SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deelnemers:
NamensNEDERLAND
gaan deze jongens schroeien in de Giro
:
Steven Kruijswijk. Solide tijdrit, aardig als we aankomen op een berg en op zijn best als de etappes het profiel van de tanden van een zaag hebben. Als meesterknechten zijn dit jaar Jurgen van den Broeck en Stef Clement aangetrokken. Voeg daarbij een wegkapitein als Twan Castelijns en de inspirerende teksten van types als Addy Engels en Jan Boven en dan kan het eigenlijk al niet meer fout. Kan verder alleen tegengehouden worden door sneeuwmuren.
Bauke Mollema. Het verhaal van Bauke kennen we allemaal: elke dag op en naar naar school (2x per dag tegenwind) en pas laat serieus gaan wielrennen. Hij ontwikkelde zich gestaag onder wie anders dan coach Luicito met als hoogtepunt 'De Tour van Bau en Lau'. In die Tour kwam hij in de eindfase ten val en zo komt hij elke ronde wel wat tegen waardoor het allemaal net wat minder wordt aan het einde. Daar komt dit keer natuurlijk verandering in, want onze Bauke laat zich niet tegenhouden door het aantrekken van Alberto Contador waardoor hij moet uitwijken naar de Giro. Bauke harkt gewoon elke berg naar boven en zet de concurrentie in hun hemd.
Wist u trouwens dat Bauke Mollema, net als Thomas Voeckler, een vader heeft waarvan het lot onbekend is? Als u het nog niet wist dan weet u het nu. Wellicht leest Herbert Dijkstra mee en kan hij hier vanaf nu tijdens elke koers aan refereren.
Tom Dumoulin. Tom had een droom: een gouden medaille winnen in de tijdrit op de Olympische Spelen van Rio. Daar stuitte hij op een ijzersterke Fabian Cancellara. Vanaf dat moment ging de focus op het transformeren naar een ronderenner. Schrikt u dus niet als Tom straks 3x zo smal is als dat u gewend bent. In de Tirreno was zijn tijdrit niet naar behoren, maar we hebben er uiteraard alle vertrouwen in dat dit in de Giro wel het geval gaat zijn. Om in de tijdrit op de slotdag de het roze binnen te hengelen dient hij wel eerst het zware klimwerk in de dagen voordien te overleven, maar dat lijkt me een formaliteit.
Wilco Kelderman. Oh nee een MOTO!
Deze jongens gaan in deze honderdste Giro zorgen voor een:
Wie gaan er dan strijden voor de ereplaatsjes?
Sprinters?
We kunnen uitkijken naar onder meer Greipel, Viviani, Ewan, Bennett (en een stuk of vijf anderen uit de sprintarmada van Bora), Modolo, Nizzolo (mits z'n knie heel is) en, als hij een keer op z'n fiets blijft zitten, Gaviria.
Essentiële twitteraars:
https://twitter.com/tourdejose
https://twitter.com/thijszonneveld
https://twitter.com/raykerckhoffs
https://twitter.com/Twan_Castelijns![]()
TV:
Met dank aan het geweldige Eurosport blijven we dit jaar verstoken van uitzendingen op Sporza. Dat betekent dat de fans van Buren opgelucht adem kunnen halen. Maar ook dat we geen begeleidende woorden van Renaat Schotte en José de Cauwer krijgen, maar van:
Week 1: Jeroen van Belleghem + Michael Boogerd
Week 2: Jeroen van Belleghem + Karsten Kroon
Week 3: Jeroen van Belleghem + Bobbie Traksel
Niet te vergeten:
Het dagelijkse momentje waar de verschillende truien aan ons getoond worden:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wielerspellen:
Scorito subpoule: Klik
Cyclingmaster subpoule: Klik - Wachtwoord: prayforrenaatenjosé
Wielerprono: SPT / Wielerprono 2017 #2
De Garibaldi![]()
Alsof dat een renner is voor zulke lange beklimmingen.quote:
quote:
Costa vooral valt tegen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Costa, Rolland en Anacona ook gelost. Valt tegen.
Costa is dan ook geen berggeit, überhaupt een tegenvallerquote:
Van de week was hij wel lekker aan het schroeien. Hoopte dat hij bloedzakje kon lenen van movistarquote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Alsof dat een renner is voor zulke lange beklimmingen.
Quintana gaat een muis baren.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:18 schreef LekkerWeertje het volgende:
Quintana gaat muist er straks op het steile stuk vantussen.
Costa heeft in dit soort etappes nog wel eens goede uitslagen gereden.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:29 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Costa is dan ook geen berggeit, überhaupt een tegenvaller
Hup hup, the Never-ending Headwindquote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:30 schreef Blik het volgende:
Waarom is Trek aan het rijden, heeft Molkema superbenen ofzo
Die heeft nog wat testosteron in z'n lichaam gemikt gisteren.quote:
Waren dat dan niet etappes met toch iets minder hoge/zware bergen?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:31 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Costa heeft in dit soort etappes nog wel eens goede uitslagen gereden.
Slechte neurale verbindingen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:32 schreef Aguero het volgende:
[..]
Nu al in paniek, ik vraag me af wat Tjallingi hier van vindt.
En Garate won ook weleens een bergritquote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:31 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Costa heeft in dit soort etappes nog wel eens goede uitslagen gereden.
Doe jij dan maar verslag dan van alle moois wat we nu missen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:33 schreef heywoodu het volgende:
Even de Player aanzetten weer, niks aan de hand.
In totaal is dit al break nummer 10.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
We zijn tijdens de beklimming van de Stelvio nu al vier keer naar de reclame geweest.
Je bent een useful idiot voor ES.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:33 schreef heywoodu het volgende:
Ik zie een trein met fietsers en auto's.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:33 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Doe jij dan maar verslag dan van alle moois wat we nu missen.
Ja dat willen ze. Lul.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:33 schreef heywoodu het volgende:
Wtfquote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:33 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
In totaal is dit al break nummer 10.
Ik heb gewoon een stream met die player?quote:
Leg graag 50 euro neer voor de nosquote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:35 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
kunnen we niet allemaal een paar eurootjes geven aan sporza /nos.
Ja, ik dacht net nog dat ze er zoveel breaks in gooiden in de vallei zodat we nu break-vrij zouden kijken. Hoe onwetend ik was.quote:
En Anton.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Toch wel knap van Sanchez, die had ik hier niet meer verwacht.
Staf.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:36 schreef lytsewiete het volgende:
Welke djumbo hebben we nog in de gruppo maglia Rosa
Ik snap niet waarom ze die in België zo de hemel in prijzen. Tis niet dat hij al iets bijzonders heeft gedaan.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:35 schreef Pedroso het volgende:
De Plus valt een beetje tegen eigenlijk, die had ik er nog wel langer aan zien hangen.
Over een jaar krijgen we de hype rond Lambrecht en Vanhoucke. Dat wordt helemaal vervelend.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:38 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze die in België zo de hemel in prijzen. Tis niet dat hij al iets bijzonders heeft gedaan.
4,8quote:
Hoe is het met Vervaecke eigenlijk ? Ook zo'n geweldig klimtalent een jaar of 3 geleden.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Over een jaar krijgen we de hype rond Lambrecht en Vanhoucke. Dat wordt helemaal vervelend.
quote:
Die kan er mentaal niet helemaal mee omgaan.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:39 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Hoe is het met Vervaecke eigenlijk ? Ook zo'n geweldig klimtalent een jaar of 3 geleden.
Elke Belg die hoger kan klimmen dan de kemmelberg is een half mirakel in BEquote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Over een jaar krijgen we de hype rond Lambrecht en Vanhoucke. Dat wordt helemaal vervelend.
Wat?quote:
Van Peter Winnen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:41 schreef heywoodu het volgende:
Wat is Winner eigenlijk voor een aparte naam, hoe komt hij daaraan?
peter winnenquote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:41 schreef heywoodu het volgende:
Naar Peter winnen vernoemd.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:41 schreef heywoodu het volgende:
Obviousquote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:41 schreef heywoodu het volgende:
In Colombia geven ze echt de gekste namen aan hun kinderen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:41 schreef heywoodu het volgende:
Hoe kom je eraf.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:41 schreef heywoodu het volgende:
Vernoemd naar de vader van Voeckler.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:41 schreef heywoodu het volgende:
Volgens mij van Peter Winnen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:41 schreef heywoodu het volgende:
Jij ging er als eerst serieus op in.quote:
quote:
dyslexische ouders blijkbaar, hij had Winnen Anacona moeten hetenquote:
Omdat de ambtenaar van de burgerlijke stand er helemaal niks van begreep.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:42 schreef Ascorbinezuur het volgende:
Maar waarom heet hij dan winner en niet winnen?
vader van voeckler?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:42 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Vernoemd naar de vader van Voeckler.
Omdat zijn vader een drinker was en het niet goed verstond op zijn Columbiaanse radio.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:42 schreef Ascorbinezuur het volgende:
Blijkbaar door een fout.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:42 schreef Ascorbinezuur het volgende:
Waarom heten ze Jhoan en Jhonathan en niet Johan en Jonathan?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:42 schreef Ascorbinezuur het volgende:
Zijn vader dronk ook Westmalle.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:42 schreef Ascorbinezuur het volgende:
Hij gaat een muis barenquote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:44 schreef Mani89 het volgende:
Quintana gaat niks doen jongens. HET IS OVER.
Om Amador te helpen tijd te pakken.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:44 schreef TheArt het volgende:
Als Quintana zo zou gaan, waarom zou Anacona nu dat gat richting de kop weer dicht gaan rijden?
Neequote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:45 schreef vaarsuvius het volgende:
Is de koers al interessant genoeg om een zwaar illegaal streampje op mijn werkplek aan te zetten?
Trek heeft ook met lange mouwen getraind op de rustdag.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:45 schreef wimderon het volgende:
Hoe komt Jesus Hernandez opeens zo goed trouwens?
was ze lekker?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:45 schreef Dagoduck het volgende:
Schoonmaakster kwam mijn kamer stofzuigen, weer vanalles gemist!
Nee, gewoon wachten tot ze gefinished zijn.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:45 schreef vaarsuvius het volgende:
Is de koers al interessant genoeg om een zwaar illegaal streampje op mijn werkplek aan te zetten?
Ze is 74.quote:
quote:
Zoals je ziet gebeurt er toch niks meer.quote:
Dat is persoonlijk hè. Ik sla over.quote:
Van wie?quote:
Ja, en die eerste gaat weer voor de neus van de tweede de ritzege pakken.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zullen Landa en Krachtwijk vooruit blijven?
Je mag nog best een Tom fan worden hoor #teamtomquote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:48 schreef Koffieplanter het volgende:
Nairo ademt niet eens man, val eens aan joh.
Heeft ook geen hartslag volgens Velon.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:48 schreef Koffieplanter het volgende:
Nairo ademt niet eens man, val eens aan joh.
Kruijswijk is gewoon de springplank voor Stefquote:
De koninginnenrit gaat een muis baren.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:49 schreef Tagliano het volgende:
Anticlimax, of het moet echt nog los op de laatste klim
Die topshow is nu wel ribbedebiequote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De koninginnenrit gaat een muis baren.
Nice voor een 74-jarigequote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:50 schreef Dagoduck het volgende:
My Anacona don't, my Anacona don't...
[ afbeelding ]
Op zich niet ergquote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De koninginnenrit gaat een muis baren.
Quintana die de vangrail inrijdt?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Op zich niet erg
Verwacht nog wel iets in de afdaling anders. Of US Postal style aan begin slotklim, maar daarvoor heeft Quintana wel mensen nodig
Ze zullen vast niet zo full retard de afdaling ingaan als Nibali vorig jaar.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Benieuwd wat Krachtwijk gaat doen in de afdaling.
Ik denk dat ie niet gaat finishen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:53 schreef Fretwork het volgende:
Hoe dicht gaat Amador finishen in Milaan?
Exact dit ja.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:48 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Ja, en die eerste gaat weer voor de neus van de tweede de ritzege pakken.
Hier trapt niemand in.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:55 schreef Mani89 het volgende:
Dit is nog laffer dan wat hij vorig jaar in de Tour liet zien. Wat een non-coureur.
Iemand had grote Kruijswijk-foto's op die sneeuwmuur moeten plakken.quote:
Eens.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:55 schreef Mani89 het volgende:
Dit is nog laffer dan wat hij vorig jaar in de Tour liet zien. Wat een non-coureur.
Lange afdaling, dan nog een stuk in de vallei, terwijl hij in de groep erachter nog een knecht heeft. Dan ga je toch niet in je eentje nog 80 kilometer afwerken?quote:
"Do not hit"quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Iemand had grote Kruijswijk-foto's op die sneeuwmuur moeten plakken.
Daar heb je gelijk in. Sorry voor deze nonvaleurs-opmerking.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Lange afdaling, dan nog een stuk in de vallei, terwijl hij in de groep erachter nog een knecht heeft. Dan ga je toch niet in je eentje nog 80 kilometer afwerken?
Met meesterknecht Mollema gaat Contador gewoon weer eens de Tour winnen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:57 schreef Pedroso het volgende:
Quintana is overrated. Froome gaat 'm ook billenkoek geven in de Tour.
Ze zijn alletwee harstikke sympatiek.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toch zou ik het lang niet zo erg vinden als Dumoulin nu een sjuut meemaakt dan toen Krachtwijk hem vorig jaar meemaakte.
Kruijswijk had toch wel veel meer een gunfactor. Ik gunde alleen de NOS zijn falen.
Ik zou het net zo kut vinden. Zo wil je niemand zien verliezen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toch zou ik het lang niet zo erg vinden als Dumoulin nu een sjuut meemaakt dan toen Krachtwijk hem vorig jaar meemaakte.
Kruijswijk had toch wel veel meer een gunfactor. Ik gunde alleen de NOS zijn falen.
Als dank krijg je Eurosport.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vooral omdat je het gevoel hebt dat tom alleen nog maar beter gaat worden en dit kruijswijks ideale kans was die hij wss niet meer gaat krijgenquote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
De NOS kwam ineens naar de giro toen Steven het goed deed, en prompt viel Steven. Dat was wel een soort gerechtigheid.quote:
Gerechtigheid ook echtquote:Op dinsdag 23 mei 2017 15:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De NOS kwam ineens naar de giro toen Steven het goed deed, en prompt viel Steven. Dat was wel een soort gerechtigheid.
Het was wel een van zijn beste kansen om veel tijd te winnen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 15:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Met de technisch lastigste klim nog te gaan en daarna nog 4 etappes?
quote:Op dinsdag 23 mei 2017 15:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
In de afdaling naar de break LOL
Gewoon Señal Colombia kijken.quote:
Lol, dan weten we ook direct waarom hij niets gedaan heeft.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 15:01 schreef showtimer het volgende:
Aaah Unzue zit vandaag zelf achter het stuur.
Waarom zo zurig?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 15:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De NOS kwam ineens naar de giro toen Steven het goed deed, en prompt viel Steven. Dat was wel een soort gerechtigheid.
Mooi jaquote:
Ja, ze hadden best vooraf íets van aandacht aan de Giro mogen gevenquote:
toch juist voor de afdaling na laatste berg. Anders komt hij veel te vroeg alleen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 15:02 schreef Pedroso het volgende:
Wat heeft Nairo nu nog aan de vooruitgeschoven pionnen ? Geen ruk toch ?
Ze kunnen evt. nog een paar honderd meter op de laatste berg wat gas geven maar dan heb je het wel gehad.
Omdat het toch gewoon duidelijk zo was.quote:
Ze geven aandacht aan iets als het goed gaat. Dat is inderdaad een enorme godszonde.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 15:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, ze hadden best vooraf íets van aandacht aan de Giro mogen geven
Dan moet je wel een type Contador in koers hebben die zo out-of-the-box kan denken. Dat zie ik Movistar niet doen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 15:02 schreef OProg het volgende:
Er zal ongetwijfeld nog een weergaloze etappe komen als niemand het meer verwacht. Net zoals dankzij Contador de Vuelta vorig jaar los ging vanaf de start in een op papier niet bijzondere etappe.
Unzue zit zelfs achter de kopgroep, maakt de Winner actie alleen maar vager.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 15:01 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Lol, dan weten we ook direct waarom hij niets gedaan heeft.
Dat weet ik wel zeker, ik denk zelfs vrijdag of zaterdagquote:Op dinsdag 23 mei 2017 15:02 schreef OProg het volgende:
Er zal ongetwijfeld nog een weergaloze etappe komen als niemand het meer verwacht. Net zoals dankzij Contador de Vuelta vorig jaar los ging vanaf de start in een op papier niet bijzondere etappe.
Dat deed Movistar ook niet in de Vuelta, dus het moet inderdaad van iemand anders komen. Ik hoop dan op Nibali op Pineau met een alles op niksje.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 15:04 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Dan moet je wel een type Contador in koers hebben die zo out-of-the-box kan denken. Dat zie ik Movistar niet doen.
Dat is iets wat Bert zou doen jaquote:Op dinsdag 23 mei 2017 15:02 schreef OProg het volgende:
Het hoeft niet allemaal van vandaag af te hangen. Quintana kan zelf ook schrik hebben gehad voor deze etappe. Donderdag en zaterdag zijn minder zwaar, maar leent zich misschien nog meer voor aanvallenquote:Op dinsdag 23 mei 2017 15:03 schreef Koffieplanter het volgende:
De enige mogelijkheid om nu nog wat groots te doen is door uit te pakken op de slotklim en Amador te laten wachten voor de afdaling, maar de beste kans is al geweest. Zeer verwerpelijk koersgedrag.
Dan zit je daar een paar seconden.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 15:06 schreef Koffieplanter het volgende:
Fantastische afdaling van Amador. Als je daar toch eens in het wiel gezeten had..
Maar Nairo moet 4 minuten gaan pakken op Tom... Dan wacht je toch niet tot het laatstquote:Op dinsdag 23 mei 2017 15:06 schreef franklop het volgende:
[..]
Het hoeft niet allemaal van vandaag af te hangen. Quintana kan zelf ook schrik hebben gehad voor deze etappe. Donderdag en zaterdag zijn minder zwaar, maar leent zich misschien nog meer voor aanvallen
Heb geluid uit.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 15:05 schreef Strani het volgende:
[..]
En dan je gehoor verliezen door La Goga? Liever niet..
Zou ik ook doenquote:Op dinsdag 23 mei 2017 15:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Kruijswijk daalt als een oud wijf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |