Als je een beetje verder wilt rijden dan het gebruikelijke woon-werkverkeer is het onpraktisch.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Voor 95% van de weggebruikers is elektrisch rijden nu al praktischer en vaak ook al goedkoper. Alleen de grote startinvestering is een beetje kut.
Het is helemaal niet onpraktisch. Voor de meeste ritten juist praktischer.quote:Op woensdag 24 mei 2017 14:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Als je een beetje verder wilt rijden dan het gebruikelijke woon-werkverkeer is het onpraktisch.
Ook het vrachtverkeer doet nog niks met elektrisch, dat lijkt mij voor Volvo een interessante markt.
Volvo auto's hebben niets te maken met Volvo vrachtauto's.quote:Op woensdag 24 mei 2017 14:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Als je een beetje verder wilt rijden dan het gebruikelijke woon-werkverkeer is het onpraktisch.
Ook het vrachtverkeer doet nog niks met elektrisch, dat lijkt mij voor Volvo een interessante markt.
Hoezo is het praktischer om na een paar honderd kilometer naar een degelijk stopcontact op zoek te gaan, verdomd lang te moeten wachten tot de accu vol is, en dan de volgende paar honderd kilometer te rijden met daarna opnieuw dat hele circus, aangenomen dat er in die contreien überhaupt stopcontacten zijn?quote:Op woensdag 24 mei 2017 14:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is helemaal niet onpraktisch. Voor de meeste ritten juist praktischer.
Dat is dan een gemiste kans.quote:Op woensdag 24 mei 2017 14:45 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Volvo auto's hebben niets te maken met Volvo vrachtauto's.
Dit gaat over Volvo Cars, en dat is een heel ander bedrijf dan die welke onder andere Volvo Trucks en Volvo Scheepsmotoren maakt.quote:Op woensdag 24 mei 2017 10:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Geldt dit alleen voor de auto's van Volvo of ook voor de scheepsmotoren?
Hoezo gemiste kans? Volvo cars is in '99 losgemaakt uit de Volvo group en eerst verkocht aan Ford welke het later verkocht aan de chinezen.quote:
Dan zit je al zo ver in het Noorden dat je je met de temperaturen aldaar af kunt vragen hoe verstandig een elektrische auto is.quote:Op woensdag 24 mei 2017 14:50 schreef Lunatiek het volgende:
In Scandinavië mag je al in je handen knijpen als het eerste tankstation binnen 100 km is te vinden.
Supercharger. Je moet toch om de 2 uur stoppen, dus plan dat goed en je hebt er geen last van.quote:Op woensdag 24 mei 2017 14:50 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Hoezo is het praktischer om na een paar honderd kilometer naar een degelijk stopcontact op zoek te gaan, verdomd lang te moeten wachten tot de accu vol is, en dan de volgende paar honderd kilometer te rijden met daarna opnieuw dat hele circus, aangenomen dat er in die contreien überhaupt stopcontacten zijn?
In Scandinavië mag je al in je handen knijpen als het eerste tankstation binnen 100 km is te vinden.
Moet om de 2 uur stoppen?quote:Op woensdag 24 mei 2017 15:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Supercharger. Je moet toch om de 2 uur stoppen, dus plan dat goed en je hebt er geen last van.
En de rest van de tijd ben je thuis aan het laden in plaats van dat je een benzinestation moet aandoen.
Nee hoor, kijk maar naar windturbines. Als je de uitfasering van auto's op gewone brandstof wilt versnellen is dit een prima strategie.quote:Op woensdag 24 mei 2017 14:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En zodra die subsidies er af gaan stort de verkoop in. Mensen hebben twee redenen om een elektrische auto te kopen: 1 er zit een bal subsidie op en 2 men koopt een Tesla omdat het een hype is.
Er is geen enkele andere reden om een elektrische auto te kopen, veel te veel nadelen. En die verdwijnen niet zomaar.
Wat weet ik er als Teslarijder nou van. Toch?quote:Op woensdag 24 mei 2017 15:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Moet om de 2 uur stoppen?
En supercharger klinkt leuk, maar al zou het 20 minuten duren om te laden, dan moet je maar hopen dat er gemiddeld geen 2 wachtenden voor je zijn. ander is 33% van je reistijd wachttijd.
Elektrisch is voorlopig een niet interessante infrastructuur ontberend subsidievretend links stokpaardje.
Nadelen die nu nog kleinschalig zijn omdat het aandeel elektrisch rijden verwaarloosbaar is.quote:Op woensdag 24 mei 2017 16:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat weet ik er als Teslarijder nou van. Toch?
Voor je het weet ga ik denken dat er meerdere laadpunten zijn per locatie en dat ze die aanvullen als het drukker wordt. Wat zeg ik, wie weet ga ik mijzelf wel wijs maken dat ik welgeteld 1 keer tijdens een verschrikkelijk drukke reis waarbij ook wachtrijen stonden bij benzinestations ik een keer 3 minuten heb moeten wachten omdat er maar 1 vrij was en daar het personeel van het naastgelegen hotel had geparkeerd.
Vertel me meer over die enorme nadelen!
Als er één voorbeeld is van hoe het niet moet zijn het wel windturbinesquote:Op woensdag 24 mei 2017 15:07 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nee hoor, kijk maar naar windturbines. Als je de uitfasering van auto's op gewone brandstof wilt versnellen is dit een prima strategie.
Hé een zelfverklaarde kenner. Indrukwekkend!quote:Op woensdag 24 mei 2017 16:18 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nadelen die nu nog kleinschalig zijn omdat het aandeel elektrisch rijden verwaarloosbaar is.
Meneertje "ik heb een Tesla dus ik weet het beter, dat ik geen ruk verstand van infrastructuur en elektranetwerken heb boeit mij in het geheel niet want ik heb een Tesla..."
Ze doen het weer helemaal goed bij Volvo.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:25 schreef vigen98 het volgende:
Samuelsson zegt deze week tegen de Frankfurter Allgemeine Zeitung dat de huidige generatie dieselmotoren de laatste zal zijn.
Hoe vaak rijdt de gemiddelde automobilist nu eigenlijk meer dan 500 kilometer op één dag, laat staan in één rit?quote:Op woensdag 24 mei 2017 14:50 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Hoezo is het praktischer om na een paar honderd kilometer naar een degelijk stopcontact op zoek te gaan, verdomd lang te moeten wachten tot de accu vol is, en dan de volgende paar honderd kilometer te rijden met daarna opnieuw dat hele circus, aangenomen dat er in die contreien überhaupt stopcontacten zijn?
In Scandinavië mag je al in je handen knijpen als het eerste tankstation binnen 100 km is te vinden.
Check: in saaie forensenbakken en vrachtwagens.quote:Op woensdag 24 mei 2017 14:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Detroit Diesel. Scania V8. Diesel zit in meer dan saaie forensenbakken.
Audi R10 diesel is ook allesbehalve belevingsloos.quote:Op woensdag 24 mei 2017 16:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Check: in saaie forensenbakken en vrachtwagens.
Is dat dat ding waarvoor ze de regels van Le Mans hebben aangepast, zodat hij kon winnen?quote:Op woensdag 24 mei 2017 16:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Audi R10 diesel is ook allesbehalve belevingsloos.
Ook met grijze stroom is het milieuvriendelijker. De superchargers zijn 100% groene stroom. Thuis zou ik ook groene stroom moeten krijgen, al schijnt dat genuanceerder te liggen.quote:Op woensdag 24 mei 2017 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Sowieso wordt er volgens mij een beetje voorbijgegaan aan de hoeveelheid energie die er getransporteerd en geproduceerd moet worden als iedereen elektrisch gaat rijden.
Dus ja. Snuif lekker je eigen scheetjes op omdat je een Tesla rijdt, grote kans dat de stroom die je gebruikt gewoon grijze stroom is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |