En zij gaan daarna dan verder met niks doen, en jij wel. Jij bereikt uiteindelijk veel meer dan zij. Je bent uiteindelijk oneindig veel beter af. Maar ze hebben wel iets gekregen waar jij moeite voor moest doen. Boo fucking hoo.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:35 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
8.160 waar zij niks voor hebben gedaan en ik wel. Dat is mijn punt. Waarom snap je dat niet?
Vind wel dat je er trots op kan zijn dat je zoveel geld hebt weten te sparen. Genoeg mensen waaronder ik zelf ( :p) die niet zulke verstandige keuzes maken.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:35 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
8.160 waar zij niks voor hebben gedaan en ik wel. Dat is mijn punt. Waarom snap je dat niet?
Oké, daar kan ik inderdaad niet over oordelen. Feit blijft wel dat ze niks moeten doen voor die korting.quote:
Vrij boute aanname.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:35 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Jij kan zeggen "fuck it , ik doe even een weekend NY". Die vrijheid hebben die mensen waar je zo jaloers op bent doorgaans niet.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:38 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Oké, daar kan ik inderdaad niet over oordelen. Feit blijft wel dat ze niks moeten doen voor die korting.
Jawel. Arm zijn.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:38 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Oké, daar kan ik inderdaad niet over oordelen. Feit blijft wel dat ze niks moeten doen voor die korting.
Dit.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:39 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Jij kan zeggen "fuck it , ik doe even een weekend NY". Die vrijheid hebben die mensen waar je zo jaloers op bent doorgaans niet.
En dit.quote:
Dat lijkt me inderdaad veel voor de hand liggender, want studenten staan er om bekend goed in de slappe was te zitten.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:41 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Of ze zitten tegen de grens van 25.000 aan.
Dat is wel 2000 euro op jaarbasis. En het is ook niet dat ik miljoenen op mijn bankrekening heb staan.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:41 schreef Operc het volgende:
[..]
Dit.
[..]
En dit.
Sowieso, voor 170 euro per maand duizenden euro's aan iemand anders willen schenken.Beetje perspectief zou niet verkeerd zijn.
Je zegt dat je er best wel ruim boven zit, dan ga ik uit van minimaal 35.000 op de bank hebben staan. 10.000 euro schenken om 4000 euro te ontvangen (zie mijn vorige post) is natuurlijk niet heel zinvol.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:44 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dat is wel 2000 euro op jaarbasis. En het is ook niet dat ik miljoenen op mijn bankrekening heb staan.
Het is geen straf dat je het niet krijgt.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik heb ook geen recht op huursubsidie: maar daardoor heb ik juist bewuster mijn huurwoning uitgezocht, want zelfs als ik er wel recht op had. Mijn huur is te laag om überhaupt huursubsidie te kunnen ontvangen.
Maar ik snap wel dat je het oneerlijk vind: andere die zuipen hun geld op, en jij hebt het opzij gezet en daar word je Nederland voor gestraft.
Ik wist niet wat de schenkingsbelasting is wanneer je aan je ouders schenkt. Als ik er uiteindelijk een paar duizend euro mee kan besparen vind ik het een zinvolle optie.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:45 schreef Operc het volgende:
[..]
Je zegt dat je er best wel ruim boven zit, dan ga ik uit van minimaal 35.000 op de bank hebben staan. 10.000 euro schenken om 4000 euro te ontvangen (zie mijn vorige post) is natuurlijk niet heel zinvol.
Waarom? Omdat ik gebruik wil maken van staatsgeld? Staatsgeld waar ik zelf een aandeel in heb door gewoon te werken?quote:
Ja, omdat subsidies en toeslagen bedoeld zijn voor mensen die er (even) geen geld voor hebben, en niet als een spaarpotje waar je uit kunt putten als jou dat uitkomt. Dat is het hele principe van solidariteit etc.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:50 schreef Bananenpap het volgende:
Waarom? Omdat ik gebruik wil maken van staatsgeld? Staatsgeld waar ik zelf een aandeel in heb door gewoon te werken?
Of zij doen een weekend NY, geven massa's geld uit, komen onder de grens en krijgen huursubsidie.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:39 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Jij kan zeggen "fuck it , ik doe even een weekend NY". Die vrijheid hebben die mensen waar je zo jaloers op bent doorgaans niet.
Ja, want de meeste studenten doen dat inderdaad.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:53 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Of zij doen een weekend NY, geven massa's geld uit, komen onder de grens en krijgen huursubsidie.
Dat is ook maar een deel van de studenten natuurlijk.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad veel voor de hand liggender, want studenten staan er om bekend goed in de slappe was te zitten.
Jawel is het wel, want een vermogen heeft niets met je maandelijks inkomen te maken. Ik ben gewoon zuinigere met mijn geld omgaan, heb veel daar voor moeten laten.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het is geen straf dat je het niet krijgt.
De meeste studenten verbrassen inderdaad hun geld aan reizen. Fijn dat we het op dat punt eens zijn met elkaar.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, want de meeste studenten doen dat inderdaad.
Het is geen straf. Een straf krijg je als je iets tegen de wet doet.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Jawel is het wel, want een vermogen heeft niets met je maandelijks inkomen te maken. Ik ben gewoon zuinigere met mijn geld omgaan, heb veel daar voor moeten laten.
Maar in Nederland kun je beter als een sloeber leven, je geld op drinken in de discotheek en op afbetaling bij Wehkamp bestellen. Want dan krijg je wel alles: terwijl als je zuinig bent, je geld tientallen jaren opzij gezet heb.
Dan word je gewoon afgestraft, want dan krijg je geen huursubsidie. Als je zelfs 100.000 bij een hebt weten te sparen. Vervalt de zorgtoeslag ook, dat terwijl die zorgverzekering verplicht is!
En hoeveel mensen kijken er met dat moreel standpunt naar denk je?quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:52 schreef Operc het volgende:
[..]
Ja, omdat subsidies en toeslagen bedoeld zijn voor mensen die er (even) geen geld voor hebben, en niet als een spaarpotje waar je uit kunt putten als jou dat uitkomt. Dat is het hele principe van solidariteit etc.
'reizen'. Net was het nog op zuipen.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:55 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
De meeste studenten verbrassen inderdaad hun geld aan reizen. Fijn dat we het op dat punt eens zijn met elkaar.
Verplaatst jezelf eens in een persoon, welke jaren tegen minimumloon gewerkt heeft en in 10 jaar tijd zoveel mogelijk gespaard heeft.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het is geen straf. Een straf krijg je als je iets tegen de wet doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |