Om 06.30 via Times Square over Broadway te lopen was die zondag surrealistisch.

Eigenlijk wel een aanrader :)
Hell To The Liars
  maandag 12 juni 2017 @ 20:34:10 #42
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171650574
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:18 schreef Droopie het volgende:

[..]

Om 06.30 via Times Square over Broadway te lopen was die zondag surrealistisch.

Eigenlijk wel een aanrader :)
Toen wij voor de eerste keer NYC bezochten hadden we ook een georganiseerd dagtripje naar Washington DC geregeld. Die vertrok rond vijf uur volgens mij. Toen ook langs Times Square gekomen. Echt heel apart inderdaad, zelfs op een doordeweekse dag. Geen kip op straat.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_171651078
Vorige keer toen ik bij ground zero was bevroor ik bijna als een baksteen. Ik was er door echt onder de indruk, en ik merkte dat ik daardoor gewoon heel stil was. Heel apart, maar ik was de tijd dat ik daar was gewoon stil.
pi_171655455
Iemand nog tips voor goedkoop hotel? Heb ooit in Chelsea Inn gezeten. Goede locatie en prima hotel, maar vind 'm nu vrij prijzig. Moet goedkoper lukken lijkt me.
pi_171661923
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 22:54 schreef Nashje het volgende:
Iemand nog tips voor goedkoop hotel? Heb ooit in Chelsea Inn gezeten. Goede locatie en prima hotel, maar vind 'm nu vrij prijzig. Moet goedkoper lukken lijkt me.
Wat is goedkoper? Wat zijn je wensen?

Kijk anders eens naar een AirBNB?
pi_171682423
Een goedkoop hotel vinden is toch ook vaak gewoon geluk hebben?
Ik zat gisteravond een hotel te bekijken waar ik vorig jaar heb verbleven voor 750 voor 7 nachten, nu kost het rond dezelfde periode 1500 euro
pi_171725359
Vandaag in New York aangekomen. Eerste keer, dus moesten heel lang in de rij staan. Heb ongeveer 2,5 uur de polonaise gelopen op het vliegveld. Pfff, word je stront chagrijnig van. Was al vanaf 04:15 wakker.
  ESF Reporter vrijdag 16 juni 2017 @ 06:25:40 #48
87554 Cee
Welluk?
pi_171725459
Ik kwam er voor de zevende keer en stond net zo lang in de rij. Kon nog wel versneld naar die ticket-paspoortautomaten om vervolgens een X op m'n print te krijgen (reisgenoot had er geen) dus mocht alsnog in de langste rij.
pi_171725626
Wij waren er in september in nog geen half uur doorheen, ondanks de X die ik op mijn formulier kreeg (nieuw paspoort). Viel me 100% mee gezien de rijen die ik in Orlando, LA en Minneapolis gehad heb en waar we ons dus op voorbereid hadden. Zelfs de rij terug in Nederland voor de paspoort controle duurde langer :') Maar het ligt er ook aan wat voor andere vliegtuigen er net voor je zijn geland. Vooral met een vliegtuig vanuit het midden oosten zijn ze erg lang zoet, daar word je niet blij van.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_171727690
Bij ons in april was het ook 2,5 uur. Niet vreemd als er maar 4 balies open zijn... Toen er een man of 8 bijkwamen ging het ineens een heel stuk vlotter. Vrienden van ons landen een paar uur eerder op Newark en waren er binnen een half uur doorheen...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_171728800
Vorig jaar in oktober kwam ik rond 18.30 uur op JFK aan en die hele hal was LEEG. Ik had me al mentaal voorbereid op die lange rijen.. dat was even een surrealistisch gezicht :D
pi_171729727
Hoe lang van te voren is het aan te raden om tickets te kopen? Iemand nog tips qua dag van vliegen/vanaf welk vliegveld vertrekken etc?
pi_171729814
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 11:52 schreef Allyo het volgende:
Hoe lang van te voren is het aan te raden om tickets te kopen? Iemand nog tips qua dag van vliegen/vanaf welk vliegveld vertrekken etc?
Doe zelf eens eerst wat research, luie donder.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_171729877
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 11:57 schreef RipCity het volgende:

[..]

Doe zelf eens eerst wat research, luie donder.
Ik hoop op goeie tips van ervaringsdeskundigen, waarom het wiel opnieuw uitvinden?

En wie zegt trouwens dat ik nog geen research heb gedaan..
  vrijdag 16 juni 2017 @ 12:06:50 #55
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171729966
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 11:09 schreef ZwarteMagika het volgende:
Vorig jaar in oktober kwam ik rond 18.30 uur op JFK aan en die hele hal was LEEG. Ik had me al mentaal voorbereid op die lange rijen.. dat was even een surrealistisch gezicht :D
Hadden wij ook toen we de eerste keer in NYC aankwamen. Tweede keer kwamen we per trein aan in NYC. Langste rijen die ik heb gezien waren in Washington & LA. LA waren de rijen zelfs lang in off-season (winter 2015).
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_171738089
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 11:52 schreef Allyo het volgende:
Hoe lang van te voren is het aan te raden om tickets te kopen? Iemand nog tips qua dag van vliegen/vanaf welk vliegveld vertrekken etc?
Fluctueert. Iets met vraag en aanbod. Ik kijk altijd ruim van re voren, en als ik dan een prijs zie in combinatie met een vlucht die mij bevalt ( zoals vliegtijden en maatschappij) dan pak ik ze gewoon. Dit keer 380,- voor retour ams nyc met rechtstreekse vluchten.
pi_171738592
Vanochtend terug gekomen van 9 dagen New York. Het was weer fantastisch O+
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_171738665
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 11:52 schreef Allyo het volgende:
Hoe lang van te voren is het aan te raden om tickets te kopen? Iemand nog tips qua dag van vliegen/vanaf welk vliegveld vertrekken etc?
Mijn ervaring is dat het toch wel het gunstigste is om een paar maanden van tevoren te boeken. Ik weet inmiddels wat een goede prijs is voor wat ik wil (rechtstreeks en in de ochtend heen en in de avond terug) en wanneer ik dus dat ticket echt moet scoren omdat het waarschijnlijk niet beter gaat worden. Qua dag van vliegen is volgens mij dinsdag en woensdag het goedkoopste. Ik vlieg zelf altijd vanaf Schiphol omdat dat voor mij het meest dichtbij is. Weet wel dat vliegen vanaf Brussel of bijv. Düsseldorf vaak goedkoper is, maar ja, dat moet dat dan ook wel handig voor je zijn om daar te komen.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_171752271
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:52 schreef MissJ het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het toch wel het gunstigste is om een paar maanden van tevoren te boeken. Ik weet inmiddels wat een goede prijs is voor wat ik wil (rechtstreeks en in de ochtend heen en in de avond terug) en wanneer ik dus dat ticket echt moet scoren omdat het waarschijnlijk niet beter gaat worden. Qua dag van vliegen is volgens mij dinsdag en woensdag het goedkoopste. Ik vlieg zelf altijd vanaf Schiphol omdat dat voor mij het meest dichtbij is. Weet wel dat vliegen vanaf Brussel of bijv. Düsseldorf vaak goedkoper is, maar ja, dat moet dat dan ook wel handig voor je zijn om daar te komen.
Hoever van tevoren boek je het hotel?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_171753321
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 15:50 schreef eight het volgende:

[..]

Hoever van tevoren boek je het hotel?
Dat wisselt enorm bij mij. Ik hou sowieso geregeld de hotelwebsites in de gaten. De prijzen voor de hotels kunnen namelijk heel erg verschillen. Het hotel van mijn afgelopen trip (gisteren terug gekomen) had ik in al januari geboekt en heb daarna niets beters meer gezien. Heb echter ook een keer pas in de laatste paar weken voor vertrek een hotel geboekt omdat dat toen een ontzettend goede aanbieding was.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  ESF Reporter zaterdag 17 juni 2017 @ 17:13:11 #61
87554 Cee
Welluk?
pi_171753370
Wat heb je dit keer allemaal uitgevroten daar, MissJ? *O*
pi_171754337
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 17:13 schreef Cee het volgende:
Wat heb je dit keer allemaal uitgevroten daar, MissJ? *O*
Heb oa jouw tip opgevolgd, ben naar Liberty State Park gegaan. Was echt heel tof! En zo rustig daar ook. Heb prachtige foto's gemaakt en natuurlijk genoten van het uitzicht.
Ben naar Chicago geweest, heerlijke musical! Ben ook naar de summer recital series van Met Opera geweest, dat was in Central Park. Leuke bijkomstigheid was dat dat gratis was. Ook een tour met gids door de Bronx gedaan. Vond dat best wel tegenvallen helaas. Maar goed, ben wel eindelijk eens in de Bronx geweest. Dagje naar Woodbury Common geweest en verder sowieso veel geshopt *O* En oh ja, heb een conchpiercing laten zetten bij Maria Tash (hele goede en bekende piercingshop in New York) :P
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_171787991
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:52 schreef MissJ het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het toch wel het gunstigste is om een paar maanden van tevoren te boeken. Ik weet inmiddels wat een goede prijs is voor wat ik wil (rechtstreeks en in de ochtend heen en in de avond terug) en wanneer ik dus dat ticket echt moet scoren omdat het waarschijnlijk niet beter gaat worden. Qua dag van vliegen is volgens mij dinsdag en woensdag het goedkoopste. Ik vlieg zelf altijd vanaf Schiphol omdat dat voor mij het meest dichtbij is. Weet wel dat vliegen vanaf Brussel of bijv. Düsseldorf vaak goedkoper is, maar ja, dat moet dat dan ook wel handig voor je zijn om daar te komen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:21 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Fluctueert. Iets met vraag en aanbod. Ik kijk altijd ruim van re voren, en als ik dan een prijs zie in combinatie met een vlucht die mij bevalt ( zoals vliegtijden en maatschappij) dan pak ik ze gewoon. Dit keer 380,- voor retour ams nyc met rechtstreekse vluchten.
Bedankt voor jullie tips, super! Ik zie steeds aanbiedingen voorbij komen van vluchten rond de 300-400 euro maar deze zijn allemaal vanaf november, dan lukt het ons niet om te gaan. Qua verblijf willen we een airbnb huren.
pi_171799743
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:54 schreef Allyo het volgende:

[..]


[..]

Bedankt voor jullie tips, super! Ik zie steeds aanbiedingen voorbij komen van vluchten rond de 300-400 euro maar deze zijn allemaal vanaf november, dan lukt het ons niet om te gaan. Qua verblijf willen we een airbnb huren.
AirBNB heeft hele goede locaties ertussen zitten. Wel goed de informatie lezen, want sommige hebben namelijk een gedeelde badkamer oid, wat in het eerste gezicht niet duidelijk is.

Die tickets aanbiedingen die je nu ziet zijn inderdaad voor nov/dec/jan maar blijven zoeken en je vind echt wel een goede vlucht met de juiste tijden en prijs.

Ik prefereer zelf altijd een rechtstreekse vlucht. Want anders ben je met een beetje pech 24 uur onderweg. Dat wil je echt niet. Check ook eens Düsseldorf en Brussel. Mocht je daar in de buurt wonen kan het nogal wat schelen.
pi_171804778
Lufthansa heeft meestal ook mooie aanbiedingen buiten het hoogseizoen
Vertrekkend vanaf Dusseldorf
  dinsdag 20 juni 2017 @ 10:19:29 #66
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171807123
Geen idee wat wij dit jaar betalen aan de vluchten eigenlijk, want als combideal betaald (hotel erbij). Dacht ongeveer 450pp, directe United vlucht. Qua hotel hebben we gekozen voor The Knickerbocker Times Square. Ben benieuwd.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_171910924
Iemand ervaring met de diverse New York City passen die er te koop zijn?
pi_171923337
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:26 schreef Phone8 het volgende:
Iemand ervaring met de diverse New York City passen die er te koop zijn?
Ja die NY City pass (6 attracties)
Geld meer dan waard en scheelt een rij bij de kassa.
Hell To The Liars
pi_171923557
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 12:26 schreef Phone8 het volgende:
Iemand ervaring met de diverse New York City passen die er te koop zijn?
Je moet eerst even bekijken wat je wilt doen en afhankelijk daarvan de keuze maken welke voor jou het voordeligst is. Houd daarbij rekening met dat je voor sommige musea mag betalen wat je wil, dus het voordeel wat je op papier krijgt hoeft niet te kloppen. Wij hebben uiteindelijk de explorer pas voor 3 attracties gekocht, via Groupon met extra korting. Hebben we gebruikt voor een rondvaart met circle line (aanrader), het Empire State Building en Top of the Rock. Houd er overigens ook rekening mee dat je geen wachtrij-voordeel hebt voor die attracties, daarvoor moet je echt tickets bij de attractie zelf kopen.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_171923785
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 22:19 schreef koei het volgende:

[..]

Je moet eerst even bekijken wat je wilt doen en afhankelijk daarvan de keuze maken welke voor jou het voordeligst is. Houd daarbij rekening met dat je voor sommige musea mag betalen wat je wil, dus het voordeel wat je op papier krijgt hoeft niet te kloppen. Wij hebben uiteindelijk de explorer pas voor 3 attracties gekocht, via Groupon met extra korting. Hebben we gebruikt voor een rondvaart met circle line (aanrader), het Empire State Building en Top of the Rock. Houd er overigens ook rekening mee dat je geen wachtrij-voordeel hebt voor die attracties, daarvoor moet je echt tickets bij de attractie zelf kopen.
Dus je hebt geen snellere wachtrij? Want daar wordt wel mee geadverteerd... we willen in elk geval 5 dingen doen die je met die New york City Pass kan doen.
  Moderator zaterdag 24 juni 2017 @ 23:01:40 #71
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171924198
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 17:09 schreef MissJ het volgende:

[..]

Dat wisselt enorm bij mij. Ik hou sowieso geregeld de hotelwebsites in de gaten. De prijzen voor de hotels kunnen namelijk heel erg verschillen. Het hotel van mijn afgelopen trip (gisteren terug gekomen) had ik in al januari geboekt en heb daarna niets beters meer gezien. Heb echter ook een keer pas in de laatste paar weken voor vertrek een hotel geboekt omdat dat toen een ontzettend goede aanbieding was.
Ik heb ontdekt dat het veel goedkoper is om een ticket + hotel ineen te boeken. Ik zag via Expedia dat je op die manier voor 600 800 euro inclusief ticket en hotel naar NY kunt voor een week :o

[ Bericht 1% gewijzigd door MaJo op 24-06-2017 23:08:58 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zaterdag 24 juni 2017 @ 23:03:43 #72
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171924245
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 18:28 schreef MissJ het volgende:

[..]

Heb oa jouw tip opgevolgd, ben naar Liberty State Park gegaan. Was echt heel tof! En zo rustig daar ook. Heb prachtige foto's gemaakt en natuurlijk genoten van het uitzicht.
Ben naar Chicago geweest, heerlijke musical! Ben ook naar de summer recital series van Met Opera geweest, dat was in Central Park. Leuke bijkomstigheid was dat dat gratis was. Ook een tour met gids door de Bronx gedaan. Vond dat best wel tegenvallen helaas. Maar goed, ben wel eindelijk eens in de Bronx geweest. Dagje naar Woodbury Common geweest en verder sowieso veel geshopt *O* En oh ja, heb een conchpiercing laten zetten bij Maria Tash (hele goede en bekende piercingshop in New York) :P
Klinkt goed!

Chicago is inderdaad heel tof O+

Nog nooit van een conchpiercing gehoord, moest het even opzoeken :@ Deed het pijn?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_171924705
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 22:34 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Dus je hebt geen snellere wachtrij? Want daar wordt wel mee geadverteerd... we willen in elk geval 5 dingen doen die je met die New york City Pass kan doen.
Nouja, in zoverre dat er volgens mij wel een speciale rij is, maar omdat vrijwel iedereen wel een soort pas heeft is dat geen snellere rij meer. Bij het Empire State Building mocht je alleen uit de rij als je tickets bij hen zelf gekocht had. Bij het Natural History Museum kon je met je pas wel zo doorlopen (na scannen oid dacht ik), maar dat museum is 'pay what you want'. Bij de circle line was geen rij, en bij de top of the Rock ook niet toen wij er waren. Verder geen ervaring.

En ook hier idd goede ervaringen met pakketreizen naar New York. Zaten met een KLM package deal in Crowne Plaza op Times Square voor de prijs van een veel minder hotel ergens aan de rand van Manhattan als we los via booking.com zouden boeken. Hotel zelf was trouwens geen topper voor dat geld (Crowne Plaza Vancouver was een flink stuk beter voor minder geld), maar een betere locatie hadden we niet kunnen hebben. En uiteindelijk slaap je er toch alleen maar, dus dat is het belangrijkste.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_171928147
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:32 schreef koei het volgende:

[..]

Nouja, in zoverre dat er volgens mij wel een speciale rij is, maar omdat vrijwel iedereen wel een soort pas heeft is dat geen snellere rij meer. Bij het Empire State Building mocht je alleen uit de rij als je tickets bij hen zelf gekocht had. Bij het Natural History Museum kon je met je pas wel zo doorlopen (na scannen oid dacht ik), maar dat museum is 'pay what you want'. Bij de circle line was geen rij, en bij de top of the Rock ook niet toen wij er waren. Verder geen ervaring.

En ook hier idd goede ervaringen met pakketreizen naar New York. Zaten met een KLM package deal in Crowne Plaza op Times Square voor de prijs van een veel minder hotel ergens aan de rand van Manhattan als we los via booking.com zouden boeken. Hotel zelf was trouwens geen topper voor dat geld (Crowne Plaza Vancouver was een flink stuk beter voor minder geld), maar een betere locatie hadden we niet kunnen hebben. En uiteindelijk slaap je er toch alleen maar, dus dat is het belangrijkste.
Oké bedankt voor de info!

Wat heb je trouwens betaald destijds voor die combi deal? Ik neem altijd alles los. Want meer keuze in hotel en ligging en betere vliegtijden.
  zondag 25 juni 2017 @ 12:36:47 #75
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171931327
Wij boeken altijd als een combi-deal bij expedia. Veel goedkoper uit inderdaad, al komt er soms nog wel wat meer bij als je liever vliegt zonder overstap (bij veel bestemmingen gaan ze uit van 1 overstap), maar zelfs dan ben je goedkoper uit. ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_171931619
Ik heb nu voor 2 personen rechtstreekse vlucht en hotel in Manhattan, Yotel, voor 2400,- bij elkaar... 8 nachten
  Moderator zondag 25 juni 2017 @ 13:42:02 #77
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171933126
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:46 schreef Phone8 het volgende:
Ik heb nu voor 2 personen rechtstreekse vlucht en hotel in Manhattan, Yotel, voor 2400,- bij elkaar... 8 nachten
Vind ik eigenlijk nog vrij duur. Gisteren bij Expedia gekeken en vond daar pakketdeals van 7 nachten en rechtstreekse vlucht voor 900 euro pp. Wanneer ga je? Want ik heb gezocht in januari, dat scheelt misschien ook nog.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zondag 25 juni 2017 @ 13:43:00 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171933152
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij boeken altijd als een combi-deal bij expedia. Veel goedkoper uit inderdaad, al komt er soms nog wel wat meer bij als je liever vliegt zonder overstap (bij veel bestemmingen gaan ze uit van 1 overstap), maar zelfs dan ben je goedkoper uit. ^O^
Ik kwam daar later pas achter toen ik dacht wat is het addertje onder het gras? Maar voor 100 euro extra pp heb je inderdaad wel gewoon een rechtstreekse vlucht ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 25 juni 2017 @ 15:18:02 #79
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171935560
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik kwam daar later pas achter toen ik dacht wat is het addertje onder het gras? Maar voor 100 euro extra pp heb je inderdaad wel gewoon een rechtstreekse vlucht ^O^
Onze eerste Amerika reis hebben we echt veel te veel betaald trouwens _O- |:( We gingen toen naar New York (met een stop-over in IJsland van 2 uur) en vanaf daar (negen dagen later) door naar de westkust. Maand weg geweest. Elk vlieg ticket en elk hotel los geboekt :') Hartje zomer gegaan ook en wegens omstandigheden pas 1 maand van tevoren geboekt. Die prijzen waren rampzalig. Goed van geleerd. Voordeel van expedia zijn ook die bonus points (silver/gold e.d.) waarbij je bij aangesloten VIP hotels nog meer korting kan fixen (en kamer upgrades, etc). Zo al heel vaak (deze keer ook weer) een vrij duur 5-sterren hotel kunnen boeken voor een prijs waar je normaal een standaard 4 sterren hotel voor hebt ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_171941827
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Vind ik eigenlijk nog vrij duur. Gisteren bij Expedia gekeken en vond daar pakketdeals van 7 nachten en rechtstreekse vlucht voor 900 euro pp. Wanneer ga je? Want ik heb gezocht in januari, dat scheelt misschien ook nog.
September. Heb straks nog gekeken maar goedkoper krijg ik het niet via expedia. Maakt ook niks uit verder, was nieuwsgierig:) maar past uiteindelijk nog prima binnen budget:)
pi_171943085
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Klinkt goed!

Chicago is inderdaad heel tof O+

Nog nooit van een conchpiercing gehoord, moest het even opzoeken :@ Deed het pijn?
Viel heel erg mee gelukkig :)
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_171943125
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:01 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb ontdekt dat het veel goedkoper is om een ticket + hotel ineen te boeken. Ik zag via Expedia dat je op die manier voor 600 800 euro inclusief ticket en hotel naar NY kunt voor een week :o
Ga ik ook even checken volgende keer. Ik wil altijd wel perse rechtstreeks vliegen en heen in de ochtend en terug in de avond. Verder vind ik oa de locatie van mijn hotel heel erg belangrijk (heb nogal wat eisen eigenlijk haha), dus ben benieuwd of ik dan alsnog goedkoper uit zal zijn...
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  zondag 25 juni 2017 @ 20:48:24 #83
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171946992
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 18:54 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ga ik ook even checken volgende keer. Ik wil altijd wel perse rechtstreeks vliegen en heen in de ochtend en terug in de avond. Verder vind ik oa de locatie van mijn hotel heel erg belangrijk (heb nogal wat eisen eigenlijk haha), dus ben benieuwd of ik dan alsnog goedkoper uit zal zijn...
Naar die dingen kijken wij ook altijd en zelfs dan is het goedkoper :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator zondag 25 juni 2017 @ 21:51:59 #84
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171949532
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Onze eerste Amerika reis hebben we echt veel te veel betaald trouwens _O- |:( We gingen toen naar New York (met een stop-over in IJsland van 2 uur) en vanaf daar (negen dagen later) door naar de westkust. Maand weg geweest. Elk vlieg ticket en elk hotel los geboekt :') Hartje zomer gegaan ook en wegens omstandigheden pas 1 maand van tevoren geboekt. Die prijzen waren rampzalig. Goed van geleerd. Voordeel van expedia zijn ook die bonus points (silver/gold e.d.) waarbij je bij aangesloten VIP hotels nog meer korting kan fixen (en kamer upgrades, etc). Zo al heel vaak (deze keer ook weer) een vrij duur 5-sterren hotel kunnen boeken voor een prijs waar je normaal een standaard 4 sterren hotel voor hebt ^O^
Herkenbaar _O- Maar dat krijg je toch al snel als je helemaal zelf een reis samen wil stellen. Op zich viel het bij onze eerste reis wel mee, vliegtickets waren 550 pp naar Vegas en ook in Vegas nog 3 gratis overnachtingen gehad via MyVegas. Daarnaast ook best goed gezocht naar hotels die niet al te duur waren. Al blijft een pakketreis wel goedkoper, alleen heb je dan minder vrijheid ;) Maar voor een stad is dat geen enkel probleem.

quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 18:05 schreef Phone8 het volgende:

[..]

September. Heb straks nog gekeken maar goedkoper krijg ik het niet via expedia. Maakt ook niks uit verder, was nieuwsgierig:) maar past uiteindelijk nog prima binnen budget:)
Ah dan zit je nog net tegen het hoogseizoen aan :Y Nog gekeken naar tickets op 11 september? Dat is altijd een stuk goedkoper _O-

quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 18:54 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ga ik ook even checken volgende keer. Ik wil altijd wel perse rechtstreeks vliegen en heen in de ochtend en terug in de avond. Verder vind ik oa de locatie van mijn hotel heel erg belangrijk (heb nogal wat eisen eigenlijk haha), dus ben benieuwd of ik dan alsnog goedkoper uit zal zijn...
Ik zou het zeker eens uitzoeken :Y Volgens mij gaan alle vluchten die kant op/terug om die tijden. Ten minste, heb elke keer ook 's ochtends gevlogen en 's avonds weer terug :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_171950797
quote:
14s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Naar die dingen kijken wij ook altijd en zelfs dan is het goedkoper :)
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 21:51 schreef MaJo het volgende:

Ik zou het zeker eens uitzoeken :Y Volgens mij gaan alle vluchten die kant op/terug om die tijden. Ten minste, heb elke keer ook 's ochtends gevlogen en 's avonds weer terug :)
Ga ik zeker doen ^O^
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  zondag 25 juni 2017 @ 23:00:21 #86
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171952072
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 21:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Herkenbaar _O- Maar dat krijg je toch al snel als je helemaal zelf een reis samen wil stellen. Op zich viel het bij onze eerste reis wel mee, vliegtickets waren 550 pp naar Vegas en ook in Vegas nog 3 gratis overnachtingen gehad via MyVegas. Daarnaast ook best goed gezocht naar hotels die niet al te duur waren. Al blijft een pakketreis wel goedkoper, alleen heb je dan minder vrijheid ;) Maar voor een stad is dat geen enkel probleem.

Achteraf gezien hebben we vooral voor de vluchten veel te veel betaald. Als we gewoon zo'n multi-ticket hadden gehaald (oa bij KLM) dan waren we 1000-1500 euro (later opgezocht) goedkoper uit geweest (pp). Toen nog reis-noobs, dus dachten dat we elk traject los moesten boeken _O-

Luxepaardjes zijn we wel, dus we vinden het niet erg om meer te betalen om te voorkomen dat we in een derderangs hotel terecht komen (bij een echte pakketreis), maar die eerste reis sloeg alles :D Expedia levert de beste combo voor ons. Zelf een hotel uitkiezen en een goede vlucht, maar wel tegen een lagere prijs. Alleen als we echt meerdere bestemmingen aandoen op een reis dan boeken we de vluchten los (met zo'n multi-ticket) van het hotel.

Sorry voor off-topic :@
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator zondag 25 juni 2017 @ 23:09:27 #87
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_171952354
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 23:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Achteraf gezien hebben we vooral voor de vluchten veel te veel betaald. Als we gewoon zo'n multi-ticket hadden gehaald (oa bij KLM) dan waren we 1000-1500 euro (later opgezocht) goedkoper uit geweest (pp). Toen nog reis-noobs, dus dachten dat we elk traject los moesten boeken _O-

Luxepaardjes zijn we wel, dus we vinden het niet erg om meer te betalen om te voorkomen dat we in een derderangs hotel terecht komen (bij een echte pakketreis), maar die eerste reis sloeg alles :D Expedia levert de beste combo voor ons. Zelf een hotel uitkiezen en een goede vlucht, maar wel tegen een lagere prijs. Alleen als we echt meerdere bestemmingen aandoen op een reis dan boeken we de vluchten los (met zo'n multi-ticket) van het hotel.

Sorry voor off-topic :@
Dat van die losse tickets heb ik nooit gedaan, wist altijd wel dat combitickets goedkoper zijn, ook als je van verschillende locaties vertrekt :D

Maar dat is ook het mooie van reizen toch? Gaandeweg ontdek je de ins and outs.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_171977530
Later boeken kan ook ooit goed uitvallen, mijn vlucht was 2 maanden terug nog ¤ 775,-, nu ¤ 668,-.

Ik ga van 12-7 t/m 3-8 bij mijn zus logeren in NYC. Ik heb ongeveer 6/7 dagen over waarin ik nog niet weet wat ik ga doen, tips? Washington heb ik al gezien.

BlaBlaBla
  dinsdag 27 juni 2017 @ 00:10:31 #89
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171979394
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 22:56 schreef Soldier2000 het volgende:
Later boeken kan ook ooit goed uitvallen, mijn vlucht was 2 maanden terug nog ¤ 775,-, nu ¤ 668,-.

Ik ga van 12-7 t/m 3-8 bij mijn zus logeren in NYC. Ik heb ongeveer 6/7 dagen over waarin ik nog niet weet wat ik ga doen, tips? Washington heb ik al gezien.

[ afbeelding ]
Wellicht paar dagen strand hangen in Miami? Of Chicago? Boffen trouwens, zo'n logeeradres!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_172016665
Heb nu een rechtstreekse retourvlucht voor 460. Nu alleen nog een verblijf boeken, maar zie echt door de bomen het bos niet meer. Of het is schreeuwend duur, of de locatie is niet optimaal, etc. etc.
  woensdag 28 juni 2017 @ 15:53:00 #91
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172019199
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:10 schreef Allyo het volgende:
Heb nu een rechtstreekse retourvlucht voor 460. Nu alleen nog een verblijf boeken, maar zie echt door de bomen het bos niet meer. Of het is schreeuwend duur, of de locatie is niet optimaal, etc. etc.
Wat is je budget voor een hotel en in welke periode?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 28 juni 2017 @ 16:08:19 #92
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172019623
Grote kans dat onze NY reis toch niet doorgaat. We hebben een paar financiële tegenvallers gehad -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 28 juni 2017 @ 16:44:37 #93
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172020622
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 16:08 schreef MaJo het volgende:
Grote kans dat onze NY reis toch niet doorgaat. We hebben een paar financiële tegenvallers gehad -O-
-O- Balen. Zou een mooie wereld zijn als vakanties e.d. gewoon heel wat goedkoper zouden zijn! :Y
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 28 juni 2017 @ 16:55:44 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172020931
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 16:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

-O- Balen. Zou een mooie wereld zijn als vakanties e.d. gewoon heel wat goedkoper zouden zijn! :Y
Nogal! Maar ik ga mijn best doen om het alsnog mogelijk te maken en anders dan komt het een andere keer gewoon weer :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_172024682
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:10 schreef Allyo het volgende:
Heb nu een rechtstreekse retourvlucht voor 460. Nu alleen nog een verblijf boeken, maar zie echt door de bomen het bos niet meer. Of het is schreeuwend duur, of de locatie is niet optimaal, etc. etc.
Goed blijven zoeken. Welke datum ga je?
pi_172042871
Yes, van 7 tot 16 augustus voor eerste keer naar New York!
Retourtje voor 485 euro *O*
  donderdag 29 juni 2017 @ 14:07:37 #97
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172043506
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:45 schreef Remy669 het volgende:
Yes, van 7 tot 16 augustus voor eerste keer naar New York!
Retourtje voor 485 euro *O*
Goede prijs! Veel plezier!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_172051608
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 09:48 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Oké bedankt voor de info!

Wat heb je trouwens betaald destijds voor die combi deal? Ik neem altijd alles los. Want meer keuze in hotel en ligging en betere vliegtijden.
Geen idee meer wat we precies betaald hebben, maar het scheelde 350 euro pp ongeveer als we hetzelfde los geboekt hadden. En we hebben via klm zelf geboekt, dus dan kun je uit al hun vliegtijden kiezen (en die van hun partners). Mijn man wilde sowieso een directe vlucht dus wij hadden eerst de vlucht uitgekozen, en een los hotel via booking.com, en daarna toch nog even de package deals van klm zelf bekeken, en daar hadden we dus voor de prijs van dat booking.com hotel een veel beter hotel op/naast Times Square. Netto hadden we dus eigenlijk geen besparing omdat we betaald hebben wat we wilden betalen, maar wel voor dezelfde prijs een veel beter hotel, met name qua locatie.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_172055251
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 19:42 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Goed blijven zoeken. Welke datum ga je?
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 15:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wat is je budget voor een hotel en in welke periode?
Heb inmiddels een Airbnb gevonden in brooklyn voor 390 pp voor een week. Ik ga in oktober en er was echt al heel veel bezet!!
pi_172059827
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:21 schreef Allyo het volgende:

[..]


[..]

Heb inmiddels een Airbnb gevonden in brooklyn voor 390 pp voor een week. Ik ga in oktober en er was echt al heel veel bezet!!
Dat is voor een AirBNB een nette prijs. Ikzelf heb er ook naar gekeken. Maar uiteindelijk toch gekozen voor een hotel in Manhattan. Dat is me de vorige keer toch best goed bevallen.
pi_172066881
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 07:54 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Dat is voor een AirBNB een nette prijs. Ikzelf heb er ook naar gekeken. Maar uiteindelijk toch gekozen voor een hotel in Manhattan. Dat is me de vorige keer toch best goed bevallen.
Wij hadden ook liever echt in Manhattan zelf gezeten. Maar zag daar voornamelijk dure hotels, en de enige airbnb binnen onze prijsklasse was echt een bezemkast. We waren ook niet echt flexibel qua data, dus dat maakte het allemaal ook wat lastiger.

Maar ik heb er echt ontzettend veel zin in!!
pi_172067152
Je bent iets meer tijd kwijt met de metro om op Manhattan te geraken en terug, maar als je dat samen honderden euro's scheelt is dat het echt wel waard. Waar zit je AirBNB precies in Brooklyn?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_172069073
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 13:52 schreef Allyo het volgende:

[..]

Wij hadden ook liever echt in Manhattan zelf gezeten. Maar zag daar voornamelijk dure hotels, en de enige airbnb binnen onze prijsklasse was echt een bezemkast. We waren ook niet echt flexibel qua data, dus dat maakte het allemaal ook wat lastiger.

Maar ik heb er echt ontzettend veel zin in!!
Ja sommige hotels zijn echt absurd duur. Een goede AirBNB is ook gaaf hoor! En als je dan een 7 days unlimited metro kaart koopt dan heb je vrijheid voor het leven!
pi_172071206
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:20 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Ja sommige hotels zijn echt absurd duur. Een goede AirBNB is ook gaaf hoor! En als je dan een 7 days unlimited metro kaart koopt dan heb je vrijheid voor het leven!
Die kaart ga ik inderdaad daar ter plekke aanschaffen. Super handig en dat geld heb je er zo uit volgens mij. Ik las dat een enkel ritje anders 3 dollar kost. Ik heb ook niet zo'n zin om daar steeds op mijn OV-tegoed moeten letten oid, gewoon lekker de metro instappen en gaan!

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Je bent iets meer tijd kwijt met de metro om op Manhattan te geraken en terug, maar als je dat samen honderden euro's scheelt is dat het echt wel waard. Waar zit je AirBNB precies in Brooklyn?
Het zit in Bushwick, veel restaurantjes, barretjes etc. in de buurt. Moet zeggen dat ik het erg lastig vond om een wijk te kiezen, ook qua veiligheid.
Wat ik wel fijn vind is dat er ook een keukentje in zit, met koffiemachine enzovoort. Kun je 's morgens of 's avonds ook gewoon op je kamer nog wat drinken. Koken zullen we er niet gaan doen, dat doen we gewoon lekker buiten de deur:) genoeg keuze dacht ik zo! We hebben wel alles private, ook een eigen ingang.
pi_172073699
Tjonge, hoe krijg je in hemelsnaam toch een tour geboekt bij de FED bank, het is ook echt altijd volgeboekt.
BlaBlaBla
pi_172081056
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 19:19 schreef Soldier2000 het volgende:
Tjonge, hoe krijg je in hemelsnaam toch een tour geboekt bij de FED bank, het is ook echt altijd volgeboekt.
Echt he! Ik probeer dat ook al zo lang te regelen! Elke keer als ik naar NY ga hou ik het in de gaten, maar het lijkt wel zo goed als onmogelijk.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_172083388
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 19:19 schreef Soldier2000 het volgende:
Tjonge, hoe krijg je in hemelsnaam toch een tour geboekt bij de FED bank, het is ook echt altijd volgeboekt.
Nooit van gehoord! Ga het eens opzoeken:)
pi_172141727
Iemand trouwens ervaring met parkeren op Schiphol? Trein is geen optie omdat die op het tijdstip van onze vlucht nog niet rijd...

Want verschillende ervaringen gelezen tot nu toe, en ik ben nogal zuinig op mijn auto.
  maandag 3 juli 2017 @ 16:32:57 #109
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_172141863
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 16:27 schreef Phone8 het volgende:
Iemand trouwens ervaring met parkeren op Schiphol? Trein is geen optie omdat die op het tijdstip van onze vlucht nog niet rijd...

Want verschillende ervaringen gelezen tot nu toe, en ik ben nogal zuinig op mijn auto.
Parkeren op schiphol is mij altijd prima bevallen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 3 juli 2017 @ 16:44:15 #110
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172142159
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 16:27 schreef Phone8 het volgende:
Iemand trouwens ervaring met parkeren op Schiphol? Trein is geen optie omdat die op het tijdstip van onze vlucht nog niet rijd...

Want verschillende ervaringen gelezen tot nu toe, en ik ben nogal zuinig op mijn auto.
Kan je ook aanraden om de avond voor de vlucht al naar Schiphol te gaan en gewoon een nachtje op schiphol te verblijven (in een hotel). Scheelt ons altijd een hoop stress.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 3 juli 2017 @ 18:59:28 #111
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_172145398
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:46 schreef Phone8 het volgende:
Ik heb nu voor 2 personen rechtstreekse vlucht en hotel in Manhattan, Yotel, voor 2400,- bij elkaar... 8 nachten
Wow duur.. ik heb voor 7 nachten, begin september een hotel voor 875,- in New York, Queens. Times Square is 20 minuten met de metro. Tickets waren 400 pp, rechtstreeks vanaf AMS.
Sue Me
  maandag 3 juli 2017 @ 19:20:27 #112
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172145951
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 18:59 schreef Staaf het volgende:

[..]

Wow duur.. ik heb voor 7 nachten, begin september een hotel voor 875,- in New York, Queens. Times Square is 20 minuten met de metro. Tickets waren 400 pp, rechtstreeks vanaf AMS.
Maar hoe lang van te voren heb jij geboekt? Kan een groot verschil maken. En hotels in Manhattan (zoals genoemde Yotel) zijn standaard wel duurder eigenlijk. Wij betalen ook altijd liever wat meer dan dat we minder centraal zitten (ondanks korte reistijd naar Manhattan toe).
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_172147071
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 18:59 schreef Staaf het volgende:

[..]

Wow duur.. ik heb voor 7 nachten, begin september een hotel voor 875,- in New York, Queens. Times Square is 20 minuten met de metro. Tickets waren 400 pp, rechtstreeks vanaf AMS.
Eventueel linkje van hotel? Tickets heb ik voor 380,-

Ja ik zat ook te kijken naar een hotel bi schihop, maar dat neemt nog steeds niet weg dat ik mijn auto ergens moet parkeren....
pi_172147840
quote:
14s.gif Op maandag 3 juli 2017 16:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kan je ook aanraden om de avond voor de vlucht al naar Schiphol te gaan en gewoon een nachtje op schiphol te verblijven (in een hotel). Scheelt ons altijd een hoop stress.
Doe ik ook altijd, vind dat echt ideaal!
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  donderdag 6 juli 2017 @ 00:59:30 #115
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_172206412
Waarschijnlijk in november (mid)weekje naar NYC, samen met mijn broertje *O*

Eerst kijken wat goedkoper is, pakketreis via Expedia of vlucht+hotel los boeken. Tickets DUS-JFK kosten voor die periode rond de 300 euro, hotel tegen de 1000 euro.
Tics van je petten.
pi_172207699
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:30 schreef MissJ het volgende:

[..]

Doe ik ook altijd, vind dat echt ideaal!
Ik moet naar alle waarschijnlijkheid die dag ervoor gewoon werken... dus dan heeft zon extra overnachting weinig zin.

Zoals het er nu naar uitziet gaan we de dag van de vlucht heel vroeg weg. Hoort er ook een beetje bij, bij het vakantie gevoel.
pi_172212375
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 00:59 schreef nattermann het volgende:
Waarschijnlijk in november (mid)weekje naar NYC, samen met mijn broertje *O*

Eerst kijken wat goedkoper is, pakketreis via Expedia of vlucht+hotel los boeken. Tickets DUS-JFK kosten voor die periode rond de 300 euro, hotel tegen de 1000 euro.
tickets zijn idd goedkoop vanaf november vanaf dusseldorf.
Maar ik kan geen goedkope hotels vinden :N
pi_172284176
Zijn er nog restaurants in NYC die je niet mag missen? :)
BlaBlaBla
pi_172284201
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 00:45 schreef Soldier2000 het volgende:
Zijn er nog restaurants in NYC die je niet mag missen? :)
Blacktap. Heb daar een superlekkere milkshake op! Wel prijzig maar was het wel waard. Zit op meerdere locaties in NYC
pi_172285512
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 00:45 schreef Soldier2000 het volgende:
Zijn er nog restaurants in NYC die je niet mag missen? :)
Nee ;-)
pi_172338391
Heeft iemand toevallig een idee waar ik een soort etui/tasje kan kopen om mijn tickets paspoort etc in kan bewaren? Zodat ik alles bij elkaar heb?
  dinsdag 11 juli 2017 @ 12:21:36 #122
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172338679
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 12:02 schreef Phone8 het volgende:
Heeft iemand toevallig een idee waar ik een soort etui/tasje kan kopen om mijn tickets paspoort etc in kan bewaren? Zodat ik alles bij elkaar heb?
Google? Zat internetwinkels.

Overigens gebruik ik daar altijd een vakje van mijn (handbagage)tas voor.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 11 juli 2017 @ 12:40:21 #123
45833 crew  Fogel
pi_172339020
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 12:02 schreef Phone8 het volgende:
Heeft iemand toevallig een idee waar ik een soort etui/tasje kan kopen om mijn tickets paspoort etc in kan bewaren? Zodat ik alles bij elkaar heb?
Ik heb onlangs deze gekocht.
Maar dat soort dingen zijn "overal" te koop voor relatief weinig geld. Niet mooi, wel handig.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_172339170
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 12:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Google? Zat internetwinkels.

Overigens gebruik ik daar altijd een vakje van mijn (handbagage)tas voor.
Ik heb als handbagage een rugzak. En ik ben een chaoot. Vooral met papieren etc. Dus mij lijkt het handig om alles netjes bij me te hebben.
pi_172339177
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 12:40 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik heb onlangs deze gekocht.
Maar dat soort dingen zijn "overal" te koop voor relatief weinig geld. Niet mooi, wel handig.
Thnx! Ga ik eens even na kijken:)
pi_172339697
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 00:45 schreef Soldier2000 het volgende:
Zijn er nog restaurants in NYC die je niet mag missen? :)
The Spotted Pig
Shake Shack
The Beergarten, niet voor eten maar wel hilarische biertent.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_172341914
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 15:20 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Ja sommige hotels zijn echt absurd duur. Een goede AirBNB is ook gaaf hoor! En als je dan een 7 days unlimited metro kaart koopt dan heb je vrijheid voor het leven!
voor 7 dagen lijkt me
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_172347507
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

voor 7 dagen lijkt me
Voor het leven klinkt leuker🤑
pi_172370177
Vandaag een transfer geboekt van het vliegveld naar het hotel, en een New York City Pass aangeschaft:) kan niet meer wachten
  woensdag 12 juli 2017 @ 20:04:52 #130
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172371172
Hier nog acht weken wachten. Gelukkig wel over 1,5 week een weekje Berlijn in tussentijd, dus echte aftellen zal dan weer bij thuiskomst gebeuren, haha. Wordt de eerste keer NYC waarbij we fotografie best centraal gaan stellen, dus benieuwd met wat voor foto's we thuis komen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_172371728
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 20:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hier nog acht weken wachten. Gelukkig wel over 1,5 week een weekje Berlijn in tussentijd, dus echte aftellen zal dan weer bij thuiskomst gebeuren, haha. Wordt de eerste keer NYC waarbij we fotografie best centraal gaan stellen, dus benieuwd met wat voor foto's we thuis komen.
Wanneer gaan jullie? Moet ook nog 8 weken wachten😃
  woensdag 12 juli 2017 @ 20:30:23 #132
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172371844
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juli 2017 20:26 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Wanneer gaan jullie? Moet ook nog 8 weken wachten😃
9 tot 17 September :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_172386885
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 19:18 schreef Phone8 het volgende:
Vandaag een transfer geboekt van het vliegveld naar het hotel, en een New York City Pass aangeschaft:) kan niet meer wachten
Wij hebben gewoon de Airtrain en de metro gepakt, ging prima, rap zat naar midden in Manhatten. Krijg je gelijk een introductie in de metro :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_172400344
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juli 2017 13:36 schreef Karstman het volgende:

[..]

Wij hebben gewoon de Airtrain en de metro gepakt, ging prima, rap zat naar midden in Manhatten. Krijg je gelijk een introductie in de metro :)
Dit keer vanaf Newark, en vorige keer duurde zo lang met de gewone trein dat een transfer ons wel makkelijk leek.

Metro ken ik al in NYC. Dus dat scheelt alweer:)
pi_172514081
Iemand toevallig al de One World Observatory deck aangedaan? Willen er heel graag naar toe, en ben nu aan het kijken om alvast tickets te kopen. Slim? Of gewoon daar halen? Misschien ivm wacht tijden?
pi_172517694
Wij hebben hem overgeslagen de afgelopen keer. Maar als we zouden gaan zou ik het vooraf regelen. Voor Lady liberty ook gedaan en dat hielp vooral in de wachttijden.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_172529055
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:35 schreef Phone8 het volgende:
Iemand toevallig al de One World Observatory deck aangedaan? Willen er heel graag naar toe, en ben nu aan het kijken om alvast tickets te kopen. Slim? Of gewoon daar halen? Misschien ivm wacht tijden?
Ja, toen (midden augustus) gewoon heen gelopen aan het einde van de middag en was toen een korte rij. Volgens mij de meest prijzige qua "uitzicht" opties die er zijn, maar zeker een hele mooi view en het wordt mooi opgebouwd.
pi_172530506
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:35 schreef Phone8 het volgende:
Iemand toevallig al de One World Observatory deck aangedaan? Willen er heel graag naar toe, en ben nu aan het kijken om alvast tickets te kopen. Slim? Of gewoon daar halen? Misschien ivm wacht tijden?
Ja, heb van te voren een ticket gekocht omdat ik persé met de eerste lift van 9:00 naar boven wilde omdat ik 's middags een vlucht moest halen. Was zo'n beetje als eerste boven en had de eerste 10 minuten zo'n beetje de hele ruimte voor me alleen. O+ Kan me niet herinneren dat er een hele lange rij voor de ticket booth stond, maar als je al weet wanneer je wilt gaan zou ik ze online kopen, is geloof ik ook $3 goedkoper.
  woensdag 19 juli 2017 @ 17:11:50 #139
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172530685
Nog nooit gebruik van gemaakt. Top of the Rock hebben we beide keren gedaan, Empire State building maar 1x (viel tegen). In September ook maar overwegen om de One World Observatory te doen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_172534547
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:35 schreef Phone8 het volgende:
Iemand toevallig al de One World Observatory deck aangedaan? Willen er heel graag naar toe, en ben nu aan het kijken om alvast tickets te kopen. Slim? Of gewoon daar halen? Misschien ivm wacht tijden?
Ja! Ben ik in november 2015 geweest. Heb van tevoren online een ticket gekocht. Wilde namelijk graag op een bepaalde dag en dan de vroegste mogelijkheid.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  donderdag 20 juli 2017 @ 08:56:31 #141
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_172543609
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nog nooit gebruik van gemaakt. Top of the Rock hebben we beide keren gedaan, Empire State building maar 1x (viel tegen). In September ook maar overwegen om de One World Observatory te doen.
Empire dus overslaan? Ik wil september sowieso Rock doen, maar twijfel nog over Empire en one world

[ Bericht 0% gewijzigd door Hankster op 20-07-2017 09:16:39 ]
pi_172543755
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 08:56 schreef Hankster het volgende:

[..]

Empire dus overslaan? Wil ik september sowieso Rock doen, maar twijfel nog over Empire en one world
Voor het uitzicht zou ik naar Top of the Rock gaan (uitzicht op Central Park én Empire State/One WTC). Empire State en One WTC hebben meer historische waarde wat mij betreft en Empire State heeft wat mij betreft wat minder goed uitzicht.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_172543793
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Voor het uitzicht zou ik naar Top of the Rock gaan (uitzicht op Central Park én Empire State/One WTC). Empire State en One WTC hebben meer historische waarde wat mij betreft en Empire State heeft wat mij betreft wat minder goed uitzicht.
Vind ik ook, als ik een ranking zou moeten maken:
1. TOTR
2. 1WO
3. ESB
  donderdag 20 juli 2017 @ 09:18:55 #144
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_172543939
Top! Thanks.

Ik kom trouwens 12u plaatselijke tijd aan. Tips wat het handigste of leukste is om te doen op de eerste halve dag als je met een brakke kop voor het eerst in NY bent? :D
pi_172545542
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:18 schreef Hankster het volgende:
Top! Thanks.

Ik kom trouwens 12u plaatselijke tijd aan. Tips wat het handigste of leukste is om te doen op de eerste halve dag als je met een brakke kop voor het eerst in NY bent? :D
Rond 2/3 uur ben je goed en wel in je hotel en opgefrist. Leukste wat ik aan NY vind is gewoon de deur uit te gaan en te beginnen met lopen. Je komt dan al zo veel herkenbare en niet herkenbare zaken tegen, je kijkt je ogen uit. Perfecte manier voor een eerste kennismaking met de stad.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:21:18 #146
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172547229
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Rond 2/3 uur ben je goed en wel in je hotel en opgefrist. Leukste wat ik aan NY vind is gewoon de deur uit te gaan en te beginnen met lopen. Je komt dan al zo veel herkenbare en niet herkenbare zaken tegen, je kijkt je ogen uit. Perfecte manier voor een eerste kennismaking met de stad.
Dit ja. Vaak verlaten we rond 3/4 uur het hotel weer om de omgeving een beetje te verkennen. Alvast een goed restaurant vinden voor die dag. Rustig wat eten. Eerste dag liggen we vaak op tijd op bed. Volgende dag wel vroeg wakker, maar dat is juist wel fijn, lekkere lange dag daar :)

Empire State Building vind ik vooral mooi vanaf de buitenkant. Uitzicht viel er erg tegen, Top of the Rock is vele malen beter.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 20 juli 2017 @ 20:02:10 #147
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_172557481
Zo... Wij vliegen 17 september naar New York (en dan oa naar Washington, Philidelphia en Boston) en dan 5 oktober terug :)
Eerste bezoekje aan de oostkust *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 20 juli 2017 @ 20:10:39 #148
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_172557783
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 20:02 schreef automatic_ het volgende:
Zo... Wij vliegen 17 september naar New York (en dan oa naar Washington, Philidelphia en Boston) en dan 5 oktober terug :)
Eerste bezoekje aan de oostkust *O*
Gaaf *O*
Al wat plannen wat jullie gaan doen?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_172557947
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Voor het uitzicht zou ik naar Top of the Rock gaan (uitzicht op Central Park én Empire State/One WTC). Empire State en One WTC hebben meer historische waarde wat mij betreft en Empire State heeft wat mij betreft wat minder goed uitzicht.
Empire state building deed ik savonds in het donker, top of the rock bij zonsopgang.

Vond het beide tof, maar het uitzicht met alle lampjes (incl times square) vanaf Empire vond ik wel overtreffende trap.

Maar misschien had ik Top of the Rock nog leuker gevonden in het donker (de lichtjes deden het hem)
Hell To The Liars
  donderdag 20 juli 2017 @ 20:58:29 #150
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_172559380
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 20:10 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Gaaf *O*
Al wat plannen wat jullie gaan doen?
Nee, niet concreet eigenlijk. Ik kan nu gaan puzzelen
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 20 juli 2017 @ 21:57:46 #151
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172561841
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 20:15 schreef Droopie het volgende:

[..]

Empire state building deed ik savonds in het donker, top of the rock bij zonsopgang.

Vond het beide tof, maar het uitzicht met alle lampjes (incl times square) vanaf Empire vond ik wel overtreffende trap.

Maar misschien had ik Top of the Rock nog leuker gevonden in het donker (de lichtjes deden het hem)
Top of the Rock is juist overdag t mooiste, want dan zie je Central Park heel duidelijk. 's Nachts branden er daar geen lichtjes, dus wat minder te zien. Mooist bij zonsondergang.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_172564347
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 08:56 schreef Hankster het volgende:

[..]

Empire dus overslaan? Ik wil september sowieso Rock doen, maar twijfel nog over Empire en one world
Ik zou ze alle 3 doen (als dat lukt met je planning natuurlijk). Wat anderen hier al zeiden: Top of the rock overdag doen en ESB 's avonds als het donker is. ESB is echt een iconisch gebouw, dus alleen daarom al moet je er zijn geweest. Vind ik dan. One WTC heb ik zelf overdag gedaan, maar denk dat dat 's avonds ook prachtig gaat zijn.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_172564421
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Rond 2/3 uur ben je goed en wel in je hotel en opgefrist. Leukste wat ik aan NY vind is gewoon de deur uit te gaan en te beginnen met lopen. Je komt dan al zo veel herkenbare en niet herkenbare zaken tegen, je kijkt je ogen uit. Perfecte manier voor een eerste kennismaking met de stad.
Precies dit!
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_172564546
Man man man wat mis ik New York. Nu al.. Vorige maand 9 dagen geweest en dat was mijn 6e keer. Heb er nog steeds geen genoeg van! O+

Ben ineens heel benieuwd, hoe vaak zijn de vaste posters (niet-vaste posters mogen uiteraard ook reageren!) van dit topic al geweest?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 00:21:10 #155
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172565846
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:08 schreef MissJ het volgende:
Man man man wat mis ik New York. Nu al.. Vorige maand 9 dagen geweest en dat was mijn 6e keer. Heb er nog steeds geen genoeg van! O+

Ben ineens heel benieuwd, hoe vaak zijn de vaste posters (niet-vaste posters mogen uiteraard ook reageren!) van dit topic al geweest?
In September ga ik voor de derde keer. Eerste keer was zomer 2014, keer erop voorjaar 2016. Was overigens geen liefde op het eerste gezicht. Eerste keer gingen we voor een rondreis. Alle grote steden in de VS, plus nationale parken. We hadden de tijd ervoor, maar teveel indrukken in een keer waar NYC beetje slachtoffer van werd. Tweede keer was zoveel leuker, dus ja..virus gevonden. Overigens is het nog steeds niet mn favoriete stad in de VS. LA staat bij mij bovenaan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_172567206
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:08 schreef MissJ het volgende:
Man man man wat mis ik New York. Nu al.. Vorige maand 9 dagen geweest en dat was mijn 6e keer. Heb er nog steeds geen genoeg van! O+

Ben ineens heel benieuwd, hoe vaak zijn de vaste posters (niet-vaste posters mogen uiteraard ook reageren!) van dit topic al geweest?
5x
2006, 2013, 2014, 2015, 2017 :@

Kort achterelkaar de laatste jaren maar deze stad is als heroïne voor mij :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2017 07:07:35 ]
pi_172567479
3x
2009, 2011 en 2014.

Ik heb in 2014 gezegd dat ik er wel even klaar mee was, maar inmiddels betrap ik me er steeds vaker op dat ik weer zin heb om er naartoe te gaan. Het is dat we al uitgebreide plannen hebben voor de komende 3 jaar qua vakanties, anders zou NY zeker weer op het lijstje komen. Wie weet.. met de huidige vluchtprijzen is een (mid)weekje altijd nog snel geboekt O-)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_172568019
1x pas, afgelopen april maar we willen eigenlijk nu al weer. Sprak laats iemand die zei je moet minstens elk decennium een keer gaan, voor mij voelt dat als te weinig :)

Heb toen alleen ESB gedaan qua uitzicht, deels omdat het zo iconisch is en deels omdat we er op 3 blocks vandaan zaten. Dus meteen bij opening naar binnen (geen rij) en 's avonds nog een keer. Vooral met al die lichtjes was erg gaaf.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_172571540
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:02 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ik zou ze alle 3 doen (als dat lukt met je planning natuurlijk). Wat anderen hier al zeiden: Top of the rock overdag doen en ESB 's avonds als het donker is. ESB is echt een iconisch gebouw, dus alleen daarom al moet je er zijn geweest. Vind ik dan. One WTC heb ik zelf overdag gedaan, maar denk dat dat 's avonds ook prachtig gaat zijn.
We gaan inderdaad sowieso de ESB en TOTR doen, want de New YorkCity Pass heb ik al besteld. En de OneWTC willen we ook doen. Alleen vriendin heeft een beetje hoogtevrees. Maar ik haal haar daar wel overheen.

Ik denk dat dan ook maar de tickets alvast ga boeken van te voren. Denk dat dat nooit verkeerd is.

Voor mij is dit de 2e keer. In 2013 geweest en nu gelukkig weer in september. Beide keren hotel op Times Square en 8 dagen.
pi_172578952
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 07:06 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

5x
2006, 2013, 2014, 2015, 2017 :@

Kort achterelkaar de laatste jaren maar deze stad is als heroïne voor mij :')
Herkenbaar haha.
Ik ben geweest in 2013, 2014, 2x in 2015, 2016 en dus vorige maand.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 19:18:14 #161
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_172580469
Ojee, dan moet ik mij alvast maar voor gaan bereiden op het NY virus ;)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator zaterdag 22 juli 2017 @ 09:11:54 #162
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172591020
Ik was er in 2001 (voor 11 september, ook nog bovenin het WTC geweest) en in 2016. 1x per decennium ;) maar ik hoop dat de volgende keer niet zo lang op zich laat wachten!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_172596669
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:08 schreef MissJ het volgende:
Man man man wat mis ik New York. Nu al.. Vorige maand 9 dagen geweest en dat was mijn 6e keer. Heb er nog steeds geen genoeg van! O+

Ben ineens heel benieuwd, hoe vaak zijn de vaste posters (niet-vaste posters mogen uiteraard ook reageren!) van dit topic al geweest?
Negen keer nu. Komend jaar jubileumbezoek dus...;)
pi_172597358
Wij gaan binnenkort voor de 3e keer, acht dagen in NYC en vier dagen in Washington.
We nemen de trein van NYC naar Washington, lijkt mij leuker dan het vliegtuig en het kost per saldo net zo veel tijd.
Verblijven wederom in Yotel en deze keer zijn we van plan een aantal keren de fiets te pakken (City Bikes of een dagje huren dan moet ik nog uitzoeken voor 25 a 30 dollar pp pd). Kun je niet ergens een oude fiets kopen voor 50 dollar en die daarna weggeven ;-)
De meeste meeste voor de hand liggende sites hebben we inmiddels wel gezien dus dat geeft wat ruimte om de minder voor de hand liggende zaken te bezoeken. Welke dat zijn moet ik nog uitzoeken dus ik ga nog eens terugbladeren in dit topic.
Opzouten met die #hashtags
  zaterdag 22 juli 2017 @ 16:53:31 #165
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172598484
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 16:01 schreef SittingDuckie het volgende:
Wij gaan binnenkort voor de 3e keer, acht dagen in NYC en vier dagen in Washington.
We nemen de trein van NYC naar Washington, lijkt mij leuker dan het vliegtuig en het kost per saldo net zo veel tijd.
Verblijven wederom in Yotel en deze keer zijn we van plan een aantal keren de fiets te pakken (City Bikes of een dagje huren dan moet ik nog uitzoeken voor 25 a 30 dollar pp pd). Kun je niet ergens een oude fiets kopen voor 50 dollar en die daarna weggeven ;-)
De meeste meeste voor de hand liggende sites hebben we inmiddels wel gezien dus dat geeft wat ruimte om de minder voor de hand liggende zaken te bezoeken. Welke dat zijn moet ik nog uitzoeken dus ik ga nog eens terugbladeren in dit topic.
Treinreis is aan te raden. Vonden wij ook fijner dan een binnenlandse vlucht. Tof vooruitzicht!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_172600602
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 16:01 schreef SittingDuckie het volgende:
Wij gaan binnenkort voor de 3e keer, acht dagen in NYC en vier dagen in Washington.
We nemen de trein van NYC naar Washington, lijkt mij leuker dan het vliegtuig en het kost per saldo net zo veel tijd.
Verblijven wederom in Yotel en deze keer zijn we van plan een aantal keren de fiets te pakken (City Bikes of een dagje huren dan moet ik nog uitzoeken voor 25 a 30 dollar pp pd). Kun je niet ergens een oude fiets kopen voor 50 dollar en die daarna weggeven ;-)
De meeste meeste voor de hand liggende sites hebben we inmiddels wel gezien dus dat geeft wat ruimte om de minder voor de hand liggende zaken te bezoeken. Welke dat zijn moet ik nog uitzoeken dus ik ga nog eens terugbladeren in dit topic.
Nice! Beviel Yotel? September overnachten wij daar ook.

Washington lijkt me ook heel gaaf. Maar moeten het dit keer met NYC doen😎
  ESF Reporter zaterdag 22 juli 2017 @ 18:31:20 #167
87554 Cee
Welluk?
pi_172600924
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:08 schreef MissJ het volgende:
Man man man wat mis ik New York. Nu al.. Vorige maand 9 dagen geweest en dat was mijn 6e keer. Heb er nog steeds geen genoeg van! O+

Ben ineens heel benieuwd, hoe vaak zijn de vaste posters (niet-vaste posters mogen uiteraard ook reageren!) van dit topic al geweest?
Heb het volgens mij al een keer gemeld maar ik hou van lijstjes. :9~
7 keer nu.
1999, 2001 (pre-9/11, in juli), 2004, 2008, 2009, 2013 en 2017.

Aaaaaaaaand bij het besef dat de eerste keer alweer 18 jaar geleden is ga ik even krassen.
pi_172604033
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:31 schreef Phone8 het volgende:

[..]

We gaan inderdaad sowieso de ESB en TOTR doen, want de New YorkCity Pass heb ik al besteld. En de OneWTC willen we ook doen. Alleen vriendin heeft een beetje hoogtevrees. Maar ik haal haar daar wel overheen.

Ik denk dat dan ook maar de tickets alvast ga boeken van te voren. Denk dat dat nooit verkeerd is.

Voor mij is dit de 2e keer. In 2013 geweest en nu gelukkig weer in september. Beide keren hotel op Times Square en 8 dagen.
Zorg bij ToTR wel even wanneer je naar boven kan. Je moet een tijdslot reserveren ter plaatse (of mazzel hebben dat het op dat moment kan). Wij stonden er op een gegeven moment voor en toen konden we alleen nog 's avonds laat of de volgende dag. Je
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_172614702
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 20:37 schreef Karstman het volgende:

[..]

Zorg bij ToTR wel even wanneer je naar boven kan. Je moet een tijdslot reserveren ter plaatse (of mazzel hebben dat het op dat moment kan). Wij stonden er op een gegeven moment voor en toen konden we alleen nog 's avonds laat of de volgende dag. Je
Hetzelfde dus als bij OneWTC? Ga het eens opzoeken.. sowieso nog opzoek naar bijzondere plekken.. dus als iemand nog iets weet?
  zondag 23 juli 2017 @ 11:13:15 #170
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172616105
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:07 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Hetzelfde dus als bij OneWTC? Ga het eens opzoeken.. sowieso nog opzoek naar bijzondere plekken.. dus als iemand nog iets weet?
Ik vond zelf het uitzicht vanaf Brooklyn Bridge park erg mooi. Mooi zicht op de skyline.

Zelf ben ik van plan om 's ochtends....als het lekker weer is....kaartjes te fixen voor diezelfde dag (zodat ik rond zonsondergang naar boven kan). Vooraf weet je natuurlijk nooit op welke dagen het weer er goed genoeg voor is.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 23 juli 2017 @ 11:26:38 #171
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_172616435
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:07 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Hetzelfde dus als bij OneWTC? Ga het eens opzoeken.. sowieso nog opzoek naar bijzondere plekken.. dus als iemand nog iets weet?
Al gehoord van het Highline Park? Een park op een paar meter hoogte, gebouwd op oude metrorails. Ik vond het gaaf :Y
Ziet er al mooi uit, gave locatie (kan je gelijk naar Chelsea Market) en op meerdere punten ook een prachtig uitzicht.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  ESF Reporter zondag 23 juli 2017 @ 12:07:25 #172
87554 Cee
Welluk?
pi_172617327
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:07 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Hetzelfde dus als bij OneWTC? Ga het eens opzoeken.. sowieso nog opzoek naar bijzondere plekken.. dus als iemand nog iets weet?
Liberty State Park, lekker rustig, mooi park aan de overkant, in New Jersey, van waaraf je een schitterend uitzicht op de stad en het Vrijheidsbeeld hebt. Je kan er zelfs wat verder van die paadjes met wildgroei belopen waardoor het lijkt alsof je in een of ander landelijke omgeving in Nederland bent totdat je door het gebladerte heen de fakkel van Miss Liberty ziet steken.
pi_172617419
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 16:01 schreef SittingDuckie het volgende:
Wij gaan binnenkort voor de 3e keer, acht dagen in NYC en vier dagen in Washington.
We nemen de trein van NYC naar Washington, lijkt mij leuker dan het vliegtuig en het kost per saldo net zo veel tijd.
Verblijven wederom in Yotel en deze keer zijn we van plan een aantal keren de fiets te pakken (City Bikes of een dagje huren dan moet ik nog uitzoeken voor 25 a 30 dollar pp pd). Kun je niet ergens een oude fiets kopen voor 50 dollar en die daarna weggeven ;-)
De meeste meeste voor de hand liggende sites hebben we inmiddels wel gezien dus dat geeft wat ruimte om de minder voor de hand liggende zaken te bezoeken. Welke dat zijn moet ik nog uitzoeken dus ik ga nog eens terugbladeren in dit topic.
Tof! Heb vorig jaar ook de combi NYC en Washington gedaan. Eerst Washington en toen met de trein naar NYC. Treinreis was zeer prima, dus goede keuze!
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_172617437
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 15:22 schreef Fargo het volgende:

[..]

Negen keer nu. Komend jaar jubileumbezoek dus...;)
*O*
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_172617443
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 18:31 schreef Cee het volgende:

[..]

Heb het volgens mij al een keer gemeld maar ik hou van lijstjes. :9~
7 keer nu.
1999, 2001 (pre-9/11, in juli), 2004, 2008, 2009, 2013 en 2017.

Aaaaaaaaand bij het besef dat de eerste keer alweer 18 jaar geleden is ga ik even krassen.
:D
Enne, ik hou ook van lijstjes _O_
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  zondag 23 juli 2017 @ 12:41:55 #176
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172617953
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:07 schreef Cee het volgende:

[..]

Liberty State Park, lekker rustig, mooi park aan de overkant, in New Jersey, van waaraf je een schitterend uitzicht op de stad en het Vrijheidsbeeld hebt. Je kan er zelfs wat verder van die paadjes met wildgroei belopen waardoor het lijkt alsof je in een of ander landelijke omgeving in Nederland bent totdat je door het gebladerte heen de fakkel van Miss Liberty ziet steken.
Toffe tip :Y Nooit geweest nog. Meteen aan ons lijstje toegevoegd.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  ESF Reporter zondag 23 juli 2017 @ 12:51:01 #177
87554 Cee
Welluk?
pi_172618118
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Toffe tip :Y Nooit geweest nog. Meteen aan ons lijstje toegevoegd.
Ben benieuwd wat je ervan vindt! Tip: ga wel als het mooi weer is. Het park is groot, maar er is niet echt (veel) eetgelegenheid, of plaatsen waar je kan schuilen voor de regen en ondertussen wat kan eten, slechts wat karretjes die snacks en drinks verkopen en that's it. Dus neem zelf wat mee. ;) Wel ideaal voor een picknick natuurlijk! Er staat trouwens ook een mooie 9/11 memorial, twee dikke houten hoge muren met spiegelwanden waarop de lucht reflecteert. Lastig uitleggen. Wacht, hier is een plaatje. :P

https://goo.gl/images/LkXo7g
  zondag 23 juli 2017 @ 12:55:37 #178
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172618184
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:51 schreef Cee het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat je ervan vindt! Tip: ga wel als het mooi weer is. Het park is groot, maar er is niet echt (veel) eetgelegenheid, of plaatsen waar je kan schuilen voor de regen en ondertussen wat kan eten, slechts wat karretjes die snacks en drinks verkopen en that's it. Dus neem zelf wat mee. ;) Wel ideaal voor een picknick natuurlijk! Er staat trouwens ook een mooie 9/11 memorial, twee dikke houten hoge muren met spiegelwanden waarop de lucht reflecteert. Lastig uitleggen. Wacht, hier is een plaatje. :P

https://goo.gl/images/LkXo7g
Ziet er nice uit! Was gaan googelen en kwam die memorial al tegen ja, ziet er mooi uit O+ Sowieso gaaf uitzicht. Helemaal omdat je vrij dichtbij de statue of Liberty kan komen. Op het water vaar je al goed langs, maar niet dol op dat soort tours, dus zie de statue het liefst vanaf het land, dan is dit een goede plek volgens mij ^O^ En goede tip om sowieso met goed weer te gaan! Hopen dat het die week lekker weer is. Net een vakantie af moeten zeggen naar Berlijn wegens kutweer deze week :X
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  ESF Reporter zondag 23 juli 2017 @ 12:59:52 #179
87554 Cee
Welluk?
pi_172618240
Oh da's jammer van Berlijn zeg! Zijn de vooruitzichten zó slecht?
Wanneer ging jij ook alwer naar NY? Het staat ongetwijfeld ergens een paar posts boven me maar ik zit nu al zo noestig te typen dat ik te lui ben om het terug te gaan zoeken.
  zondag 23 juli 2017 @ 13:02:56 #180
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172618279
Elke dag veel regen (overdag, soms meer dan 20mm op een dag) en geen zon voorspelt en gezien onze interesses vooral buitenactiviteiten waren... ;(

We zijn er van 9 tot 16 September *O*
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  ESF Reporter zondag 23 juli 2017 @ 13:05:04 #181
87554 Cee
Welluk?
pi_172618309
Oh, in die periode kan het nog volop zomeren daar! Krijg je dat dubbel en dwars terug nu Berlijn niet mee wil werken. En ach, dan houd je die trip nog tegoed, in de regen steeds buiten zijn is ook niet echt lekker nee.
  zondag 23 juli 2017 @ 13:07:26 #182
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172618346
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 13:05 schreef Cee het volgende:
Oh, in die periode kan het nog volop zomeren daar! Krijg je dat dubbel en dwars terug nu Berlijn niet mee wil werken. En ach, dan houd je die trip nog tegoed, in de regen steeds buiten zijn is ook niet echt lekker nee.
Gaan we wel vanuit dan ja ^O^ Al hoort het in Berlijn ook gewoon zonnig en zomers te zijn deze tijd van het jaar, dus wat dat betreft :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_172618522
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Toffe tip :Y Nooit geweest nog. Meteen aan ons lijstje toegevoegd.
Aanrader ja! Ben er vorige maand - n.a.v. de tip van Cee - geweest. Prachtige foto's kunnen maken en natuurlijk heel erg genoten van het uitzicht O+
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_172619390
Ik heb het park ook op m'n lijstje staan, bedankt voor de tip Cee!

Ik vond Rooseveld Island ook heel apart (die kabelbaan is leuk O+). Het is heel verlaten en er lopen overal vogels, ganzen, eekhoorntjes en wilde katten. Ik kwam er eigenlijk voor de ruine van het Smallpox hospital en om van daaruit de zonsondergang op Manhattan te zien, maar dat deel was net afgezet vanwege restauratie ;(
  ESF Reporter zondag 23 juli 2017 @ 15:24:26 #185
87554 Cee
Welluk?
pi_172621353
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 13:17 schreef MissJ het volgende:

[..]

Aanrader ja! Ben er vorige maand - n.a.v. de tip van Cee - geweest. Prachtige foto's kunnen maken en natuurlijk heel erg genoten van het uitzicht O+
Oh ja da's waar ook. :D Vind het altijd een beetje lastig om tips te geven want stel dat mensen ze opvolgen en het niks vinden dan hebben ze dankzij jou kostbare tijd verkwist. :P Maar mede doordat ik er weinig van verwachtte vond ik het zo mooi daar. Dusseh... niet te veel van verwachten hè! B-)
  zondag 23 juli 2017 @ 15:32:13 #186
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172621486
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 13:17 schreef MissJ het volgende:

[..]

Aanrader ja! Ben er vorige maand - n.a.v. de tip van Cee - geweest. Prachtige foto's kunnen maken en natuurlijk heel erg genoten van het uitzicht O+
Laat fotograferen nou net een van de dingen zijn die we daar willen gaan doen O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_172625841
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 15:24 schreef Cee het volgende:

[..]

Oh ja da's waar ook. :D Vind het altijd een beetje lastig om tips te geven want stel dat mensen ze opvolgen en het niks vinden dan hebben ze dankzij jou kostbare tijd verkwist. :P Maar mede doordat ik er weinig van verwachtte vond ik het zo mooi daar. Dusseh... niet te veel van verwachten hè! B-)
Haha, als ik het niets had gevonden, zou ik jou niet "de schuld" hebben gegeven hoor! :P
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_172625854
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 15:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Laat fotograferen nou net een van de dingen zijn die we daar willen gaan doen O+
Oeh, nou, dan kan je echt helemaal los gaan daar ^O^
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_172654369
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 18:15 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Nice! Beviel Yotel? September overnachten wij daar ook.

Washington lijkt me ook heel gaaf. Maar moeten het dit keer met NYC doen😎
Prima hotel, we gaan er nu voor de derde keer naar toe. Boek meestal redelijk vroeg maar de prijs is/blijft wel pittig. Prima bedden maar wel kleine kamers, laatste twee keer ook een prima uitzicht. Op loopafstand van Broadway en MSG (concert Billy Joel). Ook Port Authority om de hoek (busstation/metro).
Voordeel van Washington vind ik tot nu toe de vele gratis musea, een stuk of zes bij elkaar geloof ik. Gratis rondleiding Capitool en The White House probeer ik nog binnen te komen, dat gaat lastiger.
Opzouten met die #hashtags
pi_172681885
Binnenkort heb ik zo'n 8 uur te besteden in NYC. Ben een aantal jaar geleden al geweest, en heb de meeste highlights wel gezien. Iemand suggesties voor wat alternatieve dingen om te doen/zien?
Het is tussen twee vluchten door, dus liever geen musea o.i.d. Plekken met mooie foto-mogelijkheden zijn altijd welkom!

Alvast bedankt!
pi_172691250
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 04:51 schreef larsico het volgende:
Binnenkort heb ik zo'n 8 uur te besteden in NYC. Ben een aantal jaar geleden al geweest, en heb de meeste highlights wel gezien. Iemand suggesties voor wat alternatieve dingen om te doen/zien?
Het is tussen twee vluchten door, dus liever geen musea o.i.d. Plekken met mooie foto-mogelijkheden zijn altijd welkom!

Alvast bedankt!
Rondje Williamsburg?
  Moderator woensdag 26 juli 2017 @ 19:35:06 #192
155227 crew  Guppy
dus
pi_172695414
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 04:51 schreef larsico het volgende:
Binnenkort heb ik zo'n 8 uur te besteden in NYC. Ben een aantal jaar geleden al geweest, en heb de meeste highlights wel gezien. Iemand suggesties voor wat alternatieve dingen om te doen/zien?
Het is tussen twee vluchten door, dus liever geen musea o.i.d. Plekken met mooie foto-mogelijkheden zijn altijd welkom!

Alvast bedankt!
Wandeling maken over The High Line ^O^
http://www.thehighline.org
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 26 juli 2017 @ 19:57:34 #193
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_172695906
Even een vraagje.
17 september landen wij rond 12.30 uur op JFK. We willen de dag erna richting Philadelphia (wellicht met auto en anders de Amtrak). Wat is dan handig qua overnachting?
Vorig jaar ging het qua douane etc. allemaal vrij snel in San Fransisco, maar ik heb geen idee hoe dat op JFK is.

Aan het einde van onze reis zijn we nog 7 dagen in NY. Vandaar dat ik niet perse in het centrum hoef te zitten. Ik heb wel gekeken voor plekken rond JFK, maar daarover lees ik dat er weinig te doen is. Ik denk dan dat de tijd qua overbrugging te lang is :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_172697916
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:12 schreef v0lt026 het volgende:

[..]

Rondje Williamsburg?
Klinkt interessant! Moet even kijken of de reistijd niet te lang wordt (kom vanuit Newark airport)

quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 19:35 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wandeling maken over The High Line ^O^
http://www.thehighline.org
Heb ik vorige keer al gedaan! Maar was inderdaad erg leuk
  ESF Reporter woensdag 26 juli 2017 @ 22:08:42 #195
87554 Cee
Welluk?
pi_172700368
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 19:57 schreef automatic_ het volgende:
Even een vraagje.
17 september landen wij rond 12.30 uur op JFK. We willen de dag erna richting Philadelphia (wellicht met auto en anders de Amtrak). Wat is dan handig qua overnachting?
Vorig jaar ging het qua douane etc. allemaal vrij snel in San Fransisco, maar ik heb geen idee hoe dat op JFK is.

Aan het einde van onze reis zijn we nog 7 dagen in NY. Vandaar dat ik niet perse in het centrum hoef te zitten. Ik heb wel gekeken voor plekken rond JFK, maar daarover lees ik dat er weinig te doen is. Ik denk dan dat de tijd qua overbrugging te lang is :)
Op JFK was ik dit jaar (mei) een dikke 2 uur bezig met het doorsluizen door alle douane poortjes en het wachten op de bagage. Als je nog een week NY tegoed hebt aan het eind van je trip, zou ik zelf niet de moeite nemen om nog helemaal naar het centrum te gaan. Ik weet niet wat er in de buurt van JFK te doen is, het zal niet veel zijn. Ik zou een hotel pakken dat ergens in de buurt van een eetgelegenheid is, sowieso is het goedkoper. En dan kan je douchen, eten, slapen en de volgende dag zit je, als je met de auto gaat, ook weer niet te ver van de rental car pick-up. Drie jaar geleden had ik het zelfde, ik landde in JFK en zou de volgende dag naar Nashville vliegen dus ik had een hotel in de buurt (Jamaica), daar was echt niets te doen maar ik vond dat niet eens zo erg want na mijn weekje Tennessee zou ik weer terug zijn voor 5 dagen New York.

Enige vervelende van dat hotel bij JFK (ongeveer een kwartier, 20 minuten met de taxi) was dus dat er nergens een eetgelegenheid in de buurt was en ik was alleen dus veel zin om de buurt op eigen houtje te verkennen zag ik ook niet zo zitten. :P
  woensdag 26 juli 2017 @ 22:26:09 #196
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_172700950
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 22:08 schreef Cee het volgende:

[..]

Op JFK was ik dit jaar (mei) een dikke 2 uur bezig met het doorsluizen door alle douane poortjes en het wachten op de bagage. Als je nog een week NY tegoed hebt aan het eind van je trip, zou ik zelf niet de moeite nemen om nog helemaal naar het centrum te gaan. Ik weet niet wat er in de buurt van JFK te doen is, het zal niet veel zijn. Ik zou een hotel pakken dat ergens in de buurt van een eetgelegenheid is, sowieso is het goedkoper. En dan kan je douchen, eten, slapen en de volgende dag zit je, als je met de auto gaat, ook weer niet te ver van de rental car pick-up. Drie jaar geleden had ik het zelfde, ik landde in JFK en zou de volgende dag naar Nashville vliegen dus ik had een hotel in de buurt (Jamaica), daar was echt niets te doen maar ik vond dat niet eens zo erg want na mijn weekje Tennessee zou ik weer terug zijn voor 5 dagen New York.

Enige vervelende van dat hotel bij JFK (ongeveer een kwartier, 20 minuten met de taxi) was dus dat er nergens een eetgelegenheid in de buurt was en ik was alleen dus veel zin om de buurt op eigen houtje te verkennen zag ik ook niet zo zitten. :P
Haha, ja dat is wel een goede om even op te letten. Wat zou jouw tip zijn qua wijk / buurt, als ik iets verder van JFK ga zitten?
Rondom JFK is inderdaad weinig (van wat ik nu zie)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  ESF Reporter woensdag 26 juli 2017 @ 22:37:26 #197
87554 Cee
Welluk?
pi_172701406
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 22:26 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Haha, ja dat is wel een goede om even op te letten. Wat zou jouw tip zijn qua wijk / buurt, als ik iets verder van JFK ga zitten?
Rondom JFK is inderdaad weinig (van wat ik nu zie)
Ik zou je graag een tip willen geven, maar de buurt waar JFK zich bevindt (Jamaica) is de enige waar ik ben geweest. Dichtst bij het vliegveld, dat is puur de reden waarom ik daar toen zat. Dus geen idee wat echt de beste buurten buiten Manhattan zijn.

Ik zit even hardop te denken maar je zou bijvoorbeeld richting Brooklyn kunnen gaan, daar een hotel pakken dat in de buurt van een car rental is zodat je daar de dag na aankomst snel bent. Van daaruit rijd je dan verder richting Philly. En dan kan je als je bij je hotel bent nog altijd kijken of je tijd/zin hebt om de metro richting Manhattan te pakken.

Andere optie is als je besluit met de Amtrak naar Philadelphia te gaan, om in de buurt van Grand Central Station een hotel te pakken, dan ben je wel in de stad en meteen ook vlak bij de plek waar je de volgende dag de trein pakt.
  Moderator donderdag 27 juli 2017 @ 05:29:23 #198
155227 crew  Guppy
dus
pi_172705406
Kun je dan niet beter in de buurt van Penn Station gaan zitten? Zit je in een iets minder dure buurt en wel in de buurt van een station. Dat hebben wij de laatste keer gedaan toen we met Amtrak naar Philadelphia gingen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  ESF Reporter donderdag 27 juli 2017 @ 06:33:17 #199
87554 Cee
Welluk?
pi_172705519
Dat kan natuurlijk ook!
pi_172846984
De draad weer opgepakt naar een heftige week.. iemand nog een aantal echte must see's? Ben bezig met de planning voor NYC maar heb nog 1 dag waarop we nog niet zoveel hebben.

Wat we al hebben:

TOTR
Empire State Building
Veerboot lang Vrijheidsbeeld, gratis altijd goed
9/11 museum en memorial
Soho/Chinatown/Little italy
Central Park
Brooklyn Bridge en Brooklyn zelf, Fullton street
Financial district, stone street en Wall street
Coney Island
Times Square
Radio City, Sint Patricks cathedral
NBC studi eventueel tour

Ik ben het ff allemaal kwijt... iemand nog tips die ik echt moet toevoegen?
  ESF Reporter woensdag 2 augustus 2017 @ 09:31:15 #201
87554 Cee
Welluk?
pi_172847112
NBC zou ik zeker een tour doen, vond dat wel gaaf! Zagen Amy Poehler nog en na afloop ingeschreven en in de rij gestaan om de repetitie van SNL Weekend Update mee te maken. Kost je wel wat tijd maar als je bekend bent met NBC series en SNL best een aanrader!

Verder zou ik een fiets huren en dan langs de Hudson een tochtje maken, lower Manhattan/WTC/Brooklyn Bridge. Eén lang fietspad. O+
  woensdag 2 augustus 2017 @ 09:32:35 #202
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_172847141
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:24 schreef Phone8 het volgende:
De draad weer opgepakt naar een heftige week.. iemand nog een aantal echte must see's? Ben bezig met de planning voor NYC maar heb nog 1 dag waarop we nog niet zoveel hebben.

Wat we al hebben:

TOTR
Empire State Building
Veerboot lang Vrijheidsbeeld, gratis altijd goed
9/11 museum en memorial
Soho/Chinatown/Little italy
Central Park
Brooklyn Bridge en Brooklyn zelf, Fullton street
Financial district, stone street en Wall street
Coney Island
Times Square
Radio City, Sint Patricks cathedral
NBC studi eventueel tour

Ik ben het ff allemaal kwijt... iemand nog tips die ik echt moet toevoegen?
High Line Park in combinatie met Chelsea Market (daar bijvoorbeeld iets lekkers halen en dat in High Line opeten).
pi_172847398
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:32 schreef Starlie het volgende:

[..]

High Line Park in combinatie met Chelsea Market (daar bijvoorbeeld iets lekkers halen en dat in High Line opeten).
Hele goede! Want Chelsea foodmarket had ik wel in de planning! Dankjewel:)
pi_172847422
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:31 schreef Cee het volgende:
NBC zou ik zeker een tour doen, vond dat wel gaaf! Zagen Amy Poehler nog en na afloop ingeschreven en in de rij gestaan om de repetitie van SNL Weekend Update mee te maken. Kost je wel wat tijd maar als je bekend bent met NBC series en SNL best een aanrader!

Verder zou ik een fiets huren en dan langs de Hudson een tochtje maken, lower Manhattan/WTC/Brooklyn Bridge. Eén lang fietspad. O+
Dat klinkt ook goed! Moet alleen even kijken of vriendinlief dat ook ziet zitten met 18 weken zwanger 👶🏼👶🏼
  woensdag 2 augustus 2017 @ 09:53:42 #205
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_172847619
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:43 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Hele goede! Want Chelsea foodmarket had ik wel in de planning! Dankjewel:)
Geen dank, vooral lekker genieten daar!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 09:55:28 #206
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_172847663
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:44 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Dat klinkt ook goed! Moet alleen even kijken of vriendinlief dat ook ziet zitten met 18 weken zwanger 👶🏼👶🏼
Gefeliciteerd! Ik ben nu 36 weken en bij mij gaat fietsen sinds een week niet meer, dus hopelijk heeft je vriendin er nog puf voor ;) Onderweg lekker pauzes houden enz.
pi_172848035
Dankjullie! Gaan we zeker doen. Nog 5 weken wachten en dan eindelijk genieten van NYC
  ESF Reporter woensdag 2 augustus 2017 @ 10:28:50 #208
87554 Cee
Welluk?
pi_172848414
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:44 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Dat klinkt ook goed! Moet alleen even kijken of vriendinlief dat ook ziet zitten met 18 weken zwanger 👶🏼👶🏼
Haha, ja dan wordt het wellicht wat lastiger! :D Gefeliciteerd!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 12:06:19 #209
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172850387
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:12 schreef Phone8 het volgende:
Dankjullie! Gaan we zeker doen. Nog 5 weken wachten en dan eindelijk genieten van NYC
Wij zitten hier ook een tijdje af te tellen, tijd lijkt zo traag te gaan :N Jij zat er dezelfde week als ons toch (9-16 Sept)?

Fijne tip...de NBC Studio tour. Wist niet eens dat dat kon. Wel verschillende studio tours in LA gedaan, dus ergens logisch dat het ook kan in NYC. Tof dat je Amy Poehler daar hebt gezien Cee! Jaloers ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_172851929
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wij zitten hier ook een tijdje af te tellen, tijd lijkt zo traag te gaan :N Jij zat er dezelfde week als ons toch (9-16 Sept)?

Fijne tip...de NBC Studio tour. Wist niet eens dat dat kon. Wel verschillende studio tours in LA gedaan, dus ergens logisch dat het ook kan in NYC. Tof dat je Amy Poehler daar hebt gezien Cee! Jaloers ^O^
Vond die tour anders vies tegenvallen 8 jaar geleden, maar goed dat kan in de tussentijd veranderd zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  ESF Reporter woensdag 2 augustus 2017 @ 13:34:29 #211
87554 Cee
Welluk?
pi_172852300
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vond die tour anders vies tegenvallen 8 jaar geleden, maar goed dat kan in de tussentijd veranderd zijn.
Die van mij was ook 8 jaar geleden. >:O Tsja, je moet inderdaad wel een beetje mazzel hebben.

Dus zet 'm nog maar even niet helemaal boven aan de lijst, jury is not out on this one yet. :P
  woensdag 2 augustus 2017 @ 13:41:20 #212
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172852445
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:34 schreef Cee het volgende:

[..]

Die van mij was ook 8 jaar geleden. >:O Tsja, je moet inderdaad wel een beetje mazzel hebben.

Dus zet 'm nog maar even niet helemaal boven aan de lijst, jury is not out on this one yet. :P
Vrijdag komen er tickets beschikbaar voor Jimmy Fallon in September, dus we gaan eerst kijken of ons dat lukt. Anders nog even kijken. Betwijfel of de NBC studio tour leuker gaat zijn dan de Warner Brothers studio tour die we hebben gedaan in LA. NBC heeft niet zoveel series uitgezonden die wij echt leuk vinden, naast Friends :@
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 14:39:11 #213
12621 tcr
*nix 4ever
pi_172853720
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 13:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vrijdag komen er tickets beschikbaar voor Jimmy Fallon in September, dus we gaan eerst kijken of ons dat lukt. Anders nog even kijken. Betwijfel of de NBC studio tour leuker gaat zijn dan de Warner Brothers studio tour die we hebben gedaan in LA. NBC heeft niet zoveel series uitgezonden die wij echt leuk vinden, naast Friends :@
Waarvan de "Central Perk" weer bij de WB tour zit... Bij NBC moet je denken aan "Saturday Night Live" en de "Today Show", geen series...
  woensdag 2 augustus 2017 @ 15:11:24 #214
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172854335
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 14:39 schreef tcr het volgende:

[..]

Waarvan de "Central Perk" weer bij de WB tour zit... Bij NBC moet je denken aan "Saturday Night Live" en de "Today Show", geen series...
I know. Al staat er in de beschrijving van de tour ook dat ze genoeg plekken aandoen uit series, maar inderdaad veel minder dan bv de WB tour. Hopelijk weten we tickets te krijgen voor Jimmy Fallon, en zo niet, dan kijken we wel of we er tegen die tijd zin in hebben.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_172860440
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:24 schreef Phone8 het volgende:
De draad weer opgepakt naar een heftige week.. iemand nog een aantal echte must see's? Ben bezig met de planning voor NYC maar heb nog 1 dag waarop we nog niet zoveel hebben.

Wat we al hebben:

TOTR
Empire State Building
Veerboot lang Vrijheidsbeeld, gratis altijd goed
9/11 museum en memorial
Soho/Chinatown/Little italy
Central Park
Brooklyn Bridge en Brooklyn zelf, Fullton street
Financial district, stone street en Wall street
Coney Island
Times Square
Radio City, Sint Patricks cathedral
NBC studi eventueel tour

Ik ben het ff allemaal kwijt... iemand nog tips die ik echt moet toevoegen?
Qua wijken zou ik ook zeker naar Greenwich Village gaan. Ik vond die wijk iig erg leuk. Heel relaxed en vrij rustig ook daar en dat is wel even lekker omdat het in de meeste wijken zeer druk is. Ga in Greenwich Village ook even (als jullie daar van houden) naar Magnolia Bakery in Bleecker street. Daar verkopen ze de meest goddelijke cupcakes ever.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_172860478
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:31 schreef Cee het volgende:
NBC zou ik zeker een tour doen, vond dat wel gaaf! Zagen Amy Poehler nog en na afloop ingeschreven en in de rij gestaan om de repetitie van SNL Weekend Update mee te maken. Kost je wel wat tijd maar als je bekend bent met NBC series en SNL best een aanrader!

Verder zou ik een fiets huren en dan langs de Hudson een tochtje maken, lower Manhattan/WTC/Brooklyn Bridge. Eén lang fietspad. O+
NBC tour, goede tip, heb ik nog niet gedaan maar zou ik denk ik wel erg leuk vinden. Ga ik zo gelijk noteren op mijn NY lijst voor de volgende keer.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_172862198
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 19:49 schreef MissJ het volgende:

[..]

Qua wijken zou ik ook zeker naar Greenwich Village gaan. Ik vond die wijk iig erg leuk. Heel relaxed en vrij rustig ook daar en dat is wel even lekker omdat het in de meeste wijken zeer druk is. Ga in Greenwich Village ook even (als jullie daar van houden) naar Magnolia Bakery in Bleecker street. Daar verkopen ze de meest goddelijke cupcakes ever.
Goede tip! Dankjewel, daar ga je iemand heel blij mee maken:)
pi_172862353
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:52 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Goede tip! Dankjewel, daar ga je iemand heel blij mee maken:)
Aaah leuk! En als jullie (of misschien alleen je vriendin haha) Sex & the City hebben gezien moet je ook echt even naar 66 Perry Street (vlakbij Magnolia Bakery) gaan. De gevel van dat huis is namelijk gebruikt als zijnde huis van Carrie Bradshaw. Ik ben zelf groot fan van de serie en het was zo cool om voor dat huis te staan O+
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 21:26:30 #219
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172863389
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:55 schreef MissJ het volgende:

[..]

Aaah leuk! En als jullie (of misschien alleen je vriendin haha) Sex & the City hebben gezien moet je ook echt even naar 66 Perry Street (vlakbij Magnolia Bakery) gaan. De gevel van dat huis is namelijk gebruikt als zijnde huis van Carrie Bradshaw. Ik ben zelf groot fan van de serie en het was zo cool om voor dat huis te staan O+
Dat was tof inderdaad! Net als alle Gossip Girl locaties als je die hebt gezien :@
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_172864107
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 21:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat was tof inderdaad! Net als alle Gossip Girl locaties als je die hebt gezien :@
Jaaaaaa Gossip Girl, ook groot fan van. Heb in 2015 de tour gedaan.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_172871059
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 19:49 schreef MissJ het volgende:

[..]

Qua wijken zou ik ook zeker naar Greenwich Village gaan. Ik vond die wijk iig erg leuk. Heel relaxed en vrij rustig ook daar en dat is wel even lekker omdat het in de meeste wijken zeer druk is. Ga in Greenwich Village ook even (als jullie daar van houden) naar Magnolia Bakery in Bleecker street. Daar verkopen ze de meest goddelijke cupcakes ever.
Heerlijke cupcakes inderdaad maar mijn god wat een chaos in die winkel, New York is druk maar die winkel was echt over de top druk, wel leuk om al die drukte te zien maar de daadwerkelijke aankoop voor elkaar krijgen was een heel gedoe.

Op het gebied van koekjes en dergelijke vind ik Levain Bakery een enorme aanrader. De beste chocolate chip of oatmeal raisin cookies ever fantastische cake die in dikke plakken ter plekke wordt gesneden. En dat alles in een miniem zaakje in een souterrain in de Upper West Side. Ideaal om even op te pikken als toetje voor als je gaat picknicken in Central Park.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_172871518
Er zijn meerdere filialen van Magnolia hè? Wij waren bij die op Columbus Av en die vond ik niet overdreven druk toen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_172871585
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 09:54 schreef Clubsoda het volgende:
Er zijn meerdere filialen van Magnolia hè? Wij waren bij die op Columbus Av en die vond ik niet overdreven druk toen.
Je hebt gelijk, heb even gekeken en we waren bij die in Rockefeller Centre. Logisch dat het daar "iets" drukker was :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_172875174
Ik ging dus afgelopen juni naar Magnolia Bakery in Bleecker street, maar toen was het heel rustig. Heb dat trouwens ook wel eens bij Shake Shack gehad dat het vrij rustig was. Komt niet vaak voor trouwens haha, want vorige keer dat ik er was stond er een gigantische rij zoals meestal wel het geval is.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_172894528
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:55 schreef MissJ het volgende:

[..]

Aaah leuk! En als jullie (of misschien alleen je vriendin haha) Sex & the City hebben gezien moet je ook echt even naar 66 Perry Street (vlakbij Magnolia Bakery) gaan. De gevel van dat huis is namelijk gebruikt als zijnde huis van Carrie Bradshaw. Ik ben zelf groot fan van de serie en het was zo cool om voor dat huis te staan O+
Dat vond ik toch een van de hoogtepunten :D Heb ook nog door die tuin gelopen waar Miranda en Steve gingen trouwen, en het kerkje bezocht van Samantha's hot priest _O-
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:00:23 #226
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_172908549
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 21:45 schreef MissJ het volgende:

[..]

Jaaaaaa Gossip Girl, ook groot fan van. Heb in 2015 de tour gedaan.
Oh gaaf!
Heb je toevallig nog wat adressen oid? :@
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:14:59 #227
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_172910355
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 19:00 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Oh gaaf!
Heb je toevallig nog wat adressen oid? :@
http://m.girlscene.nl/pos(...)k_als_in_gossip_girl
pi_172912056
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 12:32 schreef MissJ het volgende:
Ik ging dus afgelopen juni naar Magnolia Bakery in Bleecker street, maar toen was het heel rustig. Heb dat trouwens ook wel eens bij Shake Shack gehad dat het vrij rustig was. Komt niet vaak voor trouwens haha, want vorige keer dat ik er was stond er een gigantische rij zoals meestal wel het geval is.
tussen 4 en 8 kun je volgens mij sowieso wel een lange rij verwachten bij Shake Shack geloof ik.

Laatste keer ging er van alles mis bij Shake Shack in Madison square park, eerst een tijd in de rij gestaan en later nog ongeveer 20 minuten op mijn hamburger moeten wachten :')
pi_172977914
quote:
Cool!
Nog een paar locaties, die niet in dit artikel staan:
- Het Empire hotel (Chuck's hotel in de serie)
- de winkel Henri Bendel op 5th Avenue (oa Blair kocht daar vaak haar haarbandjes): fantastische winkel, ben zelf groot fan. Moet je echt heen als je van tassen en sieraden etc. houdt. Kost wel redelijk wat, maar dan heb je wel echt iets unieks (het is namelijk niet te koop in Nederland)
- Dylan's Candy Bar: de naam zegt het al, een winkel met snoep. Dan en Vanessa kochten daar geregeld snoep. Behoorlijk aan de prijs, maar oh zo leuk om in ieder geval even rond te kijken.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_172979575
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:45 schreef MissJ het volgende:

[..]


- Dylan's Candy Bar: de naam zegt het al, een winkel met snoep. Dan en Vanessa kochten daar geregeld snoep. Behoorlijk aan de prijs, maar oh zo leuk om in ieder geval even rond te kijken.
Dit is sowieso de moeite waard. De grootste winkel beslaat 3 etages. Er zijn er meerdere van. Ik ben er een groot fan van. Idd aan de prijs. Maar wel bijzondere dingen en veel ouderwetse Amerikaanse Candybars. En natuurlijk de soorten ijs etc op de bovenste etage.
pi_172983992
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 20:46 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Dit is sowieso de moeite waard. De grootste winkel beslaat 3 etages. Er zijn er meerdere van. Ik ben er een groot fan van. Idd aan de prijs. Maar wel bijzondere dingen en veel ouderwetse Amerikaanse Candybars. En natuurlijk de soorten ijs etc op de bovenste etage.
Leuke winkel inderdaad, van de dochter van Ralph Lauren als ik het goed heb begrepen van een mevrouw hoog in de boom van Bloomingdales. Op zich een hilarisch verhaal, we stonden op de begane grond van Bloomingdales even te overleggen welke kant we er uit zouden en werden aangesproken door die mevrouw. Of ze ons kon helpen, ze stelde zich voor gaf een kaartje en voor we het wisten leidde ze ons, honderduit pratend over de winkel en alles en iedereen aanwijzend leidde, hoogstspersoonlijk (met haar PA in ons kielzog) door de hele winkel naar een uitgang. Tips over new york en vooral de winkels (waaronder dylans candy shop) gevend. Bij de uitgang aangekomen stapte ze in zo'n klassieke zwarte town car en was verdwenen ons licht verbaasd achterlatend.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_173027024
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:24 schreef Phone8 het volgende:
De draad weer opgepakt naar een heftige week.. iemand nog een aantal echte must see's? Ben bezig met de planning voor NYC maar heb nog 1 dag waarop we nog niet zoveel hebben.

Wat we al hebben:

TOTR
Empire State Building
Veerboot lang Vrijheidsbeeld, gratis altijd goed
9/11 museum en memorial
Soho/Chinatown/Little italy
Central Park
Brooklyn Bridge en Brooklyn zelf, Fullton street
Financial district, stone street en Wall street
Coney Island
Times Square
Radio City, Sint Patricks cathedral
NBC studi eventueel tour

Ik ben het ff allemaal kwijt... iemand nog tips die ik echt moet toevoegen?
Als dit de eerste keer is het een mooi lijstje, ik zou zeker Bryant Park niet overslaan, en ergens in het midden van een dag daar een overpriced Acai bowl van Juice Generation op eten. Kun je mooi combineren met bijv. Grand Central Terminal.

Persoonlijk zou ik Chinatown + Little italy + Radio City en Sint Patricks vervangen door andere activiteiten. Zoals eerder genoemd is een stuk van de High Line lopen + Chelsea Market leuker om te doen. Je moet immers ook wat eten ;)

Als je naar Wallstreet gaat zou ik de gele water taxi nemen en uitstappen in Battery Park.

[ Bericht 2% gewijzigd door Soldier2000 op 09-08-2017 21:00:01 ]
BlaBlaBla
pi_173049314
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 20:51 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Als dit de eerste keer is het een mooi lijstje, ik zou zeker Bryant Park niet overslaan, en ergens in het midden van een dag daar een overpriced Acai bowl van Juice Generation op eten. Kun je mooi combineren met bijv. Grand Central Terminal.

Persoonlijk zou ik Chinatown + Little italy + Radio City en Sint Patricks vervangen door andere activiteiten. Zoals eerder genoemd is een stuk van de High Line lopen + Chelsea Market leuker om te doen. Je moet immers ook wat eten ;)

Als je naar Wallstreet gaat zou ik de gele water taxi nemen en uitstappen in Battery Park.
Het wordt voor mij de 2e keer, voor mijn vriendin de eerste.... high line park heb ik al genoteerd gaan we zeker doen, net als Chelsea market:)
pi_173101632
Aftellen, woensdag vertrekken. Gelukkig redelijk weer, warm maar niet te warm en af te toe een bui.
Zou die Mariah Carey nog een beetje kunnen zingen? Heb tickets voor Lionel Richie en zij is special guest. Een paar dagen later naar Billy Joel, beide heren zijn 68 jaar dus ze moeten daar ook al een paar jaar langer doorwerken ;-)
Opzouten met die #hashtags
pi_173101861
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 01:07 schreef SittingDuckie het volgende:
Aftellen, woensdag vertrekken. Gelukkig redelijk weer, warm maar niet te warm en af te toe een bui.
Zou die Mariah Carey nog een beetje kunnen zingen? Heb tickets voor Lionel Richie en zij is special guest. Een paar dagen later naar Billy Joel, beide heren zijn 68 jaar dus ze moeten daar ook al een paar jaar langer doorwerken ;-)
Die Billy Joel...die treed echt vaak op in Madison Square zeg :D
Hell To The Liars
  woensdag 16 augustus 2017 @ 22:28:48 #236
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173196465
Yay, tickets gekregen voor de late night show met Seth Meyers. Had er niet veel hoop op, maar toch gelukt dus. Nu hopen op leuke gasten!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173233476
Iemand ervaring met WOW air, ik zag leuke prijzen. Maar bij het zoeken van de vluchten naar NYC kom ik niet in de buurt van de aanbiedingen die ze noemen.
pi_173234488
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 13:46 schreef NikeyAjax het volgende:
Iemand ervaring met WOW air, ik zag leuke prijzen. Maar bij het zoeken van de vluchten naar NYC kom ik niet in de buurt van de aanbiedingen die ze noemen.
ja! Ik heb er ervaring mee, mee naar boston gevlogen (van daaruit met de bus NYC gedaan) en naar miami, het goedkoopste tarief is alleen met een persoonlijk item dus een kleine backpack bijvoorbeeld, geen volwaardige handbagage dus.

Ik heb deze tas https://www.rugzakcenter.(...)rom-25l-pualani.html en die valt onder gratis persoonlijke item. Door alleen dat mee te nemen, en dat is echt voldoende voor een ruime week, je kunt altijd tussendoor kleding wassen en drogisterij producten daar halen. Ben ik afgelopen Feb voor iets van 270 retour naar boston gevlogen, in mei naar miami retour voor 256 euro en in december ga ik voor 274 retour naar LA.

Het is alleen de vlucht en het gratis item. Ik vind het geen probleem, thuis eet ik ook wel eens 8 uur niet, fles water op luchthaven kopen en evt snacks en de prijzen aan boord zijn best redelijk. Overall ben ik wel fan zolang je light pakt. Zag voor het goedkoopste tarief in februari NY retour NYC voor 270 ongeveer.


[ Bericht 1% gewijzigd door Memento-Mori op 18-08-2017 14:58:24 ]
pi_173237059
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:38 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ja! Ik heb er ervaring mee, mee naar boston gevlogen (van daaruit met de bus NYC gedaan) en naar miami, het goedkoopste tarief is alleen met een persoonlijk item dus een kleine backpack bijvoorbeeld, geen volwaardige handbagage dus.

Ik heb deze tas https://www.rugzakcenter.(...)rom-25l-pualani.html en die valt onder gratis persoonlijke item. Door alleen dat mee te nemen, en dat is echt voldoende voor een ruime week, je kunt altijd tussendoor kleding wassen en drogisterij producten daar halen. Ben ik afgelopen Feb voor iets van 270 retour naar boston gevlogen, in mei naar miami retour voor 256 euro en in december ga ik voor 274 retour naar LA.

Het is alleen de vlucht en het gratis item. Ik vind het geen probleem, thuis eet ik ook wel eens 8 uur niet, fles water op luchthaven kopen en evt snacks en de prijzen aan boord zijn best redelijk. Overall ben ik wel fan zolang je light pakt. Zag voor het goedkoopste tarief in februari NY retour NYC voor 270 ongeveer.
[ afbeelding ]

Dank je wel voor je een feedback, Een weekje NYC moet wel lukken met alleen handbagage. Terugweg maar een koffer kopen voor de aankopen al daar. ;)
pi_173237173
Maar voor 60 euro meer vlieg je rechtstreeks vanaf Dusseldorf naar New York incl ruimbagage en eten :P
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:27:25 #241
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173238901
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:53 schreef Max-Westerman het volgende:
Maar voor 60 euro meer vlieg je rechtstreeks vanaf Dusseldorf naar New York incl ruimbagage en eten :P
Airberlin is failliet
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_173240545
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 18:27 schreef XL het volgende:

[..]

Airberlin is failliet
Lufthansa
pi_173241827
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:53 schreef Max-Westerman het volgende:
Maar voor 60 euro meer vlieg je rechtstreeks vanaf Dusseldorf naar New York incl ruimbagage en eten :P
tja voor mij persoonlijk is Düsseldorf onhandiger, ik kom gratis op Schiphol en heb geen rijbewijs. Ruimbagage heb ik niet nodig, ik vind shoppen niks. :') en ook eet en drink ik niet voor 60 euro
pi_173252233
Ik woon op een kwartier van schiphol. Rotterdam is nog te doen maar de rest van de opties, Dusseldorf, Brussel is geen optie of het moet echt honderden euro's schelen.

Persoonlijk zou ik ook geen WOW vliegen omdat ik niet bijna 6 uur in een narrowbody wil zitten met dezelfde beenruimte als in Transavia veevervoer.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_173254092
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:24 schreef Karstman het volgende:
Ik woon op een kwartier van schiphol. Rotterdam is nog te doen maar de rest van de opties, Dusseldorf, Brussel is geen optie of het moet echt honderden euro's schelen.

Persoonlijk zou ik ook geen WOW vliegen omdat ik niet bijna 6 uur in een narrowbody wil zitten met dezelfde beenruimte als in Transavia veevervoer.
wowair heeft best wat beenruimte! Op traject Schiphol - Keflavik is het minder maar keflavik - USA is ruimer.

Hoewel ik persoonlijk een klein opdondertje ben :') kef-miami, was niet uitverkocht en ik was alleen, beide keren, 'n stoel aan 't raam gratis toegewezen gekregen en de stoel naast me vrij, was wel chill _O_

[ Bericht 12% gewijzigd door Memento-Mori op 19-08-2017 13:15:07 ]
pi_173254288
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:08 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

wowair heeft best wat beenruimte! Op traject Schiphol - Keflavik is het minder maar keflavik - USA is ruimer.

Hoewel ik persoonlijk een klein opdondertje ben :') kef-miami, was niet uitverkocht en ik was alleen, beide keren, 'n stoel aan 't raam gratis toegewezen gekregen en de stoel naast me vrij, was wel chill _O_
KEF-MIA doen ze dan ook in een wide body, die hebben met meer beenruimte, naar New York doen ze in dezelfde als waarmee je naar IJsland vliegt. En met mijn 195 is dat geen pretje.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_173254686
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:23 schreef Karstman het volgende:

[..]

KEF-MIA doen ze dan ook in een wide body, die hebben met meer beenruimte, naar New York doen ze in dezelfde als waarmee je naar IJsland vliegt. En met mijn 195 is dat geen pretje.
I can imagine. Naar boston was het vliegtuig ook kleiner dan naar miami maar wel meer beenruimte dan AMS-KEF meen ik mij te herinneren. Maar nogmaals als klein opdondertje van 1.64 is beenruimte nooit zo'n issue voor mij dat ik er veel aandacht aan schenk..
pi_173280024
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 09:24 schreef Phone8 het volgende:
De draad weer opgepakt naar een heftige week.. iemand nog een aantal echte must see's? Ben bezig met de planning voor NYC maar heb nog 1 dag waarop we nog niet zoveel hebben.

Wat we al hebben:

TOTR
Empire State Building
Veerboot lang Vrijheidsbeeld, gratis altijd goed
9/11 museum en memorial
Soho/Chinatown/Little italy
Central Park
Brooklyn Bridge en Brooklyn zelf, Fullton street
Financial district, stone street en Wall street
Coney Island
Times Square
Radio City, Sint Patricks cathedral
NBC studi eventueel tour

Ik ben het ff allemaal kwijt... iemand nog tips die ik echt moet toevoegen?
Coney Island is heel tof! Daar zit de originele Nathan's hot dog.
Het amusement park gedeelte is bijzonder.
Als je van voetbal houdt kun je de Cosmos ⚽ zien spelen en als je van baseball houdt de Cyclones (affiliate van de Mets ⚾).



[ Bericht 3% gewijzigd door Obiekulu op 20-08-2017 15:42:34 ]
...
pi_173280952
Vraagje: iemand tips, ik wil naar New York met man en kinderen. Het liefst 2 hotel kamers met een deur er tussen, maar op booking sites als Expedia etc kom ik alleen maar hotel kamers tegen met 2 2-persoonsbedden. Kan ik dat op een andere manier goedkoper boeken. Volgens mij is vlucht + hotel in 1 boeken het meest voordelig.
pi_173287117
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 16:08 schreef utrecht1970 het volgende:
Vraagje: iemand tips, ik wil naar New York met man en kinderen. Het liefst 2 hotel kamers met een deur er tussen, maar op booking sites als Expedia etc kom ik alleen maar hotel kamers tegen met 2 2-persoonsbedden. Kan ik dat op een andere manier goedkoper boeken. Volgens mij is vlucht + hotel in 1 boeken het meest voordelig.
Yotel heeft of had dat.
Op veel etages zijn de laatste kamers in de hal afgesloten met een tussendeur en een soort halletje erachter.
Hell To The Liars
pi_173296328
Iemand tips voor ontbijt? Zijn natuurlijk ontelbare plekken maar wellicht dat iemand iets heeft wat echt goed is?
pi_173297039
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Vind ik eigenlijk nog vrij duur. Gisteren bij Expedia gekeken en vond daar pakketdeals van 7 nachten en rechtstreekse vlucht voor 900 euro pp. Wanneer ga je? Want ik heb gezocht in januari, dat scheelt misschien ook nog.
Als ik nu kijk voor een weekje in Oktober blijk ik op 3k uitkomen voor 2 personen. :)
pi_173342314
Hoe zit het eigenlijk met shoppen/invoerkosten? Volgens mij mag je voor in de 400 euro meenemen totaal, maar hoe controleren ze dit (bonnetjes bewaren)? En wordt iedereen gecontroleerd of moet je zelf aangeven dat je spul hebt gekocht?

Voel me heel even een leek😫
  woensdag 23 augustus 2017 @ 14:28:01 #254
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_173342927
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:52 schreef Allyo het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met shoppen/invoerkosten? Volgens mij mag je voor in de 400 euro meenemen totaal, maar hoe controleren ze dit (bonnetjes bewaren)? En wordt iedereen gecontroleerd of moet je zelf aangeven dat je spul hebt gekocht?

Voel me heel even een leek😫
Ik zou als je iets aan kleding/schoenen gekocht hebt het gelijk dragen. Maar volgens mij is het idd tussen de 300 à 400 euro. Ze hebben bij ons weleens de koffer open gemaakt, er zat toen een briefje van de douane in, maar verder niets meer over gehoord.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:09:04 #255
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_173343597
¤430,- dacht ik. Toen wij vorig jaar aankwamen werd er niemand "aangehouden" / gecontroleerd, maar wij kwamen binnen via Londen. Misschien is het met rechtstreekse vluchten anders. Als je er boven zit, kan je het ook zelf aangeven. Als ze je eruit pikken en je hebt teveel, dan ben je meer kwijt.

Briefje in de koffer komt vanuit Amerika en heeft niks met het invoeren te maken. Vorig jaar hadden wij ook zo'n briefje.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_173343783
Oke dus eigenlijk hoef je gewoon niets te doen? Denk niet dat ik boven de ¤430 uit kom maar je weet het maar nooit..
pi_173344755
Tja zolang je na een weekend new york niet terugkomt met 6 paar Manolo Blano's nog in de tas van Barney's als handbagage dan valt het wel mee :)

Wij werden, rechtstreeks met KLM, niet gecontroleerd. Wij hadden wel het een en ander gekocht maar ik denk niet dat we per persoon boven die grens van ¤430 uitkwamen. Als je serieus hebt geshopt dan zou ik wel van alle kleding de kaartjes en eventuele verpakkingen wegdoen en ook bij electronica goed kijken welke boekjes je wil bewaren en de rest weggooien. Een nieuwe e-reader valt minder op in je handbagage dan nieuwe in de doos in je koffer mochten ze je controleren.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_173345438
Waar halen jullie je dollars? In NYC of hier? GWK is namelijk aan de prijs met zijn dollars en Pott op het Damrak is goedkoper, dus meer dollars voor de euro... maar was benieuwd hoe jullie dat doenz
  woensdag 23 augustus 2017 @ 17:02:07 #259
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173345479
Wij nemen gewoon een CC met een limiet mee. Kan je eigenlijk alles wel mee. Als we echt contant iets nodig hebben pinnen we het daar ter plekke gewoon met de CC o.i.d. Nog nooit voorgekomen dat we niet met CC konden betalen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173346048
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:59 schreef Phone8 het volgende:
Waar halen jullie je dollars? In NYC of hier? GWK is namelijk aan de prijs met zijn dollars en Pott op het Damrak is goedkoper, dus meer dollars voor de euro... maar was benieuwd hoe jullie dat doenz
Wij hadden nog een bak dollars van een vorige vakantie in Afrika. Ik vond het wel handig om het een en ander aan cash te hebben. Rest met CC of gewoon met de pinpas zelfs.

Over dat ontbijt, kan echt overal in alle vormen die je maar wil. Ga niet naar een vestiging van Le Pain Cotidien, overpriced ellende! Wij hadden om de hoek van ons hotel een tentje waar heel veel afhaal was maar die alles vers berreiden en waar je ook kon zitten. Dat was voor ons ideaal, Daily Fresh of zoiets heette het. En we hadden met vrienden afgesproken bij Andrews Coffee Shop op 35th en 7th. Een echte diner, beetje outdated maar een mix van toerist en local en leuk genoeg om nog 2 keer terug te komen. Oh en daar ontbijt je zodat je pas om een uur of 4 hoeft te lunchen :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_173350932
Een bijzondere plek om te ontbijten is Norma's in het Le Meridan Parker hotel in de buurt van Central Park. Chique plek, aardig aan de prijs., maar een zeer vullend en goed ontbijt. Bijzondere gerechten. Achter het gordijn in de hal zit een burger tent soort van verstopt.
Be brave. Be kind.
pi_173352452
Qua ontbijt vind ik panera bread ook altijd wel lekker! Maar goed ik was ook alleen dan ga ik niet uitgebreid ontbijten.

Heb gewoon cash gepind met m'n pinpas, viel me best mee wat dat extra kostte. 2,25 euro om precies te zijn
pi_173378875
Bij Sarabeths kun je ook lekker ontbijten.
Laatste keer ben ik ook vaak naar Bread & Butter geweest, daar krijg je ook wel lekker ontbijt alleen erg duur eigenlijk :')
pi_173390018
Ik ontbijt bijna altijd bij Pret a Manger. Vind het eten daar heerlijk + de prijs is zeer ok. Verder zijn er in heel Manhattan vestigingen, dus er zit er altijd wel 1 in de buurt.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_173412269
quote:
2s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:15 schreef Karstman het volgende:
Tja zolang je na een weekend new york niet terugkomt met 6 paar Manolo Blano's nog in de tas van Barney's als handbagage dan valt het wel mee :)

Wij werden, rechtstreeks met KLM, niet gecontroleerd. Wij hadden wel het een en ander gekocht maar ik denk niet dat we per persoon boven die grens van ¤430 uitkwamen. Als je serieus hebt geshopt dan zou ik wel van alle kleding de kaartjes en eventuele verpakkingen wegdoen en ook bij electronica goed kijken welke boekjes je wil bewaren en de rest weggooien. Een nieuwe e-reader valt minder op in je handbagage dan nieuwe in de doos in je koffer mochten ze je controleren.
Nou die 6 paar zitten helaas niet binnen het budget dus dat moet wel goedkomen!
  zondag 27 augustus 2017 @ 02:17:22 #266
198365 Morendo
The Real Deal
pi_173413717
Het mooiste aan New York is de trein naar Los Angeles.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_173414050
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 02:17 schreef Morendo het volgende:
Het mooiste aan New York is de trein naar Los Angeles.
Dan kun je beter gaan vliegen
  zondag 27 augustus 2017 @ 08:04:13 #268
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173415922
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 18:11 schreef MissJ het volgende:
Ik ontbijt bijna altijd bij Pret a Manger. Vind het eten daar heerlijk + de prijs is zeer ok. Verder zijn er in heel Manhattan vestigingen, dus er zit er altijd wel 1 in de buurt.
Ik vind het zonde om in zo'n karakterloze keten te gaan eten als je daar bent. Ik wil altijd bij zo'n ontbijttoko eten waar hoofdrolspelers in een film aan de bar koffie drinken!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_173416835
Friedman's is ook een lekkere tent. Verschillende vestigingen. Wij sliepen in the meatpacking dus gingen de laatse keer naar die in the chelsea markets. Er is er ook 1 bij madison square garden.
Be brave. Be kind.
  zondag 27 augustus 2017 @ 10:25:42 #270
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173417284
Nog maar twee weken wachten hier O+ Hopen op goed weer! Vooralsnog krijgt de dag van aankomst een weercijfer van 3 :D Maar is nog lang van te voren om het echt goed in te schatten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173431904
quote:
14s.gif Op zondag 27 augustus 2017 10:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nog maar twee weken wachten hier O+ Hopen op goed weer! Vooralsnog krijgt de dag van aankomst een weercijfer van 3 :D Maar is nog lang van te voren om het echt goed in te schatten.
Hier precies hetzelfde! Maar genoeg plekken om een ontbijt te scoren. Ik weet helaas niet veel meer van de ontbijtjes in New York 4 jaar geleden... wel dat we bij een Bread Factory(?) waren. Maar gebakken aardappelen met spek en ei... voor 1 keer prima maar hele week Haha liever niet...
  zondag 27 augustus 2017 @ 21:43:51 #272
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_173432417
Ik ga er in oktober naar toe *O*

Nu valt me al een paar keer op dat er bij veel hotels last-minute aanbiedingen zijn. Is dit iets wat zich altijd/vaak voor doet?
  zondag 27 augustus 2017 @ 22:15:04 #273
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_173433534
quote:
14s.gif Op zondag 27 augustus 2017 10:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nog maar twee weken wachten hier O+ Hopen op goed weer! Vooralsnog krijgt de dag van aankomst een weercijfer van 3 :D Maar is nog lang van te voren om het echt goed in te schatten.
Wij nog 3 weken. Althans, tot landing op JFK haha. En dan ietsjes later in NY zelf :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_173439264
Ik ben van plan om een helikopter vlucht te gaan doen. Heeft iemand dat al eens gedaan? Heb namelijk een voucher gekregen, en hoef uiteindelijk maar 15$ zelf te betalen😃
pi_173440252
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 22:15 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Wij nog 3 weken. Althans, tot landing op JFK haha. En dan ietsjes later in NY zelf :)
JFK is ook NY ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 28 augustus 2017 @ 12:13:04 #276
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173440283
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 21:26 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde! Maar genoeg plekken om een ontbijt te scoren. Ik weet helaas niet veel meer van de ontbijtjes in New York 4 jaar geleden... wel dat we bij een Bread Factory(?) waren. Maar gebakken aardappelen met spek en ei... voor 1 keer prima maar hele week Haha liever niet...
Op welke dag vlieg jij? Wij vliegen op de zaterdag.

Nooit een helikoptervlucht gedaan in NYC, zag er wel altijd tof uit, maar veel te duur voor de tijd die je krijgt. Maar wel tof dat je zo'n voucher hebt, dat maakt het meteen een stuk aantrekkelijker!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173440429
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:47 schreef Phone8 het volgende:
Ik ben van plan om een helikopter vlucht te gaan doen. Heeft iemand dat al eens gedaan? Heb namelijk een voucher gekregen, en hoef uiteindelijk maar 15$ zelf te betalen😃
Zeker doen
Ik heb dat al eens gedaan en zeker het geld waard
  maandag 28 augustus 2017 @ 15:11:48 #278
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_173442880
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 12:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

JFK is ook NY ;)
Ja klopt maar dan zie ik nog weinig haha. We gaan eerst op pad en daarna eindigen in NY :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 28 augustus 2017 @ 15:56:05 #279
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_173443509
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:11 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja klopt maar dan zie ik nog weinig haha. We gaan eerst op pad en daarna eindigen in NY :P
Met een beetje mazzel zie je vanuit het vliegtuig de skyline, Dus camera in de aanslag!!
pi_173445093
quote:
14s.gif Op maandag 28 augustus 2017 12:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Op welke dag vlieg jij? Wij vliegen op de zaterdag.

Nooit een helikoptervlucht gedaan in NYC, zag er wel altijd tof uit, maar veel te duur voor de tijd die je krijgt. Maar wel tof dat je zo'n voucher hebt, dat maakt het meteen een stuk aantrekkelijker!
Wij zondags:) ja voor 15$ kan je eigenlijk geen nee zeggen🙌🏻
pi_173446770
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:47 schreef Phone8 het volgende:
Ik ben van plan om een helikopter vlucht te gaan doen. Heeft iemand dat al eens gedaan? Heb namelijk een voucher gekregen, en hoef uiteindelijk maar 15$ zelf te betalen😃
DOEN! En helemaal als je maar 15 dollar hoeft te betalen.
Meest toffe wat ik in tot nu toe New York heb gedaan! Ik had een hele korte vlucht van 15 minuten, maar man oh man wat was dat het geld waard zeg.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_173452845
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:47 schreef Phone8 het volgende:
Ik ben van plan om een helikopter vlucht te gaan doen. Heeft iemand dat al eens gedaan? Heb namelijk een voucher gekregen, en hoef uiteindelijk maar 15$ zelf te betalen😃
Voor de reguliere grofweg 150 dollar zou ik het nooit doen. Maar voor 14 zou ik me geen 2 keer bedenken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:48:43 #283
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173458160
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:47 schreef Phone8 het volgende:
Ik ben van plan om een helikopter vlucht te gaan doen. Heeft iemand dat al eens gedaan? Heb namelijk een voucher gekregen, en hoef uiteindelijk maar 15$ zelf te betalen😃
Hoe kom je aan die voucher? :7
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173464882
Gekregen:) ga het vandaag boeken denk ik. Nu maar hopen op mooi weer..
pi_173486752
Is begin juni een goede periode om naar NYC te gaan?

Welk budget moet ik vrijmaken voor een 4-5 dagen NYC incl. hotel excl. vliegreis
  woensdag 30 augustus 2017 @ 19:08:44 #286
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173487044
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:57 schreef capuchon_jongen het volgende:
Is begin juni een goede periode om naar NYC te gaan?

Welk budget moet ik vrijmaken voor een 4-5 dagen NYC incl. hotel excl. vliegreis
Uitstekende periode.

Budget kan je zo gek maken als je zelf wil. Wat voor luxe je zoekt in een hotel e.d. :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173488800
Is er ergens een webside waar je kan invullen ik wil 7 dagen weg naar NYC ergens vanaf 1 april tot 31 juni of en die website berekend de goedkoopste 7 dagen?
  woensdag 30 augustus 2017 @ 20:26:08 #288
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_173489019
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:17 schreef capuchon_jongen het volgende:
Is er ergens een webside waar je kan invullen ik wil 7 dagen weg naar NYC ergens vanaf 1 april tot 31 juni of en die website berekend de goedkoopste 7 dagen?
ja.
pi_173489088
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:26 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

ja.
En dat is?
pi_173490403
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:17 schreef capuchon_jongen het volgende:
Is er ergens een webside waar je kan invullen ik wil 7 dagen weg naar NYC ergens vanaf 1 april tot 31 juni of en die website berekend de goedkoopste 7 dagen?
Zet eerst eens een budget voor je reis. Daarna kan je kijken wat er in je budget past.

En waarom excl reis? Ga je lopen? Snap ik niet helemaal.
pi_173490897
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:57 schreef capuchon_jongen het volgende:
Is begin juni een goede periode om naar NYC te gaan?

Welk budget moet ik vrijmaken voor een 4-5 dagen NYC incl. hotel excl. vliegreis
Ja zeker wel, hoewel het ook héél warm kan zijn dan. Was er zelf dit jaar van 7 t/m 15 juni en een paar dagen was het zo'n 34 graden en dat is echt wel té warm (incl. vieze benauwdheid zoals we dat ook in NL hebben als het 30+ graden is) vind ik zelf. Heb toen overigens niet geklaagd hoor, want hé ik was in NYC!

Qua budget.. tja ligt er echt aan wat je kan en wil uitgeven en welke eisen je hebt voor je hotel. Hotels in NYC zijn over het algemeen duur, heel duur zelfs en zeker in Manhattan en al helemaal in bepaalde delen (bijv. net onder Central Park en dan vooral in de east side) van Manhattan. Als je bijv. een hotel op Long Island City neemt, of in Brooklyn, is het vaak minder duur, maar zit je wel een stuk verder weg van waar alles gebeurt zeg maar.

Mijn persoonlijke eisen voor een hotel zijn dat ik een privé badkamer wil en de locatie moet goed zijn. Dan ben je meestal zeker wel zo'n ¤ 200,00 per nacht kwijt en dat is dan nog vrij goedkoop voor Manhattan. Kan soms wel goedkoper hoor (is me eigenlijk wel vaak gelukt ook), maar dan moet je heel goed zoeken en letten op aanbiedingen.

Qua budget voor als je in NYC bent.. dat is ook heel erg afhankelijk van wat je wil doen en waar je van houdt. Ik hou zelf heel erg van shoppen (en dan hou ik ook nog eens van bepaalde merken die niet erg goedkoop zijn), dus ik heb altijd véél geld nodig als ik er ben haha. Qua bijv. eten kan je het zo duur of goedkoop maken als je wil. Is beiden prima te doen in NYC. Qua bezienswaardigheden enzo kan je bijv. ook diverse passen kopen die het voordeliger kunnen maken als je veel wil bezoeken. Dat is wel een aanrader als je er voor een 1e keer heen gaat.

Nah ja, tot zover mijn info, hoop dat je er wat mee kan.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_173500482
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:57 schreef capuchon_jongen het volgende:
Is begin juni een goede periode om naar NYC te gaan?

Welk budget moet ik vrijmaken voor een 4-5 dagen NYC incl. hotel excl. vliegreis
Als het weer je geen flikker boeit is iedere maand goed om NYC te bezoeken
Juni kan gewoon warm zijn maar ook vies benauwd
Toen ik er ooit in Juni was had ik een paar dagen regen, daarna was het mooi warm weer.

Voor een degelijk hotel voor 5 nachten in Manhattan kun je rekenen op meer dan 1000 euro voor 1 persoon.
Budget om daar uit te geven ligt aan jezelf, ontbijten kan voor 2,50$ maar ook voor 20$.
Als je van plan bent veel dingen te bezoeken dan kan je een NY pass overwegen dan bespaar je wel wat geld
pi_173500772
Die 1000 euro per persoon slaat natuurlijk nergens op voor 5 nachten. Je kunt bij Booking best redelijke hotels boeken die voor 5 nachten 800-1000¤ rekenen voor 2 personen.

Als voorbeeld Hotel 31 in Midtown Manhattan begin Juni 2018 voor 5 nachten: 600-700 dollar (nog geen 600 euro) Heb je wel een gedeelde badkamer, maar who cares. Je bent daar om de stad te zien, niet om de tegeltjes op de badkamer te tellen.

Verder is wat je spendeert in die stad geheel afhankelijk van je eigen standaard en wensen. Ik ben al meer dan teveden met een lekker Dunkin' Donuts ontbijt iedere ochtend of een broodje bij de Subway.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 3 september 2017 @ 12:07:17 #294
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_173559303
Nou.. de weersvoorspellingen zijn niet heel erg positief voor de komende tijd :') Oh well, het duurt nog een week voordat ik ga. Niets is zo veranderlijk als het weer ;)
  zondag 3 september 2017 @ 12:10:42 #295
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173559343
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 12:07 schreef Hankster het volgende:
Nou.. de weersvoorspellingen zijn niet heel erg positief voor de komende tijd :') Oh well, het duurt nog een week voordat ik ga. Niets is zo veranderlijk als het weer ;)
Wij gaan ook in die week. Veel regen voorspelt inderdaad, balen. We gaan sowieso en het kan nog veranderen, maar nadat we onze vakantie naar Berlijn (Juli) al hebben moeten annuleren door alleen maar regen is dit vooruitzicht toch wel wat jammer.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173586313
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 12:07 schreef Hankster het volgende:
Nou.. de weersvoorspellingen zijn niet heel erg positief voor de komende tijd :') Oh well, het duurt nog een week voordat ik ga. Niets is zo veranderlijk als het weer ;)
Hopelijk trekt het nog een beetje bij.... echt aftellen nu:)
  maandag 4 september 2017 @ 19:39:48 #297
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173587594
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 18:33 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Hopelijk trekt het nog een beetje bij.... echt aftellen nu:)
Lijkt al iets beter te worden gelukkig!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173594971
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 19:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Lijkt al iets beter te worden gelukkig!
Gelukkig wel🎉 Straks lekker 9 dagen NYC
  dinsdag 5 september 2017 @ 14:56:37 #299
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173600832
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:25 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Gelukkig wel🎉 Straks lekker 9 dagen NYC
Blijkbaar wel een hurricane die dit weekend waarschijnlijk Florida raakt. Van de hoogste categorie. Kleine kans dat we er in NYC echt wat van merken, maar wellicht wel 1-2 dagen wat regen als gevolg. Even afwachten dus. Gezien de meeste dagen zonnig zijn voorspelt maak ik me verder geen zorgen :) Veel plezier alvast!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173613526
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Die 1000 euro per persoon slaat natuurlijk nergens op voor 5 nachten. Je kunt bij Booking best redelijke hotels boeken die voor 5 nachten 800-1000¤ rekenen voor 2 personen.
Slaat nergens op? In Manhattan kosten kleine studio huur appartementen al meer dan 2k per maand (oplopend tot 3.5k voor in luxe gebouwen)....dan is 200 per nacht voor een hotelkamer toch niet zo gek?
pi_173614110
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Die 1000 euro per persoon slaat natuurlijk nergens op voor 5 nachten. Je kunt bij Booking best redelijke hotels boeken die voor 5 nachten 800-1000¤ rekenen voor 2 personen.

Als voorbeeld Hotel 31 in Midtown Manhattan begin Juni 2018 voor 5 nachten: 600-700 dollar (nog geen 600 euro) Heb je wel een gedeelde badkamer, maar who cares. Je bent daar om de stad te zien, niet om de tegeltjes op de badkamer te tellen.

Verder is wat je spendeert in die stad geheel afhankelijk van je eigen standaard en wensen. Ik ben al meer dan teveden met een lekker Dunkin' Donuts ontbijt iedere ochtend of een broodje bij de Subway.
Ik had even snel gekeken en zag deze prijzen.

Maar het ligt er toch ook aan wat je allemaal zelf wilt?
600/700 euro zal wel mogelijk zijn maar ik heb geen interesse in een kamer met gedeelde badkamer, en als je dan een prive badkamer wilt dan schiet de prijs vak nog eens omhoog..
Ook wil ik meestal een optie met gratis annuleren hebben als ik ver vantevoren boek... En dan kan het ook duurder worden.
En ik heb gekeken voor 1 persoon, dus dan is het altijd iets duurder

Je moet gewoon een beetje geluk hebben en blijven zoeken, soms heb je opeens ergens de perfecte aanbieding.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2017 07:07:16 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')