quote:Op dinsdag 30 mei 2017 18:05 schreef Krisvc het volgende:
Nog een baby en je staat zelfs in de top 10 ldg
Wat niet? De top 10 of de op handen zijnde bevalling of...?quote:Op dinsdag 30 mei 2017 18:42 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]oh my, ik kan het nog niet aan hoor!
Klopt, maar dat verwacht ik niet bij de snackbar hierquote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:59 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Milkshake mag toch gewoon, als het apparaat maar vaak zat gebruikt wordt en schoongemaakt (McDonald's of zo)?
En spiegelei eet ik ook gewoon...
Man mag mij in de kraamweek wel verblijden met een broodje if salade carpaccio
WupWup is het hier speciaal komen melden toen milkshakes voortaan wel mochten!quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:48 schreef Skittles het volgende:
Milkshakes![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is het enige dat ik echt mis als m'n vriend gelukszalig aan zijn milkshake slurptgelukkig is dat niet zo vaak, maar toch
quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:10 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
WupWup is het hier speciaal komen melden toen milkshakes voortaan wel mochten!Net voor jouw huidige zwangerschap denk ik. Je hebt wat in te halen dus.
Ging dat niet over softijs?quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:10 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
WupWup is het hier speciaal komen melden toen milkshakes voortaan wel mochten!Net voor jouw huidige zwangerschap denk ik. Je hebt wat in te halen dus.
Nou ga ik twijfelenquote:
Ja ook net gevonden.quote:
Oh, het helpt zeker wel om mijn waardes stabieler te houden! Had dus alleen gehoopt dat die stabielere waardes zouden leiden tot een wat meer gemiddeld geschat gewicht. En niet omdat p99 nou per definitie slecht is, maar wel omdat het hier waarschijnlijk dus een wat minder gezonde oorzaak heeft.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:09 schreef twist02 het volgende:
Sara: maar als je waardes goed zijn, helpt het dieet toch wel degelijk of werkt het zo niet?
Is dat P99 dan echt per definitie al zorgelijk? Want iemand moet P99 kindjes krijgen, toch?
De vorige keer gaf ze aan dat ze nooit mocht zeggen dat het niet zou gebeuren, maar dat ik er maar niet van uit moest gaan dat het bij mij zou veranderen. Daar heb ik me dus ook al die tijd bij neergelegd/op ingesteld.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:09 schreef twist02 het volgende:
Nolita, spannend wat de gyn te zeggen heeft over de placenta! Is er nog een kansje dat die wat verder opgeschoven is nu, of niet?
De top 10, het gaat ineens zo snel allemaalquote:Op dinsdag 30 mei 2017 20:03 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wat niet? De top 10 of de op handen zijnde bevalling of...?
Come to the dark side, we have Netflix...quote:Op dinsdag 30 mei 2017 23:04 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
De top 10, het gaat ineens zo snel allemaalben nog niet toe aan de walvismodus terwijl ik er al bijna ben. Klinkt misschien raar dit..
Geen idee eigenlijk. Mijn volgende afspraak is sowieso bij de gyn omdat ik vanaf 36 weken 'medisch' wordt ivm eerdere KS. Dan hoor ik het wel.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:25 schreef kazy het volgende:
Sara geen suiker meer..Ik wens je heeel veel suiker toe in de kraamweek
Heeft de p99 conclusie nog consequenties verder? Extra echo's of iets dergelijks?
Ik krijg de ochtend van de keizersnede nog een echo, als ze dan goed liggen wordt het alsnog een inleiding (op diezelfde dag), maar die kans is niet zo groot. Inleiden doen ze alleen als de baby's op een natuurlijke manier geboren kunnen worden. Mochten mijn vliezen nu opeens breken dan krijg ik ook nog eerst een echo om te kijken of het een keizersnede of gewone bevalling wordt.quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:49 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Mijn volgende afspraak is sowieso bij de gyn omdat ik vanaf 36 weken 'medisch' wordt ivm eerdere KS. Dan hoor ik het wel.
FF, er stond me iets van bij dat je over 2 weken ingeleid zou worden...? Is dat dan nu van de baan? Of heb ik het verkeerd onthouden of begrepen?
Verlof-yeah voor kazy! Enjoy!
En beterschap voor Twist, daar heb je nu idd toch geen energie voor, voor buikgriep....
We gaan het gewoon bekend maken, ik denk dat ik veel te enthousiast ben om het voor me te houden hahaquote:Op woensdag 31 mei 2017 19:35 schreef twist02 het volgende:
FF gek dat je nu zo opeens een datum hebt lijkt me! Maar net voorbij de 36w is wel fijn, dan ga je gewoon al richting de 37!
Rena, spannend de geslachtsbepaling! Maken jullie het dan ook algemeen bekend, of blijft het jullie geheimpje?
Kazy lekker aan het genieten zo te horen, fijn!
Hier nog steeds ziekof eigenlijk gaat het al een stuk beter (buikgriep-technisch gezien
), maar ik merk dat herstellen nu een stuk langzamer gaat
Ik zie het maar als een goed teken dat onze mini gewoon pakt wat-ie nodig heeft en ik er daarom wat meer last van heb, maar ben het al aardig beu...
/geklaag
Ik vind het wel positief dat ze er toch alles voor doen om toch te kijken of het natuurlijk kanquote:Op woensdag 31 mei 2017 20:57 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik krijg de ochtend van de keizersnede nog een echo, als ze dan goed liggen wordt het alsnog een inleiding (op diezelfde dag), maar die kans is niet zo groot. Inleiden doen ze alleen als de baby's op een natuurlijke manier geboren kunnen worden. Mochten mijn vliezen nu opeens breken dan krijg ik ook nog eerst een echo om te kijken of het een keizersnede of gewone bevalling wordt.
Haha +1, ik zou het ook niet voor me kunnen houden, en zeker niet als mensen ernaar gaan vragen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:43 schreef rena het volgende:
[..]
We gaan het gewoon bekend maken, ik denk dat ik veel te enthousiast ben om het voor me te houden haha
Ja, dat was ikquote:Op donderdag 1 juni 2017 11:12 schreef Nolita het volgende:
kazy was jij het waarbij de placenta is opgeschoven, wellicht nog meer ervaringen? Ben benieuwd of het haalbaar zou zijn..
Nu me mentaal dus maar weer voorbereiden dat ik ook best eens vaginaal zou kunnen gaan bevallen. Handig, niet weten waar je aan toe bent
Haha! Ach, dit zijn herstelbare fouten gelukkigquote:Op donderdag 1 juni 2017 09:48 schreef Krisvc het volgende:
Pregnancybrain: bij de kraamzorg doorgeven dat je 12-9 uit bent gerekend ipv 9-12.Gelukkig konden ze er hard om lachen. December kwam ook iets beter uit.
Daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht, maar ik ben te nuchter voor die gender reveal party's die je tegenwoordig ziet haha. Hebben jullie ideeen?quote:Op donderdag 1 juni 2017 09:23 schreef Vieve6 het volgende:
Rena wat spannend de geslachtsbepaling! Ik zou het dan inderdaad ook niet voor me kunnen houden... Ga je het ook op een bijzondere manier onthullen?
Dat lijkt me ook verre van ideaal inderdaad, de ene wel vaginaal en dan alsnog naar de OK moeten. Je klinkt er verder rustig onderquote:Op donderdag 1 juni 2017 12:25 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn schoonmaakdrang is beperkt gebleven tot de aanschaf van een robotstofzuigerdie ik overigens nog steeds niet aan heb durven zetten uit angst dat O er bang van is, en als hij op bed ligt uit angst dat hij er wakker van wordt
Spannend Nolita! Is er toch nog een kans op een gewone bevalling! Hoe schatte ze je kansen in?
Wel handig dat je de fout nog ontdekt hebt Krisscheelt ook maar een paar maandjes...
Cupcake, gaan jullie uiteindelijk toch voor een losse geslachtsecho of vragen jullie het bij een reguliere echo? Het geslacht weten maakte het hier iig een heel stuk echter, zowel bij zoon als bij de tweeling. En ik blijf nog wel een paar weken
Rena, ik heb persoonlijk liever een keizersnede dan een inleiding, dus ik vind het wel prima zo. Ik denk dat het juist weer schakelen wordt als het toch een vaginale bevalling wordt. Wat mij betreft wordt het een spontaan gestarte vaginale bevalling met twee goed liggende baby's of een keizersnede. En bij vaginaal heb ik ook een beetje de angst die cupcake blijkbaar (onderbewust) ook heeft: 1 baby vaginaal en dan alsnog een keizersnede is echt een horrorscenario.
Ik heb gelukkig (nog) geen last van dromen, maar wat ik soms hoor van andere dames is echt verbazingwekkendquote:Op donderdag 1 juni 2017 16:58 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Haha LDG, die dromen zijn me wat. Ik droomde voor de zwangerschap al heel levendig, maar nu vraag ik me soms serieus af wat ik allemaal bij elkaar fantaseer.
Verder hier nog steeds op de wachtbank voor de nipt. 2 weken duren wel lang zo.
Zo'n complete gender reveal party hoeft voor mij inderdaad ook niet, maar ik vind het altijd wel leuk om net iets extra's te doen (behalve dus binnenkomen en zeggen "Hoi, ik ben zwanger" of "Hoi, het is een meisje"quote:Op vrijdag 2 juni 2017 09:15 schreef rena het volgende:
[..]
Daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht, maar ik ben te nuchter voor die gender reveal party's die je tegenwoordig ziet haha. Hebben jullie ideeen?
Herkenbaar! Dat droomde ik veel in de eerste maanden nadat mijn zoon geboren was.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:21 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik had vannacht n nacht vol dromen waarin ik toekomstige baby op allerlei plekken vergat mee te nemenhij is in het bos blijven liggen, in een zwembad en op het dak van de auto
![]()
Dit hoor ik mezelf ook zo nog zeggen. En toen kwam de vermoeidheid...quote:Op vrijdag 2 juni 2017 13:39 schreef vencodark het volgende:
Ondanks dat ik weet dat het niets zegt over het verloop: ik heb gewoon geen kwaaltjes.en dat voelt zo apart.
Grotere borsten en buik en meer honger.
That's it!
Easy breezy.
Haha, ik denk soms wow ik ben al lang zwanger en hoef nog maar de helft van wat ik al gehad heb. Daarnaast kijk ik ook heel erg naar de komst van de kleine uit en mag het best al augustus zijn!quote:Op vrijdag 2 juni 2017 09:40 schreef LeSage het volgende:
Nolita, dat klinkt hoopvol! En er zijn nog eereeeuwen om de placenta goed op de plaats te krijgen, want wij hoeven nog langes niet te bevallen, toch?![]()
Ja ik vind het er nog steeds creepy uit zien, maar ben blij dat ik het nu in elk geval herkenquote:Op vrijdag 2 juni 2017 18:24 schreef LeSage het volgende:
Oh Twist, dat puntbuikje is zo raar hè? Vooral bij het opstaan vanuit badde eerste keer dacht ik echt dat er iets mis ging
![]()
Haha zo hebben man en ik de hele familie ooit plechtig moeten beloven nooit meer samen een laminaatvloertje te leggenquote:Nolita, behangenik doe dat sowieso niet meer, de enige keer dat we dat ooit deden waren we nog erg verliefd en zelfs toen gingen we bijna uit elkaar
nu lekker met de beentjes omhoog hè?
De huisarts kan omeprazol voorschrijven, werkt als n trein en is verder onschadelijk voor de bebequote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:42 schreef Flav het volgende:
Lemijn![]()
Ik vind rennies echt niet te nassen, en daarbij werken ze bij mij niet. Hier doet alleen de vanille vla het goed.
Vannacht ook lekker een nachtje met maagzuur gehad, maarja wat wil je na 2 stukken aarbeienvlaai en pizza
Ja klopt, in een lagere dosering. Maar zo lang ik het niet elke dag nodig heb, eet ik wel rennies. Ik vind het niet heel vies. En linker zijligging: check. Maakt weinig uit hier. Ik doe maar weer een saai koffieloos dagje, dat helpt meestal ook welquote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:10 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
De huisarts kan omeprazol voorschrijven, werkt als n trein en is verder onschadelijk voor de bebe![]()
Ik bedenk me net, volgens mij zag ik het onlangs ook gewoon bij het kruidvat liggen
Omeprazol is altijd aanwezig hier, maar dat pak ik niet voor het maagzuur.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:10 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
De huisarts kan omeprazol voorschrijven, werkt als n trein en is verder onschadelijk voor de bebe![]()
Ik bedenk me net, volgens mij zag ik het onlangs ook gewoon bij het kruidvat liggen
Oh pff maagproblemen zijn klote, ik loop ook al twee jaar bij de mdl arts met pijnklachten en ontstekingen maar wat t precies is weten ze nog steeds nietquote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:32 schreef Flav het volgende:
[..]
Omeprazol is altijd aanwezig hier, maar dat pak ik niet voor het maagzuur.
Mijn maag heeft nog wel eens de neiging om na het eten (geen patroon in te vinden) ontzettend te gaan uitzetten. En dan zo erg dat ik mezelf geen houding weet te vinden door de spanning die er dan op staat.
Maar moet zeggen dat ik het sinds ik zwanger ben maar een paar keer heb gehad, voorheen dagelijks![]()
Vandaag heb ik t wel even lastig met de warmte, drukkend warm en geen zuchtje wind te bekennen.
Herkenbaar, als ik hier de straat uitloop, sta ik midden in het centrum. Dus het kost weinig moeite om toch maar wat anders te halen voor het avondetenquote:Op zaterdag 3 juni 2017 08:45 schreef LeSage het volgende:
Het is nog erger, LadySvriend vond friet maar saai, dus zijn we op ons favoriete terras gaan zitten voor een burger.
Sinds we verhuisd zijn (midden in het centrum) is de verleiding wel wat groter
spannendquote:Op zaterdag 3 juni 2017 17:16 schreef BellaaElisa het volgende:
Hi, ik ben ook zwanger![]()
Heb de 23e een afspraak bij de verloskundige. Mocht alles goed gaan wordt dit een Februari 2018 kindje
Wij hebben een grote auto gekocht (moeten drie kinderzitjes in passen), maar hier moeten met kinderzitjes de stoelen ook heel erg naar voren staan. Hebben toevallig vanmiddag nog maar een keer geoefend, de middelste moet namelijk met gordels vast. Grotere auto is dus niet perse meer ruimte voorin, let daar dus opquote:Op zaterdag 3 juni 2017 16:44 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij gingen net eens kijken of de maxi cosi eigenlijk wel in onze tiny suzuki alto past, nou dat gaat dus echt maar net. Komt ook deels omdat wij #teamlang zijn en rijden met de stoelen zo ver mogelijk naar achteren (wat bij een alto tegen de achterbank aan betekent). Dus het wordt even passen en meten
vooral als straks evt kinderwagen en hond ook nog tegelijkertijd mee moeten. Als we duidelijkheid hebben over aankomende nieuwe baan van vriend gaan we wel weer verder kijken maar een wat grotere auto . Voor nu moet ie eerst maar even zorgen dat ie afstudeerd
Oh pff drie lijkt me helemaal een gedoe ja! dan moet je helemaal over die andere twee heen en op gevoel die gordel vast makenquote:Op zaterdag 3 juni 2017 18:01 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Wij hebben een grote auto gekocht (moeten drie kinderzitjes in passen), maar hier moeten met kinderzitjes de stoelen ook heel erg naar voren staan. Hebben toevallig vanmiddag nog maar een keer geoefend, de middelste moet namelijk met gordels vast. Grotere auto is dus niet perse meer ruimte voorin, let daar dus op
En wat een gekloot, een maxi cosi op de middenstoel... Dat wordt tien minuten eerder weg als we met drie kinderen op pad gaan straks
Wat heb je gekocht Kazy? Hier overigens ook geen fan van mega babywinkels, alleen voor meubels en autostoeltjes zijn ze handig. Verder ben ik vooral fan van Hema, zeker de outlet-variant.
Gefeliciteerd en welkom Bella!
Een hema-outlet?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 18:01 schreef FlyingFish het volgende:
<knip>
Verder ben ik vooral fan van Hema, zeker de outlet-variant.
Ja, zo'n hemarkt die er altijd is. Wij hebben er hier in het centrum een zitten en met name de baby-kleding wisselt regelmatig dus ik loop er altijd even langs als ik in de buurt ben. Ze zitten in meerdere grote steden, regelmatig in oude v&d-panden. Rompers voor 1, 2 of 3 euro (wel altijd verkeerde seizoen qua mouwen), stevige spijkerbroeken voor 4 euro, sokken een euro per paar... plus dat ik gewoon van de Hema-stijl hou en hun rompers erg fijn vind.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 19:26 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Welkom Bella!
[..]
Een hema-outlet?![]()
![]()
En goed idee om te testen of de maxicosi een beetje fatsoenlijk in de auto kan! We hebben bij het kopen wel gelet op de kinderwagen, maar misschien ook het stoeltje maar eens proberen
Welkom en gefeliciteerdquote:Op zaterdag 3 juni 2017 17:16 schreef BellaaElisa het volgende:
Heb de 23e een afspraak bij de verloskundige. Mocht alles goed gaan wordt dit een Februari 2018 kindje
Gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 3 juni 2017 17:16 schreef BellaaElisa het volgende:
Er zijn ook vadercursussen! No women allowed. Wordt gegeven door een man/vader/verloskundige die dus vanuit die 3 perspectieven weet waarover hij praat. Ik hoor echt ontzettend enthousiaste dingen terug over deze cursus van mannenquote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:40 schreef Nanuke het volgende:
Lemijn, ik hoop dat de maagzuurklachten gauw weer weggaan. En dat 2e yogalesje klinkt inderdaad leuk!
LeSage, ik vind het echt al heel wat dat je nog de puf had om de deur uit te gaan 's avonds. Hier is de energie dan echt wel op hoor. Lekker op een terrasje zitten bewaar ik wel voor in mijn verlof, dan hoef ik verder toch niets meer.
FF, jeetje ik had helemaal nog niet stilgestaan dat je met een tweeling erbij straks aan 3 autostoeltjes zit! Pfff, lijkt me wel een gedoe hoor.
Welkom Bellaa! Gefeliciteerd! (En echt, februari-kindjes alweer?)
Ik heb ons op de valreep toch nog maar ingeschreven voor een zwangerschapscursus. Ik had eigenlijk besloten dat ik zonder cursus de bevalling ook wel ging redden en dat ik het de extra avond weg niet waard vond. Maar we gaan de mini-cursus Samen Bevallen doen. Ik had vorige week in de auto gevraagd of man nog iets speciaals wilde met het bevallen (wel/niet doorknippen navelstreng, baby aanpakken, op de gang gestresst rondjes lopen) en toen kreeg ik een half paniekerig antwoord. 'Jullie vrouwen krijgen allemaal ondersteuning en afspraken en dingen, maar voor ons mannen is dat er allemaal niet, dus ik weet niet wat ik wil behalve dan er voor jou zijn.'Toen dus vertelt dat er wel cursussen zijn die gericht zijn op het samen doen, en dat wilde hij gelijk. Ergens vind ik het ook wel fijn, zo kunnen we ons samen voorbereiden.
Oja, ik las ook nog iets over gezond eten. Dat is hier ook lastig momenteel. Veelal makkelijk want warm en 's avonds te moe om uitgebreid te koken (en man moet dan ook vaak vroeg weer weg). Heb voor de komende week maar simpele recepten uitgezocht die ik evt al 's middags kan maken/voorbereiden. En de trek in zoetigheid is ook volop aanwezig. Ik ben normaal helemaal niet zo'n snoeper, maar nu echt wel. Chocolade en ijs in mindere mate, maar wel snoep/drop en cheese onion chips. Geen wonder dus dat er al 10 kilo aanzit.
Hier twijfel ik ook over! Al lijkt het me aan de andere kant ook wel handig om alvast te gaan passen om uit te vinden of het wel wat voor me is. En mbt een doek alvast een beetje te weten hoe ik zou moeten knopen.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:00 schreef littledrummergirl het volgende:
Tof Kazy een nieuwe draagzak![]()
Wij willen ook (deels) gaan dragen, ook uit praktisch oogpunt voor bijvoorbeeld tijdens het hond uitlaten. Lijkt me toch praktischer dan met zo'n logge wagen.
Weet alleen niet of ik dat nu al wil kopen of pas als de kleine er is en dan met kleine en al passen. Vind het zo lastig om te kiezen wat ik zou willen nu
Dat is flink wat jaquote:Op zondag 4 juni 2017 09:40 schreef kazy het volgende:
In zwangere toestand kom ik gewoon standaard een halve kilo per week aan. Of ik nu de hele week op worteltjes knaag of me scheel eet aan zure matten maakt niks uit. Dat vond ik de vorige keer ook al zo fascinerend![]()
Welkom Bella en gefeliciteerd!
Hema-outlet
Wat ik heb gekocht: ehm variërend van een nieuw wiegmatras (die andere was beschimmeld) tot een nieuwe draagzak van Tula. Allemaal relatief kleine dingetjes ook: o.a. een aankleedkussen en een luieremmer. Verder nog een grote bestelling bij Kruidvat gedaan met luiers en nog wat dingen die ik denk nodig te hebben na de bevalling. Oja en een mooie voetenzak en zonnekap voor de maxicosi. De zonnekap die we bij de maxicosi zelf kregen was al heel snel kapot en een voetenzak hadden we nog niet, maar dat leek me nu toch wel prettig.
Kortom, heel veel dus![]()
Ja precies, ik weet ook niet of t handig passen is met n dikke buik.. Dat valt uiteindelijk dan toch ff anders ect. Met een doek zal dat wel meevallen, maar met zo'n draagsysteem met riempjes ect wel weer lijkt me.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:16 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Hier twijfel ik ook over! Al lijkt het me aan de andere kant ook wel handig om alvast te gaan passen om uit te vinden of het wel wat voor me is. En mbt een doek alvast een beetje te weten hoe ik zou moeten knopen.
Ja ik denk eraan Om misschien voor de eerste periode een ringsling oid te kopen, dat ziet er redelijk comfortabel en foolproof uit en als het bevalt later een duurdere doek/ tula whateverquote:Op zondag 4 juni 2017 12:00 schreef twist02 het volgende:
Veel draagzakken zijn niet meteen geschikt vanaf de geboorte (of althans niet ideaal), da's misschien wel een goeie om rekening mee te houden! En we hebben natuurlijk ook een prachtig draagtopic hier op FOK!
Ik heb weer een rekbare draagdoek aangeschaft voor de eerste weken, dat vond ik de vorige keer ook zo ideaal
Echt veel draagdoeken hebben ze daar sowieso niet en ik zou het ook niet aanraden denk ik (als het überhaupt al kan?). Prenatal staat niet bekend om hun kennis van ergonomisch dragenquote:Op zondag 4 juni 2017 19:32 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Draagdoeken![]()
. Ik wil heel graag aan de draagdoeken, maar ik ga tzt nog wel een kijkje nemen in het draagdoeken topic. Kan je ook draagdoeken testen bij Prenatal bijvoorbeeld? Is misschien wel fijn om soort van te vergelijken.
Ik weet niet waar je woont, maar in Haarlem heb je een draagdoekenbieb. Daar kun je verschillende doeken en dragers huren voor een bepaalde prijs (tien euro per week per doek/drager), zodat je alles in de praktijk kunt uitproberen (incl. nieuwste Tulaquote:Op zondag 4 juni 2017 19:32 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Gefeliciteerd Bella! Had met een schuin oog al meegekeken in WOHTS, wat fijn dat je gevoel goed zat!
Draagdoeken![]()
. Ik wil heel graag aan de draagdoeken, maar ik ga tzt nog wel een kijkje nemen in het draagdoeken topic. Kan je ook draagdoeken testen bij Prenatal bijvoorbeeld? Is misschien wel fijn om soort van te vergelijken.
Oh dankjewel voor het goede advies! Zag inderdaad bij mijn eerste (en enige) rondje bij Prenatal tot nu toe een hele stelling met baby Björn. Nou heb ik door Fok! wijsheid geleerd dat dit ergonomisch echt not done is voor je kindje, dus ik hoef dat ding niet.quote:Op zondag 4 juni 2017 20:46 schreef twist02 het volgende:
[..]
Echt veel draagdoeken hebben ze daar sowieso niet en ik zou het ook niet aanraden denk ik (als het überhaupt al kan?). Prenatal staat niet bekend om hun kennis van ergonomisch dragen
Oh, en welkom Bella!
goeie tip, thnxquote:Op zondag 4 juni 2017 23:08 schreef Budabuddumbam het volgende:
Onze eigen lieve bloesem heeft ook echt een fantastische doekenbieb!
http://www.mamanova.nl/product-categorie/draaguitleen/
Ze is ook draagconsulent (net als sommige andere fokkers)
Kun je ook draagdoeken gebruiken met een tweeling, of dragen jij en je man er dan allebei een?quote:Op zondag 4 juni 2017 19:32 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Gefeliciteerd Bella! Had met een schuin oog al meegekeken in WOHTS, wat fijn dat je gevoel goed zat!
Draagdoeken![]()
Qua gewicht ben ik (om en nabij) 900 gram aangekomen tot nu toe. Vandaag 13+1 zwanger van een tweeling, maar volgens mij loop ik aardig goed op schema. Sommige broeken beginnen nu strak te zitten, dus ik probeer het nog te rekken met leggings en wat wijdere spijkerbroeken *steekt kop in het zand*. Ik heb wel de intentie om na de zwangerschap weer terug te gaan naar mijn oude gewicht, dus gezond eten en hardlopen gaat nu dan toch echt gebeuren!![]()
Zwangerschaps-cravings. Elke middag kaan ik een roomboter croissantje weg, maar los van een chocolade uitbarsting in de eerste drie weken blijft het rustig. Ik ben er wel van onder de indruk dat ik soms heel plots heel veel zin kan hebben in fastfood (bijvoorbeeld), maar dat die zin ook net zo plots weer verdwenen kan zijn. Ik heb daarom het boodschappen doen verplaatst naar de middag ipv de ochtend, zodat ik vlak voor het koken nog kan switchen van gedachte
.
Je kan een tweeling als ze nog klein zijn in 1 doek dragen, later kun je ze in twee losse doeken (of een doek en drager) dragen. MissCupcake, ook daar is een Facebookgroep voor met ervaringen en tipsquote:Op maandag 5 juni 2017 09:10 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Kun je ook draagdoeken gebruiken met een tweeling, of dragen jij en je man er dan allebei een?![]()
Ik had toevallig net ook een momentje gevonden om te wegen. Dat doe ik altijd graag 's morgens voor ik er eten in gooi.
Ben nog steeds hetzelfde gewicht als voor de zwangerschap. Wel knap want ik begin wel echt een buikje te krijgen; voor mijn idee eet ik juist ontzettend veel. Meer brood en fruit dan anders, hoewel in kleinere porties. En ik mag nou elke dag een koekje en een paar snoepjes als mijn suikerniveau dipt.![]()
Na lang online zoeken kon ik gisteren toch wat leuks bestellen bij Zalando. Donderdag/vrijdag eindelijk weer wat nieuwe kleding erbij.
Lang leve Facebookgroepen! Ik ga even op onderzoek uit. Een kennis van mij heeft ook zo'n draagdoeken ruilpagina, dus die kan me misschien ook wel op weg helpen qua advies.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:23 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Je kan een tweeling als ze nog klein zijn in 1 doek dragen, later kun je ze in twee losse doeken (of een doek en drager) dragen. MissCupcake, ook daar is een Facebookgroep voor met ervaringen en tipsIk zou zeker in dit geval een draagconsulent aanraden, en dan even zoeken naar iemand die ervaring heeft met tweelingen/dubbel dragen. Prenatal (en de meeste andere grote babywinkels) hebben vrijwel geen kennis van goed dragen, laat staan met tweelingen. En sowieso is naar mijn ervaring kennis in het algemeen bij prenatal-medewerkers om te huilen. Dozen lezen kan ik zelf ook wel...
Dit is dus precies de reden dat ik pannenkoeken op de planning voor het eten heb staan deze week.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:28 schreef KapiteinCupcake het volgende:
En wat FF inderdaad zegt Pannenkoekenmix (ik krijg elke keer trek in pannenkoeken als ik jouw posts zie)
Het boek 'Aanpakken voor vaders' is door dezelfde man geschreven en mijn man vond het een heel prettig boek. Dun en makkelijk leesbaar. Stond precies genoeg info in over de bevalling en kraamtijd.quote:Op maandag 5 juni 2017 10:20 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Dit is dus precies de reden dat ik pannenkoeken op de planning voor het eten heb staan deze week.
Migonne, ik heb er even vlug naar gezocht en gekeken, maar ik kan hier in het oosten van het land niet echt iets vinden. Wel bedankt voor de tip, als hij na deze cursus nog meer informatie wil dan ga ik me er nog in verdiepen.
Jeejquote:Op maandag 5 juni 2017 15:15 schreef FlyingFish het volgende:
We hebben eindelijk de namen
Nu alleen nog bedenken hoe we beslissen wie welke naam krijgt, maar dat zien we tzt wel!
Hij kan mooi in de gang staan maar deze versie is zo populair blijkbaar dat joolz de aanvraag niet aankan en het dus zo lang duurt.quote:Op maandag 5 juni 2017 20:46 schreef Lemijn het volgende:
Namen![]()
Ik krijg een kinderwagen te leen, dat vind ik prima want weet niet hoeveel ie gebruikt gaat worden (hoop veel te gaan dragen). Ik heb wel nu plek in de hal voor de kinderwagen, daar ben ik minstens zo blij mee
Oh, Aloria, volgens mij wordt mijn leenexemplaar ook zoiets! Jammer dat het zo lang duurt voordat ie komt misschien? Of heb je dat juist bewust zo gedaan vanwege de ruimte?
11 vakken klinkt wel goed!quote:Op maandag 5 juni 2017 21:14 schreef Aloria het volgende:
[..]
Hij kan mooi in de gang staan maar deze versie is zo populair blijkbaar dat joolz de aanvraag niet aankan en het dus zo lang duurt.
Over pannenkoeken gesproken de laatste keer dat ik ze maakte mislukten ze haha, had de pan niet heet genoeg, blijkbaar moet dat ding eerst warm gestookt zijn voordat je de mix erin gooit![]()
![]()
Miss_cong Ah deze tas past er mooi bij en de gratis tas die er bij zat vond ik nu niet bij de kinderwagen passen, ben nogal zinnig volgens mijn vriendHet is volgens mij ook 1 grote ruimte ik zal eens kijken ah er zitten wel 11 vakken in, dat zal vast wel genoeg zijn heb nog geen flauw idee wat er allemaal in moet
![]()
Hier ook een joolz besteld, aan de late kant. Hij komt tussen 40 en 43 weken binnen.quote:Op maandag 5 juni 2017 17:21 schreef Aloria het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn nieuwe kinderwagen de joolz day 2 quadro bluheb ook gelijk de luiertas er bij gekocht. Volgende keer weer wat andere spulletjes erbij halen.
Hij komt alleen pas 11 september binnen hopelijk blijft de baby tot 19 oktober zitten![]()
Hee, ging jij niet een bijeenkomst met de vader inplannen om dit gewoon eventjes samen uit te vogelen?quote:
Dit! Misschien kan Kyara (2 meisjes) of Madivi (2 jongens) daar wat over vertellen?quote:Op maandag 5 juni 2017 22:01 schreef Vieve6 het volgende:
Nog nooit over nagedacht dat het bij een tweeling dan inderdaad nog niet vanzelfsprekend is, wie welke naam krijgt.![]()
Jawel. Toen maakten we heel vloeiend een beperkt lijstje. Maar daar nu gezamenlijk 2 x 1 naam uit kiezen blijkt toch niet zo simpel. We komen er vast wel uit, maar dit blijft het enige onderwerp waar ik graag alleen over zou willen beslissen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 00:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hee, ging jij niet een bijeenkomst met de vader inplannen om dit gewoon eventjes samen uit te vogelen?
Wat leuk! Weet je nog waar je die vandaan had?quote:Op maandag 5 juni 2017 22:01 schreef Vieve6 het volgende:
Luiertas hebben wij één van gerecyclede cementzakken. Dat vond ik wel een leuk kadootje voor man. Zelf heb ik ook een luiertas, maar 2 luiertassen is niet praktisch vind ik, dus vrijwel nooit gebruikt. Die van mij is ook helemaal niet handig. Daar past niet veel in, heeft inderdaad bijna geen vakken en een te korte band. Die kun je niet om je lijf dragen, maar alleen als schoudertas.
Oh, maar dan is De Naam wel dichterbij dan voorheen. Succes met je beslissing! Misschien kun je de favoriet van hem als tweede naam doen? Zo is dat hier gegaan (maar dan andersom, mijn favoriet is haar tweede naam geworden).quote:Op dinsdag 6 juni 2017 00:14 schreef Lemijn het volgende:
Jawel. Toen maakten we heel vloeiend een beperkt lijstje. Maar daar nu gezamenlijk 2 x 1 naam uit kiezen blijkt toch niet zo simpel. We komen er vast wel uit, maar dit blijft het enige onderwerp waar ik graag alleen over zou willen beslissen.
Bij daglicht bekijk ik het ook zoquote:Op dinsdag 6 juni 2017 00:22 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh, maar dan is De Naam wel dichterbij dan voorheen. Succes met je beslissing!
Mijn hoofd kan het tot nu toe niet aan om zo'n afzichtelijk voedingsshirt met zo'n flapje te kopen voor na de bevallingquote:Op dinsdag 6 juni 2017 00:18 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wat leuk! Weet je nog waar je die vandaan had?
Meer variatie in kleding zou ik ook wel weer willen. Iets bijkopen voor die 2 maanden ga ik niet doen, en nieuwe dingen voor hierna vind ik origineel maar durf ik niet zo goed. Eerst maar eens kijken welke maat straks nodig is boven en onder.
DaD, heerlijk dat je je zo voelt.
Die tas is van deze sitequote:Op dinsdag 6 juni 2017 00:18 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wat leuk! Weet je nog waar je die vandaan had?
Meer variatie in kleding zou ik ook wel weer willen. Iets bijkopen voor die 2 maanden ga ik niet doen, en nieuwe dingen voor hierna vind ik origineel maar durf ik niet zo goed. Eerst maar eens kijken welke maat straks nodig is boven en onder.
DaD, heerlijk dat je je zo voelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, dat is eigenlijk verstandiger. Ik heb ook niet veel gekocht tijdens de zwangerschap en nu heb ik alvast een wat langere jurk en een rokje voor erna, op goed geluk dat het zal gaan passen.
Tijd zat! Wij gaan dit weekend de babykamer doen, vandaag 36 weken.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 08:45 schreef LeSage het volgende:
Ik krijg ooit zo'n stress van jullie, als jullie praten over dingen die gekocht/geregeld zijn. Dat mort hier echt allemaal nkg gebeurenvolgende week gaat vriend eerst project bijkeuken fixen en daarna ga ik me storten op kamers.
Dat houdt in ons geval voornamelijk in dat dreumes een nieuwe kamer krijgt en zijn kamertje doorgeschoven wordt. Alleen het bedje voorlopig nog niet, maar daar slaapt #2 de eerste maanden toch niet in![]()
Ik moet deze week nog echt gaan shoppen, deze maand heb ik een bruiloft en ik moet natuurlijk wel een jurkje waar je goed de babybump in ziet![]()
Ik heb de joolz day gris. Ze hadden gezegd 9 weken maar we werden na 2 weken al gebeld dat hij er was. Hopelijk komt dit van jou ook snel!quote:Op maandag 5 juni 2017 17:21 schreef Aloria het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn nieuwe kinderwagen de joolz day 2 quadro bluheb ook gelijk de luiertas er bij gekocht. Volgende keer weer wat andere spulletjes erbij halen.
Hij komt alleen pas 11 september binnen hopelijk blijft de baby tot 19 oktober zitten![]()
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 08:23 schreef Vieve6 het volgende:
[..]
Die tas is van deze site!:
Leuk! Wel duur, voor iets waarvan ik me inderdaad ook afvraag hoe nodig het is. Maar ga de vader tippenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
O ging naar oma, en die had een eigen pak luiers, setje reserve kleding en fles. Alleen de gekolfde melk moest mee, maar die heb ik ooit in de tas gedaan maar lekte toen gelijk dus die ging los mee.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 10:08 schreef ingee het volgende:
FF hoe doe je dat dan richting opvang? Hier ging altijd mee een fles, torentje poedermelk, billenzalf, paracetamol, thermometer, reservekleding X2, spuugdoekjes, slaapzak, boekje, etc. De tas zat best vol dus.
Ik weet het, maar hormonen en allesquote:Op dinsdag 6 juni 2017 10:18 schreef Lemijn het volgende:
Op zich heeft een baby vrijwel niks nodig, toch? Dus niet teveel stressen LaSage
Mijn badkamer wordt nu gerenoveerd. De babykamer was aardig leeggeruimd van mijn zooi en staat nu dus vol met hun klusspullen en heel veel stof en rommel en herrie. Ik kan me er niet heel druk om maken (behalve het vroege opstaan...).
Ja, zo'n aanval van dingen willen, daar heb ik zeker ook wel last van. Maar ik kan het gelukkig vrij goed loslaten, als het simpelweg (nog) niet kan.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 10:37 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik weet het, maar hormonen en alles![]()
Meeste paniek komt gewoon door het feit dat sinds we verhuisd zijn in februari er nog zoveel klusjes liggen. Die bijkeuken klaar, dat zou een hoop stress wegwerken.
En ik wil gewoon een leuke kamer voor dreumes. We hebben zo'n toffe landkaart voor hem die nog opgehangen moet worden en ik wil een leeshoekje met heel veel kussensEn een gewone Ikea-kast ipv de babykamerkast die hij nu heeft.
Klinkt handig, wat voor etuitje is dat? Wij gebruiken de luiertas veel, maar als ik babyspul in de rugzak stop dan vind ik later vaak nog ergens een verdwaalde luier.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 10:03 schreef FlyingFish het volgende:
Luiertas is hier amper gebruikt, zeker sinds ik zo'n etuitje heb met een paar luiers en een bijna leeg pak billendoekjes. Die gooi ik met de waterfles in een rugtas en klaar! Alleen voor logeren gebruikte ik de luiertas en als we de hele dag weggingen. Ik ga ook geen extra grote kopen voor de tweeling ofzo, moet alleen wel nog een extra etuitje hebben voor de extra maat luiers
En bedankt Ingee, nu heb ik ook trek in frituur
Zo een:quote:Op dinsdag 6 juni 2017 10:57 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Klinkt handig, wat voor etuitje is dat? Wij gebruiken de luiertas veel, maar als ik babyspul in de rugzak stop dan vind ik later vaak nog ergens een verdwaalde luier.
Ik had het ook gezien, wat leuk!quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:08 schreef BellaaElisa het volgende:
Dames er komt een hele stoet uit WOHTS!!!!!![]()
Ik vind de matjes van PetitoDesign erg leukquote:Op dinsdag 6 juni 2017 10:57 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Klinkt handig, wat voor etuitje is dat? Wij gebruiken de luiertas veel, maar als ik babyspul in de rugzak stop dan vind ik later vaak nog ergens een verdwaalde luier.
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 15:21 schreef CassElliot het volgende:
[..]
Ik vind de matjes van PetitoDesign erg leuk
Tevens voorzichtige mini-meld. Gisteren en vanochtend een positieve testDe vorige keer dat ik zwanger was (jan/feb) was het een leeg vruchtzakje en het is natuurlijk nog erg pril, dus spannend. Maar ik ben dit keer niet zo doodsbang en overdonderd als de vorige keer. Ik ben vol vertrouwen. Wat er ook gebeurt, we got this
En hoe het ook loopt, ik ben nú zwanger. Dus nu mag ik hier posten
Hoi!
De rest van de WOHTS-polonaise volgt vast snel
Zwanger en zonder toilet, oei! Fijn dat je er wat op gevonden hebt vandaag!quote:Op dinsdag 6 juni 2017 18:05 schreef Lemijn het volgende:
Gezellig, nieuwe aanwas! Ongelooflijk dat jullie pas in februari zijn uitgerekendIk hoop dat jullie hier allemaal gewoon de 9 maanden kunnen uitzitten.
Twist, gezellig he? Geniet ervan, nu het nog lieflijk is
Ik ben oa voor het eerst van m'n leven het consultatiebureau binnengelopen, zoals verwacht was daar wel een wc te vinden. En in de stad voldeed de bioscoop. Nu thuis zijn de werkmannen weg, en staat de pot er nog wel. Doorspoelen met een emmer, dat lukt wel een dagje. Hoe ik het morgenavond aantref zien we dan wel weer.... Ik focus maar gewoon op het resultaat!
Ik ben veel minder zwanger juist! Bij de vorige keer werd ik overal rond en nu blijft het redelijk beperkt tot de buik.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:59 schreef Sara82 het volgende:
CE! Yes! Gefeliciteerd!![]()
Welkom Roxy! Ook jij gefeliciteerd met de dubbelstreep!
Twist voelt gefriemel, soepernaais!
Ik heb zo'n Esprittas die altijd in de aanbieding is bij t kruidvat voor een tientje. Topaankoop! Groot zat voor de slaapzak etc. Gebruik hem best veel omdat mr T best vaak een oppasdagje naar groutouders of tante gaat.
Over gefriemel gesproken: deze baby beweegt bijna de hele dag door. Heel rustig. Af en toe een onmogelijke strekbeweging (als in: PAST NIET, STOP DAARMEE). Dat is zo heerlijk, heb me nog geen enkele dag zorgen gemaakt hierdoor.
(Zijn broer kon de hele dag roerloos ronddobberen, en dan ineens de dolle 10 minuten hebben. Dat mijn buik helemaal heen en weer schudde. En dan weer een halve dag niks)
Ik ben nu trouwens echt veel zwangerderder dan bij de eerste. Ik begin zelfs een raar loopje te krijgen.
Oh wat gaaf!quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:00 schreef twist02 het volgende:
Oh vergeet ik gewoon wat ik eigenlijk kwam vertellen!
Ik dacht het al een paar dagen, maar nu weet ik het zeker: ik voel onze mini af en toe al!![]()
Wat een heerlijk gekriebel is dat toch!
Ja ik weet dat dat straks overgaat in karatetrappen waar je beurs van wordt![]()
Mijn huisarts zei laatst dat als ik langer dan twee weken paracetamol nodig had (ging om rug/bekkenklachten) dat ik dan even terug moest komen. Ik denk vooral omdat ze dan wat anders gaan proberen qua medicatie,ze gaf aan dat het op Zich niet schadelijk is nl.quote:Op woensdag 7 juni 2017 08:38 schreef LadyS het volgende:
Vreselijk die hoofdpijn, rena![]()
Het hele eerste trimester heb ik nergens last van gehad en daarna regelmatig.
Bij mij helpt paracetamol wel. Je mag de eerste dosis 1000mg nemen en daarna nog 4x500 verdelen over de rest van de dag. Misschien als je een spiegel hebt opgebouwd dat het wel werkt. Op internet las ik dat je max. 1 week paracetamol mag slikken, maar mijn zus (vk), zegt dat ze die richtlijn niet hebben in haar praktijk. Dus misschien zelf even navragen bij je eigen vk?
Na een week of 2 of 3 regelmatig hoofdpijn, is het bij mij weer minder vaak gekomen en ook minder heftig (hoef bijna nooit meer paracetamol te nemen). Ik hoop dat dat voor jou ook geldt.
Hoofdpijn sucks.
Kan me inderdaad ook indenken dat er op internet staat dat je na een week contact op moet nemen met vk/ha om uit te sluiten dat er niet iets ernstigers aan de hand is en niet omdat de paracetamol schadelijk is.quote:Op woensdag 7 juni 2017 09:05 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Mijn huisarts zei laatst dat als ik langer dan twee weken paracetamol nodig had (ging om rug/bekkenklachten) dat ik dan even terug moest komen. Ik denk vooral omdat ze dan wat anders gaan proberen qua medicatie,ze gaf aan dat het op Zich niet schadelijk is nl.
Ik heb tussen 14 en 18 weken bijna dagelijks hoofdpijn gehad. Wat bij mij hielp was de combinatie paracetamol en cafeïne. Dus ik nam een paracetamol en daarna een blikje cola. Ging ik weer als een treinquote:Op woensdag 7 juni 2017 08:17 schreef rena het volgende:
Ik heb al sinds maandag een vreselijk irritante hoofdpijnBloeddruk was gewoon normaal laatste keer bij de VK dus dat is het denk ik niet, heb het idee dat het vanuit mijn nek komt. Heeft iemand tips wat ik kan doen behalve paracetamol slikken, want dat helpt maar een klein beetje.
Ik kreeg de uitslag van de verloskundige via de mail als er niks gevonden zou zijn. Anders zou ik door de verloskundige gebeld worden. Gelukkig kreeg ik mail!quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:51 schreef Krisvc het volgende:
Venco, een goede termijnecho!Wordt spannend of je een 2017 of 2018 baby krijgt dus.
Fijn dat de kwaaltjes meevallen.
Vieve, 39.1 alweer. Het schiet alweer op. Menstruatiekrampjes kan best voorwerk zijn. Laten we het hopen.En wat ben je overal lekker uitgebreid aan het reageren.
Stroop, die laatste weken duren zo lang. Ik was zo vreselijk niet meer geïnteresseerd de vorige keer. Kwam ook nog eens bij dat ik ineens alle taal- en grammaticaregels niet meer wist. Lekker handig als je Nederlands hebt gestudeerd en brieven schrijft voor je werk.
Ik las over een heleboel drukke babies.Ik kan niet wachten tot ik hier echt wat ga voelen. Voel af en toe wel wat gekriebel, maar durf er nog niet vanuit te gaan dat dat de baby is.
En vraagje, ik wacht op de uitslag van de NIPT, maar euh, hoe krijg je die eigenlijk? Ik lees wel dat als er nevenbevindingen zijn dat je wordt gebeld. Maar als er niks is, wat dat? Belt de verloskundige? Krijg je een brief? Staat nergens op de site van de verloskundige en vandaag is kantoor niet open.Uiteraard ben ik het vergeten te vragen.
Ik werd gebeld door de vk (stond op de voicemail) dat alles goed was, daarna ook nog een mail met de uitslag.quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:51 schreef Krisvc het volgende:
Venco, een goede termijnecho!Wordt spannend of je een 2017 of 2018 baby krijgt dus.
Fijn dat de kwaaltjes meevallen.
Vieve, 39.1 alweer. Het schiet alweer op. Menstruatiekrampjes kan best voorwerk zijn. Laten we het hopen.En wat ben je overal lekker uitgebreid aan het reageren.
Stroop, die laatste weken duren zo lang. Ik was zo vreselijk niet meer geïnteresseerd de vorige keer. Kwam ook nog eens bij dat ik ineens alle taal- en grammaticaregels niet meer wist. Lekker handig als je Nederlands hebt gestudeerd en brieven schrijft voor je werk.
Ik las over een heleboel drukke babies.Ik kan niet wachten tot ik hier echt wat ga voelen. Voel af en toe wel wat gekriebel, maar durf er nog niet vanuit te gaan dat dat de baby is.
En vraagje, ik wacht op de uitslag van de NIPT, maar euh, hoe krijg je die eigenlijk? Ik lees wel dat als er nevenbevindingen zijn dat je wordt gebeld. Maar als er niks is, wat dat? Belt de verloskundige? Krijg je een brief? Staat nergens op de site van de verloskundige en vandaag is kantoor niet open.Uiteraard ben ik het vergeten te vragen.
Niet zo lang meer dusquote:Op woensdag 7 juni 2017 11:14 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Volgende week donderdag is mijn laatste werkdag, dus nog 6+ishetal5uur?En daarvan moet ik nog een keer naar de tandarts dus begin ik later, een keer midden op de dag naar de verloskundige dus ben ik ook een goed uur weg en een keer thuiswerken waarin de uren ook wat flexibeler zijn
en dan tussendoor maar lekker veel fokken enzo
Dank jequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 7 juni 2017 12:14 schreef OliviaIsTaken het volgende:
[..]
Dank je
Derde zwangerschap.Ik begrijp het. Veel succes en gezondheid met deze zwangerschap.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Statistisch gezien is het vaak zo (ervaring vk) dat als je bij je eerste kind wat eerder bevallen bent dan de UD (mijn eerste zoon was 1,5 week te vroeg), dat dit bij je 2e kind meestal ook zo is.quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:01 schreef twist02 het volgende:
Venco, wat fijn!Gewoon lekker genieten van het gebrek aan kwaaltjes dus!
En spannend in welk jaar je gaat bevallen dan
Bedankt voor het warme welkom, allemaalquote:Op woensdag 7 juni 2017 13:01 schreef twist02 het volgende:
OT, welkom!Kan me voorstellen dat het nog erg spannend is allemaal ja!
Vanwaar meteen een afspraak in het ziekenhuis? Vanwege de vorige zwangerschap?
Fijn dat ze het in elk geval al zo goed in de gaten kunnen houden, al duim ik inderdaad voor je dat het helemaal niet nodig is!quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:50 schreef OliviaIsTaken het volgende:
[..]
Bedankt voor het warme welkom, allemaal![]()
Ziekenhuis is inderdaad i.v.m. vorige zwangerschap. Als ik het goed begrepen heb willen ze de eerste tijd de baarmoedermond meten. Ik heb tijdens beide zwangerschappen last van bloedverlies gehad (eerste zwangerschap bevallen bij 35 weken, en bij de laatste zwangerschap kwam uit het bloedverlies een infectie uit voort en een te vroege bevalling). Vanaf zestien weken zouden ze dan ook hormooninjecties kunnen geven om de weeën te remmen.
Maar hé, misschien is dat wel helemaal niet nodig en gaat alles gewoon goed en blijf ik 40 weken + zwanger
Het is inderdaad spannend maar gek genoeg vertrouw ik in deze zwangerschap
Ja, wat je zegt: geen garanties natuurlijk, maar ik heb het echt al héél vaak gehoord, dat de termijnen opvallend dicht bij elkaar lagenquote:Op woensdag 7 juni 2017 13:50 schreef vencodark het volgende:
Tja, diezelfde vk vertelde ook van een vrouw die 2x 38 wkn had en bij de laatste 42 wkn.
Ja klopt, wordt idd met 34 weken, ik plak er twee weken vakantiedagen achteraan denk ik, anders sluit het niet goed aan bij de start van het kdvquote:Op woensdag 7 juni 2017 16:40 schreef Waterdruppel het volgende:
Ik weet niet waarom. Maar de kaart gefeliciteerd met je zwangerschap komt ook nog steeds niet. Eerst werd er gezegd na de twaalf weken( ben inmiddels 14,5 wk zwanger) en nu pas als de NIPT terug is. Het zijn mijn ouders die terughoudend zijn en dat doet best pijn. Ze zeggen zelf dat het uit eigenbescherming is, maar ze kunnen toch ook gewoon nu al blij voor me zijn? Toen me schoonzus zwanger was kon het nergens anders over gaan dan de zwangerschap en hoe leuk het allemaal wel niet was. Het doet me toch meer dan ik had gedacht.
@littledrummergirl Als de arts het zegt moet je het zeker doen en al die vrije tijd vul je sneller op dan je denkt ☺ Hou er wel rekening mee dat je zwangerschapsverlof waarschijnlijk nu met zes weken van te voren in gaat i.p.v 4 weken.
@nanuke Dikke knuffel voor jouw. Alsof je niet mag klagen als je zwanger bent. Het is heus niet alleen maar rozengeur en maneschijn
Spierspanningshoofdpijn betekent pijn van de gespannen spieren in je nek/ op je hoofd. Dat is niet (altijd) hetzelfde als hoofdpijn door de spanning! Het kan juist ook komen door andere houding (door de groei van je buik misschien? en/of verweking van eea?), slechter slapen, etc.quote:Op woensdag 7 juni 2017 12:20 schreef rena het volgende:
Bedankt voor de lieve tips, ik ga inderdaad als het eind van de week niet weg is de VK even bellen. Denk dat de tip van drinken ook niet gek is, ik ben er wel zo een die dat soms vergeet. En aan spanning zat ik zelf ook te denken; maar ik heb weinig spanning op het moment, we zijn wel bezig met de verkoop en aankoop van een huis maar dat gaat allemaal heel voorspoedig. Misschien spanning voor de geslachtsbepaling vanavond
OliviaIsTaken, van harte gefeliciteerd!edit; ik lees nu je spoiler, kan me voorstellen dat je het spannend vind, heftig zeg
Stroopwafelmeisje, wat een lekker vooruitzicht al bijna verlof
Krisvc, ik werd gebeld dat alles goed was en bij de VK afspraak er na kreeg ik formulieren waar de uitslag ook nog opstond. En na bijna 30 jaar weet ik nu eindelijk mijn bloedgroep daardoor
Hier had ik dus gewoon helemaal overheen gelezen! Leuk!quote:Op woensdag 7 juni 2017 12:20 schreef rena het volgende:
Misschien spanning voor de geslachtsbepaling vanavond
Wat een goede tip! Dit ga ik even onthouden, het lijkt nu al een stuk minder te zijnquote:Op woensdag 7 juni 2017 18:38 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Spierspanningshoofdpijn betekent pijn van de gespannen spieren in je nek/ op je hoofd. Dat is niet (altijd) hetzelfde als hoofdpijn door de spanning! Het kan juist ook komen door andere houding (door de groei van je buik misschien? en/of verweking van eea?), slechter slapen, etc.
Goed om bijvoorbeeld je verloskundige te vragen, maar je mag gerust ook alvast een fysiotherapeut vragen om te kijken naar je nek. Zij kunnen doorgaans echt wel inschatten of ze wat voor je kunnen betekenen of niet.
Gefeliciteerd super leuk een dochtertje!quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:19 schreef rena het volgende:
Ons kleintje werkte heel goed mee! We krijgen een dochter![]()
Gefeliciteerd, wat leuk!quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:19 schreef rena het volgende:
Ons kleintje werkte heel goed mee! We krijgen een dochter![]()
Nee totaal nietquote:Op woensdag 7 juni 2017 19:49 schreef Nanuke het volgende:
Ldg, jemig! Zomaar nu al verplicht verlof. Ik hoop voor je dat het weer wat opknapt, dan kun je in elk geval naar buiten tegen de verveling. Heb je er wel een goed gevoel bij verder?
Ik heb kraambureau geselecteerd op het leukste welkomstcadeautjequote:Op woensdag 7 juni 2017 21:28 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Welkom OlivialsTaken!
Wat mooi dat je weer zwanger bent. Hopelijk kun je genieten van je zwangerschap ondanks de zorgen die je waarschijnlijk hebt.
Rena wat voor mij belangrijk is, is veel drinken én fruit eten. Als ik verstopping krijg dan krijg ik ook een vreselijke hoofdpijn vanuit mijn nek.
Leuk trouwens, een meisje!![]()
Venco, die born in 2017 pakjes zijn in december misschien wel afgeprijsd.![]()
Mooi dat je termijnecho goed is. :-)
Ik wacht ook nog op de uitslag van de Nipt. Hopelijk binnenkort.
Wat een stomme opmerking Nanuke. Als ik het goed lees dan weet jij juist goed hoeveel je ervoor over kunt hebben om zwanger te worden. Je klaagt toch ook alleen over je formaat, niet over dat je zwanger bent. Maar ik zou ook niet zo goed weten wat je op zoiets moet zeggen.![]()
Ik heb mijn kraambureau geregeld. Heb echt allerlei vergelijkingen gemaakt. Uiteindelijk was ik er klaar mee en koos ik toch maar voor de eerste in Google. Komt vast goed.
Oh bah, dat klinkt als een heel nare situatie zeg! En ook een die je er nu eigenlijk niet bij kan hebben. Net zoals je zegt, je zorgt voor twee. Kan je niet je extra verlof gebruiken om rond te neuzen naar een andere baan of is dat moeilijk in jouw sector? Het klinkt namelijk niet alsof je na je verlof ineens in een andere situatie terecht komt en ook daarna is de stress niet erg lekker lijkt me. Klote hoor.quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Nee totaal nietwil er hier niet teveel over neerzetten, maar het komt erop neer dat mn leidinggevende al een tijdje probeert mij eruit te werken terwijl er aan mijn werk weinig mankeert, ligt gewoon lastig qua persoonlijkheid. Ik ben kritisch en stel vragen, dat wordt niet zo gewaardeerd. Dus veel gedoe de laatste tijd en de stress is me echt teveel aan het worden.. Wil niet ineens afzwaaien en mn collega's en klanten laten zitten, maar tis niet anders, ik moet voor twee mensen zorgen nu.
Ja ik ben druk aan het rondkijken voor na mn verlofquote:Op woensdag 7 juni 2017 22:48 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Oh bah, dat klinkt als een heel nare situatie zeg! En ook een die je er nu eigenlijk niet bij kan hebben. Net zoals je zegt, je zorgt voor twee. Kan je niet je extra verlof gebruiken om rond te neuzen naar een andere baan of is dat moeilijk in jouw sector? Het klinkt namelijk niet alsof je na je verlof ineens in een andere situatie terecht komt en ook daarna is de stress niet erg lekker lijkt me. Klote hoor.
Ga ik vandaag mee beginnen, zodra ik me beter voel, gisteravond en vanochtend moeten overgeven, denk dat ik wat verkeerds gegeten hebquote:Op woensdag 7 juni 2017 21:28 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Rena wat voor mij belangrijk is, is veel drinken én fruit eten. Als ik verstopping krijg dan krijg ik ook een vreselijke hoofdpijn vanuit mijn nek.
Leuk trouwens, een meisje!![]()
quote:Op donderdag 8 juni 2017 09:14 schreef Bloesem. het volgende:
![]()
Ik stond op laptop verkeerd ingelogdmaar hallo hier dus CassElliot
![]()
En weet je, het maakt ook niet uit eigenlijk. Ik ben zwanger
quote:Op donderdag 8 juni 2017 09:14 schreef Bloesem. het volgende:
![]()
Ik stond op laptop verkeerd ingelogdmaar hallo hier dus CassElliot
![]()
En weet je, het maakt ook niet uit eigenlijk. Ik ben zwanger
Dat had ik ook tijdens mijn zwangerschap en kraamtijd in juni en juli. Elke ochtend vanille-vla met aardbeien gegeten. De beste aardbeien moeten nog komen. Wij haalden ze op een boerderij nomnomquote:Op donderdag 8 juni 2017 10:02 schreef Vieve6 het volgende:
Bwahhh ik ga nog maar weer eens de badkamer poetsen! :/ Waar blijft die nesteldrang van mij nou...
Net even 2 doosjes aardbeien gehaald, ik heb echt een ernstige aardbeien verslaving deze zwangerschap (zowel om op te eten als in dochters kledingcollectie) Tot mijn groot verdriet zien de aardbeien er niet meer zo lekker uit. Zou het seizoen voorbij zijn : (?
Wat fijn!!quote:Op donderdag 8 juni 2017 10:00 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Gisteravond laat kreeg ik een mailtje dat de Nipt goed is.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |