Dat is geen argument, zij willen gewoon auto's verkopen. Als mensen in de hype trappen (zoals jij) willen ze daar producten voor hebben.quote:Op woensdag 24 mei 2017 16:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alle grote producenten hebben inmiddels plannen voor elektrisch rijden. Als dat allemaal onmogelijk was, dan zouden ze hun miljarden wel anders besteden.
Mensen vonden de beleving met paard en kar ook mooier dan zon stinkende ford Tquote:Op maandag 22 mei 2017 23:32 schreef MadJackthePirate het volgende:
Goed voor het milieu, jammer voor de beleving
Dat wordt toch al eerder gezegd, de investering is nu hoog maar dat gaat later echt wel naar beneden. Brandstofmotoren hebben ook enorm veel R&D budget verbruikt en is nu gewoon verder uitontwikkeld.quote:Op woensdag 24 mei 2017 16:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is geen argument, zij willen gewoon auto's verkopen. Als mensen in de hype trappen (zoals jij) willen ze daar producten voor hebben.
Vergelijk de R&D budgetten maar even. Volkswagen bijvoorbeeld gaat 10 miljard investeren in elektrische mobiliteit in de komende 5 jaar. Klinkt leuk, maar het jaarlijks R&D-budget van VW is 15 miljard. Bovendien wordt er de komende 5 jaar ook nog eens 22 miljard geïnvesteerd in R&D naar verbrandingsmotoren.
Dan mag de CEO wel roepen 'the future is electric' (doet het leuk bij mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is) maar de cijfers vertellen een ander verhaal.
De Tesla 3 gaat wel iets meer kosten dan 40k euro's. De S kon je voor 50k dollars bestellen en kost in Europa tussen de 85 en 125k euro's. De 3 kun je voor 35k dollars bestellen en zal dus wel in de range 50 tot 70k euro's uitkomen.quote:Op woensdag 24 mei 2017 17:00 schreef MrSweets het volgende:
Het start nu zo'n beetje bij de 30K-40K deze generatie aan E auto's
Ampera,Renault Zoe, Tesla 3
Vooral de tesla 3 zal het goed gaan doen verwacht ik.
Ik vind het nogal een aanname te denken dat mensen een auto kopen, het gros van de Tesla's is lease en van het deel dat dat niet is is het gros op de zaak gekocht.quote:Op woensdag 24 mei 2017 14:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En zodra die subsidies er af gaan stort de verkoop in. Mensen hebben twee redenen om een elektrische auto te kopen: 1 er zit een bal subsidie op en 2 men koopt een Tesla omdat het een hype is.
Er is geen enkele andere reden om een elektrische auto te kopen, veel te veel nadelen. En die verdwijnen niet zomaar.
35.000 euro. Aldus Tesla. Tesla heeft nota bene de grens van 50.000 euro uitonderhandeld voor de 4% bijtelling. Dus inclusief zaken als autopilot en nog wat meer veelgekozen opties zal de M3 daaronder blijven.quote:Op woensdag 24 mei 2017 17:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De Tesla 3 gaat wel iets meer kosten dan 40k euro's. De S kon je voor 50k dollars bestellen en kost in Europa tussen de 85 en 125k euro's. De 3 kun je voor 35k dollars bestellen en zal dus wel in de range 50 tot 70k euro's uitkomen.
Tenzij je voor je werk de hele dag op de weg zit, maar hoeveel mensen rijden nou dagelijks honderden kilometers waarbij ze niet de mogelijkheid hebben om tussendoor te laden.quote:Op woensdag 24 mei 2017 14:50 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Hoezo is het praktischer om na een paar honderd kilometer naar een degelijk stopcontact op zoek te gaan, verdomd lang te moeten wachten tot de accu vol is, en dan de volgende paar honderd kilometer te rijden met daarna opnieuw dat hele circus, aangenomen dat er in die contreien überhaupt stopcontacten zijn?
In Scandinavië mag je al in je handen knijpen als het eerste tankstation binnen 100 km is te vinden.
Ja eigenlijk moeten we gewoon niet overstappen op een kankervrij, comfortabeler, minder lawaaierig, mechanisch betrouwbaarder en goedkoper alternatief voor benzine want de oplossing is nog niet 100% duurzaam. Tegenover benzine wat natuurlijk wel heul duurzaam is en waarmee we af en toe ook nog een vuurwerkshow financieren in de metro, krantenredacties en concerten!quote:Op woensdag 24 mei 2017 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Sowieso wordt er volgens mij een beetje voorbijgegaan aan de hoeveelheid energie die er getransporteerd en geproduceerd moet worden als iedereen elektrisch gaat rijden.
Dus ja. Snuif lekker je eigen scheetjes op omdat je een Tesla rijdt, grote kans dat de stroom die je gebruikt gewoon grijze stroom is.
Waar zeggen ze dat dan? Voorlopig zeggen ze op de site 35000 dollars, maar dat geldt voor de States. 'lokale prijzen worden aangekondigd in 2017'.quote:Op woensdag 24 mei 2017 17:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
35.000 euro. Aldus Tesla. Tesla heeft nota bene de grens van 50.000 euro uitonderhandeld voor de 4% bijtelling. Dus inclusief zaken als autopilot en nog wat meer veelgekozen opties zal de M3 daaronder blijven.
En de MS was echt ook in de VS duurder dan jij claimt. Een redelijk rechttoe rechtaan conversie van dollar naar euro.
Dit is door Tesla Nederland bekend gemaakt.quote:Op woensdag 24 mei 2017 17:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waar zeggen ze dat dan? Voorlopig zeggen ze op de site 35000 dollars, maar dat geldt voor de States. 'lokale prijzen worden aangekondigd in 2017'.
Bij de voorinschrijving was de S 50000 dollar. Net als de 3 nu 35000 dollar is.
Niet op hun site. Het zal me persoonlijk roeien wat hij gaat kosten, want Tesla is niet een merk dat bij me past. Maar 35k voor een Tesla 3 gaat gewoon niet gebeuren.quote:Op woensdag 24 mei 2017 17:30 schreef VEM2012 het volgende:
Dit is door Tesla Nederland bekend gemaakt.
Ik kan het voor je navragen bij Kim als je je ongerust maakt.
Wat moet het leven makkelijk zijn als je zo zwart wit denkt én ook nog eens voor anderen kan invullen wat ze denken.quote:Op woensdag 24 mei 2017 17:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja eigenlijk moeten we gewoon niet overstappen op een kankervrij, comfortabeler, minder lawaaierig, mechanisch betrouwbaarder en goedkoper alternatief voor benzine want de oplossing is nog niet 100% duurzaam. Tegenover benzine wat natuurlijk wel heul duurzaam is en waarmee we af en toe ook nog een vuurwerkshow financieren in de metro, krantenredacties en concerten!
Dat weet jij beter dan Kim? Opmerkelijk!quote:Op woensdag 24 mei 2017 17:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet op hun site. Het zal me persoonlijk roeien wat hij gaat kosten, want Tesla is niet een merk dat bij me past. Maar 35k voor een Tesla 3 gaat gewoon niet gebeuren.
Wie is Kim?quote:
Je koopt toch geen auto voor die één of twee keer per jaar dat je zo'n verre rit maakt.quote:Op woensdag 24 mei 2017 17:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tenzij je voor je werk de hele dag op de weg zit, maar hoeveel mensen rijden nou dagelijks honderden kilometers waarbij ze niet de mogelijkheid hebben om tussendoor te laden.
Ik heb iig niet de illusie dat er dagelijks heel veel mensen van hun huis in Assen naar hun werk in Den Haag rijden, maar als ze dat wel doen dan kan hun auto op het werk weer laden.
Ja, is lastig als je maar het zuiden van Italië wilt rijden, maar als je dat met een Tesla doet kun je prima van supercharger naar supercharger doen en heb je ondertussen keurig je rustmomenten.
Ik geloof hem gewoon niet.quote:
Ik ken hem als betrouwbaar, maar wel wat optimistisch.quote:Op woensdag 24 mei 2017 17:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik geloof hem gewoon niet.
Elon Kim... iedere Tesla adept kent die gasten persoonlijk. Dat scheelt denk ik in geloof.quote:Op woensdag 24 mei 2017 17:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik geloof hem gewoon niet.
Nee daarom, daarbij zou ik dan met liefde al een vakantie van de reis er naartoe maken, boeien dat ik er dan 3 dagen over doe, hotelletje hier, hotelletje daar, lekker relaxed in Italië aankomen als je vakantie echt begint.quote:Op woensdag 24 mei 2017 17:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je koopt toch geen auto voor die één of twee keer per jaar dat je zo'n verre rit maakt.
Schijnargumenten noemen ze dat.
Nee, ik ken ze persoonlijk. Er zijn denk ik wel veel eigenaren van het eerste uur die Elon ontmoet hebben. Maar Kim is wat meer op de achtergrond, de meesten weten denk ik niet eens wie zij is.quote:Op woensdag 24 mei 2017 17:53 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Elon Kim... iedere Tesla adept kent die gasten persoonlijk. Dat scheelt denk ik in geloof.
Ja wat, Nissan Leaf of een BMW i3 zeker.quote:Op woensdag 24 mei 2017 09:25 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Er zijn al zat elektrische auto's te krijgen in dat segment.
Nou nee, men doet net of de investering hoog is maar dat valt dus mee.quote:Op woensdag 24 mei 2017 17:03 schreef SoSolid het volgende:
[..]
Dat wordt toch al eerder gezegd, de investering is nu hoog maar dat gaat later echt wel naar beneden.
Dat is dus niet waar, zoals mijn cijfers aangeven. Er wordt veel meer geld uitgegeven aan ontwikkeling van brandstofmotoren dan elektrische mobiliteit. Bovendien zit ook het budget voor zelfrijdende auto's in dat 'elektrische' bedrag.quote:Brandstofmotoren hebben ook enorm veel R&D budget verbruikt en is nu gewoon verder uitontwikkeld.
. Hypetaal.quote:Het is gewoon geen hype, alle grote bedrijven gaan elektrisch en het liefst zelf of groen opgewekt. Internet bedrijven zoals apple, facebook en google. De zonnepanelen, huis accu, auto's van Elon Musk. Zelfs Abu Dhabi stampt nu elektrische groene elektrische stad uit de grond als voorbeeld hoe het Midden Oosten moet switchen, google maar eens op Masdar. Olie begint steeds onhandiger te worden om te gebruiken de aanvoer wordt steeds onbetrouwbaarder, je moet in oorlogsgebieden handelen en de prijzen schommelen.
!quote:Op woensdag 24 mei 2017 17:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De rechterhand van Elon in Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |