Mijn handleiding van Philips had het over lang voorbakken en kort afbakken. Dus 20m voorbakken en 10-15m afbakken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:30 schreef TjjWester het volgende:
Philips zegt dat je zelfgemaakte frieten 10 minuten op 120 moet voorbakken en daarna 22 minuten op 180 graden, ik heb gekozen voor 150 graden omdat mijn airfryer geen 120 heeft.
Ze zijn er rimpelig en mega krokant uitgekomen, echt niet lekker meer zo krokant en sommige zelfs verbrand.
Wie heeft een beter recept?
20 minutenquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 18:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heb je de gesneden ongebakken patat in koud water gelegd en zo ja, hoe lang?
En hoeveel olie heb je gebruikt?
Dan kan je het net zo goed wassen onder de kraan.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 18:20 schreef TjjWester het volgende:
[..]
20 minuten
Gewoon ingesmeerd met een kwastje, zoals overal geadviseerd wordt.
dan adviseer ik je volgende wk met de klantenservice van Philips te bellen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:49 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Sorry dat ben ik vergeten te zeggen, ik heb voldoende olie gebruikt.
Dikke snijden helpt inderdaad. Wat ik zelf altijd doe is voorbakken op 130 graden en dan afbakken op 180 graden. Dan is de buitenkant lekker knapperig en smeuïg van binnen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 18:55 schreef Fer het volgende:
Tegen verbranden helpt ook dikker snijden en om de paar minuten omschudden.
en hoe doe je die dan bereiden?, is nl dunne frietquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 18:50 schreef Printerkabel het volgende:
Neem de verse friet van de Lidl voor de AirFryer. Godlike.
Ja dat is beter maar mijn airfryer heeft 150 als laagste temp.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:34 schreef Atak het volgende:
[..]
Dikke snijden helpt inderdaad. Wat ik zelf altijd doe is voorbakken op 130 graden en dan afbakken op 180 graden. Dan is de buitenkant lekker knapperig en smeuïg van binnen.
Nou 10 min op 180 gradenquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en hoe doe je die dan bereiden?, is nl dunne friet
Dan moet je een betere kopen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:45 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ja dat is beter maar mijn airfryer heeft 150 als laagste temp.
Die zijn zo goed!quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 18:50 schreef Printerkabel het volgende:
Neem de verse friet van de Lidl voor de AirFryer. Godlike.
22 minuten op 180 is langquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:30 schreef TjjWester het volgende:
Philips zegt dat je zelfgemaakte frieten 10 minuten op 120 moet voorbakken en daarna 22 minuten op 180 graden, ik heb gekozen voor 150 graden omdat mijn airfryer geen 120 heeft.
Ze zijn er rimpelig en mega krokant uitgekomen, echt niet lekker meer zo krokant en sommige zelfs verbrand.
Wie heeft een beter recept?
Inderdaad. Overigens leg ik ze niet in water. Wat ik wel doe is voor het voorbakken met olie even kort voordrogen. Hiermee krijg je de olie straks beter verdeeld en een mooier korstje.quote:Op zondag 26 augustus 2018 15:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
22 minuten op 180 is lang
Ik snijd frietjes, laat die een uurtje in water weken om de kankerverwekkende stoffen eruit te laten trekken. Afdrogen en in een bakje omschudden met een beetje olie en kruiden.
Dan 15 minuten op 150 voor de gaarheid.
En een minuut of 10 knallen op 180 voor het korstje. Soms wat langer, even kijken hoe ze kleuren. Je moet regelmatig omschudden dus dan kun je prima checken.
Goede kick ook wel, ik ga meteen aardappelen schillen voor frietjes bij het avondeten.
Thats a feature not a bug.quote:Op zondag 26 augustus 2018 17:45 schreef Atak het volgende:
[..]
Nee pik. Je kan nog geen eens op 130 graden bakken.
Ik vond ze heerlijk. Kleur was goed, lekker knapperig van buiten. Perfect. Ga ze vaker halen.quote:Op maandag 27 augustus 2018 09:40 schreef Sorella het volgende:
Die heb ik ook aan paar keer gekocht, met een lading olie eroverheen is er niets mis mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |