abonnement Unibet Coolblue
pi_171281947
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:20 schreef Shaken63 het volgende:
Ik zie het als een soort traditie, met vasten heeft het niets te maken: Dat maken ze na zonsondergang tot zonsopgang te niet!
Dit inderdaad met écht vasten heeft het weinig tot niets te maken.
pi_171281956
quote:
7s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:19 schreef Xa1pt het volgende:
En wat zouden ze precies met die opstand willen of moeten bewerkstelligen? Of waar wil je precies heen, wat heeft vrijheid in dit geval met de ramadan en de aandacht daarvoor van doen?
Geen fysieke opstand, maar een intellectuele opstand. Dus die aandacht voor ramadan in de juiste context plaatsen als een idiote en achterhaalde traditie waar niemand bij gebaat is.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171281960
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:21 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Dit inderdaad met écht vasten heeft het weinig tot niets te maken.
Gelukkig bepaal jij niet wat wel of niet vasten is.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_171282003
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:22 schreef Beach het volgende:

[..]

Gelukkig bepaal jij niet wat wel of niet vasten is.
Ramadan is dag en nacht omdraaien met echt vasten heeft het weinig te maken..
  zondag 28 mei 2017 @ 19:24:47 #255
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171282025
quote:
99s.gif Op zondag 28 mei 2017 17:36 schreef bijdehand het volgende:
Lekker overdag niks eten zodat je 's avonds lekker kan bunkeren zoals de armen dat ook doen.
Nee, daar gaat het niet om. Het draait erom dat het dan donker is en dat niemand ziet hoe je vreet, ook Allah niet... #bijgeloof
pi_171282051
Voelen wat de armen voelen is onzin natuurlijk diezelfde armen hebben na zonsondergang niks meer te vreten dan overdag.
pi_171282076
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:22 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Geen fysieke opstand, maar een intellectuele opstand. Dus die aandacht voor ramadan in de juiste context plaatsen als een idiote en achterhaalde traditie waar niemand bij gebaat is.
Ja, oké, en dan? Ik bedoel, dat het achterhaald is, klopt, dat het weinig baat heeft, klopt ook, maar dan? Als mensen het leuk vinden om te vasten moeten ze dat vooral zelf weten lijkt me.
pi_171282095
quote:
7s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel ja. Als we de kraan zo wagenwijd open laten staan.

[..]

Ja. En dit is wat links zich dus niet beseft. Ze denken.. oeh.. bruine mensen... die staan aan onze kant mbt de klassestrijd in het marxistische framework.. stemvee.. kom maar binnen... maar moslims zijn (ja ook in nederland) vaker dan niet ultraconservatief en als ze een halve kans krijgen hangen linkse mensen zoals jij straks aan de hoogste boom.
Ik zal er vanavond aan denken als ik m'n collega's zie. "Misschien ben jij wel degene die de strop om m'n nek legt over 20 jaar!"
pi_171282118
quote:
7s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:26 schreef Xa1pt het volgende:
Ja, oké, en dan? Ik bedoel, dat het achterhaald is, klopt, dat het weinig baat heeft, klopt ook, maar dan? Als mensen het leuk vinden om te vasten moeten ze dat vooral zelf weten lijkt me.
Dat moeten ze ook. Maar zo wordt het nu in de media niet gebracht, het wordt gebracht als iets positiefs.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 28 mei 2017 @ 19:29:20 #260
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171282124
quote:
9s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zal er vanavond aan denken als ik m'n collega's zie. "Misschien ben jij wel degene die de strop om m'n nek legt over 20 jaar!"
Vraag je collega eens echt oprecht door over zijn views over homo's. Niet oppervlakkig en hem de kans geven om het half weg te wuiven... gewoon door blijven vragen. Dan zal je merken hoe dun dat laagje "moderatie" is. En zelfs als je collega er toevallig eentje is. De PEW polls liegen er niet om. Als het niet je collega is zijn het er straks 10 anderen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_171282125
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:25 schreef wolkentoetje het volgende:
Voelen wat de armen voelen is onzin natuurlijk diezelfde armen hebben na zonsondergang niks meer te vreten dan overdag.
Zo is dat. Herdenkingen zijn ook maar stom. Beetje doen alsof we echt stil kunnen staan bij slachtoffers of dat leed kunnen bevatten.
pi_171282147
quote:
7s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Vraag je collega eens echt oprecht door over zijn views over homo's. Niet oppervlakkig en hem de kans geven om het half weg te wuiven... gewoon door blijven vragen. Dan zal je merken hoe dun dat laagje "moderatie" is. En zelfs als je collega er toevallig eentje is. De PEW polls liegen er niet om. Als het niet je collega is zijn het er straks 10 anderen.
We werken met o.a. transgenders en homo's.
  zondag 28 mei 2017 @ 19:30:46 #263
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171282171
quote:
9s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

We werken met o.a. transgenders en homo's.
Dat komt goed uit. Dan verwijs ik door naar deel 2 in mijn post. Dat deel wat je selectief aan het negeren bent. Ik heb je door, jong.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 28 mei 2017 @ 19:31:24 #264
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_171282197
De afslachting van Mekka vieren door mohammed. Nee dank je!
pi_171282203
quote:
9s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zal er vanavond aan denken als ik m'n collega's zie. "Misschien ben jij wel degene die de strop om m'n nek legt over 20 jaar!"
:') 8)7
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_171282329
quote:
7s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat komt goed uit. Dan verwijs ik door naar deel 2 in mijn post. Dat deel wat je selectief aan het negeren bent. Ik heb je door, jong.
Die cijfers liegen er niet om maar er zijn allang verschuivingen zichtbaar. Ik denk dat je met de houding zoals die door bijvoorbeeld Elfletterig hier tentoongespreid wordt eerder moslims terugduwt waardoor ze op zoek gaan naar andere, wellicht meer conservatieve uitingen om hun identiteit te laten zien, dan dat het moslims stimuleert om progressiever te worden.
  zondag 28 mei 2017 @ 19:42:22 #267
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171282512
quote:
7s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die cijfers liegen er niet om maar er zijn allang verschuivingen zichtbaar.
Ja de verkeerde kant op. En ja vooral in de middenklasse-moslims in Europa.

quote:
Ik denk dat je met de houding zoals die door bijvoorbeeld Elfletterig hier tentoongespreid wordt eerder moslims terugduwt waardoor ze op zoek gaan naar andere, wellicht meer conservatieve uitingen om hun identiteit te laten zien, dan dat het moslims stimuleert om progressiever te worden.
Jij en ik gaan met houdingen daar niks aan veranderen. Men radicaliseert niet in Frankrijk en Belgie omdat ze negatieve comments op fok! zien of omdat hun blanke collega's lastige vragen stellen over ramadan. Men radicaliseert daar ondanks sociale steun, ondanks gratis hulp van links, ondanks voorrang in allerhande programma's... gewoon omdat men rijp is voor conservatisme. De nieuwe generatie zoekt een identiteit en links is te hard bezig om te happen naar rechts in plaats van te helpen die identiteit op een volwassen manier te vinden.

Links durft zich niet te mengen met het conservatisme van moslims uit een angst om voor racist uitgemaakt te worden. Uit de angst om door andere linksen aangemerkt te worden als de blanke top der duinen die bruine mensen wel eventjes gaat uitleggen hoe ze moeten denken. En terecht natuurlijk. Maar laat dat links er niet van weerhouden om vervolgens met een waggelend vingertje te wijzen naar mensen die zien wat voor een gevaarlijk spelletje jullie aan het spelen zijn en zich oprecht zorgen maken of dat goed gaat aflopen.

En ik denk eigenlijk dat het niet goed gaat aflopen. Het is wat dat betreft, net zoals met global warming, too little too late... we gaan die pleuris meemaken en als het losbarst is links de eerste die zijn handen in onschuld loopt te wassen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_171282583
quote:
7s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja de verkeerde kant op. En ja vooral in de middenklasse-moslims in Europa.
https://www.trouw.nl/reli(...)dan-ouders~a7201476/

quote:
In Engeland en Duitsland, waar tegelijkertijd dezelfde studie is gedaan, doet zich een vergelijkbaar patroon voor. Moslimjongeren worden dus beïnvloed door het overwegend seculiere land waarin ze wonen, legt Van Tubergen uit.
quote:
Jij en ik gaan met houdingen daar niks aan veranderen. Men radicaliseert niet in Frankrijk en Belgie omdat ze negatieve comments op fok! zien of omdat hun blanke collega's lastige vragen stellen over ramadan. Men radicaliseert daar ondanks sociale steun, ondanks gratis hulp van links, ondanks voorrang in allerhande programma's... gewoon omdat men rijp is voor conservatisme. De nieuwe generatie zoekt een identiteit en links is de hard bezig om te happen naar rechts in plaats van te helpen die identiteit op een volwassen manier te vinden.

Links durft zich niet te mengen met het conservatisme van moslims uit een angst om voor racist uitgemaakt te worden. Uit de angst om door andere linksen aangemerkt te worden als de blanke top der duinen die bruine mensen wel eventjes gaat uitleggen hoe ze moeten denken. En terecht natuurlijk. Maar laat dat links er niet weerhouden om vervolgens met een waggelend vingertje te wijzen naar mensen die zien wat voor een gevaarlijk spelletje jullie aan het spelen zijn en zich oprecht zorgen maken of dat goed gaat aflopen.

En ik denk eigenlijk dat het niet goed gaat aflopen. Het is wat dat betreft, net zoals met global warming, too little too late... we gaan die pleuris meemaken en als het losbarst is links de eerste die zijn handen in onschuld loopt te wassen.
Ik heb het ook niet over radicalisering, dat zijn er slechts een handjevol vergeleken met het totaal aantal moslims. Ik heb het over de meeste moslims die net zoals jij en ik een baan hebben, kinderen naar school sturen, een sport beoefenen en net zo'n leven willen leiden als jij en ik. Die ga je niet bepaald stimuleren om progressiever te worden als je iedere dag tegen ze zegt "met waar voor idioterie ben jij nu eigenlijk bezig, ga dat lekker doen in je eigen land!".
pi_171282695
quote:
7s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

https://www.trouw.nl/reli(...)dan-ouders~a7201476/

[..]

[..]

Ik heb het ook niet over radicalisering, dat zijn er slechts een handjevol vergeleken met het totaal aantal moslims. Ik heb het over de meeste moslims die net zoals jij en ik een baan hebben, kinderen naar school sturen, een sport beoefenen en net zo'n leven willen leiden als jij en ik. Die ga je niet bepaald stimuleren om progressiever te worden als je iedere dag tegen ze zegt "met waar voor idioterie ben jij nu eigenlijk bezig, ga dat lekker doen in je eigen land!".
Misschien moeten die 'normale' moslims dat eens tegen de linksgekkies en linkse media zeggen die uit hun naam onder het mom van tolerantie etc dingen willen afdwingen waar moslims zelf niet om gevraagd hebben.
  zondag 28 mei 2017 @ 19:51:07 #270
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171282719
quote:
Of ze aan geloof doen of niet boeit me wat dat betreft niet zo. Ik heb het over conservatisme. Leuke freudian slip dat je vind dat dat hand in hand loopt.

Maar dan nog. Hoe handig is het om dan immigranten binnen te laten om zelfs die weinigzeggende trend om te gaan draaien?

Hoe handig is het om fag-draggers te blijven importeren. Hoe handig is het om FGM-klootzakken gratis hulp en paspoort te bieden?

Denk je dat alles maar vanzelf goed gaat komen. Hoe weet jij dat een bepaalde concentratie niet de trendlijnen de andere kant op stuurt? Of dacht je dat geitenwollensokken Nederlanders over 50 jaar nog steeds de getallen hebben om moslims de juiste kant op te duwen (zoals ze nu al weigeren te doen).

quote:
[..]

Ik heb het ook niet over radicalisering, dat zijn er slechts een handjevol vergeleken met het totaal aantal moslims. Ik heb het over de meeste moslims die net zoals jij en ik een baan hebben, kinderen naar school sturen, een sport beoefenen en net zo'n leven willen leiden als jij en ik. Die ga je niet bepaald stimuleren om progressiever te worden als je iedere dag tegen ze zegt "met waar voor idioterie ben jij nu eigenlijk bezig, ga dat lekker doen in je eigen land!".
Ik heb een islamitische collega. Een marokkaan. Komt heel progressief en links over. Heb hem tijdens een werk lunch eens wat dieper aan de tand gevoeld uit nieuwsgierigheid. Het anti-homo sentiment was stuitend. Terwijl we een homoseksuele collega hebben waar hij altijd positief mee om leek te gaan.

Ik denk eigenlijk dat dit meer van toepassing is dan links durft toe te geven. Men is na een klein beetje lipservice al blij met de moslim gemeenschap maar ondertussen... onderhuids... rot er iets flink weg.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_171282744
Randstedelingen zijn echt vieze bitches van Booslims. _O- En ze zijn er nog trots op ook.
pi_171282812
quote:
7s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Of ze aan geloof doen of niet boeit me wat dat betreft niet zo. Ik heb het over conservatisme. Leuke freudian slip dat je vind dat dat hand in hand loopt.
Wat betreft conservatisme zie je dezelfde trend.

quote:
Maar dan nog. Hoe handig is het om dan immigranten binnen te laten om zelfs die weinigzeggende trend om te gaan draaien?
Vooralsnog zitten we niet op significante hoeveelheden, integendeel. Op wat uitschieters na is het aantal immigranten al meer dan een decennium relatief laag te noemen.

quote:
Denk je dat alles maar vanzelf goed gaat komen. Hoe weet jij dat een bepaalde concentratie niet de trendlijnen de andere kant op stuurt? Of dacht je dat geitenwollensokken Nederlanders over 50 jaar nog steeds de getallen hebben om moslims de juiste kant op te duwen (zoals ze nu al weigeren te doen).
Omdat ik wel vertrouwen heb in vrijheid.

quote:
Ik heb een islamitische collega. Een marokkaan. Komt heel progressief en links over. Heb hem tijdens een werk lunch eens wat dieper aan de tand gevoeld uit nieuwsgierigheid. Het anti-homo sentiment was stuitend. Terwijl we een homoseksuele collega hebben waar hij altijd positief mee om leek te gaan.

Ik denk eigenlijk dat dit meer van toepassing is dan links durft toe te geven. Men is na een klein beetje lipservice al blij met de moslim gemeenschap maar ondertussen... onderhuids... rot er iets flink weg.
Oh, dat klopt, zo ken ik er ook een paar. Maar de kinderen daarvan zullen er waarschijnlijk weer wat vrijzinniger tegenaan kijken dan hun ouders. Enzovoort.
pi_171282813
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:15 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

Don't:
Weiger geen ramadan challenge!
Een ramadan-challenge weigeren. De uitdaging: een moslim vraagt een niet-moslim één dag mee te vasten, als tegenprestatie maakt hij een geldbedrag over naar een goed doel. Acteur Nasrdin Dchar vindt het een 'geweldig initiatief' en nomineerde presentator Eric Corton. ,,Ja hoor. Mag ik wel zelf mijn dag kiezen?'', antwoordde die.

Neem geen zoetigheid mee naar de iftar-maaltijd!


Je kop koffie uit beleefdheid twee bureaus verderop gaan drinken.

enz

Do:
Wens mensen een fijne ramadan!

Iemand een fijne ramadan wensen! Wat wens je iemand toe die een maand lang overdag niets mag eten? Veel plezier? Of sterkte? Bouharrou: ,,Wens iemand een fijne ramadan! Het is een fijne maand, een periode om tot rust te komen. Mensen kijken er naar uit. En goed, gezien het late tijdstip dat de zon ondergaat: misschien ook een klein beetje sterkte.'

enz

Hopelijk hebben jullie hier iets aan. Insjallah.

http://www.ad.nl/binnenla(...)-gewoon-op~a1175f24/
Ik zou gewoon ja zeggen en dan stiekem toch eten en drinken zodra niemand kijkt. God\Allah\Vliegende Spaghetti Monster vindt dat vast niet erg met dit soort temperaturen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171282835
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:49 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Misschien moeten die 'normale' moslims dat eens tegen de linksgekkies en linkse media zeggen die uit hun naam onder het mom van tolerantie etc dingen willen afdwingen waar moslims zelf niet om gevraagd hebben.
Zou dat niet juist intolerant zijn?
  zondag 28 mei 2017 @ 19:57:01 #275
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171282862
quote:
10s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Laat die moslims lekker aan ramadan doen, wat maakt het in godsnaam uit?
Ik geloof ook niet dat er ook maar iemand is die dat ook maar een milimeter boeit... Het gaat in dit geval weer om de min of meer sociale druk die er op gelegd wordt om eens een dagje ramadan mee te draaien en je gedrag vwb eten/ koffie drinken etc. aan te passen omdat iemand daar wel eens aanstoot aan zou kunnen nemen omdat hij/ zij met de ramadan bezig is.

Maar als je dat weigert ben je plotseling een bekrompen Nederlander en of heel stoer... Tot zover de tolerantie...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')