https://www.borent.nl/voorwaarden/verhuurvoorwaardenquote:Op donderdag 1 juni 2017 14:06 schreef hottentot het volgende:
Raar verhaal, voor het eerst dat ik hoor dat je een huurauto zelf moet verzekeren, en ik heb door de jaren heen tientallen keren een auto gehuurd.
Welke maatschappij?
was het in Nederland of in een ander land?quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:02 schreef Nemesis3 het volgende:
Nu blijkt er echter in de kleine lettertjes te staan dat de auto niet verzekerd is wanneer deze gehuurd wordt, en ik daar zelf zorg voor moet dragen.
Ja, de medewerker sprak wel over extra af te sluiten verzekeringen, maar voor schade aan andere auto's zou ik toch echt bij mijn eigen verzekering moeten zijn...quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:06 schreef pwmh82 het volgende:
Vwb je eigen verzekering nee die is alleen van toepassing op de auto met het kenteken dat ook op je groene kaart staat.
Je vraag over de huurauto is onmogelijk te beantwoorden zonder een link naar de huurvoorwaarden. Maar kan het me niet voorstellen. De houder van de auto moet hem verzekeren anders volgt vanzelf een boete van de RDW. Misschien had het stuk betrekking op een aanvullende verzekering zoals inzittenden of diefstal?
Hahaha dat zou je haast denken ja...quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:18 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
was het in Nederland of in een ander land?
SierraLeone, Libie, Sirie of zo?
Borent verhuurt vaak machines etc die noet verzekerd zijn. Die auto is echt wel verzekerd.quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:18 schreef Nemesis3 het volgende:
[..]
https://www.borent.nl/voorwaarden/verhuurvoorwaarden
Artikel 6 lid 6: "Het gehuurde is door verhuurder niet verzekerd. Huurder dient derhalve zelf een verzekering af te sluiten die bovenstaande risico’s dekt, waaronder schade als gevolg van vermissing, diefstal en vergaan van het gehuurde." plus het telefonisch onderhoud met de medewerker.
Wat in vredesnaam heb jij met die voorwaarden nodig?quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:18 schreef Nemesis3 het volgende:
[..]
Artikel 6 lid 6: "Het gehuurde is door verhuurder niet verzekerd. Huurder dient derhalve zelf een verzekering af te sluiten die bovenstaande risico’s dekt, waaronder schade als gevolg van vermissing, diefstal en vergaan van het gehuurde." plus het telefonisch onderhoud met de medewerker.
quote:(geldt niet voor Bo-rent Autoverhuur en Bo-rent Self Storage)
Gast...quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:19 schreef Nemesis3 het volgende:
[..]
Ja, de medewerker sprak wel over extra af te sluiten verzekeringen, maar voor schade aan andere auto's zou ik toch echt bij mijn eigen verzekering moeten zijn...
quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:18 schreef Nemesis3 het volgende:
[..]
Dus...quote:Verhuurvoorwaarden Machineverhuur
(geldt niet voor Bo-rent Autoverhuur en Bo-rent Self Storage)
Ik heb hier het originele verhuurblad voor mij liggen, en de tekst is exact hetzelfde (behalve dan uiteraard de 1e regel).quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wat in vredesnaam heb jij met die voorwaarden nodig?
1e regel in de voorwaarden:
[..]![]()
Alle auto's van Bo-rent zijn standaard WA verzekerd binnen Nederland en voor het buitenland betaal je een kleine toeslag.
Bron: Mijzelf
Dan heeft één of andere achterlijke jou een verkeerd formulier meegegeven.quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:30 schreef Nemesis3 het volgende:
[..]
Ik heb hier het originele verhuurblad voor mij liggen, en de tekst is exact hetzelfde (behalve dan uiteraard de 1e regel).
https://www.borent.nl/auto-huren/algemene_voorwaardenquote:Op donderdag 1 juni 2017 14:30 schreef Nemesis3 het volgende:
[..]
Ik heb hier het originele verhuurblad voor mij liggen, en de tekst is exact hetzelfde (behalve dan uiteraard de 1e regel).
Maak eens een fotoquote:Op donderdag 1 juni 2017 14:30 schreef Nemesis3 het volgende:
[..]
Maar ik heb er wel voor getekend... ;-) Overigens lagen in het dashboardkastje 2 exact dezelfde formulieren van vorige huurders. Ik denk dat men het zo vaag mogelijk probeert te houden. Maar dat de medewerker het zelf niet weet...? Sterker nog, aangeeft dat ik gebruik zou moeten maken van mijn eigen verzekering?quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:31 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dan heeft één of andere achterlijke jou een verkeerd formulier meegegeven.
Nogmaals: Als die medewerker dit niet weet is hij te achterlijk voor zijn baan.quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:52 schreef Nemesis3 het volgende:
[..]
Maar ik heb er wel voor getekend... ;-) Overigens lagen in het dashboardkastje 2 exact dezelfde formulieren van vorige huurders. Ik denk dat men het zo vaag mogelijk probeert te houden. Maar dat de medewerker het zelf niet weet...? Sterker nog, aangeeft dat ik gebruik zou moeten maken van mijn eigen verzekering?
Nou, niet bepaald... Immers (quote): "Indien en voorzover nodig...". Er is niet naar gevraagd. En aangezien het een uitzondering lijkt (of: blijkt) dat men een auto huurt zonder zelf een auto WA in bezit te hebben, zou het heel goed kunnen dat de medewerker hier niet naar heeft gevraagd. Kans zou immers klein zijn.quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:24 schreef GX185 het volgende:
En als je nog een regel verder leest zie je dat verhuurder de WA regelt
Jouw eigen autoverzekering heeft helemaal niets met de gehuurde auto te maken.quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:54 schreef Nemesis3 het volgende:
En aangezien het een uitzondering lijkt (of: blijkt) dat men een auto huurt zonder zelf een auto WA in bezit te hebben,
Jawel:quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Denk niet dat jij een maatschappij gaat vinden die een auto van bedrijf X gaat verzekeren.
In principe moet de verzekeringnemer ook de auto op naam hebben staan. Er zijn wat uitzonderingen voor ouders/partners.
Daarbij....
[..]
[..]
Dus...
Tja, zou je denken... Even eentje gepakt van een tijdje terug (EUR 1600,- schade voor een deukje): http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,5437403quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:56 schreef halfway het volgende:
Trouwens een eigen risico van ¤1200 is ook niet normaal, risico voor wat? ding is toch all risk verzekerd?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |