Niet te geloven inderdaad, hoe solide die dingen zijn. Ik heb ook nog een Kindle liggen die zo oud is. Hij is traag, mist een backlight en ziet er afgeleefd uit van vele vakanties gebruik, maar werkt nog steeds.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 21:30 schreef CherryLips het volgende:
Liet vanmorgen m'n kindle keihard vallen, bijna een reden om een nieuwe met backlight te kopen. Maar hij doet het nog gewoon na zes jaar.
Deze ziet er nog uit als nieuw, altijd in een hoesje gezeten, batterij gaat nog zo'n 4 boeken mee.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 09:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Niet te geloven inderdaad, hoe solide die dingen zijn. Ik heb ook nog een Kindle liggen die zo oud is. Hij is traag, mist een backlight en ziet er afgeleefd uit van vele vakanties gebruik, maar werkt nog steeds.
Netjes! Die tijd kan ik me nog herinneren. Ik zit op 50% van mijn eerste boek op de Kobo Aura One en krijg net de 10% melding. Dat is wel op de lading die erop zat uit de doos, dus zegt nog niet echt veel over de werkelijke accuduur denk ik.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 11:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Deze ziet er nog uit als nieuw, altijd in een hoesje gezeten, batterij gaat nog zo'n 4 boeken mee.
snap ik hoor. Ik hoop dat ie het nog lang doetquote:Op dinsdag 17 juli 2018 17:19 schreef CherryLips het volgende:
Oeh verleidelijk, maar ik ben nooit zo van het kopen van nieuwe dingen als de oude het nog prima doet
Onlangs een Pocketbook inkpad 3 gekocht, is ook bij 10 inch en met Backlight. Deze heeft als enige e-reader van dit moment een dual-core processor en is merkbaar sneller dan een tolino epos.quote:Op zaterdag 30 juni 2018 03:55 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik heb een 9.7 inch Pocketbook en ik wil niks anders meer. Helaas geen backlight maar verder zit er wel een SD kaartje op, en bluetooth en wifi. Helaas niet zo snel en ook niet de PPI die jij wilt.
Als ik nu een e-reader zou kopen dan zou het eentje zijn die CBR/CBZ formaten kan openen (stripboeken). En ja ik weet dat stripboeken in kleur mooier zijn maar e-ink is wel een absolute must.
Oeh, die klinkt voor mij ook wel interessant. Hoe is dat ding met PDF-bestanden?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:34 schreef eRKa het volgende:
[..]
Onlangs een Pocketbook inkpad 3 gekocht, is ook bij 10 inch en met Backlight. Deze heeft als enige e-reader van dit moment een dual-core processor en is merkbaar sneller dan een tolino epos.
Ben er dik tevreden mee.
Even getest met wat pdf handboeken van het werk. PDF uit digitale bron werkt prima, origineel is op A4 en is beeldvullend nog goed leesbaar. Je kunt de reader ook op "opnieuw plaatsen" zetten en dan kun je de grootte van lettertype zelfs instellen voor betere leesbaarheid. De pagina lay-out is dan wel om zeep...quote:Op dinsdag 31 juli 2018 23:25 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Oeh, die klinkt voor mij ook wel interessant. Hoe is dat ding met PDF-bestanden?
Inkpad 3 kost ¤249,-quote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
Klinkt erg goed!
Ik heb (helaas) echt net een Kobo Aura One gekocht, die echt ideaal is voor ePub bestanden, dus het wordt lastig om de aanschaf van wéér een ereader goed te praten, puur voor PDF-bestanden. Maar ik lees veel tekstboeken en die zijn op een klein scherm niet te doen.
Wat kost dat ding?
Ik heb hem bijna vier wekenquote:Op donderdag 2 augustus 2018 13:33 schreef eRKa het volgende:
[..]
Inkpad 3 kost ¤249,-
Maar als je die Kobo pas nét hebt, dan kan die wellicht nog retour naar de winkel. Binnen 14 dagen kun je altijd nog retourneren.
7,8 is geen 10 (of 9,7 for that matter). Verder wel een net apparaat. Helaas geen bluetooth of speakers voor audioboeken.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 22:34 schreef eRKa het volgende:
[..]
Onlangs een Pocketbook inkpad 3 gekocht, is ook bij 10 inch en met Backlight. Deze heeft als enige e-reader van dit moment een dual-core processor en is merkbaar sneller dan een tolino epos.
Ben er dik tevreden mee.
Kun je geen Amazon anno krijgen? Lijkt me dat daar meer mogelijkheden zijn.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 10:28 schreef BrandX het volgende:
met grote interesse het topic doorgelezen. Ik ben voornemens binnenkort een kobo one te kopen (uiteindelijk heeft de schermgrootte icm waterdicht mij naar deze keuze geleid).
Echter, ik zoek me suf naar een ebook abo voor Engelse boeken. De Kobo plus is wat dat betreft beperkt. Veel van wat ik wil lezen is bij Kobo plus alleen in het Nederlands beschikbaar.
Iemand enig idee? Ik heb wel wat gevonden met Google, maar ik vind het lastig zoeken, en bij de meesten staat duidelijk de waarschuwing dat de nodige in veel regio's niet meer te lezen zullen zijn, waarbij niet (goed) te vinden is vooraf wat dan wel en wat niet. Alvast dank voor het meedenken!
voor Amazon moet je een kindle hebben toch? En op Amazon kan ik geen abo vinden voor ebooks beschikbaar in NL. Ook niet op amazon.dequote:Op zaterdag 25 augustus 2018 10:58 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Kun je geen Amazon anno krijgen? Lijkt me dat daar meer mogelijkheden zijn.
Ik koop overigens mijn boeken. Dan is de keuze in het Engels veel groter en het is vaak niet al te duur.
Ja, volgens mij werkt dat met Kindle. Het schijnt dat je ook ebooks van de bibliotheek kan lenen....quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 11:37 schreef BrandX het volgende:
[..]
voor Amazon moet je een kindle hebben toch? En op Amazon kan ik geen abo vinden voor ebooks beschikbaar in NL. Ook niet op amazon.de
En ja weet ik, maar ik wil een ereader erbij. Ik koop al zat boeken 6-10 per mnd, soms meer. Ik kan ze niet meer kwijt simpelweg. En dus wil ik een abo om gewoon lekker te lezen, en die boeken die ik echt tof vind kan ik alsnog kopen.
Amazon.nl heeft alleen maar ebooksquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 11:37 schreef BrandX het volgende:
[..]
voor Amazon moet je een kindle hebben toch? En op Amazon kan ik geen abo vinden voor ebooks beschikbaar in NL. Ook niet op amazon.de
En ja weet ik, maar ik wil een ereader erbij. Ik koop al zat boeken 6-10 per mnd, soms meer. Ik kan ze niet meer kwijt simpelweg. En dus wil ik een abo om gewoon lekker te lezen, en die boeken die ik echt tof vind kan ik alsnog kopen.
Aan de onderkant.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:19 schreef Bleie het volgende:
Mijn vader heeft een kobo (aura?), en die is vastgelopen. Nou moet hij hem volgens internet resetten met een paperclip in een gaatje, maar hij kan dat gaatje nergens vinden (en ik op de mijne ook niet). Iemand enig idee waar het zou moeten zitten?
Waar dan? Bij de mijne (volgens mij heb ik dezelfde) zit daar echt alleen maar de opening voor de oplader.quote:
Dan heb je waarschijnlijk een ander model Aura.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:34 schreef Bleie het volgende:
[..]
Waar dan? Bij de mijne (volgens mij heb ik dezelfde) zit daar echt alleen maar de opening voor de oplader.
Google even op kobo reset button. Dan kun je het per model wel vinden bij afbeeldingen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:34 schreef Bleie het volgende:
[..]
Waar dan? Bij de mijne (volgens mij heb ik dezelfde) zit daar echt alleen maar de opening voor de oplader.
Daar lijkt het wel op helaas. In deze recensie wordt het ontbreken van het knopje ook vermeld:quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:48 schreef Bleie het volgende:
Hmm, volgens mij heeft de aura 2 gewoon helemaal niet zo'n knopje.
Volgens mij kan Calibre zo'n beetje alles. Heb zelf nog niet met collecties gewerkt (zet altijd maar een handje vol boeken op mijn ereader).quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:06 schreef uppie83 het volgende:
Sinds kort heb ik een Kobo Aura. Nu ben ik hard aan het zoeken naar een manier om op mijn pc al boeken in collecties te zetten, aangezien dat op de Kobo zelf nogal een omslachtig klusje is.
Op Google kwam ik tegen dat Calibre een goed programma hiervoor is. Ik zie inderdaad dat Calibre de bestaande collecties heeft kunnen uitlezen, maar ik kan er niets aan wijzigen.
Wie heeft de oplossing?
Door jouw filmpje ben ik met iets anders zoektermen bezig geweest en de oplossing is er!quote:Op donderdag 4 oktober 2018 10:24 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Volgens mij kan Calibre zo'n beetje alles. Heb zelf nog niet met collecties gewerkt (zet altijd maar een handje vol boeken op mijn ereader).
Volgens dit filmpje kan het wel:
Maar geen idee of dat precies is wat je wil
ah top! Ik ga er zelf ook eens induiken wellicht vind ik het ook wel handigquote:Op donderdag 4 oktober 2018 11:24 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Door jouw filmpje ben ik met iets anders zoektermen bezig geweest en de oplossing is er!
Eerst doorliep ik deze "how-to": https://rsnijders.info/va(...)rzamelingen-calibre/
Vervolgens gaf dit stuk mij de antwoorden op mijn laatste vraag: https://itstillworks.com/edit-metadata-kindle-5993830.html
Niets gaat boven het gevoel van een gewoon boekquote:Op donderdag 4 oktober 2018 10:36 schreef roos94 het volgende:
Jaren geleden een Kobo ereader gekocht, maar ik kan er toch niet aan wennen.. geef mij maar een gewoon boek
Sowieso is in bed een echt boek lezen altijd gekloot met vasthouden.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 11:53 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ah top! Ik ga er zelf ook eens induiken wellicht vind ik het ook wel handig
[..]
Niets gaat boven het gevoel van een gewoon boek![]()
Maar af en toe is een ereader ook gewoon ideaal, bijv. op vakantie. Maar 's avonds in het donker (die van mij heeft een zachte backlight die langzaam van kleur veranderd naarmate het later wordt, zodat je daarna gewoon prima kan slapen) is ook wel erg handig.
Ik zou hem resetten, contact opnemen met de verkopende partij en omruilen voor een andere dit klinkt niet goed.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 22:30 schreef milaya het volgende:
Ik heb sinds 1 week de Kobo Clara Hd maar wat een ramp.
Het lezen gaat prima maar alles eromheen is echt een verschrikking. Hij is zo ontieglijk traag. Als ik door mijn boekenpagina's wil bladeren, loopt hij continue vast en het duurt minstens 10-30 seconden voordat hij bij de volgende pagina is. Ook kan ik de lettetypes/dikte in mijn boeken niet veranderen. Ik kan de lettertypes wel wijzigen, maar het verandert niet, het blijft gewoon de standaard lettertype.
Hij valt ook steeds uit.
Het ding is gloednieuw, nooit gevallen, niet met water in contact geweest niks.
Ik heb al gereset, updates uitgevoerd wifi uitzetten etc maar niks helpt. Aan een vol geheugen kan het ook niet liggen, er staan rond de 200 boeken op en er zouden volgens hun belofte 3000 boeken op moeten kunnen.
Voelt voor nu nog heel erg zonde van mn geld..
heb hem gekocht bij mediamarkt en op die bon staat dat ruilen mogelijk is als het product ongeopend in de verpakking zitquote:Op zaterdag 6 oktober 2018 22:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik zou hem resetten, contact opnemen met de verkopende partij en omruilen voor een andere dit klinkt niet goed.
Ja ammehoela. Als hij het niet doet, heb je recht op een nieuwe, maar met een beetje pech sturen ze hem op naar kobo en ben je hem een tijdje kwijt. Er zit gewoon garantie op.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 22:42 schreef milaya het volgende:
[..]
heb hem gekocht bij mediamarkt en op die bon staat dat ruilen mogelijk is als het product ongeopend in de verpakking zit
oke ik heb de bon wel maar de originele verpakking niet meer. Is dit erg?quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 22:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja ammehoela. Als hij het niet doet, heb je recht op een nieuwe, maar met een beetje pech sturen ze hem op naar kobo en ben je hem een tijdje kwijt. Er zit gewoon garantie op.
Dat weet ik niet, dat zou je bij de mediamarkt moeten vragen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 22:46 schreef milaya het volgende:
[..]
oke ik heb de bon wel maar de originele verpakking niet meer. Is dit erg?
Daar kunnen ze wel moeilijk over doen, maar gewoon proberen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 22:46 schreef milaya het volgende:
[..]
oke ik heb de bon wel maar de originele verpakking niet meer. Is dit erg?
Calibre is echt prima! Heb hele bibliotheek nu op orde gemaakt met juiste metatags etcquote:Op donderdag 4 oktober 2018 11:24 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Door jouw filmpje ben ik met iets anders zoektermen bezig geweest en de oplossing is er!
Eerst doorliep ik deze "how-to": https://rsnijders.info/va(...)rzamelingen-calibre/
Vervolgens gaf dit stuk mij de antwoorden op mijn laatste vraag: https://itstillworks.com/edit-metadata-kindle-5993830.html
Kleine update:quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 10:28 schreef BrandX het volgende:
met grote interesse het topic doorgelezen. Ik ben voornemens binnenkort een kobo one te kopen (uiteindelijk heeft de schermgrootte icm waterdicht mij naar deze keuze geleid).
Echter, ik zoek me suf naar een ebook abo voor Engelse boeken. De Kobo plus is wat dat betreft beperkt. Veel van wat ik wil lezen is bij Kobo plus alleen in het Nederlands beschikbaar.
Iemand enig idee? Ik heb wel wat gevonden met Google, maar ik vind het lastig zoeken, en bij de meesten staat duidelijk de waarschuwing dat de nodige in veel regio's niet meer te lezen zullen zijn, waarbij niet (goed) te vinden is vooraf wat dan wel en wat niet. Alvast dank voor het meedenken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |