abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171168016
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

'reizen'. Net was het nog op zuipen.
Dat zijn niet mijn woorden.
pi_171168034
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:00 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Verplaatst jezelf eens in een persoon, welke jaren tegen minimumloon gewerkt heeft en in 10 jaar tijd zoveel mogelijk gespaard heeft.

En uiteindelijk boven de belasting vrije grens is uitgekomen: die verliest dan plotseling zijn huursubsidie, want hij heeft te veel geld.

Dus dan voelt dat als een straf!
Hij verliest het niet plotseling... Heeft het niet gehad en heeft er gewoon geen recht op.
pi_171168059
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:00 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dus dan voelt dat als een straf!
Hoe iemand zich voelt is totaal irrelevant.
Het is geen straf.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171168077
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:57 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

En hoeveel mensen kijken er met dat moreel standpunt naar denk je?
Een 'ja maar anderen vinden/doen dit ook' argumentatie snijdt natuurlijk geen hout. Daarnaast is het ook een drogredenering dat iedereen die huursubsidie krijgt onverantwoord met zijn geld omgaat. Het is natuurlijk makkelijk hakken, maar niets meer dan dat.
pi_171168081
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:02 schreef DuW2 het volgende:

[..]

Hij verliest het niet plotseling... Heeft het niet gehad en heeft er gewoon geen recht op.
Nee okay: vraag mij trouwens ook wel af hoe je als student aan zoveel geld komt ;)
  woensdag 24 mei 2017 @ 13:05:42 #81
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171168089
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:53 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Of zij doen een weekend NY, geven massa's geld uit, komen onder de grens en krijgen huursubsidie.
Jij bent echt van het padje af. :').
And so is the past
pi_171168112
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:05 schreef Operc het volgende:

[..]

Een 'ja maar anderen vinden/doen dit ook' argumentatie snijdt natuurlijk geen hout. Daarnaast is het ook een drogredenering dat iedereen die huursubsidie krijgt onverantwoord met zijn geld omgaat. Het is natuurlijk makkelijk hakken, maar niets meer dan dat.
Met welk oogpunt je naar staatsgeld kijkt ook niet. Zo lang ik niet fraudeer of iets tegen de wet doe zie ik niet in waarom ik niet mag kijken naar de opties.
pi_171168117
Ken ook een werkende jongen van 30 die nog bij z'n moeder woont want hij kan alleen een 2-kamerflat kopen en hij heeft teveel spaargeld voor huursubsidie, ongesubsidieerde huur is geld weggooien volgens hem. Zo blijf je eeuwig bij mama.
pi_171168155
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:05 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nee okay: vraag mij trouwens ook wel af hoe je als student aan zoveel geld komt ;)
Als je behoorlijk veel gewerkt hebt en nooit wat doet kun je een heel eind komen.

Of papa en mama hebben verder alles betaald zodat je zelf je loon kan sparen (TS ik zeg niet dat dit in jouw geval zo is).
pi_171168157
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:05 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Jij bent echt van het padje af. :').
Het is natuurlijk wel zo. Genoeg studenten die gaan rondreizen en veel geld uitgeven en uiteindelijk wel subsidies krijgen.

Maar nee, dat zulke mensen van het staatsgeld leven maakt natuurlijk niet uit. Het is veel leuker om TS te bashen. Want hij heeft geld en mag niet zeiken. :')
pi_171168177
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ken ook een werkende jongen van 30 die nog bij z'n moeder woont want hij kan alleen een 2-kamerflat kopen en hij heeft teveel spaargeld voor huursubsidie, ongesubsidieerde huur is geld weggooien volgens hem. Zo blijf je eeuwig bij mama.
Ohja hij koopt wel zo een huis straks als zijn moeder naar een verzorgingstehuis moet. Stukje eigen vermogen is tegenwoordig geen overbodige luxe, als je een huis wilt kopen.
pi_171168182
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:08 schreef Bananenpap het volgende:
Het is natuurlijk wel zo. Genoeg studenten die gaan rondreizen en veel geld uitgeven en uiteindelijk wel subsidies krijgen.

Maar nee, dat zulke mensen van het staatsgeld leven maakt natuurlijk niet uit. Het is veel leuker om TS te bashen. Want hij heeft geld en mag niet zeiken. :')
Dus eigenlijk ben je boos op jezelf dat jij je geld niet hebt uitgegeven.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171168201
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:06 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Met welk oogpunt je naar staatsgeld kijkt ook niet. Zo lang ik niet fraudeer of iets tegen de wet doe zie ik niet in waarom ik niet mag kijken naar de opties.
Het 'mag' wel, maar het is gewoon nogal een kansloze houding. Zeker omdat je ook nog eens afgeeft op mensen die niet zoveel gespaard hebben en doet alsof dat alleen door hun onverantwoorde uitgaves komt.
pi_171168203
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus eigenlijk ben je boos op jezelf dat jij je geld niet hebt uitgegeven.
Ik ben niet boos.
pi_171168230
quote:

[..]

Wie zegt dat... misschien hebben ze wel direct een baan waarbij ze te veel verdienen om recht te hebben op huursubsidie... Hoef je echt geen superinkomen voor te hebben hoor.

Snap best dat je baalt dat je je zuur verdiende geld zelf moet bijleggen maar ja... Zoveel 1000(en) euro's schenken om een paar jaar 170 per maand te pakken is toch te gek voor woorden
  woensdag 24 mei 2017 @ 13:13:10 #91
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_171168246
Ik snap de vraag van TS ook wel het is ook ergens niet eerlijk maargoed zo is het systeem nu eenmaal en wees idd blij dat je een fikse spaarpot achter de hand hebt.

Als je er een paar k boven zit zou je eventueel nog wat spullen kunnen kopen zodat je er onder komt maar als het veel meer is dan is het gewoon pech want dat alles er doorheen jagen is zonde.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_171168259
quote:

[..]

Je hebt echt een heel verknipt idee van de financiële situatie van je medestudenten als je denkt dat ze als ze niet zouden reizen in het algemeen meer dan 25.000 euro spaargeld zouden hebben en geen studieschuld.
pi_171168265
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:12 schreef DuW2 het volgende:

[..]

Wie zegt dat... misschien hebben ze wel direct een baan waarbij ze te veel verdienen om recht te hebben op huursubsidie... Hoef je echt geen superinkomen voor te hebben hoor.

Snap best dat je baalt dat je je zuur verdiende geld zelf moet bijleggen maar ja... Zoveel 1000(en) euro's schenken om een paar jaar 170 per maand te pakken is toch te gek voor woorden
die schenking heb je toch zo weer terug als je bv een huis koopt of onderhands af en toe wat teruggeschoven krijgt.
:]
pi_171168298
Aan sociale voorzieningen zitten altijd haken en ogen. Er is geen mogelijkheid om er toch van gebruik van te maken en er op vooruit te gaan.

Denk dat het zinvoller is om te kijken naar andere mogelijkheden om je spaargeld nuttig te besteden.

Zelf heb ik nog net wel recht op huursubsidie, maar omdat ik niet vanaf mijn 18e wist waar ik wilde gaan wonen en werken is het niet gelukt om aan een woning te komen waarbij ik dat krijg.
pi_171168327
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:13 schreef Operc het volgende:

[..]

Je hebt echt een heel verknipt idee van de financiële situatie van je medestudenten als je denkt dat ze als ze niet zouden reizen in het algemeen meer dan 25.000 euro spaargeld zouden hebben en geen studieschuld.
Volgens mij heeft TS gewoon flink wat geld van Papa en Mama gekregen, kan mij anders niet voorstellen hoe je als student aan zoveel geld komt. Studenten zijn ja normaal Arne sloebers, die naast hun studie nog een parttime kl*tebaantje moeten nemen om rond te komen.
pi_171168406
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:17 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Volgens mij heeft TS gewoon flink wat geld van Papa en Mama gekregen, kan mij anders niet voorstellen hoe je als student aan zoveel geld komt. Studenten zijn ja normaal Arne sloebers, die naast hun studie nog een parttime kl*tebaantje moeten nemen om rond te komen.
Of ik heb gewoon gewerkt en gespaard.
pi_171168448
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:17 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nu doe je aannames over andermans financiële situatie op dezelfde manier als TS.
pi_171168501
Oké, sorry voor mijn aannames. Maar het was om aan te geven dat zulk soort studenten wél in aanmerking komen voor huursubsidie. Nee, niet elke student is zo. Ja, zulke studenten zijn er wel genoeg.

Sorry voor boehoe-verhaal. Sorry dat ik wil onderzoeken wat mijn mogelijkheden zijn. Ik zal nu weer een brave staatsslaaf zijn.
pi_171168522
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:27 schreef Bananenpap het volgende:
Sorry dat ik wil onderzoeken wat mijn mogelijkheden zijn.
Mijn eerste post in dit topic...
pi_171168575
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:22 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Of ik heb gewoon gewerkt en gespaard.
Ja dan ben je gewoon stom geweest hè: vraag maar aan Henk en Ingrid ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')