abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171327412
Uitgerekende data:

13 juni: Vieve6
21 juni: Aisly

4 juli: ingee (jongen)
8 juli: FlyingFish (tweeling)
9 juli: kazy (jongen)
9 juli: Sara82 (jongen)
14 juli: Stroopwafelmeisje
22 juli: Lemijn

20 augustus: Skittles (jongen)
22 augustus: Flav (jongen)
22 augustus: ***littledrummergirl***

2 september: Memoru (jongen)
3 september: dobbey (meisje)
7 september: Nolita
15 september: Nanuke
16 september: LeSage (jongen)

1 oktober: Frummeltje86
19 oktober: aloria
31 oktober: LadyS

3 november: DevilsAndDust (meisje)
24 november: rena
25 november: twist02

2 december: Zonnestraal02
3 december: ***Waterdruppel & Norther***
9 december: KapiteinCupcake (tweeling)
9 december: Krisvc
15 december: Pannenkoekenmix
25 december: vencodark

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeSage op 30-05-2017 16:44:36 ]
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 30 mei 2017 @ 15:57:24 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171327961
De laatste les van het vorige topic: best veel sushi mag je wel eten. Check.
Neemt niet weg dat ik het ultiem geschikt vind om iemand te laten brengen in de kraamweek
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171328718
Bij een all you can eat (niet specifiek sushi) restaurant laat ik het toch maar staan... die twee weken zonder overleef ik ook nog wel!
pi_171329676
Oh my, ik sta in het derde OP-blokje van boven :o
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171330546
Nog een baby en je staat zelfs in de top 10 ldg ;)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_171330890
Doordat SQ een tijd terug zei dat ze gewoon sushi at heb ik het er ook maar op gewaagd.
Ben ondertussen al 4x sushi gaan eten O+ O+
Alle vega dingen mag je en zoiezo het gefrituurde gedeelte.
Bij verschillende restaurants staat zelfs op de kaart aangegeven wat je mag als zwangere.

Ohja ik ga zaterdag weer sushi eten O+
pi_171330998
Vandaag 28 weken :o
Derde trimester mijlpaal *O*
pi_171331090
Ik heb eerlijk gezegd maar weinig dingen die ik echt mis, vooral omdat ik weet dat het tijdelijk is.
Er zijn veel meer dingen die ik m'n leven lang moet missen, dus die 9 maanden kom ik wel door ;)

Al was ik wel blij met de tip over biefstuk die ik laatst las :+
Als je die minimaal 48 uur invriest, kun je 'm ook gewoon rare eten :9 hoe biefstuk bedoeld is! :Y)
pi_171331118
Ik hou van salami. :9 Dus dat moet ik nu missen.
En tillen. :') Want ik til op werk veel en alle boodschappen.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 18:41:58 #10
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171331325
Ik wil ook steak tartare :9~ ooit een keer gegeten en sinds ik zwanger ben is dat echt mn craving geworden _O- beter regelt iemand dat voor me zodra die kleine eenmaal geworpen is :7
  dinsdag 30 mei 2017 @ 18:42:43 #11
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171331347
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 18:05 schreef Krisvc het volgende:
Nog een baby en je staat zelfs in de top 10 ldg ;)
:o oh my, ik kan het nog niet aan hoor!
pi_171331395
Salami mag toch gewoon? Zolang het zoutgehalte hoog genoeg is?
pi_171331552
Gerookte zalm vooraf, biefstuk met rode wijn en tiramisu na graag.
pi_171332043
Salami eet ik ook gewoon, heeft idd een te hoog zoutgehalte ofzo. Mignonne zei vorige zwangerschap iig dat dat gewoon kon! Ook qua sushi idd, maar daar durf ik nooit echt op de versheid te vertrouwen (tenzij bij Shabu Shabu oid).
pi_171332289
Ach, ik vind het ook niet echt de moeite om voor die 9 maanden risico's te nemen. Vanaf oktober ga ik gewoon weer los ;)

#2 is echt een broertje van zijn grote broer: hij schopt ook al alleen maar rechts tegen mijn ribben. Ik zie nu al op tegen wekenlang zo'n beurs gevoel daar ;(
pi_171332361
Sushi ♡♡♡!!! Heb ik echt ongelooflijk veel zinin! Ik durf het nu ook niet te nemen. Ook ivm kruisbesmetting enzo, maar ik ben ook wel erg panisch denk ik! In de kraamweek zou ik dat graag eten!

Rode wijn mis ik ook. Maar dat miste ik in de eerste zwangerschap veel meer, dus nu vind ik het wel meevallen!

Het meest mis ik nog wel gewoon alles kunnen eten zonder me zorgen te maken of het wel mag. Dat komt vooral ook omdat ik er erg krampachtig in ben, denk ik. Maar ach nog maar een paar weekjes dus dat is te overzien! :)

Fijn van de echo Rena! Wat leuk dat het kleintje zo actief was!
pi_171332459
28 weken voor Flav! Mooie mijlpaal! Ik zag een hele mooie foto in het buikentopic!

& ook nog die van FF gespot! Mooi zeg! Hoe was t fietstochtje vandaag?

Hier ook een klein stukje gefietst vandaag. Ging nu wel goed met dit weertje!

Net weer bij de verloskundige goedgekeurd! Was alleen vergeten te melden dat ik wat vochtverlies had zondag. Daarna nog in de gaten gehouden en niets meer gemerkt, dus eigenlijk niet echt bezorgd meer over. Maar ik denk dat ik morgen voor de zekerheid nog maar even bel!
  dinsdag 30 mei 2017 @ 20:03:02 #18
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171333119
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 18:42 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

:o oh my, ik kan het nog niet aan hoor!
Wat niet? De top 10 of de op handen zijnde bevalling of...?

Vieve, heb je zelf gesnuffeld aan het vocht? Dat kan je vaak al een aardige indruk geven met welke optie je te maken hebt (vruchtwater - afscheiding - urine).
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171333300
Ik mis eigenlijk niks qua eten. Ik ben ook niet zo'n (rauwe) vis- en vleeseter, dat scheelt denk ik. Alleen een spiegeleitje zou ik wel lusten, maar dat doe ik voor de zekerheid ook maar niet. (Had ik de vorige zwangerschap ook en na de bevalling had ik er geen trek meer in :') )

LeSage: beurse ribbenboks. Hier ook rechts trouwens.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 20:17:16 #20
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171333440
Liggen jullie baby's dan links? De mijne ligt rechts en nog te laag voor mijn ribben. Ik krijg gewoon een zere huid en lagen eronder. Ik heb het laatst gefilmd en schrik er zelf van als ik het terugkijk :o
pi_171333925
Hier ligt de kleine rechts, hoofdje naar beneden en de billetjes tegen m'n ribben. (Gisteren tijdens de controle bij de VK in ieder geval)
Heb soms het idee dat ik hem plat duw als ik voorover buk :')
pi_171334692
Oh bij mij ligt de mini hetzelfde als bij Flav. Het zijn hier de billen die steeds in mijn ribben worden gedrukt. Echt maf, ik voel ook precies zo'n bolletje heen en weer gaan. Links steekt er regelmatig een voetje (denk ik?) uit.

Dreumes deed en lag precies hetzelfde.
pi_171335483
Bij S. was het eerst altijd een voetje wat hij tegen mijn ribben schopte en later de kont die hij precies daar had geplant.
Pas in de kraamweek merkte ik hoe fijn het was dat ik daar niet constant pijn had :')

Kazy, een halve boks dan, want nu is hij nog te klein om me echt zeer te doen. Dat gaat vast nog komen ;)
pi_171335643
Mij kan de salami, filet americain en sushi gestolen worden in de kraamweek. ik kan niks hartigs meer zien. En het enige "handjevol nootjes" wat ik na deze zwangerschap ooit nog eet als tussendoortje zal gedrenkt zijn in synthetische caramelzooi en bedekt door een laag chocola in een snickerspapiertje. En kaas alleen nog op een pizza. :9

Tijdens mijn kraamweek wil ik milkshakes als ontbijt. Met donuts. Of een megaglas jus d'orange met 3 boterhammen met vlokken. Of een half pak chocomelk met pannenkoeken. En kan mij het schelen: doe toch ook maar die sushi en filet americain. :9~

Vooralsnog blijft mijn suiker netjes op 7,2 zitten na een boterham met kaas en een kopje melk. Dus dat is goed nieuws. Helaas is mijn lijf het er nog steeds niet mee eens: HONGERRRR!!! (Ach, eigenlijk wil ik gewoon weer eens een volle maag. )

Vandaag weer een groei-echo gehad, en meneer zit nog steeds bijna op het p99-lijntje. Daar ben ik dan weer een beetje verdrietig over. Dat het dieet blijkbaar niet genoeg helpt.

Beurse ribben, ai! Dat lijkt me best pijnlijk ja, als je steeds op dezelfde plek geschopt wordt..! deze hier vindt het vooral leuk om zich af en toe volledig uit te rekken. Maar geen karatekid. (toch meer een sumoworstelaartje he :D )
pi_171335778
Het gaat snel idd LDG! Ik was me afgelopen week ook al aan het verbazen hoe hoog ik al sta.

Leuk om te lezen dat jullie voelen hoe de kleine ongeveer ligt. Ik voel wel af en toe beweging, maar nog niet heel hard of vervelend en voelen hoe ze ligt lukt al helemaal niet. Aan de ene kant verheug ik me op meer beweging, aan de andere kant moet ik mss nog maar even genieten van de rust. Mijn buikje begint inmiddels wel steeds duidelijker te komen.

Donderdag na 6 weken terug naar de gynaecoloog ivm de placenta. Wel spannend, ik ben benieuwd of ze nu meer informatie geeft.
Daarna ook meteen maar even de kleine erkennen O+
  dinsdag 30 mei 2017 @ 21:43:55 #26
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171335781
Arme jij ;( Ik wens je inderdaad heel veel suiker toe in je kraamweek! Lijkt me vreselijk dat nu te moeten missen.
Maar los daarvan: moet je echt stoppen met eten als je nog honger hebt? Dat vind ik wel wat cru voor een zwangere.
pi_171335892
Milkshakes O+ O+ O+ O+
Dat is het enige dat ik echt mis als m'n vriend gelukszalig aan zijn milkshake slurpt :') gelukkig is dat niet zo vaak, maar toch

Bij m'n ribben heb ik bij zowel Lou als deze baby ook (vooral in de avond) zo'n drukkend gevoel. Niet pijnlijk, maar wel ongemakkelijk. Stelletje hoogliggers :{w
  dinsdag 30 mei 2017 @ 21:59:21 #28
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171336192
Milkshake mag toch gewoon, als het apparaat maar vaak zat gebruikt wordt en schoongemaakt (McDonald's of zo)?
En spiegelei eet ik ook gewoon...

Man mag mij in de kraamweek wel verblijden met een broodje if salade carpaccio :Y)
  dinsdag 30 mei 2017 @ 22:00:31 #29
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171336215
Dag dieet lijkt me zwaar Sara!
Hou je echt altijd nog honger?
  dinsdag 30 mei 2017 @ 22:06:47 #30
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171336349
Spiegelei mag gewoon :Y
Het gevaar, salmonella, heb je alleen zelf last van, de baby niet.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171336389
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:59 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Milkshake mag toch gewoon, als het apparaat maar vaak zat gebruikt wordt en schoongemaakt (McDonald's of zo)?
En spiegelei eet ik ook gewoon...

Man mag mij in de kraamweek wel verblijden met een broodje if salade carpaccio :Y)
Klopt, maar dat verwacht ik niet bij de snackbar hier
pi_171336415
Nolita, spannend wat de gyn te zeggen heeft over de placenta! Is er nog een kansje dat die wat verder opgeschoven is nu, of niet?

Sara: maar als je waardes goed zijn, helpt het dieet toch wel degelijk of werkt het zo niet?
Is dat P99 dan echt per definitie al zorgelijk? Want iemand moet P99 kindjes krijgen, toch?

Hier ligt de placenta meer naar achter zagen ze al op de pretecho, dus ideaal qua voelen van de kleine :)
Onze Minion voelde ik vanaf 16 weken al (las ik laatst in m'n dagboekje van toen), dus kan niet wachten tot ik deze kleine ga voelen! O+
  Manager PR/Moderator dinsdag 30 mei 2017 @ 22:10:33 #33
269689 crew  Viv
pi_171336432
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:48 schreef Skittles het volgende:
Milkshakes O+ O+ O+ O+
Dat is het enige dat ik echt mis als m'n vriend gelukszalig aan zijn milkshake slurpt :') gelukkig is dat niet zo vaak, maar toch
WupWup is het hier speciaal komen melden toen milkshakes voortaan wel mochten! ;) Net voor jouw huidige zwangerschap denk ik. Je hebt wat in te halen dus. 8-)
pi_171336450
Zwaar om altijd met een lichaam te zitten dat HONGERRRR schreeuwt en je er niet naar mag luisteren Sara :*
pi_171336478
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:10 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

WupWup is het hier speciaal komen melden toen milkshakes voortaan wel mochten! ;) Net voor jouw huidige zwangerschap denk ik. Je hebt wat in te halen dus. 8-)
:o
*O*
  dinsdag 30 mei 2017 @ 22:13:18 #36
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171336499
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:10 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ging dat niet over softijs?
  Manager PR/Moderator dinsdag 30 mei 2017 @ 22:21:15 #37
269689 crew  Viv
pi_171336706
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:13 schreef Sylver_ het volgende:
Ging dat niet over softijs?
Nou ga ik twijfelen :o en kan het even niet terugvinden, maar het is volgens mij hetzelfde principe (als het één mag, zal het andere ook mogen).
  Manager PR/Moderator dinsdag 30 mei 2017 @ 22:28:43 #39
269689 crew  Viv
pi_171336915
quote:
Ja ook net gevonden. :Y) Softijs wordt dus genoemd als "verwijderd uit het lijstje met risicoproducten". Milkshakes worden in dezelfde richtlijn niet genoemd als risicoproduct.
pi_171337268
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:09 schreef twist02 het volgende:

Sara: maar als je waardes goed zijn, helpt het dieet toch wel degelijk of werkt het zo niet?
Is dat P99 dan echt per definitie al zorgelijk? Want iemand moet P99 kindjes krijgen, toch?

Oh, het helpt zeker wel om mijn waardes stabieler te houden! Had dus alleen gehoopt dat die stabielere waardes zouden leiden tot een wat meer gemiddeld geschat gewicht. En niet omdat p99 nou per definitie slecht is, maar wel omdat het hier waarschijnlijk dus een wat minder gezonde oorzaak heeft.

En ff ter relativering: ook voor dit gedoe had ik al de hele dag honger hoor, het zal ook wel gewoon een zwangerschapsdingske zijn. (Maar ik wil nog steeds een zak snoep nu).

[ Bericht 0% gewijzigd door Sara82 op 31-05-2017 14:14:32 ]
pi_171337667
Lemijn, ja wel een beetje geroken, maar ik kon niet ontdekken dat het leek op hoe het vorige keer rook, dus vandaar ook niet echt zorgen.

Och Sara! Dat zou ik ook extreem moeilijk vinden. Mijn suikerzin is deze zwangerschap ook veel erger dan tijdens de eerste zwangerschap. Ik hoop maar dat het na de zwangerschap weer afneemt, want het lijkt wel een verslaving! Ik gun je ook een hele suikerrijke kraamweek!

Net kwamen mijn vriendinnen thee drinken en ze hadden als verrassing nog een luiertaart/mand met lieve kadootjes bij. & verder nog een rondje voorspellingen (geslacht, namen, geboortedatum) gedaan. Zo lief en leuk ♡!!!

Nu maar eens mijn bedje op zoeken! Trusten! :)
pi_171337881
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:09 schreef twist02 het volgende:
Nolita, spannend wat de gyn te zeggen heeft over de placenta! Is er nog een kansje dat die wat verder opgeschoven is nu, of niet?
De vorige keer gaf ze aan dat ze nooit mocht zeggen dat het niet zou gebeuren, maar dat ik er maar niet van uit moest gaan dat het bij mij zou veranderen. Daar heb ik me dus ook al die tijd bij neergelegd/op ingesteld.

spannend wanneer je de kleine gaat voelen inderdaad. Ze zeggen dat een tweede vaak eerder herkent wordt kwa gevoel.

Kwa eten mis ik wel wat dingetjes, maar ach dat haal ik wel weer in.
Sara fijn dat het dieet je waardes wel stabiel houdt. Ik kan me voorstellen dat je dan veel eten mist!
  dinsdag 30 mei 2017 @ 23:04:08 #43
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171337937
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 20:03 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wat niet? De top 10 of de op handen zijnde bevalling of...?
De top 10, het gaat ineens zo snel allemaal :o ben nog niet toe aan de walvismodus terwijl ik er al bijna ben. Klinkt misschien raar dit..
pi_171338107
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 23:04 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

De top 10, het gaat ineens zo snel allemaal :o ben nog niet toe aan de walvismodus terwijl ik er al bijna ben. Klinkt misschien raar dit..
Come to the dark side, we have Netflix...
pi_171342267
Ooooh ja, sushi. Die mis ik wel. Mijn ouders zijn nu op vakantie in Japan/Korea. De foto's van eten wat daar voorbij komt helpen echt niet. :') Ach. Nog maar even. En ik weet wel dat bepaalde dingen wel mogen, ik heb laatst zelf sushi gemaakt die wel kon. Maar eerlijk, das toch niet helemaal hetzelfde. Ik vind misschien het op moeten letten wat je eet nog wel erger dan het gewoon moeten missen. Dus ik haal standaard vleeswaren in huis en doe het daar gewoon mee. Blind pakken, eten en niet nadenken is hier echt de truc. Want ondanks dat ik bijna de hele dag honger heb, ben ik echt een moeilijke eter. Zeker als het om brood gaat. En met dit warme weer is warm eten ook niet echt mijn ding. :p

En sara, echt respect dat je het dieet zo goed vol houdt. Kan me voorstellen dat je dan echt wel even los wil gaan in je kraamweek. :D ik hoop dat het kindje toch nog een beetje afzakt van de p99, en anders groeit hij nu in elk geval door op goede voedingstoffen ipv een teveel aan suiker. Of denk ik nu verkeerd?

Wij hebben de kinderkamer besteld. 8 juni komtie, en ik kan niet wachten. Ik wil eigenlijk allemaal zooi opruimen en plekjes geven. We hebben zoveel gekregen en overal ligt wel wat dat ik er een beetje gek van word. :p
De baby is begonnen met echt hard schoppen zo af en toe. Man en ik hebben daardoor zo af en toe heel speciale momenten omdat hij het nu ook kan voelen. Dat samen delen vind ik misschien nog wel leuker dan het zelf voelen. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_171347083
Wij zijn drie jaar geleden op vakantie naar Japan geweest. Soms heb ik echt nog wel heimwee naar het eten daar (en de opzet van de restaurants an sich). Van die biefstuk die bijna smelt op je tong, super lekkere marinade, een omelet met rijst en saus wat er niet uit ziet maar heerlijk is en witte frisdrank O+

Hier zojuist voor de laatste keer bij de gyneacoloog geweest, de afspraak voor over twee weken is gecanceld. In plaats daarvan heb ik vijf nieuwe afspraken gekregen. Onderste baby ligt nog steeds in stuit, in de andere baby gehaakt dus natuurlijk bevallen is te gevaarlijk en ze handmatig draaien onmogelijk. Heb nu een datum voor een ks, maar die ochtend gaan ze nog even kijken of ze niet toch nog gedraaid zijn en het alsnog een inleiding wordt, maar die kans is klein. Komende weken is het dus druk met voorbereidende afspraken in het ziekenhuis (naar de anesthesist, intake kraamafdeling, twee keer longrijping-injecties omdat het een ks wordt, nog een keertje bloed prikken...) en dan natuurlijk de keizersnede zelf. Helaas alleen niet door mijn eigen gyn.
  woensdag 31 mei 2017 @ 14:53:39 #47
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171348810
Dan is het einde ineens toch snel in zicht zo ff! Had je je er al op ingesteld dat het waarschijnlijk een ks zou gaan worden of is het toch nog n beetje een domper?

Maar je hebt nu in ieder geval wel een datum O+ ben benieuwd naar je kleine boeven *O*
pi_171349821
Poeh spannend allemaal FF. Ben je al aan het idee gewend dat de meiden eerder komen?

Sara geen suiker meer.. :o Ik wens je heeel veel suiker toe in de kraamweek ;) Heeft de p99 conclusie nog consequenties verder? Extra echo's of iets dergelijks?

Milkshakes: dat advies hadden ze 2 jaar geleden moeten aanpassen! Toen smachtte ik naar milkshakes en softijs! Nu het mag, heb ik die cravings deze zwangerschap helemaal niet meer natuurlijk.

En dat van die spiegeleitjes wist ik, maar toch he. Dat idee van 'Mag Niet' zit er zo ingebakken bij mij :')
pi_171351020
Spannend FF! Bij hoeveel weken krijg je dan een ks? Hoe komt het dat je eigen gyn de ks niet kan doen?

Spiegeleitjes heb ik deze zwangerschap wel een tijdje gegeten, maar later las ik weer iets over listeria, dus toen toch maar weer laten staan. Die heb ik vorige zwangerschap ook veel meer gemist dan deze keer!

Geniet je van je verlof Kazy?!
pi_171353429
Kazy, veel eerder komen ze niet. Ik ging uit van 36 weken, en het is iets later geworden (als het niet eerder natuurlijk start), dus dat is alleen maar een meevaller. En ze liggen al een heel aantal weken verkeerd, dus dat het een ks zou gaan worden was ik al op ingesteld. Sterker nog, ik denk dat als op de echo ervoor blijkt dat het toch nog een inleiding gaat worden ik wel lichtelijk teleurgesteld ben :X

Gynaecologen werken hier met geplande diensten, en mijn eigen gyn heeft die periode geen ok diensten. Ze plannen ook maar max 1 keizersnede per dag in dit ziekenhuis, dus de opties waren sowieso erg beperkt. Ik had nog geprobeerd om een extra dag (of 2) te ritselen, wat handiger uit kwam qua vrije dagen van m'n man, maar dat zat al vol.

Overigens waren ze wel weer flink gegroeid! 2300 nu per stuk, dat is samen al net zo groot als O was! En zo mini als in het begin verwacht werd zijn ze dus waarschijnlijk niet!
pi_171353705
FF fijn dat ze zo goed groeien en dat ze nog wat langer in hun babyhuis mogen blijven! Lijkt me trouwens zo gek om van tevoren te weten wanneer ze komen. Aan de andere kant kun je je dan natuurlijk wel prima voorbereiden.

Vieve: ja ik geniet enorm! Het scheelt zo dat ik ineens weinig tot geen rugpijn heb. Waar ik de vorige keer gedwongen zo goed als de hele dag op de bank lag, kan ik nu zowaar nog lekker bezig zijn en wat dingen van mijn to do-list wegstrepen. (Zoals het babyalbum van M. maken :') )

De nesteldrang is met mijn verlof ook gelijk geactiveerd. Gisteren alle plintjes in huis gestofzuigd. De laatste keer dat ik dat deed, was tijdens mijn verlof 2 jaar geleden _O-
pi_171354572
Wat gaat het hier snel af en toe; moet echt even bijlezen als ik tijd over heb :')

FlyingFish, die gewichtjes zien er al goed uit! Maar elke dag dat ze nog wat spekjes kunnen kweken is goed! Lijkt me bijzonder om te weten wanneer ze komen O+

Kazy, klinkt goed lekker verlof! Ik hoop ook echt dat ik tegen die tijd nesteldrang krijg, want ik mag wel eens wat meer huisvrouw worden :+

Volgende week woensdag hebben wij de geslachtsbepaling van onze kleine druktemaker!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_171355338
FF, dat klinkt in elk geval wel alsof je het eens bent met de aanpak. Wat lijkt t me heerlijk om zo bewust naar de ontmoetint toe te kunnen leven. Ik hoop dat ze in de komende weken nog maar even flink wat spekkies kweken. :D

Kazy lekker aan het plinten poetsen. O+
pi_171355642
Rena, hier kickten de huishoudskills ergens tijdens de bevalling in. Is niet over gegaan.

FF, fijn dat er een plan van aanpak is, al is het niet zoals je had gehoopt. Spannende tijden!

Schone plinten voor Kazy *O*
pi_171356548
FF gek dat je nu zo opeens een datum hebt lijkt me! Maar net voorbij de 36w is wel fijn, dan ga je gewoon al richting de 37! :)

Rena, spannend de geslachtsbepaling! Maken jullie het dan ook algemeen bekend, of blijft het jullie geheimpje?

Kazy lekker aan het genieten zo te horen, fijn! O+

Hier nog steeds ziek }:| of eigenlijk gaat het al een stuk beter (buikgriep-technisch gezien :X ), maar ik merk dat herstellen nu een stuk langzamer gaat :{
Ik zie het maar als een goed teken dat onze mini gewoon pakt wat-ie nodig heeft en ik er daarom wat meer last van heb, maar ben het al aardig beu...
/geklaag
pi_171358366
Beterschap Twist! Ik had een maand geleden buikgriep en ik herken wat je schrijft, dus niks geklaag hoor :* Mijn energielevel was ook echt flink gedaald gedaald daarna.
pi_171358722
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 15:25 schreef kazy het volgende:

Sara geen suiker meer.. :o Ik wens je heeel veel suiker toe in de kraamweek ;) Heeft de p99 conclusie nog consequenties verder? Extra echo's of iets dergelijks?

Geen idee eigenlijk. Mijn volgende afspraak is sowieso bij de gyn omdat ik vanaf 36 weken 'medisch' wordt ivm eerdere KS. Dan hoor ik het wel.

FF, er stond me iets van bij dat je over 2 weken ingeleid zou worden...? Is dat dan nu van de baan? Of heb ik het verkeerd onthouden of begrepen?

Verlof-yeah voor kazy! Enjoy!

En beterschap voor Twist, daar heb je nu idd toch geen energie voor, voor buikgriep....
pi_171358954
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 20:49 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk. Mijn volgende afspraak is sowieso bij de gyn omdat ik vanaf 36 weken 'medisch' wordt ivm eerdere KS. Dan hoor ik het wel.

FF, er stond me iets van bij dat je over 2 weken ingeleid zou worden...? Is dat dan nu van de baan? Of heb ik het verkeerd onthouden of begrepen?

Verlof-yeah voor kazy! Enjoy!

En beterschap voor Twist, daar heb je nu idd toch geen energie voor, voor buikgriep....
Ik krijg de ochtend van de keizersnede nog een echo, als ze dan goed liggen wordt het alsnog een inleiding (op diezelfde dag), maar die kans is niet zo groot. Inleiden doen ze alleen als de baby's op een natuurlijke manier geboren kunnen worden. Mochten mijn vliezen nu opeens breken dan krijg ik ook nog eerst een echo om te kijken of het een keizersnede of gewone bevalling wordt.
pi_171362575
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:35 schreef twist02 het volgende:
FF gek dat je nu zo opeens een datum hebt lijkt me! Maar net voorbij de 36w is wel fijn, dan ga je gewoon al richting de 37! :)

Rena, spannend de geslachtsbepaling! Maken jullie het dan ook algemeen bekend, of blijft het jullie geheimpje?

Kazy lekker aan het genieten zo te horen, fijn! O+

Hier nog steeds ziek }:| of eigenlijk gaat het al een stuk beter (buikgriep-technisch gezien :X ), maar ik merk dat herstellen nu een stuk langzamer gaat :{
Ik zie het maar als een goed teken dat onze mini gewoon pakt wat-ie nodig heeft en ik er daarom wat meer last van heb, maar ben het al aardig beu...
/geklaag
We gaan het gewoon bekend maken, ik denk dat ik veel te enthousiast ben om het voor me te houden haha :o

Beterschap! Ik had het een paar weken terug ook, en raar is dat he dat het ineens veel langer lijkt te duren dan normaal :{
And you know I might
pi_171362622
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 20:57 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik krijg de ochtend van de keizersnede nog een echo, als ze dan goed liggen wordt het alsnog een inleiding (op diezelfde dag), maar die kans is niet zo groot. Inleiden doen ze alleen als de baby's op een natuurlijke manier geboren kunnen worden. Mochten mijn vliezen nu opeens breken dan krijg ik ook nog eerst een echo om te kijken of het een keizersnede of gewone bevalling wordt.
Ik vind het wel positief dat ze er toch alles voor doen om toch te kijken of het natuurlijk kan :) Maar lijkt me voor jezelf ook wel weer spannend! Hoe voel je je er onder?
And you know I might
pi_171368701
Kazy wat fijn dat je nu zo kunt genieten van het verlof!

Twist balen van de griep, maar wel goed dat je thuis blijft om uit te zieken! Hier ook een paar keer griep gehad en heeel vaak en lang verkouden geweest deze zwangerschap. Je weerstand is toch niet optimaal en met dreumes in huis pik je dan alles mee... Bij het eerste griepje dacht ik dat het zwangerschapsmisselijkheid was, dus wilde ik gewoon gaan werken. Resultaat was dat mijn ontbijt er in de auto weer uitkwam zonder opvangmogelijkheid :o!

Wow Kris wat fijn die huishoudskills. Die hebben zich bij mij helaas niet ontwikkeld, bij de eerste en nu ook nog niet. Laatste hoop is dan misschien de tweede bevalling :p. Ik zou het wel fijn vinden als ik daar wat meer prioriteit aan zou geven. Bij man staat het ook niet boven aan de lijst, zegmaar, dus het is bij ons niet altijd zo netjes. Toevallig heb ik in mijn verlof ook wat plintjes meegenomen met stofzuigen, dus misschien een voorteken :D!

Rena wat spannend de geslachtsbepaling! Ik zou het dan inderdaad ook niet voor me kunnen houden... Ga je het ook op een bijzondere manier onthullen :)?
pi_171369103
Pregnancybrain: bij de kraamzorg doorgeven dat je 12-9 uit bent gerekend ipv 9-12. 8)7 Gelukkig konden ze er hard om lachen. December kwam ook iets beter uit.
pi_171370721
spannend ff zo met een einddatum in zicht!

haha oeps kris! Zo schreef ik toen ik net positief getest had de uitgerekende datum op bij een bloedtest ipv de datum van dat moment.

Vanochtend dus naar de gynaecoloog en ze was voorzichtig positief. De placenta leek er nu niet meer compleet voor te liggen, maar nog 1cm. Deze moet er 1cm vandaan liggen dus moet nog 2cm verschuiven wil ik vaginaal mogen bevallen. Ik ben nu 26 weken en ze gaan over 4 weken weer kijken. Voorlopig mag ik bij de vk blijven dus.

kazy was jij het waarbij de placenta is opgeschoven, wellicht nog meer ervaringen? Ben benieuwd of het haalbaar zou zijn..
Nu me mentaal dus maar weer voorbereiden dat ik ook best eens vaginaal zou kunnen gaan bevallen. Handig, niet weten waar je aan toe bent :')
pi_171370752
oeps quote ipv bewerken.
pi_171370878
Wat een spannend vooruitzicht FF!

Klinkt redelijk positief Nolita, nu duimen voor die laatste 2 cm ^O^

Vandaag een dagje walrussen, even niks op de planning. Merk dat het toch wel zwaarder begint te worden. Over 8 weken ga ik al met verlof :o, heb het idee er totaal nog niet klaar voor te zijn ;(
pi_171370935
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:43 schreef rena het volgende:

[..]

We gaan het gewoon bekend maken, ik denk dat ik veel te enthousiast ben om het voor me te houden haha :o

Haha +1, ik zou het ook niet voor me kunnen houden, en zeker niet als mensen ernaar gaan vragen.

Ah FF, jullie hebben een datum (zo goed als)! Ga je me gewoon verlaten als mede-tweeling mama ;( Wel spannend al die afspraken en de injecties om de longen te laten rijpen. Sowieso fijn dat ze nog even kunnen blijven zitten :)

Beterschap Twist :*

Lekker bezig Kazy! Als je nog schoonmaakdrang over hebt, heb ik nog wel wat plintjes die een stofzuiger kunnen gebruiken :D

Ik droom nu al twee nachten over bevallen. De eerste nacht kreeg ik een keizersnede, wat een horror! Er zat overal bloed en het deed ontzettend pijn want er was geen tijd voor een verdoving -O-. Afgelopen nacht droomde ik dat ik vaginaal ging bevallen, en dat deed eigenlijk helemaal geen pijn en het was zo gebeurd :+. Zal toch geen voorbode zijn van één die vaginaal komt en de volgende met de keizersnede hoop ik :{
pi_171372123
Ik had vannacht n nacht vol dromen waarin ik toekomstige baby op allerlei plekken vergat mee te nemen _O- hij is in het bos blijven liggen, in een zwembad en op het dak van de auto :X _O-
pi_171372238
Mijn schoonmaakdrang is beperkt gebleven tot de aanschaf van een robotstofzuiger :D die ik overigens nog steeds niet aan heb durven zetten uit angst dat O er bang van is, en als hij op bed ligt uit angst dat hij er wakker van wordt :')

Spannend Nolita! Is er toch nog een kans op een gewone bevalling! Hoe schatte ze je kansen in?

Wel handig dat je de fout nog ontdekt hebt Kris :D scheelt ook maar een paar maandjes...

Cupcake, gaan jullie uiteindelijk toch voor een losse geslachtsecho of vragen jullie het bij een reguliere echo? Het geslacht weten maakte het hier iig een heel stuk echter, zowel bij zoon als bij de tweeling. En ik blijf nog wel een paar weken ;)

Rena, ik heb persoonlijk liever een keizersnede dan een inleiding, dus ik vind het wel prima zo. Ik denk dat het juist weer schakelen wordt als het toch een vaginale bevalling wordt. Wat mij betreft wordt het een spontaan gestarte vaginale bevalling met twee goed liggende baby's of een keizersnede. En bij vaginaal heb ik ook een beetje de angst die cupcake blijkbaar (onderbewust) ook heeft: 1 baby vaginaal en dan alsnog een keizersnede is echt een horrorscenario.
pi_171372423
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:12 schreef Nolita het volgende:
kazy was jij het waarbij de placenta is opgeschoven, wellicht nog meer ervaringen? Ben benieuwd of het haalbaar zou zijn..
Nu me mentaal dus maar weer voorbereiden dat ik ook best eens vaginaal zou kunnen gaan bevallen. Handig, niet weten waar je aan toe bent :')
Ja, dat was ik :) Hier lag de placenta laag, net niet voor de uitgang en inmiddels ligt de placenta zowaar hoog. Hopelijk schuift het bij jou ook nog goed op!

Kris :D Goed dat je daar nog achter kwam!

KC: ik ben niet in te huren voor plintjes stofzuigen hoor, sorry :P Mijn hormonsters willen ook nog allerlei andere dingen soppen hier in huis. (Normaal ben ik ook geen poetsprinses, dus eigenlijk moet het allemaal wel.) Zo'n robotstofzuiger lijkt me overigens wel fantastisch O+ Net als een huishoudster, maar ik ben te mutsig om er eentje te regelen.

FF: zou je nog een voorkeur voor een keizersnede kunnen uitspreken? (Mocht het zover komen dat je ineens toch wordt ingeleid.)
pi_171372830
Rena, haha herkenbaar ja, ik kan zoiets ook echt niet voor me houden ;)

Kris, dat maken ze vast vaker mee! :D
Wel een goeie trouwens, ik moet ook dringend wat dingen gaan regelen bedenk ik me..!

Nolita, goed nieuws! Al kan ik me voorstellen dat het weer even schakelen is en de onzekerheid ook lastig is.
Ik duim voor die extra 2cm! ^O^

Flav, dat gaat al opschieten zo! En komt echt vanzelf goed! :*

KC en LDG wat een dromen joh! :D

FF, oeh ik wil ook een robotstofzuiger! Lijkt me zó handig!
Kan me indenken dat je nu liever gewoon weet waar je aan toe bent qua bevalling enzo.

En dank voor alle beterschapswensen *;
pi_171372960
Mijn moeder heeft gisteren de plintjes gesopt. O+ En bovenkanten van keukenkastjes en dat soort plekken die 2 1/2 jaar geleden voor het laatst een poetsdoek hebben gezien. De gordijnen zitten nu in de was, dus bijna klaar!

Alleen nog de hele babykamer inrichten, geboortekaartje uitzoeken, bedenken waar ik wil bevallen, hydrofielen strijken, etc. :')

Ik hoop op geen keizersnede, lijkt me heel eng eerlijk gezegd. Nog niet echt over ingelezen ook.
Eerst een halve bevalling en daarna alsnog een keizersnede lijkt me ook horror.
pi_171373043
Kazy, als het toch een inleiding wordt dan is dat maar zo. Is voor de baby's zelf wel beter dus dan moet ik daar maar even doorheen. Voordeel is wel dat ze dan waarschijnlijk nog een paar dagen later komen, vorige keer duurde de inleiding ook drie dagen en volgens de gyn moest ik daar nu bij een inleiding ook vanuit gaan. Maar de kans dat het nog een inleiding wordt is sowieso heel erg klein.
pi_171373729
Ff lastig om je op iets in te stellen idd als je op de dag zelf pas weet of het een keizersnede of inleiding gaat worden!

Ze heeft vandaag niet over kansen gepraat. Vorige keer waren die vrijwel 0 en ze leek verbaasd dat de situatie nu verandert is. Ik denk dat ze het over 4 weken beter kunnen inschatten, afhankelijk van in hoeverre de placenta dan is opgeschoven. Afwachten dus!

kazy fijn dat bij jou de placenta nu hoog ligt! Na hoeveel weken konden jullie zien dat de placenta voldoende was opgeschoven?
  donderdag 1 juni 2017 @ 14:43:48 #74
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171375402
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 09:48 schreef Krisvc het volgende:
Pregnancybrain: bij de kraamzorg doorgeven dat je 12-9 uit bent gerekend ipv 9-12. 8)7 Gelukkig konden ze er hard om lachen. December kwam ook iets beter uit.
Haha! Ach, dit zijn herstelbare fouten gelukkig :)

Flav, met nog 8 weken werken voor de boeg hoef je ook nog lang niet klaar te zijn voor je verlof! In die 8 weken kan nog veel gebeuren, met je lijf en in je hoofd. Komt vanzelf (of niet, en dan heb je gewoon relaxed betaald vrij).

Dat is inderdaad schakelen Nolita! Maar weer kans op vaginaal bevallen is ook wel weer heel fijn, tenminste, oorspronkelijk wilde je dat wel toch. En ik snap dat het nu onzeker voelt, maar aan de andere kant zijn er zoveel onzekerheden dat deze er misschien ook wel bij kan. Ik bedoel dan bijvoorbeeld dat je eerder weeën krijgt waardoor de geplande datum niet meer opgaat, of dat je gewoon begint en het een keizersnee wordt (die onzekerheid heeft bijna iedereen tenslotte, of je kind gezond is een beetje leuk, etc).

Gekke dromen over je baby in het bos achterlaten! Wat is ons onderbewuste toch druk met proberen te bevatten dat er een baby komt waar we dan verantwoordelijk voor zijn.

Zeg, dat je niet meer normaal op een (lage) stoel kan zitten, hoort dat ook bij een ingedaald kind? Want dan mag ie van mij wel weer een stukje omhoog kruipen, dit is bijzonder oncomfortabel... Ik bouw nu steeds tronen, op de bank, aan tafel, en net op het terras waren er gelukkig ook veel kussens :')
pi_171376371
Lol Lemijn, herkenbaar! Volgens mij heeft dat meer te maken met het groeien van je buik, want ik heb het al een tijdje. Ik zit momenteel ook wijdbeens op een stapel bankkussens. 8-)

Nolita, hopelijk schuift de placenta nog nét iets verder op!
pi_171377790
FF, we vragen het gewoon bij een reguliere echo, mochten ze nou echt heel flauw doen (kan het me nauwelijks voorstellen, we zijn bijna onderdeel van het meubilair) dan boek ik wel een losse echo. I gots to know!

Nolita, jammer dat het nog even onzeker blijft. Ik duim mee dat de placenta nog een centimetertje opschuift!

Haha LDG, die dromen zijn me wat. Ik droomde voor de zwangerschap al heel levendig, maar nu vraag ik me soms serieus af wat ik allemaal bij elkaar fantaseer :').

Verder hier nog steeds op de wachtbank voor de nipt. 2 weken duren wel lang zo.

[ Bericht 48% gewijzigd door KapiteinCupcake op 01-06-2017 17:06:34 (prive situatie uit spoiler verwijderd) ]
pi_171391164
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 09:23 schreef Vieve6 het volgende:

Rena wat spannend de geslachtsbepaling! Ik zou het dan inderdaad ook niet voor me kunnen houden... Ga je het ook op een bijzondere manier onthullen :)?
Daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht, maar ik ben te nuchter voor die gender reveal party's die je tegenwoordig ziet haha. Hebben jullie ideeen? :)
And you know I might
pi_171391211
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:25 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn schoonmaakdrang is beperkt gebleven tot de aanschaf van een robotstofzuiger :D die ik overigens nog steeds niet aan heb durven zetten uit angst dat O er bang van is, en als hij op bed ligt uit angst dat hij er wakker van wordt :')

Spannend Nolita! Is er toch nog een kans op een gewone bevalling! Hoe schatte ze je kansen in?

Wel handig dat je de fout nog ontdekt hebt Kris :D scheelt ook maar een paar maandjes...

Cupcake, gaan jullie uiteindelijk toch voor een losse geslachtsecho of vragen jullie het bij een reguliere echo? Het geslacht weten maakte het hier iig een heel stuk echter, zowel bij zoon als bij de tweeling. En ik blijf nog wel een paar weken ;)

Rena, ik heb persoonlijk liever een keizersnede dan een inleiding, dus ik vind het wel prima zo. Ik denk dat het juist weer schakelen wordt als het toch een vaginale bevalling wordt. Wat mij betreft wordt het een spontaan gestarte vaginale bevalling met twee goed liggende baby's of een keizersnede. En bij vaginaal heb ik ook een beetje de angst die cupcake blijkbaar (onderbewust) ook heeft: 1 baby vaginaal en dan alsnog een keizersnede is echt een horrorscenario.
Dat lijkt me ook verre van ideaal inderdaad, de ene wel vaginaal en dan alsnog naar de OK moeten. Je klinkt er verder rustig onder :)

Mijn VK heeft maandag nog geprobeerd te kijken of ze het kon zien, maar frummel had de navelstreng tussen de beentjes dus het was lastig haha. Wij gaan naar een speciaal echobureau, hopen dat mijn eigenwijze kind zich dan wel laat zien.
And you know I might
pi_171391252
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:58 schreef KapiteinCupcake het volgende:

Haha LDG, die dromen zijn me wat. Ik droomde voor de zwangerschap al heel levendig, maar nu vraag ik me soms serieus af wat ik allemaal bij elkaar fantaseer :').

Verder hier nog steeds op de wachtbank voor de nipt. 2 weken duren wel lang zo.
Ik heb gelukkig (nog) geen last van dromen, maar wat ik soms hoor van andere dames is echt verbazingwekkend :o

Sterkte met wachten op de uitslag, dan duren die twee weken echt een eeuwigheid :{ :*
And you know I might
pi_171391638
Nolita, dat klinkt hoopvol! En er zijn nog eereeeuwen om de placenta goed op de plaats te krijgen, want wij hoeven nog langes niet te bevallen, toch? :X

FF, spannend hoor, ik kan me voorstellen dat als je je eenmaal hebt voorbereid op een keizersnede het weer een hele schakeling is om vaginaal te gaan bevallen.

Waar ik ooit zei dat S. een drukke buikbaby was bedoelde ik levendig. #2 is DRUK. Gisteren een paar uur achter elkaar alleen maar getrap, ik was gewoon beurs en mijn baarmoeder geïrriteerd toen ik naar bed ging. De vk moest woensdag ook achter hem aan om het hartje te horen :') alleen maar heel veel ruis omdat meneertje wegzwom..
Ach ja, hij zal het wel heel leuk vinden daarbinnen *;
pi_171395303
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 09:15 schreef rena het volgende:

[..]

Daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht, maar ik ben te nuchter voor die gender reveal party's die je tegenwoordig ziet haha. Hebben jullie ideeen? :)
Zo'n complete gender reveal party hoeft voor mij inderdaad ook niet, maar ik vind het altijd wel leuk om net iets extra's te doen (behalve dus binnenkomen en zeggen "Hoi, ik ben zwanger" of "Hoi, het is een meisje" ;) ).

De vorige keer hadden we roze en witte hartjes gehaald (van die snoepjes) en die ingepakt en aan de opa's en oma's / ooms en tantes gegeven. Supersimpel en iedereen snapte de boodschap meteen :)

Dit keer kwam ik dus dat idee van die zelfgemaakte kraskaartjes tegen (en die geven wij ook heel vaak met verjaardagen of met kerst ofzo), dus dat vind ik ook wel leuk om nu te doen O+

LeSage, klinkt inderdaad als een druktemakertje ja! :D Hopelijk is-ie ook een beetje lief voor je buik af en toe ;)

Hier heb ik opeens ook echt een zwangerschapsbuikje viel me net op. Als in: compleet gebrek aan buikspieren :') die zijn al weer opzij gevlucht geloof ik. Als ik ze een beetje aanspan, krijg ik ook echt zo'n puntig buikje, het ziet er niet uit _O-
pi_171396204
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:21 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik had vannacht n nacht vol dromen waarin ik toekomstige baby op allerlei plekken vergat mee te nemen _O- hij is in het bos blijven liggen, in een zwembad en op het dak van de auto :X _O-
Herkenbaar! Dat droomde ik veel in de eerste maanden nadat mijn zoon geboren was.
Met soms echt dramatische scenario's. ;(
En laatst dat ik een baby al had gekregen (net weken zwanger, ook in de droom) en hij/zij pasgeboren door mijn zus buiten op een picknicktafel werd gelegd en ingewikkeld als een puntzak friet. En iedereen er omheen ging ook een puntzak friet eten! :')
En ik mij maar afvragen of dat wel kon: in de regen :?

Overigens: kan niet wachten tot de 2 (termijn)echo. Wil wel erg graag zien dat alles in orde is.
Ondanks dat ik weet dat het niets zegt over het verloop: ik heb gewoon geen kwaaltjes. :') en dat voelt zo apart.
Grotere borsten en buik en meer honger.
That's it!
Easy breezy. O+
pi_171397988
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 13:39 schreef vencodark het volgende:

Ondanks dat ik weet dat het niets zegt over het verloop: ik heb gewoon geen kwaaltjes. :') en dat voelt zo apart.
Grotere borsten en buik en meer honger.
That's it!
Easy breezy. O+
Dit hoor ik mezelf ook zo nog zeggen. En toen kwam de vermoeidheid... :') Ik had deze week maar 1 vrije dag (vandaag) en men wat was ik daar aan toe. Ik kan echt niet wachten tot mijn verlof. Vandaag heerlijk wasjes gedraaid en opgeruimd en bankgehangen en brood gebakken en alles op mijn eigen relaxte tempo. O+
pi_171398730
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 09:40 schreef LeSage het volgende:
Nolita, dat klinkt hoopvol! En er zijn nog eereeeuwen om de placenta goed op de plaats te krijgen, want wij hoeven nog langes niet te bevallen, toch? :X
Haha, ik denk soms wow ik ben al lang zwanger en hoef nog maar de helft van wat ik al gehad heb. Daarnaast kijk ik ook heel erg naar de komst van de kleine uit en mag het best al augustus zijn!
Wat betreft placenta kan ik niet anders dan afwachten en iig hopen dat bloedingen uitblijven. so far so good!

Nanuke heerlijk even in je eigen tempo! Hier gestart met behangen en ben nu (lichamelijk) klaar met alles voor vandaag. Werden vanochtend al om 5 uur wakker en niet meer geslapen. Kijken of het zometeen wel weer lukt.

Venco kwaaltjes zeggen idd niets. Ik heb nergens last van gehad, het maakt idd onzeker. Probeer alvast te genieten!
pi_171401840
Oh Twist, dat puntbuikje is zo raar hè? Vooral bij het opstaan vanuit bad :o de eerste keer dacht ik echt dat er iets mis ging :')

Venco, die kwaaltjes zijn rot, maar zonder lijkt me inderdaad wel onzekerheid brengen.

Nanuke, dat voel je nu wel hè? Zo'n vrije dag is dan wel heerlijk!

Nolita, behangen _O_ ik doe dat sowieso niet meer, de enige keer dat we dat ooit deden waren we nog erg verliefd en zelfs toen gingen we bijna uit elkaar _O- nu lekker met de beentjes omhoog hè?

Ik heb 4 dagen vrij *O* heeeeeeerlijk! Dadelijk lekker friet halen, want ik ben te lam om nog te koken :O
  zaterdag 3 juni 2017 @ 02:47:31 #86
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171411876
Rechtop in bed met een emmertje ernaast, misselijk van het maagzuur (denk ik). En dan herinner ik me opeens levendig dat me in het begin 10 weken non-stop zo gevoeld heb. Wat een ellende was dat zeg. Ik hoop toch zeer dat we dit niet te vaak gaan krijgen, ik sliep altijd zo graag 's nachts :'(
pi_171412633
Is het nog snel beter gegaan, Lemijn? :{

LeSage, herkenbaar dat geen zin hebben om te koken met warm weer. Het is sowieso niet mijn hobby, maar met warm weer wordt het al snel iets makkelijkst :@

Verder heb ik wel alles bijgelezen, maar weet het niet zo goed meer:@
Oh ja, FF. Gelukkig is het niet echt een domper dat het een ks wordt. Kan me ook voorstellen dat als de onderste baby gedraaid is straks en het wordt alsnog een vaginale bevalling, dat dat ook weer omschakelen is....
pi_171412652
En Venco, geen kwaaltjes hebben is inderdaad wel dubbel :/. Ik had ook zo goed als nergens last van, wat fijn is, maar het maakte me ook onzeker...
  zaterdag 3 juni 2017 @ 08:13:02 #89
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171412946
Ja ik moet even de rennie-voorraad aanvullen voor de komende nachten en geen chocola meer eten na het avondeten. Blijkbaar. Die zoet-cravings zijn merkwaardig.

Goed lang weekend allemaal! Ik hoop met weinig kwalen en weinig onzekerheden en andere mensen die voor ons koken!
pi_171413249
Ah Lemijn, ik hoop dat je nog wat slaap hebt kunnen pakken :*

Het is nog erger, LadyS :@ vriend vond friet maar saai, dus zijn we op ons favoriete terras gaan zitten voor een burger.
Sinds we verhuisd zijn (midden in het centrum) is de verleiding wel wat groter :)
pi_171413658
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 18:24 schreef LeSage het volgende:
Oh Twist, dat puntbuikje is zo raar hè? Vooral bij het opstaan vanuit bad :o de eerste keer dacht ik echt dat er iets mis ging :')
Ja ik vind het er nog steeds creepy uit zien, maar ben blij dat ik het nu in elk geval herken :')
quote:
Nolita, behangen _O_ ik doe dat sowieso niet meer, de enige keer dat we dat ooit deden waren we nog erg verliefd en zelfs toen gingen we bijna uit elkaar _O- nu lekker met de beentjes omhoog hè?
Haha zo hebben man en ik de hele familie ooit plechtig moeten beloven nooit meer samen een laminaatvloertje te leggen _O-

En groot gelijk dat je lekker op het terras bent gaan zitten hoor! ;)

Lemijn, Rennies werkten bij mij de vorige keer wel heel goed ja. Maar het is wel erg irritant dat maagzuur ja :{w

Zo gek, maar voor m'n gevoel ben ik nu opeens écht zwanger ofzo (15w vandaag :o ). Het heeft even geduurd, maar nu kan ik er eindelijk echt van genieten O+
En nu krijg ik natuurlijk ook acuut haast qua namen enzo :+
pi_171414619
Lemijn :*
Ik vind rennies echt niet te nassen, en daarbij werken ze bij mij niet. Hier doet alleen de vanille vla het goed.

Vannacht ook lekker een nachtje met maagzuur gehad, maarja wat wil je na 2 stukken aarbeienvlaai en pizza :@
pi_171415243
15 weken alweer voor twist *O* loop ik precies 20 weken voor! en ook nog steeds geen namen :(

Sterkte met het maagzuur Lemijn en anderen. Het schijnt ook minder te zijn als je op je linkerzij slaapt, wellicht is dat iets om te proberen als je dat nog niet doet?

LeSage, je moet ook genieten nu het nog makkelijk kan! Wij zijn gisteren ook uit eten geweest om te vieren dat we de overdracht gehad hadden van het oude huis. Werd meer een 'O entertainment' etentje, maar wel geslaagd!
  zaterdag 3 juni 2017 @ 12:10:00 #94
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171416352
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:42 schreef Flav het volgende:
Lemijn :*
Ik vind rennies echt niet te nassen, en daarbij werken ze bij mij niet. Hier doet alleen de vanille vla het goed.

Vannacht ook lekker een nachtje met maagzuur gehad, maarja wat wil je na 2 stukken aarbeienvlaai en pizza :@
De huisarts kan omeprazol voorschrijven, werkt als n trein en is verder onschadelijk voor de bebe :Y

Ik bedenk me net, volgens mij zag ik het onlangs ook gewoon bij het kruidvat liggen :o
  zaterdag 3 juni 2017 @ 12:18:36 #95
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171416511
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 12:10 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

De huisarts kan omeprazol voorschrijven, werkt als n trein en is verder onschadelijk voor de bebe :Y

Ik bedenk me net, volgens mij zag ik het onlangs ook gewoon bij het kruidvat liggen :o
Ja klopt, in een lagere dosering. Maar zo lang ik het niet elke dag nodig heb, eet ik wel rennies. Ik vind het niet heel vies. En linker zijligging: check. Maakt weinig uit hier. Ik doe maar weer een saai koffieloos dagje, dat helpt meestal ook wel
  zaterdag 3 juni 2017 @ 12:32:18 #96
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171416716
Mijn vergelijkend warenonderzoek van zwangerschapsyoga is afgerond. Afgelopen week was ik bij een vrouw die zo ongeveer elke zin begon met 'in de 31 jaar dat ik lesgeef' en ons 3/4 van de tijd op een matje liet zitten (was een partnerles, maar dat is dus wel elke maand, en daarbij heb ik geen partner) en veel dingen zei waar ik graag commentaar op wilde leveren. En vanmorgen was ik bij een yogaschool waar we vooral gewoon yoga deden, met wat uitwisseling en hier en daar een ademtip. Dat past me toch een stuk beter, als het nog mag grenzen aan sporten. Fijn, toch nog een klasje voor de komende 2 maanden!
pi_171416721
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 12:10 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Omeprazol is altijd aanwezig hier, maar dat pak ik niet voor het maagzuur.
Mijn maag heeft nog wel eens de neiging om na het eten (geen patroon in te vinden) ontzettend te gaan uitzetten. En dan zo erg dat ik mezelf geen houding weet te vinden door de spanning die er dan op staat.
Maar moet zeggen dat ik het sinds ik zwanger ben maar een paar keer heb gehad, voorheen dagelijks ;(

Vandaag heb ik t wel even lastig met de warmte, drukkend warm en geen zuchtje wind te bekennen.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 12:47:04 #98
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171416932
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 12:32 schreef Flav het volgende:

[..]

Omeprazol is altijd aanwezig hier, maar dat pak ik niet voor het maagzuur.
Mijn maag heeft nog wel eens de neiging om na het eten (geen patroon in te vinden) ontzettend te gaan uitzetten. En dan zo erg dat ik mezelf geen houding weet te vinden door de spanning die er dan op staat.
Maar moet zeggen dat ik het sinds ik zwanger ben maar een paar keer heb gehad, voorheen dagelijks ;(

Vandaag heb ik t wel even lastig met de warmte, drukkend warm en geen zuchtje wind te bekennen.
Oh pff maagproblemen zijn klote, ik loop ook al twee jaar bij de mdl arts met pijnklachten en ontstekingen maar wat t precies is weten ze nog steeds niet -O- het houdt zich tijdens de zwangerschap schrikbarend rustig, dat is dan wel weer nice ^O^

Vandaag is het ontzettend muf/vochtig buiten, zit hier zelfs met n shirtje/shortje te zweten als een otter }:|. Straks ga ik met de meneer de stad in om suffe spulletjes te kopen als Aankleedkussen en kruiken ect.

Nu staat hij de kaartjes uit de nieuwe kleertjes te knippen om het te gaan wassen, hij nestelt zo mogelijk nog harder dan ik :D O+

[ Bericht 0% gewijzigd door littledrummergirl op 03-06-2017 13:55:12 ]
pi_171420311
Sterkte met het maagzuur Lemijn. Chocolade(ijs) in de avond bleek hier (ook) een trigger te zijn. Leuk van de yogalessen!

Flav kom hierheen, er staat een heerlijk windje in onze tuin.

LDG shopboks! Alleen deed ik het online :P

Vanmorgen bij zo'n babywinkel geweest, maar daar werd ik niet heel vrolijk van. Een 'megastore' met toch wel beperkte keuze. Steeds van 1 merk heel veel en dat het dan net niet mijn smaak is. Nadat ik daar chagrijnig ben weggegaan, ben ik online losgegaan. (Ik heb van mijn ouders een bijdrage gekregen om babyspulletjes te kopen en ondanks dat we al veel hebben, vlieg ik toch zo door het budget heen :@ )

Gisteren ook nog een gezinsauto (station) gekocht. Happy hormones hier! *O* De rest van de maand wordt het wel water en brood vrees ik.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 16:15:31 #100
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171420877
Ah, ik overwoog nog een tripje naar zo'n babyparadijs, maar je ontmoedigt me Kazy, ik ga de restjes binnenkort ook wel gewoon online halen.
Fijn van de nieuwe auto! Dat soort dingen geven rust. En water en brood... dat is vast maagzuurtechnisch een heel verstandige keuze :P

LDG, goed geslaagd?

Oh ja, ik haalde afgelopen week die DKTP-prik, ik was het helemaal vergeten! En nu heb ik pijn aan m'n arm }:| Maar nog steeds een aanrader wat mij betreft. Advies is tussen 28 en 32 weken.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 16:40:18 #101
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171421322
Lekker geshopt O+ prenatal heeft nu een actie waarbij alles van het eigen merk het tweede artikel 50% korting is *O* dus allemaal basic dingetjes als lakentjes en Aankleedkussenhoesjes ect lekker cheap kunnen kopen :D
  zaterdag 3 juni 2017 @ 16:44:06 #102
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171421381
Wij gingen net eens kijken of de maxi cosi eigenlijk wel in onze tiny suzuki alto past, nou dat gaat dus echt maar net :o. Komt ook deels omdat wij #teamlang zijn en rijden met de stoelen zo ver mogelijk naar achteren (wat bij een alto tegen de achterbank aan betekent). Dus het wordt even passen en meten :Y vooral als straks evt kinderwagen en hond ook nog tegelijkertijd mee moeten. Als we duidelijkheid hebben over aankomende nieuwe baan van vriend gaan we wel weer verder kijken maar een wat grotere auto . Voor nu moet ie eerst maar even zorgen dat ie afstudeerd O-)
pi_171421562
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 08:45 schreef LeSage het volgende:

Het is nog erger, LadyS :@ vriend vond friet maar saai, dus zijn we op ons favoriete terras gaan zitten voor een burger.
Sinds we verhuisd zijn (midden in het centrum) is de verleiding wel wat groter :)
Herkenbaar, als ik hier de straat uitloop, sta ik midden in het centrum. Dus het kost weinig moeite om toch maar wat anders te halen voor het avondeten :@.
pi_171422010
Hi, ik ben ook zwanger :W

Heb de 23e een afspraak bij de verloskundige. Mocht alles goed gaan wordt dit een Februari 2018 kindje :D
  zaterdag 3 juni 2017 @ 17:25:33 #105
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171422163
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 17:16 schreef BellaaElisa het volgende:

Heb de 23e een afspraak bij de verloskundige. Mocht alles goed gaan wordt dit een Februari 2018 kindje :D
spannend *O* gefeliciteerd!
pi_171422227
Gefeliciteerd Bella! *O*
pi_171422375
Gefeliciteerd bella *O*
pi_171422932
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 16:44 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij gingen net eens kijken of de maxi cosi eigenlijk wel in onze tiny suzuki alto past, nou dat gaat dus echt maar net :o. Komt ook deels omdat wij #teamlang zijn en rijden met de stoelen zo ver mogelijk naar achteren (wat bij een alto tegen de achterbank aan betekent). Dus het wordt even passen en meten :Y vooral als straks evt kinderwagen en hond ook nog tegelijkertijd mee moeten. Als we duidelijkheid hebben over aankomende nieuwe baan van vriend gaan we wel weer verder kijken maar een wat grotere auto . Voor nu moet ie eerst maar even zorgen dat ie afstudeerd O-)
Wij hebben een grote auto gekocht (moeten drie kinderzitjes in passen), maar hier moeten met kinderzitjes de stoelen ook heel erg naar voren staan. Hebben toevallig vanmiddag nog maar een keer geoefend, de middelste moet namelijk met gordels vast. Grotere auto is dus niet perse meer ruimte voorin, let daar dus op :)

En wat een gekloot, een maxi cosi op de middenstoel... Dat wordt tien minuten eerder weg als we met drie kinderen op pad gaan straks :')

Wat heb je gekocht Kazy? Hier overigens ook geen fan van mega babywinkels, alleen voor meubels en autostoeltjes zijn ze handig. Verder ben ik vooral fan van Hema, zeker de outlet-variant.

Gefeliciteerd en welkom Bella!
  zaterdag 3 juni 2017 @ 18:06:46 #109
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171423033
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 18:01 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wij hebben een grote auto gekocht (moeten drie kinderzitjes in passen), maar hier moeten met kinderzitjes de stoelen ook heel erg naar voren staan. Hebben toevallig vanmiddag nog maar een keer geoefend, de middelste moet namelijk met gordels vast. Grotere auto is dus niet perse meer ruimte voorin, let daar dus op :)

En wat een gekloot, een maxi cosi op de middenstoel... Dat wordt tien minuten eerder weg als we met drie kinderen op pad gaan straks :')

Wat heb je gekocht Kazy? Hier overigens ook geen fan van mega babywinkels, alleen voor meubels en autostoeltjes zijn ze handig. Verder ben ik vooral fan van Hema, zeker de outlet-variant.

Gefeliciteerd en welkom Bella!
Oh pff drie lijkt me helemaal een gedoe ja! dan moet je helemaal over die andere twee heen en op gevoel die gordel vast maken }:| gaat vast na n tijdje wel makkelijker, maar in t begin wel ff een gedoetje.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 19:26:08 #110
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_171424787
Welkom Bella! :W

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 18:01 schreef FlyingFish het volgende:
<knip>
Verder ben ik vooral fan van Hema, zeker de outlet-variant.
Een hema-outlet? :o O+

En goed idee om te testen of de maxicosi een beetje fatsoenlijk in de auto kan! We hebben bij het kopen wel gelet op de kinderwagen, maar misschien ook het stoeltje maar eens proberen :s)
pi_171425172
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 19:26 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Welkom Bella! :W

[..]

Een hema-outlet? :o O+

En goed idee om te testen of de maxicosi een beetje fatsoenlijk in de auto kan! We hebben bij het kopen wel gelet op de kinderwagen, maar misschien ook het stoeltje maar eens proberen :s)
Ja, zo'n hemarkt die er altijd is. Wij hebben er hier in het centrum een zitten en met name de baby-kleding wisselt regelmatig dus ik loop er altijd even langs als ik in de buurt ben. Ze zitten in meerdere grote steden, regelmatig in oude v&d-panden. Rompers voor 1, 2 of 3 euro (wel altijd verkeerde seizoen qua mouwen), stevige spijkerbroeken voor 4 euro, sokken een euro per paar... plus dat ik gewoon van de Hema-stijl hou en hun rompers erg fijn vind.
pi_171425835
Hoiiii!
Gefeliciteerd en welkom Bellaa!

Balen van maagzuur! Dan krijgen jullie vast kindjes met een mooie bos haar. Dat was toch 1 van de mythes die meestal wel klopt :)? Hier helpt het ook om geen koffie te nemen en gezond te eten.

Ik heb deze zwangerschap echt een ijs/chocolade verslaving : /. De bak Ben & Jerry's staat alweer klaar.
Ik vind het echt stom van mezelf :(, normaal heb ik dat niet zo erg. & nu is gezond eten juist belangrijk, aangezien het niet alleen voor mezelf is maar ook voor de baby! Deze baby heeft al veel suiker binnen via mij. Vorige keer had ik meer een naturel chips verslaving en at ik vaak wat minder gezond avondeten. Toch twee baby's met verschillende de behoeften :p.

Wow FF dat zal best lastig zijn met 3 stoeltjes in de auto! Brengen jullie de kindjes dadelijk met de auto naar de opvang?
& begrijpelijk je gedachtes over de ks. Ik kan me voorstellen dat je eenmaal gewend aan dat idee, ook liever hebt dat het zo gaat en niet op het laatste moment alsnog anders!

LeSage lekker op het terrasje gegeten, wat gezellig :)!

Nolita wat fijn dat de placenta al een eindje is opgeschoven! Hopelijk komt het op tijd goed! De vorige zwangerschap was er bij mij mogelijk ook sprake van een ader van de placenta voor de uitgang. Met 28 weken heb ik toen een echo gehad omdat je anders ook niet natuurlijk mocht bevallen. Toen bleek er toch niets voor de uitgang te liggen. Hoeveel weken ben jij nu?
pi_171425960
Kazy nu ben ik nieuwsgierig wat je allemaal geshopt hebt :)!

& Lemijn, dat tweede yoga lesje klinkt inderdaad veel fijner! Leuk!
pi_171426684
Lemijn, ik hoop dat de maagzuurklachten gauw weer weggaan. En dat 2e yogalesje klinkt inderdaad leuk!

LeSage, ik vind het echt al heel wat dat je nog de puf had om de deur uit te gaan 's avonds. Hier is de energie dan echt wel op hoor. Lekker op een terrasje zitten bewaar ik wel voor in mijn verlof, dan hoef ik verder toch niets meer. :P

FF, jeetje ik had helemaal nog niet stilgestaan dat je met een tweeling erbij straks aan 3 autostoeltjes zit! Pfff, lijkt me wel een gedoe hoor.

Welkom Bellaa! Gefeliciteerd! (En echt, februari-kindjes alweer?)

Ik heb ons op de valreep toch nog maar ingeschreven voor een zwangerschapscursus. Ik had eigenlijk besloten dat ik zonder cursus de bevalling ook wel ging redden en dat ik het de extra avond weg niet waard vond. Maar we gaan de mini-cursus Samen Bevallen doen. Ik had vorige week in de auto gevraagd of man nog iets speciaals wilde met het bevallen (wel/niet doorknippen navelstreng, baby aanpakken, op de gang gestresst rondjes lopen) en toen kreeg ik een half paniekerig antwoord. 'Jullie vrouwen krijgen allemaal ondersteuning en afspraken en dingen, maar voor ons mannen is dat er allemaal niet, dus ik weet niet wat ik wil behalve dan er voor jou zijn.' O+ Toen dus vertelt dat er wel cursussen zijn die gericht zijn op het samen doen, en dat wilde hij gelijk. Ergens vind ik het ook wel fijn, zo kunnen we ons samen voorbereiden.

Oja, ik las ook nog iets over gezond eten. Dat is hier ook lastig momenteel. Veelal makkelijk want warm en 's avonds te moe om uitgebreid te koken (en man moet dan ook vaak vroeg weer weg). Heb voor de komende week maar simpele recepten uitgezocht die ik evt al 's middags kan maken/voorbereiden. En de trek in zoetigheid is ook volop aanwezig. Ik ben normaal helemaal niet zo'n snoeper, maar nu echt wel. Chocolade en ijs in mindere mate, maar wel snoep/drop en cheese onion chips. Geen wonder dus dat er al 10 kilo aanzit. :')
pi_171427624
Kazy, fijn een nieuwe auto! Wij zijn ons ook aan het oriënteren.

Maagzuur en haar, dat klopte bij S. wel en nu heb ik af en toe ook wel weer maagzuur, dus hopelijk weer een baby met haar :')

Dat terrasje is dus echt op rol-afstand, dus een stuk minder vermoeiend dan thuis in de keuken staan :s)
Sterker nog, zit nu in de slaapkamer van S. tot hij slaapt en voor dat terrasje zijn vanavond optredens, dat hoor ik hier letterlijk.

En ja, eigenwijs en alles, maar ik ga er zo toch lekker heen. Luisteren naar mijn zusje die in een band zingt en even een klein dansje wagen *O*
pi_171428354
Mijn eten is hetzelfde als vorige keer, vooral veel chocolade en als ontbijt vanille vla met stukjes perzik (uit die blikken op siroop). En daarnaast veel koekjes en chips :@ maar ik ben nu toch al dik, dus nu mag het nog even! Ik heb met m'n man afgesproken dat we na deze zwangerschap gezonder gaan doen en ik ook weer ga sporten (mijn team/vereniging bestaat niet meer dus moet wat anders gaan zoeken). Ik weet niet hoeveel kilo er nu bij is gekomen, maar er zat nog 5 kilo extra aan van O en daarvoor toen woog ik al te zwaar...

Nanuke, die mini-cursus hebben wij ook gedaan, man vond het idd erg nuttig en heeft er veel van opgestoken!

Vieve, we hebben gelukkig een opvang gekozen die de straat achter ons huis ligt. Daar gaan ze dus gewoon in de kinderwagen heen, scheelt weer in- en uitladen. O gaat nu nog naar oma die dag, dus eind augustus starten ze daar met zn drieën tegelijk. En we hebben ook maar 1 auto die standaard voor de werkende is, dus de autostoeltjes zijn vooral voor uitjes en op bezoek gaan want de rest van de week staat hij niet voor de deur.

Veel plezier LeSage! En nog een voordeel van in het centrum wonen, als het niet meer gaat ben je ook zo thuis ;)
pi_171428790
Ik kan in mijn woonplaats niet echt een cursus vinden :/ Wel 15/20 autominuten verderop. Misschien moet ik toch maar eens beter googlen. Lijkt me ook wel leuk voor de sociale contacten

Hier ben ik nog niks aangekomen :o. Ik deed voor de zwangerschap een dieet en hield elke maandag mijn gewicht bij. Mijn laatste gewicht voor de conceptie is 2 kilo hoger dan dat ik nu ben.
In de 1e 3 maanden had ik een duidelijk verminderde eetlust. Die is nu wel grotendeels terug, maar ik eet wel kleinere porties en meestal gewoon 3x per dag. Soms ga ik wel eens los met een zak chips of een reep chocola, maar zelfs dat in mindere mate dan voor de zwangerschap... Wie had dat ooit gedacht :o [sub]ik heb dan ook overgewicht, dus op zich vind ik het prima zo. En zolang ik niet afval lijkt het mee geen kwaad te kunnen[/sub

LeSage, dat hebben wij hier ook, vooral in de zomer, ik kan van alle festivals meegenieten. Klinkt altijd zo gezellig.
pi_171432780
quote:

Welkom en gefeliciteerd *O*
pi_171434477
quote:

Gefeliciteerd!!

LadyS, ik ben er dus wel een die afvalt, sinds ik zwanger ben 6 kilo :') Ik kan wel gewoon eten dus dat is het niet. Maar het kindje ziet er op de echo's steeds goed uit en heb verder nog niks gehoord van de VK daarover.
And you know I might
  zondag 4 juni 2017 @ 08:34:35 #120
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171438425
Ik ben ook nog niks aangekomen deze zwangerschap, bij alle controles bij de VK weeg ik hetzelfde. Vind het apart maar zal wel goed zijn. Vorige keer ging het sneller met het gewicht dat erbij kwam.
Maar ik wissel honger en niet-honger dagen af. En ik eet alleen als ik trek heb. Dat kan dan de ene dag uitkomen op 6 boterhammen en nog wat tussendoor en dan nog avondeten en de andere dag maar 2 boterhammen en wat avondeten. Ik vind het heel fijn om te luisteren naar wat mijn lijf aangeeft, dat ging vorige keer goed dus daar wil ik deze keer ook op vertrouwen.

Al zal ik na dit weekend vast wel wat zijn aangekomen want mijn grote werd gisteren 1 en we hadden Heel Veel taart :9
  zondag 4 juni 2017 @ 08:37:31 #121
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171438451
Gefeliciteerd BellaaElisa!

FF, lijkt me een heel geregel straks met 3 kindjes! Mij lijkt 2 al een uitdaging haha!
  zondag 4 juni 2017 @ 08:46:15 #122
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171438543
Qua aankomen, ik geloof dat dat bij mij ook pas rond week 20/25 begon :Y Ik heb de verloskundige er nooit over gehoord, dus het zal wel prima zijn. Ben nu met 29 wk +5 kg (het ging ineens hard _O-)
  zondag 4 juni 2017 @ 09:30:25 #123
298849 mignonne
mignonne
pi_171439174
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 20:40 schreef Nanuke het volgende:
Lemijn, ik hoop dat de maagzuurklachten gauw weer weggaan. En dat 2e yogalesje klinkt inderdaad leuk!

LeSage, ik vind het echt al heel wat dat je nog de puf had om de deur uit te gaan 's avonds. Hier is de energie dan echt wel op hoor. Lekker op een terrasje zitten bewaar ik wel voor in mijn verlof, dan hoef ik verder toch niets meer. :P

FF, jeetje ik had helemaal nog niet stilgestaan dat je met een tweeling erbij straks aan 3 autostoeltjes zit! Pfff, lijkt me wel een gedoe hoor.

Welkom Bellaa! Gefeliciteerd! (En echt, februari-kindjes alweer?)

Ik heb ons op de valreep toch nog maar ingeschreven voor een zwangerschapscursus. Ik had eigenlijk besloten dat ik zonder cursus de bevalling ook wel ging redden en dat ik het de extra avond weg niet waard vond. Maar we gaan de mini-cursus Samen Bevallen doen. Ik had vorige week in de auto gevraagd of man nog iets speciaals wilde met het bevallen (wel/niet doorknippen navelstreng, baby aanpakken, op de gang gestresst rondjes lopen) en toen kreeg ik een half paniekerig antwoord. 'Jullie vrouwen krijgen allemaal ondersteuning en afspraken en dingen, maar voor ons mannen is dat er allemaal niet, dus ik weet niet wat ik wil behalve dan er voor jou zijn.' O+ Toen dus vertelt dat er wel cursussen zijn die gericht zijn op het samen doen, en dat wilde hij gelijk. Ergens vind ik het ook wel fijn, zo kunnen we ons samen voorbereiden.

Oja, ik las ook nog iets over gezond eten. Dat is hier ook lastig momenteel. Veelal makkelijk want warm en 's avonds te moe om uitgebreid te koken (en man moet dan ook vaak vroeg weer weg). Heb voor de komende week maar simpele recepten uitgezocht die ik evt al 's middags kan maken/voorbereiden. En de trek in zoetigheid is ook volop aanwezig. Ik ben normaal helemaal niet zo'n snoeper, maar nu echt wel. Chocolade en ijs in mindere mate, maar wel snoep/drop en cheese onion chips. Geen wonder dus dat er al 10 kilo aanzit. :')
Er zijn ook vadercursussen! No women allowed. Wordt gegeven door een man/vader/verloskundige die dus vanuit die 3 perspectieven weet waarover hij praat. Ik hoor echt ontzettend enthousiaste dingen terug over deze cursus van mannen :)
http://vadercursus.nl/cursus-data/
:)
pi_171439324
In zwangere toestand kom ik gewoon standaard een halve kilo per week aan. Of ik nu de hele week op worteltjes knaag of me scheel eet aan zure matten maakt niks uit. Dat vond ik de vorige keer ook al zo fascinerend :D

Welkom Bella en gefeliciteerd!

Hema-outlet O+

Wat ik heb gekocht: ehm variërend van een nieuw wiegmatras (die andere was beschimmeld :X ) tot een nieuwe draagzak van Tula. Allemaal relatief kleine dingetjes ook: o.a. een aankleedkussen en een luieremmer. Verder nog een grote bestelling bij Kruidvat gedaan met luiers en nog wat dingen die ik denk nodig te hebben na de bevalling. Oja en een mooie voetenzak en zonnekap voor de maxicosi. De zonnekap die we bij de maxicosi zelf kregen was al heel snel kapot en een voetenzak hadden we nog niet, maar dat leek me nu toch wel prettig.

Kortom, heel veel dus :@ :D
  zondag 4 juni 2017 @ 10:00:58 #125
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171439661
Tof Kazy een nieuwe draagzak O+

Wij willen ook (deels) gaan dragen, ook uit praktisch oogpunt voor bijvoorbeeld tijdens het hond uitlaten. Lijkt me toch praktischer dan met zo'n logge wagen.

Weet alleen niet of ik dat nu al wil kopen of pas als de kleine er is en dan met kleine en al passen :P. Vind het zo lastig om te kiezen wat ik zou willen nu
  zondag 4 juni 2017 @ 10:16:51 #126
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171439907
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 10:00 schreef littledrummergirl het volgende:
Tof Kazy een nieuwe draagzak O+

Wij willen ook (deels) gaan dragen, ook uit praktisch oogpunt voor bijvoorbeeld tijdens het hond uitlaten. Lijkt me toch praktischer dan met zo'n logge wagen.

Weet alleen niet of ik dat nu al wil kopen of pas als de kleine er is en dan met kleine en al passen :P. Vind het zo lastig om te kiezen wat ik zou willen nu
Hier twijfel ik ook over! Al lijkt het me aan de andere kant ook wel handig om alvast te gaan passen om uit te vinden of het wel wat voor me is. En mbt een doek alvast een beetje te weten hoe ik zou moeten knopen.
  zondag 4 juni 2017 @ 10:17:27 #127
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171439916
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 09:40 schreef kazy het volgende:
In zwangere toestand kom ik gewoon standaard een halve kilo per week aan. Of ik nu de hele week op worteltjes knaag of me scheel eet aan zure matten maakt niks uit. Dat vond ik de vorige keer ook al zo fascinerend :D

Welkom Bella en gefeliciteerd!

Hema-outlet O+

Wat ik heb gekocht: ehm variërend van een nieuw wiegmatras (die andere was beschimmeld :X ) tot een nieuwe draagzak van Tula. Allemaal relatief kleine dingetjes ook: o.a. een aankleedkussen en een luieremmer. Verder nog een grote bestelling bij Kruidvat gedaan met luiers en nog wat dingen die ik denk nodig te hebben na de bevalling. Oja en een mooie voetenzak en zonnekap voor de maxicosi. De zonnekap die we bij de maxicosi zelf kregen was al heel snel kapot en een voetenzak hadden we nog niet, maar dat leek me nu toch wel prettig.

Kortom, heel veel dus :@ :D
Dat is flink wat ja :D
Maar wel allemaal handige spullen volgens mij!
pi_171440201
Welkom Bella!

Mooie bestelling Kazy. Ik zou daar heel erg blij van worden. O+

Gewicht. Dit keer valt het me gelukkig nog mee. Vorige keer 35 kilo aangekomen. Rond deze termijn zat ik al op de +10 vorige keer, nu op de +7. Ik hoop het echt binnen de perken te houden dit keer. Moet zeggen dat ik wel echt beter eet. Ondanks 0,0 energie staat er echt iedere avond wat gezonds op het menu.
  zondag 4 juni 2017 @ 10:42:12 #129
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171440377
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 10:16 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Hier twijfel ik ook over! Al lijkt het me aan de andere kant ook wel handig om alvast te gaan passen om uit te vinden of het wel wat voor me is. En mbt een doek alvast een beetje te weten hoe ik zou moeten knopen.
Ja precies, ik weet ook niet of t handig passen is met n dikke buik.. Dat valt uiteindelijk dan toch ff anders ect. Met een doek zal dat wel meevallen, maar met zo'n draagsysteem met riempjes ect wel weer lijkt me.

Plus het is nog best een investering en als het niet jouw/baby's ding blijkt te zijn :{

Ik twijfel nog ff door :D
  zondag 4 juni 2017 @ 12:00:20 #130
416758 twist02
twist02
pi_171441961
Veel draagzakken zijn niet meteen geschikt vanaf de geboorte (of althans niet ideaal), da's misschien wel een goeie om rekening mee te houden! En we hebben natuurlijk ook een prachtig draagtopic hier op FOK! ;)

Ik heb weer een rekbare draagdoek aangeschaft voor de eerste weken, dat vond ik de vorige keer ook zo ideaal O+

Qua gewicht weeg ik door die buikgriep nu 1-2 kilo minder dan voor m'n zwangerschap :')
Vorige keer in totaal ook maar +4 en per saldo -7 na de zwangerschap, dus ben benieuwd dit keer!

Gelukkig weer helemaal beter hier, maar gisteren wel meteen een beetje overdreven met een sportdag bij de voetbal (van vrienden) :')
Overal spierpijn nu, en geschaafde knieën en ellebogen :X
  zondag 4 juni 2017 @ 12:09:09 #131
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171442113
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 12:00 schreef twist02 het volgende:
Veel draagzakken zijn niet meteen geschikt vanaf de geboorte (of althans niet ideaal), da's misschien wel een goeie om rekening mee te houden! En we hebben natuurlijk ook een prachtig draagtopic hier op FOK! ;)

Ik heb weer een rekbare draagdoek aangeschaft voor de eerste weken, dat vond ik de vorige keer ook zo ideaal O+
Ja ik denk eraan Om misschien voor de eerste periode een ringsling oid te kopen, dat ziet er redelijk comfortabel en foolproof uit en als het bevalt later een duurdere doek/ tula whatever
pi_171442191
Ik zou inderdaad ook even in het draagtopic kijken. Ik wilde deze keer eigenlijk een draagdoek, maar toen zag ik de nieuwe Tula die ook voor newborns geschikt is zonder geklooi met die insert (rotding..) en toen was ik snel om :') Ik weet ook niet of ik wel het type ben om een draagdoek te knopen #onhandig
  zondag 4 juni 2017 @ 12:36:09 #133
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171442707
Ik weet niet zeker of ik met de tula FTG ook makkelijk in huis kan zitten. Vandaar dat ik ook twijfel over een doek.
pi_171443028
Met de gewone Tula ging dat bij mij inderdaad niet. Geen idee of die andere beter zit wat dat betreft. Een draagdoek lijkt mij sowieso wel beter zitten als je ook binnen (veel) wilt dragen (hoewel ik dus geen ervaring heb). Ik gebruik hem voornamelijk buiten de deur.
pi_171444077
Mooie bestelling Kazy! Een tula zou ik ook wel willen! Heb je zulke mooie van ♡!!!
Maar heb nu al een draagzak van ergobaby (niet zo'n mooie maat voldoet prima), dus nog geen tula gekocht daarom. Misschien voor mijn verjaardag!
Ik heb de draagzak ook binnen gebruikt. Zit niet supergeweldig, maar het gaat wel! Ik ben niet altijd zo handig, vandaar geen doek. Hoewel me dat verder wel superfijn lijkt!
  zondag 4 juni 2017 @ 13:39:35 #136
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171444461
Volgens mij hoef je helemaal niet heel handig te zijn voor een doek. Je moet je er alleen even in willen verdiepen hoe het werkt, waarop te letten enzo. Maar daarna heb je er maandenlang plezier van.

Zelf leek me ook altijd een rekbare doek fijn in het begin, maar nu het hoogzomer zal zijn denk ik vooral dat dat warm is. Dus nu heb ik mijn hoop gevestigd op de ringsling om af en toe mijn handen vrij te hebben ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 04-06-2017 14:17:56 ]
pi_171445068
Ik heb een rekbare vipcarrier met bamboe, die zijn extra dun voor in de zomer en perfect voor de eerste periode thuis. Verder ben ik een kneus qua goed (strak) knopen en heb ik geen geduld, dus ik gebruikte met name de tula veel buitenshuis. Die heb ik vorige zwangerschap ook zonder passen blind aangeschaft, die kun je toch stellen hoe het voor jou fijn zit. Heb overigens wel een normale doek, maar amper gebruikt. Bewust een zo goedkoop mogelijke niet extreem lelijke gekocht toen.

Ik vind een ringslang overigens wel een beetje gevaarlijk bij een baby Lemijn :P
  zondag 4 juni 2017 @ 14:17:25 #138
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171445549
aaah, autocorrect, quote/edit, anyway, ik heb de slang weer weggedaan :P
  zondag 4 juni 2017 @ 14:27:25 #139
416758 twist02
twist02
pi_171445843
Ik vond de vorige keer de Hop-Tye ook erg fijn in het begin O+
Daar kon ze al vrij snel in, is supersimpel om te knopen en ook in de zomer prima te doen.

Heb nu dus een rekbare doek, Hop-Tye, ringsling en Tula liggen :') ik geloof dat het wel goed komt...
  zondag 4 juni 2017 @ 14:40:44 #140
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171446156
Jij zit gebakken twist :D _O_
pi_171449368
Gefeliciteerd Bella! *O* *O* *O*
Ben heel blij voor jullie. O+

Ik heb ook zin om alvast spulletjes te gaan kopen maar vind het nog steeds een beetje vroeg. Morgen wordt het kamertje wel alvast leeg gemaakt. Dat is ook vroeg maar de rommel daar is een doorn in mijn oog. >:)
Vooralsnog wil ik vooral wat kleding kopen waar mijn beginnende buikje voorlopig in past. Tot dusver nog zonder succes.

Draagzakken, dat vind ik er altijd zo leuk uitzien. O+ Wij willen ook deels gaan dragen, naar drukke plekken en het bos o.a. Die van Ergobaby ziet er ook fijn uit. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 4 juni 2017 @ 19:32:00 #142
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_171453641
Gefeliciteerd Bella! Had met een schuin oog al meegekeken in WOHTS, wat fijn dat je gevoel goed zat!

Draagdoeken O+ O+. Ik wil heel graag aan de draagdoeken, maar ik ga tzt nog wel een kijkje nemen in het draagdoeken topic. Kan je ook draagdoeken testen bij Prenatal bijvoorbeeld? Is misschien wel fijn om soort van te vergelijken.

Qua gewicht ben ik (om en nabij) 900 gram aangekomen tot nu toe. Vandaag 13+1 zwanger van een tweeling, maar volgens mij loop ik aardig goed op schema. Sommige broeken beginnen nu strak te zitten, dus ik probeer het nog te rekken met leggings en wat wijdere spijkerbroeken *steekt kop in het zand*. Ik heb wel de intentie om na de zwangerschap weer terug te gaan naar mijn oude gewicht, dus gezond eten en hardlopen gaat nu dan toch echt gebeuren! ~O>

Zwangerschaps-cravings O+. Elke middag kaan ik een roomboter croissantje weg, maar los van een chocolade uitbarsting in de eerste drie weken blijft het rustig. Ik ben er wel van onder de indruk dat ik soms heel plots heel veel zin kan hebben in fastfood (bijvoorbeeld), maar dat die zin ook net zo plots weer verdwenen kan zijn. Ik heb daarom het boodschappen doen verplaatst naar de middag ipv de ochtend, zodat ik vlak voor het koken nog kan switchen van gedachte :+.
  zondag 4 juni 2017 @ 20:46:20 #143
416758 twist02
twist02
pi_171455875
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 19:32 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Draagdoeken O+ O+. Ik wil heel graag aan de draagdoeken, maar ik ga tzt nog wel een kijkje nemen in het draagdoeken topic. Kan je ook draagdoeken testen bij Prenatal bijvoorbeeld? Is misschien wel fijn om soort van te vergelijken.
Echt veel draagdoeken hebben ze daar sowieso niet en ik zou het ook niet aanraden denk ik (als het überhaupt al kan?). Prenatal staat niet bekend om hun kennis van ergonomisch dragen :N

Oh, en welkom Bella! *O*
pi_171457203
quote:
Gefeliciteerd Bella! Had met een schuin oog al meegekeken in WOHTS, wat fijn dat je gevoel goed zat!

Ik weet niet waar je woont, maar in Haarlem heb je een draagdoekenbieb. Daar kun je verschillende doeken en dragers huren voor een bepaalde prijs (tien euro per week per doek/drager), zodat je alles in de praktijk kunt uitproberen (incl. nieuwste Tula :9~ ) Zo handig!
En online bestaat er ook zoiets. Geloof dat je dan alleen de verzendkosten hoeft te betalen).
  zondag 4 juni 2017 @ 21:42:41 #145
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_171457779
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 20:46 schreef twist02 het volgende:

[..]

Echt veel draagdoeken hebben ze daar sowieso niet en ik zou het ook niet aanraden denk ik (als het überhaupt al kan?). Prenatal staat niet bekend om hun kennis van ergonomisch dragen :N

Oh, en welkom Bella! *O*
Oh dankjewel voor het goede advies! Zag inderdaad bij mijn eerste (en enige) rondje bij Prenatal tot nu toe een hele stelling met baby Björn. Nou heb ik door Fok! wijsheid geleerd dat dit ergonomisch echt not done is voor je kindje, dus ik hoef dat ding niet.

Mies_Poes, ook al een goeie tip, dank! Ik kan Haarlem prima bereiken vanaf mijn moeder, dus wellicht dat ik daar eens langs kan gaan om te testen. 10tje per week is prima om mee te testen!
pi_171458732
Mies-poes, goede tip! Ik woon vlakbij Haarlem dus denk wel dat ik daar ga kijken!

Mijn jongste heb ik ook wel veel gedragen O+. Ik wil nu ook weer gaan dragen, dus moet me er weer in gaan verdiepen in alle materie.
  zondag 4 juni 2017 @ 23:08:10 #147
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_171461121
Onze eigen lieve bloesem heeft ook echt een fantastische doekenbieb!
http://www.mamanova.nl/product-categorie/draaguitleen/

Ze is ook draagconsulent (net als sommige andere fokkers)
  maandag 5 juni 2017 @ 00:10:16 #148
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171463149
quote:
17s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:08 schreef Budabuddumbam het volgende:
Onze eigen lieve bloesem heeft ook echt een fantastische doekenbieb!
http://www.mamanova.nl/product-categorie/draaguitleen/

Ze is ook draagconsulent (net als sommige andere fokkers)
goeie tip, thnx O+ Ik huur er tzt gewoon n paar om te proberen denk ik.
pi_171466915
quote:

Qua gewicht ben ik (om en nabij) 900 gram aangekomen tot nu toe. Vandaag 13+1 zwanger van een tweeling, maar volgens mij loop ik aardig goed op schema. Sommige broeken beginnen nu strak te zitten, dus ik probeer het nog te rekken met leggings en wat wijdere spijkerbroeken *steekt kop in het zand*. Ik heb wel de intentie om na de zwangerschap weer terug te gaan naar mijn oude gewicht, dus gezond eten en hardlopen gaat nu dan toch echt gebeuren! ~O>

Zwangerschaps-cravings O+. Elke middag kaan ik een roomboter croissantje weg, maar los van een chocolade uitbarsting in de eerste drie weken blijft het rustig. Ik ben er wel van onder de indruk dat ik soms heel plots heel veel zin kan hebben in fastfood (bijvoorbeeld), maar dat die zin ook net zo plots weer verdwenen kan zijn. Ik heb daarom het boodschappen doen verplaatst naar de middag ipv de ochtend, zodat ik vlak voor het koken nog kan switchen van gedachte :+.
Kun je ook draagdoeken gebruiken met een tweeling, of dragen jij en je man er dan allebei een? :@

Ik had toevallig net ook een momentje gevonden om te wegen. Dat doe ik altijd graag 's morgens voor ik er eten in gooi.
Ben nog steeds hetzelfde gewicht als voor de zwangerschap. Wel knap want ik begin wel echt een buikje te krijgen; voor mijn idee eet ik juist ontzettend veel. Meer brood en fruit dan anders, hoewel in kleinere porties. En ik mag nou elke dag een koekje en een paar snoepjes als mijn suikerniveau dipt. :+

Na lang online zoeken kon ik gisteren toch wat leuks bestellen bij Zalando. Donderdag/vrijdag eindelijk weer wat nieuwe kleding erbij. O+
pi_171467077
quote:
3s.gif Op maandag 5 juni 2017 09:10 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Kun je ook draagdoeken gebruiken met een tweeling, of dragen jij en je man er dan allebei een? :@

Ik had toevallig net ook een momentje gevonden om te wegen. Dat doe ik altijd graag 's morgens voor ik er eten in gooi.
Ben nog steeds hetzelfde gewicht als voor de zwangerschap. Wel knap want ik begin wel echt een buikje te krijgen; voor mijn idee eet ik juist ontzettend veel. Meer brood en fruit dan anders, hoewel in kleinere porties. En ik mag nou elke dag een koekje en een paar snoepjes als mijn suikerniveau dipt. :+

Na lang online zoeken kon ik gisteren toch wat leuks bestellen bij Zalando. Donderdag/vrijdag eindelijk weer wat nieuwe kleding erbij. O+
Je kan een tweeling als ze nog klein zijn in 1 doek dragen, later kun je ze in twee losse doeken (of een doek en drager) dragen. MissCupcake, ook daar is een Facebookgroep voor met ervaringen en tips :) Ik zou zeker in dit geval een draagconsulent aanraden, en dan even zoeken naar iemand die ervaring heeft met tweelingen/dubbel dragen. Prenatal (en de meeste andere grote babywinkels) hebben vrijwel geen kennis van goed dragen, laat staan met tweelingen. En sowieso is naar mijn ervaring kennis in het algemeen bij prenatal-medewerkers om te huilen. Dozen lezen kan ik zelf ook wel...
  maandag 5 juni 2017 @ 09:28:50 #151
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_171467155
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 09:23 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Je kan een tweeling als ze nog klein zijn in 1 doek dragen, later kun je ze in twee losse doeken (of een doek en drager) dragen. MissCupcake, ook daar is een Facebookgroep voor met ervaringen en tips :) Ik zou zeker in dit geval een draagconsulent aanraden, en dan even zoeken naar iemand die ervaring heeft met tweelingen/dubbel dragen. Prenatal (en de meeste andere grote babywinkels) hebben vrijwel geen kennis van goed dragen, laat staan met tweelingen. En sowieso is naar mijn ervaring kennis in het algemeen bij prenatal-medewerkers om te huilen. Dozen lezen kan ik zelf ook wel...
Lang leve Facebookgroepen! Ik ga even op onderzoek uit. Een kennis van mij heeft ook zo'n draagdoeken ruilpagina, dus die kan me misschien ook wel op weg helpen qua advies.

En wat FF inderdaad zegt Pannenkoekenmix (ik krijg elke keer trek in pannenkoeken als ik jouw posts zie ;( ), en met de tijd eventueel een op de buik en een op de rug. Maar het lijkt me ook fijn om bijvoorbeeld 1 te dragen en 1 in de wagen te leggen als we boodschappen gaan doen. En mijn vriend wilt dus ook dragen, dus we kunnen alle kanten op!
  maandag 5 juni 2017 @ 09:36:03 #152
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_171467265
Met dubbeldragen heb je heel veel mogelijkheden. Ik heb ze toen ze mini waren nooit samen gedragen. Maar het is wel mogelijk om ze samen op je buik te dragen (dan heb je wel een langere doek nodig). Vind het nog steeds jammer dat ik dat niet heb gedaan.

Er is voor draagconsulenten een speciale module voor tweelingdragen dus daar kun je het beste naar zoeken. Ervaring met tweelingdragen is wel prettig.

Idem trouwens ook voor een lactatiekundige. Mocht je bv willen geven, kun je vooraf misschien ook even checken welke lk daar ervaring mee heeft. Dat scheelt je een middag rondbellen als je er een nodig hebt :')
  maandag 5 juni 2017 @ 10:17:02 #153
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_171467976
Dankjewel Kyara!

Mijn eerste ingeving toen ik zag dat we een tweeling krijgen was: nee! Geen bv! Maar aangezien ik wel weer bijgedraaid ben wil ik het toch heel graag proberen O+ . Met welke termijn boek je daar ongeveer een consult voor in?
pi_171468025
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 09:28 schreef KapiteinCupcake het volgende:

En wat FF inderdaad zegt Pannenkoekenmix (ik krijg elke keer trek in pannenkoeken als ik jouw posts zie ;( )
Dit is dus precies de reden dat ik pannenkoeken op de planning voor het eten heb staan deze week. :D

Migonne, ik heb er even vlug naar gezocht en gekeken, maar ik kan hier in het oosten van het land niet echt iets vinden. Wel bedankt voor de tip, als hij na deze cursus nog meer informatie wil dan ga ik me er nog in verdiepen. :)
pi_171468125
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 10:20 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Dit is dus precies de reden dat ik pannenkoeken op de planning voor het eten heb staan deze week. :D

Migonne, ik heb er even vlug naar gezocht en gekeken, maar ik kan hier in het oosten van het land niet echt iets vinden. Wel bedankt voor de tip, als hij na deze cursus nog meer informatie wil dan ga ik me er nog in verdiepen. :)
Het boek 'Aanpakken voor vaders' is door dezelfde man geschreven en mijn man vond het een heel prettig boek. Dun en makkelijk leesbaar. Stond precies genoeg info in over de bevalling en kraamtijd.
pi_171474836
We hebben eindelijk de namen *O*

Nu alleen nog bedenken hoe we beslissen wie welke naam krijgt, maar dat zien we tzt wel!
pi_171476210
Jeej FF *O* zal wel wat meer rust geven nu.

Hier net een bestelling gedaan bij iemand die via instagram babynestjes en boxkleden maakt en verkoopt.
De kleine wordt nu al verwend O+
pi_171476529
Wat leuk, mijn bijdrage aan wat jullie eten! :D
Ik eet vrijwel nooit pannenkoeken. :@
pi_171478669

Mijn nieuwe kinderwagen de joolz day 2 quadro blu O+ heb ook gelijk de luiertas er bij gekocht. Volgende keer weer wat andere spulletjes erbij halen. *O*

Hij komt alleen pas 11 september binnen hopelijk blijft de baby tot 19 oktober zitten :@
pi_171478755
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 15:15 schreef FlyingFish het volgende:
We hebben eindelijk de namen *O*

Nu alleen nog bedenken hoe we beslissen wie welke naam krijgt, maar dat zien we tzt wel!
Jeej ^O^ *O*
pi_171482637
Wij hebben gisteren ook nog pannenkoeken op :D maar was een ideetje van man, dus denk niet username-geïnspireerd ;)

FF, wat fijn dat jullie eruit zijn! *O*
Lijkt me inderdaad lastig om te bepalen wie wie is ja :D

Aloria, leuke dingen zijn dat, om uit te zoeken! O+

Al vind ik het ook wel fijn dat wij alle 'grote' dingen nog hebben van de Minion, scheelt toch weer. Ik wil wel een nieuwe luiertas heb ik besloten, want die oude was eigenlijk toch wel erg klein achteraf gezien (kregen we er destijds bij).

Vandaag op kraamvisite geweest bij ons buurjongetje van 6 weken *smelt* O+
Onze Minion vond 'm ook wel lief volgens mij. "Mgien wil die wel met mij kroelen" :D
  maandag 5 juni 2017 @ 20:26:34 #162
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171482979
Mooie kinderwagen Aloria! Wij hebben de vorige versie hiervan en die bevalt prima. Vond alleen de luiertas die we erbij kregen veel te klein en onhandig (ik houd van veel vakjes, dit was een gapend gat).
pi_171483220
Mooi Aloria! En als je baby echt zoveel te vroeg geboren zou worden, ligt hij/zij toch in een couveuse en niet in een wandelwagen, so don't worry ;)

FF, fijn! Hier nog steeds niet... :@
  maandag 5 juni 2017 @ 20:46:48 #164
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171483580
Namen :X

Ik krijg een kinderwagen te leen, dat vind ik prima want weet niet hoeveel ie gebruikt gaat worden (hoop veel te gaan dragen). Ik heb wel nu plek in de hal voor de kinderwagen, daar ben ik minstens zo blij mee _O_
Oh, Aloria, volgens mij wordt mijn leenexemplaar ook zoiets! Jammer dat het zo lang duurt voordat ie komt misschien? Of heb je dat juist bewust zo gedaan vanwege de ruimte?
pi_171484358
Aloria, mooie wagen! *O*

FF, fijn dat jullie de namen hebben. Hoe ga je beslissen wie welke naam krijgt? :o Of gewoon van te voren de namen in de hoge hoed en de eerste naam die je eruit haalt is voor baby 1? ;)

Behalve de kinderwagen moeten hier alle grote dingen nog gekocht worden. We zijn kleinbehuisd, dus we moeten wel creatief met ruimte en babyspullen omgaan, wordt nog een uitdaging.
pi_171484507
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 20:46 schreef Lemijn het volgende:

Ik krijg een kinderwagen te leen, dat vind ik prima want weet niet hoeveel ie gebruikt gaat worden (hoop veel te gaan dragen). Ik heb wel nu plek in de hal voor de kinderwagen, daar ben ik minstens zo blij mee _O_
Oh, Aloria, volgens mij wordt mijn leenexemplaar ook zoiets! Jammer dat het zo lang duurt voordat ie komt misschien? Of heb je dat juist bewust zo gedaan vanwege de ruimte?
Hij kan mooi in de gang staan maar deze versie is zo populair blijkbaar dat joolz de aanvraag niet aankan en het dus zo lang duurt.

Over pannenkoeken gesproken de laatste keer dat ik ze maakte mislukten ze haha, had de pan niet heet genoeg, blijkbaar moet dat ding eerst warm gestookt zijn voordat je de mix erin gooit _O- :')

Miss_cong Ah deze tas past er mooi bij en de gratis tas die er bij zat vond ik nu niet bij de kinderwagen passen, ben nogal zinnig volgens mijn vriend :@ Het is volgens mij ook 1 grote ruimte ik zal eens kijken ah er zitten wel 11 vakken in, dat zal vast wel genoeg zijn heb nog geen flauw idee wat er allemaal in moet :D
  maandag 5 juni 2017 @ 21:38:43 #167
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171485362
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 21:14 schreef Aloria het volgende:

[..]

Hij kan mooi in de gang staan maar deze versie is zo populair blijkbaar dat joolz de aanvraag niet aankan en het dus zo lang duurt.

Over pannenkoeken gesproken de laatste keer dat ik ze maakte mislukten ze haha, had de pan niet heet genoeg, blijkbaar moet dat ding eerst warm gestookt zijn voordat je de mix erin gooit _O- :')

Miss_cong Ah deze tas past er mooi bij en de gratis tas die er bij zat vond ik nu niet bij de kinderwagen passen, ben nogal zinnig volgens mijn vriend :@ Het is volgens mij ook 1 grote ruimte ik zal eens kijken ah er zitten wel 11 vakken in, dat zal vast wel genoeg zijn heb nog geen flauw idee wat er allemaal in moet :D
11 vakken klinkt wel goed!
En wat er mee moet merk je vanzelf straks ;)
Ik vond het vervelende van dat ene grote gat dat als ik bv de luier etui uit de tas haalde, al het andere ook meteen instortte. Dan had ik alles net een beetje handig ingedeeld en dan lag het weer door elkaar. Waardoor ik ook weer geen plek had om die luier etui terug te stoppen zonder eerst een hoop andere zooi er ook uit te halen. Dat was al vrij snel een enorme frustratie haha
pi_171485584
Het zal wel al te lang geleden zijn voor me, maar ik kan ook niet bedenken waar je een enorme luiertas voor nodig hebt. :D.

Mooie kinderwagen, Aloria!

Poeh, ik begin wel te merken dat ik zwanger ben, inmiddels. Nu een goeie 18 weken en sinds een paar dagen merk ik dat mijn buik zwaarder wordt en dat ik er toch wel rekening mee moet houden dat mijn lijf een zusje aan het groeien is.
Ik krijg wel veel opmerkingen over mijn buik (dat mensen 'm mooi vinden). Ik voel me weer net zo mooi en bijzonder als tijdens de vorige zwangerschap. O+. Ik wilde wel dat ik er altijd zo uitzag. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_171486063
FF wat fijn dat jullie er uit zijn met de namen! Nog nooit over nagedacht dat het bij een tweeling dan inderdaad nog niet vanzelfsprekend is, wie welke naam krijgt. :) Wat bijzonder ook weer! Dat zullen jullie vast snel genoeg merken als ze er zijn!

Lemijn nog steeds in het namen-dilemma?

Aloria wat een mooie wandelwagen! :). Wij hebben ook een Joolz, maar dan de vorige variant. Ik ben er nog steeds superblij mee. Ik hoorde laatst toen wij in de babywinkel waren voor een kinderstoeltje ook dat er nu heel lang levertijd op de wandelwagens van Joolz zat. Vorige keer waren wij best laat met het kopen van de wagen, dus ik ben blij dat het toen niet het geval was .

Luiertas hebben wij één van gerecyclede cementzakken :D . Dat vond ik wel een leuk kadootje voor man. Zelf heb ik ook een luiertas, maar 2 luiertassen is niet praktisch vind ik, dus vrijwel nooit gebruikt. Die van mij is ook helemaal niet handig. Daar past niet veel in, heeft inderdaad bijna geen vakken en een te korte band. Die kun je niet om je lijf dragen, maar alleen als schoudertas.

Wat schattig van je dreumes twist O+. Ik vind het zo spannend hoe het hier zal gaan met dreumes en baby!

Wat fijn dat je je zo mooi en bijzonder voelt DAD! Ik vind het altijd zo lief als mensen een compliment maken over je buik ofzo, hoewel je natuurlijk zelf niet kan beïnvloeden hoe je er zwanger uitziet. Dus ook wel weer een beetje gek.
Maar nu aan het einde van de zwangerschap heb ik veel zin dat mijn lijf weer gewoon, gewoon is. Eigenlijk ben ik wel mijn collectie jurkjes/rokjes van voor de zwangerschap een beetje zat, ik heb zin in wat nieuws! Daar ga ik na de zwangerschap eens voor kijken. & stiekem ben ik nu ook al een beetje aan het shoppen, hopelijk past het dan dadelijk ook :@ . Tot een paar dagen terug was ik ongeveer 8 kg aangekomen, dus ik durfde wel vast iets te kopen, maar misschien toch niet heel slim om dat zo te doen :p.
pi_171487334
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 17:21 schreef Aloria het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn nieuwe kinderwagen de joolz day 2 quadro blu O+ heb ook gelijk de luiertas er bij gekocht. Volgende keer weer wat andere spulletjes erbij halen. *O*

Hij komt alleen pas 11 september binnen hopelijk blijft de baby tot 19 oktober zitten :@
Hier ook een joolz besteld, aan de late kant. Hij komt tussen 40 en 43 weken binnen. :X
Afhankelijk van de evt keizersnede zal de wagen dus sowieso 2-5 weken te laat zijn. We zien het dan wel weer, wil ook een drager of doek. Wie weet lukt het joolz om in de komende tijd de productie tijd te verkorten...
  Manager PR/Moderator dinsdag 6 juni 2017 @ 00:00:29 #171
269689 crew  Viv
pi_171489783
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 20:46 schreef Lemijn het volgende:
Hee, ging jij niet een bijeenkomst met de vader inplannen om dit gewoon eventjes samen uit te vogelen? }:|
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 22:01 schreef Vieve6 het volgende:
Nog nooit over nagedacht dat het bij een tweeling dan inderdaad nog niet vanzelfsprekend is, wie welke naam krijgt. :)
Dit! Misschien kan Kyara (2 meisjes) of Madivi (2 jongens) daar wat over vertellen?
  dinsdag 6 juni 2017 @ 00:14:29 #172
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171490069
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 00:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hee, ging jij niet een bijeenkomst met de vader inplannen om dit gewoon eventjes samen uit te vogelen? }:|
Jawel. Toen maakten we heel vloeiend een beperkt lijstje. Maar daar nu gezamenlijk 2 x 1 naam uit kiezen blijkt toch niet zo simpel. We komen er vast wel uit, maar dit blijft het enige onderwerp waar ik graag alleen over zou willen beslissen.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 00:18:45 #173
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171490130
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 22:01 schreef Vieve6 het volgende:
Luiertas hebben wij één van gerecyclede cementzakken :D . Dat vond ik wel een leuk kadootje voor man. Zelf heb ik ook een luiertas, maar 2 luiertassen is niet praktisch vind ik, dus vrijwel nooit gebruikt. Die van mij is ook helemaal niet handig. Daar past niet veel in, heeft inderdaad bijna geen vakken en een te korte band. Die kun je niet om je lijf dragen, maar alleen als schoudertas.
Wat leuk! Weet je nog waar je die vandaan had?

Meer variatie in kleding zou ik ook wel weer willen. Iets bijkopen voor die 2 maanden ga ik niet doen, en nieuwe dingen voor hierna vind ik origineel maar durf ik niet zo goed. Eerst maar eens kijken welke maat straks nodig is boven en onder.

DaD, heerlijk dat je je zo voelt.
  Manager PR/Moderator dinsdag 6 juni 2017 @ 00:22:41 #174
269689 crew  Viv
pi_171490196
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 00:14 schreef Lemijn het volgende:
Jawel. Toen maakten we heel vloeiend een beperkt lijstje. Maar daar nu gezamenlijk 2 x 1 naam uit kiezen blijkt toch niet zo simpel. We komen er vast wel uit, maar dit blijft het enige onderwerp waar ik graag alleen over zou willen beslissen.
Oh, maar dan is De Naam wel dichterbij dan voorheen. Succes met je beslissing! Misschien kun je de favoriet van hem als tweede naam doen? Zo is dat hier gegaan (maar dan andersom, mijn favoriet is haar tweede naam geworden).
  dinsdag 6 juni 2017 @ 00:25:16 #175
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171490239
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 00:22 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh, maar dan is De Naam wel dichterbij dan voorheen. Succes met je beslissing!
Bij daglicht bekijk ik het ook zo :)
Maar het kind heeft weer eens een nieuwe trap-stand ontdekt dus ik lig nog heel even wakker.
Op je edit: goed idee, hoewel dat vernoem-opties inperkt. Ik neem 'm toch mee, wilde het eerst misschien openhouden voor een eventuele volgende maar kan me nu toch zeer slecht voorstellen om dit allemaal nog eens te doen...
  dinsdag 6 juni 2017 @ 08:18:53 #176
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171492022
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 00:18 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Meer variatie in kleding zou ik ook wel weer willen. Iets bijkopen voor die 2 maanden ga ik niet doen, en nieuwe dingen voor hierna vind ik origineel maar durf ik niet zo goed. Eerst maar eens kijken welke maat straks nodig is boven en onder.

Mijn hoofd kan het tot nu toe niet aan om zo'n afzichtelijk voedingsshirt met zo'n flapje te kopen voor na de bevalling _O- rationeel gezien is t vast hartstikke praktisch en heb ik er dan binnen no-time een aantal, maar nu wil ik er nog niet aan denken :')

Soms slaat mijn hoofd nergens op _O-
pi_171492048
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 00:18 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Die tas is van deze site :)!:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat is eigenlijk verstandiger. Ik heb ook niet veel gekocht tijdens de zwangerschap en nu heb ik alvast een wat langere jurk en een rokje voor erna, op goed geluk dat het zal gaan passen.
pi_171492203
Ik krijg ooit zo'n stress van jullie, als jullie praten over dingen die gekocht/geregeld zijn. Dat mort hier echt allemaal nkg gebeuren :@ volgende week gaat vriend eerst project bijkeuken fixen en daarna ga ik me storten op kamers.
Dat houdt in ons geval voornamelijk in dat dreumes een nieuwe kamer krijgt en zijn kamertje doorgeschoven wordt. Alleen het bedje voorlopig nog niet, maar daar slaapt #2 de eerste maanden toch niet in ;)

Ik moet deze week nog echt gaan shoppen, deze maand heb ik een bruiloft en ik moet natuurlijk wel een jurkje waar je goed de babybump in ziet :9 :D
pi_171492232
Namen, wat een gedoe he. Wij hebben nu een naam én een tweede naam. Had ik alleen de keuze gehad, dan was dit het nooit geworden maar ach. Hoewel ik het wel jammer vind dat we niet beiden zoiets van 'wow, dit is hem! O+ ' hebben bij deze namen, dit i.t.t. de naamkeuze van onze dochter. Wie weet komen we nog wat anders tegen, maar ik denk het niet.

Luiertas: ik heb net als DaD zoiets van 'waar had ik die ook alweer voor nodig?!' Tegelijkertijd zou ik toch wel weer een nieuwe willen, omdat die andere (graties gekregen bij de wagen) niet zo mooi en praktisch is _O-

Kleding: ik wacht ook maar braaf met shoppen. Ik ben mijn positiekleding wel zat en mijn handen jeuken om de kledingkast uit te mesten. Niet handig, want straks gooi ik allemaal dingen weg die ik juist na de bevalling pas. Ik hou me in! :X Ik hoop wel dat ik me deze keer na de bevalling iets meer kan inhouden qua vreetfestijnen zodat ik iets sneller in mijn oude kleren pas.. :')
pi_171492922
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 08:45 schreef LeSage het volgende:
Ik krijg ooit zo'n stress van jullie, als jullie praten over dingen die gekocht/geregeld zijn. Dat mort hier echt allemaal nkg gebeuren :@ volgende week gaat vriend eerst project bijkeuken fixen en daarna ga ik me storten op kamers.
Dat houdt in ons geval voornamelijk in dat dreumes een nieuwe kamer krijgt en zijn kamertje doorgeschoven wordt. Alleen het bedje voorlopig nog niet, maar daar slaapt #2 de eerste maanden toch niet in ;)

Ik moet deze week nog echt gaan shoppen, deze maand heb ik een bruiloft en ik moet natuurlijk wel een jurkje waar je goed de babybump in ziet :9 :D
Tijd zat! Wij gaan dit weekend de babykamer doen, vandaag 36 weken. ;)

Vreetfestijnen: ik heb zin in een frikandel speciaal! Niet meteen een gekke combinatie maar ik zal in ieder geval even wachten tot vanmiddag.

Luiertas wil ik ook nog kopen, deze heeft geen rits bovenop dus met een beetje onhandig doen ligt alles op straat.
pi_171492992
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 17:21 schreef Aloria het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb de joolz day gris. Ze hadden gezegd 9 weken maar we werden na 2 weken al gebeld dat hij er was. Hopelijk komt dit van jou ook snel!

Omg.... Ik zag gisteren dat ik een zwangerschapsstreep heb! Navel is nog niet "geplopt" :')
pi_171493058
Luiertas is hier amper gebruikt, zeker sinds ik zo'n etuitje heb met een paar luiers en een bijna leeg pak billendoekjes. Die gooi ik met de waterfles in een rugtas en klaar! Alleen voor logeren gebruikte ik de luiertas en als we de hele dag weggingen. Ik ga ook geen extra grote kopen voor de tweeling ofzo, moet alleen wel nog een extra etuitje hebben voor de extra maat luiers

En bedankt Ingee, nu heb ik ook trek in frituur :(
pi_171493145
FF hoe doe je dat dan richting opvang? Hier ging altijd mee een fles, torentje poedermelk, billenzalf, paracetamol, thermometer, reservekleding X2, spuugdoekjes, slaapzak, boekje, etc. De tas zat best vol dus.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:18:16 #184
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171493285
Op zich heeft een baby vrijwel niks nodig, toch? Dus niet teveel stressen LaSage :)

Mijn badkamer wordt nu gerenoveerd. De babykamer was aardig leeggeruimd van mijn zooi en staat nu dus vol met hun klusspullen en heel veel stof en rommel en herrie. Ik kan me er niet heel druk om maken (behalve het vroege opstaan...).
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:19:03 #185
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171493298
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 08:23 schreef Vieve6 het volgende:

[..]

Die tas is van deze site :)!:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk! Wel duur, voor iets waarvan ik me inderdaad ook afvraag hoe nodig het is. Maar ga de vader tippen :)
pi_171493326
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:08 schreef ingee het volgende:
FF hoe doe je dat dan richting opvang? Hier ging altijd mee een fles, torentje poedermelk, billenzalf, paracetamol, thermometer, reservekleding X2, spuugdoekjes, slaapzak, boekje, etc. De tas zat best vol dus.
O ging naar oma, en die had een eigen pak luiers, setje reserve kleding en fles. Alleen de gekolfde melk moest mee, maar die heb ik ooit in de tas gedaan maar lekte toen gelijk dus die ging los mee.

Vanaf augustus gaan ze naar de opvang, maar daar hebben ze een eigen vakje voor reserve kleding. En verder moet ik eigenlijk nog even informeren waar ik voor moet zorgen, ik dacht eigenlijk alleen afgekolfde melk en een eigen fles...

Paracetamol en thermometer heb ik overigens nog nooit meegenomen. En van billencreme zit er nog steeds een ongebruikt proefpotje in de tas. Gebruiken we thuis ook vrijwel niet. En we hebben ook nog nooit reservekleding nodig gehad dus dat lieten we ook al snel achterwege. Alleen drinken gaat altijd mee, maar dat is sinds hij een jaar is een (meestal lege) waterfles. Maar je hebt wel gelijk, met een kleine baby moet er de eerste tijd wel een stuk meer mee.
pi_171493615
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:18 schreef Lemijn het volgende:
Op zich heeft een baby vrijwel niks nodig, toch? Dus niet teveel stressen LaSage :)

Mijn badkamer wordt nu gerenoveerd. De babykamer was aardig leeggeruimd van mijn zooi en staat nu dus vol met hun klusspullen en heel veel stof en rommel en herrie. Ik kan me er niet heel druk om maken (behalve het vroege opstaan...).
Ik weet het, maar hormonen en alles :')
Meeste paniek komt gewoon door het feit dat sinds we verhuisd zijn in februari er nog zoveel klusjes liggen. Die bijkeuken klaar, dat zou een hoop stress wegwerken.
En ik wil gewoon een leuke kamer voor dreumes. We hebben zo'n toffe landkaart voor hem die nog opgehangen moet worden en ik wil een leeshoekje met heel veel kussens O+ En een gewone Ikea-kast ipv de babykamerkast die hij nu heeft.
pi_171493673
Hier slepen we wel alles iedere keer mee, FF. Luiers hadden we eerst bij de oma's liggen, totdat ik hem terug zag komen in een maat 3, terwijl hij 4+ droeg :')
De oma's hebben wel alles qua bedje, doeken voor een eventueel badje, eigen drinkbekers en speelgoed.
Alleen luiers, doekjes, vroeger de fles en reservekleding gaat altijd mee. En standaard de thermometer en paracetamol, in zo'n ehbo setje, gewoon zodat ik het thuis ook altijd snel kan vinden.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:40:44 #189
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171493676
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:37 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik weet het, maar hormonen en alles :')
Meeste paniek komt gewoon door het feit dat sinds we verhuisd zijn in februari er nog zoveel klusjes liggen. Die bijkeuken klaar, dat zou een hoop stress wegwerken.
En ik wil gewoon een leuke kamer voor dreumes. We hebben zo'n toffe landkaart voor hem die nog opgehangen moet worden en ik wil een leeshoekje met heel veel kussens O+ En een gewone Ikea-kast ipv de babykamerkast die hij nu heeft.
Ja, zo'n aanval van dingen willen, daar heb ik zeker ook wel last van. Maar ik kan het gelukkig vrij goed loslaten, als het simpelweg (nog) niet kan.
Wanneer kan je wel aan de slag? Na volgende week?

Zwanger en geen beschikking over je badkamer: slechte combi. Ik ga nu boodschappen doen in de hoop ergens een wc tegen te komen. :')
pi_171493956
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:03 schreef FlyingFish het volgende:
Luiertas is hier amper gebruikt, zeker sinds ik zo'n etuitje heb met een paar luiers en een bijna leeg pak billendoekjes. Die gooi ik met de waterfles in een rugtas en klaar! Alleen voor logeren gebruikte ik de luiertas en als we de hele dag weggingen. Ik ga ook geen extra grote kopen voor de tweeling ofzo, moet alleen wel nog een extra etuitje hebben voor de extra maat luiers

En bedankt Ingee, nu heb ik ook trek in frituur :(
Klinkt handig, wat voor etuitje is dat? Wij gebruiken de luiertas veel, maar als ik babyspul in de rugzak stop dan vind ik later vaak nog ergens een verdwaalde luier.
pi_171494014
Wij namen niet zoveel mee naar het kdv. Gekolfde melk (de fles bleef daar) en slofjes. Extra kleding ligt daar (af en toe omwisselen naar een grotere maat of in geval van poepsplosies) en in geval van ziekte, werkt mijn man om de hoek dus kunnen ze snel opgehaald worden.

De oma's hebben inderdaad een bedje, luiers, doekjes, etc. Mijn moeder heeft destijds echt een hele uitzet aangeschaft, terwijl zij meestal hier oppast en bij mijn schoonmoeder ligt de basis. (Ik bedenk me nu dat we voor daar nog een campingbedje moeten hebben voor de dutjes van deze baby.) De tas naar oma zat op een gegeven moment meestal vol met speelgoed, maar daar ligt inmiddels ook bij beide oma's genoeg :D

Lemijn heb je nog een wc kunnen vinden? Wel fijn van de nieuwe badkamer, maar minder van de troep.

LeSage: het komt vast allemaal goed :* Ik heb er nu ook pas sinds mijn verlof tijd voor gemaakt om te kijken wat er nog ontbreekt en wat ik nog moet regelen.
pi_171494434
Oef Lemijn, dat is inderdaad echt ongemakkelijk! Heb je geen lieve buren met een wc? Gaat het lang duren?

Ik kan na volgende week denk ik wel echt beginnen. Dan zijn alle grote klussen gedaan en storten we ons op slaapkamers.
Aan de ene kant heb ik het zo vaak vervloekt dat we verhuisden tijdens de zwangerschap, aan de andere kant hadden we in ons oude huis niet eens een kamer gehad voor #2.

Campingbedje is wel handig, maar in de reiswieg zou eventueel ook wel kunnen in het begin, Kazy! Ik denk dat ik voor die optie ga, of ons eigen campingbedje dan maar op en neer ga sjouwen.
En S. moet voordat hij 2 is kunnen slapen in een peuter/eenpersoonsbed, want dat is handig voor thuis en bij beide oma's :') deed ik zelf ook toen mijn zusje geboren was en we schelen precies evenveel als mijn kindjes dadelijk.
pi_171496324
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:57 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Klinkt handig, wat voor etuitje is dat? Wij gebruiken de luiertas veel, maar als ik babyspul in de rugzak stop dan vind ik later vaak nog ergens een verdwaalde luier.
Zo een:
https://www.kruidvat.nl/b(...)et-sterren/p/3199442

Ze hebben ook duurdere (niet bij de kruidvat maat bij babywinkels) die mooier zijn afgewerkt en niet van plastic, maar deze voldoet prima. Was in de aanbieding 2 euro.

Misschien een mooie emmer aanschaffen Lemijn? Of alvast een potje :P Lijkt me iig erg onhandig...

Kazy, hier heeft schoonmoeder ook een complete uitzet inclusief bedje, badje (nooit gebruikt), autostoeltje (mag ze niet gebruiken, ding stort bijna in elkaar als je ernaar kijkt), commode (terwijl ze alles op de eettafel neerzet als hij komt :') ook nu ze in een flat woont nogsteeds) aftandse buggy (ze wil onze kinderwagen of goede buggy niet, ook niet voor andere kleinkind straks) en een lading eigen speelgoed.

En met luiers gaat het altijd goed, als hij bijna overstapte qua maat nam ik alvast de nieuwe maat mee en maakte we thuis de oude maat op. Bij mijn ouders ligt tegenwoordig standaard het Deryan-tentje en zij hebben een fietsstoeltje liggen. Luiers+kleding heb ik daar pas neergelegd toen hij in 5 kwam, voor die tijd kwam hij daar te weinig/onregelmatig omdat ze toen nog werkten.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 13:02:43 #194
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_171496534
Ik heb de luiertas ook bijna nooit gebruikt. Ik heb zelf een etuitje genaaid waar 3 luiers en een kleine verpakking doekjes in passen, en eventueel ook nog een tubetje zalf ofzo. Als we een dagje weggaan/gingen pakte ik ook nog een setje reserve kleding in, en tegenwoordig extra eten en drinken voor T, en een spuugdoek als slab. Op de opvang heeft hij reserve kleren en luiers liggen. Bij de luiertas vond ik regelmatig hele kleine maatjes kleding op het moment dat ik reserve kleding nodig had, want ik dacht altijd 'oh, dat zit nog wel in de luiertas', maar was te lui om die op te ruimen...
  dinsdag 6 juni 2017 @ 13:05:19 #195
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171496594
N ging eerst naar een gastouder en daar moesten we bijna een complete huisraad mee naartoe slepen, niet normaal... Nu ze naar het Kdv gaat, hoeven we alleen een fles, torentje met melkpoeder, tutje, drinkbeker en knuffeltje mee te geven. En we hebben daar 1 setje reserve kleding liggen. De rest hebben ze daar.

Naar opa/oma gaat wel iets meer mee. Ze hebben wel allebei een ledikant en commode, maar we geven wel als extra nog luiers en kleding/slaapzak/babyfoon mee en ook nog het eten voor die dag. Dan is een grotere tas wel handig.
pi_171498116
Dames er komt een hele stoet uit WOHTS!!!!! *O* *O*
pi_171498243
*O* Streepjes overal! *O*

Dan gaan we maar baren om plek te maken!
pi_171498317
:N Jij moet eerst nog een kamer maken Inge
pi_171498792
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:18 schreef Krisvc het volgende:
:N Jij moet eerst nog een kamer maken Inge
_O-

Leuk, nieuwe aanwas, met 2018 baby's *O* :o
pi_171499570
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:08 schreef BellaaElisa het volgende:
Dames er komt een hele stoet uit WOHTS!!!!! *O* *O*
Ik had het ook gezien, wat leuk! O+
pi_171499952
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:57 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ik vind de matjes van PetitoDesign erg leuk O+

Tevens voorzichtige mini-meld. Gisteren en vanochtend een positieve test *O* De vorige keer dat ik zwanger was (jan/feb) was het een leeg vruchtzakje en het is natuurlijk nog erg pril, dus spannend. Maar ik ben dit keer niet zo doodsbang en overdonderd als de vorige keer. Ik ben vol vertrouwen. Wat er ook gebeurt, we got this O+ En hoe het ook loopt, ik ben nú zwanger. Dus nu mag ik hier posten O+ Hoi! :W De rest van de WOHTS-polonaise volgt vast snel ;)
Make your own kind of music.
pi_171500018
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 15:21 schreef CassElliot het volgende:

[..]

Ik vind de matjes van PetitoDesign erg leuk O+

Tevens voorzichtige mini-meld. Gisteren en vanochtend een positieve test *O* De vorige keer dat ik zwanger was (jan/feb) was het een leeg vruchtzakje en het is natuurlijk nog erg pril, dus spannend. Maar ik ben dit keer niet zo doodsbang en overdonderd als de vorige keer. Ik ben vol vertrouwen. Wat er ook gebeurt, we got this O+ En hoe het ook loopt, ik ben nú zwanger. Dus nu mag ik hier posten O+ Hoi! :W De rest van de WOHTS-polonaise volgt vast snel ;)
O+ O+ :* het is jullie zo gegund!! *O*
pi_171500130
Jaaaaaaaa, CE, gefeliciteerd! *; *O*
pi_171500364
Nieuwe aanwas *O*
Gefeliciteerd Cass!

Ik hoor het alweer: ik hoef niet veel geld te investeren in een luiertas :D Gewoon een tas met een paar vakken lijkt me dus meer dan voldoende. :)
pi_171500474
Nou, zal ik dan ook maar? :+

Hoi, ik ben Roxy en ik krijg als alles goed gaat weer een baby. O+

Man man man, volgens mij zit ik me symptomen in te beelden. De test is nog amper droog maar heb nu al last van Grote Honger, het Erg Warm Hebben en Gebrekkig Concentratievermogen.

Nu heb ik ook wel erg slecht geslapen vannacht, dat heeft er misschien meer mee te maken. :P Hoe dan ook, uurtje eerder naar huis vandaag.
pi_171500681
Welkom nieuwe aanwas! Altijd leuk, zo'n streepjesboom!
pi_171501180
Welkom CassElliot en Roxy! :)

Lemijn het is inderdaad best wel een dure tas, wij hebben er wel veel gebruik van gemaakt. Nu L wat groter is hebben we de tas minder nodig.
Wat vervelend dat je geen wc tot je beschikking had vandaag. Heb je er onderweg nog één gevonden :)?

Ik heb vandaag echt weinig gedaan. Alleen wat opgeruimd in huis & verder rustig aan. Ik merk ook dat ik soms wat misselijk ben en moe (verder voel ik me nog wel goed)! Laatste loodjes denk ik :).
pi_171502380
Welkom nieuwe streepjes-plassers! *O*

Wij geven de luiertas inderdaad ook mee naar de go en de oma's (3 adressen totaal). Ik heb weinig zin om overal een voorraad luiers en reservekleding neer te leggen :+
Dus dan zit die tas al een stuk voller natuurlijk. Ook als we spontaan ergens naartoe gaan, vind ik het fijn om die tas al gewoon klaar te hebben staan (ik gebruik dan weer nooit een handtas, dat scheelt misschien ook ;) ).

En zeker als die tas straks voor beide kinderen mee gaat, lijkt een grotere tas me dus die investering wel waard :)
pi_171502520
Oh vergeet ik gewoon wat ik eigenlijk kwam vertellen! :D

Ik dacht het al een paar dagen, maar nu weet ik het zeker: ik voel onze mini af en toe al! O+ O+
Wat een heerlijk gekriebel is dat toch!
Ja ik weet dat dat straks overgaat in karatetrappen waar je beurs van wordt :6 ;)
  dinsdag 6 juni 2017 @ 18:05:32 #210
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171504116
Gezellig, nieuwe aanwas! Ongelooflijk dat jullie pas in februari zijn uitgerekend :o Ik hoop dat jullie hier allemaal gewoon de 9 maanden kunnen uitzitten.

Twist, gezellig he? Geniet ervan, nu het nog lieflijk is :P

Ik ben oa voor het eerst van m'n leven het consultatiebureau binnengelopen, zoals verwacht was daar wel een wc te vinden. En in de stad voldeed de bioscoop. Nu thuis zijn de werkmannen weg, en staat de pot er nog wel. Doorspoelen met een emmer, dat lukt wel een dagje. Hoe ik het morgenavond aantref zien we dan wel weer.... Ik focus maar gewoon op het resultaat!
pi_171507250
Welkom Roxy *O*

Twist, wat leuk dat je je mini al voelt O+

Hier (19 weken vandaag) denk ik al een paar weken dat wat voel, maar écht overtuigd ben ik nog niet. Gelukkig was mijn zus hier gisteren, dus kon ik even het hartje luisteren :P

Lemijn zonder toilet :o, daar moet ik nu al echt niet aan denken, zo vaak ga ik naar de wc :{
  dinsdag 6 juni 2017 @ 21:34:50 #212
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171510860
Leuk Twist!

En LadyS wellicht ook al wat beweging voelbaar in de buik!

Ik voelde vorige week woensdag (18+4) voor het eerst iets. Dacht ik. Maar sindsdien is er elke dag even zo'n momentje, wanneer ik net in bed lig. Bij N begon het precies zo, dus volgens mij is het echt baby! Dat is dan effectief maar 1 week later dan bij N, ondanks voorliggende placenta.

Ben vanmiddag bij de fysio geweest. Heb flink last van mijn bilspieren en stuitje en was bang voor bekken-gerelateerde klachten. Nu ligt het indirect wel aan mijn bekken, in de zin van dat dat weker wordt en dat mijn spieren het op moeten vangen. Alleen zijn die spieren een soort slappe brij die daardoor meteen overbelast zijn geraakt. Dus ik mag nu fijn mijn bilspieren gaan trainen om dat sterker te maken en daarmee minder pijn te hebben. Stuitje is dikke pech, maar niet bekken-gerelateerd.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 21:35:24 #213
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171510880
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 18:05 schreef Lemijn het volgende:
Gezellig, nieuwe aanwas! Ongelooflijk dat jullie pas in februari zijn uitgerekend :o Ik hoop dat jullie hier allemaal gewoon de 9 maanden kunnen uitzitten.

Twist, gezellig he? Geniet ervan, nu het nog lieflijk is :P

Ik ben oa voor het eerst van m'n leven het consultatiebureau binnengelopen, zoals verwacht was daar wel een wc te vinden. En in de stad voldeed de bioscoop. Nu thuis zijn de werkmannen weg, en staat de pot er nog wel. Doorspoelen met een emmer, dat lukt wel een dagje. Hoe ik het morgenavond aantref zien we dan wel weer.... Ik focus maar gewoon op het resultaat!
Zwanger en zonder toilet, oei! Fijn dat je er wat op gevonden hebt vandaag!
pi_171511699
CE! Yes! Gefeliciteerd! *O*

Welkom Roxy! Ook jij gefeliciteerd met de dubbelstreep!

Twist voelt gefriemel, soepernaais!

Ik heb zo'n Esprittas die altijd in de aanbieding is bij t kruidvat voor een tientje. Topaankoop! Groot zat voor de slaapzak etc. Gebruik hem best veel omdat mr T best vaak een oppasdagje naar groutouders of tante gaat.

Over gefriemel gesproken: deze baby beweegt bijna de hele dag door. Heel rustig. Af en toe een onmogelijke strekbeweging (als in: PAST NIET, STOP DAARMEE). Dat is zo heerlijk, heb me nog geen enkele dag zorgen gemaakt hierdoor.
(Zijn broer kon de hele dag roerloos ronddobberen, en dan ineens de dolle 10 minuten hebben. Dat mijn buik helemaal heen en weer schudde. En dan weer een halve dag niks)

Ik ben nu trouwens echt veel zwangerderder dan bij de eerste. Ik begin zelfs een raar loopje te krijgen. :+
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:06:26 #215
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171511906
Aargh dat strekken ja :% soms voelt het alsof hij zich helemaal overstrekt van mn ribben tot mn blaas, en dan tergend langzaam om zn as draait ofzo :X geen idee of dat is wat ie doet :D maar zo voelt het
pi_171512624
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:59 schreef Sara82 het volgende:
CE! Yes! Gefeliciteerd! *O*

Welkom Roxy! Ook jij gefeliciteerd met de dubbelstreep!

Twist voelt gefriemel, soepernaais!

Ik heb zo'n Esprittas die altijd in de aanbieding is bij t kruidvat voor een tientje. Topaankoop! Groot zat voor de slaapzak etc. Gebruik hem best veel omdat mr T best vaak een oppasdagje naar groutouders of tante gaat.

Over gefriemel gesproken: deze baby beweegt bijna de hele dag door. Heel rustig. Af en toe een onmogelijke strekbeweging (als in: PAST NIET, STOP DAARMEE). Dat is zo heerlijk, heb me nog geen enkele dag zorgen gemaakt hierdoor.
(Zijn broer kon de hele dag roerloos ronddobberen, en dan ineens de dolle 10 minuten hebben. Dat mijn buik helemaal heen en weer schudde. En dan weer een halve dag niks)

Ik ben nu trouwens echt veel zwangerderder dan bij de eerste. Ik begin zelfs een raar loopje te krijgen. :+
Ik ben veel minder zwanger juist! Bij de vorige keer werd ik overal rond en nu blijft het redelijk beperkt tot de buik.
Ik waggel wel. En benen scheren gaat nog net, op wat stukjes na.
pi_171513038
Gefeliciteerd aan alle streepjesplassers!! *O*

Qua buik ben ik een stuk meer zwanger, maar in de buik is deze echt zoveel rustiger dan Lou :D Zij was op dit moment echt al aan het gymnastieken, deze doet het wat chiller aan met af en toe een wiebelbuik of een ledemaat dat hij probeert via mijn zij naar buiten te steken. Ook een heel verschil met de placenta nu voor en bij Lou achter
pi_171515290
Hier trapt de een trapt lekker in m'n blaas (m'n kruis voelt ook echt blauw), en de ander probeert uit te breken, inclusief harde 'punten' die uitsteken waardoor m'n buik regelmatig niet rond meer is :') Jammer is ook dat ze het met name leuk vinden om het af te wisselen, dus de halve dag door beweegt er wel iets. Enige wat helpt is proberen het op beeld vast te leggen, dan gaan ze heel sneaky onzichtbaar bewegen, maar dat voelt ook een stuk prettiger. De een beweegt wel een stuk meer/actiever dan de ander.

O was overigens ook een erg drukke baby, die zat qua activiteit precies tussen deze twee in. Hij had vooral heel vaak de hik en die heb ik nu pas een keer gevoeld.
pi_171515413
Wat leuk dat je het verschil kunt voelen tussen de twee FF.
En de hik, echt VAAK joh, een paar keer per dag!
pi_171516759
Gefeliciteerd Roxy en CassElliot! w/

Leuk dat je die hikjes kunt voelen. O+
pi_171516944
Dat kan ik me dan wel weer herinneren, de hik. Je hele buik schudt dan O+
pi_171516946
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 17:00 schreef twist02 het volgende:
Oh vergeet ik gewoon wat ik eigenlijk kwam vertellen! :D

Ik dacht het al een paar dagen, maar nu weet ik het zeker: ik voel onze mini af en toe al! O+ O+
Wat een heerlijk gekriebel is dat toch!
Ja ik weet dat dat straks overgaat in karatetrappen waar je beurs van wordt :6 ;)
Oh wat gaaf! *O* Hoop dat ik ook gauw iets ga voelen :)

Gefeliciteerd CassElliot en Roxy! Een fijne zwangerschap gewenst!

Ik heb al sinds maandag een vreselijk irritante hoofdpijn ;( Bloeddruk was gewoon normaal laatste keer bij de VK dus dat is het denk ik niet, heb het idee dat het vanuit mijn nek komt. Heeft iemand tips wat ik kan doen behalve paracetamol slikken, want dat helpt maar een klein beetje.
And you know I might
pi_171517128
Vreselijk die hoofdpijn, rena -O-
Het hele eerste trimester heb ik nergens last van gehad en daarna regelmatig.
Bij mij helpt paracetamol wel. Je mag de eerste dosis 1000mg nemen en daarna nog 4x500 verdelen over de rest van de dag. Misschien als je een spiegel hebt opgebouwd dat het wel werkt. Op internet las ik dat je max. 1 week paracetamol mag slikken, maar mijn zus (vk), zegt dat ze die richtlijn niet hebben in haar praktijk. Dus misschien zelf even navragen bij je eigen vk?

Na een week of 2 of 3 regelmatig hoofdpijn, is het bij mij weer minder vaak gekomen en ook minder heftig (hoef bijna nooit meer paracetamol te nemen). Ik hoop dat dat voor jou ook geldt.
Hoofdpijn sucks. :*
pi_171517342
Vervelend rena. Ik weet eerlijk gezegd niet wat je verder nog zou mogen innemen. Bij mij helpt voornamelijk slapen tegen hoofdpijn (ik reageer nauwelijks op paracetamol). Zou het nog iets van spanning kunnen zijn, omdat het vanuit je nek komt? Anders even de vk of huisarts bellen voor overleg?

Hikkende baby: check! Gisteren met het hartje luisteren bij de vk had hij ook ineens de hik. Dat klonk raar! Echt zo'n harde poink iedere keer :D

Drukke baby: ook check! Veel bewegelijker dan M. Ik dacht eerst dat het door de achterliggende placenta kwam (bij M. lag deze voor), maar volgens mij is het kindje gewoon veel drukker. Constant voeten die uit mijn linkerzij komen en een kont die heen en weer blijft schuiven. Ik had dus niet verwacht dat de vk zou zeggen dat hij al aardig is ingedaald. (Het voelt soms aan alsof er salto's worden gemaakt van binnen :P )

Wat mooi trouwens FF dat je ook echt verschil merkt tussen de kindjes. Ik ben benieuwd of je dat straks ook terug ziet als ze zijn geboren.
  woensdag 7 juni 2017 @ 09:05:56 #225
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171517392
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:38 schreef LadyS het volgende:
Vreselijk die hoofdpijn, rena -O-
Het hele eerste trimester heb ik nergens last van gehad en daarna regelmatig.
Bij mij helpt paracetamol wel. Je mag de eerste dosis 1000mg nemen en daarna nog 4x500 verdelen over de rest van de dag. Misschien als je een spiegel hebt opgebouwd dat het wel werkt. Op internet las ik dat je max. 1 week paracetamol mag slikken, maar mijn zus (vk), zegt dat ze die richtlijn niet hebben in haar praktijk. Dus misschien zelf even navragen bij je eigen vk?

Na een week of 2 of 3 regelmatig hoofdpijn, is het bij mij weer minder vaak gekomen en ook minder heftig (hoef bijna nooit meer paracetamol te nemen). Ik hoop dat dat voor jou ook geldt.
Hoofdpijn sucks. :*
Mijn huisarts zei laatst dat als ik langer dan twee weken paracetamol nodig had (ging om rug/bekkenklachten) dat ik dan even terug moest komen. Ik denk vooral omdat ze dan wat anders gaan proberen qua medicatie,ze gaf aan dat het op Zich niet schadelijk is nl.
pi_171517628
Twist wat leuk dat je de baby al voelt O+ !

Fijn Lemijn dat je nog goede wc's hebt gevonden onderweg! Wanneer zal de renovatie af zijn?

Oh LadyS lijkt ook al kleine bewegingen te voelen en MissCogeniallity ook... Zo leuk!

Haha Sara een raar loopje :p. Hier ook wel wat meer zwanger in vergelijking met de eerste keer. Hoewel ik niet echt vergelijkingsfoto's heb gemaakt qua hoe mijn lijf eruitziet. Echt stom, maar het is er gewoon echt niet van gekomen. Ik heb vooral het idee dat mijn buik tijdens deze zwangerschap wat sneller groeide en door het vele tillen van dreumes had ik ook wat meer klachten. Sinds ik verlof heb zijn de klachten weer een stuk minder! & of het eindresultaat heel anders is weet ik niet.

Hoe gaat het trouwens met je suikers Sara? Lukt het nog een beetje om het vol te houden het dieet?

Deze is bij mij wat rustiger heb ik het idee, net zoals die van Skittles. Hoewel ik de baby wel heel goed kan voelen. Bij L ging mijn buik heel vaak helemaal op en neer en dat is bij deze minder.
& de hik! Een tijdje geleden las ik er hier over en ik was dat helemaal vergeten! Deze baby heeft nog nooit de hik gehad (tenminste niet dat ik het kon voelen), terwijl dat bij L dagelijks het geval was. Ik ben daardoor ook benieuwd of dat deze baby net zo'n spuger zal zijn als L. Die heeft echt zoveel gespuugd, gelukkig had ze er zelf geen last van :). Maar misschien heeft is daar wel helemaal geen verband tussen :P .

Grappig om dat verschil te voelen FF. Dat komt misschien ook omdat ze anders liggen of niet?

Balen van de hoofdpijn Rena -O- , ik heb helaas niet echt tips voor je. Misschien wel ook zorgen dat je goed drinkt? Je hebt toch wat meer vocht nodig en ik weet nog dat ik in het begin heel veel dorst had. Maar misschien drink je al veel en kan dat geen oorzaak zijn...

Vandaag alweer 39.1 weken! :o Ik dacht misschien komt de baby vannacht (geen idee waarom). Maar alles rustig! Wel veel menstruatie-achtige buikpijn gehad de afgelopen weken. Dat heb ik bij L minder gehad, maar dat zijn denk ik niet echt voorweeën te noemen. Lijkt me dat die wat krachtiger zijn.
Ik heb eigenlijk geen zin meer om naar de supermarkt te gaan enzo. Dus daar ga ik vandaag maar mee beginnen, dan hebben we dat gehad. Ik heb vooral zin om lekker thuis te zijn en lekker weinig te doen :@ .
pi_171517747
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:05 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Mijn huisarts zei laatst dat als ik langer dan twee weken paracetamol nodig had (ging om rug/bekkenklachten) dat ik dan even terug moest komen. Ik denk vooral omdat ze dan wat anders gaan proberen qua medicatie,ze gaf aan dat het op Zich niet schadelijk is nl.
Kan me inderdaad ook indenken dat er op internet staat dat je na een week contact op moet nemen met vk/ha om uit te sluiten dat er niet iets ernstigers aan de hand is en niet omdat de paracetamol schadelijk is.
Zo had ik het nog niet eens bekeken :)
pi_171518099
Vandaag termijnecho gehad en alles is gewoon dik in orde. :)
Ik heb gewoon een heel makkelijke zwangerschap zonder kwaaltjes.
Mijn uitgerekende datum is 30 december. *O*
pi_171518399
Wat fijn Venco *O* O+
Ook dat je een kwaalloze zwangerschap hebt *O*
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:38:55 #230
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_171518818
Welkom nieuwe aanwas! :W *O*

En een goede echo voor Venco *O*

quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:17 schreef rena het volgende:
Ik heb al sinds maandag een vreselijk irritante hoofdpijn ;( Bloeddruk was gewoon normaal laatste keer bij de VK dus dat is het denk ik niet, heb het idee dat het vanuit mijn nek komt. Heeft iemand tips wat ik kan doen behalve paracetamol slikken, want dat helpt maar een klein beetje.
Ik heb tussen 14 en 18 weken bijna dagelijks hoofdpijn gehad. Wat bij mij hielp was de combinatie paracetamol en cafeïne. Dus ik nam een paracetamol en daarna een blikje cola. Ging ik weer als een trein ^O^ Na een paar uur kwam het terug maar dan ging ik gewoon naar bed (bij mij begon het meestal pas rond 2 uur, dus dan was het op deze manier goed uit te houden). Zorg je wel dat je voldoende water drinkt op een dag?

Hier de laatste weken voor verlof en het valt me veel zwaarder dan verwacht. Niet eens lichamelijk, maar ik heb gewoon geen zin meer. Ik wil me onderdompelen in alles Baby en niet bezig houden waarom leverancier x product y niet heeft geleverd en bla bla bla. Zeker na een paar drukke weekenden (en dus weinig opladen) is de zin echt ver te zoeken.
Gisteren wel heel lief in de watten gelegd door collega's O+ ze hadden een baby-lunch geregeld! Een vergaderruimte helemaal versiert en gezorgd voor broodjes, taart en zelfs cadeautjes! (een loopfiets :') die kan voorlopig op zolder).

Buikbaby is hier heel druk, maar het meeste voelt niet als schoppen, meer als draaien met d'r kont ofzo? Kan het niet beter uitleggen. Ze ligt ook heel verticaal, dus duwt bijna continu tegen mijn maag. Gelukkig nog bijna geen last van maagzuur gehad. Wel een voordeel: als ze schopt, zijn mijn ribben veilig :P
pi_171518953
Ja, bij mij hielp caffeine ook wel. Ik nam dan een kopje koffie en paracetamol (ik had dan weer vaak 's ochtends hoofdpijn). En ik had inderdaad ongeveer dezelfde periode hoofdpijn, dus misschien iets hormonaals?

Hoeveel weken moet je nog, Stroopwafelmeisje? Kan me ook wel voorstellen dat je toe bent aan verlof!
Een loopfiets! Leuk, maar inderdaad een lange-termijn-cadeau :D
pi_171519047
Venco, een goede termijnecho! *O* Wordt spannend of je een 2017 of 2018 baby krijgt dus. :D Fijn dat de kwaaltjes meevallen.

Vieve, 39.1 alweer. Het schiet alweer op. Menstruatiekrampjes kan best voorwerk zijn. Laten we het hopen. :) En wat ben je overal lekker uitgebreid aan het reageren. :D

Stroop, die laatste weken duren zo lang. Ik was zo vreselijk niet meer geïnteresseerd de vorige keer. Kwam ook nog eens bij dat ik ineens alle taal- en grammaticaregels niet meer wist. Lekker handig als je Nederlands hebt gestudeerd en brieven schrijft voor je werk. :')

Ik las over een heleboel drukke babies. O+ Ik kan niet wachten tot ik hier echt wat ga voelen. Voel af en toe wel wat gekriebel, maar durf er nog niet vanuit te gaan dat dat de baby is.

En vraagje, ik wacht op de uitslag van de NIPT, maar euh, hoe krijg je die eigenlijk? Ik lees wel dat als er nevenbevindingen zijn dat je wordt gebeld. Maar als er niks is, wat dat? Belt de verloskundige? Krijg je een brief? Staat nergens op de site van de verloskundige en vandaag is kantoor niet open. -O- Uiteraard ben ik het vergeten te vragen. :')
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:56:43 #233
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171519182
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:51 schreef Krisvc het volgende:
Venco, een goede termijnecho! *O* Wordt spannend of je een 2017 of 2018 baby krijgt dus. :D Fijn dat de kwaaltjes meevallen.

Vieve, 39.1 alweer. Het schiet alweer op. Menstruatiekrampjes kan best voorwerk zijn. Laten we het hopen. :) En wat ben je overal lekker uitgebreid aan het reageren. :D

Stroop, die laatste weken duren zo lang. Ik was zo vreselijk niet meer geïnteresseerd de vorige keer. Kwam ook nog eens bij dat ik ineens alle taal- en grammaticaregels niet meer wist. Lekker handig als je Nederlands hebt gestudeerd en brieven schrijft voor je werk. :')

Ik las over een heleboel drukke babies. O+ Ik kan niet wachten tot ik hier echt wat ga voelen. Voel af en toe wel wat gekriebel, maar durf er nog niet vanuit te gaan dat dat de baby is.

En vraagje, ik wacht op de uitslag van de NIPT, maar euh, hoe krijg je die eigenlijk? Ik lees wel dat als er nevenbevindingen zijn dat je wordt gebeld. Maar als er niks is, wat dat? Belt de verloskundige? Krijg je een brief? Staat nergens op de site van de verloskundige en vandaag is kantoor niet open. -O- Uiteraard ben ik het vergeten te vragen. :')
Ik kreeg de uitslag van de verloskundige via de mail als er niks gevonden zou zijn. Anders zou ik door de verloskundige gebeld worden. Gelukkig kreeg ik mail!
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:14:14 #234
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_171519608
Volgende week donderdag is mijn laatste werkdag, dus nog 6+ishetal5uur? *O* En daarvan moet ik nog een keer naar de tandarts dus begin ik later, een keer midden op de dag naar de verloskundige dus ben ik ook een goed uur weg en een keer thuiswerken waarin de uren ook wat flexibeler zijn O-) en dan tussendoor maar lekker veel fokken enzo ;)
pi_171519971
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:51 schreef Krisvc het volgende:

Ik werd gebeld door de vk (stond op de voicemail) dat alles goed was, daarna ook nog een mail met de uitslag.
De vk vertelde me bij dat infogesprek over de NIPT dat je bij bevindingen inderdaad gebeld wordt door een klinisch geneticus omdat die wel je vragen, die je ongetwijfeld zal hebben als er wat gevonden is, kan beantwoorden. De vk weet er niks van en zou in dat gedval alleen de boodschapper zijn.
pi_171519999
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:14 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Volgende week donderdag is mijn laatste werkdag, dus nog 6+ishetal5uur? *O* En daarvan moet ik nog een keer naar de tandarts dus begin ik later, een keer midden op de dag naar de verloskundige dus ben ik ook een goed uur weg en een keer thuiswerken waarin de uren ook wat flexibeler zijn O-) en dan tussendoor maar lekker veel fokken enzo ;)
Niet zo lang meer dus *O*, en: goed gepland allemaal O-)
pi_171520712
Ik kom me hier ook voorzichtig melden. Afgelopen maandag positief getest.
Heel blij! Maar ook een beetje spannend.
Volgende week maar eens het ziekenhuis bellen voor een eerste afspraak :)
pi_171520874
Gefeliciteerd!
Je eerste?
pi_171521000
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:07 schreef vencodark het volgende:
Gefeliciteerd!
Je eerste?
Dank je :)

Derde zwangerschap.

SPOILER
pi_171521141
Bedankt voor de lieve tips, ik ga inderdaad als het eind van de week niet weg is de VK even bellen. Denk dat de tip van drinken ook niet gek is, ik ben er wel zo een die dat soms vergeet. En aan spanning zat ik zelf ook te denken; maar ik heb weinig spanning op het moment, we zijn wel bezig met de verkoop en aankoop van een huis maar dat gaat allemaal heel voorspoedig. Misschien spanning voor de geslachtsbepaling vanavond :P

OliviaIsTaken, van harte gefeliciteerd! *O* edit; ik lees nu je spoiler, kan me voorstellen dat je het spannend vind, heftig zeg :{

Stroopwafelmeisje, wat een lekker vooruitzicht al bijna verlof *O*

Krisvc, ik werd gebeld dat alles goed was en bij de VK afspraak er na kreeg ik formulieren waar de uitslag ook nog opstond. En na bijna 30 jaar weet ik nu eindelijk mijn bloedgroep daardoor _O-
And you know I might
pi_171521504
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:14 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Dank je :)

Derde zwangerschap.

SPOILER
Ik begrijp het. Veel succes en gezondheid met deze zwangerschap. :)
pi_171522188
Rena, wat vervelend van je hoofdpijn! Misschien inderdaad even overleggen met vk of huisarts als het aanhoudt?

Venco, wat fijn! *O* Gewoon lekker genieten van het gebrek aan kwaaltjes dus!
En spannend in welk jaar je gaat bevallen dan :D

Kris, mijn vk belde me met de uitslag van de NIPT, en ik kreeg 'm ook nog per mail daarna.

Stroopwafel, kan me voorstellen dat je nu echt aan het aftellen bent ja!

OT, welkom! *O* Kan me voorstellen dat het nog erg spannend is allemaal ja!
Vanwaar meteen een afspraak in het ziekenhuis? Vanwege de vorige zwangerschap?

Ik heb hier gisteren toch maar de dappere ( :') ) beslissing genomen om door te werken tot 36 weken. Vorige keer was het een eitje, maar ben wel benieuwd hoe het nu gaat :X
Ik ga er vanuit dat ik toch weer ruim later beval dan de UD, dus dan is 4 weken verlof vooraf wel prima ;)

En ik ga op het moment constant heen en weer tussen een gevoel van "Doe maar rustig, we hebben nog tijd zat!" en "Oei, het gaat opeens wel snel allemaal nu en we moeten nog een hoop doen!"
Heel irritant :')
pi_171522976
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:01 schreef twist02 het volgende:

Venco, wat fijn! *O* Gewoon lekker genieten van het gebrek aan kwaaltjes dus!
En spannend in welk jaar je gaat bevallen dan :D

Statistisch gezien is het vaak zo (ervaring vk) dat als je bij je eerste kind wat eerder bevallen bent dan de UD (mijn eerste zoon was 1,5 week te vroeg), dat dit bij je 2e kind meestal ook zo is.
Nergens garanties natuurlijk. :P
Maar ik als ik een wedje erop zou maken gok ik 20 december ofzo.
Overigens hoef ik nu geen setje van Born in 2017 van Prénatal halen want dat is ook een lekker gokje hè. :D
pi_171523410
Ja, ik merk dat ik daar onbewust toch ook wel vanuit ga ja, de termijn van de vorige keer :D
Ik vermoed dan ook dat het bij ons een decemberkindje wordt (ipv november), al hoop ik dat ik ernaast zit ivm dicht op de feestdagen enzo.
pi_171523441
Gefeliciteerd nieuwe zwangere! *O*

Spannend Venco, 2017 of 2018 :D

Drukke baby, check! Hij vind het vooral heerlijk om met z'n billen?, lag bij de Vk met het hoofdje naar beneden en billen omhoog, tegen m'n ribben aan te liggen.
Er steekt geregeld een bobbel uit haha :D

Heb sinds een paar dagen steken down under en soms menstruatieachtige krampen, niet fijn.
pi_171523454
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:01 schreef twist02 het volgende:

OT, welkom! *O* Kan me voorstellen dat het nog erg spannend is allemaal ja!
Vanwaar meteen een afspraak in het ziekenhuis? Vanwege de vorige zwangerschap?

Bedankt voor het warme welkom, allemaal :)

Ziekenhuis is inderdaad i.v.m. vorige zwangerschap. Als ik het goed begrepen heb willen ze de eerste tijd de baarmoedermond meten. Ik heb tijdens beide zwangerschappen last van bloedverlies gehad (eerste zwangerschap bevallen bij 35 weken, en bij de laatste zwangerschap kwam uit het bloedverlies een infectie uit voort en een te vroege bevalling). Vanaf zestien weken zouden ze dan ook hormooninjecties kunnen geven om de weeën te remmen.

Maar hé, misschien is dat wel helemaal niet nodig en gaat alles gewoon goed en blijf ik 40 weken + zwanger :)

Het is inderdaad spannend maar gek genoeg vertrouw ik in deze zwangerschap :)
pi_171523455
Tja, diezelfde vk vertelde ook van een vrouw die 2x 38 wkn had en bij de laatste 42 wkn. :P
pi_171523552
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:50 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Bedankt voor het warme welkom, allemaal :)

Ziekenhuis is inderdaad i.v.m. vorige zwangerschap. Als ik het goed begrepen heb willen ze de eerste tijd de baarmoedermond meten. Ik heb tijdens beide zwangerschappen last van bloedverlies gehad (eerste zwangerschap bevallen bij 35 weken, en bij de laatste zwangerschap kwam uit het bloedverlies een infectie uit voort en een te vroege bevalling). Vanaf zestien weken zouden ze dan ook hormooninjecties kunnen geven om de weeën te remmen.

Maar hé, misschien is dat wel helemaal niet nodig en gaat alles gewoon goed en blijf ik 40 weken + zwanger :)

Het is inderdaad spannend maar gek genoeg vertrouw ik in deze zwangerschap :)
Fijn dat ze het in elk geval al zo goed in de gaten kunnen houden, al duim ik inderdaad voor je dat het helemaal niet nodig is! ^O^
En fijn dat je gevoel goed is, dat kan al zoveel schelen! :)

quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:50 schreef vencodark het volgende:
Tja, diezelfde vk vertelde ook van een vrouw die 2x 38 wkn had en bij de laatste 42 wkn. :P
Ja, wat je zegt: geen garanties natuurlijk, maar ik heb het echt al héél vaak gehoord, dat de termijnen opvallend dicht bij elkaar lagen :Y

Vorige keer hier was 41+5 met de nodige hulp, dus ik reken maar op december denk ;)
pi_171525593
Welkom dames uit het wohts topic. Gefeliciteerd en ik wens iedereen een voorspoedige zwangerschap *O*

Ik wacht nog steeds op de uitslag van de NIPT en vind het nu wel allemaal heel erg spannend. Sommige mensen in mijn omgeving worden pas blij voor mij als deze goed is. Aan de ene kant snap ik dat wel, maar vind het wel heel erg vervelend dat ik daarom niet mijn gevoelens kwijt kan :(
pi_171525630
Heb ik rond 13:00 uur 3 boterhammen op, knort mijn buik alweer. :')
Deze baby is wel lekker bezig zijn. Andere uiterste dan toen met mijn zoon. Toen smaakte amper iets en had ik überhaupt moeite met eten.
Een meisje, zeker weten. :P
pi_171525991
Venco mooi dat de termijnecho goed is en hartstikke fijn dat je zwangerschap tot nu toe zonder kwaaltjes verloopt!

Oh haha bij mij lokt koffie juist vaak hoofdpijn uit of in ieder geval een heel licht/dizzy gevoel in mijn hoofd. Ik heb wel steeds zin in koffie, maar ik merk het effect altijd nogal sterk. Als ik te laat op de dag koffie drink kan ik in de avond niet goed slapen. Dus ik drink hooguit 1 kopje per dag en zeker niet meer na het avondeten..

Heel herkenbaar stroopwafelmeisje, je leeft er denk ik naar toe en als het dan bijna zover is duren de laatste dagen te lang. Fijn dat je dan nog wat dagjes/uurtjes vrij hebt gepland en niet meer al te veel dagen hoeft te werken.

:@ Kris, ja nu heb ik tijd om uitgebreid te reageren, met dreumes op de opvang en de meeste klusjes die wel af zijn. Ik ben bij 35 weken met verlof gegaan dus heb er al een paar weekjes op zitten. Daar geniet ik ook wel echt van, hoewel ik tegelijkertijd een beetje ongeduldig ben en zo veel zin heb dat de baby er is O+ !

Welkom OlivialsTaken. Hopelijk verloopt je zwangerschap voorspoedig :* ! Fijn dat je vertrouwen goed is :).

Twist werken tot 36 weken, knap zeg. Hoe verloopt de zwangerschap tot nu toe?
Ik had het denk ik zeker gered tot 36 weken, lichamelijk gezien wel iets meer klachten in vergelijking met de eerste zwangerschap, maar het werken was nog goed te doen. Ik had wel meer wat stroopwafelmeisje ook aangeeft, dat je er mentaal aan toe bent om je op de baby te focussen. Vooral omdat ik merkte dat ik tijdens de tweede zwangerschap toch al veel minder aandacht had voor het zwanger zijn en alles er om heen. Het vliegt echt voorbij, dus voor je het weet is het ook 36 weken ;) . Dus je laatste zin snap ik ook wel :).

De vorige keer ben ik bij 40.4 weken bevallen. Dus als dat nu ook het geval is nog ruim een weekje geduld hebben!

Waterdruppel dat lijkt me inderdaad niet leuk, dat anderen dan ook niet blij kunnen zijn voor je. Dat is juist zo fijn om te kunnen delen. Hopelijk volgt de uitslag snel!

Venco hebben jullie een geslachtsbepalingsecho of wanneer weet je of het een jongen of meisje zal zijn?
pi_171526187
Vandaag een opmerking van een collega gekregen die niet zo bedoelt was als hij voelt, maar wel nogal pijn deed. Iemand zei dat ik al flink aan het groeien was, en ik reageerde daarop met 'ik voel me ook echt al een olifant'. Collega zei daarop 'noh, ik wil geen gezeur horen hoor, er zijn er genoeg die er alles voor over hebben'. Nu ken ik haar achtergrond en weet ik dat ze het heus niet lelijk bedoelde. Maar het stomme is, het raakt precies de verkeerde snaar. Ik voel me ook ondankbaar doordat ik dit zwanger zijn maar stom vind. Nooit heb ik iets liever gewild dan een grote familie, en ik ben er heel erg stuk van geweest dat het kinderen krijgen hier er niet in leek te zitten. Maar mag ik me dan echt niet me rot voelen omdat het me alles kost wat ik heb? Omdat ik naast mijn werk geen energie heb voor andere/leuke dingen? Omdat ik me rot voel dat ik niets gedaan krijg en alles een bende is? Omdat alle dingen waar ik normaal rust uit haal, ineens niet meer mogen of kunnen? Omdat ik hier jaren lang zo hard aan gewerkt heb en ik dan niet goed kan genieten? Pfff. En dan bedoelde ik mijn olifantenvergelijking niet eens negatief. Enkel dat die buik inmiddels iets is waar ik rekening mee moet houden met bepaalde dingen en dat dat niet zo in me zit omdat ik eerder best slank was. Bah, ik ben er echt sip van.

Verder las ik over veel bewegende babys. O+ De mijne is echt een relaxt figuur volgens mij. Ik voel wel eens beweging en af en toe schopjes, maar nooit echt heel veel of vaak achter elkaar. Ik ben benieuwd of dat echt nog heel anders wordt, want ik kan me dat haast niet voorstellen.

Welkom alle aanwas vanuit het 2e streepjes topic. *O*

Waterdruppel, ik hoop dat de uitslag van de nipt snel binnen is zodat je lekker overal je gevoel kwijt kan. Waarom worden sommigen pas blij als die uitslag goed is?

Stroopwafel lekker aan het aftellen. Nog maar eventjes, je kunt het!

Venco, 20 december is dan ook een heel mooie datum! (Onze trouwdag ;) ) Ik heb ook heel de tijd het idee dat deze baby vroeg gaat komen, terwijl dat nergens op gebasseerd is.
pi_171526214
@Vieve6: ben nu 10,4 weken dus geslacht is voorlopig onbekend. Maar gevoel zegt een meisje. ;)
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:54:07 #254
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171526660
Welkom nieuwe mama's to be *O* ik kom langzaamaan steeds hoger op het lijstje nu iedereen onderaan aansluit :D :o.

Vandaag ben ik bij de arboarts geweest vanwege ongezonde werkstress van de afgelopen periode, kreeg het dringende advies om me ziek te melden, dus dat ga ik na morgen doen (morgen rond ik alles zo goed mogelijk af). Echt een raar gevoel, ik heb geen idee wat wat ik met al die vrije tijd moet. Anderhalve maand voor mn voorgenomen verlof :{
pi_171526917
Ik zou ook uit gaan van december twist, kan het alleen maar meevallen!

Spannend vanavond Rena! Heb je een voorkeur?

Nanuke, voel je niet rot. Hoe gewenst een zwangerschap ook is, soms is het lichamelijk gewoon even niet leuk. Iedereen heeft die kwaaltjes er voor over (anders hadden ze wel bij de abortusarts gezeten) maar dat wil niet zeggen dat je het leuk moet vinden en het even klagen niet op kan luchten. En dat kan je imo ook prima even (privé) tegen die collega zeggen als je denkt dat je je daarom in moet houden. Continu klagen of het erover hebben is wat anders dan af en toe een opmerking. En anders gewoon hier je ongemakken spuien! Wij begrijpen je wel :)

Wij hebben een middagje ziekenhuis gehad met een rondje langs verpleegkundige, apotheker en anesthesist ter voorbereiding van de keizersnede, en daarna de intake op de kraamafdeling. Beide afspraken waren niet zo spannend, vooral veel herhaling. Wel leuk was dat ze een kamer hebben die ze in principe reserveren voor keizersnedes en meerlingen, en dat is de kamer waarop ik vorige keer de hele inleiding heb gelegen en waar O ook zijn eerste nacht heeft doorgebracht. En indien het niet heel druk is mag man daar ook blijven slapen de eerste nacht.

Gelijk dus maar een vraag voor de lurkers (denk ik), zijn jullie partners na de geboorte van nr 2(+) blijven slapen? O gaat de nacht voor de keizersnede uit logeren, ook omdat we er al vroeg moeten zijn en het anders teveel gedoe wordt s ochtends vroeg, en hij mag daar evt ook de tweede nacht logeren. Ik denk echter dat het voor O beter is als hij gewoon thuis slaapt, met mijn man dus. Hoe hebben jullie dat aangepakt met broertjes/zusjes na de bevalling? Ook qua visite/kennismaking en de rest van de middag? Ik moet sowieso twee nachten blijven.
pi_171527278
Willem heeft in totaal 3 nachten bij Opa en Oma gelogeerd. De nacht van de bevalling en de twee nachten dat we moesten blijven. Ik dacht dat ik niet zonder man kon, maar achteraf gezien had ie best thuis kunnen slapen (niet tijdens de bevalling off course) Hij heeft de hele tijd door alle heisa van een ziekenhuis heen geslapen en gesnurkt. Willem vond die drie nachten niet erg. Oma was dood moe :p
  woensdag 7 juni 2017 @ 16:23:02 #257
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_171527296
*ontlurkt*
Mijn man kon/mocht bij de 1e en 2e helaas niet blijven slapen. Maar bij de 3e wel. Een aanrader! Lekker de 1e nacht met zijn 3en O+ (en de2e nacht - heb je meteen extra handen beschikbaar om alles zelf te kunnen doen). Je oudste krijgt dan ook echt wel zijn eigen aandacht. Wij gingen allemaal tegelijk weer thuis slapen toen ik naar huis mocht.

Nanuke :* hoe gewild je zwangerschap ook is, het is niet alleen maar roze wolk. Sommige aspecten zijn gewoon niet zo leuk....
pi_171527484
Nanuke, inderdaad een ongelukkige opmerking van je collega, kijk als je nou constant zou klagen is het misschien wat anders, maar 1 zo'n opmerking die uitgelokt werd door iemand anders? Jij weet juist hoe gewenst en geliefd jullie kindje is, maar je blijft ook een mens en het is gewoon niet altijd makkelijk. Het maken van een mensje gaat gewoon af en toe gepaard met lichamelijke ongemakken :*

FF, ik heb niet echt een voorkeur voor mezelf, maar voor mijn vriend zou ik een jongen heel leuk vinden omdat hij al een meisje heeft en mijn bonusdochter wil heel graag een zusje :') Ik denk dat ik sowieso blij verrast ben met wat het ook is O+ Mensen om me heen denken een meisje, zelf heb ik nog totaal geen voorgevoel.
And you know I might
pi_171527715
Ik weet niet waarom. Maar de kaart gefeliciteerd met je zwangerschap komt ook nog steeds niet. Eerst werd er gezegd na de twaalf weken( ben inmiddels 14,5 wk zwanger) en nu pas als de NIPT terug is. Het zijn mijn ouders die terughoudend zijn en dat doet best pijn. Ze zeggen zelf dat het uit eigenbescherming is, maar ze kunnen toch ook gewoon nu al blij voor me zijn? Toen me schoonzus zwanger was kon het nergens anders over gaan dan de zwangerschap en hoe leuk het allemaal wel niet was. Het doet me toch meer dan ik had gedacht.

@littledrummergirl Als de arts het zegt moet je het zeker doen en al die vrije tijd vul je sneller op dan je denkt ☺ Hou er wel rekening mee dat je zwangerschapsverlof waarschijnlijk nu met zes weken van te voren in gaat i.p.v 4 weken.

@nanuke Dikke knuffel voor jouw. Alsof je niet mag klagen als je zwanger bent. Het is heus niet alleen maar rozengeur en maneschijn ;)
pi_171527940
Waterdruppel; wat vervelend dat ze zo terughoudend zijn.. Ik kan me voorstellen dat dat rot voelt -O-
And you know I might
pi_171528772
Nanuke, kan me voorstellen dat zo'n opmerking precies verkeerd kan vallen ja :*
Je zegt dat je haar achtergrond kent, maar kent zij de jouwe ook? Anders lijkt me dat best een opmerking waard namelijk. Ik ben altijd wel voorstander van mensen laten weten wat zo'n opmerking teweeg kan brengen.

Waterdruppels, erg jammer van die reactie inderdaad :{ als je de NIPT niet had laten doen, had je dus al wel felicitaties gehad? :?
Ook hier vind ik dat je best mag laten weten wat zoiets met je doet (mits je dat zelf ziet zitten natuurlijk).

FF, lijkt me fijn om alles toch alvast doorgenomen te hebben!

Ldg, kan me voorstellen dat het gek is ja. Maar blijkbaar kun je de rust goed gebruiken, dus probeer dat vooral te doen ;)

Vieve, op wat vermoeidheid in het begin na, gaat deze zwangerschap voorlopig erg voorspoedig :)
Heb een kantoorbaan, dus vandaar dat ik de 36 weken wel 'aandurf'. Ook heb ik meer dan genoeg vakantiedagen, dus zelfs al zou ik eerder met verlof gaan, kan ik het alsnog tot 12 weken nadien door laten lopen ;)
  woensdag 7 juni 2017 @ 17:56:53 #262
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171529430
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 16:40 schreef Waterdruppel het volgende:
Ik weet niet waarom. Maar de kaart gefeliciteerd met je zwangerschap komt ook nog steeds niet. Eerst werd er gezegd na de twaalf weken( ben inmiddels 14,5 wk zwanger) en nu pas als de NIPT terug is. Het zijn mijn ouders die terughoudend zijn en dat doet best pijn. Ze zeggen zelf dat het uit eigenbescherming is, maar ze kunnen toch ook gewoon nu al blij voor me zijn? Toen me schoonzus zwanger was kon het nergens anders over gaan dan de zwangerschap en hoe leuk het allemaal wel niet was. Het doet me toch meer dan ik had gedacht.

@littledrummergirl Als de arts het zegt moet je het zeker doen en al die vrije tijd vul je sneller op dan je denkt ☺ Hou er wel rekening mee dat je zwangerschapsverlof waarschijnlijk nu met zes weken van te voren in gaat i.p.v 4 weken.

@nanuke Dikke knuffel voor jouw. Alsof je niet mag klagen als je zwanger bent. Het is heus niet alleen maar rozengeur en maneschijn ;)
Ja klopt, wordt idd met 34 weken, ik plak er twee weken vakantiedagen achteraan denk ik, anders sluit het niet goed aan bij de start van het kdv :P. Zes maanden pfff als de kleine er eenmaal is is die tijd vast chill, maar voor nu moet ik maar even op zoek naar iets om mezelf mee te vermaken (ik kan niet goed stilzitten en niksen :@)
  woensdag 7 juni 2017 @ 18:38:58 #263
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171530321
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:20 schreef rena het volgende:
Bedankt voor de lieve tips, ik ga inderdaad als het eind van de week niet weg is de VK even bellen. Denk dat de tip van drinken ook niet gek is, ik ben er wel zo een die dat soms vergeet. En aan spanning zat ik zelf ook te denken; maar ik heb weinig spanning op het moment, we zijn wel bezig met de verkoop en aankoop van een huis maar dat gaat allemaal heel voorspoedig. Misschien spanning voor de geslachtsbepaling vanavond :P

OliviaIsTaken, van harte gefeliciteerd! *O* edit; ik lees nu je spoiler, kan me voorstellen dat je het spannend vind, heftig zeg :{

Stroopwafelmeisje, wat een lekker vooruitzicht al bijna verlof *O*

Krisvc, ik werd gebeld dat alles goed was en bij de VK afspraak er na kreeg ik formulieren waar de uitslag ook nog opstond. En na bijna 30 jaar weet ik nu eindelijk mijn bloedgroep daardoor _O-
Spierspanningshoofdpijn betekent pijn van de gespannen spieren in je nek/ op je hoofd. Dat is niet (altijd) hetzelfde als hoofdpijn door de spanning! Het kan juist ook komen door andere houding (door de groei van je buik misschien? en/of verweking van eea?), slechter slapen, etc.
Goed om bijvoorbeeld je verloskundige te vragen, maar je mag gerust ook alvast een fysiotherapeut vragen om te kijken naar je nek. Zij kunnen doorgaans echt wel inschatten of ze wat voor je kunnen betekenen of niet.
pi_171532521
Thanks dames, jullie reageren altijd zo lief. Het kwam inderdaad zo rot over omdat ik probeer niet echt te klagen naar buiten. Enkel hier en een keer naar mijn man toe als ik er echt doorheen zit. Juist omdat ik als geen ander weet hoe frustrerend/ondankbaar het kan overkomen. Na een lekker slaapje na het eten en jullie bemoedigende woorden kan ik t wel weer achter me laten gelukkig. :)

Ldg, jemig! Zomaar nu al verplicht verlof. Ik hoop voor je dat het weer wat opknapt, dan kun je in elk geval naar buiten tegen de verveling. Heb je er wel een goed gevoel bij verder?

Waterdruppel, wat een stomme redenatie zeg! Zelfbescherming. Voor wat precies? Ze zouden er toch juist voor jullie moeten zijn, zonder voorwaarden? Kan me voorstellen dat het je niet lekker zit. :*
pi_171532543
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:20 schreef rena het volgende:
Misschien spanning voor de geslachtsbepaling vanavond :P
Hier had ik dus gewoon helemaal overheen gelezen! Leuk! :D
Hoop dat jullie kleintje goed meewerkt! ^O^
pi_171533405
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 18:38 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Spierspanningshoofdpijn betekent pijn van de gespannen spieren in je nek/ op je hoofd. Dat is niet (altijd) hetzelfde als hoofdpijn door de spanning! Het kan juist ook komen door andere houding (door de groei van je buik misschien? en/of verweking van eea?), slechter slapen, etc.
Goed om bijvoorbeeld je verloskundige te vragen, maar je mag gerust ook alvast een fysiotherapeut vragen om te kijken naar je nek. Zij kunnen doorgaans echt wel inschatten of ze wat voor je kunnen betekenen of niet.
Wat een goede tip! Dit ga ik even onthouden, het lijkt nu al een stuk minder te zijn :)
And you know I might
pi_171533484
Ons kleintje werkte heel goed mee! We krijgen een dochter O+ *O*
And you know I might
pi_171533515
quote:
17s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:19 schreef rena het volgende:
Gefeliciteerd super leuk een dochtertje! *O* *O*
pi_171533637
Waterdruppel, pff echt vervelend dat ze zo doen, een zwangerschap is toch iets heel moois? Hopelijk heb je snel een goede uitslag! :*
pi_171534166
quote:
17s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:19 schreef rena het volgende:
Gefeliciteerd, wat leuk! *O*
pi_171534223
Wat leuk Rena!!! :) Fijn dat jullie dochter goed meewerkte!

Dat is een lange tijd LDG! Maar wel goed, zo'n lange tijd stress is ook niet gezond! Ik kan me voorstellen dat het wel lastig voor je is om om te schakelen. Van zo'n stressvolle drukke werkweken, naar een lange tijd verlof. Maar je zult vast een goede/fijne besteding vinden en in ieder geval fijn uitrusten!

Twist fijn dat je nog genoeg vakantiedagen hebt, dan komt het altijd goed : )! Ik heb er ook 1,5 week vakantie achteraan geplakt!

Nanuke wat vervelend dat je zo geraakt werd door de opmerking van je collega. Wel heel begrijpelijk dat je niet altijd alleen maar geniet van de zwangerschap... Het is supermooi, een kindje krijgen, maar tijdens de zwangerschap ook best onwerkelijk allemaal (zo ervaarde ik dat tenminste de eerste keer). Als je daarnaast ook nog klachten hebt of je gewoon niet zo fijn voelt is het zwanger zijn echt niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Hier je hart luchten is dan wel fijn :)!
pi_171534491
Gefeliciteerd Rena, wat leuk! *O* *O*

Waterdruppel, ik hoop allereerst dat alle uitslagen goed zijn, maar ook dat je omgeving wat blijer voor je kan zijn. Vervelend voor je, dat je nog niet optimaal kan genieten met de mensen om je heen!
pi_171535732
Ach Nanuke, ZO irritant, zulke opmerkingen. Die mensen halen ook twee dingen door elkaar. Namelijk: een kind krijgen en jezelf verrot voelen. Dat je dankbaar bent voor het eerste betekent niet dat je geniet van bijvoorbeeld twaalf keer daags je maag binnenstebuiten keren. Veel mensen realiseren het zich niet zo, maar in feite is het gewoon een hartstikke flauwe opmerking.

Verder ben ik een zeef, maar goede termijnecho *O* , een meisje gespot, boe voor de hoofdpijn, en veel succes met de laatste werkdagen!
pi_171535878
Welkom OlivialsTaken!
Wat mooi dat je weer zwanger bent. Hopelijk kun je genieten van je zwangerschap ondanks de zorgen die je waarschijnlijk hebt.

Rena wat voor mij belangrijk is, is veel drinken én fruit eten. Als ik verstopping krijg dan krijg ik ook een vreselijke hoofdpijn vanuit mijn nek.
Leuk trouwens, een meisje! O+

Venco, die born in 2017 pakjes zijn in december misschien wel afgeprijsd. :X
Mooi dat je termijnecho goed is. :-)

Ik wacht ook nog op de uitslag van de Nipt. Hopelijk binnenkort.

Wat een stomme opmerking Nanuke. Als ik het goed lees dan weet jij juist goed hoeveel je ervoor over kunt hebben om zwanger te worden. Je klaagt toch ook alleen over je formaat, niet over dat je zwanger bent. Maar ik zou ook niet zo goed weten wat je op zoiets moet zeggen. :@

Ik heb mijn kraambureau geregeld. Heb echt allerlei vergelijkingen gemaakt. Uiteindelijk was ik er klaar mee en koos ik toch maar voor de eerste in Google. Komt vast goed. :+
pi_171535961
Een meisje rena O+ Wat leuk! *O*

Oef Nanuke, wat rot. Ik las een tijdje geleden op social media ook een opmerking van dezelfde strekking (mensen die zwanger zijn mogen niet klagen, want er zijn ook mensen die niet zwanger kunnen worden) en hoewel ik het sentiment wel begrijp, is het toch een beetje van dezelfde strekking als mensen die griep hebben mogen niet klagen, want er zijn ook mensen die kanker hebben en mensen mogen niet over hun werk klagen, want er zijn ook mensen die geen werk hebben. Er is geen leed-schaal of vergelijkingsgraad of zo.. Blijf je gewoon maar uiten, je draagt namelijk al genoeg ;) :*

[ Bericht 94% gewijzigd door Bloesem. op 07-06-2017 21:32:12 (Kloon vergeten, maar f*ck it :')) ]
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:25:19 #276
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171537857
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:49 schreef Nanuke het volgende:

Ldg, jemig! Zomaar nu al verplicht verlof. Ik hoop voor je dat het weer wat opknapt, dan kun je in elk geval naar buiten tegen de verveling. Heb je er wel een goed gevoel bij verder?

Nee totaal niet :@ wil er hier niet teveel over neerzetten, maar het komt erop neer dat mn leidinggevende al een tijdje probeert mij eruit te werken terwijl er aan mijn werk weinig mankeert, ligt gewoon lastig qua persoonlijkheid. Ik ben kritisch en stel vragen, dat wordt niet zo gewaardeerd. Dus veel gedoe de laatste tijd en de stress is me echt teveel aan het worden.. Wil niet ineens afzwaaien en mn collega's en klanten laten zitten, maar tis niet anders, ik moet voor twee mensen zorgen nu. :{
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:27:36 #277
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171537922
quote:
3s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:28 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Welkom OlivialsTaken!
Wat mooi dat je weer zwanger bent. Hopelijk kun je genieten van je zwangerschap ondanks de zorgen die je waarschijnlijk hebt.

Rena wat voor mij belangrijk is, is veel drinken én fruit eten. Als ik verstopping krijg dan krijg ik ook een vreselijke hoofdpijn vanuit mijn nek.

Venco, die born in 2017 pakjes zijn in december misschien wel afgeprijsd. :X
Mooi dat je termijnecho goed is. :-)

Ik wacht ook nog op de uitslag van de Nipt. Hopelijk binnenkort.

Wat een stomme opmerking Nanuke. Als ik het goed lees dan weet jij juist goed hoeveel je ervoor over kunt hebben om zwanger te worden. Je klaagt toch ook alleen over je formaat, niet over dat je zwanger bent. Maar ik zou ook niet zo goed weten wat je op zoiets moet zeggen. :@

Ik heb mijn kraambureau geregeld. Heb echt allerlei vergelijkingen gemaakt. Uiteindelijk was ik er klaar mee en koos ik toch maar voor de eerste in Google. Komt vast goed. :+
Ik heb kraambureau geselecteerd op het leukste welkomstcadeautje :') het leek allemaal zo op elkaar al die websites en ik was het zat :D
pi_171538539
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:25 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Nee totaal niet :@ wil er hier niet teveel over neerzetten, maar het komt erop neer dat mn leidinggevende al een tijdje probeert mij eruit te werken terwijl er aan mijn werk weinig mankeert, ligt gewoon lastig qua persoonlijkheid. Ik ben kritisch en stel vragen, dat wordt niet zo gewaardeerd. Dus veel gedoe de laatste tijd en de stress is me echt teveel aan het worden.. Wil niet ineens afzwaaien en mn collega's en klanten laten zitten, maar tis niet anders, ik moet voor twee mensen zorgen nu. :{
Oh bah, dat klinkt als een heel nare situatie zeg! En ook een die je er nu eigenlijk niet bij kan hebben. Net zoals je zegt, je zorgt voor twee. Kan je niet je extra verlof gebruiken om rond te neuzen naar een andere baan of is dat moeilijk in jouw sector? Het klinkt namelijk niet alsof je na je verlof ineens in een andere situatie terecht komt en ook daarna is de stress niet erg lekker lijkt me. Klote hoor. :*
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:53:30 #279
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171538651
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:48 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Oh bah, dat klinkt als een heel nare situatie zeg! En ook een die je er nu eigenlijk niet bij kan hebben. Net zoals je zegt, je zorgt voor twee. Kan je niet je extra verlof gebruiken om rond te neuzen naar een andere baan of is dat moeilijk in jouw sector? Het klinkt namelijk niet alsof je na je verlof ineens in een andere situatie terecht komt en ook daarna is de stress niet erg lekker lijkt me. Klote hoor. :*
Ja ik ben druk aan het rondkijken voor na mn verlof :Y al is de timing nou natuurlijk belabberd, maar ik hou mn ogen open.

Verder is het gewoon even kut nu, harde buiken gallore. Maar hopelijk na morgen wat meer rust in mn hoofd en lijf :{
pi_171542308
quote:
3s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:28 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ga ik vandaag mee beginnen, zodra ik me beter voel, gisteravond en vanochtend moeten overgeven, denk dat ik wat verkeerds gegeten heb :{

Littledrummergirl, wat een rotsituatie zeg, kan me voorstellen dat je er stress van hebt. Maar de gezondheid van jou en je kindje zijn het allerbelangrijkst :*
And you know I might
pi_171542374
LDG :* even schakelen en dan heel snel gaan genieten van je welverdiende rust!

Nanuke, trek je er niet teveel van aan. Zeker jij weet hoe lastig zwanger worden kan zijn. Ik vind je helemaal niet ondankbaar, je bent hartstikke blij met de komst van je kindje. Wil toch niet zeggen dat je nu de hele tijd moet juichen omdat je zwanger bent?
(Ik vind zwanger zijn helemaal niet zo leuk, maar ik vind bevallen dan weer niet zo erg)

Rena *O* een meisje O+

Ik ga er hier ook maar vanuit dat #2 pas na 41 weken komt, S. heeft er 41+2 van gemaakt. Diezelfde termijn zou wel het tofste verjaardagscadeau zijn dat ik ooit heb gehad O+

Ik kan het me niet meer zo goed herinneren, maar volgens mij zag ik met deze termijn bij S. mijn buik nog niet zo bewegen als nu. Soms ook al serieus pijnlijk, terwijl ik pas 25 weken ben :')
We hebben het heel gezellig zeg maar :D
pi_171542411
Zeg Bloes.. kom jij nu ineens uit de kast of lees ik het verkeerd? 8-)

Een meisje voor Rena, leuk! *O*

En eens met de opmerkingen hierboven over het 'klagen' over zwanger zijn. Dat je een kind krijgt, wil nog niet zeggen dat je het hele proces daar naartoe, maar tof moet vinden en jezelf maar moet wegcijferen omdat het zo heurt. Ik vind zwanger zijn ook niet leuk, ondanks makkelijke zwangerschap.

Sterker nog, ik vind naast het zwanger zijn ook de eerste paar maanden met een minibaby verrekte pittig. Mijn twee nog kinderloze vriendinnen snapten ook echt niet dat ik stiekem wel weer tegen die eerste babytijd op zie. (Ja, maar dat is toch heerlijk? Lekker de hele dag knuffelen met je baby?)

Edit: LDG balen zeg dat je ineens vervroegd moet stoppen met werken. Uiteindelijk vind je heus wel je draai thuis :*
pi_171542486
Ik durfde het niet te vragen, Kazy, maar dacht het ook al bij de post van Bloesem. O+
pi_171542507
Hahahaha, de eerste maanden alleen maar knuffelen met je versche baby. Ik kijk daar ook echt niet alleen maar naar uit. Wel dat knuffelen, niet naar het onbegrip dat je kunt hebben, omdat je geen gebruiksaanwijzing kreeg, de slapeloze nachten, je lichaam en geest die weer in balans moeten komen, enz.

Voor de eerste-keer-moeders: het knuffelen met zo'n lekker klein baby'tje maakt heel veel goed! O+ O+
pi_171542511
:Y :W

Ik stond op laptop verkeerd ingelogd |:( maar hallo hier dus CassElliot :@

En weet je, het maakt ook niet uit eigenlijk. Ik ben zwanger O+
pi_171542516
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 09:14 schreef Bloesem. het volgende:

:o O+ O+
  donderdag 8 juni 2017 @ 09:17:19 #287
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171542536
Bloesem wat fantastisch :* Ik begin vast met duimen dat het goed blijft gaan!
pi_171542550
LDG wat een rotsituatie! Ik hoop dat je een beetje de ruimte hebt nu om dat allemaal opzij te zetten :*

De hele dag knuffelen met je baby _O- Ik hoor dat nu nog! Ik werk natuurlijk vooral thuis, want webwinkel, maar de meeste mensen denken toch dat ik de hele dag kopjes thee zit te drinken terwijl ik een blokkentoren bouw met dreumes.. En omdat ik een eigen bedrijf heb, kan ik natuurlijk vrij nemen wanneer ik wil! 8)7 Toch kijk ik wel uit naar een minibaby O+ Ik hoop zo dat alles goed gaat.
pi_171542598
Welkom Bloesem. :), van ♡e gefeliciteerd!
pi_171542761
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 09:14 schreef Bloesem. het volgende:

O+ *O*

Ik vroeg me al af of jij een van de kloons was :D
pi_171543019
Gefeliciteerd Bloesem!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171543090
Gisteravond laat kreeg ik een mailtje dat de Nipt goed is. *O*

Bloesem. O+
Volgens veel mensen heb je inderdaad overal tijd voor als je thuis werkt. Soms ben ik heel druk en zijn er echt mensen die veronderstellen dat ik me vast zal vervelen thuis. :')

Littledrummer ik had ook aan het welkomstcadeautje moeten denken. Maar ben die optie ook eigenlijk nergens tegengekomen. :D
pi_171543138
Bwahhh ik ga nog maar weer eens de badkamer poetsen! :/ Waar blijft die nesteldrang van mij nou...

Net even 2 doosjes aardbeien gehaald, ik heb echt een ernstige aardbeien verslaving deze zwangerschap (zowel om op te eten als in dochters kledingcollectie) Tot mijn groot verdriet zien de aardbeien er niet meer zo lekker uit. Zou het seizoen voorbij zijn : (?
pi_171543166
Hee pannenkoekenmix wat fijn, gelukkig! Goed nieuws dus! Hopelijk volgt er ook gauw een goed bericht voor Krisvc en Waterdruppel!
pi_171543385
Oh, fijn pannenkoekmix!

Ik werk niet thuis, maar 'maar' 3 dagen en mensen denken ook vaak dat ik dus helemaal niets te doen heb. Meestal heb ik het best druk, en anders vind ik het ook heel prima om gewoon even rust te hebben.

Ik krijg helemaal geen welkomstcadeau van mijn kraambureau geloof ik :o
Ik moet vandaag wel de formulieren terugsturen. Die waren op ons oude adres binnen gekomen en heb ik dus deze week (veeeeel te laat) pas gekregen }:| hopelijk doen ze niet al te moeilijk...
pi_171543461
Volgens mij moet het echte seizoen nog beginnen toch vieve? Ik heb nog maar weinig goede gezien dit jaar... laatste bakje was zelfs zo dramatisch van kwaliteit dat ze in een smoothie zijn verdwenen.

Fijn van de goede nipt pannenkoekenmix *O*

Hier een baggernacht gehad met flinke rugpijn. Ben om 6 uur maar naar de bank verhuisd zodat m'n man iig gewoon kon slapen. Half zitten ging gelukkig een stuk beter, en nadat man eruit was heb ik in bed toch ook nog heel even kunnen slapen, tot zoonlief met een rothumeur wakker werd. Die heeft er al drie mega-driftbuien op zitten omdat ik het waagde hem op het aankleedkussen te leggen, hem water aanbood, vroeg of hij een boekje wilde lezen... Hij zit nu in zijn nog volle luier voor de tv een broodje te eten. Ben nu alweer klaar met vandaag.
pi_171543532
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 10:02 schreef Vieve6 het volgende:
Bwahhh ik ga nog maar weer eens de badkamer poetsen! :/ Waar blijft die nesteldrang van mij nou...

Net even 2 doosjes aardbeien gehaald, ik heb echt een ernstige aardbeien verslaving deze zwangerschap (zowel om op te eten als in dochters kledingcollectie) Tot mijn groot verdriet zien de aardbeien er niet meer zo lekker uit. Zou het seizoen voorbij zijn : (?
Dat had ik ook tijdens mijn zwangerschap en kraamtijd in juni en juli. Elke ochtend vanille-vla met aardbeien gegeten. De beste aardbeien moeten nog komen. Wij haalden ze op een boerderij nomnom
  donderdag 8 juni 2017 @ 10:56:34 #298
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171544179
Bloesem, wat leuk! Gefeliciteerd O+
pi_171544411
quote:
3s.gif Op donderdag 8 juni 2017 10:00 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Gisteravond laat kreeg ik een mailtje dat de Nipt goed is. *O*
Wat fijn!! *O*

Ik heb vanmorgen de afspraak voor de 20 weken echo gemaakt, hoop dat dan ook alles goed is :)

Bloesem uit de kast dus ;) Gefeliciteerd nogmaals!
And you know I might
pi_171544486
Oh ik heb deze maand al hele goede gehad, ook van zo'n boerderij winkeltje! Daar heb ik ze net ook gehaald. In de supermarkt heb ik ook nog niet veel goede gezien. Maar dank voor de geruststelling FF en Arja :)♡! Met vanillevla is lekker ja! Binnenkort maar eens in huis halen!

FF dat klinkt als een zware start van de dag. Hopelijk gaat het vanaf nu de goede kant uit.
Wat vervelend dat je zo slecht geslapen hebt door de rugklachten! Ben je de hele dag samen met dreumes of kun je nog ergens wat rust nemen? Anders samen even een dutje doen vandaag?!

De badkamer is weer gepoetst! Yes!
pi_171545597
Bloesem gefeliciteerd!!!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')