abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171327412
Uitgerekende data:

13 juni: Vieve6
21 juni: Aisly

4 juli: ingee (jongen)
8 juli: FlyingFish (tweeling)
9 juli: kazy (jongen)
9 juli: Sara82 (jongen)
14 juli: Stroopwafelmeisje
22 juli: Lemijn

20 augustus: Skittles (jongen)
22 augustus: Flav (jongen)
22 augustus: ***littledrummergirl***

2 september: Memoru (jongen)
3 september: dobbey (meisje)
7 september: Nolita
15 september: Nanuke
16 september: LeSage (jongen)

1 oktober: Frummeltje86
19 oktober: aloria
31 oktober: LadyS

3 november: DevilsAndDust (meisje)
24 november: rena
25 november: twist02

2 december: Zonnestraal02
3 december: ***Waterdruppel & Norther***
9 december: KapiteinCupcake (tweeling)
9 december: Krisvc
15 december: Pannenkoekenmix
25 december: vencodark

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeSage op 30-05-2017 16:44:36 ]
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 30 mei 2017 @ 15:57:24 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171327961
De laatste les van het vorige topic: best veel sushi mag je wel eten. Check.
Neemt niet weg dat ik het ultiem geschikt vind om iemand te laten brengen in de kraamweek
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171328718
Bij een all you can eat (niet specifiek sushi) restaurant laat ik het toch maar staan... die twee weken zonder overleef ik ook nog wel!
pi_171329676
Oh my, ik sta in het derde OP-blokje van boven :o
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171330546
Nog een baby en je staat zelfs in de top 10 ldg ;)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_171330890
Doordat SQ een tijd terug zei dat ze gewoon sushi at heb ik het er ook maar op gewaagd.
Ben ondertussen al 4x sushi gaan eten O+ O+
Alle vega dingen mag je en zoiezo het gefrituurde gedeelte.
Bij verschillende restaurants staat zelfs op de kaart aangegeven wat je mag als zwangere.

Ohja ik ga zaterdag weer sushi eten O+
pi_171330998
Vandaag 28 weken :o
Derde trimester mijlpaal *O*
pi_171331090
Ik heb eerlijk gezegd maar weinig dingen die ik echt mis, vooral omdat ik weet dat het tijdelijk is.
Er zijn veel meer dingen die ik m'n leven lang moet missen, dus die 9 maanden kom ik wel door ;)

Al was ik wel blij met de tip over biefstuk die ik laatst las :+
Als je die minimaal 48 uur invriest, kun je 'm ook gewoon rare eten :9 hoe biefstuk bedoeld is! :Y)
pi_171331118
Ik hou van salami. :9 Dus dat moet ik nu missen.
En tillen. :') Want ik til op werk veel en alle boodschappen.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 18:41:58 #10
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171331325
Ik wil ook steak tartare :9~ ooit een keer gegeten en sinds ik zwanger ben is dat echt mn craving geworden _O- beter regelt iemand dat voor me zodra die kleine eenmaal geworpen is :7
  dinsdag 30 mei 2017 @ 18:42:43 #11
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171331347
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 18:05 schreef Krisvc het volgende:
Nog een baby en je staat zelfs in de top 10 ldg ;)
:o oh my, ik kan het nog niet aan hoor!
pi_171331395
Salami mag toch gewoon? Zolang het zoutgehalte hoog genoeg is?
pi_171331552
Gerookte zalm vooraf, biefstuk met rode wijn en tiramisu na graag.
pi_171332043
Salami eet ik ook gewoon, heeft idd een te hoog zoutgehalte ofzo. Mignonne zei vorige zwangerschap iig dat dat gewoon kon! Ook qua sushi idd, maar daar durf ik nooit echt op de versheid te vertrouwen (tenzij bij Shabu Shabu oid).
pi_171332289
Ach, ik vind het ook niet echt de moeite om voor die 9 maanden risico's te nemen. Vanaf oktober ga ik gewoon weer los ;)

#2 is echt een broertje van zijn grote broer: hij schopt ook al alleen maar rechts tegen mijn ribben. Ik zie nu al op tegen wekenlang zo'n beurs gevoel daar ;(
pi_171332361
Sushi ♡♡♡!!! Heb ik echt ongelooflijk veel zinin! Ik durf het nu ook niet te nemen. Ook ivm kruisbesmetting enzo, maar ik ben ook wel erg panisch denk ik! In de kraamweek zou ik dat graag eten!

Rode wijn mis ik ook. Maar dat miste ik in de eerste zwangerschap veel meer, dus nu vind ik het wel meevallen!

Het meest mis ik nog wel gewoon alles kunnen eten zonder me zorgen te maken of het wel mag. Dat komt vooral ook omdat ik er erg krampachtig in ben, denk ik. Maar ach nog maar een paar weekjes dus dat is te overzien! :)

Fijn van de echo Rena! Wat leuk dat het kleintje zo actief was!
pi_171332459
28 weken voor Flav! Mooie mijlpaal! Ik zag een hele mooie foto in het buikentopic!

& ook nog die van FF gespot! Mooi zeg! Hoe was t fietstochtje vandaag?

Hier ook een klein stukje gefietst vandaag. Ging nu wel goed met dit weertje!

Net weer bij de verloskundige goedgekeurd! Was alleen vergeten te melden dat ik wat vochtverlies had zondag. Daarna nog in de gaten gehouden en niets meer gemerkt, dus eigenlijk niet echt bezorgd meer over. Maar ik denk dat ik morgen voor de zekerheid nog maar even bel!
  dinsdag 30 mei 2017 @ 20:03:02 #18
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171333119
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 18:42 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

:o oh my, ik kan het nog niet aan hoor!
Wat niet? De top 10 of de op handen zijnde bevalling of...?

Vieve, heb je zelf gesnuffeld aan het vocht? Dat kan je vaak al een aardige indruk geven met welke optie je te maken hebt (vruchtwater - afscheiding - urine).
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171333300
Ik mis eigenlijk niks qua eten. Ik ben ook niet zo'n (rauwe) vis- en vleeseter, dat scheelt denk ik. Alleen een spiegeleitje zou ik wel lusten, maar dat doe ik voor de zekerheid ook maar niet. (Had ik de vorige zwangerschap ook en na de bevalling had ik er geen trek meer in :') )

LeSage: beurse ribbenboks. Hier ook rechts trouwens.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 20:17:16 #20
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171333440
Liggen jullie baby's dan links? De mijne ligt rechts en nog te laag voor mijn ribben. Ik krijg gewoon een zere huid en lagen eronder. Ik heb het laatst gefilmd en schrik er zelf van als ik het terugkijk :o
pi_171333925
Hier ligt de kleine rechts, hoofdje naar beneden en de billetjes tegen m'n ribben. (Gisteren tijdens de controle bij de VK in ieder geval)
Heb soms het idee dat ik hem plat duw als ik voorover buk :')
pi_171334692
Oh bij mij ligt de mini hetzelfde als bij Flav. Het zijn hier de billen die steeds in mijn ribben worden gedrukt. Echt maf, ik voel ook precies zo'n bolletje heen en weer gaan. Links steekt er regelmatig een voetje (denk ik?) uit.

Dreumes deed en lag precies hetzelfde.
pi_171335483
Bij S. was het eerst altijd een voetje wat hij tegen mijn ribben schopte en later de kont die hij precies daar had geplant.
Pas in de kraamweek merkte ik hoe fijn het was dat ik daar niet constant pijn had :')

Kazy, een halve boks dan, want nu is hij nog te klein om me echt zeer te doen. Dat gaat vast nog komen ;)
pi_171335643
Mij kan de salami, filet americain en sushi gestolen worden in de kraamweek. ik kan niks hartigs meer zien. En het enige "handjevol nootjes" wat ik na deze zwangerschap ooit nog eet als tussendoortje zal gedrenkt zijn in synthetische caramelzooi en bedekt door een laag chocola in een snickerspapiertje. En kaas alleen nog op een pizza. :9

Tijdens mijn kraamweek wil ik milkshakes als ontbijt. Met donuts. Of een megaglas jus d'orange met 3 boterhammen met vlokken. Of een half pak chocomelk met pannenkoeken. En kan mij het schelen: doe toch ook maar die sushi en filet americain. :9~

Vooralsnog blijft mijn suiker netjes op 7,2 zitten na een boterham met kaas en een kopje melk. Dus dat is goed nieuws. Helaas is mijn lijf het er nog steeds niet mee eens: HONGERRRR!!! (Ach, eigenlijk wil ik gewoon weer eens een volle maag. )

Vandaag weer een groei-echo gehad, en meneer zit nog steeds bijna op het p99-lijntje. Daar ben ik dan weer een beetje verdrietig over. Dat het dieet blijkbaar niet genoeg helpt.

Beurse ribben, ai! Dat lijkt me best pijnlijk ja, als je steeds op dezelfde plek geschopt wordt..! deze hier vindt het vooral leuk om zich af en toe volledig uit te rekken. Maar geen karatekid. (toch meer een sumoworstelaartje he :D )
pi_171335778
Het gaat snel idd LDG! Ik was me afgelopen week ook al aan het verbazen hoe hoog ik al sta.

Leuk om te lezen dat jullie voelen hoe de kleine ongeveer ligt. Ik voel wel af en toe beweging, maar nog niet heel hard of vervelend en voelen hoe ze ligt lukt al helemaal niet. Aan de ene kant verheug ik me op meer beweging, aan de andere kant moet ik mss nog maar even genieten van de rust. Mijn buikje begint inmiddels wel steeds duidelijker te komen.

Donderdag na 6 weken terug naar de gynaecoloog ivm de placenta. Wel spannend, ik ben benieuwd of ze nu meer informatie geeft.
Daarna ook meteen maar even de kleine erkennen O+
  dinsdag 30 mei 2017 @ 21:43:55 #26
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171335781
Arme jij ;( Ik wens je inderdaad heel veel suiker toe in je kraamweek! Lijkt me vreselijk dat nu te moeten missen.
Maar los daarvan: moet je echt stoppen met eten als je nog honger hebt? Dat vind ik wel wat cru voor een zwangere.
pi_171335892
Milkshakes O+ O+ O+ O+
Dat is het enige dat ik echt mis als m'n vriend gelukszalig aan zijn milkshake slurpt :') gelukkig is dat niet zo vaak, maar toch

Bij m'n ribben heb ik bij zowel Lou als deze baby ook (vooral in de avond) zo'n drukkend gevoel. Niet pijnlijk, maar wel ongemakkelijk. Stelletje hoogliggers :{w
  dinsdag 30 mei 2017 @ 21:59:21 #28
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171336192
Milkshake mag toch gewoon, als het apparaat maar vaak zat gebruikt wordt en schoongemaakt (McDonald's of zo)?
En spiegelei eet ik ook gewoon...

Man mag mij in de kraamweek wel verblijden met een broodje if salade carpaccio :Y)
  dinsdag 30 mei 2017 @ 22:00:31 #29
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171336215
Dag dieet lijkt me zwaar Sara!
Hou je echt altijd nog honger?
  dinsdag 30 mei 2017 @ 22:06:47 #30
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171336349
Spiegelei mag gewoon :Y
Het gevaar, salmonella, heb je alleen zelf last van, de baby niet.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171336389
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:59 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Milkshake mag toch gewoon, als het apparaat maar vaak zat gebruikt wordt en schoongemaakt (McDonald's of zo)?
En spiegelei eet ik ook gewoon...

Man mag mij in de kraamweek wel verblijden met een broodje if salade carpaccio :Y)
Klopt, maar dat verwacht ik niet bij de snackbar hier
pi_171336415
Nolita, spannend wat de gyn te zeggen heeft over de placenta! Is er nog een kansje dat die wat verder opgeschoven is nu, of niet?

Sara: maar als je waardes goed zijn, helpt het dieet toch wel degelijk of werkt het zo niet?
Is dat P99 dan echt per definitie al zorgelijk? Want iemand moet P99 kindjes krijgen, toch?

Hier ligt de placenta meer naar achter zagen ze al op de pretecho, dus ideaal qua voelen van de kleine :)
Onze Minion voelde ik vanaf 16 weken al (las ik laatst in m'n dagboekje van toen), dus kan niet wachten tot ik deze kleine ga voelen! O+
  Manager PR/Moderator dinsdag 30 mei 2017 @ 22:10:33 #33
269689 crew  Viv
pi_171336432
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:48 schreef Skittles het volgende:
Milkshakes O+ O+ O+ O+
Dat is het enige dat ik echt mis als m'n vriend gelukszalig aan zijn milkshake slurpt :') gelukkig is dat niet zo vaak, maar toch
WupWup is het hier speciaal komen melden toen milkshakes voortaan wel mochten! ;) Net voor jouw huidige zwangerschap denk ik. Je hebt wat in te halen dus. 8-)
pi_171336450
Zwaar om altijd met een lichaam te zitten dat HONGERRRR schreeuwt en je er niet naar mag luisteren Sara :*
pi_171336478
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:10 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

WupWup is het hier speciaal komen melden toen milkshakes voortaan wel mochten! ;) Net voor jouw huidige zwangerschap denk ik. Je hebt wat in te halen dus. 8-)
:o
*O*
  dinsdag 30 mei 2017 @ 22:13:18 #36
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171336499
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:10 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ging dat niet over softijs?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Manager PR/Moderator dinsdag 30 mei 2017 @ 22:21:15 #37
269689 crew  Viv
pi_171336706
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:13 schreef Sylver_ het volgende:
Ging dat niet over softijs?
Nou ga ik twijfelen :o en kan het even niet terugvinden, maar het is volgens mij hetzelfde principe (als het één mag, zal het andere ook mogen).
  Manager PR/Moderator dinsdag 30 mei 2017 @ 22:28:43 #39
269689 crew  Viv
pi_171336915
quote:
Ja ook net gevonden. :Y) Softijs wordt dus genoemd als "verwijderd uit het lijstje met risicoproducten". Milkshakes worden in dezelfde richtlijn niet genoemd als risicoproduct.
pi_171337268
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:09 schreef twist02 het volgende:

Sara: maar als je waardes goed zijn, helpt het dieet toch wel degelijk of werkt het zo niet?
Is dat P99 dan echt per definitie al zorgelijk? Want iemand moet P99 kindjes krijgen, toch?

Oh, het helpt zeker wel om mijn waardes stabieler te houden! Had dus alleen gehoopt dat die stabielere waardes zouden leiden tot een wat meer gemiddeld geschat gewicht. En niet omdat p99 nou per definitie slecht is, maar wel omdat het hier waarschijnlijk dus een wat minder gezonde oorzaak heeft.

En ff ter relativering: ook voor dit gedoe had ik al de hele dag honger hoor, het zal ook wel gewoon een zwangerschapsdingske zijn. (Maar ik wil nog steeds een zak snoep nu).

[ Bericht 0% gewijzigd door Sara82 op 31-05-2017 14:14:32 ]
pi_171337667
Lemijn, ja wel een beetje geroken, maar ik kon niet ontdekken dat het leek op hoe het vorige keer rook, dus vandaar ook niet echt zorgen.

Och Sara! Dat zou ik ook extreem moeilijk vinden. Mijn suikerzin is deze zwangerschap ook veel erger dan tijdens de eerste zwangerschap. Ik hoop maar dat het na de zwangerschap weer afneemt, want het lijkt wel een verslaving! Ik gun je ook een hele suikerrijke kraamweek!

Net kwamen mijn vriendinnen thee drinken en ze hadden als verrassing nog een luiertaart/mand met lieve kadootjes bij. & verder nog een rondje voorspellingen (geslacht, namen, geboortedatum) gedaan. Zo lief en leuk ♡!!!

Nu maar eens mijn bedje op zoeken! Trusten! :)
pi_171337881
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:09 schreef twist02 het volgende:
Nolita, spannend wat de gyn te zeggen heeft over de placenta! Is er nog een kansje dat die wat verder opgeschoven is nu, of niet?
De vorige keer gaf ze aan dat ze nooit mocht zeggen dat het niet zou gebeuren, maar dat ik er maar niet van uit moest gaan dat het bij mij zou veranderen. Daar heb ik me dus ook al die tijd bij neergelegd/op ingesteld.

spannend wanneer je de kleine gaat voelen inderdaad. Ze zeggen dat een tweede vaak eerder herkent wordt kwa gevoel.

Kwa eten mis ik wel wat dingetjes, maar ach dat haal ik wel weer in.
Sara fijn dat het dieet je waardes wel stabiel houdt. Ik kan me voorstellen dat je dan veel eten mist!
  dinsdag 30 mei 2017 @ 23:04:08 #43
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171337937
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 20:03 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wat niet? De top 10 of de op handen zijnde bevalling of...?
De top 10, het gaat ineens zo snel allemaal :o ben nog niet toe aan de walvismodus terwijl ik er al bijna ben. Klinkt misschien raar dit..
pi_171338107
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 23:04 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

De top 10, het gaat ineens zo snel allemaal :o ben nog niet toe aan de walvismodus terwijl ik er al bijna ben. Klinkt misschien raar dit..
Come to the dark side, we have Netflix...
pi_171342267
Ooooh ja, sushi. Die mis ik wel. Mijn ouders zijn nu op vakantie in Japan/Korea. De foto's van eten wat daar voorbij komt helpen echt niet. :') Ach. Nog maar even. En ik weet wel dat bepaalde dingen wel mogen, ik heb laatst zelf sushi gemaakt die wel kon. Maar eerlijk, das toch niet helemaal hetzelfde. Ik vind misschien het op moeten letten wat je eet nog wel erger dan het gewoon moeten missen. Dus ik haal standaard vleeswaren in huis en doe het daar gewoon mee. Blind pakken, eten en niet nadenken is hier echt de truc. Want ondanks dat ik bijna de hele dag honger heb, ben ik echt een moeilijke eter. Zeker als het om brood gaat. En met dit warme weer is warm eten ook niet echt mijn ding. :p

En sara, echt respect dat je het dieet zo goed vol houdt. Kan me voorstellen dat je dan echt wel even los wil gaan in je kraamweek. :D ik hoop dat het kindje toch nog een beetje afzakt van de p99, en anders groeit hij nu in elk geval door op goede voedingstoffen ipv een teveel aan suiker. Of denk ik nu verkeerd?

Wij hebben de kinderkamer besteld. 8 juni komtie, en ik kan niet wachten. Ik wil eigenlijk allemaal zooi opruimen en plekjes geven. We hebben zoveel gekregen en overal ligt wel wat dat ik er een beetje gek van word. :p
De baby is begonnen met echt hard schoppen zo af en toe. Man en ik hebben daardoor zo af en toe heel speciale momenten omdat hij het nu ook kan voelen. Dat samen delen vind ik misschien nog wel leuker dan het zelf voelen. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_171347083
Wij zijn drie jaar geleden op vakantie naar Japan geweest. Soms heb ik echt nog wel heimwee naar het eten daar (en de opzet van de restaurants an sich). Van die biefstuk die bijna smelt op je tong, super lekkere marinade, een omelet met rijst en saus wat er niet uit ziet maar heerlijk is en witte frisdrank O+

Hier zojuist voor de laatste keer bij de gyneacoloog geweest, de afspraak voor over twee weken is gecanceld. In plaats daarvan heb ik vijf nieuwe afspraken gekregen. Onderste baby ligt nog steeds in stuit, in de andere baby gehaakt dus natuurlijk bevallen is te gevaarlijk en ze handmatig draaien onmogelijk. Heb nu een datum voor een ks, maar die ochtend gaan ze nog even kijken of ze niet toch nog gedraaid zijn en het alsnog een inleiding wordt, maar die kans is klein. Komende weken is het dus druk met voorbereidende afspraken in het ziekenhuis (naar de anesthesist, intake kraamafdeling, twee keer longrijping-injecties omdat het een ks wordt, nog een keertje bloed prikken...) en dan natuurlijk de keizersnede zelf. Helaas alleen niet door mijn eigen gyn.
  woensdag 31 mei 2017 @ 14:53:39 #47
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171348810
Dan is het einde ineens toch snel in zicht zo ff! Had je je er al op ingesteld dat het waarschijnlijk een ks zou gaan worden of is het toch nog n beetje een domper?

Maar je hebt nu in ieder geval wel een datum O+ ben benieuwd naar je kleine boeven *O*
pi_171349821
Poeh spannend allemaal FF. Ben je al aan het idee gewend dat de meiden eerder komen?

Sara geen suiker meer.. :o Ik wens je heeel veel suiker toe in de kraamweek ;) Heeft de p99 conclusie nog consequenties verder? Extra echo's of iets dergelijks?

Milkshakes: dat advies hadden ze 2 jaar geleden moeten aanpassen! Toen smachtte ik naar milkshakes en softijs! Nu het mag, heb ik die cravings deze zwangerschap helemaal niet meer natuurlijk.

En dat van die spiegeleitjes wist ik, maar toch he. Dat idee van 'Mag Niet' zit er zo ingebakken bij mij :')
pi_171351020
Spannend FF! Bij hoeveel weken krijg je dan een ks? Hoe komt het dat je eigen gyn de ks niet kan doen?

Spiegeleitjes heb ik deze zwangerschap wel een tijdje gegeten, maar later las ik weer iets over listeria, dus toen toch maar weer laten staan. Die heb ik vorige zwangerschap ook veel meer gemist dan deze keer!

Geniet je van je verlof Kazy?!
pi_171353429
Kazy, veel eerder komen ze niet. Ik ging uit van 36 weken, en het is iets later geworden (als het niet eerder natuurlijk start), dus dat is alleen maar een meevaller. En ze liggen al een heel aantal weken verkeerd, dus dat het een ks zou gaan worden was ik al op ingesteld. Sterker nog, ik denk dat als op de echo ervoor blijkt dat het toch nog een inleiding gaat worden ik wel lichtelijk teleurgesteld ben :X

Gynaecologen werken hier met geplande diensten, en mijn eigen gyn heeft die periode geen ok diensten. Ze plannen ook maar max 1 keizersnede per dag in dit ziekenhuis, dus de opties waren sowieso erg beperkt. Ik had nog geprobeerd om een extra dag (of 2) te ritselen, wat handiger uit kwam qua vrije dagen van m'n man, maar dat zat al vol.

Overigens waren ze wel weer flink gegroeid! 2300 nu per stuk, dat is samen al net zo groot als O was! En zo mini als in het begin verwacht werd zijn ze dus waarschijnlijk niet!
pi_171353705
FF fijn dat ze zo goed groeien en dat ze nog wat langer in hun babyhuis mogen blijven! Lijkt me trouwens zo gek om van tevoren te weten wanneer ze komen. Aan de andere kant kun je je dan natuurlijk wel prima voorbereiden.

Vieve: ja ik geniet enorm! Het scheelt zo dat ik ineens weinig tot geen rugpijn heb. Waar ik de vorige keer gedwongen zo goed als de hele dag op de bank lag, kan ik nu zowaar nog lekker bezig zijn en wat dingen van mijn to do-list wegstrepen. (Zoals het babyalbum van M. maken :') )

De nesteldrang is met mijn verlof ook gelijk geactiveerd. Gisteren alle plintjes in huis gestofzuigd. De laatste keer dat ik dat deed, was tijdens mijn verlof 2 jaar geleden _O-
pi_171354572
Wat gaat het hier snel af en toe; moet echt even bijlezen als ik tijd over heb :')

FlyingFish, die gewichtjes zien er al goed uit! Maar elke dag dat ze nog wat spekjes kunnen kweken is goed! Lijkt me bijzonder om te weten wanneer ze komen O+

Kazy, klinkt goed lekker verlof! Ik hoop ook echt dat ik tegen die tijd nesteldrang krijg, want ik mag wel eens wat meer huisvrouw worden :+

Volgende week woensdag hebben wij de geslachtsbepaling van onze kleine druktemaker!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_171355338
FF, dat klinkt in elk geval wel alsof je het eens bent met de aanpak. Wat lijkt t me heerlijk om zo bewust naar de ontmoetint toe te kunnen leven. Ik hoop dat ze in de komende weken nog maar even flink wat spekkies kweken. :D

Kazy lekker aan het plinten poetsen. O+
pi_171355642
Rena, hier kickten de huishoudskills ergens tijdens de bevalling in. Is niet over gegaan.

FF, fijn dat er een plan van aanpak is, al is het niet zoals je had gehoopt. Spannende tijden!

Schone plinten voor Kazy *O*
pi_171356548
FF gek dat je nu zo opeens een datum hebt lijkt me! Maar net voorbij de 36w is wel fijn, dan ga je gewoon al richting de 37! :)

Rena, spannend de geslachtsbepaling! Maken jullie het dan ook algemeen bekend, of blijft het jullie geheimpje?

Kazy lekker aan het genieten zo te horen, fijn! O+

Hier nog steeds ziek }:| of eigenlijk gaat het al een stuk beter (buikgriep-technisch gezien :X ), maar ik merk dat herstellen nu een stuk langzamer gaat :{
Ik zie het maar als een goed teken dat onze mini gewoon pakt wat-ie nodig heeft en ik er daarom wat meer last van heb, maar ben het al aardig beu...
/geklaag
pi_171358366
Beterschap Twist! Ik had een maand geleden buikgriep en ik herken wat je schrijft, dus niks geklaag hoor :* Mijn energielevel was ook echt flink gedaald gedaald daarna.
pi_171358722
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 15:25 schreef kazy het volgende:

Sara geen suiker meer.. :o Ik wens je heeel veel suiker toe in de kraamweek ;) Heeft de p99 conclusie nog consequenties verder? Extra echo's of iets dergelijks?

Geen idee eigenlijk. Mijn volgende afspraak is sowieso bij de gyn omdat ik vanaf 36 weken 'medisch' wordt ivm eerdere KS. Dan hoor ik het wel.

FF, er stond me iets van bij dat je over 2 weken ingeleid zou worden...? Is dat dan nu van de baan? Of heb ik het verkeerd onthouden of begrepen?

Verlof-yeah voor kazy! Enjoy!

En beterschap voor Twist, daar heb je nu idd toch geen energie voor, voor buikgriep....
pi_171358954
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 20:49 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk. Mijn volgende afspraak is sowieso bij de gyn omdat ik vanaf 36 weken 'medisch' wordt ivm eerdere KS. Dan hoor ik het wel.

FF, er stond me iets van bij dat je over 2 weken ingeleid zou worden...? Is dat dan nu van de baan? Of heb ik het verkeerd onthouden of begrepen?

Verlof-yeah voor kazy! Enjoy!

En beterschap voor Twist, daar heb je nu idd toch geen energie voor, voor buikgriep....
Ik krijg de ochtend van de keizersnede nog een echo, als ze dan goed liggen wordt het alsnog een inleiding (op diezelfde dag), maar die kans is niet zo groot. Inleiden doen ze alleen als de baby's op een natuurlijke manier geboren kunnen worden. Mochten mijn vliezen nu opeens breken dan krijg ik ook nog eerst een echo om te kijken of het een keizersnede of gewone bevalling wordt.
pi_171362575
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:35 schreef twist02 het volgende:
FF gek dat je nu zo opeens een datum hebt lijkt me! Maar net voorbij de 36w is wel fijn, dan ga je gewoon al richting de 37! :)

Rena, spannend de geslachtsbepaling! Maken jullie het dan ook algemeen bekend, of blijft het jullie geheimpje?

Kazy lekker aan het genieten zo te horen, fijn! O+

Hier nog steeds ziek }:| of eigenlijk gaat het al een stuk beter (buikgriep-technisch gezien :X ), maar ik merk dat herstellen nu een stuk langzamer gaat :{
Ik zie het maar als een goed teken dat onze mini gewoon pakt wat-ie nodig heeft en ik er daarom wat meer last van heb, maar ben het al aardig beu...
/geklaag
We gaan het gewoon bekend maken, ik denk dat ik veel te enthousiast ben om het voor me te houden haha :o

Beterschap! Ik had het een paar weken terug ook, en raar is dat he dat het ineens veel langer lijkt te duren dan normaal :{
And you know I might
pi_171362622
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 20:57 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik krijg de ochtend van de keizersnede nog een echo, als ze dan goed liggen wordt het alsnog een inleiding (op diezelfde dag), maar die kans is niet zo groot. Inleiden doen ze alleen als de baby's op een natuurlijke manier geboren kunnen worden. Mochten mijn vliezen nu opeens breken dan krijg ik ook nog eerst een echo om te kijken of het een keizersnede of gewone bevalling wordt.
Ik vind het wel positief dat ze er toch alles voor doen om toch te kijken of het natuurlijk kan :) Maar lijkt me voor jezelf ook wel weer spannend! Hoe voel je je er onder?
And you know I might
pi_171368701
Kazy wat fijn dat je nu zo kunt genieten van het verlof!

Twist balen van de griep, maar wel goed dat je thuis blijft om uit te zieken! Hier ook een paar keer griep gehad en heeel vaak en lang verkouden geweest deze zwangerschap. Je weerstand is toch niet optimaal en met dreumes in huis pik je dan alles mee... Bij het eerste griepje dacht ik dat het zwangerschapsmisselijkheid was, dus wilde ik gewoon gaan werken. Resultaat was dat mijn ontbijt er in de auto weer uitkwam zonder opvangmogelijkheid :o!

Wow Kris wat fijn die huishoudskills. Die hebben zich bij mij helaas niet ontwikkeld, bij de eerste en nu ook nog niet. Laatste hoop is dan misschien de tweede bevalling :p. Ik zou het wel fijn vinden als ik daar wat meer prioriteit aan zou geven. Bij man staat het ook niet boven aan de lijst, zegmaar, dus het is bij ons niet altijd zo netjes. Toevallig heb ik in mijn verlof ook wat plintjes meegenomen met stofzuigen, dus misschien een voorteken :D!

Rena wat spannend de geslachtsbepaling! Ik zou het dan inderdaad ook niet voor me kunnen houden... Ga je het ook op een bijzondere manier onthullen :)?
pi_171369103
Pregnancybrain: bij de kraamzorg doorgeven dat je 12-9 uit bent gerekend ipv 9-12. 8)7 Gelukkig konden ze er hard om lachen. December kwam ook iets beter uit.
pi_171370721
spannend ff zo met een einddatum in zicht!

haha oeps kris! Zo schreef ik toen ik net positief getest had de uitgerekende datum op bij een bloedtest ipv de datum van dat moment.

Vanochtend dus naar de gynaecoloog en ze was voorzichtig positief. De placenta leek er nu niet meer compleet voor te liggen, maar nog 1cm. Deze moet er 1cm vandaan liggen dus moet nog 2cm verschuiven wil ik vaginaal mogen bevallen. Ik ben nu 26 weken en ze gaan over 4 weken weer kijken. Voorlopig mag ik bij de vk blijven dus.

kazy was jij het waarbij de placenta is opgeschoven, wellicht nog meer ervaringen? Ben benieuwd of het haalbaar zou zijn..
Nu me mentaal dus maar weer voorbereiden dat ik ook best eens vaginaal zou kunnen gaan bevallen. Handig, niet weten waar je aan toe bent :')
pi_171370752
oeps quote ipv bewerken.
pi_171370878
Wat een spannend vooruitzicht FF!

Klinkt redelijk positief Nolita, nu duimen voor die laatste 2 cm ^O^

Vandaag een dagje walrussen, even niks op de planning. Merk dat het toch wel zwaarder begint te worden. Over 8 weken ga ik al met verlof :o, heb het idee er totaal nog niet klaar voor te zijn ;(
pi_171370935
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:43 schreef rena het volgende:

[..]

We gaan het gewoon bekend maken, ik denk dat ik veel te enthousiast ben om het voor me te houden haha :o

Haha +1, ik zou het ook niet voor me kunnen houden, en zeker niet als mensen ernaar gaan vragen.

Ah FF, jullie hebben een datum (zo goed als)! Ga je me gewoon verlaten als mede-tweeling mama ;( Wel spannend al die afspraken en de injecties om de longen te laten rijpen. Sowieso fijn dat ze nog even kunnen blijven zitten :)

Beterschap Twist :*

Lekker bezig Kazy! Als je nog schoonmaakdrang over hebt, heb ik nog wel wat plintjes die een stofzuiger kunnen gebruiken :D

Ik droom nu al twee nachten over bevallen. De eerste nacht kreeg ik een keizersnede, wat een horror! Er zat overal bloed en het deed ontzettend pijn want er was geen tijd voor een verdoving -O-. Afgelopen nacht droomde ik dat ik vaginaal ging bevallen, en dat deed eigenlijk helemaal geen pijn en het was zo gebeurd :+. Zal toch geen voorbode zijn van één die vaginaal komt en de volgende met de keizersnede hoop ik :{
pi_171372123
Ik had vannacht n nacht vol dromen waarin ik toekomstige baby op allerlei plekken vergat mee te nemen _O- hij is in het bos blijven liggen, in een zwembad en op het dak van de auto :X _O-
pi_171372238
Mijn schoonmaakdrang is beperkt gebleven tot de aanschaf van een robotstofzuiger :D die ik overigens nog steeds niet aan heb durven zetten uit angst dat O er bang van is, en als hij op bed ligt uit angst dat hij er wakker van wordt :')

Spannend Nolita! Is er toch nog een kans op een gewone bevalling! Hoe schatte ze je kansen in?

Wel handig dat je de fout nog ontdekt hebt Kris :D scheelt ook maar een paar maandjes...

Cupcake, gaan jullie uiteindelijk toch voor een losse geslachtsecho of vragen jullie het bij een reguliere echo? Het geslacht weten maakte het hier iig een heel stuk echter, zowel bij zoon als bij de tweeling. En ik blijf nog wel een paar weken ;)

Rena, ik heb persoonlijk liever een keizersnede dan een inleiding, dus ik vind het wel prima zo. Ik denk dat het juist weer schakelen wordt als het toch een vaginale bevalling wordt. Wat mij betreft wordt het een spontaan gestarte vaginale bevalling met twee goed liggende baby's of een keizersnede. En bij vaginaal heb ik ook een beetje de angst die cupcake blijkbaar (onderbewust) ook heeft: 1 baby vaginaal en dan alsnog een keizersnede is echt een horrorscenario.
pi_171372423
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:12 schreef Nolita het volgende:
kazy was jij het waarbij de placenta is opgeschoven, wellicht nog meer ervaringen? Ben benieuwd of het haalbaar zou zijn..
Nu me mentaal dus maar weer voorbereiden dat ik ook best eens vaginaal zou kunnen gaan bevallen. Handig, niet weten waar je aan toe bent :')
Ja, dat was ik :) Hier lag de placenta laag, net niet voor de uitgang en inmiddels ligt de placenta zowaar hoog. Hopelijk schuift het bij jou ook nog goed op!

Kris :D Goed dat je daar nog achter kwam!

KC: ik ben niet in te huren voor plintjes stofzuigen hoor, sorry :P Mijn hormonsters willen ook nog allerlei andere dingen soppen hier in huis. (Normaal ben ik ook geen poetsprinses, dus eigenlijk moet het allemaal wel.) Zo'n robotstofzuiger lijkt me overigens wel fantastisch O+ Net als een huishoudster, maar ik ben te mutsig om er eentje te regelen.

FF: zou je nog een voorkeur voor een keizersnede kunnen uitspreken? (Mocht het zover komen dat je ineens toch wordt ingeleid.)
pi_171372830
Rena, haha herkenbaar ja, ik kan zoiets ook echt niet voor me houden ;)

Kris, dat maken ze vast vaker mee! :D
Wel een goeie trouwens, ik moet ook dringend wat dingen gaan regelen bedenk ik me..!

Nolita, goed nieuws! Al kan ik me voorstellen dat het weer even schakelen is en de onzekerheid ook lastig is.
Ik duim voor die extra 2cm! ^O^

Flav, dat gaat al opschieten zo! En komt echt vanzelf goed! :*

KC en LDG wat een dromen joh! :D

FF, oeh ik wil ook een robotstofzuiger! Lijkt me zó handig!
Kan me indenken dat je nu liever gewoon weet waar je aan toe bent qua bevalling enzo.

En dank voor alle beterschapswensen *;
pi_171372960
Mijn moeder heeft gisteren de plintjes gesopt. O+ En bovenkanten van keukenkastjes en dat soort plekken die 2 1/2 jaar geleden voor het laatst een poetsdoek hebben gezien. De gordijnen zitten nu in de was, dus bijna klaar!

Alleen nog de hele babykamer inrichten, geboortekaartje uitzoeken, bedenken waar ik wil bevallen, hydrofielen strijken, etc. :')

Ik hoop op geen keizersnede, lijkt me heel eng eerlijk gezegd. Nog niet echt over ingelezen ook.
Eerst een halve bevalling en daarna alsnog een keizersnede lijkt me ook horror.
pi_171373043
Kazy, als het toch een inleiding wordt dan is dat maar zo. Is voor de baby's zelf wel beter dus dan moet ik daar maar even doorheen. Voordeel is wel dat ze dan waarschijnlijk nog een paar dagen later komen, vorige keer duurde de inleiding ook drie dagen en volgens de gyn moest ik daar nu bij een inleiding ook vanuit gaan. Maar de kans dat het nog een inleiding wordt is sowieso heel erg klein.
pi_171373729
Ff lastig om je op iets in te stellen idd als je op de dag zelf pas weet of het een keizersnede of inleiding gaat worden!

Ze heeft vandaag niet over kansen gepraat. Vorige keer waren die vrijwel 0 en ze leek verbaasd dat de situatie nu verandert is. Ik denk dat ze het over 4 weken beter kunnen inschatten, afhankelijk van in hoeverre de placenta dan is opgeschoven. Afwachten dus!

kazy fijn dat bij jou de placenta nu hoog ligt! Na hoeveel weken konden jullie zien dat de placenta voldoende was opgeschoven?
  donderdag 1 juni 2017 @ 14:43:48 #74
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171375402
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 09:48 schreef Krisvc het volgende:
Pregnancybrain: bij de kraamzorg doorgeven dat je 12-9 uit bent gerekend ipv 9-12. 8)7 Gelukkig konden ze er hard om lachen. December kwam ook iets beter uit.
Haha! Ach, dit zijn herstelbare fouten gelukkig :)

Flav, met nog 8 weken werken voor de boeg hoef je ook nog lang niet klaar te zijn voor je verlof! In die 8 weken kan nog veel gebeuren, met je lijf en in je hoofd. Komt vanzelf (of niet, en dan heb je gewoon relaxed betaald vrij).

Dat is inderdaad schakelen Nolita! Maar weer kans op vaginaal bevallen is ook wel weer heel fijn, tenminste, oorspronkelijk wilde je dat wel toch. En ik snap dat het nu onzeker voelt, maar aan de andere kant zijn er zoveel onzekerheden dat deze er misschien ook wel bij kan. Ik bedoel dan bijvoorbeeld dat je eerder weeën krijgt waardoor de geplande datum niet meer opgaat, of dat je gewoon begint en het een keizersnee wordt (die onzekerheid heeft bijna iedereen tenslotte, of je kind gezond is een beetje leuk, etc).

Gekke dromen over je baby in het bos achterlaten! Wat is ons onderbewuste toch druk met proberen te bevatten dat er een baby komt waar we dan verantwoordelijk voor zijn.

Zeg, dat je niet meer normaal op een (lage) stoel kan zitten, hoort dat ook bij een ingedaald kind? Want dan mag ie van mij wel weer een stukje omhoog kruipen, dit is bijzonder oncomfortabel... Ik bouw nu steeds tronen, op de bank, aan tafel, en net op het terras waren er gelukkig ook veel kussens :')
pi_171376371
Lol Lemijn, herkenbaar! Volgens mij heeft dat meer te maken met het groeien van je buik, want ik heb het al een tijdje. Ik zit momenteel ook wijdbeens op een stapel bankkussens. 8-)

Nolita, hopelijk schuift de placenta nog nét iets verder op!
pi_171377790
FF, we vragen het gewoon bij een reguliere echo, mochten ze nou echt heel flauw doen (kan het me nauwelijks voorstellen, we zijn bijna onderdeel van het meubilair) dan boek ik wel een losse echo. I gots to know!

Nolita, jammer dat het nog even onzeker blijft. Ik duim mee dat de placenta nog een centimetertje opschuift!

Haha LDG, die dromen zijn me wat. Ik droomde voor de zwangerschap al heel levendig, maar nu vraag ik me soms serieus af wat ik allemaal bij elkaar fantaseer :').

Verder hier nog steeds op de wachtbank voor de nipt. 2 weken duren wel lang zo.

[ Bericht 48% gewijzigd door KapiteinCupcake op 01-06-2017 17:06:34 (prive situatie uit spoiler verwijderd) ]
pi_171391164
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 09:23 schreef Vieve6 het volgende:

Rena wat spannend de geslachtsbepaling! Ik zou het dan inderdaad ook niet voor me kunnen houden... Ga je het ook op een bijzondere manier onthullen :)?
Daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht, maar ik ben te nuchter voor die gender reveal party's die je tegenwoordig ziet haha. Hebben jullie ideeen? :)
And you know I might
pi_171391211
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:25 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn schoonmaakdrang is beperkt gebleven tot de aanschaf van een robotstofzuiger :D die ik overigens nog steeds niet aan heb durven zetten uit angst dat O er bang van is, en als hij op bed ligt uit angst dat hij er wakker van wordt :')

Spannend Nolita! Is er toch nog een kans op een gewone bevalling! Hoe schatte ze je kansen in?

Wel handig dat je de fout nog ontdekt hebt Kris :D scheelt ook maar een paar maandjes...

Cupcake, gaan jullie uiteindelijk toch voor een losse geslachtsecho of vragen jullie het bij een reguliere echo? Het geslacht weten maakte het hier iig een heel stuk echter, zowel bij zoon als bij de tweeling. En ik blijf nog wel een paar weken ;)

Rena, ik heb persoonlijk liever een keizersnede dan een inleiding, dus ik vind het wel prima zo. Ik denk dat het juist weer schakelen wordt als het toch een vaginale bevalling wordt. Wat mij betreft wordt het een spontaan gestarte vaginale bevalling met twee goed liggende baby's of een keizersnede. En bij vaginaal heb ik ook een beetje de angst die cupcake blijkbaar (onderbewust) ook heeft: 1 baby vaginaal en dan alsnog een keizersnede is echt een horrorscenario.
Dat lijkt me ook verre van ideaal inderdaad, de ene wel vaginaal en dan alsnog naar de OK moeten. Je klinkt er verder rustig onder :)

Mijn VK heeft maandag nog geprobeerd te kijken of ze het kon zien, maar frummel had de navelstreng tussen de beentjes dus het was lastig haha. Wij gaan naar een speciaal echobureau, hopen dat mijn eigenwijze kind zich dan wel laat zien.
And you know I might
pi_171391252
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:58 schreef KapiteinCupcake het volgende:

Haha LDG, die dromen zijn me wat. Ik droomde voor de zwangerschap al heel levendig, maar nu vraag ik me soms serieus af wat ik allemaal bij elkaar fantaseer :').

Verder hier nog steeds op de wachtbank voor de nipt. 2 weken duren wel lang zo.
Ik heb gelukkig (nog) geen last van dromen, maar wat ik soms hoor van andere dames is echt verbazingwekkend :o

Sterkte met wachten op de uitslag, dan duren die twee weken echt een eeuwigheid :{ :*
And you know I might
pi_171391638
Nolita, dat klinkt hoopvol! En er zijn nog eereeeuwen om de placenta goed op de plaats te krijgen, want wij hoeven nog langes niet te bevallen, toch? :X

FF, spannend hoor, ik kan me voorstellen dat als je je eenmaal hebt voorbereid op een keizersnede het weer een hele schakeling is om vaginaal te gaan bevallen.

Waar ik ooit zei dat S. een drukke buikbaby was bedoelde ik levendig. #2 is DRUK. Gisteren een paar uur achter elkaar alleen maar getrap, ik was gewoon beurs en mijn baarmoeder geïrriteerd toen ik naar bed ging. De vk moest woensdag ook achter hem aan om het hartje te horen :') alleen maar heel veel ruis omdat meneertje wegzwom..
Ach ja, hij zal het wel heel leuk vinden daarbinnen *;
pi_171395303
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 09:15 schreef rena het volgende:

[..]

Daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht, maar ik ben te nuchter voor die gender reveal party's die je tegenwoordig ziet haha. Hebben jullie ideeen? :)
Zo'n complete gender reveal party hoeft voor mij inderdaad ook niet, maar ik vind het altijd wel leuk om net iets extra's te doen (behalve dus binnenkomen en zeggen "Hoi, ik ben zwanger" of "Hoi, het is een meisje" ;) ).

De vorige keer hadden we roze en witte hartjes gehaald (van die snoepjes) en die ingepakt en aan de opa's en oma's / ooms en tantes gegeven. Supersimpel en iedereen snapte de boodschap meteen :)

Dit keer kwam ik dus dat idee van die zelfgemaakte kraskaartjes tegen (en die geven wij ook heel vaak met verjaardagen of met kerst ofzo), dus dat vind ik ook wel leuk om nu te doen O+

LeSage, klinkt inderdaad als een druktemakertje ja! :D Hopelijk is-ie ook een beetje lief voor je buik af en toe ;)

Hier heb ik opeens ook echt een zwangerschapsbuikje viel me net op. Als in: compleet gebrek aan buikspieren :') die zijn al weer opzij gevlucht geloof ik. Als ik ze een beetje aanspan, krijg ik ook echt zo'n puntig buikje, het ziet er niet uit _O-
pi_171396204
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:21 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik had vannacht n nacht vol dromen waarin ik toekomstige baby op allerlei plekken vergat mee te nemen _O- hij is in het bos blijven liggen, in een zwembad en op het dak van de auto :X _O-
Herkenbaar! Dat droomde ik veel in de eerste maanden nadat mijn zoon geboren was.
Met soms echt dramatische scenario's. ;(
En laatst dat ik een baby al had gekregen (net weken zwanger, ook in de droom) en hij/zij pasgeboren door mijn zus buiten op een picknicktafel werd gelegd en ingewikkeld als een puntzak friet. En iedereen er omheen ging ook een puntzak friet eten! :')
En ik mij maar afvragen of dat wel kon: in de regen :?

Overigens: kan niet wachten tot de 2 (termijn)echo. Wil wel erg graag zien dat alles in orde is.
Ondanks dat ik weet dat het niets zegt over het verloop: ik heb gewoon geen kwaaltjes. :') en dat voelt zo apart.
Grotere borsten en buik en meer honger.
That's it!
Easy breezy. O+
pi_171397988
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 13:39 schreef vencodark het volgende:

Ondanks dat ik weet dat het niets zegt over het verloop: ik heb gewoon geen kwaaltjes. :') en dat voelt zo apart.
Grotere borsten en buik en meer honger.
That's it!
Easy breezy. O+
Dit hoor ik mezelf ook zo nog zeggen. En toen kwam de vermoeidheid... :') Ik had deze week maar 1 vrije dag (vandaag) en men wat was ik daar aan toe. Ik kan echt niet wachten tot mijn verlof. Vandaag heerlijk wasjes gedraaid en opgeruimd en bankgehangen en brood gebakken en alles op mijn eigen relaxte tempo. O+
pi_171398730
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 09:40 schreef LeSage het volgende:
Nolita, dat klinkt hoopvol! En er zijn nog eereeeuwen om de placenta goed op de plaats te krijgen, want wij hoeven nog langes niet te bevallen, toch? :X
Haha, ik denk soms wow ik ben al lang zwanger en hoef nog maar de helft van wat ik al gehad heb. Daarnaast kijk ik ook heel erg naar de komst van de kleine uit en mag het best al augustus zijn!
Wat betreft placenta kan ik niet anders dan afwachten en iig hopen dat bloedingen uitblijven. so far so good!

Nanuke heerlijk even in je eigen tempo! Hier gestart met behangen en ben nu (lichamelijk) klaar met alles voor vandaag. Werden vanochtend al om 5 uur wakker en niet meer geslapen. Kijken of het zometeen wel weer lukt.

Venco kwaaltjes zeggen idd niets. Ik heb nergens last van gehad, het maakt idd onzeker. Probeer alvast te genieten!
pi_171401840
Oh Twist, dat puntbuikje is zo raar hè? Vooral bij het opstaan vanuit bad :o de eerste keer dacht ik echt dat er iets mis ging :')

Venco, die kwaaltjes zijn rot, maar zonder lijkt me inderdaad wel onzekerheid brengen.

Nanuke, dat voel je nu wel hè? Zo'n vrije dag is dan wel heerlijk!

Nolita, behangen _O_ ik doe dat sowieso niet meer, de enige keer dat we dat ooit deden waren we nog erg verliefd en zelfs toen gingen we bijna uit elkaar _O- nu lekker met de beentjes omhoog hè?

Ik heb 4 dagen vrij *O* heeeeeeerlijk! Dadelijk lekker friet halen, want ik ben te lam om nog te koken :O
  zaterdag 3 juni 2017 @ 02:47:31 #86
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171411876
Rechtop in bed met een emmertje ernaast, misselijk van het maagzuur (denk ik). En dan herinner ik me opeens levendig dat me in het begin 10 weken non-stop zo gevoeld heb. Wat een ellende was dat zeg. Ik hoop toch zeer dat we dit niet te vaak gaan krijgen, ik sliep altijd zo graag 's nachts :'(
pi_171412633
Is het nog snel beter gegaan, Lemijn? :{

LeSage, herkenbaar dat geen zin hebben om te koken met warm weer. Het is sowieso niet mijn hobby, maar met warm weer wordt het al snel iets makkelijkst :@

Verder heb ik wel alles bijgelezen, maar weet het niet zo goed meer:@
Oh ja, FF. Gelukkig is het niet echt een domper dat het een ks wordt. Kan me ook voorstellen dat als de onderste baby gedraaid is straks en het wordt alsnog een vaginale bevalling, dat dat ook weer omschakelen is....
pi_171412652
En Venco, geen kwaaltjes hebben is inderdaad wel dubbel :/. Ik had ook zo goed als nergens last van, wat fijn is, maar het maakte me ook onzeker...
  zaterdag 3 juni 2017 @ 08:13:02 #89
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171412946
Ja ik moet even de rennie-voorraad aanvullen voor de komende nachten en geen chocola meer eten na het avondeten. Blijkbaar. Die zoet-cravings zijn merkwaardig.

Goed lang weekend allemaal! Ik hoop met weinig kwalen en weinig onzekerheden en andere mensen die voor ons koken!
pi_171413249
Ah Lemijn, ik hoop dat je nog wat slaap hebt kunnen pakken :*

Het is nog erger, LadyS :@ vriend vond friet maar saai, dus zijn we op ons favoriete terras gaan zitten voor een burger.
Sinds we verhuisd zijn (midden in het centrum) is de verleiding wel wat groter :)
pi_171413658
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 18:24 schreef LeSage het volgende:
Oh Twist, dat puntbuikje is zo raar hè? Vooral bij het opstaan vanuit bad :o de eerste keer dacht ik echt dat er iets mis ging :')
Ja ik vind het er nog steeds creepy uit zien, maar ben blij dat ik het nu in elk geval herken :')
quote:
Nolita, behangen _O_ ik doe dat sowieso niet meer, de enige keer dat we dat ooit deden waren we nog erg verliefd en zelfs toen gingen we bijna uit elkaar _O- nu lekker met de beentjes omhoog hè?
Haha zo hebben man en ik de hele familie ooit plechtig moeten beloven nooit meer samen een laminaatvloertje te leggen _O-

En groot gelijk dat je lekker op het terras bent gaan zitten hoor! ;)

Lemijn, Rennies werkten bij mij de vorige keer wel heel goed ja. Maar het is wel erg irritant dat maagzuur ja :{w

Zo gek, maar voor m'n gevoel ben ik nu opeens écht zwanger ofzo (15w vandaag :o ). Het heeft even geduurd, maar nu kan ik er eindelijk echt van genieten O+
En nu krijg ik natuurlijk ook acuut haast qua namen enzo :+
pi_171414619
Lemijn :*
Ik vind rennies echt niet te nassen, en daarbij werken ze bij mij niet. Hier doet alleen de vanille vla het goed.

Vannacht ook lekker een nachtje met maagzuur gehad, maarja wat wil je na 2 stukken aarbeienvlaai en pizza :@
pi_171415243
15 weken alweer voor twist *O* loop ik precies 20 weken voor! en ook nog steeds geen namen :(

Sterkte met het maagzuur Lemijn en anderen. Het schijnt ook minder te zijn als je op je linkerzij slaapt, wellicht is dat iets om te proberen als je dat nog niet doet?

LeSage, je moet ook genieten nu het nog makkelijk kan! Wij zijn gisteren ook uit eten geweest om te vieren dat we de overdracht gehad hadden van het oude huis. Werd meer een 'O entertainment' etentje, maar wel geslaagd!
  zaterdag 3 juni 2017 @ 12:10:00 #94
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171416352
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:42 schreef Flav het volgende:
Lemijn :*
Ik vind rennies echt niet te nassen, en daarbij werken ze bij mij niet. Hier doet alleen de vanille vla het goed.

Vannacht ook lekker een nachtje met maagzuur gehad, maarja wat wil je na 2 stukken aarbeienvlaai en pizza :@
De huisarts kan omeprazol voorschrijven, werkt als n trein en is verder onschadelijk voor de bebe :Y

Ik bedenk me net, volgens mij zag ik het onlangs ook gewoon bij het kruidvat liggen :o
  zaterdag 3 juni 2017 @ 12:18:36 #95
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171416511
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 12:10 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

De huisarts kan omeprazol voorschrijven, werkt als n trein en is verder onschadelijk voor de bebe :Y

Ik bedenk me net, volgens mij zag ik het onlangs ook gewoon bij het kruidvat liggen :o
Ja klopt, in een lagere dosering. Maar zo lang ik het niet elke dag nodig heb, eet ik wel rennies. Ik vind het niet heel vies. En linker zijligging: check. Maakt weinig uit hier. Ik doe maar weer een saai koffieloos dagje, dat helpt meestal ook wel
  zaterdag 3 juni 2017 @ 12:32:18 #96
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171416716
Mijn vergelijkend warenonderzoek van zwangerschapsyoga is afgerond. Afgelopen week was ik bij een vrouw die zo ongeveer elke zin begon met 'in de 31 jaar dat ik lesgeef' en ons 3/4 van de tijd op een matje liet zitten (was een partnerles, maar dat is dus wel elke maand, en daarbij heb ik geen partner) en veel dingen zei waar ik graag commentaar op wilde leveren. En vanmorgen was ik bij een yogaschool waar we vooral gewoon yoga deden, met wat uitwisseling en hier en daar een ademtip. Dat past me toch een stuk beter, als het nog mag grenzen aan sporten. Fijn, toch nog een klasje voor de komende 2 maanden!
pi_171416721
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 12:10 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Omeprazol is altijd aanwezig hier, maar dat pak ik niet voor het maagzuur.
Mijn maag heeft nog wel eens de neiging om na het eten (geen patroon in te vinden) ontzettend te gaan uitzetten. En dan zo erg dat ik mezelf geen houding weet te vinden door de spanning die er dan op staat.
Maar moet zeggen dat ik het sinds ik zwanger ben maar een paar keer heb gehad, voorheen dagelijks ;(

Vandaag heb ik t wel even lastig met de warmte, drukkend warm en geen zuchtje wind te bekennen.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 12:47:04 #98
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171416932
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 12:32 schreef Flav het volgende:

[..]

Omeprazol is altijd aanwezig hier, maar dat pak ik niet voor het maagzuur.
Mijn maag heeft nog wel eens de neiging om na het eten (geen patroon in te vinden) ontzettend te gaan uitzetten. En dan zo erg dat ik mezelf geen houding weet te vinden door de spanning die er dan op staat.
Maar moet zeggen dat ik het sinds ik zwanger ben maar een paar keer heb gehad, voorheen dagelijks ;(

Vandaag heb ik t wel even lastig met de warmte, drukkend warm en geen zuchtje wind te bekennen.
Oh pff maagproblemen zijn klote, ik loop ook al twee jaar bij de mdl arts met pijnklachten en ontstekingen maar wat t precies is weten ze nog steeds niet -O- het houdt zich tijdens de zwangerschap schrikbarend rustig, dat is dan wel weer nice ^O^

Vandaag is het ontzettend muf/vochtig buiten, zit hier zelfs met n shirtje/shortje te zweten als een otter }:|. Straks ga ik met de meneer de stad in om suffe spulletjes te kopen als Aankleedkussen en kruiken ect.

Nu staat hij de kaartjes uit de nieuwe kleertjes te knippen om het te gaan wassen, hij nestelt zo mogelijk nog harder dan ik :D O+

[ Bericht 0% gewijzigd door littledrummergirl op 03-06-2017 13:55:12 ]
pi_171420311
Sterkte met het maagzuur Lemijn. Chocolade(ijs) in de avond bleek hier (ook) een trigger te zijn. Leuk van de yogalessen!

Flav kom hierheen, er staat een heerlijk windje in onze tuin.

LDG shopboks! Alleen deed ik het online :P

Vanmorgen bij zo'n babywinkel geweest, maar daar werd ik niet heel vrolijk van. Een 'megastore' met toch wel beperkte keuze. Steeds van 1 merk heel veel en dat het dan net niet mijn smaak is. Nadat ik daar chagrijnig ben weggegaan, ben ik online losgegaan. (Ik heb van mijn ouders een bijdrage gekregen om babyspulletjes te kopen en ondanks dat we al veel hebben, vlieg ik toch zo door het budget heen :@ )

Gisteren ook nog een gezinsauto (station) gekocht. Happy hormones hier! *O* De rest van de maand wordt het wel water en brood vrees ik.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 16:15:31 #100
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171420877
Ah, ik overwoog nog een tripje naar zo'n babyparadijs, maar je ontmoedigt me Kazy, ik ga de restjes binnenkort ook wel gewoon online halen.
Fijn van de nieuwe auto! Dat soort dingen geven rust. En water en brood... dat is vast maagzuurtechnisch een heel verstandige keuze :P

LDG, goed geslaagd?

Oh ja, ik haalde afgelopen week die DKTP-prik, ik was het helemaal vergeten! En nu heb ik pijn aan m'n arm }:| Maar nog steeds een aanrader wat mij betreft. Advies is tussen 28 en 32 weken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')